PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander zijn is moeilijk...



John2
16-06-08, 21:49
Tijdens het EK hebben wij als Nederlanders het moeilijk met onze indentiteit.
De ene keer moeten wij voor Polen zijn, dan weer voor Rusland, zo niet ook soms voor Nederlands elftal, al hoewel de turken zich qua feest zich aardig hebben aangepast naar de oranje gekleurde figuren die we de laatste tijd met of zonder leeuw over straat zien gaan.

Maar wat moeten wij Nederlanders als straks Rusland ( met onze Gus) wint van Zweden en Nederland Rusland tegen komt in de kwart finale, zijn we dan als fan neutraal of kiezen wij voor één van de twee teams en waar moet ik voor kiezen met een russische vrouw?
A: voor mijn huwelijk of B: voor de eer van het Nederlands elftal?
(een korte berekening blijkt dat een scheiding goedkoper is dan het verlies van het nederlands elftal)
Nee dan ben ik jalours op de turken in Nederland en daar buiten, die kunnen zonder onderbuik gevoel frank en vrij feest vieren.

Gelukkig is het maar sport en heb ik vanavond weer genoten van de wedstrijden en............... misschien als ik mijn vrouw een kus geeft met een bos bloemen in de morgen dat voor mij de redding nabij is.

Daarom alle teams in de kwart finale succes en dat de beste mogen winnen.

Daluurman
16-06-08, 22:07
In Nederland dien je maar 1 land te steunen en dat is Oranje. Die Turken hier in Nederland die zeiden dat ze blij waren dat 'hun' land gewonnen had, moeten maar vertrekken naar 'hun' land.

H.P.Pas
16-06-08, 22:13
In Nederland dien je maar 1 land te steunen en dat is Oranje. Die Turken hier in Nederland die zeiden dat ze blij waren dat 'hun' land gewonnen had, moeten maar vertrekken naar 'hun' land.

:vierkant:

Goeie genade.

Mark
16-06-08, 22:57
vrouwen houden niet van voetbal dus je kan gewoon voor Oranje zijn.

Ik zit als Rusland tegen Nederland zou moeten in de kwart finales gewoon lekker in de Terra Cotta in St Petersburg in het Oranje :p

Wortel
17-06-08, 07:47
In Nederland dien je maar 1 land te steunen en dat is Oranje. Die Turken hier in Nederland die zeiden dat ze blij waren dat 'hun' land gewonnen had, moeten maar vertrekken naar 'hun' land.

Wees liever blij. Als Oranje en Turkije beide de finale halen gaan we na afloop sowieso uitzinnig feesten.

illmatik
17-06-08, 08:22
In Nederland dien je maar 1 land te steunen en dat is Oranje. Die Turken hier in Nederland die zeiden dat ze blij waren dat 'hun' land gewonnen had, moeten maar vertrekken naar 'hun' land.

Zuurpruuuuuuuuuuuuiiiiiim!!!

Ik heb niks met Turkije en ben dan ook voor Nederland, maar mochten de Turken tegen Oranje uitkomen in de finale hoop ik met pijn in het hart dan toch dat ze winnen van Nederland. Al is het maar om jou een hak te zetten.

H.P.Pas
17-06-08, 09:27
Als Oranje en Turkije beide de finale halen gaan we na afloop sowieso uitzinnig feesten.

We ? :)
Kerstenman, wat's di gesciet ?

Wortel
17-06-08, 10:05
We ?
Kerstenman, wat's di gesciet ?

Integratie toch zeker? Oh ja, en ik had nog een Turkse Lira in mijn portemonnee van mijn vakantie op Domuz Adasi. :knipoog:

H.P.Pas
17-06-08, 10:19
Integratie toch zeker? Oh ja, en ik had nog een Turkse Lira in mijn portemonnee van mijn vakantie op Domuz Adasi. :knipoog:

Integratie met Turken en Papen.. à la bonheur.
Maar toenadering tot de Bal-dienst.. daar kijk ik van op. :boogjes:

Wortel
17-06-08, 11:54
Integratie met Turken en Papen.. à la bonheur.
Maar toenadering tot de Bal-dienst.. daar kijk ik van op.

Ach, zijn wij niet allen mensen van de balspelen: De homo ludens universalis.

H.P.Pas
17-06-08, 12:17
Ach, zijn wij niet allen mensen van de balspelen: is.
...


Neem nu een heel groot feest
Neem nu een heel groot feest
En wat is dan de Quintessens?
Wat is de essentie?
Wat is het nou geweest?
Wat is het nou geweest?

Is het de wijn?
Is het de gein?
Of het feit dat de voorzitter een
Utrechter moet zijn?
Is het de drank en de dame of het
geld en de reclame?
Wat maakt nou eigenlijk zo'n feest
zo fijn? (2x)

Draait altijd om de bal.
Draait altijd om de bal.
En wie het tot nu toe niet
geloven kon.
Die ga maar naar het stadion.
Opdat hij weten zal, ja draait
altijd om de bal.

(In het Utrechts)
kijk wànt Luïgi het z'n knietji
in 't verbànd.
Ja, Luïgi het z'n knietji in 't
verbànd.
En ook al zie dat bedeen
dàarom hindert 't geen een,
wànt Luïgi schiet fàntastisch met z'n andere been. (2x)

Wàt een bal.
Wàt een bal.
Wat een schot het dat joch
wat een bal.

En zij de keeper màar betalen
om 'm uit het net te halen,
want gòzer het de tijd niet dat ie valt. (2x)

Draait altijd om de bal.
Draait altijd om de bal.
En daarom is't voor die mensen
die naar een feest gaan wel te
wensen.
Dat zij later zeggen zal.
Dat zij later zeggen zal:
Wat een feest! Wat een bal!
Wat een vent! Wat een kerel!
Wat een bal!

De conversatie kon niet dieper,
maar wat een bar en wat een keeper!
En vooral, ja vooral wat een bal! (2x) "

Daluurman
17-06-08, 16:39
Wees liever blij. Als Oranje en Turkije beide de finale halen gaan we na afloop sowieso uitzinnig feesten.

Ik denk eerder aan rassenrellen. :zweep:

John2
17-06-08, 17:04
vrouwen houden niet van voetbal dus je kan gewoon voor Oranje zijn.

Ik zit als Rusland tegen Nederland zou moeten in de kwart finales gewoon lekker in de Terra Cotta in St Petersburg in het Oranje :p

Grrrrrrrrr. we zouden daar toch alleen komen tijdens ons vrijdag borrel avondje?
En russische vrouwen zijn sovi-nogwat.

Maar ik wens onze fans in St. Petersburg natuurlijk een zalige avond en denk aan de BOBORIS :hihi:

John2
17-06-08, 17:23
:vierkant:

Goeie genade.

Inderdaad meneer Pas, een vrolijkstukje word zo de grond in geboord door mensen die een ander geen feest gunnen.:wat?!:

tr_imparator
20-06-08, 11:15
Kan jij niet gewoon voor Oranje zijn en je vrouw voor USSR.


@wortel: varkenseiland? :eek:

tr_imparator
20-06-08, 11:17
Wat ik het meest storend zou vinden als ik voor Nederland zou zijn, is jullie volkslied met DUITSEN bloed en HISPANJE.

1973Tanger
20-06-08, 14:52
Wat ik het meest storend zou vinden als ik voor Nederland zou zijn, is jullie volkslied met DUITSEN bloed en HISPANJE.


Bewijs dat nederland altijd er naast grijpt. Dat is weer een voorspelling dat de Duitsers en de Spanjaarden in de finale zullen komen.

Tomas
20-06-08, 14:59
Bewijs dat nederland altijd er naast grijpt. Dat is weer een voorspelling dat de Duitsers en de Spanjaarden in de finale zullen komen.

Alleen als Koratie en Italie de kwartfinale overleven hebben we een kans.

1973Tanger
20-06-08, 15:02
Alleen als Koratie en Italie de kwartfinale overleven hebben we een kans.


Hosanna! :hardlach:

Tomas
20-06-08, 15:03
Hosanna! :hardlach:

Volgens mij ging er nu even gedachteloos vanuit dat Kroatie wel even van Turkije zal winnen. Maar dat is natuurlijk niet zo, en hoeft ook helemaal niet.

1973Tanger
20-06-08, 15:19
Volgens mij ging er nu even gedachteloos vanuit dat Kroatie wel even van Turkije zal winnen. Maar dat is natuurlijk niet zo, en hoeft ook helemaal niet.


Die Turken blijven taai en link.

Tomas
20-06-08, 15:21
Die Turken blijven taai en link.

Mmm.. Ze zijn wel link, maar taai? Ik vond ze vroeger wel vaak wat op de huidige Portugezen lijken; het moet niet tegenzitten, want dan krijgen ze onderling ruzie en irritaties.

1973Tanger
20-06-08, 15:34
Mmm.. Ze zijn wel link, maar taai? Ik vond ze vroeger wel vaak wat op de huidige Portugezen lijken; het moet niet tegenzitten, want dan krijgen ze onderling ruzie en irritaties.

Van 0-2 terugkomen tot winst, bij een topploeg, geeft te denken.

Tomas
20-06-08, 15:39
Van 0-2 terugkomen tot winst, bij een topploeg, geeft te denken.

Daswaar. Was ik vergeten. Ze hebben dat probleempje inderdaad niet meer zo tegenwoordig.

Nu ik me die wedstrijd tegen Tjechie -was het toch?- weer herinner viel mij wel het statische spel op van de Turken. In de aanval speelden ze bal enkel en alleen in de voeten van een vrijstaande man. Dat is nogal ouderwets. Je behoort je medespeler tegenwoordig met een pass te sturen naar de vrije ruimte. Dat ze desondanks met dat voorspelbare aanvallen toch gewonnen hebben zegt wel iets over hun werklust.

Joesoef
20-06-08, 17:23
In Nederland dien je maar 1 land te steunen en dat is Oranje. Die Turken hier in Nederland die zeiden dat ze blij waren dat 'hun' land gewonnen had, moeten maar vertrekken naar 'hun' land.

Op de autos en busjes die ik zie rijden met een turkse vlag zit ook een Nederlandse vlag.

John2
20-06-08, 17:45
Op de autos en busjes die ik zie rijden met een turkse vlag zit ook een Nederlandse vlag.

:hihi: zo hoort het ook

John2
20-06-08, 17:47
Wat ik het meest storend zou vinden als ik voor Nederland zou zijn, is jullie volkslied met DUITSEN bloed en HISPANJE.

Tja, this een stukje historie :ego:

Ik heb ook liever "waar de blanke top der duinen" of "Er ligt tussen Dinkel en Regge een land"

1973Tanger
20-06-08, 18:00
Daswaar. Was ik vergeten. Ze hebben dat probleempje inderdaad niet meer zo tegenwoordig.

Nu ik me die wedstrijd tegen Tjechie -was het toch?- weer herinner viel mij wel het statische spel op van de Turken. In de aanval speelden ze bal enkel en alleen in de voeten van een vrijstaande man. Dat is nogal ouderwets. Je behoort je medespeler tegenwoordig met een pass te sturen naar de vrije ruimte. Dat ze desondanks met dat voorspelbare aanvallen toch gewonnen hebben zegt wel iets over hun werklust.

Voetbal hoeft niet altijd mooi te zijn. Moreel en moed volstaat. Ook levert dat vaak spannende wedstrijden op. Vraag het maar de Duitsers?

1973Tanger
20-06-08, 18:14
Tja, this een stukje historie :ego:

Ik heb ook liever "waar de blanke top der duinen" of "Er ligt tussen Dinkel en Regge een land"

Hoogtijd dat Holland eens haar hand in eigen boezem steekt?

John2
21-06-08, 00:33
Hoogtijd dat Holland eens haar hand in eigen boezem steekt?

Helemaal met je eens, daarom ben ik voor Twente, Drente, Friesland, Groningen, Gelderland, Brabant, Limburg, Flevoland, Overijssel en Utrecht.
Dus laat dat "holland" maar achterwege , immers de wijzen komen uit het oosten:ego:

1973Tanger
21-06-08, 01:34
Helemaal met je eens, daarom ben ik voor Twente, Drente, Friesland, Groningen, Gelderland, Brabant, Limburg, Flevoland, Overijssel en Utrecht.
Dus laat dat "holland" maar achterwege , immers de wijzen komen uit het oosten:ego:


En de welvaart uit het westen annex randstad.

John2
21-06-08, 12:50
En de welvaart uit het westen annex randstad.

Uhhh, zonder de gas uit het noorden, de landbouw en veeteelt en het zout uit Hengelo is het flauw leven :hihi:

1973Tanger
21-06-08, 15:42
Uhhh, zonder de gas uit het noorden, de landbouw en veeteelt en het zout uit Hengelo is het flauw leven :hihi:


Alle hoofdvestigingen van die bedrijven en de exploitatie en de aansturing van de winning, bevinden zich in de randstad.

John2
22-06-08, 00:38
Alle hoofdvestigingen van die bedrijven en de exploitatie en de aansturing van de winning, bevinden zich in de randstad.

NAM-
Schepersmaat 2
9405 TA Assen
Postbus 28000
9400 HH Assen

AKZO

Oude boekeloscheweg 1
Hengelo

Ik vind trouwens dat we wel eens de republiek Twente mogen uitroepen :hihi:

sjo
26-06-08, 23:50
Tja, this een stukje historie :ego:

Ik heb ook liever "waar de blanke top der duinen" of "Er ligt tussen Dinkel en Regge een land"

Wat dacht je van : "wien Neerlands bloed door d' ad'ren vloeit......Van vreemde smetten vrij"....

gr.
sjo

sjo
26-06-08, 23:52
Of : "Aan de oever van de Rotte , tussen Delft en Overschie. Daar zit een oude moederkikker. Al met een zuig'ling op haar knie.........."

John2
27-06-08, 20:26
Wat dacht je van : "wien Neerlands bloed door d' ad'ren vloeit......Van vreemde smetten vrij"....

gr.
sjo

Tja, dan val je bij een griepje al door de mand.

Dan ga ik toch meer voor "er ligt tussen Dinkel en Regge een land" of misschien een gewoon carnavals kraker "er staat een paard in de gang" of "in de hemel is geen bier"

Wortel
28-06-08, 12:04
@wortel: varkenseiland?

Domuz Adasi bestaat echt, hoor. Pal voor de kust van Gocek, tussen Dalyan en Fethiye. Was eens het bezit van een of andere prins.

http://www.thegocek.com/resim/gocek_koylari.jpg

The_Grand_Wazoo
28-06-08, 15:51
Wat ik het meest storend zou vinden als ik voor Nederland zou zijn, is jullie volkslied met DUITSEN bloed en HISPANJE.

Het is ook geen volkslied van origine, maar een geuzenlied dat als apologie voor de leider van de opstand tegen de Spaanse kroon moest fungeren.

' ... de koning van Hispanje heb ik altijd geeerd' Is een sleutelzin. Er bestond zeer felle kritiek onder de europese adel op Willem van Oranje toen hij zijn landsheer, nl. de koning van Hispanje, afvalt en zelfs bestrijdt. Nee, zingt hij (wij), wij eren de vorst, maar nog meer de goddelijke orde en deze is overtreden door de vorst dus mag zijn vazal tegen hem in opstand komen.
Van Duitsen bloed, inderdaad, Het gaat in de eerste plaats om Graaf Willem van Nassaue (ca. 100 km ten noorden van Frankfurt). De prinsheerlijkheid (d.w.z. het gebied waar aan de prinsentitel verbonden was) Orange (in Zuid Frankrijk ca. 100 km ten Oosten van Avignon) was geerfd, niet het dynastieke goed.

John2
25-07-08, 22:42
Het is ook geen volkslied van origine, maar een geuzenlied dat als apologie voor de leider van de opstand tegen de Spaanse kroon moest fungeren.

' ... de koning van Hispanje heb ik altijd geeerd' Is een sleutelzin. Er bestond zeer felle kritiek onder de europese adel op Willem van Oranje toen hij zijn landsheer, nl. de koning van Hispanje, afvalt en zelfs bestrijdt. Nee, zingt hij (wij), wij eren de vorst, maar nog meer de goddelijke orde en deze is overtreden door de vorst dus mag zijn vazal tegen hem in opstand komen.
Van Duitsen bloed, inderdaad, Het gaat in de eerste plaats om Graaf Willem van Nassaue (ca. 100 km ten noorden van Frankfurt). De prinsheerlijkheid (d.w.z. het gebied waar aan de prinsentitel verbonden was) Orange (in Zuid Frankrijk ca. 100 km ten Oosten van Avignon) was geerfd, niet het dynastieke goed.

Zou jij voor mij misschien het hele volkslied eens kunnen uitduiden?