PDA

Bekijk Volledige Versie : elkhatab

2002sara2002
26-05-02, 15:47
SELAMO ALAIKOM WA RAHMATOE LAHI WABARAKATOE,

moest eff een bericht plaatsen over elkhattab, ik opende net een url van mujaahidaa met allemaalfoto's van hem waarom hij met lang haar staat. Jongens/mannen moegend ie lang haar laten??????????????????? dacht altijd van niet

wa alaikom esalaam

2002sara2002
26-05-02, 15:49
excuses voor de foutjes, typte eff iets te snel waarom=waarop
de vraag is dus: mogen jongens / mannen wel lang haar volgens de ISLAM?????????

wa aliokom esalaam

Fillastiene
11-06-02, 14:48
Salaam Alei'koem,

Volgens mij mogen mannen wel lang haar zolang ze het maar wassen, dus geen tien potten gel en meer van dat soort spul.
Ik heb ook ergens gehoord/gelezen dat de Profeet (vzmh) maar drie keer in zijn leven zijn haar gekipt heeft, dussse dat zegt genoeg.
Als ik een fout heb gemaakt, verbeter me dan alsjeblieft!

Wassalaam Alei'koem

almomina
01-07-02, 22:37
wa salaaam 3llikome

k denk het wel het is sunna dacht ik heb het wel vaker gehoord en ik ken veel broeders die dat hebben lang haar.

but bite me iff im wrong ik zal navraag doen inshallah

wa salaam 3llikome :melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :loog: :loog: :loog: :loog: :loog: :loog: :loog: :loog: :loog:

oem rabi3ah

Miss T
01-07-02, 22:39
Geplaatst door Fillastiene
Salaam Alei'koem,

Volgens mij mogen mannen wel lang haar zolang ze het maar wassen, dus geen tien potten gel en meer van dat soort spul.
Ik heb ook ergens gehoord/gelezen dat de Profeet (vzmh) maar drie keer in zijn leven zijn haar gekipt heeft, dussse dat zegt genoeg.
Als ik een fout heb gemaakt, verbeter me dan alsjeblieft!

Wassalaam Alei'koem
"gekipt"moet geknipt zijn :p

Fillastiene
02-07-02, 09:54
Geplaatst door Miss T

"gekipt"moet geknipt zijn :p

Niet waar! Hoe kom je daarbij???

Miss T
02-07-02, 12:44
Geplaatst door Fillastiene

Niet waar! Hoe kom je daarbij???
Och, dacht ik zomaar :confused:

Leela
08-07-02, 11:34
Salam,
Mohammed (saw) had haar tot zn oren dus niet tot zn schouders, een man mag immers niet op een vrouw lijken en omgekeerd ook niet.

wa allahou a3lam
Salam