PDA

Bekijk Volledige Versie : Filip DeWinter:Turkije koloniseert Europa via EURO2008



Al Sawt
23-06-08, 15:58
Filip Dewinter hoopt dat Turkije verliest op het EK
Uitgegeven: 23 juni 2008 15:32
Laatst gewijzigd: 23 juni 2008 15:34
BRUSSEL - Filip Dewinter, leider van de Belgische partij Vlaams Belang, ziet Duitsland veel liever winnen dan Turkije tijdens de halve finale van het EK voetbal woensdag.

Een Duitse zege zou een symbolische overwinning voor Europa zijn, stelde hij maandag.

Filip Dewinter vroeg zich afgelopen weekeinde af wat het Turkse elftal eigenlijk doet op het Europees kampioenschap voetbal. Hij ergerde zich aan de Turkse feesten en vlaggen in Europese steden na de overwinning op Kroatië in de kwartfinale van vrijdag.

"Turkije wil niet alleen lid worden van de EU, maar wil Europa koloniseren" aldus de Belg. Hij pleit ervoor om Turkije niet alleen uit het EK, maar ook uit de Europese Unie te weren. http://www.nu.nl/news/1624910/760/rss/Filip_Dewinter_hoopt_dat_Turkije_verliest_op_het_E K.html
Turkije kon al op mijn sympathie rekenen. Maar nu is mijn sympathie grenzeloos!

John2
23-06-08, 16:40
Turkije kon al op mijn sympathie rekenen. Maar nu is mijn sympathie grenzeloos!

Dus jij laat je gevoel spreken door een mongool (wat trouwens een belediging is voor de mongolen) als de Winter.

1973Tanger
23-06-08, 16:56
Turkije kon al op mijn sympathie rekenen. Maar nu is mijn sympathie grenzeloos!


Typisch weer een goed voorbeeld van vooroordelen en onderbuikgevoelens die blijkbaar bij het gros van de mensen prevaleert boven het verstand. Daar zal helaas geen enkele slijpsteen (alleen die van messen misschien) bij helpen beste Sawt.

Joesoef
23-06-08, 17:07
Haleluja!

John2
23-06-08, 17:50
Haleluja!

Was het geen halaluja? :hihi:

Slinger
23-06-08, 18:08
Turkije kon al op mijn sympathie rekenen. Maar nu is mijn sympathie grenzeloos!

Tja, hoe zou dat nu komen?

Witte78
23-06-08, 18:13
Totaal geflipt die filip

Julien
23-06-08, 18:31
Domme, idiote uitspraak natuurlijk. Italiaanse allochtonen wapperen ook met hun vlaggen als de azzurri winnen, zo ook de Russen, Spanjaarden en Fransen in NL en België.. maar daar hoor je DeWinter niet over?! :maf:

Overigens kunnen al die Turken (en Marokkanen) die juichen bij het verlies van Oranje DeWinter een hand geven. Zij zijn net zo gefrustreerd en dom.

Daluurman
23-06-08, 18:37
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Straks wordt de finale van het EK gespeeld door 2 niet-Europese landen. Dat zou wel een rare indruk maken op de rest van de wereld.

Witte78
23-06-08, 18:46
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Straks wordt de finale van het EK gespeeld door 2 niet-Europese landen. Dat zou wel een rare indruk maken op de rest van de wereld.

Ja stel je voor, wat zullen ze wel niet denken van ons. Ja, wat eigenlijk?

Julien
23-06-08, 18:55
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Straks wordt de finale van het EK gespeeld door 2 niet-Europese landen. Dat zou wel een rare indruk maken op de rest van de wereld.

Welke landen in "de rest van de wereld" zien Turkije en Rusland dan als niet-Europees? Turkije en Rusland hebben beiden nauwelijks een band met de rest van Azië. Midden Oosterse landen zien Turkije bijvoorbeeld als een geval apart en het wordt door hen niet tot hun regio gerekend. Rusland en Turkije zijn volkomen Europa-gericht.

John2
23-06-08, 20:40
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Straks wordt de finale van het EK gespeeld door 2 niet-Europese landen. Dat zou wel een rare indruk maken op de rest van de wereld.

Uhh, als je rusland bedoeld, volgens mij behoord rusland tot europa.

Daluurman
23-06-08, 20:59
Uhh, als je rusland bedoeld, volgens mij behoord rusland tot europa.

Sinds wanneer ligt Wladiwostok in Europa? :wink:

tr_imparator
23-06-08, 21:01
Willen we koloniseren. Ik dacht dat de kolonisatie van Europa door Turken allang had plaatsgevonden. Haha.

Overigens heb ik het idee dat Nederlanders liever een Turkse overwinning zien dan een Duitse. :)

tr_imparator
23-06-08, 21:03
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Straks wordt de finale van het EK gespeeld door 2 niet-Europese landen. Dat zou wel een rare indruk maken op de rest van de wereld.


Denkt het eigenlijk niet.

naam
23-06-08, 21:05
Willen we koloniseren. Ik dacht dat de kolonisatie van Europa door Turken allang had plaatsgevonden. Haha.

Overigens heb ik het idee dat Nederlanders liever een Turkse overwinning zien dan een Duitse. :)


Nou, dacht het niet, heb nogal wat Duitse kennissen en familie en het blijft een stuk rustiger in de buurt als Turkije verliest.

Daluurman
23-06-08, 21:07
Willen we koloniseren. Ik dacht dat de kolonisatie van Europa door Turken allang had plaatsgevonden. Haha.

Overigens heb ik het idee dat Nederlanders liever een Turkse overwinning zien dan een Duitse. :)

Jullie moeten niet zo achterlijk rondtoeteren midden in de nacht.

Voorspelling Moffen-Muzelmannen: 5-0

M@riska
23-06-08, 21:15
Hoop dat de turken winnen ipv die moffen.

barfly
23-06-08, 21:41
Hm, zat België niet in dezelfde pool met Engeland?

Daluurman
23-06-08, 21:42
Hoop dat de turken winnen ipv die moffen.

Liever niet want dan houden ze ons weer uit de slaap.

1973Tanger
24-06-08, 00:51
Welke landen in "de rest van de wereld" zien Turkije en Rusland dan als niet-Europees? Turkije en Rusland hebben beiden nauwelijks een band met de rest van Azië. Midden Oosterse landen zien Turkije bijvoorbeeld als een geval apart en het wordt door hen niet tot hun regio gerekend. Rusland en Turkije zijn volkomen Europa-gericht.


Ja andere landen voelen en willen zich ook heel graag tot Europa richten. Maar zijn ze dat geografisch dan ook?

Marsipulami
24-06-08, 00:56
Wat is er mis mee dat Filip Dewinter partij kiest in een voetbalcompetitie ? Volgens mij doen alle voetballiefhebbers dat. Voetbal zou maar een heel saaie bedoening worden als men geen partij meer mocht kiezen. Verder waren internationale voetbalcompetities altijd al doordrongen van nationalistische gevoelens van de supporters. De Oranjegekte van een week geleden was daar een mooi voorbeeld van.

1973Tanger
24-06-08, 00:59
Wat is er mis mee dat Filip Dewinter partij kiest in een voetbalcompetitie ? Volgens mij doen alle voetballiefhebbers dat. Voetbal zou maar een heel saaie bedoening worden als men geen partij meer mocht kiezen. Verder waren internationale voetbalcompetities altijd al doordrongen van nationalistische gevoelens van de supporters. De Oranjegekte van een week geleden was daar een mooi voorbeeld van.

De bedoelingen van een partij zoals die van de Winter, heeft niks meer met de voetbalsport te maken.

Marsipulami
24-06-08, 01:06
De bedoelingen van een partij zoals die van de Winter, heeft niks meer met de voetbalsport te maken.

Het is ook nooit de bedoeling geweest dat de bedoeling van om het even welke partij iets met voetbalsport te maken had.

Al Sawt
24-06-08, 10:46
Dus jij laat je gevoel spreken door een mongool (wat trouwens een belediging is voor de mongolen) als de Winter.Nee hoor. Nooit gehoord van beeldspraak?

Al Sawt
24-06-08, 10:49
Tja, hoe zou dat nu komen?

Misschien slechte historisch geweten?

Al Sawt
24-06-08, 10:51
Hm, zat België niet in dezelfde pool met Engeland?

Nee met Portugal en Servie.

Slinger
24-06-08, 13:26
Misschien slechte historisch geweten?

Eureka je hebt een nieuw begrip uitgevonden!

Tinky
25-06-08, 08:24
Filip de Winter is een Nazi. Hij zegt in feite niets anders dan wat Hitler ooit zei.