PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders zet aan tot boycot?



super ick
23-06-08, 11:01
Bedrijven buigen voor boycot
Van onze verslaggever Rob Vreeken
gepubliceerd op 23 juni 2008 02:46, bijgewerkt op 23 juni 2008 07:44

AMMAN - Nederlandse bedrijven zijn gezwicht voor de dreigende boycot in Jordanië tegen Nederlandse en Deense producten. Zwanenberg (Zwan-worsten) en Friesland Foods (kaas) hebben in advertenties in Jordaanse kranten afstand genomen van Geert Wilders’ film Fitna.

Daarmee voorkomen ze dat hun naam voorkomt op het nieuwste affiche van The Messenger of Allah Unites Us, dat zich tot vorige week alleen tegen Deense merken richtte. Nu prijken ook KLM, Philips, Friso en Milupa erop.

KLM en Philips worden wel geboycot. Woensdag krijgen alle reisorganisaties in Amman een brief met een oproep geen zaken te doen met KLM. De brief wordt ook in andere Arabische landen verspreid, zegt voorzitter Zakaria Sheikh van het comité The Messenger of Allah Unites Us.

Pallets met posters staan opgestapeld in het kantoor van het comité in Amman. ‘We hebben er een miljoen gedrukt’, zegt Sheikh.

Vorige week kreeg het comité justitie in Amman al zover te onderzoeken of Wilders kan worden vervolgd. Sheikh zegt spoedig een dagvaarding te verwachten. ‘Met vrijheid van meningsuiting heeft dit niets te maken’, zegt de uitgever van het weekblad Fact International. ‘Wilders heeft alle moslims ter wereld beledigd. Hij mag zijn straf niet ontlopen.’

De Zwanenberg Food Group in Almelo zegt in de advertentie de ‘opinies en uitspraken te verwerpen’ uit de film van ‘Geert Welders’, waarin hij ‘de islam gelijkstelt aan geweld’. ‘Wij veroordelen krachtig de uitlatingen tegen de islam, die volgens ons geen ander doel dienen dan te kwetsen.’ Friesland Foods publiceerde een vergelijkbare tekst.

Zwanenberg betuigt verder ‘zijn solidariteit met de campagne van The Messenger of Allah Unites Us in zijn streven naar internationale wetgeving tegen elke belediging van alle religies, inclusief de Islam en Profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem).’ In de open brief, van 14 juni, omschrijft Zwanenberg zich als producent van hotdogs, cocktailworstjes, lunchvlees en mortadella, alle van het merk Zwan.

Volgens Sheikh moeten ondernemingen om aan boycot te ontsnappen ook in eigen land ‘adverteren’. In The Jordan Times zegt directeur Aldo van der Laan van Zwanenberg die voorwaarde niet te kennen. ‘Maar ik heb er geen probleem mee te zeggen dat onze onderneming bezorgd is’ over het optreden van Wilders.

Zwanenberg en Friesland Foods waren zondag niet bereikbaar voor commentaar. KLM volstaat volgens een woordvoerster met het herhalen van een eerdere verklaring: ‘KLM laat zich niet in met welke politieke of religieuze beweging dan ook, en distantieert zich van de inhoud van deze controversiële film.’

1973Tanger
23-06-08, 11:48
Bedrijven buigen voor boycot
Van onze verslaggever Rob Vreeken
gepubliceerd op 23 juni 2008 02:46, bijgewerkt op 23 juni 2008 07:44

AMMAN - Nederlandse bedrijven zijn gezwicht voor de dreigende boycot in Jordanië tegen Nederlandse en Deense producten. Zwanenberg (Zwan-worsten) en Friesland Foods (kaas) hebben in advertenties in Jordaanse kranten afstand genomen van Geert Wilders’ film Fitna.

Daarmee voorkomen ze dat hun naam voorkomt op het nieuwste affiche van The Messenger of Allah Unites Us, dat zich tot vorige week alleen tegen Deense merken richtte. Nu prijken ook KLM, Philips, Friso en Milupa erop.

KLM en Philips worden wel geboycot. Woensdag krijgen alle reisorganisaties in Amman een brief met een oproep geen zaken te doen met KLM. De brief wordt ook in andere Arabische landen verspreid, zegt voorzitter Zakaria Sheikh van het comité The Messenger of Allah Unites Us.

Pallets met posters staan opgestapeld in het kantoor van het comité in Amman. ‘We hebben er een miljoen gedrukt’, zegt Sheikh.

Vorige week kreeg het comité justitie in Amman al zover te onderzoeken of Wilders kan worden vervolgd. Sheikh zegt spoedig een dagvaarding te verwachten. ‘Met vrijheid van meningsuiting heeft dit niets te maken’, zegt de uitgever van het weekblad Fact International. ‘Wilders heeft alle moslims ter wereld beledigd. Hij mag zijn straf niet ontlopen.’

De Zwanenberg Food Group in Almelo zegt in de advertentie de ‘opinies en uitspraken te verwerpen’ uit de film van ‘Geert Welders’, waarin hij ‘de islam gelijkstelt aan geweld’. ‘Wij veroordelen krachtig de uitlatingen tegen de islam, die volgens ons geen ander doel dienen dan te kwetsen.’ Friesland Foods publiceerde een vergelijkbare tekst.

Zwanenberg betuigt verder ‘zijn solidariteit met de campagne van The Messenger of Allah Unites Us in zijn streven naar internationale wetgeving tegen elke belediging van alle religies, inclusief de Islam en Profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem).’ In de open brief, van 14 juni, omschrijft Zwanenberg zich als producent van hotdogs, cocktailworstjes, lunchvlees en mortadella, alle van het merk Zwan.

Volgens Sheikh moeten ondernemingen om aan boycot te ontsnappen ook in eigen land ‘adverteren’. In The Jordan Times zegt directeur Aldo van der Laan van Zwanenberg die voorwaarde niet te kennen. ‘Maar ik heb er geen probleem mee te zeggen dat onze onderneming bezorgd is’ over het optreden van Wilders.

Zwanenberg en Friesland Foods waren zondag niet bereikbaar voor commentaar. KLM volstaat volgens een woordvoerster met het herhalen van een eerdere verklaring: ‘KLM laat zich niet in met welke politieke of religieuze beweging dan ook, en distantieert zich van de inhoud van deze controversiële film.’

Wilders heeft het Nederlands bedrijfsleven en goede handelsrelaties in dergelijke regio's zwaar om zeep geholpen. Vreemde marketin mix houdt hij erop na? De debiel begrijpt nog steeds niet dat het internationaal bedrijfsleven draait om de pingping en niet om de ergenis.

Witte78
23-06-08, 14:37
Wilders heeft het Nederlands bedrijfsleven en goede handelsrelaties in dergelijke regio's zwaar om zeep geholpen. Vreemde marketin mix houdt hij erop na? De debiel begrijpt nog steeds niet dat het internationaal bedrijfsleven draait om de pingping en niet om de ergenis.

Lijkt wel wat op de marketing van Moslims in nederland ;). Ach ja, mensen vol met vooroodelen en onderbuikgevoelens heb je overal.

1973Tanger
23-06-08, 14:50
Lijkt wel wat op de marketing van Moslims in nederland ;). Ach ja, mensen vol met vooroodelen en onderbuikgevoelens heb je overal.


Dat moet je vooral aan Wilders vragen. Die zo dom is om net als de rest een internationale strijd buiten de Nederlandse landsgrenzen tegen de islam te voeren.

Witte78
23-06-08, 14:53
Dat moet je vooral aan Wilders vragen. Die zo dom is om net als de rest een internationale strijd buiten de Nederlandse landsgrenzen tegen de islam te voeren.

Wat moet ik dan vragen?

1973Tanger
23-06-08, 14:56
Wat moet ik dan vragen?

De marketinmix, of die bij hem uit meer dan de originele 4 p's bestaat?

Witte78
23-06-08, 15:00
De marketinmix, of die bij hem uit meer dan de originele 4 p's bestaat?

Marketing en politiek horen niet samen te gaan. Dan krijg je bijvoorbeeld situaties als soldaten naar Irak sturen om een goeie beurt te maken bij de USA.

1973Tanger
23-06-08, 15:04
Marketing en politiek horen niet samen te gaan. Dan krijg je bijvoorbeeld situaties als soldaten naar Irak sturen om een goeie beurt te maken bij de USA.

Dat klopt. Maar ondanks sommering van het Nederlands bedrijfsleven aan het adres van Wilders, zich niet te bemoeien met hun marketingmix aldaar, was helaas gericht tegen dovemansoren.

Witte78
23-06-08, 15:06
Dat klopt. Maar ondanks sommering van het Nederlands bedrijfsleven aan het adres van Wilders, zich niet te bemoeien met hun marketingmix aldaar, was helaas gericht tegen dovemansoren.

Wat had wilders dan gedaan?

1973Tanger
23-06-08, 15:12
Wat had wilders dan gedaan?

Zoals gebruikelijk olie op het vuur gooien.

aletheia
23-06-08, 15:14
Mensen in die landen maken zich nog steeds druk om fitna. Ongelovelijk

Behoorlijk domme mensen die de boycots instellen. Wilders vertegenwoordigt immers niet het hele land.

Witte78
23-06-08, 15:16
Zoals gebruikelijk olie op het vuur gooien.

Wat heeft hij concreet gedaan dan? En in welk opzicht heeft dat met marketing te maken?

1973Tanger
23-06-08, 15:18
Wat heeft hij concreet gedaan dan? En in welk opzicht heeft dat met marketing te maken?

Niet geluisterd naar nederlandse handelsbelangen in het vreemde.

Witte78
23-06-08, 15:32
Niet geluisterd naar nederlandse handelsbelangen in het vreemde.

Ok dus hij bemoeit zich met marketing doordat hij het negeerd? moet ik het zo zien?

1973Tanger
23-06-08, 15:38
Ok dus hij bemoeit zich met marketing doordat hij het negeerd? moet ik het zo zien?

Nee, waarom houd hij zich niet bezig met problemen in eigen land en moet hij zonodig in het buitenland ook faam (als nederlandse parlementariër) verwerven als islamhater?

Witte78
23-06-08, 15:49
Nee, waarom houd hij zich niet bezig met problemen in eigen land en moet hij zonodig in het buitenland ook faam (als nederlandse parlementariër) verwerven als islamhater?

Is dat niet aan de media te wijten? Zover ik weet heeft hij zijn filmpje niet echt zitten promoten in het buitenland?

1973Tanger
23-06-08, 16:50
Is dat niet aan de media te wijten? Zover ik weet heeft hij zijn filmpje niet echt zitten promoten in het buitenland?


Door het op internet te zetten, maak je het voor iedereen toegankelijk. Bovendien had zijn filmpje wel degelijk een internationaal karakter/demensie. Daarmee heeft hij zichzelf verraden, dat hij de islam in het algemeen veracht en niet specifiek die hier in Nederland beleden wordt.

Witte78
23-06-08, 16:57
Door het op internet te zetten, maak je het voor iedereen toegankelijk. Bovendien had zijn filmpje wel degelijk een internationaal karakter/demensie. Daarmee heeft hij zichzelf verraden, dat hij de islam in het algemeen veracht en niet specifiek die hier in Nederland beleden wordt.

Ok. Maar ik blijf het wat ver gezocht vinden om dan te stellen dat hij zich bemoeit met marketing. Het lijkt me juist dat ie er schijt aan heeft.

1973Tanger
23-06-08, 17:03
Ok. Maar ik blijf het wat ver gezocht vinden om dan te stellen dat hij zich bemoeit met marketing. Het lijkt me juist dat ie er schijt aan heeft.


Eureka! Dat laatste is mij ook opgevallen.

Joesoef
23-06-08, 17:31
1 miljoen posters, laat de groenen dat maar niet horen.

catwomen
24-06-08, 10:45
Ik schaam me voor mijn "broeders" die oproepen tot een boycot. Inderdaad, de film van Wilders is kwetsend en zijn uitlatingen zijn kwetsend en beledigend.
De uitlatingen van verschillende moslims zijn ook beledigend en kwetsend. Tis maar goed dat niet iedereen van die lange tenen heeft zoals een aantal van mijn "broeders", want het aantal boycotten en arrestatiebevelen zou oneindig groot zijn....

Laten deze moslims zich liever eens verdiepen in de Quraan en deze teksten eens goed tot zich laten doordringen. Misschien dat ze dan eindelijk beseffen dat verantwoordelijkheid, daadkracht, oprechte vriendelijkheid naar iedereen, vrijheid van geloof, correcte behandeling van vrouwen en meisjes hun uiteindelijk veel meer oplevert, dan geschreeuw, getier, onderdrukking en geweld!

1973Tanger
24-06-08, 11:55
Ik schaam me voor mijn "broeders" die oproepen tot een boycot. Inderdaad, de film van Wilders is kwetsend en zijn uitlatingen zijn kwetsend en beledigend.
De uitlatingen van verschillende moslims zijn ook beledigend en kwetsend. Tis maar goed dat niet iedereen van die lange tenen heeft zoals een aantal van mijn "broeders", want het aantal boycotten en arrestatiebevelen zou oneindig groot zijn....

Laten deze moslims zich liever eens verdiepen in de Quraan en deze teksten eens goed tot zich laten doordringen. Misschien dat ze dan eindelijk beseffen dat verantwoordelijkheid, daadkracht, oprechte vriendelijkheid naar iedereen, vrijheid van geloof, correcte behandeling van vrouwen en meisjes hun uiteindelijk veel meer oplevert, dan geschreeuw, getier, onderdrukking en geweld!

Je 'Pakistaanse' broeders bedoel je? Dat is niet verwonderlijk sinds Afghanistan haar buurland is en jouw landgenoten daar de democratie om zeep hebben geholpen door Butho te vermoorden en Musaraf daar openlijk de bevolking onderdrukt. Daar kan je je inderdaad voor schamen ja. Maar blijkbaar is het in jouw ogen weer de schuld van de islam en de hele moslimgemeenschap?

Bart
24-06-08, 13:22
Je 'Pakistaanse' broeders bedoel je? Dat is niet verwonderlijk sinds Afghanistan haar buurland is en jouw landgenoten daar de democratie om zeep hebben geholpen door Butho te vermoorden en Musaraf daar openlijk de bevolking onderdrukt. Daar kan je je inderdaad voor schamen ja. Maar blijkbaar is het in jouw ogen weer de schuld van de islam en de hele moslimgemeenschap?

Het is toch een Jordaanse groep die oproept tot een boycot?

Al Sawt
24-06-08, 13:34
Ik schaam me voor mijn "broeders" die oproepen tot een boycot. Inderdaad, de film van Wilders is kwetsend en zijn uitlatingen zijn kwetsend en beledigend.
De uitlatingen van verschillende moslims zijn ook beledigend en kwetsend. Tis maar goed dat niet iedereen van die lange tenen heeft zoals een aantal van mijn "broeders", want het aantal boycotten en arrestatiebevelen zou oneindig groot zijn....

Laten deze moslims zich liever eens verdiepen in de Quraan en deze teksten eens goed tot zich laten doordringen. Misschien dat ze dan eindelijk beseffen dat verantwoordelijkheid, daadkracht, oprechte vriendelijkheid naar iedereen, vrijheid van geloof, correcte behandeling van vrouwen en meisjes hun uiteindelijk veel meer oplevert, dan geschreeuw, getier, onderdrukking en geweld!Oh gut, we hebben hier een zelfverklaarde orakel van onze geweten.

Wat een zielig figuur!

Dinah_Tanger
24-06-08, 13:47
Door het op internet te zetten, maak je het voor iedereen toegankelijk. Bovendien had zijn filmpje wel degelijk een internationaal karakter/demensie. Daarmee heeft hij zichzelf verraden, dat hij de islam in het algemeen veracht en niet specifiek die hier in Nederland beleden wordt.

Inderdaad was de flutfilm voor de hele wereld bedoeld om een echte fitna te veroorzaken, hij dacht hiermee heel europa achter zich te krijgen.
De SUKKEL!

Bart
24-06-08, 14:04
Oh gut, we hebben hier een zelfverklaarde orakel van onze geweten.

Wat een zielig figuur!

Is deze reactie nou nodig? Iemand heeft kritiek, boem, meteen afgemaakt met een scheldwoord. Kritiek kan toch ook inhoudelijk gepareerd worden?

knuppeltje
24-06-08, 14:04
Inderdaad was de flutfilm voor de hele wereld bedoeld om een echte fitna te veroorzaken, hij dacht hiermee heel europa achter zich te krijgen.
De SUKKEL!

Ik vind eigenlijk iedereen in Europa die zich zo druk maakt over die flutfilm een sukkel, zal wel aam mij liggen.

mark61
24-06-08, 14:07
Die Jordaniër zou zich beter druk kunnen maken om de tig onschuldige vrouwen die elk jaar in Jordanië worden gemarteld en vermoord ihkv eerwraak.

Tis maar waar je prioriteiten liggen, echt leed of je ego waar iemand met zijn solex overheen gereden is.

mark61
24-06-08, 14:07
Oh gut, we hebben hier een zelfverklaarde orakel van onze geweten.

Wat een zielig figuur!


Want? Je mag niet heulen met de vijand?

knuppeltje
24-06-08, 14:11
Want? Je mag niet heulen met de vijand?

Tis meer dat je niet de indruk moet wekken dat die klojo deel uitmaakt van het politieke systeem daar denk. Ook dat systeem is een onderdrukkend systeem volgens mij.

super ick
29-06-08, 17:17
Oh gut, we hebben hier een zelfverklaarde orakel van onze geweten.

Wat een zielig figuur!

Guttegut een moslim met een andere mening en die moet direct gekleineerd worden?

Wie is er hier nu de zielige figuur?

Al Sawt
02-07-08, 13:39
Ik schaam me voor mijn "broeders" die oproepen tot een boycot. Inderdaad, de film van Wilders is kwetsend en zijn uitlatingen zijn kwetsend en beledigend.
De uitlatingen van verschillende moslims zijn ook beledigend en kwetsend. Tis maar goed dat niet iedereen van die lange tenen heeft zoals een aantal van mijn "broeders", want het aantal boycotten en arrestatiebevelen zou oneindig groot zijn....
Orakel van onze geweten begint met haar gezever.

Onrust en boycotacties worden ook in het Westen ingesteld. Ook in het Westen is men beledigend, kwetsend en hebben ze lange tenen.



Laten deze moslims zich liever eens verdiepen in de Quraan en deze teksten eens goed tot zich laten doordringen. Misschien dat ze dan eindelijk beseffen dat verantwoordelijkheid, daadkracht, oprechte vriendelijkheid naar iedereen, vrijheid van geloof, correcte behandeling van vrouwen en meisjes hun uiteindelijk veel meer oplevert, dan geschreeuw, getier, onderdrukking en geweld! Maak niet een denkfout om Islam met culturele uitspattingen te verwarren. Dus bespaar me jouw paternalistische toon.

Al Sawt
02-07-08, 13:47
@Bart, Mark en Superick,


Catwomen mag gerust heulen met de vijand, een ander mening hebben en alles en iedereen wijzen op zijn gedrag. Van mijn part met onverbloemd kritiek.

Maar dan liefst inhoudelijk en openlijk. En geen paternalistische toon leveren via een kritische pm wegens mijn reactie op NVDD. Omdat ik beledigend ben tegenover een bepaalde 'volk'.

Wat haar overigens ook tot een hypocriet maakt.
Guttegut een moslim met een andere mening en die moet direct gekleineerd worden?

Wie is er hier nu de zielige figuur?Zielig figuur is iemand wie denkt dat hij over vermeende kennis en achtergrondinformatie bezit en zijn mening kan verkondigen.

Maar keer op keer zijn onwetendheid tentoonstelt.

mark61
02-07-08, 18:05
@Bart, Mark en Superick,


Catwomen mag gerust heulen met de vijand, een ander mening hebben en alles en iedereen wijzen op zijn gedrag. Van mijn part met onverbloemd kritiek.

Maar dan liefst inhoudelijk en openlijk. En geen paternalistische toon leveren via een kritische pm wegens mijn reactie op NVDD. Omdat ik beledigend ben tegenover een bepaalde 'volk'.

Wat haar overigens ook tot een hypocriet maakt.

Oh is dat het? Ik vind het wel van fatsoen getuigen om iemand een pm te sturen ipv. iets op het bord te gooien. Dat doe ik zelf liever, maar ik ben dan ook niet zo fatsoenlijk :hihi:

Wat was er nou precies mis met haar post? En waar is die 'hypocriet'?

super ick
02-07-08, 18:23
@Bart, Mark en Superick,


Catwomen mag gerust heulen met de vijand, een ander mening hebben en alles en iedereen wijzen op zijn gedrag. Van mijn part met onverbloemd kritiek.

Maar dan liefst inhoudelijk en openlijk. En geen paternalistische toon leveren via een kritische pm wegens mijn reactie op NVDD. Omdat ik beledigend ben tegenover een bepaalde 'volk'.

Wat haar overigens ook tot een hypocriet maakt.Zielig figuur is iemand wie denkt dat hij over vermeende kennis en achtergrondinformatie bezit en zijn mening kan verkondigen.

Maar keer op keer zijn onwetendheid tentoonstelt.

Geef nu eens een echte reden voor je overtrokken reactie? Ik zie dat je geirriteerd bent en onverdraagzaam.

Jij probeert keer op keer anderen jou ongeschreven regels door de strot te duwen.
Arrogantie ten top.

Andersdenkenden of mensen die de nadruk elders leggen dan waar jij dat doet worden door jou voor onwetend versleten.
Langzamerhand heb jij iedereen hier al voor onwetend uitgemaakt.

mark61
02-07-08, 18:27
Het idee is geloof ik dat moslims elkaar niet afvallen in het openbaar. Net zoals je bij de CPN of waar dan ook de vuile was niet buiten moest hangen; als je als groep onder druk staat moet je naar buiten toe de eenheid bewaren, de rijen gesloten, en zeker niet 'de vijand' (gedeeltelijk) gelijk gaan geven.

Dat een vrouw dat doet is nog erger.

Meer kan ik er niet van maken.

1973Tanger
02-07-08, 18:31
Het idee is geloof ik dat moslims elkaar niet afvallen in het openbaar. Net zoals je bij de CPN of waar dan ook de vuile was niet buiten moest hangen; als je als groep onder druk staat moet je naar buiten toe de eenheid bewaren, de rijen gesloten, en zeker niet 'de vijand' (gedeeltelijk) gelijk gaan geven.

Dat een vrouw dat doet is nog erger.

Meer kan ik er niet van maken.

Welke vuile was hangt deze 'vrouw' dan buiten?

mark61
02-07-08, 18:34
Welke vuile was hangt deze 'vrouw' dan buiten?

Ik heb geen idee, vraag het al Sawt.

Ansari
03-07-08, 01:28
Zwanenberg en Friesland Foods waren zondag niet bereikbaar voor commentaar. KLM volstaat volgens een woordvoerster met het herhalen van een eerdere verklaring: ‘KLM laat zich niet in met welke politieke of religieuze beweging dan ook, en distantieert zich van de inhoud van deze controversiële film.’

Blijven boycotten die handel. Hun geld is namelijk alles. Pak je dat van je af dan zal er uiteindelijk van hogere hand actie worden ondernomen tegen Wilders. Moet denken aan de olieboycot van 73. Toen had je ze zowat op hun knieën.

888
03-07-08, 14:13
Boycot zal niet helpen en zal alleen de bevolking treffen.

mark61
03-07-08, 19:09
Blijven boycotten die handel. Hun geld is namelijk alles. Pak je dat van je af dan zal er uiteindelijk van hogere hand actie worden ondernomen tegen Wilders. Moet denken aan de olieboycot van 73. Toen had je ze zowat op hun knieën.


Zou je denken? Je denkt dat Jordanië 90% van de export van NL afneemt of zo?

Wie is 'ze'? 'Je' had niemand op de knieën, de Arabische olieproducenten konden niet zonder hun inkomsten dus hielden ze schielijk weer op met hun boycot. Tegenwoordig kan zoiets helemaal niet meer omdat de olielanden hun inkomsten hebben belegd in het westen. Je gaat je toch niet in je eigen voet schieten?

Tomas
03-07-08, 19:45
Toen had je ze zowat op hun knieën.

"Jullie" denken ons op de kienen te hebben en "wij" denken dan weer dat jullie de hersens van neandertalers goed zouden kunnen gebruiken. Perceptie enzo.

Olive Yao
03-07-08, 19:57
Ik schaam me voor mijn "broeders" die oproepen tot een boycot. Inderdaad, de film van Wilders is kwetsend en zijn uitlatingen zijn kwetsend en beledigend.
De uitlatingen van verschillende moslims zijn ook beledigend en kwetsend. Tis maar goed dat niet iedereen van die lange tenen heeft zoals een aantal van mijn "broeders", want het aantal boycotten en arrestatiebevelen zou oneindig groot zijn....

Laten deze moslims zich liever eens verdiepen in de Quraan en deze teksten eens goed tot zich laten doordringen. Misschien dat ze dan eindelijk beseffen dat verantwoordelijkheid, daadkracht, oprechte vriendelijkheid naar iedereen, vrijheid van geloof, correcte behandeling van vrouwen en meisjes hun uiteindelijk veel meer oplevert, dan geschreeuw, getier, onderdrukking en geweld!


(...) verantwoordelijkheid, daadkracht, oprechte vriendelijkheid naar iedereen, vrijheid van geloof, correcte behandeling van vrouwen en meisjes (...)

:Iluvu:

Olive Yao
03-07-08, 20:08
Blijven boycotten die handel. Hun geld is namelijk alles. Pak je dat van je af dan zal er uiteindelijk van hogere hand actie worden ondernomen tegen Wilders. Moet denken aan de olieboycot van 73. Toen had je ze zowat op hun knieën.

Wilders levert slechte islamkritiek. In zoverre is het niet erg om hem het zwijgen op te leggen.

Er bestaat veel sterkere islamkritiek. En die wordt fatsoenlijk geuit en kan dus niet middels een verbod uitgeschakeld worden. Dat is dus twee keer beter.

catwomen
03-07-08, 20:23
@Bart, Mark en Superick,


Maar dan liefst inhoudelijk en openlijk. En geen paternalistische toon leveren via een kritische pm wegens mijn reactie op NVDD. Omdat ik beledigend ben tegenover een bepaalde 'volk'.



Wel apart dat mijn pm aan jou van september 2006!!!! je zo hoog zit.

John2
03-07-08, 21:59
Ik zat de discussie tussen Tanger en Witte ff te volgen en dan rijst bij mij toch de vraag wie er dom is, de gene die deze boycot uitroept of de maker van het filmpje?
Uitgaande van het volgende...................

Ten eerste was ik het hele filmpje alweer vergeten tot dat ze begonnen over de boycot, eerst dach ik nog dat Wilders een nieuwe had gemaakt, maar enig speurwerk op internet bleek dit niet zo te zijn.

Ten tweede is dit filmpje niet meer dan een herhaling van beelden die wij door de jaren heen op tv in het nieuws hebben kunnen volgen, worden nu ook de landen van wie de jounalisten deze beelden hebben opgenomen vervolgd en geboycot?

Ten derde, Zwanenburg, tja die heeft een grote worst fabriek in Deventer, maar ook een fabriek in Amman waar de Halal worsten worden bereid waar misschien ontslagen zullen vallen.

Ten vierde misschien moeten wij Zwanenburg producten boycotten omdat zij zwichten voor zinloze druk van Jordanie.

Ten vijfde mag de EU dan wel eens een standpunt innemen, misschien is het een idee om de ontwikkelingsgelden eens te boycotten Nederland stopt 22.000.000 per jaar in Jordanie voor ontwikkeling dat zijn wel heel veel worstjes en gezien het feit dat ze miljoenen folders kunnen drukken blijkt dat dit geld in een bodemloze put is gestopt en verkeerd is besteed.

John2
03-07-08, 22:04
@Bart, Mark en Superick,


Catwomen mag gerust heulen met de vijand, een ander mening hebben en alles en iedereen wijzen op zijn gedrag. Van mijn part met onverbloemd kritiek.

Maar dan liefst inhoudelijk en openlijk. En geen paternalistische toon leveren via een kritische pm wegens mijn reactie op NVDD. Omdat ik beledigend ben tegenover een bepaalde 'volk'.

Wat haar overigens ook tot een hypocriet maakt.Zielig figuur is iemand wie denkt dat hij over vermeende kennis en achtergrondinformatie bezit en zijn mening kan verkondigen.

Maar keer op keer zijn onwetendheid tentoonstelt.

Je ziet ons dus als vijanden, omdat wij anders/vrijer denken als u?:eek:

Olive Yao
03-07-08, 23:45
Je ziet ons dus als vijanden, omdat wij anders/vrijer denken als u?:eek:

Nee! Dit zijn niet Al Sawts eigen woorden. Ze zijn een echo van Mark61's woorden. Dat is voor de interpretatie een essentieel verschil. Je kunt hier niet uit afleiden dat Al Sawt ... ja, wie eigenlijk? - als vijanden ziet.

John2
04-07-08, 12:46
Nee! Dit zijn niet Al Sawts eigen woorden. Ze zijn een echo van Mark61's woorden. Dat is voor de interpretatie een essentieel verschil. Je kunt hier niet uit afleiden dat Al Sawt ... ja, wie eigenlijk? - als vijanden ziet.

Ik heb de discussie nog eens helemaal terug gelezen, maar kan er niet anders in opmaken dat hij dit heeft geschreven, het was gericht aan Bart, Mark en Super ick ten aanzien van het stukje dat Catwomen schreef over de Islam.
Dan komt "heulen met de vijand" wel heel wrang over, termeer ik niemand als vijand ziet en hierdoor het gevoel krijg dat anderen dit wel doen.

Het geeft voor mij een apart gevoel, maar misschien dat hij zelf kan uitleggen wat hij bedoelde, want vermoedelijk is dit gezegd onder druk en is dit niet zo bedoeld.
Maar dat zou ik dan graag vernemen van die beste man.

888
04-07-08, 12:58
Blijven boycotten die handel. Hun geld is namelijk alles. Pak je dat van je af dan zal er uiteindelijk van hogere hand actie worden ondernomen tegen Wilders. Moet denken aan de olieboycot van 73. Toen had je ze zowat op hun knieën.

Tegenwoordig haalt men de olie ergens vandaan waaronder ander Venezuela en Nigeria.

mark61
04-07-08, 16:16
Ik heb de discussie nog eens helemaal terug gelezen, maar kan er niet anders in opmaken dat hij dit heeft geschreven,

Hij citeerde mij. Nog es overlezen :hihi:

Dat was mijn interpretatie van zijn heftige reactie.

John2
04-07-08, 19:58
Hij citeerde mij. Nog es overlezen :hihi:

Dat was mijn interpretatie van zijn heftige reactie.

Tjee, maroc.nl lijkt mijn exvrouw wel, daar kreeg ik ook nooit gelijk van. :ego:

:eek: Maar dan ben jij dus mijn vijand?

Ga dan even naar msn en type voor jezelf :slap1: in :hihi:

888
08-07-08, 11:56
Hij citeerde mij. Nog es overlezen :hihi:

Dat was mijn interpretatie van zijn heftige reactie.

Jouw interpretatie heeft waardevol in deze politiek debat.