PDA

Bekijk Volledige Versie : "Offerblokdief" in De Panne gesignaleerd(VRT)



Marsipulami
20-06-08, 11:28
"Offerblokdief" in De Panne gesignaleerd(VRT)

vr 20/06/08 08:35 - Nabij een kerk in de Kerkstraat in De Panne is een politiepatrouille opnieuw op de zogenoemde offerblokdief gestoten.
De agenten zagen de oudste dief van ons land de kerk binnengaan, en fouilleerden hem toen hij naar buiten kwam.

De 82-jarige man uit Anderlecht bleek niets te hebben gestolen, maar had wel een vouwmeter bij zich. Dat was bij zijn vorige misdrijven telkens zijn gereedschap gebleken om muntstukken uit offerblokken te halen.

Hij beplakte de meter met kleefpleisters, stak hem door de gleuf van het offerblok en haalde er zo de geldstukken uit. De politie liet de man gaan, maar nam wel de vouwmeter in beslag.

Marsipulami
20-06-08, 11:33
YouTube - Offerblokkendief. tvbrussel

ronald
22-06-08, 04:10
Ja...stelen is stelen...maar een offerblok hoort leeg te zijn. De inhoud moet al lang zijn verdeeld onder de armen. De kerk is nalatigheid te verwijten want die heeft niet goed gezocht naar zo blijkt.

Marsipulami
26-07-08, 09:30
25/07 Oudste dief van het land kraakt offerblok in Vosselaar

Georges Pirard (81) uit Anderlecht, de oudste dief van het land, is opnieuw op stap. Vrijwilligers van de parochie van Vosselaar betrapten de man net voor hij een offerblok wilde leegmaken.


De zogenaamde offerblokdief of oudste dief van het land kan het stelen niet laten. Voorbije donderdag liep Georges Pirard tegen de lamp in de Onze-Lieve-Vrouwkerk in het Kempense Vosselaar, nabij Turnhout. Dankzij de alertheid van medewerkers van de parochie kon de bejaarde man zijn plan niet uitvoeren. Hij had plakband aan een vouwmeter bevestigd en wilde zo geld uit de offerblokken plukken.

“Een vrouw uit Beerse zag de man wandelen in het centrum op weg naar de kerk. Ze herkende hem als de offerblokdief en kwam mij verwittigen”, vertelt Frans Bluekens (66), penningmeester van de kerkraad in Vosselaar. “Toen ik de kerk binnenging, zag ik hem vooraan, vlak bij het offerblok, zitten. Hij haalde net zijn vouwmeter boven. Mijn vrouw had intussen de politie verwittigd. De politie nam de man zonder problemen mee.”

Georges Pirard kreeg een proces-verbaal voor een poging tot diefstal aan zijn been. Hij is daarna in Turnhout op de trein richting Brussel gezet. Het is niet de eerste keer dat de oudste dief naar Vosselaar afreist. In januari 2006 is hij daar ook al eens betrapt. “Ik moet de rekeningen nog eens nakijken, maar ik vermoed dat hij al serieuze bedragen heeft meegenomen uit de kerk in Vosselaar”, zegt Frans Bluekens.

“Hem betrappen met geld kun je niet: hij gaat recht van kerk naar bank om alles op zijn rekening te storten.”