PDA

Bekijk Volledige Versie : Medelanders en overheid, gedraag je.....



John2
03-07-08, 07:44
Sinds enkele maanden, worden onze luxe apartementen waar ik enkele jaren woont vol gestopt met mensen die de oorsprong hebben uit Polen, Marocco, Turkeye, de Antillen, Romenie, etc.
Op zicht is dit geen probleem, alleen zijn deze mensen werkloos en houden zij geen rekening met de mensen die om hun heen wonen.
Afval verdwijnt over het terras in de daaronder liggende tuinen, s'Nachts kunnen we niet slapen, omdat er regelmatig een feestje word gevierd of dat er weer eens een ruzie is, terwijl 80% van de mensen die hier wonen er de volgende morgen weer vroeg eruit moeten omdat deze moeten werken.
Politie, woningbouw en gemeente geven weinig of geen gehoor en als je de klacht deponeerd bij de veroorzaker, kun je rekenen op dreigementen.
Gisternacht om half vier was ik het zat en belde aan bij de overlast veroorzaker met de vraag of het misschien iets zachter kon waarop deze persoon mij bedreigde met de dood en ik hem een knal voor zijn kop gaf na maanden van frustratie's.
Ik werd meegenomen door de politie en na een procesverbaal weer naar huis gezonden, terwijl de veroorzaker, rustig kon doorgaan met zijn tirannie.
Langzamerhand begin ik de problemen in de grote steden te begrijpen en vermoed dat ook hier het zelfde gebeurd.

Ter bescherming van mijzelf en mijn gezin zit ik te denken om op korte termijn te gaan verhuizen, niet omdat ik bang ben voor het tuig, maar bang ben dat ik over de scheef ga met alle gevolgen van dien, omdat bescherming tegen dit tuig achterwege blijft en de normale hardwerkende mens de dupe is van een overheid die niet wil of wens op te treden tegen deze vorm van terreur.

Misschien dat het tijd wordt dat er nu eindelijk eens wat gaat veranderen in dit land waar normen en waarden ondergeschikt zijn aan plezier en terreur.

super ick
03-07-08, 09:29
Bla bla bla bla bla ....mensen die de oorsprong hebben uit Polen, Marocco, Turkeye, de Antillen, Romenie, etc. Bla bla bla bla bla bla..... tuig.

Ik heb het een stukje voor je ingekort.

John2
03-07-08, 11:20
Ik heb het een stukje voor je ingekort.

Niet iedere pool turk marocaan etc. is tuig, alleen dat zooitje wat hier woont waar een corrupte koppelbaas er 7-8 in een woning stopt en waarvan de andere mensen die hier wonen de dupe van zijn.

Dus bla bla bla tuig is wel heel kort door de bocht.

Witte78
03-07-08, 11:27
Uitkering afschaffen voor mensen die niet willen werken. Als ze geen werk kunnen vinden, gaan ze maar in dienst van de gemeente papiertjes van straat opruimen, 7 uur 's ochtends beginnen. Probleem opgelost.

Maar goed, dit wordt om een of andere reden als inhumaan, asociaal en extreme rechts gezien. De buurt terroriseren dan weer niet zo heel erg.

super ick
03-07-08, 13:01
Uitkering afschaffen voor mensen die niet willen werken. Als ze geen werk kunnen vinden, gaan ze maar in dienst van de gemeente papiertjes van straat opruimen, 7 uur 's ochtends beginnen. Probleem opgelost.

Maar goed, dit wordt om een of andere reden als inhumaan, asociaal en extreme rechts gezien. De buurt terroriseren dan weer niet zo heel erg.

Tja, ik heb hier ook eerder gepleit om het zomaar verstrekken van een uitkering zonder er wat voor te hoeven doen.
Laat mensen werken voor een uitkering, enkele dagen in de week. Nu is er een grote harde kern die het al jaren verdomd een poot uit te steken en teert op andersmans zak. Aan het werk anders geen uitkering.
Bejaarden verpieteren omdat er te weinig aandacht voor ze is, Overheidsgebouwen, parken, straten netjes houden,
Klusjes voor gehandicapten en ouderen,
etc.

Dinah_Tanger
03-07-08, 13:30
Tja, ik heb hier ook eerder gepleit om het zomaar verstrekken van een uitkering zonder er wat voor te hoeven doen.
Laat mensen werken voor een uitkering, enkele dagen in de week. Nu is er een grote harde kern die het al jaren verdomd een poot uit te steken en teert op andersmans zak. Aan het werk anders geen uitkering.
Bejaarden verpieteren omdat er te weinig aandacht voor ze is, Overheidsgebouwen, parken, straten netjes houden,
Klusjes voor gehandicapten en ouderen,
etc.

Helemaal mee eens.Er is inderdaad genoeg werk.
Voor niets gaat de zon op.
Er woonde hier in ons dorp een oud Turks mannetje, hij was allang gepensioneerd, maar toch reed hij iedere dag op zijn brommertje door het dorp met een stoffer/blik rommel op te ruimen.Grappig gezicht was dat.
Hij heeft altijd hard gewerkt in de pluimvee industrie, maar toch kon die beste man niet rustig van zijn pensioen genieten.Hij wilde gewoon wat doen voor het geld dat hij dacht dat hij het zomaar kreeg.Niemand kon hem aan zijn verstand brengen dat hij daarvoor genoeg premies had betaald.
Maar ja van zulke mensen hoor je nooit wat.

M@riska
03-07-08, 14:18
Misschien moeten ze die mensen meer loon betalen? Nu is de uitkering vaak hoger dan het minimum loon. Lekker stimulerend ja.

John2
03-07-08, 18:04
Helemaal mee eens.Er is inderdaad genoeg werk.
Voor niets gaat de zon op.
Er woonde hier in ons dorp een oud Turks mannetje, hij was allang gepensioneerd, maar toch reed hij iedere dag op zijn brommertje door het dorp met een stoffer/blik rommel op te ruimen.Grappig gezicht was dat.
Hij heeft altijd hard gewerkt in de pluimvee industrie, maar toch kon die beste man niet rustig van zijn pensioen genieten.Hij wilde gewoon wat doen voor het geld dat hij dacht dat hij het zomaar kreeg.Niemand kon hem aan zijn verstand brengen dat hij daarvoor genoeg premies had betaald.
Maar ja van zulke mensen hoor je nooit wat.

Zo'n lief vrouwtje hebben wij hier ook, die dag in dag uit het zwerfvuil opraapt en het in de afval - container gooit, ik denk dat zij een jaar of 70 is.
Voor zulke mensen kun je alleen maar respect hebben, die op hun eigen manier bijdragen aan de maatschappij.

John2
03-07-08, 18:07
Misschien moeten ze die mensen meer loon betalen? Nu is de uitkering vaak hoger dan het minimum loon. Lekker stimulerend ja.

Ik denk dat de hoogte van het loon geen stimulans hoeft te zijn om te gaan werken, maar inderdaad zijn de uitkeringen dan te hoog, want het kan toch niet zo wezen dat je meer geld krijgt zonder te werken?

John2
03-07-08, 18:14
Uitkering afschaffen voor mensen die niet willen werken. Als ze geen werk kunnen vinden, gaan ze maar in dienst van de gemeente papiertjes van straat opruimen, 7 uur 's ochtends beginnen. Probleem opgelost.

Maar goed, dit wordt om een of andere reden als inhumaan, asociaal en extreme rechts gezien. De buurt terroriseren dan weer niet zo heel erg.

Waarom zou dit inhumaan zijn of asociaal en extreem rechts, er zijn zoveel sociale werkjes, denk maar eens aan de bejaarden, die vaak eenzaam zijn etc. etc.

Dinah_Tanger
03-07-08, 18:38
Zo'n lief vrouwtje hebben wij hier ook, die dag in dag uit het zwerfvuil opraapt en het in de afval - container gooit, ik denk dat zij een jaar of 70 is.
Voor zulke mensen kun je alleen maar respect hebben, die op hun eigen manier bijdragen aan de maatschappij.

Tja, dat zijn mensen van de oude stempel.Ik heb zeker heel veel respect voor deze mensen.Vroeger was men gewend om hard te werken, tegenwoordig klagen wij veel te veel ondaks het feit dat wij het veel makkelijker en het zeker zo slecht niet hebben.
Af en toe daarbij stilstaan kan geen kwaad.

Dinah_Tanger
03-07-08, 18:46
Misschien moeten ze die mensen meer loon betalen? Nu is de uitkering vaak hoger dan het minimum loon. Lekker stimulerend ja.

Stimuleren of niet, een mens beschikt over een geweten.
Ieder gezond mens hoort gewoon te werken om in zijn levensonderhoud te voorzien.

mark61
03-07-08, 18:56
Ik denk dat de hoogte van het loon geen stimulans hoeft te zijn om te gaan werken, maar inderdaad zijn de uitkeringen dan te hoog, want het kan toch niet zo wezen dat je meer geld krijgt zonder te werken?

Waarom niet? Dat kan alleen als je daarvoor jaren gewerkt hebt en een hoog salaris hebt verdiend. Je hebt voor deze inkomensverzekering dan zelf al die jaren een verzekeringspremie betaald. Een flink hoge, kijk es op je salarisspecificatie.

Moet ik werkelijk de werking van de volksverzekeringen, in dit geval de WW, gaan uitleggen?

John2
03-07-08, 19:00
Tja, dat zijn mensen van de oude stempel.Ik heb zeker heel veel respect voor deze mensen.Vroeger was men gewend om hard te werken, tegenwoordig klagen wij veel te veel ondaks het feit dat wij het veel makkelijker en het zeker zo slecht niet hebben.
Af en toe daarbij stilstaan kan geen kwaad.

Helemaal met je eens ............................

En dat gebeurd mij niet vaak :hihi:

John2
03-07-08, 19:06
Waarom niet? Dat kan alleen als je daarvoor jaren gewerkt hebt en een hoog salaris hebt verdiend. Je hebt voor deze inkomensverzekering dan zelf al die jaren een verzekeringspremie betaald. Een flink hoge, kijk es op je salarisspecificatie.

Moet ik werkelijk de werking van de volksverzekeringen, in dit geval de WW, gaan uitleggen?

Klopt Mark, hier heb jij gelijk in, maar ik denk dat personen die jaren hebben gewerkt en een hoog salaris hebben verdiend, niet zo snel werkloos worden en anders zeer snel weer werk hebben, deze mensen kennen vaak bij andere bedrijven de juiste ingang of ze werken via een bureau die voor hun binnen een paar dagen een goede baan vinden.
Er is immers een flink te kort aan bekwaam personeel, waar een bedrijf graag voor wilt betalen.