PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran dreigt Tel Aviv en VS



John2
09-07-08, 13:26
Iran dreigt Tel Aviv en VS
AP
gepubliceerd op 08 juli 2008 13:05, bijgewerkt op 13:05

TEHERAN - De Revolutionaire Gardes, het Iraanse leger, zijn een militaire oefening begonnen en hebben gewaarschuwd dat Amerikaanse doelen en Tel Aviv zullen worden aangevallen, mochten de VS Iran aanvallen.

Dat is bekendgemaakt op de website van het leger. Het leger wilde niet zeggen waar de oefeningen worden gehouden. Volgens Ali Shirazi, is een geestelijke doe en adviseur van de geestelijk leider ayatollah Khamenei. Hij is diens vertegenwoordiger in de marine. Hij zei dat Tel Aviv en Amerikaanse oorlogschepen in de Golf de eerste doelen zijn als Iran wordt aangevallen.

‘Het Zionistische regime dringt het Witte Huis tot het voorbereiden van een militaire aanval op Iran’, aldus Shirazi. ‘Het eerste schot zal vitale Amerikaanse belangen in de wereld in gevaar brengen’. De Israëlische regering wilde niet reageren.

Israël en de VS hebben aanvallen op Iran wegens zijn nucleaire programma nooit uitgesloten. De nucleaire activiteiten van Iran zijn alleen gericht op energievoorziening en niet op het maken van wapens, aldus het land.

Al Sawt
09-07-08, 13:34
Iran dreigt Tel Aviv en VS
AP
gepubliceerd op 08 juli 2008 13:05, bijgewerkt op 13:05

TEHERAN - De Revolutionaire Gardes, het Iraanse leger, zijn een militaire oefening begonnen en hebben gewaarschuwd dat Amerikaanse doelen en Tel Aviv zullen worden aangevallen, mochten de VS Iran aanvallen.

Dat is bekendgemaakt op de website van het leger. Het leger wilde niet zeggen waar de oefeningen worden gehouden. Volgens Ali Shirazi, is een geestelijke doe en adviseur van de geestelijk leider ayatollah Khamenei. Hij is diens vertegenwoordiger in de marine. Hij zei dat Tel Aviv en Amerikaanse oorlogschepen in de Golf de eerste doelen zijn als Iran wordt aangevallen.

‘Het Zionistische regime dringt het Witte Huis tot het voorbereiden van een militaire aanval op Iran’, aldus Shirazi. ‘Het eerste schot zal vitale Amerikaanse belangen in de wereld in gevaar brengen’. De Israëlische regering wilde niet reageren.

Israël en de VS hebben aanvallen op Iran wegens zijn nucleaire programma nooit uitgesloten. De nucleaire activiteiten van Iran zijn alleen gericht op energievoorziening en niet op het maken van wapens, aldus het land.
Iran heeft Israel en VS in een houdgreep. VS zit in een moeilijke situatie met verhoogde olieprijzen en is verzonken in de Iraakse moeras.

Israel mist de militaire middelen en inlichtingen om de Iraanse kernprogramma te treffen en laat staan om het uit te schakelen.

Iran is geen Syrie en geen Irak. Het land is gigantisch groot en telt talloze bergketens die de nucleaire infrastructuur verbergen.

Daarnaast heeft Iran, bij een aanval, diverse middelen ter beschikking om haar kernprogramma actief te houden en terug te slaan.

Iraanse kernprogramma kan alleen door een invasie met een bezettingsmacht worden gestopt. Maar dat is geen optie voor VS en laat staan voor Israel.

Al met al hebben de agressors gelukkig geen middelen om Iran te stoppen!

John2
09-07-08, 14:31
Iran heeft Israel en VS in een houdgreep. VS zit in een moeilijke situatie met verhoogde olieprijzen en is verzonken in de Iraakse moeras.

Israel mist de militaire middelen en inlichtingen om de Iraanse kernprogramma te treffen en laat staan om het uit te schakelen.

Iran is geen Syrie en geen Irak. Het land is gigantisch groot en telt talloze bergketens die de nucleaire infrastructuur verbergen.

Daarnaast heeft Iran, bij een aanval, diverse middelen ter beschikking om haar kernprogramma actief te houden en terug te slaan.

Iraanse kernprogramma kan alleen door een invasie met een bezettingsmacht worden gestopt. Maar dat is geen optie voor VS en laat staan voor Israel.

Al met al hebben de agressors gelukkig geen middelen om Iran te stoppen!


Dom antwoord Al Sawt, want na jaren te hebben gezegt dat zij alleen hun kernprogramma zouden gebruiken voor humanitaire doeleinden, hebben zij nu na de proef en dreigementen toegegeven andere doelen te stellen, verder stel jij dat VS en Israel geen middelen heeft om terug te slaan.
Misschien niet, maar er bestaat altijd nog een verdrag met NAVO/NATO staten.
Verder denk ik dat landen zoals Turkeije het niet zover laat komen om in hun achtertuin een kernoorlog te laten uitvechten.

Ik denk dat al met al door deze domme zet de wereldvrede verder weg is dan ooit met alle gevolgen van dien.
En dan kun jij spreken van gelukkig hebben de agressors geen middelen om Iran te stoppen, maar als ik moet kiezen tussen Iran of de rest van de wereld zet ik mijn geld toch op de rest van de wereld.

John2
09-07-08, 14:56
Iraanse kernprogramma kan alleen door een invasie met een bezettingsmacht worden gestopt. Maar dat is geen optie voor VS en laat staan voor Israel.

Al met al hebben de agressors gelukkig geen middelen om Iran te stoppen!

Even gekeken op www.rambler.ru en vond vrij eenvoudig een sateliet afbeelding van de plaats waarvan de raket zou zijn gelanceerd.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Kaart+Iran+kerncentralles&ie=UTF8&ll=35.822146,51.598599&spn=0.008438,0.018711&t=h&z=16

En de bewuste raket,

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00141/bibu12_0502raket_141221h.gif

Witte78
09-07-08, 15:19
Er staat toch nergens dat het om een oefening gaat met kernwapens? Zover ik weet zijn militaire oefeningen de normaalste zaak van de wereld. Ik zie niet echt de nieuwswaarde van dit bericht. Wellicht stemmingmakerij?

Daluurman
09-07-08, 16:03
Al met al hebben de agressors gelukkig geen middelen om Iran te stoppen!

Wat zal de wereld er prachtig uitzien als de ayatollahs het voor het zeggen hebben. Alle joden en homo's uitgeroeid, alle vrouwen achter de sluier.

Gatverdamme, wat een religie.

mark61
09-07-08, 16:26
Dom antwoord Al Sawt, want na jaren te hebben gezegt dat zij alleen hun kernprogramma zouden gebruiken voor humanitaire doeleinden, hebben zij nu na de proef en dreigementen toegegeven andere doelen te stellen,

Welke? Waar lees jij dat?


Verder denk ik dat landen zoals Turkeije het niet zover laat komen om in hun achtertuin een kernoorlog te laten uitvechten.

Turkije kan alleen maar bukken en onder de tafel schuilen met de ramen dicht, want dat is geen kernmacht. Iran trouwens ook niet.


Ik denk dat al met al door deze domme zet de wereldvrede verder weg is dan ooit met alle gevolgen van dien.

Ik geloof niet dat jij begrijpt dat dit een antwoord is op ongebreidelde westerse, met name Amerikaanse en Israëlische agressie. Iran heeft groot gelijk.

mark61
09-07-08, 16:27
Er staat toch nergens dat het om een oefening gaat met kernwapens? Zover ik weet zijn militaire oefeningen de normaalste zaak van de wereld. Ik zie niet echt de nieuwswaarde van dit bericht. Wellicht stemmingmakerij?

Yeps. De VS hadden nog het lef om te verklaren dat deze test 'in strijd met VN-resoluties' is. Wat zijn VS-kernproeven dan wel niet?

Nou ja, Iran wil graag gehoord worden, ik dacht als reactie op recente Israëlische uitlatingen. Dat zegt de BBC tenminste als antwoord op de vraag: waarom nu?

John2
09-07-08, 17:31
=mark61;3677157]Welke? Waar lees jij dat?
Was vandaag op tv, direct na de lancering verklaarde een legerwoordvoerder dit, in het nieuws van vanavond werd het overigens tegen gesproken door gematige woorden van de president van Iran



Turkije kan alleen maar bukken en onder de tafel schuilen met de ramen dicht, want dat is geen kernmacht. Iran trouwens ook niet.

Ja en.....



Ik geloof niet dat jij begrijpt dat dit een antwoord is op ongebreidelde westerse, met name Amerikaanse en Israëlische agressie. Iran heeft groot gelijk.

Je hebt gelijk, laten we nu maar weer kinderen gaan ophangen in Iran.

Joesoef
09-07-08, 17:38
Beetje schaken met bluf, Iran moet alleen opletten dat ze haar koningin niet verspeeld.

mark61
09-07-08, 20:31
Was vandaag op tv, direct na de lancering verklaarde een legerwoordvoerder dit, in het nieuws van vanavond werd het overigens tegen gesproken door gematige woorden van de president van Iran

Je moet toch beter opletten bij het nieuws, ik heb het ook gezien. Waar had hij het over kernwapens?


Ja en.....

Wat zit je nou gekke henkie te spelen? Jij beweerde toch dat Turkije niet zou toelaten dat? Nou ben je het opeens vergeten?


Je hebt gelijk, laten we nu maar weer kinderen gaan ophangen in Iran.

Zeer relevant commentaar.

nour_islam
09-07-08, 20:46
"Iran is geen Syrie en geen Irak. Het land is gigantisch groot en telt talloze bergketens die de nucleaire infrastructuur verbergen"

Hetzelfde werd gezegd over Irak en zie nu de staat waarin het land zich bevindt.

Al Sawt
09-07-08, 21:07
Dom antwoord Al Sawt, .
Het mag duidelijk zijn dat je mijn reactie`s niet kent. Want anders had je dom niet gebruikt.

Wat betreft Midden Oosten heb ik altijd en altijd gelijk! Puur omdat mijn feiten kennis dik in orde zijn.


want na jaren te hebben gezegt dat zij alleen hun kernprogramma zouden gebruiken voor humanitaire doeleinden,Sinds wanneer beweert Iran dat haar kernprogramma zouden gebruiken voor humanitaire doeleinden?
Probeer eerst de begrippen civiel en humanitair. Overigens is Iran geen duimbreed geweken van haar standpunt.



hebben zij nu na de proef en dreigementen toegegeven andere doelen te stellen, verder stel jij dat VS en Israel geen middelen heeft om terug te slaan.
Misschien niet, maar er bestaat altijd nog een verdrag met NAVO/NATO staten.En wat houdt die Nato-verdrag in?

Dat het pas in werking gaat treden als een Navo-lid wordt aangevallen door een ander land. Israel is geen Nato-lid en VS heeft sinds WO2 oorlogen gevoerd buiten de Navo om. Dus bespaar me alstublieft al deze onzin.



Verder denk ik dat landen zoals Turkeije het niet zover laat komen om in hun achtertuin een kernoorlog te laten uitvechten.En wie zegt dat het tot een kernoorlog zal komen?


Ik denk dat al met al door deze domme zet de wereldvrede verder weg is dan ooit met alle gevolgen van dien.
Wereldvrede is gebaat met wederzijdse afschrikking. Een land als Iran zal het zelfde lot te wachten staan als Irak. Tenzij ze zich daarop voorbereiden.

Overigens heeft Israel een kernmacht. Daar heb je kennelijk geen problemen mee.


En dan kun jij spreken van gelukkig hebben de agressors geen middelen om Iran te stoppen, maar als ik moet kiezen tussen Iran of de rest van de wereld zet ik mijn geld toch op de rest van de wereld
Sinds wanneer zijn VS en Israel de rest van de wereld? Jouw redenatie is gebaseerd op totale onwetendheid.


Landen als Zuid Afrika, Argentinie, India, Nigeria, Indonesie, Brazilie etc, hebben zich verzet tegen de Amerikaanse beleid jegens Iran.
In overlegorgaan van de atoomagentschap IAEA stond Iran zij aan zij met boven genoemde landen.

Wie zich de term dom bezigd moet zich kunnen baseren op feiten kennis en niet op een beperkte kennis van de wereld.

Dus trek mijn argumenten nooit en te nimmer in twijfel!

Al Sawt
09-07-08, 21:15
"Iran is geen Syrie en geen Irak. Het land is gigantisch groot en telt talloze bergketens die de nucleaire infrastructuur verbergen"

Hetzelfde werd gezegd over Irak en zie nu de staat waarin het land zich bevindt.Je mag jezelf wel licht van de geloof noemen. Maar licht van intelligentie zal naar alle waarschijnlijkheid afbreuk doen aan realiteit.

Want waar kent Irak in gebied tussen Koeweit en Bagdad -behalve in de Koerdische gebied-, bergen?

John2
09-07-08, 21:18
=mark61;3677264]Je moet toch beter opletten bij het nieuws, ik heb het ook gezien. Waar had hij het over kernwapens?
Had je toch iets beter moeten opletten er stonden toch echt drie militairen die dit verklaarden.




Wat zit je nou gekke henkie te spelen? Jij beweerde toch dat Turkije niet zou toelaten dat? Nou ben je het opeens vergeten?
Ja en jij beweerde toch dat de turken te zwak waren en beter onder de tafel konden duiken met een flesje jodium.




Zeer relevant commentaar.

Nee Mark geen commentaar maar waarheid.

Joesoef
09-07-08, 21:26
Dom antwoord Al Sawt, want na jaren te hebben gezegt dat zij alleen hun kernprogramma zouden gebruiken voor humanitaire doeleinden, hebben zij nu na de proef en dreigementen toegegeven andere doelen te stellen

Diverse zenders en footage gezien maar jouw gevoelens worden niet bevestigd.

Al Sawt
09-07-08, 21:38
Even gekeken op www.rambler.ru en vond vrij eenvoudig een sateliet afbeelding van de plaats waarvan de raket zou zijn gelanceerd.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Kaart+Iran+kerncentralles&ie=UTF8&ll=35.822146,51.598599&spn=0.008438,0.018711&t=h&z=16

En de bewuste raket,

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00141/bibu12_0502raket_141221h.gif
Beste John2,

Het mag duidelijk zijn dat je nauwelijks maar dan nauwelijks kennis bezit over het geen waar je jouw mening over spuit.

Iran (al dan niet verplicht door internationale recht) heeft haar rakettest en locatie ervan lang en breed internationaal bekend gemaakt.

Want anders kan een rakettest per abuis worden gezien als een aanval op VS of een van haar handlangers.

Daarom heeft die sateliet alle tijd gehad om een beeld te maken van de bewuste test en konden de Amerikaanse oorlogschepen de raket volgen met hun electronische sensoren. Anders heeft die test ook geen dreigende signaal richting de agressors.


In echt kunnen zij die raket niet lokaliseren. Want een mobiele raketinstallatie is moeilijk op te sporen en uit te schakelen. Kijk maar naar de Golfoorlog.

Jouw reactie is schrijnend voor woorden. Want jouw argumenten zijn niet steekhoudend.

John2
09-07-08, 21:47
Diverse zenders en footage gezien maar jouw gevoelens worden niet bevestigd.

Als mijn gevoelens werden bevestigd was het maar waar, dan zaten wij hier niet de discusseren over Christenen/Moslims/Oorlogen/Strijd/ MO/VS/EU/etc.etc.etc.

Dan zaten we nu gewoon gezellig met zijn allen op een terras wat te drinken en te praten over vrouwen, buikdansen, salsa en optreden van Pink Floyd.

En ook jij weet dat er alleen maar verliezers zijn in een eventuele aanval.

En dan mag je rustig eens denken in de term van kut moslims en christenen zolang je Allah/God er maar buiten laat.

John2
09-07-08, 22:09
=Al Sawt;3677371]Beste John2,

Dank je Al, wens jou ook alles wat goed is.



Het mag duidelijk zijn dat je nauwelijks maar dan nauwelijks kennis bezit over het geen waar je jouw mening over spuit.

Iran (al dan niet verplicht door internationale recht) heeft haar rakettest en locatie ervan lang en breed internationaal bekend gemaakt.

Misschien heb jij gelijk hierin en schiet mijn kennis te kort voor het internationaal oorlogsrecht en plicht, maar ik weet wel dat je voor iedere test van een raket die je grond gebied niet verlaat geen meldingsplicht bestaat, wel is het wenselijk dat dit gebeurd om eventuele problemen te voorkomen.

Want anders kan een rakettest inderdaad per abuis worden gezien als een aanval op VS of een van haar handlangers.


Daarom heeft die sateliet alle tijd gehad om een beeld te maken van de bewuste test en konden de Amerikaanse oorlogschepen de raket volgen met hun electronische sensoren. Anders heeft die test ook geen dreigende signaal richting de agressors.

Sateliet beeld was het beeld dat al meer als een jaar bekend is, maar dat is ook niet zo belangrijk, wat wel belangrijk was is dat vlakbij raketsilo's waren te zien, wat een ramp zou zijn voor een eventuele militaire vergelding, omdat de hoofdstad slechts op 50km afstand ligt van deze basis.
Verder mijn beste Al, heb je eigelijk geen sateliet beelden nodig om te weten waar nucliaire systemen zijn, omdat deze moeten voldoen aan verschillende kenmerken en 1 is voldoende water.


In echt kunnen zij die raket niet lokaliseren. Want een mobiele raketinstallatie is moeilijk op te sporen en uit te schakelen. Kijk maar naar de Golfoorlog.
Kom kom Al, je wilt die ouwe scud toch niet vergelijken met de redelijke hightech die Iran nu heeft.
En wat lokaliseren van een raket betreft neem ik aan dat jij ook weet dat deze simpel zijn op te sporen en te blijven volgen.


Jouw reactie is schrijnend voor woorden. Want jouw argumenten zijn niet steekhoudend.

Dat jij dit weet en ik ook wil nog niet zeggen dat ik jou toestemming had gegeven dit tot een publiek gegeven te maken.

Orakel
09-07-08, 22:27
YouTube - Apologize to the World Mr. Wallace and Return that Emmy

Al Sawt
09-07-08, 22:28
Dank je Al, wens jou ook alles wat goed is.




Misschien heb jij gelijk hierin en schiet mijn kennis te kort voor het internationaal oorlogsrecht en plicht, maar ik weet wel dat je voor iedere test van een raket die je grond gebied niet verlaat geen meldingsplicht bestaat, wel is het wenselijk dat dit gebeurd om eventuele problemen te voorkomen.

Want anders kan een rakettest inderdaad per abuis worden gezien als een aanval op VS of een van haar handlangers.
Mooi dat wij daar eens over zijn. Overigens verlaat een moderne raket de grondgebied via atmosfeer.

Dus een potentiele vijand kan niet zomaar peilen of zijn land de doelwit vormt.





Sateliet beeld was het beeld dat al meer als een jaar bekend is, maar dat is ook niet zo belangrijk, wat wel belangrijk was is dat vlakbij raketsilo's waren te zien, wat een ramp zou zijn voor een eventuele militaire vergelding, omdat de hoofdstad slechts op 50km afstand ligt van deze basis.Volgens mij heb jij het over een nucleaire installatie.

Bij mijn weten heeft Iran geen raketsilo`s. Want die vormen een zeer makkelijke doelwit.

Iraanse raketten worden afgeschoten vanuit voertuigen. Zijn mobiel en kunnen zich onmiddelijk verplaatsen. Daarmee zijn ze moeilijk te localiseren.



Verder mijn beste Al, heb je eigelijk geen sateliet beelden nodig om te weten waar nucliaire systemen zijn, omdat deze moeten voldoen aan verschillende kenmerken en 1 is voldoende water.
Wel vreemd dat Natanz pas ondekt was nadat een Iraanse overloper het had verraden aan de Amerikanen.

Maar ik zal het wel verkeerd hebben. Wat ik overigens betwijfel.



Kom kom Al, je wilt die ouwe scud toch niet vergelijken met de redelijke hightech die Iran nu heeft.
En wat lokaliseren van een raket betreft neem ik aan dat jij ook weet dat deze simpel zijn op te sporen en te blijven volgen.
Een domme reactie. Het ging mij niet om de type raket. Maar om de platform. En dat is zeer belangrijk.

Een mobiele platform kan niet worden gelokaliseerd en een statische platform wel.

Overigens zit je wederom onzin te verkondigen. Irak heeft scuds continue afgeschoten tot op de dag van staakt het vuren. De Amerikanen konden de scuds lanceerplatforms niet opsporen en uitschakelen. Puur omdat ze mobiel waren.

mark61
10-07-08, 07:20
Had je toch iets beter moeten opletten er stonden toch echt drie militairen die dit verklaarden.

Je fantaseert. Griezelig gewoon.


Ja en jij beweerde toch dat de turken te zwak waren en beter onder de tafel konden duiken met een flesje jodium.

Wat lul je nou? Wat wil je nou zeggen? Je gaat nu elke keer willekeurig commentaar geven, als een spambot?

Jij beweert dat 'de Turken niet gaan toestaan dat I en I in een kernoorlog verzeild raken'. Ik vertel je dat T niks in de melk te brokkelen heeft, en dan reageer jij als een debiel. Waar slaat dit allemaal op?


Nee Mark geen commentaar maar waarheid.

Yep patat is heel duur, das ook een waarheid. Maar wat heeft dit nou met de discussie te maken? Sjezus wat een gelul.

Spoetnik
10-07-08, 09:11
Is John2 dezelfde als dat figuur dat we vroeger hier hadden, TukkerTerror ofzoiets.?

super ick
10-07-08, 10:40
Ik hoop maar dat deze domme blufpoker binnen de perken blijft. Op dat vlak zie ik grote paralellen met Irak. Saddam heeft ook verklaard dat hij nooit verwachtte dat er daadwerkelijk een grote aanval op Irak kwam.

Indien Iran zijn hand overspeelt en daarmee een luchtcampagne over zichzelf afroept dan betaald het Iraanse volk de rekening. Een grootschalige grondaanval zie ik niet zo snel gebeuren. Echter alles dat het luchtruim ingeschoten wordt daarvan zal de installatie binnen 15 minuten verleden tijd zijn. Het luchtruim zal onbetwist toebehoren aan de V.S. Dat lijkt mij geen best vooruitzicht en een goede reden om nu eens om de tafel te gaan zitten en elkaars rechten te respecteren i.p.v. continu dreigementen om elkaar over en weer te vernietigen.

nour_islam
10-07-08, 11:36
Je mag jezelf wel licht van de geloof noemen. Maar licht van intelligentie zal naar alle waarschijnlijkheid afbreuk doen aan realiteit.

Want waar kent Irak in gebied tussen Koeweit en Bagdad -behalve in de Koerdische gebied-, bergen?

Je mag mij elke kwalificatie toedoen die je belieft
Feit blijft dat mensen zoals jij riepen dat Irak ondringbaar was voordat de oorlog begon en zie nu hoe Irak verworden is.
Iran kan met een paar drukken op de knop naar het stenentijdperk worden gebombardeerd. Israel zal een deel van de rekening heel misschien betalen maar Iran is absoluut geen partij voor de VS

Bofko
10-07-08, 11:53
Is John2 dezelfde als dat figuur dat we vroeger hier hadden, TukkerTerror ofzoiets.?

Yep. Lijkt mij wel.

super ick
10-07-08, 15:37
De foto van de lancering is een fotoshop. Er zijn twee identieke beelden tusen geplakt. 2 raketten minder dan in werkelijkheid.

Blijft de vraag wie die foto geshopt heeft?
Iraanse propaganda of westerse?

Joesoef
10-07-08, 17:13
Als mijn gevoelens werden bevestigd was het maar waar, dan zaten wij hier niet de discusseren over Christenen/Moslims/Oorlogen/Strijd/ MO/VS/EU/etc.etc.etc.

Dan zaten we nu gewoon gezellig met zijn allen op een terras wat te drinken en te praten over vrouwen, buikdansen, salsa en optreden van Pink Floyd.

En ook jij weet dat er alleen maar verliezers zijn in een eventuele aanval.

En dan mag je rustig eens denken in de term van kut moslims en christenen zolang je Allah/God er maar buiten laat.


:maf:

John2
11-07-08, 19:16
Is John2 dezelfde als dat figuur dat we vroeger hier hadden, TukkerTerror ofzoiets.?

Voor ik hier antwoord op kon geven moest ik eerst even uitzoeken wie tukkerterror zou zijn, maar het is te veel eer voor mij om Tukkerterror te zijn, ik ben maar een simpele bouwvakker met een eigen bedrijf en als je even iets verder had gekeken had je mijn echte naam ook geweten.


Bofko
Yep. Lijkt mij wel.


Dus niet Bofko.:jammer:


:moe:

John2
11-07-08, 19:17
:maf:

:moe:

Maryama_Me
12-07-08, 14:30
Amerika en Israel dreigen toch met militaire aanvallen? Iran test vervolgens raketten [als het al waar is]. Wat is daar vreemd aan als je land word bedreigd? Hebben we nu nog niets geleerd van Irak? Amerika kan zich beter eens gaan bezig houden met de economische toestand in hun land i.p.v. maar weer een oorlog uitlokken. Het gaat alleen maar om olie en macht. Zowel Amerika als Israel mogen van mij wel eens een toontje lager gaan zingen want Iran is helemaal niet op oorlog uit maar wordt daartoe gedwongen. En al die ingewikkelde politieke praatjes en theorieen er om heen om de simpele waarheid te bedekken gaan er bij mij niet meer in. Allemaal leugens en verdraaien van feiten.

Maarten
12-07-08, 15:44
Wat zal de wereld er prachtig uitzien als de ayatollahs het voor het zeggen hebben. Alle joden en homo's uitgeroeid, alle vrouwen achter de sluier.

Gatverdamme, wat een religie.

Jij hebt geloof ik nog nooit nagedacht over hoe prachtig delen van het MiddenOosten er zouden uitzien, als er geen Joden of Christenen zouden zijn he?
Ik weet nog wel ettelijke tientallen miljoenen moslims in die regio, die je dat graag uitleggen.

Jij bent beginner op deze site he? Nou, berg je maar..

Maarten
12-07-08, 15:47
Iran dreigt Tel Aviv en VS
AP

"Dreigen" met zelfverdediging?

Het echte nieuws hier is, dat de objectiviteit van het AP kennelijk naar de knoppen is..

John2
12-07-08, 15:54
"Dreigen" met zelfverdediging?

Het echte nieuws hier is, dat de objectiviteit van het AP kennelijk naar de knoppen is..

Of juist niet, stel dat het nieuws objectief is en daar mag je vanuit gaan bij het AP.
Daarin tegen is het nieuws wereldwijd het zelfde, dus misschien is deze "dreiging" wel rieel of het zou moeten zijn dat Iran zijn hand overspeeld en het alleen maar een grote mond heeft.

Tja en dreigen met zelfverdediging....................
Zelfverdediging is als jij jezelf verdedigd met gepaste dwang als jezelf word aangevallen.

Maarten
12-07-08, 16:20
Of juist niet, stel dat het nieuws objectief is en daar mag je vanuit gaan bij het AP.
Daarin tegen is het nieuws wereldwijd het zelfde, dus misschien is deze "dreiging" wel rieel of het zou moeten zijn dat Iran zijn hand overspeeld en het alleen maar een grote mond heeft.

Als jij nou eens beter kijkt naar wat er staat, en beter nadenkt, dan bespaart dat jou schrijfwerk, en mij leeswerk.




Tja en dreigen met zelfverdediging....................
Zelfverdediging is als jij jezelf verdedigd met gepaste dwang als jezelf word aangevallen.
Bingo! Dat is het punt hier.

En eerst even je geklets er af knippen: niemand weet nog of de Iraanse reactie "gepast" zal zijn of niet. En wat ze aankondigen is vrij normaal. Dus daar ging het hier niet over.

Punt is dat het AP de term "dreigen" gebruikt, terwijl het duidelijk om zelfverdediging zou gaan.
Dit past helemaal in de lijn van de westerse media om voortdurend op een ongeloofwaardige manier negatief te zijn over iedereen in het Midden-Oosten. Daar is dit weer een klein, maar mooi voorbeeld van.

"Als jij dreigt op mij te gaan schieten, dan ga ik jou met zelfverdediging dreigen!"
Wat is dit nou voor voorstelling van zaken man?!.. Het AP bekent kleur.

John2
12-07-08, 16:25
Jij hebt geloof ik nog nooit nagedacht over hoe prachtig delen van het MiddenOosten er zouden uitzien, als er geen Joden of Christenen zouden zijn he?
Ik weet nog wel ettelijke tientallen miljoenen moslims in die regio, die je dat graag uitleggen.

Uhh, Maarten lees even terug wat jij hier schrijft, jou woorden schelen niet veel van de figuren als Wilders, Verdonk and Fortuyn! :lol:


Jij bent beginner op deze site he? Nou, berg je maar..

Waarin je eigelijk toegeeft hier aanwezig te zijn om herrie te schoppen inplaats van een mening weer te geven. :moe:

John2
12-07-08, 16:29
Als jij nou eens beter kijkt naar wat er staat, en beter nadenkt, dan bespaart dat jou schrijfwerk, en mij leeswerk.


Bingo! Dat is het punt hier.

En eerst even je geklets er af knippen: niemand weet nog of de Iraanse reactie "gepast" zal zijn of niet. En wat ze aankondigen is vrij normaal. Dus daar ging het hier niet over.

Punt is dat het AP de term "dreigen" gebruikt, terwijl het duidelijk om zelfverdediging zou gaan.
Dit past helemaal in de lijn van de westerse media om voortdurend op een ongeloofwaardige manier negatief te zijn over iedereen in het Midden-Oosten. Daar is dit weer een klein, maar mooi voorbeeld van.

"Als jij dreigt op mij te gaan schieten, dan ga ik jou met zelfverdediging dreigen!"
Wat is dit nou voor voorstelling van zaken man?!.. Het AP bekent kleur.

Ik zal het dan voor jou kort houden;

Ligt eraan vanuit welke standpunt je kijkt, of de term dreigen wel of niet kan worden gebruikt.
Tja als jij gevoel wilt beschouwen als kleur bekennen, moh, van mij mag je.