PDA

Bekijk Volledige Versie : Mag je lachen om Rita's gedonder?



Joesoef
22-06-08, 06:41
Gedonder met Rita


Sinken
Je mag het als columnist toch wel grappig vinden dat in Rita’s beweging nu al de pleuris is uitgebroken? Of Sinke nou gegraaid heeft of dat Kay heeft lopen jatten of dat Rita zelf een krater in haar hand heeft doet er allemaal even niet toe. Het is onrustig en dat is leuk. Oude tijden herleven. Opeens zie ik het straatvechtende crapuul van de LPF weer voor me. De literair begaafde Harry Wijnschenk, de koddige Eduard Belletje Bomhoff, de fijnbesnaarde Herman Heinsbroek, de erudiete Cor Eberhard, carnavalsnummer Hilbrand Nawijn en de geweldige olifantentemmer Mat Herben.

Nee, ik vergeet de ontoerekeningsvatbare en daardoor oh zo aantrekkelijke Winnie de Jong niet. En wat te denken van Gerard van As, João Varela, Ferry Hoogendijk en Gods eigen wonder Jim Janssen van Raay?

Al dat spul bij elkaar was toch prachtig en zorgde voor schitterend dagelijks amusement. In mijn herinnering werd die Wijnschenk zelfs nog een keer bedreigd met een pistool. Politiek op het hoogste niveau dus.

Of het met Rita ook zo gaat? Ze is in elk geval goed op weg. Ze is al voor meer dan een tonnetje getild door een of andere manische beroepsoplichter, vervolgens moest ze toegeven dat ze besmet geld van Nina Brink heeft aangenomen en nu komen de wagonladingen rioolbagger van Ed Sinke en zijn vriendje naar buiten. Wacht maar tot Edje echt gaat praten en nog wat fijne namen uit de vastgoedsector gaat noemen. Of het Rita gaat schaden? Voorlopig niet. Haar stemmers lallen zich stomdronken in het oranje door Bazel en hebben wel iets anders aan hun hoofd. Bazel is in dit geval trouwens een mooi woord. Wenen ook, maar dan alleen als ze verliezen.

Laatst bleek al dat de ToN in zwaar weer verkeerde. Ik las toen ergens dat Kay bedacht had dat je voor tien ruggen Rita een avondje bij je thuis of in je bedrijf kan krijgen. Dan komt ze mee barbecuen of neemt ze het voortouw in de polonaise. Onbeperkt spareribs knagen met Rita. Heerlijk toch? Een soort Ria Valk, maar dan zonder zang. Ik vrees dat Kay dit heeft afgekeken van de Amerikanen. Kay kijkt namelijk alles af van de Amerikanen. Bij elk debiel voorstel dat hij Rita doet zegt hij: „In Amerika is dat heel normaal!” En als iets in Amerika heel normaal is dan is het goed. Maar je moet als politica toch behoorlijk aan het eind van je Latijn zijn als je op de schnabbeltour langs bedrijfsfeestjes moet.

Gister las ik in het AD dat Rita inmiddels heeft verklaard dat ze, als ze na de volgende verkiezingen premier wordt, in het Catshuis wil gaan wonen. Dat is eigenlijk na het behoud van Sinterklaas en Zwarte Piet het tweede concrete politieke voorstel dat ze doet. Verder is ze zich nog aan het beraden. Waarover? Geen idee. Maar dat ze in het Catshuis gaat wonen staat vast. Waarschijnlijk is dat voor Rita het belangrijkste: Wonen in het Catshuis.
Het is toch prachtig dat zo’n leeghoofd zo goed als zeker ons land gaat leiden. Wie haar ministers worden? Ik vrees dat Harry Mens en Nina Brink al warm lopen. En verder mag u het invullen. Denk aan Gordon op Cultuur, Peter R. de Vries op Justitie, Lee Towers op Buitenlandse Zaken omdat hij in het Engels zingt en Frans Bauer op Ontwikkelingssamenwerking. Wilders zal Volksgezondheid wel nemen en ongetwijfeld wordt Godsdienstzaken daar aan toegevoegd. Die enge Hero Brinkman neemt vast en zeker onze overzeese gebiedsdelen voor zijn rekening en daar zullen ze op Aruba blij mee zijn. De politiek is weer helemaal van het volk.

Ik begreep Jan Marijnissen zo goed toen hij vorige week tegen zijn vrouw zei: „Ik maak er wel rugklachten van.” En ondertussen is ook bekend geworden dat er extra hard gewerkt wordt aan de verbouwing van slot Drakensteyn. De koningin heeft haast. Grote haast zelfs. Maar voor de columnist breken er gouden tijden aan. De hamvraag is alleen: wil de columnist dat?

Youp van ’t Hek

Olive Yao
22-06-08, 11:05
Laten we vooral niet te vroeg juichen. Dat minkukel is te stom om voor de duvel te dansen maar kan nog steeds veel stemmen trekken.

John2
22-06-08, 11:05
:hihi:

tr_imparator
22-06-08, 11:15
Laten we vooral niet te vroeg juichen. Dat minkukel is te stom om voor de duvel te dansen maar kan nog steeds veel stemmen trekken.

Het lijkt er op dat dat gevangenisbaasje niet meer kan dan heel hard hetzelfde te schreeuwen. Jammergenoeg heeft ze nog steeds niet door dat ze op een andere veld staat.