PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran zet jacht op christenen voort



Marsipulami
24-06-08, 01:40
Iran zet jacht op christenen voort

Iran – De Iraanse politie heeft eind mei wederom een Iraanse christen gearresteerd. Mohsen Namvar (44) werd 31 mei in zijn huis verrast door de politie die hem zonder opgaaf van reden arresteerde en meenam naar een onbekende locatie. Bij de inval nam de politie een aantal persoonlijke spullen van Namvar in beslag zoals zijn computer, printer, cd’s, boeken en geld. De aanhouding volgt op een reeks eerdere arrestaties van christenen.

Volgens een anonieme, Iraanse kerkleider had Namvar er al rekening mee gehouden dat de politie hem zou arresteren. “Hij vroeg me zelfs voor zijn vrouw en kinderen te zorgen als de politie zou besluiten hem te vermoorden,”aldus de kerkleider.

Namvar werd in 2007 ook al opgepakt, omdat hij ex-moslims had gedoopt. De politie dreigde hem toen te vermoorden als hij door zou gaan met het houden van samenkomsten in zijn huis. Na zijn vrijlating kon hij een tijd niet meer lopen, omdat hij zwaar was mishandeld met elektrische schokken. Na een operatie kon hij weer redelijk staan en lopen, maar hij is nog niet volledig hersteld.

De Iraanse politie heeft afgelopen maand bij verschillende gelegenheden ex-moslims gearresteerd. De christenen zijn verhoord over hun geloof en deelname aan huiskerken. Een aantal van hen zit nog vast. (Compass Direct)

aletheia
24-06-08, 07:56
Eerst die tientallen Christelijke vervolgingsberichten door buddhisten nu dit. Het is echt Kill the Christian week he?

Joesoef
24-06-08, 17:23
Eerst die tientallen Christelijke vervolgingsberichten door buddhisten nu dit. Het is echt Kill the Christian week he?


Ben bang dat dit de werkelijkheid is, in Iran zijn net iets teveel groepen met politie achtige bevoegdheden die macht misbruiken, een zinnetje als 'we gaan je vermoorden' ipv 'je komt voor de rechter' spreekt boekdelen.

Tinky
25-06-08, 08:21
De Iraanse cultuur is inderdaad een gevaar voor de wereldvrede.
Zie Efshan Elian, Ehshan Jami en Shoora hera. Allemaal Iraanse producten, die de negatieve kanten van de Iraanse cultuur naar Nederland hebben gehaald.

mark61
25-06-08, 09:00
De Iraanse cultuur is inderdaad een gevaar voor de wereldvrede.
Zie Efshan Elian, Ehshan Jami en Shoora hera. Allemaal Iraanse producten, die de negatieve kanten van de Iraanse cultuur naar Nederland hebben gehaald.

Nu klink je zelf als een nazi. Hupsakee, en maar smijten met termen.

Tinky
25-06-08, 10:54
Nu klink je zelf als een nazi. Hupsakee, en maar smijten met termen.

Het is een feit dat in Iran, mensen honden, varkens en apen genoemd worden. Daarnaast willen ze daar ook een hele volk van de aardbodem vegen.

Een cultuur waarbij dit normaal is, is wat mij betreft niet goed. Als je dan ziet dat een paar Iraanse mensen in Nederland, hetzelfde zeggen over andere. Dan zie ik daar wel een verband tussen. De mensen die ik noemde hebben allemaal hun opvoeding gehad in Iran. De sporen van die verdervelijke woorden waar zij aan blootgesteld zijn, zijn in Nederland geimporteerd.

aletheia
25-06-08, 11:17
De mensen in iran zijn niet de enigste die dat bepaalde volk van de aarde wilt hebben. Ze zijn niet de eerste en zullen zeker niet de laatste zijn.

Witte78
25-06-08, 11:24
Ach ja, voorbeeld nummer zoveel dat religie en politiek niet samen gaan.

Karin.N
25-06-08, 12:01
Het is een feit dat in Iran, mensen honden, varkens en apen genoemd worden. Daarnaast willen ze daar ook een hele volk van de aardbodem vegen.

Een cultuur waarbij dit normaal is, is wat mij betreft niet goed. Als je dan ziet dat een paar Iraanse mensen in Nederland, hetzelfde zeggen over andere. Dan zie ik daar wel een verband tussen. De mensen die ik noemde hebben allemaal hun opvoeding gehad in Iran. De sporen van die verdervelijke woorden waar zij aan blootgesteld zijn, zijn in Nederland geimporteerd.

Kom jij toevallig ook uit Iran??? Samen met Geert Wilders????


Mijn echtgenoot komt uit Iran en mensen zoals jij kunnen van hem nog heel veel leren!

mark61
25-06-08, 12:16
Het is een feit dat in Iran, mensen honden, varkens en apen genoemd worden.

Dat is geen feit, maar geklets.


Daarnaast willen ze daar ook een hele volk van de aardbodem vegen.

Dat is een aperte leugen. Ik vind jou nu al griezeliger dan enige Irani.


Een cultuur waarbij dit normaal is, is wat mij betreft niet goed.

Ik vraag me af wat jouw cultuur is. Of eigenlijk wil ik het niet weten.

Tinky
25-06-08, 12:27
[QUOTE=mark61;3664558]Dat is geen feit, maar geklets.



Feiten afdoen als geklets is héél makkelijk. Het Iraanse regime heeft bij monde van hun president meermalen aangegeven Israel de middellandse zee in te willen schuiven. Ga maar op verschillende bronnen googlen...zou ik zeggen. Daarnaast hebben ze niet zolang geleden een bloedige acht jarige oorlog gevoerd met een buurland. Of is dat ook geklets...en hebben Irak en Iran nooit oorlog gevoerd.:zegniets:

Tinky
25-06-08, 12:33
Kom jij toevallig ook uit Iran??? Samen met Geert Wilders????


Mijn echtgenoot komt uit Iran en mensen zoals jij kunnen van hem nog heel veel leren!

Ik doelde niet op alle Iranaanse mensen. Maar enkel de mensen die kik noemde. De cultuur waar ook jouw man is opgegeroeid, is zoals ik die net beschreef. Dat jouw man, desondanks een rechtvaardige persoon is geworden. Dat zegt wat over het karakter van jouw man als persoon. Maar niet elke Iranier is zoals jouw man. Je moet echt héél sterk zijn, om niet het onderspit te delven bij een continue blootstelling aan geweld en slecht gedrag.

Karin.N
25-06-08, 13:06
Ik doelde niet op alle Iranaanse mensen. Maar enkel de mensen die kik noemde. De cultuur waar ook jouw man is opgegeroeid, is zoals ik die net beschreef. Dat jouw man, desondanks een rechtvaardige persoon is geworden. Dat zegt wat over het karakter van jouw man als persoon. Maar niet elke Iranier is zoals jouw man. Je moet echt héél sterk zijn, om niet het onderspit te delven bij een continue blootstelling aan geweld en slecht gedrag.

Goh, en wat is nu precies die Iraanse cultuur volgens jou? Waar komt jouw "expertise" inzake Iran vandaan?

Persoonlijk vind ik dat jij van heel veel Iraniers wat kunt leren inzake respect en eerlijk oordelen.

Waar kom jij vandaan? Nederland? Betekent dat dat bijna alle Nederlanders zo krom redeneren als jij? Dat alleen de hele sterke dat niet doen?

Tinky
25-06-08, 13:29
Goh, en wat is nu precies die Iraanse cultuur volgens jou? Waar komt jouw "expertise" inzake Iran vandaan?

Persoonlijk vind ik dat jij van heel veel Iraniers wat kunt leren inzake respect en eerlijk oordelen.

Waar kom jij vandaan? Nederland? Betekent dat dat bijna alle Nederlanders zo krom redeneren als jij? Dat alleen de hele sterke dat niet doen?

Iran is een land waar vrouwen heel weinig rechten hebben, waar wetten worden aangenomen die de vrijheid van mensen inperkt. Daarnaast worden hele 'vreemde' mannen als president gekozen. Tuurlijk zijn er Iraanse mensen waar ik van kan leren. Maar ik wens niet te leren van Iraniers als Ahmedienadjad.

Om een eigen mening te hebben terwijl je geindoctrineerd wordt, moet je inderdaad een sterke persoonlijkheid zijn.

Joesoef
25-06-08, 17:06
Ik doelde niet op alle Iranaanse mensen. Maar enkel de mensen die kik noemde. De cultuur waar ook jouw man is opgegeroeid, is zoals ik die net beschreef. Dat jouw man, desondanks een rechtvaardige persoon is geworden. Dat zegt wat over het karakter van jouw man als persoon. Maar niet elke Iranier is zoals jouw man. Je moet echt héél sterk zijn, om niet het onderspit te delven bij een continue blootstelling aan geweld en slecht gedrag.


Wat een fantastisch onzin gereutel :auw2:

Tinky
25-06-08, 18:01
Wat een fantastisch onzin gereutel :auw2:

Voor sommige mensen moet je ook écht alles uitkauwen. Iran kent geen vrijheid. Als je daar nog aan twijfelt, dan ben je vast ook niet overtuigd dat de aarde rondvormig is.

NEWSFLAH!
Wist je trouwens dat je ook 9 maanden in de buik je moeder hebt gezeten!:wijs:

Joesoef
25-06-08, 18:20
Voor sommige mensen moet je ook écht alles uitkauwen. Iran kent geen vrijheid. Als je daar nog aan twijfelt, dan ben je vast ook niet overtuigd dat de aarde rondvormig is.


Goed nieuws, de Iraniers in Iran nemen gewoon de vrijheid, machthebbers aldaar stoppen alleen hun kop in het zand.

Dat vrouwen daar geen vrijheid hebben is iet wat kort door de bocht, ze hebben er in ieder geval meer vrijheid dan jij denkt.

Ourzazate
25-06-08, 19:01
Voor sommige mensen moet je ook écht alles uitkauwen. Iran kent geen vrijheid.


Dat ligt er maar net aan wat je verstaat onder vrijheid. Je hoeft het uit te kauwen hoor. Leef vooral niet in de veronderstelling dat je weet hoe de werkelijke situatie in Iran is. En zeker niet als je niet verder bent gekomen dan een tentvakantie in Texel, wat waarschijnlijk het geval is.

De mensen die jij een paar reacties terug verdedigt; Afshan Elian, Ehsan Jami en die snol die zich het predikaat kunstenares durft aan te meten, zijn dezelfde mensen die moslims in NL bepaalde vrijheden willen ontnemen vanwege bepaalde toestanden in Iran. Zij citeren de situatie in het buitenland en op basis daarvan willen zij moslims in NL aanpakken. Gekker kun je het niet verzinnen.

Dat er in Iran misstanden zijn klopt, net zoals in elk land op de aardbol voor zover je dat nog niet in de gaten hebt. Dus ook in het 'verlichte' Europa en Amerika. Amerika en Europa pakt zelfs moslims op, foltert/martelt ze (of besteedt dit uit aan naieve Oost-Europes landen) en zet ze jarenlang achter tralies, zonder aanklacht, zonder advocaat, zonder rechtszaak. Wat maak je daar van?

Overigens neem ik veel van die zogenaamde christenvervolgingen in Iran met een korreltje zout.

Tinky
25-06-08, 20:47
Dat ligt er maar net aan wat je verstaat onder vrijheid. Je hoeft het uit te kauwen hoor. Leef vooral niet in de veronderstelling dat je weet hoe de werkelijke situatie in Iran is. En zeker niet als je niet verder bent gekomen dan een tentvakantie in Texel, wat waarschijnlijk het geval is.

De mensen die jij een paar reacties terug verdedigt; Afshan Elian, Ehsan Jami en die snol die zich het predikaat kunstenares durft aan te meten, zijn dezelfde mensen die moslims in NL bepaalde vrijheden willen ontnemen vanwege bepaalde toestanden in Iran. Zij citeren de situatie in het buitenland en op basis daarvan willen zij moslims in NL aanpakken. Gekker kun je het niet verzinnen.

Dat er in Iran misstanden zijn klopt, net zoals in elk land op de aardbol voor zover je dat nog niet in de gaten hebt. Dus ook in het 'verlichte' Europa en Amerika. Amerika en Europa pakt zelfs moslims op, foltert/martelt ze (of besteedt dit uit aan naieve Oost-Europes landen) en zet ze jarenlang achter tralies, zonder aanklacht, zonder advocaat, zonder rechtszaak. Wat maak je daar van?

Overigens neem ik veel van die zogenaamde christenvervolgingen in Iran met een korreltje zout.

Met uitkauwen doelde ik op hetgeen ik wilde zeggen. Ik pretendeer niet de ultieme wijsheid of waarheid te kennen.

Onderstaand de uitgekauwde versie:
In Nederland wordt door bepaalde invloedrijke mensen het Iraanse regime als misdadig afgeschildert. Misdadig in de zijn dat ze totaal geen respect hebben voor andersdenkenden.

Diezelfde lui... Beschremen zogenaamd andere mensen met dezelfde ideeen als het Iraanse regime. Ken je me volge...?

Efshan Elian en co is dus vergelijkbaar met, je raadt het al, het Iraanse regime. Hamvraag is...Hoe kunnen we in Nederlands iets toelaten, wat we duizenden kilometers verder afwijzen?

sjo
26-06-08, 23:39
Voor sommige mensen moet je ook écht alles uitkauwen. Iran kent geen vrijheid. Als je daar nog aan twijfelt, dan ben je vast ook niet overtuigd dat de aarde rondvormig is.

NEWSFLAH!
Wist je trouwens dat je ook 9 maanden in de buik je moeder hebt gezeten!:wijs:

Hadden we maar meer naar vrouwen geluisterd. Dan was de aarde nog plat geweest. Rechte lijnen op de kaart; veel makkelijker met zijlen.

gr.
sjo

Egmond Codfried
19-12-12, 16:12
HET WESTEN IS EEN OORLOG TEGEN IRAN AAN HET VOORBEREIDEN.
alle nieuws over Iran moet in dat licht bezien worden.
Wij hebben al gezien wat het westen in de Arabische wereld heeft aangericht.
Elk land heeft zijn interne, sociale problemen,
en het is de vraag of buitenlandse ondermijning en interventie de oplossing is.

Nederlandertje
19-12-12, 16:39
Racistische moslim politie

Egmond Codfried
19-12-12, 17:23
Laats ging ik naar een discussie naar aanleiding van een Iraanse film en men begon opeens de omverwerping van het Iraanse regiem te bespreken. Ik schrok mij een hoedje. Discussies in Nederland zijn dat een deskundige, een akelige CDA tweede kanmer lid, een verhandeling begon en verder alleen aan het woord was.
In Nederland hadden wij vijf regeringen in tien jaar, Belgie is een mislukte staat:
je zou denken dat wij al genoeg te doen hebben in eigen land...

Ali Yas
19-12-12, 18:35
Iran 1970:

16992

Sinds de ayatollah's er aan de macht zijn is er wel wat veranderd. En niet alleen in het straatbeeld.

super ick
19-12-12, 21:03
Efshan Elian en co is dus vergelijkbaar met, je raadt het al, het Iraanse regime. Hamvraag is...Hoe kunnen we in Nederlands iets toelaten, wat we duizenden kilometers verder afwijzen?


Kun je deze bewering onderbouwen? Op Elsevier.nl staan zijn columns. Ga die eens lezen.

knots71karel
20-12-12, 01:08
Kom jij toevallig ook uit Iran??? Samen met Geert Wilders????


Mijn echtgenoot komt uit Iran en mensen zoals jij kunnen van hem nog heel veel leren!

Daarom is jou man ook hier en niet in IRAN .

knots71karel
20-12-12, 01:17
Iran 1970:

16992

Sinds de ayatollah's er aan de macht zijn is er wel wat veranderd. En niet alleen in het straatbeeld.

Het in het openbaar aan een hijkraan ophangen van Homo jongens is al zoiets ,als je dat een verandering wil noemen en dat is niet het enige .

super ick
20-12-12, 08:10
Jullie zijn slecht geïnformeerd.

Ja, het is waar. Door de Ayatollahs is het er niet beter op geworden. Voor het rechtssysteem steek ik mijn hand niet in het vuur. Echter ook in de VS zijn onschuldigen geëxecuteerd. Al neem ik aan dat er geen opzet in het spel is geweest.

Veel Iraniërs kunnen achter hun deur precies hetzelfde doen als wij hier doen. Ook gezamenlijk op feestjes, die vooral onder jongeren populair zijn. De steden zijn bevolkt door moderne mensen en niet door haatbaarden.
Iraniërs willen ook niet van de Islam af alleen de Ayatollahs moeten gaan begrijpen dat ze zich wat soepeler op moeten gaan stellen. In de praktijk gebeurt dat ook. Men ziet veel door de vingers en gaat de directe confrontatie meestal uit de weg.

H.P.Pas
20-12-12, 14:05
Iran 1970:

16992

Sinds de ayatollah's er aan de macht zijn is er wel wat veranderd.

Ook dingen, die je niet zou verwachten (http://www.latimes.com/news/nationworld/world/population/la-fg-population-iran-20120729-html,0,4861001.htmlstory):


TEHRAN — Since the 1980s, Iran has experienced the largest and fastest drop in fertility ever recorded — from about seven births per woman to fewer than two today.

()

In the late 1980s, Ayatollah Ruhollah Khomeini, Iran's supreme leader, issued fatwas making birth control widely available and acceptable to conservative Muslims.
()

Under the new decrees, contraceptives could be obtained free at government clinics, including thousands of new rural health centers. Health workers promoted contraception as a way to leave more time between births and help reduce maternal and child mortality. Couples intending to marry were required to receive counseling in family planning.

The birthrate plunged, helping to usher in social changes, particularly in the role of women.

With smaller families, parents could invest more in their children's education, and the idea caught on even in rural areas.

knuppeltje
21-12-12, 08:40
Ook dingen, die je niet zou verwachten (http://www.latimes.com/news/nationworld/world/population/la-fg-population-iran-20120729-html,0,4861001.htmlstory):

De vergelijking wordt altijd met hier gemaakt, en dan vallen er nogal wat verschillen op. Ook als je Iran vergelijkt met bepaalde andere landen in de regio, maar dan weer wel ten voordelen van Iran.