PDA

Bekijk Volledige Versie : Christelijk echtpaar in Iran gemarteld



super ick
03-07-08, 13:20
'Christelijk echtpaar in Iran gemarteld'
Buitenlands - door Rob (R@b) op 03-07-2008 @ 10:02

In Iran is vorige maand een tot het christendom bekeerd echtpaar opgepakt en vier dagen lang lichamelijk en psychisch gemarteld. Dat schrijft het Reformatorisch Dagblad op basis van dit bericht van het Amerikaanse persbureau Compass Direct.

De 28-jarige Tina Rad uit Teheran en haar 31-jarige man Makan Arya werden aangeklaagd wegens ''activiteiten tegen de heilige religie van de islam”. Ze lazen met moslims in de Bijbel.

Ze werden opgepakt nadat een familielid van Arya hun christelijke activiteiten had verraden aan de veiligheidsdienst. Bij de arrestatie werden boeken, dvd’s, video’s, cd’s en een fotoalbum in beslag genomen. Hun 4-jarige dochtertje bleef alleen achter.

Toen ze na vier dagen vrijkwamen, was Rad zo ziek en mishandeld dat ze niet meer kon lopen. Ze moesten een verklaring ondertekenen dat ze niet langer contact zouden hebben met christenen. De autoriteiten dreigden bovendien hun dochtertje op te sluiten in een ''instituut''.

Afvalligheid kan volgens de sharia-wetgeving leiden tot executie. Het Iraanse parlement studeert momenteel op een wetsvoorstel dat rechters zelfs verplicht de doodstraf op te leggen bij afvalligheid van de islam.

Phat
03-07-08, 14:43
Christendom is liefde: het bewijs!

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?lStrAction=&oId=9371

Journalistiek hoogstandje of generalisatie?

John2
03-07-08, 19:14
Christendom is liefde: het bewijs!

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?lStrAction=&oId=9371

Journalistiek hoogstandje of generalisatie?

Ik begrijp hieruit dat jij mishandeling van mensen goedkeurd !!!

Anders had je wel anders gereageerd.

Aan de andere kant is deze priester terecht opgepakt en van mij mogen ze hem castereren, maar ik hoop dat dan ook eens iemand van de andere kant zegt dat dit niet kan en mag gebeuren.

Ik als "Christenen" kan makkelijk deze priester veroordelen voor zijn daden, maar wanneer veroordeeld iemand de wandaden zoals het uithuwelijken van een minderjarig kind aan een ouwe geile bok?

Daluurman
03-07-08, 19:41
'Christelijk echtpaar in Iran gemarteld'
Buitenlands - door Rob (R@b) op 03-07-2008 @ 10:02

In Iran is vorige maand een tot het christendom bekeerd echtpaar opgepakt en vier dagen lang lichamelijk en psychisch gemarteld. Dat schrijft het Reformatorisch Dagblad op basis van dit bericht van het Amerikaanse persbureau Compass Direct.

De 28-jarige Tina Rad uit Teheran en haar 31-jarige man Makan Arya werden aangeklaagd wegens ''activiteiten tegen de heilige religie van de islam”. Ze lazen met moslims in de Bijbel.

Ze werden opgepakt nadat een familielid van Arya hun christelijke activiteiten had verraden aan de veiligheidsdienst. Bij de arrestatie werden boeken, dvd’s, video’s, cd’s en een fotoalbum in beslag genomen. Hun 4-jarige dochtertje bleef alleen achter.

Toen ze na vier dagen vrijkwamen, was Rad zo ziek en mishandeld dat ze niet meer kon lopen. Ze moesten een verklaring ondertekenen dat ze niet langer contact zouden hebben met christenen. De autoriteiten dreigden bovendien hun dochtertje op te sluiten in een ''instituut''.

Afvalligheid kan volgens de sharia-wetgeving leiden tot executie. Het Iraanse parlement studeert momenteel op een wetsvoorstel dat rechters zelfs verplicht de doodstraf op te leggen bij afvalligheid van de islam.

Fijne religie de islam. Is geweldadig tegen minderheden.

Ik ben blij dat ik een christen ben, ik voel mij toch een beter mens.

Wat een heerlijk leven hebben moslims toch in het Westen, ze mogen gewoon moslim zijn.

Olive Yao
03-07-08, 20:17
Bij levens- en wereldbeschouwingen en ideologieën kun je onderscheid maken tussen:

- wezenlijke elementen, centrale thema's, fundamentele beginselen e. d.
- idealen
- werkelijk bestaande, concrete vormen en uitingen.

Als je kritiek levert, moet je goed opletten waar je precies kritiek op levert.

Het is meestal onzin om kritiek te leveren op "de islam".

:nijn:

catwomen
03-07-08, 20:27
Ik ben blij dat ik een christen ben, ik voel mij toch een beter mens.




Ik geloof zelf, maar vind het wel heel opmerkelijk dat ik van toch best wel veel gelovigen hoor dat ze zich een beter mens voelen.
Wat mij betreft is mijn geloof een richtlijn, en maakt het me echt niet beter dan een ander. Iets meer nederigheid en respect voor anderen zou veel gelovigen niet misstaan.

Olive Yao
03-07-08, 20:39
:traan1:

Voor de ouders:

Psalm91
1 Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont
en overnacht in de schaduw van de Ontzagwekkende,
2 zegt tegen de HEER: ‘Mijn toevlucht, mijn vesting,
mijn God, op u vertrouw ik.’

Voor het dochtertje:

Psalm 91:11 Hij vertrouwt je toe aan zijn engelen,
die over je waken waar je ook gaat.
12 Hun handen zullen je dragen,
je voet zul je niet stoten aan een steen

Iedereen betrekt het bericht in een ideologische discussie.
Alleen reallife denkt aan de mensen.

John2
03-07-08, 20:56
Iedereen betrekt het bericht in een ideologische discussie.
Alleen reallife denkt aan de mensen.

Inderdaad, we leven in een wonderbaarlijk land, gelukkig wel.

Tomas
03-07-08, 21:01
Eenzijdige bron.

The_Grand_Wazoo
03-07-08, 21:13
Ondanks hun eigen claims is de overheid van Iran niet als de verpersoonlijking van de Islam. Vervolgens: de chineese overheid zou het zelfde kunnen doen met katholieken en met de huidige terreur wetgeving is een islamiet in westerse landen bij voorbaat een doelwit; de mate van mishandeling of vernedering die alle slachtoffers ondergaan hangt niet af van de religieuze of staatkundige voorkeur, maar van de mate van beschaving van de overheid en zijn dienaren.

John2
03-07-08, 21:27
Ondanks hun eigen claims is de overheid van Iran niet als de verpersoonlijking van de Islam. Vervolgens: de chineese overheid zou het zelfde kunnen doen met katholieken en met de huidige terreur wetgeving is een islamiet in westerse landen bij voorbaat een doelwit; de mate van mishandeling of vernedering die alle slachtoffers ondergaan hangt niet af van de religieuze of staatkundige voorkeur, maar van de mate van beschaving van de overheid en zijn dienaren.

Dus Iran is onbeschaaft, waarvan akte.

Witte78
04-07-08, 10:58
Je kunt niet een land als geheel onbeschaafd noemen. Wel de daden van bepaalde mensen.


Het lijkt me dat de daden van een regering bepalen of een land wel of niet primitief is.



Bijv oorlog en het gebruik van wapens beschouw ik als een zeer onbeschaafd en primitief. Het lijkt me toch een beetje kort door de bocht om bijv de vs of onszelf (Nederland) onbeschaafd en primitief te noemen.

Het is natuurlijk relatief. Absoluut beschaafd zijn bestaat niet, het is altijd ten opzichte van de rest van de wereld.

The_Grand_Wazoo
04-07-08, 11:14
Met de introductie vban een rekbaar begrip als beschaafd ontstaat er een nieuw probleem.
Het enige wat ik er mee wilde aangeven was dat de 'beschaving' van een land niet intrinsiek wordt bepaald door de (staats)religie of ideologie.

John2
04-07-08, 12:32
Je kunt niet een land als geheel onbeschaafd noemen. Wel de daden van bepaalde mensen.

Bijv oorlog en het gebruik van wapens beschouw ik als een zeer onbeschaafd en primitief. Het lijkt me toch een beetje kort door de bocht om bijv de vs of onszelf (Nederland) onbeschaafd en primitief te noemen.

In mijn antwoord bedoelde ik het zelfde, dat je niet de burgers kunt aanhangen wat de overheid en enkelen denken te kunnen doen.

Maar hij/zij sprak over de overheid en zijn dienaren, vandaar mijn antwoord.

mark61
04-07-08, 16:28
Fijne religie de islam. Is geweldadig tegen minderheden.

Lul niet zo ontzettend.


Ik ben blij dat ik een christen ben, ik voel mij toch een beter mens.

Dat christen-zijn van jou is werkelijk nergens aan te merken. Leugenaar. Neem een voorbeeld aan reallife.

Joesoef
04-07-08, 18:28
Het lijkt me dat de daden van een regering bepalen of een land wel of niet primitief is.



Het is natuurlijk relatief. Absoluut beschaafd zijn bestaat niet, het is altijd ten opzichte van de rest van de wereld.


Van Iran kan je zeggen dat het systeem niet werkt en dat primitievelingen daardoor hun gang kunnen gaan. Iran zit politiek, bestuurtechnisch en met de controlerende macht zo ingewikkeld in elkaar dat er van het machtsvacuüm misbruik kan worden gemaakt door extremisten. Deze extremisten claimen te werken in de naam van de Islam, maakt deel uit van het systeem en kan doen wat ze doet ook al zijn de Iraniers en de bestuurders het er niet mee eens. De vuile was buitenhangen geeft namelijk teveel problemen, mogelijkheden tot het destabiliseren van het systeem dat je dit soort dingen maar voor lief neemt. ook al ben je het er niet mee eens.

Charlus
04-07-08, 19:36
Ik ben blij dat ik een christen ben, ik voel mij toch een beter mens.
Dat christen-zijn van jou is werkelijk nergens aan te merken. Leugenaar. Neem een voorbeeld aan reallife.
Ja ja. Bij gelegenheid plaatste je dergelijke kanttekeningen ook wel aan het adres van sommige zelfverklaarde moslims (het kruiskrabbertje en Coolassprov schieten mij nu te binnen).
Je hebt natuurlijk wel gelijk in de zin dat alleen een buitenstaander in staat is om objectief te beoordelen wanneer iemand zijn/haar geloof deugt. Hiermee sta jij dichter bij god dan de gelovigen zelf.
Daluurman schreef niet dat hij zich beter voelde dan anderen. Misschien voelde hij zich een beter mens na zijn bekering tot het Christendom, dus in vergelijking met de mens die hij was vóór zijn bekering.

John2
04-07-08, 19:46
Van Iran kan je zeggen dat het systeem niet werkt en dat primitievelingen daardoor hun gang kunnen gaan. Iran zit politiek, bestuurtechnisch en met de controlerende macht zo ingewikkeld in elkaar dat er van het machtsvacuüm misbruik kan worden gemaakt door extremisten. Deze extremisten claimen te werken in de naam van de Islam, maakt deel uit van het systeem en kan doen wat ze doet ook al zijn de Iraniers en de bestuurders het er niet mee eens. De vuile was buitenhangen geeft namelijk teveel problemen, mogelijkheden tot het destabiliseren van het systeem dat je dit soort dingen maar voor lief neemt. ook al ben je het er niet mee eens.

En dat is jammer, want de bevolking op zich is tolerant en best knuffelbaar.