PDA

Bekijk Volledige Versie : Man met vier vrouwen kan al zijn kinderen naar België halen



Marsipulami
26-06-08, 17:46
Man met vier vrouwen kan al zijn kinderen naar België halen

Alle kinderen uit een polygaam huwelijk moeten zich kunnen herenigen met hun vader. Dat besloot het Grondwettelijk Hof donderdag.


Volgens de nieuwe vreemdelingenwet kan een buitenlander die wettig in België verblijft, aan gezinshereniging doen. Hij kan echter slechts één echtgenote laten overkomen en ook alleen hààr kinderen.

Het Grondwettelijk Hof gaat ermee akkoord dat een moslim, die in België verblijft niet zijn vier vrouwen kan laten overkomen, maar slechts één. Maar het Hof vindt dat die moslim àl zijn kinderen moet kunnen laten overkomen, ook de kinderen van de drie vrouwen die hij niet mag laten overkomen. Die kinderen hebben immers een biologische band met hun vader.

Voortaan kan een buitenlander die met meerdere vrouwen tegelijk getrouwd is dus àl zijn kinderen laten overkomen, ook die van zijn andere vrouwen die in het buitenland moeten blijven.

JDW

Bar
26-06-08, 21:30
Die kinderen hebben immers een biologische band met hun vader.


Dat opent nog veel meer mogelijkheden.
Kinderen van maitresses, spermadonorkinderen en alles wat je met rondgeneuzel aan kunt maken.

tribia
29-06-08, 14:17
Dat opent nog veel meer mogelijkheden.
Kinderen van maitresses, spermadonorkinderen en alles wat je met rondgeneuzel aan kunt maken.

let''s flood europe. hoeven ze ook niet hun leven te wagen in die krakkemikkige bootjes

Marsipulami
29-06-08, 15:35
In het kader van het afwerpen van die ouderwetse christelijke moraal waarbij homohuwelijken, ongehuwd samenwonen en allerlei andere samenlevingsvormen in de mode zijn, moet het toch ook mogelijk zijn dat polygame huwelijken tot de mogelijkheden gaan behoren. Dus ik stel voor dat die moslims in voorkomend geval ook de andere partners naar hier mogen halen. En dat het achterhaalde en op voorbijgestreefde religieuze voorstellingen gebaseerde monogame huwelijk bij het groot vuil wordt gezet.

Witte78
29-06-08, 15:58
In het kader van het afwerpen van die ouderwetse christelijke moraal waarbij homohuwelijken, ongehuwd samenwonen en allerlei andere samenlevingsvormen in de mode zijn, moet het toch ook mogelijk zijn dat polygame huwelijken tot de mogelijkheden gaan behoren. Dus ik stel voor dat die moslims in voorkomend geval ook de andere partners naar hier mogen halen. En dat het achterhaalde en op voorbijgestreefde religieuze voorstellingen gebaseerde monogame huwelijk bij het groot vuil wordt gezet.

In theorie geef ik je gelijk, in de praktijk niet. Het is veelte gevoelig voor misbruik.

John2
29-06-08, 16:07
In theorie geef ik je gelijk, in de praktijk niet. Het is veelte gevoelig voor misbruik.

Inderdaad misbruik van de vrouw