PDA

Bekijk Volledige Versie : Pasgeboren dochter Boulahrouz overleden



barfly
19-06-08, 11:58
LAUSANNE (ANP) - De Nederlandse international Khalid Boulahrouz is
bij het EK voetbal in Zwitserland en Oostenrijk getroffen door
groot persoonlijk leed. Zijn dochtertje Anissa, dat woensdag te
vroeg werd geboren in een ziekenhuis in Lausanne, is overleden. Dat
heeft de teamleiding van Oranje donderdag bekendgemaakt.
,,We zijn allemaal aangeslagen", zo luidde de tekst in een kort
persbericht vanuit Zwitserland. Boulahrouz verliet woensdagmiddag
de training van het Nederlands elftal in Lausanne, nadat zijn vrouw
Sabia met zwangerschapscomplicaties in het ziekenhuis was
opgenomen.
Uit piëteit met Sabia en Khalid Boulahrouz is de voor donderdag
geplande persbijeenkomst in het Olympisch museum geannuleerd. Wel
begint om 14.00 uur op die locatie een persconferentie met
bondscoach Marco van Basten en aanvoerder Edwin van der Sar.

Heel treurig dit. :(

1973Tanger
19-06-08, 13:01
LAUSANNE (ANP) - De Nederlandse international Khalid Boulahrouz is
bij het EK voetbal in Zwitserland en Oostenrijk getroffen door
groot persoonlijk leed. Zijn dochtertje Anissa, dat woensdag te
vroeg werd geboren in een ziekenhuis in Lausanne, is overleden. Dat
heeft de teamleiding van Oranje donderdag bekendgemaakt.
,,We zijn allemaal aangeslagen", zo luidde de tekst in een kort
persbericht vanuit Zwitserland. Boulahrouz verliet woensdagmiddag
de training van het Nederlands elftal in Lausanne, nadat zijn vrouw
Sabia met zwangerschapscomplicaties in het ziekenhuis was
opgenomen.
Uit piëteit met Sabia en Khalid Boulahrouz is de voor donderdag
geplande persbijeenkomst in het Olympisch museum geannuleerd. Wel
begint om 14.00 uur op die locatie een persconferentie met
bondscoach Marco van Basten en aanvoerder Edwin van der Sar.

Heel treurig dit. :(

Ik wens de Familie Boulahrouz de komende tijd veel sterkte toe. Iedereen keert uiteindelijk (jong of oud), terug naar zijn Schepper. Sabr.

Daluurman
19-06-08, 13:50
Heel veel sterkte aan Chalid en zijn familie .... wat een drama.

Daluurman
19-06-08, 13:50
Boulahrouz blijft bij de selectie

Khalid Boulahrouz blijft ondanks persoonlijke tegenspoed deel uitmaken van het Nederlands elftal, zo meldt De Telegraaf.

Donderdag werd bekend dat zijn dochtertje, na een te vroege geboorte, overleden is. Toch was hij aanwezig op de training en probeerde de verdediger zijn gedachten te verzetten. Volgens Telesport is zijn meetrainen een teken dat de Kannibaal het EK afmaakt.

1973Tanger
19-06-08, 14:06
Boulahrouz blijft bij de selectie

Khalid Boulahrouz blijft ondanks persoonlijke tegenspoed deel uitmaken van het Nederlands elftal, zo meldt De Telegraaf.

Donderdag werd bekend dat zijn dochtertje, na een te vroege geboorte, overleden is. Toch was hij aanwezig op de training en probeerde de verdediger zijn gedachten te verzetten. Volgens Telesport is zijn meetrainen een teken dat de Kannibaal het EK afmaakt.

Een goede manier om het grote leed wat dragelijker te maken.

Tomas
19-06-08, 14:19
Een goede manier om het grote leed wat dragelijker te maken.

Om het te verdringen bedoel je. Ik denk niet dat dit verstandig is dus.

Daluurman
19-06-08, 14:30
Om het te verdringen bedoel je. Ik denk niet dat dit verstandig is dus.

Iedereen verwerkt dit anders.

1973Tanger
19-06-08, 14:58
Om het te verdringen bedoel je. Ik denk niet dat dit verstandig is dus.


Wat moet tie doen, bij de pakken neerzitten? Zijn collega's waar hij mee optrekt zullen hem ook van steun voorzien (evenals de gehele oranjegezinde bevolking), met uitzondering van Wilders. Want voor hem is een Marokkaan minder altijd winst.

John2
19-06-08, 15:38
Dit is wel het ergste wat je als ouder kan overkomen, in en in triest, ik wens hem en zijn familie dan ook veel sterkte de komende tijd.

Tomas
19-06-08, 15:42
Wat moet tie doen, bij de pakken neerzitten? Zijn collega's waar hij mee optrekt zullen hem ook van steun voorzien (evenals de gehele oranjegezinde bevolking), met uitzondering van Wilders. Want voor hem is een Marokkaan minder altijd winst.

Misschien. Ik denk zelf dat het beter is om zoiets samen met je vrouw te verwerken. En dat veel mannen -ik ook- de primaire reactie hebben om afleiding te zoeken in het werk. En dat keert zich later vaak weer tegen je.

NLvrouw
19-06-08, 16:10
Ik wens de Familie Boulahrouz de komende tijd veel sterkte toe. Iedereen keert uiteindelijk (jong of oud), terug naar zijn Schepper. Sabr.

Rare roulette. Dan had die schepper het kindje beter gelijk kunnen houden. Dat had de ouders een hoop ellende bespaard.

Daluurman
19-06-08, 16:20
Van der Sar: "Met z'n allen er staan voor ons maatje"

Europees kampioenschap 2008 - Aanvoerder Edwin van der Sar heeft samen met bondscoach Marco van Basten een persconferentie gegeven naar aanleiding van de droeve gebeurtenissen rondom Khalid Boulahrouz. Het pas geboren dochtertje van de verdediger is overleden, maar dat doet de voormalig speler van RKC Waalwijk niet besluiten om af te haken. Hij stond vanmorgen alweer op het trainingsveld.

Van der Sar was duidelijk dat ze nu de ploeggenoot moeten steunen. "Je bent er met z'n allen bij betrokken. We hebben een doel voor ogen en daar doen we alles voor. Als er wat met je maatjes aan de hand is, dan geef je die de steun die hij nodig heeft. Dat vind hij ook prettig."

Boulahrouz wil alleen zijn missie wel afmaken. Van der Sar: "Hij heeft ook gezegd waar hij voor wil gaan. Daar laat hij z'n sterke kant zien. Vanaf nu moeten we daar met z'n allen achter gaan staan." Aankomende zaterdag wacht voor het Nederlands Elftal de kwartfinalewedstrijd tegen het Rusland van Guus Hiddink.


Boulahrouz kreeg bezoek van selectie in ziekenhuis

Khalid Boulahrouz en zijn vrouw kregen de afgelopen dagen veelvuldig bezoek van spelers van het Nederlands elftal. Aanvoerder Edwin van der Sar: "Waar het kon hebben we hem gesteund."

De doelman was woensdagavond samen met Ruud van Nistelrooij aanwezig in het ziekenhuis. Ook de maatjes van Boulahrouz, Nigel de Jong en Robin van Persie, waren in het ziekenhuis aanwezig.

Van der Sar vindt dat de mandekker zich erg goed houdt na het verlies van zijn dochtertje. "Het is een heel moeilijke situatie. Ik vond dat Khalid zich heel sterk heeft gedragen. Ik denk ook dat hij hier toch weer goed uit gaat komen."

Mooi.

mark61
19-06-08, 16:22
Rare roulette. Dan had die schepper het kindje beter gelijk kunnen houden. Dat had de ouders een hoop ellende bespaard.

Dit is niet de gelegenheid om smart-arse opmerkingen te maken, of ze nou waar zijn of niet.

Vind het verder al exhibitionistisch om mijn medeleven te uiten op een wepseit.

1973Tanger
19-06-08, 16:27
Dit is niet de gelegenheid om smart-arse opmerkingen te maken, of ze nou waar zijn of niet.

Vind het verder al exhibitionistisch om mijn medeleven te uiten op een wepseit.

Heb je dan geen enkel gevoel meer in je knar?

mark61
19-06-08, 16:37
Heb je dan geen enkel gevoel meer in je knar?


Huh? Ik kan jou soms echt niet volgen. Ik denk dat ik hierboven juist van een teveel aan gevoel blijk geef. Jij vat het weer andersom op. :confused:

Ik vind het exhibitionistisch, overdreven, kijk-mij-nou-es-fantastisch-zijn om op een openbare site je leedwezen uit te spreken over een gebeurtenis waarmee je zelf werkelijk niets te maken hebt.

Natuurlijk is het verschrikkelijk man, maar wat is er nou goedkoper dan anoniem wat woorden op een scherm te knallen?

1973Tanger
19-06-08, 16:41
Huh? Ik kan jou soms echt niet volgen. Ik denk dat ik hierboven juist van een teveel aan gevoel blijk geef. Jij vat het weer andersom op. :confused:

Ik vind het exhibitionistisch, overdreven, kijk-mij-nou-es-fantastisch-zijn om op een openbare site je leedwezen uit te spreken over een gebeurtenis waarmee je zelf werkelijk niets te maken hebt.

Natuurlijk is het verschrikkelijk man, maar wat is er nou goedkoper dan anoniem wat woorden op een scherm te knallen?


Omdat je in dit geval Boulahrouz niet persoonlijk te spreken krijgt, maar wel het halve land (uitgezonderd jij), met hem meeleeft.

catwomen
19-06-08, 17:42
Omdat je in dit geval Boulahrouz niet persoonlijk te spreken krijgt, maar wel het halve land (uitgezonderd jij), met hem meeleeft.


Dit is heel heel zwaar voor Boulahrouz en zijn vrouw en hun naasten. Het verlies van een kindje wens je niemand toe.
Jammer dat dergelijke topics toch een vieze smaak achterlaten door de politiek (Wilders) en zin / onzin van godsdienst er bij te halen.

1973Tanger
19-06-08, 17:50
Dit is heel heel zwaar voor Boulahrouz en zijn vrouw en hun naasten. Het verlies van een kindje wens je niemand toe.
Jammer dat dergelijke topics toch een vieze smaak achterlaten door de politiek (Wilders) en zin / onzin van godsdienst er bij te halen.

We gaan er hier vanuit dat Boulahrouz als Marokkaan zelf moslim is en de islam zelf onderschrijft. Nu is zijn godsdienst bij uitstek een handvat om zijn verlies te verwerken.

Daluurman
19-06-08, 17:56
Nu is zijn godsdienst bij uitstek een handvat om zijn verlies te verwerken.

Waar kan ik mij aanmelden om moslim te worden? :moe:

1973Tanger
19-06-08, 18:00
Waar kan ik mij aanmelden om moslim te worden? :moe:

Religie is een instrument voor zingeving, als je al het aardse beu bent?

John2
19-06-08, 18:04
Religie is een instrument voor zingeving, als je al het aardse beu bent?

Beste Tanger, als je een kind verliest kun je geen "zin" vinden ook niet in het geloof.
Het enigste wat ik me toen afvroeg was WAAROM, immers hij was onschuldig.
En dan kan je in het verdriet geen geloof helpen, alleen je vrienden, kennissen en familie.

1973Tanger
19-06-08, 18:08
Beste Tanger, als je een kind verliest kun je geen "zin" vinden ook niet in het geloof.
Het enigste wat ik me toen afvroeg was WAAROM, immers hij was onschuldig.
En dan kan je in het verdriet geen geloof helpen, alleen je vrienden, kennissen en familie.

Misschien geldt dat voor jou en anderen niet. Maar voor veel mensen wel. Ook moet je rekening houden dat hij als moslim zijn overleden kind op een islamitische wijze ter aarde zal bestellen en ook op een islamitische wijze in familieverband afscheid genomen zal worden. Het verlies zal daardoor beter geaccepteerd worden.

super ick
19-06-08, 18:40
Wat moet tie doen, bij de pakken neerzitten? Zijn collega's waar hij mee optrekt zullen hem ook van steun voorzien (evenals de gehele oranjegezinde bevolking), met uitzondering van Wilders. Want voor hem is een Marokkaan minder altijd winst.

Ik vind het getuigen van een minderwaardige denkwijze dat je dergelijk leed koppelt aan je mening over Wilders!
Wilders is de laatste waar Kalid nu aan denkt.

1973Tanger
19-06-08, 18:46
Ik vind het getuigen van een minderwaardige denkwijze dat je dergelijk leed koppelt aan je mening over Wilders!
Wilders is de laatste waar Kalid nu aan denkt.

Ik had het dan ook niet waarover Khalid denkt, maar waarover Wilders denkt. Daarbij vergeleken gaat geen enkel allochtoon lijk te ver.

mark61
20-06-08, 10:26
Omdat je in dit geval Boulahrouz niet persoonlijk te spreken krijgt, maar wel het halve land (uitgezonderd jij), met hem meeleeft.

Bizarre conclusie. Maja, wat verwacht je van iemand die boeken zinloze troep vindt. Begrijpend lezen zal er dan ook niet inzitten.

Tomas
20-06-08, 10:33
Zeg lui: get over it. Morgen is er maar één belang, het landsbelang!

De voetbalsupporter:

In Bern mogen spoorweg medewerkers geen oranje vestjes etc meer dragen, want voetbal supporters lopen er anders achteraan in de veronderstelling dat ze naar het stadion lopen. En zo vreselijk kunnen verdwalen.

De ANWB moet vaak bijspringen, omdat de tomtom kuren heeft en de voetbal supporter zo onmogelijk nog de weg naar huis of zwitserland kan vinden.

Tomas
20-06-08, 10:53
In itt westerlingen die hun kinderen bij overlijden in de biobak gooien? Doe eens nadenken man....

Dat is toch voor de pitbull?

1973Tanger
20-06-08, 13:13
Bizarre conclusie. Maja, wat verwacht je van iemand die boeken zinloze troep vindt. Begrijpend lezen zal er dan ook niet inzitten.

Nou aan enig medeleven tonen, komt geen boek aan te pas hoor. :nerd:

1973Tanger
20-06-08, 13:19
In itt westerlingen die hun kinderen bij overlijden in de biobak gooien? Doe eens nadenken man....

Overigens: on-topic: heel erg voor de vader, maar ik ken hem verder niet. Ik zie ook niet in waarom ik harder zou moeten rouwen om zijn kind dan om de andere kinderen die die dag op een zilloze manier dood gingen.

Ik kan me meer druk maken om kinderen die door geweld om het leven komen. Dit kind is een natuurlijke dood begaan. Ook is de emotionele band nog niet zo sterk als bij een kind dat je al enige jaren opvoed. Dat alles maakt het wat draaglijker.

BaMb-InO
20-06-08, 14:35
Ik kan me meer druk maken om kinderen die door geweld om het leven komen. Dit kind is een natuurlijke dood begaan. Ook is de emotionele band nog niet zo sterk als bij een kind dat je al enige jaren opvoed. Dat alles maakt het wat draaglijker.


Jij bent blijkbaar nog nooit zwanger geweest.

1973Tanger
20-06-08, 15:04
Jij bent blijkbaar nog nooit zwanger geweest.


Mijn exuses, je hebt volkomen gelijk. Ik heb die 9 maanden bij de moeder over het hoofd gezien.

John2
20-06-08, 15:20
Zijn vrouw was 22 weken zwanger (4-5 maand) en was niet levensvatbaar, wat het leed niet minder maakt voor hem en zijn vrouw.
"Gelukkig" vinden zij veel steun bij de team leden en hun families.
Hopelijk vind hij dan daar ook meer steun, dan het gepeupel hier, die over elkaar heenvallen en zijdelings er zaken bij betrekken.
Het valt me dan ook zwaar tegen van de prikkers hier, dat zij geen moment wensen stil te staan bij het leed wat een landgenoot van ons is overkomen en het belangrijker vinden om het wereldvreemd belang erbij te betrekken.
Uit respect zal ik verder op deze discussie dan ook niet meer reageren, omdat ik dan misschien ook voorbij zou gaan aan het gevoel bij deze twee mensen en de mensen die het zelfde hebben meegemaakt.
Als zoiets je overkomt is ieder woord van troost zinloos en zitten zeker niet te wachten over de onzin die elders in de wereld plaatst vind.
Ik vind dan ook dat ik als vader en mens me moet distanceren van deze discussie, want dit gun je de ergste vijand niet.

sidi bibi
23-06-08, 15:36
We gaan er hier vanuit dat Boulahrouz als Marokkaan zelf moslim is en de islam zelf onderschrijft. Nu is zijn godsdienst bij uitstek een handvat om zijn verlies te verwerken.

Misschien in dit geval. Toch vraag ik me af of die godsdienst bij uitstek een handvat is om een verlies te verwerken in geval bv je zoon of dochter zelfmoord pleegt, oa ook de reactie van die gemeenschap.

Divine_70
23-06-08, 22:06
heel erg voor de vader, maar ik ken hem verder niet. Ik zie ook niet in waarom ik harder zou moeten rouwen om zijn kind dan om de andere kinderen die die dag op een zilloze manier dood gingen.

Amen.
Erg jammer dat hier dan weer wel overheen gelezen word want samen met
de familie Boulahrouz rouwen er zoveel mensen om het verlies van hun eigen kind.