PDA

Bekijk Volledige Versie : De Telegraaf is gewaarschuwd!!!!



John2
12-06-08, 22:18
De Telegraaf is gewaarschuwd!!!! 12-06-08 | 21:39
Door Andreas_Toinfen | Amsterdam

Bij deze wil ik De Telegraaf en alle overige dagbladen, vooral de lokale, in Nederland alvast waarschuwen voor de opkomst van dodelijke concurrentie. De teloorgang van De Telegraaf en alle andere dagbladen in Nederland is ingezet!

Vanavond, om half 7 ging bij mij de bel van de voordeur. Ik doe open en voor mij staan drie meiden van een jaar of 10 die mij verlegen maar spontaan vragen of ik interesse heb in de nieuwe krant, geheten DaltaStarblad. Elk van de drie houdt een dikke stapel vast met gekopieerde handgeschreven A-4’tjes. De gehele oplage, bestaande uit 4 A’4tjes met “nieuws” keurig netjes aan elkaar vastgeniet. Bovenaan de voorpagina, in grote letters, de naam DaltaStarblad, versiert met allerlei hartjes er omheen!

Ik vind het prachtig en vraag kritisch aan de 3 redacteuren aan mijn voordeur wat voor krant het is. Al door elkaar heen pratend komt het antwoord eruit rollen dat het een nieuwe krant is met voornamelijk regionaal nieuws, nieuws uit de wijk! Toen ik naar de prijs vroeg antwoordde ze “1 euro!”. Ik vroeg aan ze of het een opdracht van hun school was om een krantje te maken, maar neen, het was puur eigen initiatief van 3 hartsvriendinnetjes. Ik knik geïnteresseerd, geef ze ondertussen 1 euro en vraag of ik even een exemplaar ter inzage mag krijgen.

Ik hou de dames even lekker (bewust) bezig en bekijk het exemplaar (ik kijk bewust heel kritisch) wat ze mij hebben gegeven, terwijl ik aan hun koppies zie dat ze in volle spanning mijn reactie afwachten.

Ik bekijk de “krant” kritisch, en lees de headlines op de voorpagina:

“ROKEN”

“Heel veel mensen roken en sommige wel aan anderhalve pakje per dag en dat is heel veel en heel slecht voor je longen en lichaam, Je raakt veel geld kwijt eigenlijk voor niets en dat is gewoon heel zonden en je komt er haast gewoon niet vanaf en dat is ook heel moeilijk dat zeggen veel mensen” .

“HONDENPOEP”

“Ïn Nieuw Sloten” (Amsterdam) “spelen veel kinderen en die trappen dan regelmatig in de hondenpoep. Daarom willen wij u vragen om u hond niet op voetbalveldjes en stoepen te laten poepen!”

“PIERZINGS EN TATOOS”

“Heel veel mensen hebben pierzings en tatoos en dus veel mensen vinden dat dan ook mooi maar als je je hele lijf vol met tatoos hebt kun je ook wel kanker krijgen want het is niet goed voor je lichaam en je bloed. Als ik u was zou ik maar niet teveel nemen maar dat moet u zelf weten. Veel mensen die nog jong zijn gaan tatoo nemen en dat is zonden voor de huid want later krijgt u er misschien spijt van”

“HET WEER”

“12 juni gaat het regenen”

“13 juni gaat het ook regenen”

“14 juni gaat het ook regenen en de temperatuur daalt 2 graden per dag”

En dan de toevoeging eronder “En dat was het weer”.

“DE A.H.”

“Een keer in de twee weken heeft de A.H. weer een nieuw thema zoals: Wuppies, tarzan, welpies en smurven en al die dingen waar je eigenlijk haast niets aan hebt, want zo raakt u meer boodschappen kwijt dan dat u wilt. Het is alleen maar geldverspilling”.

De HIT Top 5 en daarnaast artikel….

“RECLAMEN OP TV”

“Er is teveel reclamen op tv vinden veel mensen de reclamen duren 4 a 5 minuten en dat moet korter”

“JONGEREN OP SCOOTERS”

“Door de wijk rijden regelmatig jongeren op scooters. Heel veel mensen hebben daar last van! Dus als jij dat ook doet wil je dat dan alleen doen als het echt nodig is! Dank je!”

(einde).

Ik heb hier maar paar stukkies geciteerd uit dat krantje, maar ik heb heerlijk zitten genieten.