PDA

Bekijk Volledige Versie : Joodse jongen in coma na brutale aanval in Parijs



Marsipulami
22-06-08, 15:36
Joodse jongen in coma na brutale aanval in Parijsµ


In de Franse hoofdstad Parijs hebben vijf jongeren gisterenavond een joodse leeftijdgenoot aangevallen. Het 17-jarige slachtoffer zou geslagen zijn met ijzeren staven. Vandaag lag de jongen nog steeds in coma. Zijn toestand is kritiek maar stabiel.

Antisemtische daad
De feiten deden zich gisteren rond 20.00 uur voor in een wijk in het noordoosten van Parijs waar een grote joodse gemeenschap woont. "De 17-jarige jongen die die nacht brutaal werd aangevallen, droeg een keppeltje en er bestaat geen twijfel over dat het hier gaat om een antisemitische daad", aldus Ariel Goldmann, vice-voorzitter van de Joods-Franse koepelorganisatie Conseil représentatif des institutions juives de France (Crif). Goldmann vroeg de autoriteiten alles in het werk te stellen om "de schuldigen op te pakken".

Brutale daad
De daders, vijf jongeren van 18 jaar of ouder, zijn onder toezicht geplaatst. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Michèle Alliot-Marie, heeft al laten weten erg aangeslagen te zijn als gevolg van de "brutale agressie". Alliot-Marie "heeft de ploeg die belast is met het onderzoek gevraagd alles in het werk te stellen om meer duidelijkheid te verschaffen omtrent de brutale daad en om de daders voor het gerecht te brengen." Ze betuigde haar "solidariteit en steun aan het slachtoffer, diens familie en de gehele joodse gemeenschap" en herhaalde "vastbesloten te zijn om te blijven strijden tegen elke vorm van racisme, antisemitisme en xenofobie".

Sarkozy
Ook de Franse president Nicolas Sarkozy liet weten "erg verontwaardigd te zijn" en betuigde eveneens zijn steun aan de joodse jongen en zijn familie. Sarkozy wordt deze namiddag in Israël verwacht voor een staatsbezoek. De Frans-Israëlische relaties waren in het verleden vaak gespannen en de Hebreeuwse staat hekelde al meerdere malen het wat zij noemen "antisemitische klimaat" in Frankrijk. (afp/gb)

1973Tanger
22-06-08, 15:52
Joodse jongen in coma na brutale aanval in Parijsµ


In de Franse hoofdstad Parijs hebben vijf jongeren gisterenavond een joodse leeftijdgenoot aangevallen. Het 17-jarige slachtoffer zou geslagen zijn met ijzeren staven. Vandaag lag de jongen nog steeds in coma. Zijn toestand is kritiek maar stabiel.

Antisemtische daad
De feiten deden zich gisteren rond 20.00 uur voor in een wijk in het noordoosten van Parijs waar een grote joodse gemeenschap woont. "De 17-jarige jongen die die nacht brutaal werd aangevallen, droeg een keppeltje en er bestaat geen twijfel over dat het hier gaat om een antisemitische daad", aldus Ariel Goldmann, vice-voorzitter van de Joods-Franse koepelorganisatie Conseil représentatif des institutions juives de France (Crif). Goldmann vroeg de autoriteiten alles in het werk te stellen om "de schuldigen op te pakken".

Brutale daad
De daders, vijf jongeren van 18 jaar of ouder, zijn onder toezicht geplaatst. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Michèle Alliot-Marie, heeft al laten weten erg aangeslagen te zijn als gevolg van de "brutale agressie". Alliot-Marie "heeft de ploeg die belast is met het onderzoek gevraagd alles in het werk te stellen om meer duidelijkheid te verschaffen omtrent de brutale daad en om de daders voor het gerecht te brengen." Ze betuigde haar "solidariteit en steun aan het slachtoffer, diens familie en de gehele joodse gemeenschap" en herhaalde "vastbesloten te zijn om te blijven strijden tegen elke vorm van racisme, antisemitisme en xenofobie".

Sarkozy
Ook de Franse president Nicolas Sarkozy liet weten "erg verontwaardigd te zijn" en betuigde eveneens zijn steun aan de joodse jongen en zijn familie. Sarkozy wordt deze namiddag in Israël verwacht voor een staatsbezoek. De Frans-Israëlische relaties waren in het verleden vaak gespannen en de Hebreeuwse staat hekelde al meerdere malen het wat zij noemen "antisemitische klimaat" in Frankrijk. (afp/gb)


Jodenhaat en haat voor andere groepen leeft blijkbaar nog steeds intensief in Europa?

mark61
23-06-08, 18:52
Jodenhaat en haat voor andere groepen leeft blijkbaar nog steeds intensief in Europa?

Eh, naar alle waarschijnlijkheid onder jongeren van (Noord-)Afrikaanse afkomst:

Le jeune Rudy H., 17 ans, portait un jean, un tee-shirt et une kippa. Il était seul lorsqu'il a été violemment agressé, samedi 21 juin, aux alentours de 19 heures, rue Petit, dans le 19e arrondissement de Paris, en se rendant à la synagogue. Les témoins n'ont rien entendu, rien compris. Ils ont juste vu une quinzaine de jeunes hommes d'origine africaine et nord-africaine s'acharner sur le jeune homme et le rouer de coups de pieds, de poings, avec une béquille. L'un de ces témoins a décrit un agresseur sautant à pieds joints sur la victime. Depuis, Rudy H. est plongé dans un coma artificiel.

http://www.lemonde.fr/societe/article/2008/06/23/agression-d-un-jeune-juif-a-paris-l-enquete-s-oriente-vers-les-bandes-communautaires_1061557_3224.html#ens_id=1061456

Dat is dus niet 'nog steeds' maar nieuw. Al geef ik niet veel voor de witte Franse opinie over joden, ze op straat in elkaar rammen zit er denk ik niet in.

Bendevorming op etnische basis, naar het schijnt. Het slachtoffer was een bekende van de politie, was al eens gearresteerd met boksbeugel op zak, samen met 3 vrienden. Lid van diverse 'zionistiche' clubs.

Kortom, fantastisch allemaal.

Julien
23-06-08, 19:36
Jodenhaat en haat voor andere groepen leeft blijkbaar nog steeds intensief in Europa?

Jodenhaat, vooral in Parijs, komt veel voor bij neonazi's, Front National en (hoe triest ook) noord-afrikaanse jongeren.
Le Pen is een radicale zionisten- en israelhater, noemt de franse politici vaak 'een stel joden' en onderhandelt liever met islamitische politici dan met joodse..

Ik ben benieuwd naar de achtergrond en oorzaak van deze aanval.
edit: Mark61 heeft al duidelijkheid gegeven..

Al Sawt
24-06-08, 11:57
Bendevorming op etnische basis, naar het schijnt. Het slachtoffer was een bekende van de politie, was al eens gearresteerd met boksbeugel op zak, samen met 3 vrienden. Lid van diverse 'zionistiche' clubs.

Kortom, fantastisch allemaal.

Zag ooit beelden van de Franse tv. Bij een rechtszaak van een Franse politicus, wegens vermeende antisemitische uitspraken, zaten leden van een zionistische clubs, journalisten en omstanders te molesteren.

Slinger
24-06-08, 18:42
Zag ooit beelden van de Franse tv. Bij een rechtszaak van een Franse politicus, wegens vermeende antisemitische uitspraken, zaten leden van een zionistische clubs, journalisten en omstanders te molesteren.


Heel goed gedaan jochie, binnen een paar berichten is het slachtoffer tot dader omgetoverd. Je leermeesters kunnen echt trots zijn op jou.

mark61
24-06-08, 19:50
Heel goed gedaan jochie, binnen een paar berichten is het slachtoffer tot dader omgetoverd. Je leermeesters kunnen echt trots zijn op jou.

Dat gaf ik al aan. Hier nog maar een keer:

Le jeune juif agressé connu de la police

Par La rédaction du Post , le 23/06/2008

Le jeune homme de 17 ans tabassé samedi dans le 19è, à Paris, avait été interpellé pour "incidents à caractère intercomunautaire" en décembre.

Pourquoi?
Le 9 décembre 2007, avec 3 amis, il avait été placé en garde à vue après des "incidents à caractère intercommunautaire" avec un autre groupe de jeunes d'origine maghrébine. C'était à Bercy, en marge d'une manifestation pour la Hanouka, la grande fête juive de fin d'année.

Tous les 4 détenaient des poings américains et "autres projectiles de défense". Ils n'avaient toutefois pas été écroués.

alexzonderpluto
24-06-08, 20:04
De daders, vijf jongeren van 18 jaar of ouder, zijn onder toezicht geplaatst.

De Frans-Israëlische relaties waren in het verleden vaak gespannen en de Hebreeuwse staat hekelde al meerdere malen het wat zij noemen "antisemitische klimaat" in Frankrijk.

Tja, tis met die "nieuwe fransen" al net zo erg als in de rest van Europa

Slinger
24-06-08, 20:23
Dat gaf ik al aan. Hier nog maar een keer:

Le jeune juif agressé connu de la police

Par La rédaction du Post , le 23/06/2008

Le jeune homme de 17 ans tabassé samedi dans le 19è, à Paris, avait été interpellé pour "incidents à caractère intercomunautaire" en décembre.

Pourquoi?
Le 9 décembre 2007, avec 3 amis, il avait été placé en garde à vue après des "incidents à caractère intercommunautaire" avec un autre groupe de jeunes d'origine maghrébine. C'était à Bercy, en marge d'une manifestation pour la Hanouka, la grande fête juive de fin d'année.

Tous les 4 détenaient des poings américains et "autres projectiles de défense". Ils n'avaient toutefois pas été écroués.

Onduidelijke tekst. Wat heeft hij nu precies op zijn kerfstok? Ruzie gemaakt met Noord-Afrikanen tijdens het Chanoukafeest? Dat roept wel de vraag op wie ook daar de aanvallers waren.

mark61
24-06-08, 23:18
De daders, vijf jongeren van 18 jaar of ouder, zijn onder toezicht geplaatst.

De Frans-Israëlische relaties waren in het verleden vaak gespannen en de Hebreeuwse staat hekelde al meerdere malen het wat zij noemen "antisemitische klimaat" in Frankrijk.

Tja, tis met die "nieuwe fransen" al net zo erg als in de rest van Europa

Tsja, als je geen Frans kent moet je niet met vertaalsites gaan kloten, want dat levert alleen maar onzin op.

Une heure plus tard, la police a placé en garde à vue cinq jeunes résidents du quartier. Ils n'ont pas été reconnus par les témoins, mais leur garde à vue a été prolongée de 24 heures. Selon le parquet de Paris, saisi de l'affaire, ces cinq jeunes n'ont pas participé au tabassage de Rudy H. mais ils étaient présents sur les lieux.

De 5 zijn niet herkend door getuigen, maar hun hechtenis is met 24 uur verlengd. Volgens het parket van Parijs ... hebben de 5 niet deelgenomen aan de kloppartij, maar waren ze aanwezig.

Opgerot met je onbenullige commentaar.

mark61
24-06-08, 23:21
Onduidelijke tekst. Wat heeft hij nu precies op zijn kerfstok? Ruzie gemaakt met Noord-Afrikanen tijdens het Chanoukafeest? Dat roept wel de vraag op wie ook daar de aanvallers waren.

Nou, gezien het feit dat hij met zijn maats is opgepakt, met wapens en al, lijkt me dat wel duidelijk. Alleen jou nog niet. Ze moeten overigens nog voorkomen.

Slinger
25-06-08, 16:26
Nou, gezien het feit dat hij met zijn maats is opgepakt, met wapens en al, lijkt me dat wel duidelijk. Alleen jou nog niet. Ze moeten overigens nog voorkomen.

Dat vind ik knap van je. Op grond van twee krantenregels is je al duidelijk wat er gebeurde. En dat terwijl ze nog moeten voorkomen. Als je het mij vraagt hebben die Joodse jongens zich moeten verdedigen tegen die Noord-Afrikanen terwijl ze het Chanoekafeest (een zeer vreedzaam feest, toch) vierden.

super ick
25-06-08, 17:03
Dat vind ik knap van je. Op grond van twee krantenregels is je al duidelijk wat er gebeurde. En dat terwijl ze nog moeten voorkomen. Als je het mij vraagt hebben die Joodse jongens zich moeten verdedigen tegen die Noord-Afrikanen terwijl ze het Chanoekafeest (een zeer vreedzaam feest, toch) vierden.

Kom eens lekker in Amsterdam kijken.
Ik vraag mij af of een dergelijk artikel wel op NIEUWS vd dag thuis hoort.
Het is namelijk geen nieuws meer. Ik loop continu tussen de doelgroep door. De enige reden dat ik geen ruzie krijg is omdat ik mijzelf schik.
Even te lang hun kant opkijken, commentaar geven op wangedrag, of niet snel genoeg passeren en je hebt er een paar op je nek.

ronald
26-06-08, 00:45
Nou, gezien het feit dat hij met zijn maats is opgepakt, met wapens en al, lijkt me dat wel duidelijk. Alleen jou nog niet. Ze moeten overigens nog voorkomen.

Dus een goede reden om wapenbezit nu wel toe te staan?

mark61
26-06-08, 10:41
Dus een goede reden om wapenbezit nu wel toe te staan?


Nee, hoezo? Jij bent opeens voor een junglemaatschappij? Bizar. Of als alleen joden wapens mogen dragen?

Slinger
26-06-08, 19:50
Nee, hoezo? Jij bent opeens voor een junglemaatschappij? Bizar. Of als alleen joden wapens mogen dragen?

Van mij mogen ze, zij moeten zich tenslotte verdedigen. Dat is vandaag in Gaza nog weer eens gebleken.

1973Tanger
26-06-08, 19:54
Nee, hoezo? Jij bent opeens voor een junglemaatschappij? Bizar. Of als alleen joden wapens mogen dragen?

Nee die dragen meestal diamanten en geld. Wapens is voor de verdoemden.

ronald
27-06-08, 02:01
Nee, hoezo? Jij bent opeens voor een junglemaatschappij? Bizar. Of als alleen joden wapens mogen dragen?

Simpel. Wapens dragen niet in elkaar worden geslagen. Wapens thuis laten wel in elkaar worden geslagen. Als slachtoffer zijnde zou ik de keuze wel weten te maken. Maar ik begrijp dus dat jij ervan uit gaat dat het slachtoffer in het verleden ook aan kloppartijen deed.

Waar jij Joden opeens vandaan haal weet ik niet. Ik schreef gewoon "wapenbzit dragen". Maar goed. Je plaatste heel diplomatiek een vraagteken maar moest het waarschijnlijk mbt mij wel even noemen.

mark61
27-06-08, 08:58
Simpel. Wapens dragen niet in elkaar worden geslagen. Wapens thuis laten wel in elkaar worden geslagen.

Bizar dat jij als gelovige er tegelijkertijd een straatschoffie-mentaliteit op na houdt. Zo komen nou al die doden & gewonden tot stand.


Als slachtoffer zijnde zou ik de keuze wel weten te maken. Maar ik begrijp dus dat jij ervan uit gaat dat het slachtoffer in het verleden ook aan kloppartijen deed.

Dat zegt de Parijse politie.


Waar jij Joden opeens vandaan haal weet ik niet. Ik schreef gewoon "wapenbzit dragen". Maar goed. Je plaatste heel diplomatiek een vraagteken maar moest het waarschijnlijk mbt mij wel even noemen.

Ik wou gezien het onderwerp even checken of je vindt dat ook Algerijns en Malinees straattuig wapens mag dragen, of alleen joods straattuig.

mark61
27-06-08, 08:59
Misschien is het wel nuttig om een keer de film La Haine te gaan bekijken, om een beetje een indruk te krijgen hoe het er daar aan toe gaat.

ronald
29-06-08, 03:28
Bizar dat jij als gelovige er tegelijkertijd een straatschoffie-mentaliteit op na houdt. Zo komen nou al die doden & gewonden tot stand.



Dat zegt de Parijse politie.



Ik wou gezien het onderwerp even checken of je vindt dat ook Algerijns en Malinees straattuig wapens mag dragen, of alleen joods straattuig.

Die is totaal uit jouw commentaar gedistileerd. Dit is niet wat ik vind hoor. Maar het is in dit licht natuurlijk wel interessant om te weten wat jij precies over Algerijns of Malinees straattuig vindt. Probeer het eens op een andere manier dan hoef je nu niet zo quasi verontwaardigd en heilig voor te doen.

ronald
29-06-08, 03:35
Misschien is het wel nuttig om een keer de film La Haine te gaan bekijken, om een beetje een indruk te krijgen hoe het er daar aan toe gaat.

Een film uit 1995 bekijken hoe het er daar toe gaat? Is de werkelijkheid niet genoeg?

Slinger
30-06-08, 08:27
joods straattuig.

Leuk om even tussendoor te laten vallen hè? We onthouden het wel.