PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Israëlische vliegtuigen oefenen in Irak'



John2
13-07-08, 00:31
'Israëlische vliegtuigen oefenen in Irak'
vrijdag 11 juli 2008 | 14:17

Tekstgrootte
JERUZALEM (ANP) - Israëlische gevechtstoestellen oefenen al meer dan een maand in Irak. Dat hebben bronnen binnen het Iraakse ministerie van Defensie gezegd, meldden Israëlische media vrijdag.

De joodse staat zou Amerikaanse legerbases in het Arabische land gebruiken om zich voor te bereiden op een mogelijke aanval op nucleaire installaties in Iran.

De Verenigde Staten zou tijdens de oefeningen de veiligheid rond de bases die Israëlische toestellen gebruikten, hebben opgevoerd. Gepensioneerde legerofficieren zouden geregeld vliegtuigen hebben gezien die de grens met Jordanië overstaken en landden op de luchtmachtbasis bij de Iraakse stad Haditha. De straaljagers zouden in ,,recordtijd'' Iran kunnen bereiken.

De Israëlische luchtmacht hield begin juni met zo'n honderd toestellen een grote oefening boven de Middellandse Zee en Griekenland. Het ging vermoedelijk om een voorbereiding op een eventuele aanval op aartsvijand Iran.

ronald
13-07-08, 00:38
Roee Nahmias YNET Published: 07.11.08, 11:54 / Israel

Newswww.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3566925,00.html

Israeli fighter jets have been flying over Iraqi territory for over a month in preparation for potential strikes on Iranian nuclear facilities, sources in the Iraqi Defense Ministry told a local news network Friday, adding that the aircraft have been landing in American bases following the overflights. Word of Israel's alleged Air Force maneuvers in Iraq has reached Iran. The sources said the US has boosted security in and around the bases used by Israel during the exercises. According to the Defense Ministry officials, retired Iraqi army officers in the Al Anbar district reported that fighter jets have been regularly entering Iraqi airspace from Jordan and landing at the airport near Haditha. The sources estimated that should the Israeli jets take off from the American bases it would take them no more than five minutes to reach Iran's nuclear reactor in Bushehr. American officials said recently that more than 100 Israeli F-16 and F-15 fighters took part in maneuvers over the eastern Mediterranean and Greece in the first week of June, apparently a rehearsal for a potential bombing of Iran's nuclear facilities.




Iraq denies Israeli air force drill in its air space

The Peninsula - 12 July, 2008www.gulfinthemedia.com/index.php?id=415856&news_type=Top&lang=en

Iraq's Defence Ministry said yesterday it had no knowledge of any Israeli air force drills in its airspace after a report that the Israelis were preparing there for a possible strike on Iran. An Israeli security source said a media report, carried on the website of the Jerusalem Post and quoting a local news network, was wrong. In Washington, the Pentagon dismissed the report. "As the Ministry of Defence, we haven't observed any IAF warplanes practising in Iraqi airspace," said Major-General Mohammad Al Askari, spokesman for the Iraqi Defence Ministry. Israel Air Force (IAF) war planes were practising in Iraqi airspace and landing on US airbases in the country as a preparation for a potential strike on Iran, sources in the Iraqi Defence Ministry told a local news network, the Jerusalem Post report said. The Pentagon dismissed the report. "I find that report inconceivable, and clearly someone is either misinformed or intentionally trying to create mischief," Pentagon spokesman Bryan Whitman said.

John2
13-07-08, 11:59
Roee Nahmias YNET Published: 07.11.08, 11:54 / Israel

Newswww.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3566925,00.html

Israeli fighter jets have been flying over Iraqi territory for over a month in preparation for potential strikes on Iranian nuclear facilities, sources in the Iraqi Defense Ministry told a local news network Friday, adding that the aircraft have been landing in American bases following the overflights. Word of Israel's alleged Air Force maneuvers in Iraq has reached Iran. The sources said the US has boosted security in and around the bases used by Israel during the exercises. According to the Defense Ministry officials, retired Iraqi army officers in the Al Anbar district reported that fighter jets have been regularly entering Iraqi airspace from Jordan and landing at the airport near Haditha. The sources estimated that should the Israeli jets take off from the American bases it would take them no more than five minutes to reach Iran's nuclear reactor in Bushehr. American officials said recently that more than 100 Israeli F-16 and F-15 fighters took part in maneuvers over the eastern Mediterranean and Greece in the first week of June, apparently a rehearsal for a potential bombing of Iran's nuclear facilities.




Iraq denies Israeli air force drill in its air space

The Peninsula - 12 July, 2008www.gulfinthemedia.com/index.php?id=415856&news_type=Top&lang=en

Iraq's Defence Ministry said yesterday it had no knowledge of any Israeli air force drills in its airspace after a report that the Israelis were preparing there for a possible strike on Iran. An Israeli security source said a media report, carried on the website of the Jerusalem Post and quoting a local news network, was wrong. In Washington, the Pentagon dismissed the report. "As the Ministry of Defence, we haven't observed any IAF warplanes practising in Iraqi airspace," said Major-General Mohammad Al Askari, spokesman for the Iraqi Defence Ministry. Israel Air Force (IAF) war planes were practising in Iraqi airspace and landing on US airbases in the country as a preparation for a potential strike on Iran, sources in the Iraqi Defence Ministry told a local news network, the Jerusalem Post report said. The Pentagon dismissed the report. "I find that report inconceivable, and clearly someone is either misinformed or intentionally trying to create mischief," Pentagon spokesman Bryan Whitman said.

Zou het alleen machtsvertoon zijn of is het inderdaad een voorbereiding voor een invasie in Iran, gezien het feit dat de laatste maanden de troepen in Afganistan bijna verdrievoudigd zijn.

mark61
13-07-08, 12:35
Gepensioneerde legerofficieren

Als je niet gepensioneerd bent zie je ze niet vliegen?

mark61
13-07-08, 12:36
Zou het alleen machtsvertoon zijn of is het inderdaad een voorbereiding voor een invasie in Iran, gezien het feit dat de laatste maanden de troepen in Afganistan bijna verdrievoudigd zijn.

Wie zijn troepen? Iedereen wil weg.

John2
13-07-08, 12:49
Als je niet gepensioneerd bent zie je ze niet vliegen?

Nee dan zitten ze erin.

John2
13-07-08, 12:57
Wie zijn troepen? Iedereen wil weg.

Vreemd dat de troepen die er zijn geweest direct weer terug willen om hun werk af te maken.

Maar om even terug te komen diverse landen waaronder Australie, Frankrijk, VS, Duitsland, etc. heeft extra troepen gestuurd naar Afganistan, gewoon even googelen met "extra troepen naar Afganistan"

mark61
13-07-08, 13:10
Nee dan zitten ze erin.

Gaat het nou om gepensioneerde Israeli's, Jordaniërs of Amerikanen die daar in de woestijn bij de grens liggen te vliegtuigspotten?

Aït Ayt
13-07-08, 13:13
Zou het alleen machtsvertoon zijn of is het inderdaad een voorbereiding voor een invasie in Iran, gezien het feit dat de laatste maanden de troepen in Afganistan bijna verdrievoudigd zijn.

voor de taliban zou het een prachtig scenario wezen als de grondtroepen vd westerse legers in afghanistan gebruikt gaan worden tegen iran.. twee vliegen in 1 klap : rivaal iran wordt aangepakt en de taliban krijgt de ruimte in afghanistan om de touwtjes weer in handen te krijgen..

John2
13-07-08, 13:18
Gaat het nou om gepensioneerde Israeli's, Jordaniërs of Amerikanen die daar in de woestijn bij de grens liggen te vliegtuigspotten?

Ik zou het je niet kunnen zeggen wie, wat en wanneer daar lagen te spotten en om eerlijk te wezen denk ik dat het weinig uit maakt.
Maar vermoedelijk waren het sateliet beelden?

mark61
13-07-08, 13:25
Vreemd dat de troepen die er zijn geweest direct weer terug willen om hun werk af te maken.

Maar om even terug te komen diverse landen waaronder Australie, Frankrijk, VS, Duitsland, etc. heeft extra troepen gestuurd naar Afganistan, gewoon even googelen met "extra troepen naar Afganistan"

Nou ik heb ff gegoogeld:

Op de NAVO-top in Boekarest zijn ongeveer tweeduizend extra troepen toegezegd voor Afghanistan. Dat hebben functionarissen vrijdag gezegd. Ze spraken op voorwaarde van anonimiteit, omdat het aan de individuele landen is om troepenversterkingen aan te kondigen.

...

De Verenigde Staten hebben intens gelobbyd voor meer NAVO-troepen in Afghanistan, waarvan er momenteel zo'n 47.000 zijn. ... De VS hebben momenteel 31.000 troepen in het land.

...

http://www.depers.nl/buitenland/189149/Extra-troepen-naar-Afghanistan.html

47.000 + 2.000 is een verdrievoudiging? Waar heb jij leren rekenen?

Frankrijk, Duitsland en etc. willen niet vechten. En doen dat dus ook niet.

Berlijn, 24 juni. De Duitse regering wil de Duitse bijdrage aan de NAVO-stabilisatiemacht in Afghanistan later dit jaar met duizend militairen uitbreiden tot 4.500. Minister van Defensie Franz Josef Jung wil de Duitse missie tevens verlengen tot december volgend jaar. Duitsland staat onder druk van NAVO-partners om een deel van zijn troepen inzetbaar te maken in het zuiden, waar de strijd tegen de Talibaan het hevigst is.

http://www.nrc.nl/buitenland/article1141029.ece/Duitsland_zendt_1000_extra_troepen_naar_Afghanista n

3.500 + 1.000 is een verdrievoudiging?

Groot-Brittannië stuurt 230 extra troepen naar Afghanistan, waar het nu al 7.800 soldaten heeft. Dat meldde een medewerker van de Britse premier Gordon Brown.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/314264/2008/06/16/Londen-stuurt-230-extra-troepen-naar-Afghanistan.dhtml

7.800 + 230 is een verdrievoudiging?

Bij mijn weten hebben de VS momenteel 18.000 + 17.000 man in Afghanistan. Daar komen er nu 70.000 bij? Waarvandaan precies?

Of bedoel je dat alle landen tezamen nu 94.000 man gaan sturen? Waar haal je dat vandaan?

En je denkt dat al die landen Iran gaan aanvallen?

Wat een hoop gelul bij elkaar maar weer :)

John2
13-07-08, 14:30
Nou ik heb ff gegoogeld:

Op de NAVO-top in Boekarest zijn ongeveer tweeduizend extra troepen toegezegd voor Afghanistan. Dat hebben functionarissen vrijdag gezegd. Ze spraken op voorwaarde van anonimiteit, omdat het aan de individuele landen is om troepenversterkingen aan te kondigen.

...

De Verenigde Staten hebben intens gelobbyd voor meer NAVO-troepen in Afghanistan, waarvan er momenteel zo'n 47.000 zijn. ... De VS hebben momenteel 31.000 troepen in het land.

...

http://www.depers.nl/buitenland/189149/Extra-troepen-naar-Afghanistan.html

47.000 + 2.000 is een verdrievoudiging? Waar heb jij leren rekenen?

Frankrijk, Duitsland en etc. willen niet vechten. En doen dat dus ook niet.

Berlijn, 24 juni. De Duitse regering wil de Duitse bijdrage aan de NAVO-stabilisatiemacht in Afghanistan later dit jaar met duizend militairen uitbreiden tot 4.500. Minister van Defensie Franz Josef Jung wil de Duitse missie tevens verlengen tot december volgend jaar. Duitsland staat onder druk van NAVO-partners om een deel van zijn troepen inzetbaar te maken in het zuiden, waar de strijd tegen de Talibaan het hevigst is.

http://www.nrc.nl/buitenland/article1141029.ece/Duitsland_zendt_1000_extra_troepen_naar_Afghanista n

3.500 + 1.000 is een verdrievoudiging?

Groot-Brittannië stuurt 230 extra troepen naar Afghanistan, waar het nu al 7.800 soldaten heeft. Dat meldde een medewerker van de Britse premier Gordon Brown.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/314264/2008/06/16/Londen-stuurt-230-extra-troepen-naar-Afghanistan.dhtml

7.800 + 230 is een verdrievoudiging?

Bij mijn weten hebben de VS momenteel 18.000 + 17.000 man in Afghanistan. Daar komen er nu 70.000 bij? Waarvandaan precies?

Of bedoel je dat alle landen tezamen nu 94.000 man gaan sturen? Waar haal je dat vandaan?

En je denkt dat al die landen Iran gaan aanvallen?

Wat een hoop gelul bij elkaar maar weer :)

Wat jij googelde zijn de extra troepen die in mei-juni 2008 zijn toegezegt en zijn uitgezonden.
Wat ik bedoelde zijn het aantal troepen bij het begin van de inval en het aantal troepen die er nu zitten.

En ja, ik hoop van niet maar ik vermoed het wel gezien de strategische zetten van Israel en de troepen in Afghanistan vrees ik het ergste.

mark61
13-07-08, 15:16
Ik zou het je niet kunnen zeggen wie, wat en wanneer daar lagen te spotten en om eerlijk te wezen denk ik dat het weinig uit maakt.
Maar vermoedelijk waren het sateliet beelden?

Misschien helpt het als je zelf leest wat je plaatst? Volgens het bericht was de bron het Iraakse ministerie van defensie. Misschien dat ze daar gepensioneerde officieren hebben? Maar als ze gepensioneerd zijn, wat doen ze dan nog op het werk?

mark61
13-07-08, 15:18
Wat ik bedoelde zijn het aantal troepen bij het begin van de inval en het aantal troepen die er nu zitten.

Nou niet gaan liegen:

gezien het feit dat de laatste maanden de troepen in Afganistan bijna verdrievoudigd zijn, schreef je.


En ja, ik hoop van niet maar ik vermoed het wel gezien de strategische zetten van Israel en de troepen in Afghanistan vrees ik het ergste.

Ontstellende onzin.

Spoetnik
13-07-08, 15:19
Wat jij googelde zijn de extra troepen die in mei-juni 2008 zijn toegezegt en zijn uitgezonden.
Wat ik bedoelde zijn het aantal troepen bij het begin van de inval en het aantal troepen die er nu zitten.

En ja, ik hoop van niet maar ik vermoed het wel gezien de strategische zetten van Israel en de troepen in Afghanistan vrees ik het ergste.

Olmert is in grote politieke problemen op dit moment. Dus er komt geen aanval denk ik. Achter de schermen zijn een groot aantal diplomatieke processen aan de gang zoals onderhandelingen met Libanon voor de teruggave van de Sheba Farms (de enige reden die hezbollah nu nog heeft om bewapend te zijn) en vredes onderhandelingen met Syrie om zo Iran te isoleren. Etc. Maja met Bush in het zadel weet je het nooit.

John2
13-07-08, 15:20
Misschien helpt het als je zelf leest wat je plaatst? Volgens het bericht was de bron het Iraakse ministerie van defensie. Misschien dat ze daar gepensioneerde officieren hebben? Maar als ze gepensioneerd zijn, wat doen ze dan nog op het werk?

Denk dat het uitslovers waren.

mark61
13-07-08, 15:26
Vreemd dat de troepen die er zijn geweest direct weer terug willen om hun werk af te maken.

Bron? Ik heb wel deze bron voor je. Volgens de laatste berichten wil de helft van de Engelse soldaten het liefst het leger verlaten.

Many troops 'feel like quitting'
By Caroline Wyatt
Defence correspondent, BBC News

Almost half of UK military personnel are ready to leave the forces, a Ministry of Defence survey suggests.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7498904.stm

Welk 'werk' gingen ze precies 'af' maken? De Taliban verdrijven? Sinds ISAF en OEF bestaan / er zitten zijn de Taliban sterker geworden, niet zwakker.

Dus van 'afmaken' kan geen sprake zijn, ze moeten juist nog beginnen.

John2
13-07-08, 15:30
Olmert is in grote politieke problemen op dit moment. Dus er komt geen aanval denk ik. Achter de schermen zijn een groot aantal diplomatieke processen aan de gang zoals onderhandelingen met Libanon voor de teruggave van de Sheba Farms (de enige reden die hezbollah nu nog heeft om bewapend te zijn) en vredes onderhandelingen met Syrie om zo Iran te isoleren. Etc. Maja met Bush in het zadel weet je het nooit.

Dank je voor het enigsinds positief nieuws

super ick
13-07-08, 15:48
Sinds 2005 lees ik regelmatig over oefeningen die in verband gebracht worden met een aanval op Iran.

Wat ik tekenend vind is dat er direct gesproken wordt over provocatie en iedereen over elkaar heen valt als Iran een paar raketjes lanceert. Als Israel zich begeeft in het luchtruim van Irak wordt er gesproken over een oefening.
Die volgens mij nog illegaal is ook!

Tis maar van welke kant je het bekijkt......

Ik zie het gevaar niet zo. Pakistan is vele malen instabieler EN een kernmacht . Volgens mij is die situatie veel gevaarlijker.
Als Iran die bom eenmaal heeft zie die niet gegooid worden. Door de nucleaire fallout bombarderen ze indirect zichzelf. Buiten het feit dat Israel als reactie gemakkelijk alle grote steden in Iran palt kan gooien.
Ik denk eerder dat een atoombom een betere balans teweeg brengt en Iran minder paranoia zou maken.
Bovendien wordt Iran dan een serieuze partij waar mee onderhandeld moet worden.
Hoog tijd om onderhandelingen te starten i.p.v. Iran te betitelen als as van het kwaad. Volgens mij zijn de V.S. een grotere agressor gebleken in het M.O. dan Iran.

John2
13-07-08, 16:22
Als Iran die bom eenmaal heeft zie die niet gegooid worden. Door de nucleaire fallout bombarderen ze indirect zichzelf. Buiten het feit dat Israel als reactie gemakkelijk alle grote steden in Iran palt kan gooien.
Ik denk eerder dat een atoombom een betere balans teweeg brengt en Iran minder paranoia zou maken.
Bovendien wordt Iran dan een serieuze partij waar mee onderhandeld moet worden.
Hoog tijd om onderhandelingen te starten i.p.v. Iran te betitelen als as van het kwaad. Volgens mij zijn de V.S. een grotere agressor gebleken in het M.O. dan Iran.

Ach je kunt een gek in Nederland ook toestaan een wapen te dragen.

En onderhandelingen met Iran lopen al jaren, alleen als één de partijen niet wens te onderhandelen of zijn afspraken niet nakomt, blijft er weinig over om te onderhandelen.

John2
13-07-08, 16:59
Nou niet gaan liegen:

gezien het feit dat de laatste maanden de troepen in Afganistan bijna verdrievoudigd zijn, schreef je.



Ontstellende onzin.

We zullen zien wie er gelijk heeft.

Sallahddin
13-07-08, 19:49
'Israëlische vliegtuigen oefenen in Irak'
vrijdag 11 juli 2008 | 14:17

Tekstgrootte
JERUZALEM (ANP) - Israëlische gevechtstoestellen oefenen al meer dan een maand in Irak. Dat hebben bronnen binnen het Iraakse ministerie van Defensie gezegd, meldden Israëlische media vrijdag.

De joodse staat zou Amerikaanse legerbases in het Arabische land gebruiken om zich voor te bereiden op een mogelijke aanval op nucleaire installaties in Iran.

De Verenigde Staten zou tijdens de oefeningen de veiligheid rond de bases die Israëlische toestellen gebruikten, hebben opgevoerd. Gepensioneerde legerofficieren zouden geregeld vliegtuigen hebben gezien die de grens met Jordanië overstaken en landden op de luchtmachtbasis bij de Iraakse stad Haditha. De straaljagers zouden in ,,recordtijd'' Iran kunnen bereiken.

De Israëlische luchtmacht hield begin juni met zo'n honderd toestellen een grote oefening boven de Middellandse Zee en Griekenland. Het ging vermoedelijk om een voorbereiding op een eventuele aanval op aartsvijand Iran.

Laat maar die israel een aanval op Iran gaan wagen : ben benieuwd !!! :lol: :

betekent dat dat de VS zelf niet in staat is Iran aan te vallen vanuit Irak notabene ???

of gaan de VS & israel dat samen doen ???

een aanval op Iran zou van die rampzalige catastrofale gevolgen hebben voor de heel midden_oosten regio : dus ook voor israel zelf :


Ik zou zeggen : groot respect & eerbied voor dapper Iran & nobel Hizbollah :

die deze historisch dapper _nobel verzet blijkbaar gaan leiden tegen de VS_israelisch plannen, VS_israelisch imperialisme .... : tegen de imperialistisch New Roman Empire onder leiding van die hypocriet zgn "leader of the free world " !!! :lol: :tover: :

"free world " :tover: , my ass : excusez_le _mot ::lol:

tijd om israel & de VS helemaal terug op diens plaatsjes terug te zetten & die schijnheilige imperialisten Amerikkanen uit het regio definitief te verdrijven_wegjagen , hopelijk ...


P.S.: Shame on u , John :

"Islamic terrorist attacks " ??? : is dat geen éénzijdig_partijdig kijk op de dingen soms ???

wat dacht je dan van de VS & israeli staats_terrorisme _oorlogs & ander misdaden,misdaden tegen de mensheid , imperialisme ....dan ???

is dat geen dubbel selectief hypocriet moraal ??? : meten met twee maten heet dat bovendien !


Hebben moslims soms geen recht op zelfverdedinging dan ???

blind terrorisme is natuurlijk AF te keuren : maar zelfverdediging is een internationaal erkend menselijk recht !

Grow up , mr.Peter Pan ::jumping:

:zwaai:

super ick
14-07-08, 09:39
Ach je kunt een gek in Nederland ook toestaan een wapen te dragen.

En onderhandelingen met Iran lopen al jaren, alleen als één de partijen niet wens te onderhandelen of zijn afspraken niet nakomt, blijft er weinig over om te onderhandelen.

Welnee Sjonnie dat zie je volgens mij verkeerd.

Iran moet je niet zien als gek. Zie hierboven maar eens hoe Salladin erop regaeert. Die Iraanse retoriek gaat er in als koek bij de gefrustreerde moslim. Die hebben een grote behoefte aan 'succesjes' hoe klein ook om hun eergevoel te bevredigen. Ammedieniedinges weet dat als geen ander.
Alleen mensen met een gram meer hersens zien dat het in Iran zelf helemaal niet goed gaat en zien dat dit een afleidingsmaneuvre is.

Veel kwalijker is om gehersenspoelde aggressieve gekken in een soeverein land te voorzien van wapens. Deze malloten destabiliseren vervolgens het meest vrijzinnige open M.O. land. Een Libanon dat met rust gelaten wordt groeit ongetwijfeld uit tot een vrijhaven van cultuur en handel en zal een voorbeeld voor het M.O. worden.
Daar zijn landen als Syrie en Iran bang voor. Daarom proberen zij iedere vorm van vrijheid in de regio de kop in te drukken om zodoende de eigen bevolking te kunnen blijven onderdrukken.

mark61
14-07-08, 10:24
Welnee Sjonnie dat zie je volgens mij verkeerd.

Iran moet je niet zien als gek. Zie hierboven maar eens hoe Salladin erop regaeert. Die Iraanse retoriek gaat er in als koek bij de gefrustreerde moslim. Die hebben een grote behoefte aan 'succesjes' hoe klein ook om hun eergevoel te bevredigen. Ammedieniedinges weet dat als geen ander.
Alleen mensen met een gram meer hersens zien dat het in Iran zelf helemaal niet goed gaat en zien dat dit een afleidingsmaneuvre is.

Veel kwalijker is om gehersenspoelde aggressieve gekken in een soeverein land te voorzien van wapens. Deze malloten destabiliseren vervolgens het meest vrijzinnige open M.O. land. Een Libanon dat met rust gelaten wordt groeit ongetwijfeld uit tot een vrijhaven van cultuur en handel en zal een voorbeeld voor het M.O. worden.
Daar zijn landen als Syrie en Iran bang voor. Daarom proberen zij iedere vorm van vrijheid in de regio de kop in te drukken om zodoende de eigen bevolking te kunnen blijven onderdrukken.

Jij beetje schizo? :hihi: In je vorige post begreep je het nog prima.

Wat is er een afleidingsmanoeuvre? Iran ontwikkelt kernenergie, wordt vanaf het begin geziekt door met name de VS en Israel, die weliswaar geen enkele aanwijzing hebben voor atoombomontwikkeling, maar er lustig op los lasteren.

Israel heeft zelf 'illegaal' een atoombom of 100, weigert het NPV te ondertekenen, maar heeft een hele wijde bek. Iran is keurig lid van het NPV en heeft dan ook keurig inspecties toegelaten. De VS en Israel weigeren dat zelf.

Vervolgens gilt Israel een keer of 5 'we gooien die zooi plat daar', en 2 weken geleden hield het een grote oefening voor dat doel.

Dus komt Iran terug met een 'tegenoefening' om ze te waarschuwen, en nog wat tegenpropaganda. Nauwelijks verwonderlijk.

Intussen heeft Iran al in geen 2000 (!) jaar een offensieve oorlog gevoerd, en heeft het daarentegen zeer slechte ervaringen met eerst Britse en daarna Amerikaanse inmenging in hun eigen land. Mossadeq, zegt dat je nog wat?

Dus wie is hier nou knetter?

Overigens is Libanon sinds zijn 'oprichting' door Frankrijk een soort bruggehoofd van het westen in het MO, en worden de christenen daar ingezet als stoottroepen van de westerse belangen. Over en weer is het dus niet zo fris als de propaganda doet lijken. Hezbollah is misschien maf, de Falange is dat net zo goed.

Als het westen Syrische invloed in Libanon wil tegengaan moet het zelf niet zitten stoken. Handen af van Libanon? Dan iedereen.

John2
14-07-08, 10:30
Sallahddin;3679755]Laat maar die israel een aanval op Iran gaan wagen : ben benieuwd !!! :lol: :

Ik zie weinig lol in een oorlog waar dan ook ter wereld, maar dat er een aanval staat aan te komen op Iran verwijst alle zaken die kant op, zelfs de EU heeft getekend dat zij geen kernwapens zullen toestaan in het MO.



betekent dat dat de VS zelf niet in staat is Iran aan te vallen vanuit Irak notabene ???

of gaan de VS & israel dat samen doen ???

Ik neem aan dat de Amerikanen geen aanval zullen doen op Iran, maar je vergeet te kijken naar andere landen die lid zijn van de VN en het onwenselijk vinden dat een land als Iran een kernmacht zou worden.


een aanval op Iran zou van die rampzalige catastrofale gevolgen hebben voor de heel midden_oosten regio : dus ook voor israel zelf :

Detail mijn beste, slecht een detail, want heeft een van de landen in het MO ooit rekening gehouden met zijn/haar burgers?
Dus waarom zouden zij het nu wel doen.


Ik zou zeggen : groot respect & eerbied voor dapper Iran & nobel Hizbollah :
Hoe gestoord kan iemand zijn om respect te hebben voor een zooitje ongeregeld die kinderen ophangen, vrouwen onderdrukken en links en rechts moord aanslagen plegen.
Als jij zoveel respect hebt voor deze groepering en dit land wat doe je dan in Nederland en vraag je geen asiel aan in Iran, kun je samen met dat zooitje een grote rotzooi creeren in het MO, waarna wij dan weer geld kunnen inzamelen via goede doelen om de bevolking te helpen. :moe:



die deze historisch dapper _nobel verzet blijkbaar gaan leiden tegen de VS_israelisch plannen, VS_israelisch imperialisme .... : tegen de imperialistisch New Roman Empire onder leiding van die hypocriet zgn "leader of the free world " !!! :lol: :tover: :
Lol hebben over de rug van een burger ver weg in jou luie stoel is wel heel makkelijk, als je inderdaad een ruggegraat had stap je op het vliegtuig en ga je er heen.
Trek wel een blouse aan met lange mouwen anders kost je dit twee weken gevang wegens onzedelijk gedrag.


"free world " :tover: , my ass : excusez_le _mot ::lol:

tijd om israel & de VS helemaal terug op diens plaatsjes terug te zetten & die schijnheilige imperialisten Amerikkanen uit het regio definitief te verdrijven_wegjagen , hopelijk ...


P.S.: Shame on u , John :
Er is er maar één die zich echt moet schamen en dat ben jij, die plezier ziet in geweld, misschien dat dit in je genen zit en het niet kunt helpen, maar dan toch.



Hebben moslims soms geen recht op zelfverdedinging dan ???

Natuurlijk, maar dan wel met gepaste dwang en ik kan het opblasen van auto's op een markt of het afschieten van een ongeleid projectiel als een raket, kun je geen zelfverdediging noemen, maar gewoon moord op onschuldige burgers.


Grow up , mr.Peter Pan ::jumping:

Ach wat is opgroeien?

:zwaai:

John2
14-07-08, 10:35
Welnee Sjonnie dat zie je volgens mij verkeerd.

Iran moet je niet zien als gek. Zie hierboven maar eens hoe Salladin erop regaeert. Die Iraanse retoriek gaat er in als koek bij de gefrustreerde moslim. Die hebben een grote behoefte aan 'succesjes' hoe klein ook om hun eergevoel te bevredigen. Ammedieniedinges weet dat als geen ander.
Alleen mensen met een gram meer hersens zien dat het in Iran zelf helemaal niet goed gaat en zien dat dit een afleidingsmaneuvre is.

Veel kwalijker is om gehersenspoelde aggressieve gekken in een soeverein land te voorzien van wapens. Deze malloten destabiliseren vervolgens het meest vrijzinnige open M.O. land. Een Libanon dat met rust gelaten wordt groeit ongetwijfeld uit tot een vrijhaven van cultuur en handel en zal een voorbeeld voor het M.O. worden.
Daar zijn landen als Syrie en Iran bang voor. Daarom proberen zij iedere vorm van vrijheid in de regio de kop in te drukken om zodoende de eigen bevolking te kunnen blijven onderdrukken.

Deze woorden zal je niet in dank worden afgenomen denk ik :hihi:

John2
14-07-08, 10:38
Dus wie is hier nou knetter?



Het antwoord gaf hij al, maar zoals velen denk ik dat jij een bevestiging wilt.

IRAN, althans haar regering.

Spoetnik
14-07-08, 12:29
Ik zie weinig lol in een oorlog waar dan ook ter wereld, maar dat er een aanval staat aan te komen op Iran verwijst alle zaken die kant op, zelfs de EU heeft getekend dat zij geen kernwapens zullen toestaan in het MO.


Europa staat al jaren toe dat er kernwapens bestaan in het midden oosten :)

John2
14-07-08, 12:41
Europa staat al jaren toe dat er kernwapens bestaan in het midden oosten :)

Tot gisteravond dan.

mark61
14-07-08, 12:45
Het antwoord gaf hij al, maar zoals velen denk ik dat jij een bevestiging wilt.

IRAN, althans haar regering.

Jij spreekt voor velen?

En nee, foute conclusie.

John2
14-07-08, 12:46
Bron? Ik heb wel deze bron voor je. Volgens de laatste berichten wil de helft van de Engelse soldaten het liefst het leger verlaten.

Many troops 'feel like quitting'
By Caroline Wyatt
Defence correspondent, BBC News

Almost half of UK military personnel are ready to leave the forces, a Ministry of Defence survey suggests.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7498904.stm

Welk 'werk' gingen ze precies 'af' maken? De Taliban verdrijven? Sinds ISAF en OEF bestaan / er zitten zijn de Taliban sterker geworden, niet zwakker.

Dus van 'afmaken' kan geen sprake zijn, ze moeten juist nog beginnen.

Neem eens de moeite om een site van de jongens te lezen die daar zitten.

http://oruzgan.web-log.nl/uruzgan_weblog/2007/04/leren_in_format.html

super ick
14-07-08, 13:35
Jij beetje schizo? :hihi: In je vorige post begreep je het nog prima.


Ben jij internetpsychiater ofzo?? :D


Wat is er een afleidingsmanoeuvre? Iran ontwikkelt kernenergie, wordt vanaf het begin geziekt door met name de VS en Israel, die weliswaar geen enkele aanwijzing hebben voor atoombomontwikkeling, maar er lustig op los lasteren.


Ik heb het over de retoriek die Ammedieniedinges spuit. Dat hij daarmee de gefrustreerde moslim triggert. En daarmee de onderdrukking en economische malaise in eigen land probeert te maskeren.
Ik heb het niet over Israel of de VS in deze reactie.


Israel heeft zelf 'illegaal' een atoombom of 100, weigert het NPV te ondertekenen, maar heeft een hele wijde bek. Iran is keurig lid van het NPV en heeft dan ook keurig inspecties toegelaten. De VS en Israel weigeren dat zelf.

Je begint behoorlijk op Maarten te lijken. Kom je nog wel eens buiten? Ontspan je soms nog wel? Ik zie je de laatste tijd steeds meer overal Israel en de VS bijslepen. Syndroom van Marocpuntenel?



Vervolgens gilt Israel een keer of 5 'we gooien die zooi plat daar', en 2 weken geleden hield het een grote oefening voor dat doel.

Dus komt Iran terug met een 'tegenoefening' om ze te waarschuwen, en nog wat tegenpropaganda. Nauwelijks verwonderlijk.


Oke Maarten voor 1 keer ogver Israel dan:
Zie je het verschil tussen een dreigement een nucleaire installatie te bombarderen en het dreigement om een heel land van de kaart te vegen?
By the way, volgens is er helemaal geen sprake van vrede tussen Iran en Israel en in dat oogpunt verwonderlijker dat er GEEN oorlogshandelingen zijn.
(niet dat ik er op zit te wachten)



Intussen heeft Iran al in geen 2000 (!) jaar een offensieve oorlog gevoerd, en heeft het daarentegen zeer slechte ervaringen met eerst Britse en daarna Amerikaanse inmenging in hun eigen land. Mossadeq, zegt dat je nog wat?
Dus wie is hier nou knetter?

Volgens mij beweerde ik hetzelfde 2 posts terug.




Overigens is Libanon sinds zijn 'oprichting' door Frankrijk een soort bruggehoofd van het westen in het MO, en worden de christenen daar ingezet als stoottroepen van de westerse belangen. Over en weer is het dus niet zo fris als de propaganda doet lijken. Hezbollah is misschien maf, de Falange is dat net zo goed.

Als het westen Syrische invloed in Libanon wil tegengaan moet het zelf niet zitten stoken. Handen af van Libanon? Dan iedereen.

Het westen drijft handel met de staat Libanon. Onder wiens invloed zijn daar de laatste jaren politieke democratisch gekozen LIBANESEN vermoord?

Schiet a.u.b. niet steeds in de verdediging door misstanden die Israel begaat op te sommen daarmee praat je de ander nooit goed.

Spoetnik
14-07-08, 17:39
Tot gisteravond dan.

Wat is er gisteren gebeurt dan? Want Israel heeft nog steeds nucleaire wapens.

John2
14-07-08, 18:05
Wat is er gisteren gebeurt dan? Want Israel heeft nog steeds nucleaire wapens.

Tja dat is nou het nadeel dat positieve dingen op maroc.nl niet word gelezen.

Maar gisteravond zijn er door de EU samen met Israel getekend voor een kernwapen vrije midden oosten.

Helaas heb jij dit nieuws in Israel gemist.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=250257

Maarten
15-07-08, 02:01
onderhandelingen met Libanon voor de teruggave van de Sheba Farms
Hier kijk ik echt van op. Wat hebben ze daar voor voordeel van? Of moet ik gaan geloven, dat ze daar iets doen zonder voordeel? Dat zou nieuw zijn. Dat zou een revolutie zijn..


(de enige reden die hezbollah nu nog heeft om bewapend te zijn)
Ook van deze opmerking kijk ik op. Toch niet soft aan het worden?

Je zou zeggen, dat Hezbollah in 2006 geleerd heeft, dat Israel daar vanwege 2 pepernoten binnen kan vallen, en dat je dus maar beter een bundel raketten onder je hoofdkussen kunt hebben.
Dat soort aanvallen lijken me ook een recht op bewapening te geven vanwege klaarblijkelijk noodzakelijke zelfverdediging.

Nazrallah is de meest gewaardeerde leider in de regio, zag ik op de BBC. Gevolgd door Saddam, en vervolgens Ahmadinejad.. (Grinnik.. wat een sfeertje moet daar heersen)

Ik zie hem nog niet het liedje zingen van "throwing shotguns in the sky, turning in to butterflies" (uit Stardust), jij wel?

Maarten
15-07-08, 02:08
Je begint behoorlijk op Maarten te lijken. Kom je nog wel eens buiten? Ontspan je soms nog wel? Ik zie je de laatste tijd steeds meer overal Israel en de VS bijslepen. Syndroom van Marocpuntenel?
Zit ie over Israel te lullen, terwijl het topic uitdrukkelijk gaat over Israelische vliegtuigen in Irák? Dus buiten Israel?
Ze slepen Israel ook overal bij he? Duidelijk Maartenietes.

Maarten
15-07-08, 02:17
Misschien helpt het als je zelf leest wat je plaatst?
Zo te zien is de sfeer is er niet op achteruit gegaan hier. :hihi:

Daar heb ik niks voor hoeven doen. :hihi:
Eén rimpeltje, en er wordt meteen met een shovel over je heen gereden.
The "Jerusalem Talks" at Maroc.nl. Ik mag dat wel, als modereren weer heel noodzakelijk wordt..

Eke
15-07-08, 09:21
Zo te zien is de sfeer is er niet op achteruit gegaan hier. :hihi:

Daar heb ik niks voor hoeven doen. :hihi:
Eén rimpeltje, en er wordt meteen met een shovel over je heen gereden.
The "Jerusalem Talks" at Maroc.nl. Ik mag dat wel, als modereren weer heel noodzakelijk wordt..


:hihi:

Maar serieus. Dit komt allemaal op mij over als een ingewikkeld gebed zonder eind. Nog sterker : het gebed is verworden tot een zeer aards gebeuren : nu weer toenemende dreiging van een oorlog in Iran..
En daar moet je dan je kinderen in groot laten worden...waardeloos.



*als het gelukt is om vrede te sluiten in Israel/Palestina
*en als het 'Het Westen' tevens lukt om minder afhankelijk te worden van MO-olie,

komt er dan in principe rust in het M.O. ???? Dit is mss te simplistisch, maar ik wil het toch weten.

Witte78
15-07-08, 09:26
komt er dan in principe rust in het M.O. ???? Dit is mss te simplistisch, maar ik wil het toch weten.

Volgens mij hoor je er dan gewoon niks meer over, maar is het nog steeds dikke ellende, net als bijna overal elders op deze planeet.

super ick
15-07-08, 09:49
Zit ie over Israel te lullen, terwijl het topic uitdrukkelijk gaat over Israelische vliegtuigen in Irák? Dus buiten Israel?
Ze slepen Israel ook overal bij he? Duidelijk Maartenietes.


Alleen ging het daar net even niet over mijnheer de almachtige betweter.

mark61
15-07-08, 10:04
*als het gelukt is om vrede te sluiten in Israel/Palestina
*en als het 'Het Westen' tevens lukt om minder afhankelijk te worden van MO-olie,

komt er dan in principe rust in het M.O. ???? Dit is mss te simplistisch, maar ik wil het toch weten.

Nee joh :hihi: Enfin, dat hangt af van wat jij onder rust verstaat. Als je bedoelt: westerse inmenging, dan wordt het 'rustig' zodra we hier op duurzame energie zijn overgeschakeld.

Als je bedoelt: einde aan de agressie van staten in de regio, dan zal het wel redelijk rustig blijven. Nou ja, Syrië zal altijd Libanon willen controleren. En hoe het met Irak afloopt staat nog te bezien.

Als je bedoelt: een aangenaam leven voor de burgers van de regio, dan zou ik het vergeten. Je hebt dictators en het meestal islamistische verzet daartegen. Hoewel het grootste enthousiasme voor 'islamitische oplossingen' geloof ik al voorbij is. Dat verzet zal wel blijven.
Economisch gebeurt er niet veel daar, dus als olie geen rol meer speelt worden de rijke landen ook tamelijk arm.

mark61
15-07-08, 10:16
Ik heb het over de retoriek die Ammedieniedinges spuit. Dat hij daarmee de gefrustreerde moslim triggert. En daarmee de onderdrukking en economische malaise in eigen land probeert te maskeren.
Ik heb het niet over Israel of de VS in deze reactie.

Ow. Ik vind Bush net zo gek. Wat eigenlijk wel gek is, want die zou de beschaving vertegenwoordigen as opposed to gekke moslims te Teheran.


Je begint behoorlijk op Maarten te lijken. Kom je nog wel eens buiten? Ontspan je soms nog wel? Ik zie je de laatste tijd steeds meer overal Israel en de VS bijslepen. Syndroom van Marocpuntenel?

Oh vertel? Dit topic gaat helemaal niet een ietsepietsie over Israël? Ik zie bij jou eerder de neiging iets te willen verdonkeremanen.


Oke Maarten voor 1 keer ogver Israel dan:
Zie je het verschil tussen een dreigement een nucleaire installatie te bombarderen en het dreigement om een heel land van de kaart te vegen?

Kijk, nu geef je zelf een staaltje retoriek. Ahmedinejad heeft dat nooit beweerd, ook al willen veel mensen graag dat dat wel zo zou zijn.


Het westen drijft handel met de staat Libanon. Onder wiens invloed zijn daar de laatste jaren politieke democratisch gekozen LIBANESEN vermoord?

Waarschijnlijk Syrische. In ieder geval niet Iraanse. Het westen doet wel wat meer dan 'handel drijven', dat weet je zelf ook wel.


Schiet a.u.b. niet steeds in de verdediging door misstanden die Israel begaat op te sommen daarmee praat je de ander nooit goed.

Het ging mij even om de schets van Iran als geschifte hysterische regionale boeman.

mark61
15-07-08, 10:21
Neem eens de moeite om een site van de jongens te lezen die daar zitten.

http://oruzgan.web-log.nl/uruzgan_weblog/2007/04/leren_in_format.html

Ik zie 'onze jongens' in die link van jou niet babbelen. Kan je iets specifieker zijn?

Eke
15-07-08, 10:55
mark61:
Nee joh :hihi: Enfin, dat hangt af van wat jij onder rust verstaat. Als je bedoelt: westerse inmenging, dan wordt het 'rustig' zodra we hier op duurzame energie zijn overgeschakeld.

*nou, dat is al 1 speler minder op het toneel.

Als je bedoelt: einde aan de agressie van staten in de regio, dan zal het wel redelijk rustig blijven. Nou ja, Syrië zal altijd Libanon willen controleren. En hoe het met Irak afloopt staat nog te bezien.

*redelijk rustig. Hmm.Dat is al een verbetering. En het woordje 'altijd' kan mss veranderen.
Irak. Zolang er in een land verbitterd op elkaar wordt ingehakt, blijft de zin om te vergelden en is welvaart ver weg.Dus het kost jaaaren. Er is geld nodig om mensen te betalen die de angels(die steekdingen ;) ) in Irak in kaart brengen (zo het al niet gedaan is) en bekijken hoe dit op de lange duur kan gaan werken. Hoewel ik Het Westen in de toekomst zie afzwakken door de komst van andere wereldeconomieen zal ze zeker willen/moeten meedokken.
Niet meewerken aan escalatie, maar aan de-escalatie.




Als je bedoelt: een aangenaam leven voor de burgers van de regio, dan zou ik het vergeten. Je hebt dictators en het meestal islamistische verzet daartegen. Hoewel het grootste enthousiasme voor 'islamitische oplossingen' geloof ik al voorbij is. Dat verzet zal wel blijven.
Economisch gebeurt er niet veel daar, dus als olie geen rol meer speelt worden de rijke landen ook tamelijk arm

*Ach, dat kan, maar hoeft niet (die armoede). Woestijnen bijvoorbeeld kunnen in de toekomst mss bruikbaar blijken te zijn. Ik lees wel eens af en toe een positieve ontdekking mbt het leefbaarder maken ervan.
Ik hoorde dat er kleine kuikentjes van een bepaald soort naar Afghanistan worden gebracht die het daar goed doen. Weet je. Luxe is geen voorwaarde om goed te kunnen leven.

Wat betreft dictators.Als het slechte mensen zijn is dat een afschuwelijk probleem.
Dat vind ik dan het mooie van democratie, hoewel dat ook lang niet volmaakt is in mijn ogen, na 4 jaar komt er een andere regering, behalve dan bij onze buren :)(ach, flauw)
Maar iedere samenleving hoeft niet hetzelfde te zijn m.i.
Wat ik wel belangrijk vind is dat mensen zich ontwikkelen, leren nadenken in balans met hun hart.







citaat Witte78 :"Volgens mij hoor je er dan gewoon niks meer over, maar is het nog steeds dikke ellende, net als bijna overal elders op deze planeet."

*Nog steeds dikke ellende voor de mensen zelf,he. Je kunt daarover nadenken hoe dit te verminderen is, zonder te willen domineren. om mee te beginnen door de soort conflicten te analyseren, maar er dan ook iets mee te doen..kennis delen met elkaar over de aanpak. nu is er vaak geen klik tussen wat mensen weten en wat er uiteindelijk gebeurt in samenlevingen. Ik denk heus niet dat alle krachten te controleren zijn -zo is het leven niet-maar m.i. , met veel geduld, moet het beter kunnen.

mark61
15-07-08, 11:04
*nou, dat is al 1 speler minder op het toneel.

Het zou vooral voor ons rustiger zijn, in de zin dat we ons niet meer schuldig aan of betrokken bij hoeven te voelen.


*redelijk rustig. Hmm.Dat is al een verbetering. En het woordje 'altijd' kan mss veranderen.

In dit geval denk ik niet. Syrië beschouwt Libanon als een door de imperialisten van Syrië afgescheiden landsdeel. Daar is wel iets voor te zeggen.


Irak. Zolang er in een land verbitterd op elkaar wordt ingehakt, blijft de zin om te vergelden en is welvaart ver weg.Dus het kost jaaaren. Er is geld nodig om mensen te betalen die de angels(die steekdingen ) in Irak in kaart brengen (zo het al niet gedaan is) en bekijken hoe dit op de lange duur kan gaan werken. Hoewel ik Het Westen in de toekomst zie afzwakken door de komst van andere wereldeconomieen zal ze zeker willen/moeten meedokken.
Niet meewerken aan escalatie, maar aan de-escalatie.

Irak heeft olie en kan wel voor zichzelf zorgen. Wij zijn er niet verantwoordelijk voor dat daar dictators de macht grijpen die vervolgens buurlanden willen gaan veroveren. Wel voor het steunen van die dictators. Ik weet niet wat je met angels bedoelt; in Irak gaat het nu om wie de olierijkdom krijgt. De soennieten zijn als de dood dat zij in het midden in de woestijn met lege handen achterblijven terwijl de Koerden en sji'ieten 4wd's en plasmatv's kopen van hun oliedollars.


Ach, dat kan, maar hoeft niet (die armoede). Woestijnen bijvoorbeeld kunnen in de toekomst mss bruikbaar blijken te zijn. Ik lees wel eens af en toe een positieve ontdekking mbt het leefbaarder maken ervan.

Dat kan wel, zie Israël, maar daar heb je dus zakken geld voor nodig. Een net zo groot probleem is dat het de locale dictators geen ruk kan schelen; geen enkel olieland denkt serieus aan de tijd na de olie. De gierende overbevolking is een derde probleem.


Luxe is geen voorwaarde om goed te kunnen leven.

Ik beweerde ook niet dat ze straatarm zouden worden. Gewoon arm.


Maar iedere samenleving hoeft niet hetzelfde te zijn m.i.
Wat ik wel belangrijk vind is dat mensen zich ontwikkelen, leren nadenken in balans met hun hart.

Dat schiet in die regio om diverse redenen niet op. Over het algemeen verstikkende samenlevingen waar elk eigen initiatief uit den boze is.

Maarten
15-07-08, 11:08
komt er dan in principe rust in het M.O. ????
De angel wordt er daarmee uitgehaald. Dan moeten de wonden genezen. Natuurlijk hebben ze daar meer problemen, en kun je ook niet in de toekomst kijken, maar Israel is absoluut het grootste probleem in de regio. Het is een permanente geweldfabriek.

Eke
15-07-08, 11:22
Bedankt ook, Maarten. ! Ik moet weer verder hier jammergenoeg. Maar ik blijf erover denken...

Eke
15-07-08, 11:27
Mark, ik zie nog jouw posting staan ! Ik wil haar graag in alle rust lezen en dan reageren, maar dat kan nu even niet meer. Komt nog. Dag :)

Maarten
15-07-08, 11:28
Ik zie 'onze jongens' in die link van jou niet babbelen.
Ik ook niet. Wel lees ik dat ze in Uruzgan zo geisoleerd zijn, dat sommigen daar nog niet weten, dat de Russen daar 19 jaar geleden vertrokken..

Dan vraag je je toch echt af, wat we daar te zoeken of te brengen hebben, he? Peace and Democracy? :hihi:
Ik denk dan meer in termen van Apestan, of mensen in hun natuurlijke habitat laten.

Wat brengen we daar eigenlijk, cultureel gezien? Allereerst eikels uit Enschede in gevechtspakken met schiettuig en lawaaidingen. Hadden we niet beter Jomanda kunnen sturen? Henny Huisman? Nijntje? Of iets met fruit?

mark61
15-07-08, 11:36
Ik ook niet. Wel lees ik dat ze in Uruzgan zo geisoleerd zijn, dat sommigen daar nog niet weten, dat de Russen daar 19 jaar geleden vertrokken..

Dan vraag je je toch echt af, wat we daar te zoeken of te brengen hebben, he? Peace and Democracy? :hihi:
Ik denk dan meer in termen van Apestan, of mensen in hun natuurlijke habitat laten.

Wat brengen we daar eigenlijk, cultureel gezien? Allereerst eikels uit Enschede in gevechtspakken met schiettuig en lawaaidingen. Hadden we niet beter Jomanda kunnen sturen? Henny Huisman? Nijntje? Of iets met fruit?

Die komen toch al? Was Ben Cramer niet al gesignaleerd? Ik vind dat ze schoolmelk moeten invoeren.

Wegwezen daar. Period.

Maarten
15-07-08, 12:20
Maar ik blijf erover denken...
Vooruit kijken en voorspellen heeft hier weinig zin. Als die Israelische kwestie al ooit opgelost wordt, dan weet je nooit hoe en wat, en hoe de zaken er dan uit zien.
Aandacht voor het huidige proces in het MO zelf is veel interessanter, en met name de erbarmelijke rol van Europa daarin.

Gisteren bijvoorbeeld weer een BBC-interview met een ex-minister van Buza van Jordanie. Daar dachten ze de Israelische kwestie even te kunnen negeren, en te gaan praten over hoe je nou democratie in het MO krijgt? Typisch Europese optiek: Israel even wegdenken, en dan gaan denken over 'de grote problemen in het MO'.

Ik heb me zitten verkneukelen, want dat lukt natuurlijk voor geen meter. Libanon, Syrie, Jordanie, en Egypte, en dan het agressieve Israel met zijn Bush-lucht daar midden tussen, wegdenken?! De woorden Hamas en Hezbollah, en de moslimbroederschap vielen natuurlijk om de haverklap, en dan moet je wel érg veel gaan wegdenken. 80% of zo..

Democratie? De grootste Europese blunder is natuurlijk, dat Hamas niet erkend wordt als vertegenwoordiger van de Palestijnen, en ook nog flink geboycot wordt. Die wonnen in 2006 de verkiezingen met 57%, en die verkiezingen waren open en eerlijk. Geen enkel land met echte vrije verkiezingen kent volgens mij zo'n grote aanhang van éen partij, in absolute meerderheid.

Wat zegt Europa? Wij erkennen dat niet, omdat het slecht uitkomt in onze eigen buitenlandpolitiek!!
Wat laat Europa dus zien, wat betreft steun aan democratie? Dat het ondergeschikt is aan andere zaken, en dat machtspolitiek veel belangrijker is.
Voila de in het MO gepresenteerde Europese norm omtrent Democratie!
Is dat beter dan die nep-democratieeen in Egypte enz?.. Nope! Die werken ook zo: eerst macht, en in de overgebleven ruimte kun je dan nog een beetje democratie hebben.

Kortom, alweer gaat Europa het schip in. Een gemiste kans. Europa had eindelijk kunnen laten zien hoe belangrijk ze democratie in het MO vinden, en doet dat weer niet.
Europa is - excusez le mot - de wind die door de VS en Israel gelaten wordt. En fris ruikt dat nooit.. :D

Maarten
15-07-08, 12:54
Die komen toch al? Was Ben Cramer niet al gesignaleerd? Ik vind dat ze schoolmelk moeten invoeren.

Wegwezen daar. Period.

Goed plan, die schoolmelk. :D Maar wie moet er naar school? Ik stel voor figuren als Kamp, of wie is onze minister van BuZa ook weer? Oh ja, shit.. Verhagen. Mijn geest weigert gewoon dat soort figuren toe te laten.

Maar voor de mensen daar lijkt onze schoolmelk verpakt te zijn in handgranaten. OK kindertjes, trek die pin er uit, wacht dan 5 seconden, en slurp de inhoud dan naar binnen. Ik bedoel: deze combinatie van aardigheid en geweld, volgens mij begrijpt dat niemand daar.
Ik bedoel: het is groen, het heeft 2 voelsprieten, en zegt bliep-bliep, heeft een grote bek met scherpe tanden, en overhandigt je dan een flesje suikerwater?.. Drink je dat?

Trad Ben Cramer daar op voor de locals? Dat zal wel niet.. Ook als Lingo die kant uit gaat, of Dieuwertje Blok, dan zie ik de gemiddelde opiumteler nog geen klompendans uitvoeren.. Ook Ot en Sien zie ik niet gaan werken..

Kunnen we ze niet leren om Nederwiet te verbouwen? Dat is minder schadelijk voor hier, maar iedereen kan alsnog uit zijn dak..
Of onze Antillianen er heen sturen, die de hele dag Jahman roepen?

Heeft het zin om in die zandbak er 10 jaar over te doen om uit te leggen, hoe nutteloos onze praatprogramma's zijn?

Maar ik laat wel een traan voor al die vrouwen en kinderen, die het fenomeen school leren kennen, en daar hoop op een betere toekomst aan ontlenen, en vervolgens in de misere van hun eigen situatie blijven zitten. Maar wie weet heeft het nog enige zin..

super ick
15-07-08, 16:03
Die komen toch al? Was Ben Cramer niet al gesignaleerd? Ik vind dat ze schoolmelk moeten invoeren.

Wegwezen daar. Period.

Ben Cramer er naar toe sturen, dat is pas echt wreed.

Van die schoolmelk is geen slecht plan, alleen hoe krijgen de meisjes dan melk?

Maarten
15-07-08, 16:34
Van die schoolmelk is geen slecht plan, alleen hoe krijgen de meisjes dan melk?
Hoeft niet. Die meisjes kun je verkrachten op hun 9e, en hebben op hun 14e dan 5 kinderen. Daarna kunnen ze weg.

John2
15-07-08, 18:58
Ik zie 'onze jongens' in die link van jou niet babbelen. Kan je iets specifieker zijn?

Vermoedelijk sta je op de zwarte lijst bij defensie :hihi:

Ik word automatisch doorgeschakeld naar de weblog, vermoedelijk moet je je inschrijven, dit heb ik jaren geleden al gedaan omdat ik op de hoogte wilde zijn van de gebeurtenissen daar en door met deze jongens te schrijven op het blog je meer te weten komt dan via de media.

Misschien dat je naar de beginpagina moet gaan om door telinken?
Of er zijn te veel sensatiezoekers op deze pagina gekomen zodat zij deze pagina misschien hebben geblokkeerd.

John2
15-07-08, 19:00
Hoeft niet. Die meisjes kun je verkrachten op hun 9e, en hebben op hun 14e dan 5 kinderen. Daarna kunnen ze weg.

Lekker antwoord maarten!:moe:

Maarten
15-07-08, 20:26
Lekker antwoord maarten!:moe:
Dat voorkwam, dat er over de positie van vrouwen gepraat zou gaan worden. Super wilde blijkbaar die kant uit. Nou weten we dat wel. Jij had de film Kandahar he? En je doet er niks aan. Ook onze 'missie' daar niet. Ik gaf dus maar een 'alternatief' antwoord, waarmee we van het probleem af waren.

mark61
15-07-08, 21:51
Ben Cramer er naar toe sturen, dat is pas echt wreed.

Van die schoolmelk is geen slecht plan, alleen hoe krijgen de meisjes dan melk?

Nederland zet zijn ultieme massavernietigingswapen in.

Meisjes worden geacht zichzelf te bedruipen.

Maarten
16-07-08, 01:41
Nederland zet zijn ultieme massavernietigingswapen in.
:D
Dat moge de quote van de maand zijn.

Vierdaagse in Nijmegen is ook zoiets. Dat lopen schijnt nog wel leuk te zijn, maar de sfeer in dat uitgaansleven, ik vind dat net de dood. Het gaat allemaal nergens over, ook de muziek niet.. Alsof iedereen uitkijkt naar iets, wat toch niet aanwezig is.

super ick
16-07-08, 12:24
Hoeft niet. Die meisjes kun je verkrachten op hun 9e, en hebben op hun 14e dan 5 kinderen. Daarna kunnen ze weg.

Aha doen ze dat daarom?
Jij bent goed op de hoogte.

Maarten
16-07-08, 13:06
Aha doen ze dat daarom?
Jij bent goed op de hoogte.
Yep. In Nederland is totaal over het hoofd gezien, dat emancipatie niet meer nodig is, als ze er niet meer zijn. Tevens lost het 80% van de relatieproblemen op. En de ziel van de vrouw is toch onherstelbaar beschadigd, nadat ze het eenmaal gedaan hebben.
En nieuwe innovatieve ontwikkelingen zoals de magnetronmaaltijden van Albert Heijn, doen steeds vaker de vraag stellen, of het in tact laten van de verouderde systemen nog wel bij de tijd is?
Toegegeven, je moet nog steeds zelf de vuilniszak buiten zetten..

Sex is ook geen probleem meer. Dat kan met alles onder de 15. De Romeinen deden dat al. En gezien de blijkende gewoonte bij priesters, is er een ingeving van 'hogerhand'. En gezien de honderduizenden kinderpornosites die er inmiddels zouden zijn, en eerbiedwaardige rechters in bijv. Maastricht, die het spul al onder hun vloerplanken hebben zitten, is er geen twijfel mogelijk: een nieuwe era is voor de mensheid aangebroken: de naam zegt het al: het aqua-rius tijdperk: de sappen stromen, waar zij voorheen niet gaan konden...

De Bijbelvertaling is ook niet goed. Er staat: Komt tot de kinderen! Alleen dan zult gij het hemelrijk binnentreden!


:hihi:
(zeg gerust nog eens wat..)

Eke
16-07-08, 13:37
Yep. In Nederland is totaal over het hoofd gezien, dat emancipatie niet meer nodig is, als ze er niet meer zijn. Tevens lost het 80% van de relatieproblemen op. En de ziel van de vrouw is toch onherstelbaar beschadigd, nadat ze het eenmaal gedaan hebben.
En nieuwe innovatieve ontwikkelingen zoals de magnetronmaaltijden van Albert Heijn, doen steeds vaker de vraag stellen, of het in tact laten van de verouderde systemen nog wel bij de tijd is?
Toegegeven, je moet nog steeds zelf de vuilniszak buiten zetten..


:D een goed idee : inpakken en wegwezen ! ik wilde net de strijkplank met stapels goed in het hoge gras zetten om een beetje ervan weg te werken, maar ik ben ook gek ook. als ik dit blijf doen Ik zal m'n leven opofferen voor blinde vinken, die niet eens zien wat er gebeurt hier. Nee dus..
Maarten, wat zet je me toch aan het denken. Niet alleen politiek, maar ook op zielsnivo, blijkt dus :denk: Ik pak even een boek en ga in de zon zitten ....

Maarten
16-07-08, 14:16
:D
Maarten, wat zet je me toch aan het denken. Niet alleen politiek, maar ook op zielsnivo, blijkt dus :denk: Ik pak even een boek en ga in de zon zitten ....
En dan hed je m'n edit over sex nog gemist. Je kunt al die fantastische ervaringen samen al vóor je 15e hebben! Vanaf je 9e kun je al roepen: "Grootsch en meeslepend wil ik leven!". Eigenlijk wordt het hele leven efficienter ingericht.. Kinderen worden ook serieuzer 'genomen'.. ( :hihi: )

Strijken hoeft bijvoorbeeld ook niet meer. Je koopt steeds nieuwe hemden van wat je normaal aan alimentatie zou hebben uitgegeven. Luisteren hoeft enkel nog naar wat je in de winkel koopt. Uitleggen hoeft ook niet meer: scheelt je weer 2 uur per dag. Schoonouders hoeft niet meer, en die hebben er zelf vaak al schoon genoeg van. En eindelijk iets nuttigs op de bijrijdersstoel, zoals bak met bier, blaadjes, voetbaluitslagen.. En we hoeven geen eeuw te wachten op de uitslag van onderzoeken, waaruit gaat blijken dat de wereld eenzelfde soort rotzooi blijft, wanneer die door vrouwen bestuurd wordt..

Bekennen hoeft ook niet meer. Verzwijgen ook niet. Omkopen niet. Aangeven niet. Opgeven niet. Gelijk geven niet. Uitstellen niet. Uitlenen niet. En geen pukkels uitdrukken, waar zij niet bij kan.. Dit is de vriendinnen niet meegeteld..

Eke
16-07-08, 14:46
Het kan niet anders, Maarten ..Je bent te weinig geknuffeld in je kindertijd !!!

In culturen waar het uiten van lichamelijke affectie wordt tegengaan "vindt men een neiging tot slavernij, frequent doden, martelen en verminken van vijanden en de overtuiging dat de vrouw inferieur* is". uit Cosmos, C. Sagan.


*of overbodig :)

Nou ga ik ECHT aan het werk !

Charlus
16-07-08, 15:34
<...>In culturen waar het uiten van lichamelijke affectie wordt tegengaan<...>
Ik ben opgegroeid in Friesland.

<...>"vindt men een neiging tot slavernij, frequent doden, martelen en verminken van vijanden en de overtuiging dat de vrouw inferieur* is".
uit Cosmos, C. Sagan.<...>
Weinig van gemerkt. De opmerking van Sagan kan nagenoeg ongewijzigd door Islambashers overgenomen worden. Hoe staat de Islam tegenover het uiten van lichamelijke affectie? Bedoeld zal overigens zijn: het lichamelijk uiten van affectie.

<...>*of overbodig :)<...>
Eerder waardevol bezit.

Maarten
16-07-08, 15:50
Ik ben opgegroeid in Friesland.

Dodelijk! Jongens, pak maar in.. Hier is niets meer te redden.. Ergens houdt het op. Hier moet toch een afweging gemaakt worden, of het nog zin heeft? Er zijn gewoon grenzen aan menselijk kunnen. Goede bedoelingen zijn niet genoeg. Je moet op een gegeven moment tegen jezelf kunnen zeggen, dat je je best echt gedaan hebt. Het geeft verder niet. Hier lopen we vroeg of laat allemaal tegenaan. Er zijn van die momenten, waarop enkel bidden mogelijk nog helpt..

Maarten
16-07-08, 16:18
Het kan niet anders, Maarten ..Je bent te weinig geknuffeld in je kindertijd !!!

In culturen waar het uiten van lichamelijke affectie wordt tegengaan "vindt men een neiging tot slavernij, frequent doden, martelen en verminken van vijanden en de overtuiging dat de vrouw inferieur* is". uit Cosmos, C. Sagan.


*of overbodig :)

Nou ga ik ECHT aan het werk !
Midden in de roos! :D Ik ben absoluut te weinig geknuffeld in m'n jeugd. Ik herinner me daar echt behoefte aan te hebben gehad..

Maar kennelijk is dat een factor onder vele, want ik heb geen neiging tot martelen, doden, verminken, en al helemaal geen ideeen over het inferieure van vrouwen. Als je opgroeit in een echt geemancipeerde omgeving, dan krijg je dat niet. Ik bedoel, je respect voor wat anderen zijn, is wat anders dan de vraag of je er wel van krijgt wat je wilt?

Het verschijnsel dat Sagan bedoeld is vermoedelijk, dat kinderen, die in een hardere wereld opgroeien, en te weinig met affectie te maken hebben gehad, ook harder terugslaan. Die kennen de zachtere kanten gewoon te slecht.
Vermoedelijk gaat het niet om knuffelen, maar om het ervaren van de zachte kanten van het leven. Dat kan op meerdere manieren. Ook liefde kan gegeven worden zonder knuffelen, en misschien zelfs wel beter. Het houden van hoeft allesbehalve iets met knuffelen te maken te hebben. Echte liefde zeker niet. Het kan er wel bijkomen, of bij horen, maar het is niet de werkelijke bron ervan. Het hoeft niet. Je kunt een groot hart hebben zonder dat.

Ik kan overigens veel van vrouwen houden, en meer respect voor ze hebben, dan waar ze zelf aanleiding toe zien, maar een zekere afkeer heb ik vaak zeker. Zeker sinds de feministische tijd is er erg veel hypocrisie bij vrouwen in hun relatiemoraal. Als ik hun eisen aan mannen vaak weer hoor (ik voldoe daar zelf doorgaans wel aan, en kreeg eigenlijk nooit klachten.), dan vraag ik nog wel eens: Waar denk je eigenlijk, dat hij je voor heeft? Wat heeft hij eigenlijk aan je? Meestal komt er dan niet veel zinnigs meer uit. Bijvoorbeeld: "mezelf". Nou, dat kunnen al die kerels ook wel van zichzelf zeggen..
Ik hou genoeg van vrouwen hoor, maar ik leef wel bewust alleen, en hou wel van pittige opmerkingen.. :D

Maarten
16-07-08, 16:54
Hoe staat de Islam tegenover het uiten van lichamelijke affectie?
Ik betwijfel of er Hadith over zijn. Kinderen worden overal wel geknuffeld, maar het zal er wel vanaf hangen hoe hard het leven is? En wat er van kinderen verwacht wordt om te overleven? Plaatsen genoeg, waar een zekere onmenselijkheid bijna noodzaak is om te kunnen overleven.

John2
16-07-08, 17:02
Maarten;3680950]Dat voorkwam, dat er over de positie van vrouwen gepraat zou gaan worden. Super wilde blijkbaar die kant uit. Nou weten we dat wel.
Als ik eerlijk ben praat ik liever met tegenzin over de positie dan dat ik me zou verlagen tot deze uitspraken



je had de film Kandahar he? En je doet er niks aan. Ook onze 'missie' daar niet. Ik gaf dus maar een 'alternatief' antwoord, waarmee we van het probleem af waren.

Als ik op elke film iets moest doen om iemand te vreden te stellen kan ik de hele wereld wel plat gooien.

Eke
16-07-08, 17:12
Ik ben opgegroeid in Friesland.

Weinig van gemerkt. De opmerking van Sagan kan nagenoeg ongewijzigd door Islambashers overgenomen worden. Hoe staat de Islam tegenover het uiten van lichamelijke affectie? Bedoeld zal overigens zijn: het lichamelijk uiten van affectie.

Eerder waardevol bezit.


De moslims, die de Koran begrepen hebben , vinden hun vrouwen niet inferieur en behandelen haar met liefde en respekt.

Mannen die hun vrouw wel inferieur vinden (een vrouw hoort achter het aanrecht)missen gewoon heel veel..: een grote kans op een liefdevolle relatie. Echt wel !


Charlus : hoe bedoel je 'bezit' ?

super ick
16-07-08, 17:26
Midden in de roos! :D Ik ben absoluut te weinig geknuppeld in m'n jeugd.
:D
Dat dacht ik wel. Zullen we een afspraak maken om e.e.a. versneld recht te trekken? :D

Eke
16-07-08, 17:29
http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/a055.gif

voordat ik me weer snel terugtrek achter het fornuis : op ZDF van 0.15-1.10 uur
Die eisernen Ladies von Liberia(2007)

documentaire over vrouwen aan het roer in een Afrikaans land (sinds 2005) ....en.....het gaat al beter met Liberia !

John2
16-07-08, 19:13
Dat dacht ik wel. Zullen we een afspraak maken om e.e.a. versneld recht te trekken? :D

Gatver, nageboorte knuffel je niet, die laat je invriesen voor het geval dat je stamcellen nodig bent.

:hihi:

Eke
16-07-08, 21:27
. Ik bedoel, je respect voor wat anderen zijn, is wat anders dan de vraag of je er wel van krijgt wat je wilt ? !!!!

.



Citaat Maarten : Midden in de roos! Ik ben absoluut te weinig geknuffeld in m'n jeugd. Ik herinner me daar echt behoefte aan te hebben gehad.. http://www.cosgan.de/images/kao/froehlich/a040.gif



Het verschijnsel dat Sagan bedoeld is vermoedelijk, dat kinderen, die in een hardere wereld opgroeien, en te weinig met affectie te maken hebben gehad, ook harder terugslaan. Die kennen de zachtere kanten gewoon te slecht.

*Ik zal het even simpel houden : wat je zaait zal je oogsten


Vermoedelijk gaat het niet om knuffelen,

*(dus wel, Sagan baseerde z'n uitspraken op het onderzoek van J.W. Prescott : Body pleasure and the origin of violence. )

maar om het ervaren van de zachte kanten van het leven. Dat kan op meerdere manieren. Ook liefde kan gegeven worden zonder knuffelen, en misschien zelfs wel beter. Het houden van hoeft allesbehalve iets met knuffelen te maken te hebben.

*Ik ben het helemaal met je eens dat je liefde kunt geven zonder iemand maar aan te raken, maar dit gaat over een onderzoek naar de oorsprong van geweldadigheid. Knuffelen van je kind, met alle respekt voor diens grenzen,is goed voor je kind en voor de samenleving.



Het kan er wel bijkomen, of bij horen, maar het is niet de werkelijke bron ervan. Het hoeft niet. Je kunt een groot hart hebben zonder dat. ..
*Yep, helemaal mee eens.

Ik kan overigens veel van vrouwen houden, en meer respect voor ze hebben, dan waar ze zelf aanleiding toe zien, maar een zekere afkeer heb ik vaak zeker. Zeker sinds de feministische tijd is er erg veel hypocrisie bij vrouwen in hun relatiemoraal. Als ik hun eisen aan mannen vaak weer hoor (ik voldoe daar zelf doorgaans wel aan, en kreeg eigenlijk nooit klachten.:hihi: dit zullen we maar even in de kleinste letters neerzetten), dan vraag ik nog wel eens: Waar denk je eigenlijk, dat hij je voor heeft? Wat heeft hij eigenlijk aan je? Meestal komt er dan niet veel zinnigs meer uit. Bijvoorbeeld: "mezelf". Nou, dat kunnen al die kerels ook wel van zichzelf zeggen..

*Net als bij Charlus : je hebt elkaar niet, Maarten ! Je leeft je leven en je bent gezegend als er wat voor vorm van liefde dan ook speelt tussen jou en een ander.
Ik hou genoeg van vrouwen hoor, maar ik leef wel bewust alleen, en hou wel van pittige opmerkingen.. Om te maken,he !

Eke
16-07-08, 21:32
Gatver, nageboorte knuffel je niet, die laat je invriesen voor het geval dat je stamcellen nodig bent.

:hihi:

John..ieeeeekh !

Eke
16-07-08, 21:50
Plaatsen genoeg, waar een zekere onmenselijkheid bijna noodzaak is om te kunnen overleven.

Dan ga je toch je kindje niet onmenselijk behandelen ? vermoed ik..
Behalve dan als je zelf ook bikkelhard bent opgevoed.

Maarten
17-07-08, 01:00
. http://www.cosgan.de/images/kao/froehlich/a040.gif

Dit soort dient onmiddellijk gefolterd te worden. Dit is niet gezond meer.. grinnik..


*Ik zal het even simpel houden : wat je zaait zal je oogsten
Dat is op zich ook wel zo.. En het is ook vaak zo, dat ouders niet kunnen geven, wat ze zelf niet ontvangen hebben (maar dat hoeft niet).
Maar je opmerking is me te moederlijk. Ze overschatten vaak hun invloed, of beter gezegd onderschatten de invloed van de omgeving. Ik herinner me ook, toen ik 7 was, en er een keer iets was, dat ik tegen m’n moeder had willen zeggen: “ach mam, maak je toch niet zo druk over hoe je me op moet voeden.. wat er buiten gebeurt vindt ik veel belangrijker, en daar leer ik meer van, dan van wat jij me vertelt”. (en ik had nog wel een erg levenswijze moeder..)

Moeders kunnen ook verschrikkelijke fouten maken. De mijne drukte me bijvoorbeeld steeds op het hart, dat ik geen meisjes mocht slaan. Dat zou jij misschien ook doen. Realiteit was, dat er buiten nogal wat gemept werd door meisjes. Dat betekende dat ik heel wat moest doen om daar tussenuit te blijven, want terugslaan mocht dus niet. Het was het stomste advies wat ik ooit kreeg, en werkte bijzonder averechts.. Dat had je vast niet gedacht, he?

*(dus wel, Sagan baseerde z'n uitspraken op het onderzoek van J.W. Prescott : Body pleasure and the origin of violence. )
Er was sprake van onderzoek naar ‘culturen’ schreef je.. Het eerste wat ik me dan afvraag is, wat er in die culturen nog meer aan de hand was, dan enkel dat er niet geknuffeld werd?

Ik heb lang geleden een opleiding gehad om dergelijk onderzoek te beoordelen. Je kunt verschrikkelijk slim zijn, en daardoor de grootste fouten begaan. Je kunt vreselijk simpel zijn, en het toch bij het rechte einde hebben. Je kunt waarheden ontkennen, omdat die ingeroeste vooroordelen bedreigen. En talloze logicafouten begaan, omdat je optiek altijd beperkt is.. Kortom het valt niet mee, hoevaak je het vaak vrij snel kunt zien, dat er iets mis is.

In dit geval: het gaat om moorden, martelen, denigrerend zijn over vrouwen.. en die verschijnselen zouden uiteindelijk terug te voeren zijn op het niet geknuffeld zijn??.. Als halve wetenschapper zeg ik bij nader inzien: dat moet onzin zijn. Het verband is veel tever verwijderd. Er kunnen veel meer factoren zijn. Mijn vraag zou zijn: wat is er aan de hand in culturen, waar minder geknuffeld wordt? Hard leven? Onderdrukking? Ongeluk? Verdrijvingen? Enz enz.. Diezelfde factoren verklaren dan ook de andere ellende..


Ik ben het helemaal met je eens dat je liefde kunt geven zonder iemand maar aan te raken,
Dat gaat me niet ver genoeg. Het gaat om liefde voor het leven zelf, en respect daarvoor. Moet dat allemaal afhangen van of je geknuffeld bent in je jeugd? Wat een onzin. Veel belangrijker is, of er van je gehouden is, of gewaardeerd werd. Dat maakt wel veel uit, denk ik. Maar dat lichamelijke, hoe belangrijk ook? En wordt daar moorden enz uit afgeleid? Wat een larie..


dit zullen we maar even in de kleinste letters neerzetten
Zet het maar in hoofdletters neer. Ik zat altijd al in tamelijk feministische kringen. Nooit klachten. Wel andersom. Ik was altijd al goed in het aantonen van de hypocrisie van de dames.. Die hebben weinig trek in emancipatie, als ze dat slecht uit komt.


Net als bij Charlus : je hebt elkaar niet, Maarten !
Dat weet ik ook wel. Maar dit is enkel een woordspelletje. De hoofdzaak waar ik het over had was, dat die vrouwen meestal geen antwoord hadden op waarom hij voor haar koos, en welke eisen hij daarbij stelde. Kortom, hun eigen methode met hun eisenpakket, je moest ze meestal nog bijbrengen, dat mannen ook zoiets konden hebben.. Vaak was dat nieuw. Dat levert meer denigrerende gedachten over vrouwen op, dan vroeger weinig geknuffeld zijn.

Maarten
17-07-08, 01:21
Dan ga je toch je kindje niet onmenselijk behandelen ? vermoed ik..
Heb je die Hamaskindertjes van 7 al eens gezien, compleet in gevechtspakjes en met nepgeweertjes?
Dat is waar de israellobby hard van roept, hoe die kindertjes geindoctrineerd worden, en tot haat aangezet worden.

Realiteit is allereerst, dat die kinderen graag hun rolmodellen imiteren. Maar ook dat ze binnen niet al te lange tijd terecht komen in dezelfde realiteit waar die rolmodellen in leven, namelijk een door Israel geschapen gevangenissituatie, waarin geen kip een toekomst heeft, iedereen vernederd wordt, enz enz. Hoe voedt je je kinderen dan precies op? En wat voedt ze precies op? Wat is de overlevingsstrategie?

Maarten
17-07-08, 01:27
Gatver, nageboorte knuffel je niet, die laat je invriesen voor het geval dat je stamcellen nodig bent.

:hihi:
Ik ben die abortustang, die ze de vorige keer per ongeluk hadden laten zitten. Op den duur week geworden, en de smaak daarvan te pakken gekregen..

Maarten
17-07-08, 01:41
vrouwen aan het roer in een Afrikaans land..
Als dat ergens een verbetering geeft, dan daar wel.
Het zal wel aan onze media liggen, maar ik ken niet éen verhaal over Afrikaanse kerels, die iets behoorlijks organiseren.. Wie weet Mark61 wel. Die heeft daar rondgehold..

De Afrikaanse vrouw lijkt de hoop van het land. Maar de eerste die ik bij naam kende was Winnie Mandela. (de ex van..) Dan zinkt je de moed weer in de schoenen..

super ick
17-07-08, 08:38
Gatver, nageboorte knuffel je niet, die laat je invriesen voor het geval dat je stamcellen nodig bent.

:hihi:

Ben je helemaal gek Sjonnie?
Lees het citaat nog maar eens goed terug. Er is GEEN sprake van knuffelen.

super ick
17-07-08, 08:41
ik ken niet éen verhaal over Afrikaanse kerels, die iets behoorlijks organiseren..

Dat kunnen de Marokkanen alhier in den zak steken.
Maarten laat zijn echte 'ik' zien.

Eke
17-07-08, 13:10
Heb je die Hamaskindertjes van 7 al eens gezien, compleet in gevechtspakjes en met nepgeweertjes?
Dat is waar de israellobby hard van roept, hoe die kindertjes geindoctrineerd worden, en tot haat aangezet worden.

Realiteit is allereerst, dat die kinderen graag hun rolmodellen imiteren. Maar ook dat ze binnen niet al te lange tijd terecht komen in dezelfde realiteit waar die rolmodellen in leven, namelijk een door Israel geschapen gevangenissituatie, waarin geen kip een toekomst heeft, iedereen vernederd wordt, enz enz. Hoe voedt je je kinderen dan precies op? En wat voedt ze precies op? Wat is de overlevingsstrategie?


* Toen mijn oudste broertje ( kleutertje toen)opgewonden naar onze moeder liep om te vertellen dat hij geslagen werd, dacht m'n moeder na en vond toch dat ie de Bijbel (lees : Jezus) moest volgen : 'je draait je andere wang maar toe, maar je gaat niet terugmeppen"
Gelukkig kwamen er nog een stel kindertjes bij in ons gezin en ik heb zoiets nooit gehoord van mijn moeder....

Dus bij jou goldt dat voor meisjes....

Zelf heb ik mijn kinderen toen ze klein waren op judo gedaan.Goed voor hun zelfvertrouwen. Iemand te agressief ?---> mogelijkheid van houdgreep !


Ik kom nog terug op de Hamaskindertjes en andere kinderen in een vergelijkbare situatie.

John2
17-07-08, 13:18
Ik ben die abortustang, die ze de vorige keer per ongeluk hadden laten zitten. Op den duur week geworden, en de smaak daarvan te pakken gekregen..

Een zeer hoge zuurgraad zie ik.

:denk: Nu begrijp ik de uitdrukking "daar komt die ouwe tang aan" :engel:

Maar je begrijpt gelukkig de humor :hihi:

John2
17-07-08, 13:20
=Maarten;3681754]Heb je die Hamaskindertjes van 7 al eens gezien, compleet in gevechtspakjes en met nepgeweertjes?
Dat is waar de israellobby hard van roept, hoe die kindertjes geindoctrineerd worden, en tot haat aangezet worden.
Hier liepen wij vroeger ook met cowboy pakjes aan of we speelden oorlogje, dus ik zie het gevaar daarin niet?



Realiteit is allereerst, dat die kinderen graag hun rolmodellen imiteren. Maar ook dat ze binnen niet al te lange tijd terecht komen in dezelfde realiteit waar die rolmodellen in leven, namelijk een door Israel geschapen gevangenissituatie, waarin geen kip een toekomst heeft, iedereen vernederd wordt, enz enz. Hoe voedt je je kinderen dan precies op? En wat voedt ze precies op? Wat is de overlevingsstrategie?
Christenen worden.

Maarten
17-07-08, 13:35
Dat kunnen de Marokkanen alhier in den zak steken.
Maarten laat zijn echte 'ik' zien.
Dat verhaal over vrouwen in Afrika die beter organiseren dan die mannen, dat gaat niet over de maghreb, maar meeste ten zuiden daarvan.
De Maghreb, dat is een totaal ander soort verhaal. Andere volkeren, andere historie..

Als mensen het over 'Europa' hebben, is het meestal ook west-Europa, en niet Rusland, wat net zo goed Europa is. Beetje begrijpend lezen he?

Maarten
17-07-08, 13:47
Toen mijn oudste broertje ( kleutertje toen)opgewonden naar onze moeder liep om te vertellen dat hij geslagen werd, dacht m'n moeder na en vond toch dat ie de Bijbel (lees : Jezus) moest volgen : 'je draait je andere wang maar toe, maar je gaat niet terugmeppen"
Dit verhaal is een schoolvoorbeeld van religieuzen, die voorschriften na willen leven, zonder ze te begrijpen.
In Islam hebben ze daar ook vaak een handje van, en zullen ze daar nog eeuwen problemen mee krijgen, vermoed ik.

De leer van de andere wang is erg fundamenteel en praktisch, maar voorwaarde is dat je het doelbewust doet.
Je kunt het bijna oosters noemen: je laat de agressie komen, maar blijft jezelf, en blijft kijken naar wat er echt aan de hand is. Een probaat middel bij ruzies. Zo hou je overzicht, en blijf je zien waar het heen kan, en heen moet.
Maar kinderen? Die snappen daar nog geen donder van. Als die dat gaan doen, is het alleen maar vernederend. Natuurlijk moeten die ook hun verstand gebruiken, maar bovenal moeten ze zichzelf verdedigen..

Maarten
17-07-08, 14:20
Christenen worden.
Je bedoelt eigenlijk: Dhimmi-achtige jood worden, die alles over zich heen laat gaan. Grote onzin. Met een dergelijk antwoord ben je blijkbaar nog niet begonnen om behoorlijk na te denken. Ik ben zelf christen, en weet wel wat je daarmee kunt, en wat niet.

Mensen zoals jij denken nog, dat vrede daar iets te maken heeft met verdraagzaamheid of goede wil of zoiets. De realiteit is, dat vele krachten in Israel die Palestijnen eigenlijk weg willen hebben. Dat resulteert al tientallen jaren in een verdrijvingspolitiek, waarin mensen met zeer grove middelen weggepest worden. En vooral met dingen, die niet zo opvallen in de westerse media.

Neem de kinderen in Gaza. Die blijken in hoge mate getraumatiseerd. Zelfs psychiaters kunnen er vaak niets meer mee. Elke nacht bombardementen of beschietingen. Ze slapen slecht. Altijd weer israelische militairen of tanks, of wat dan ook. Altijd ellende, vernederingen, harde overlevingsstrijd, doodgeschoten klasgenootjes, enz.

Israel veroorzaakt dit alles, niet Hamas of indoctrinerende ouders. Kinderen zien dat gewoon zelf, door wat ze meemaken. Indoctrineren zou niet eens wat veranderen. Kinderen zien zelf wat er aan de hand is. Die onderdrukking is gewoon dagelijkse realiteit. Ze worden ook niet geindoctrineerd, maar horen gewoon waar volwassenen over praten. De een kan niet exporteren, door de Israeli's. De ander krijgt geen stroom door de Israeli's. Een derde heeft een broer, die is ontvoerd door de Israelis. Een vierde heeft een moeder, die niet naar het ziekenhuis kan, enz enz enz.
Je wou toch niet serieus beweren, dat je daar met "christendom" tegenop kon he?

Zelfs als je het op het niveau van de volwassenen gaat bekijken, kom je er nog niet. Je kunt wel proberen verhaaltjes te produceren, dat er sneller vrede zou komen, als ze daar wat vredelievender dachten, maar dat is absoluut niet zo. Het maakt helemaal niet uit, wat die Palestijnen denken of doen. De verdrijvingspolitiek is gewoon dominant. Gepraat over vrede is er alleen in het diplomatieke steekspel, maar in praktijk is daar al tientallen jaren niets van te merken.

Waar bereiden de kindertjes zich dus op voor? Op strijd. Er is niets anders.
Er staat een machtige vijand voor je deur, die je weg wil hebben. Wat voor keuze heb je dan nog?

Kortom, alles wat de EO en het CIDI produceren over de indoctrinatie van kinderen door het kennelijk gewelddadige Hamas, is allemaal onzin, en onderdeel van Israelische propaganda.
Nogmaals: Israel werpt zoveel mogelijk obstakels naar vrede op, omdat vrede ze domweg de hele Westbank gaat kosten.

John2
17-07-08, 15:21
=Maarten;3681932]Je bedoelt eigenlijk: Dhimmi-achtige jood worden, die alles over zich heen laat gaan. Grote onzin. Met een dergelijk antwoord ben je blijkbaar nog niet begonnen om behoorlijk na te denken. Ik ben zelf christen, en weet wel wat je daarmee kunt, en wat niet.
Of juist wel Maarten, want wat blijkt is dat Christenen en Moslims niet vreedzaam naast elkaar kunnen wonen in dat gebied, zoals hier in NL.
Dan is er maar één manier en dat is Christenen of Moslim worden.


Mensen zoals jij denken nog, dat vrede daar iets te maken heeft met verdraagzaamheid of goede wil of zoiets. De realiteit is, dat vele krachten in Israel die Palestijnen eigenlijk weg willen hebben. Dat resulteert al tientallen jaren in een verdrijvingspolitiek, waarin mensen met zeer grove middelen weggepest worden. En vooral met dingen, die niet zo opvallen in de westerse media.
Jij praat continue over verdrijvingspolitiek, maar gebeurd dit niet steeds daar in het MO, zodat wij dit bijna gaan zien als normaal.


Neem de kinderen in Gaza. Die blijken in hoge mate getraumatiseerd. Zelfs psychiaters kunnen er vaak niets meer mee. Elke nacht bombardementen of beschietingen. Ze slapen slecht. Altijd weer israelische militairen of tanks, of wat dan ook. Altijd ellende, vernederingen, harde overlevingsstrijd, doodgeschoten klasgenootjes, enz.
Klopt, deze kinderen lijden aan een ernstige vorm van vluchtangst.



Israel veroorzaakt dit alles, niet Hamas of indoctrinerende ouders. Kinderen zien dat gewoon zelf, door wat ze meemaken. Indoctrineren zou niet eens wat veranderen. Kinderen zien zelf wat er aan de hand is. Die onderdrukking is gewoon dagelijkse realiteit. Ze worden ook niet geindoctrineerd, maar horen gewoon waar volwassenen over praten. De een kan niet exporteren, door de Israeli's. De ander krijgt geen stroom door de Israeli's. Een derde heeft een broer, die is ontvoerd door de Israelis. Een vierde heeft een moeder, die niet naar het ziekenhuis kan, enz enz enz.
Je wou toch niet serieus beweren, dat je daar met "christendom" tegenop kon he?
Boelshit Maarten ook Hamas en daarvoor Arafat heeft zich samen schuldig gemaakt aan deze volksmartelingen te samen met Israel.



Zelfs als je het op het niveau van de volwassenen gaat bekijken, kom je er nog niet. Je kunt wel proberen verhaaltjes te produceren, dat er sneller vrede zou komen, als ze daar wat vredelievender dachten, maar dat is absoluut niet zo. Het maakt helemaal niet uit, wat die Palestijnen denken of doen. De verdrijvingspolitiek is gewoon dominant. Gepraat over vrede is er alleen in het diplomatieke steekspel, maar in praktijk is daar al tientallen jaren niets van te merken.
Zie antwoord die ik eerder gaf.


Waar bereiden de kindertjes zich dus op voor? Op strijd. Er is niets anders.
Er staat een machtige vijand voor je deur, die je weg wil hebben. Wat voor keuze heb je dan nog?
Tja en hoe komen deze kindertjes hierbij Maarten, je wilt me nu toch niet vertellen dat de CIDI dit doorgeeft aan deze kinderen?



Kortom, alles wat de EO en het CIDI produceren over de indoctrinatie van kinderen door het kennelijk gewelddadige Hamas, is allemaal onzin, en onderdeel van Israelische propaganda.
Nogmaals: Israel werpt zoveel mogelijk obstakels naar vrede op, omdat vrede ze domweg de hele Westbank gaat kosten.

Hamas is geweldadig Maarten en deze informatie komt niet van de CIDI en zeker niet van de EO, maar van de VN die hen op een lijst heeft gezet met Terroristen en het lijkt mij niet dat deze afgaan op een EO of CIDI maar dat deze afgaan op eigen waarnemers.

super ick
17-07-08, 15:32
Dat verhaal over vrouwen in Afrika die beter organiseren dan die mannen, dat gaat niet over de maghreb, maar meeste ten zuiden daarvan.
De Maghreb, dat is een totaal ander soort verhaal. Andere volkeren, andere historie..

Als mensen het over 'Europa' hebben, is het meestal ook west-Europa, en niet Rusland, wat net zo goed Europa is. Beetje begrijpend lezen he?

Nee, je beter op schrift uitdrukken.
Je hebt het over Afrika en Marokko is nog steeds Afrika.
Nuanceren a.u.b.

Maarten
17-07-08, 15:55
Je hebt het over Afrika en Marokko is nog steeds Afrika.
Nuanceren a.u.b.
Ja, en Rusland is nog steeds Europa, terwijl er met Europa meestal West-Europa bedoeld wordt. Letten op het spraakgebruik jongen. Het woord Afrika hoeft niet steeds te slaan op de geografische aanduiding van het hele continent.

En als je genuanceerd wilt zijn: we hebben hier een heel scala aan onderwerpen, waarbij je dat kunt proberen te zijn.. :D

Maarten
17-07-08, 16:42
Of juist wel Maarten, want wat blijkt is dat Christenen en Moslims niet vreedzaam naast elkaar kunnen wonen in dat gebied, zoals hier in NL.
Het tegendeel is waar. Er blijkt in de 19e eeuw niets van strijd tussen joden, christenen en moslims. Dat werd enkel anders, toen joden (zionisten) grond gingen kopen van grootgrondbezitters, of lieden die zich als eigenaar hadden weten te registreren, en vervolgens de pachters of gebruikers, die al eeuwen op die plek zaten, van het land joegen.
Begin 20ste eeuw waren er ook al zinonistische groeperingen met een zeer agressieve filosofie, omdat die nu eenmaal een Jewish Homeland wilden vestigen (zonder die lokale Palestijnen.)

Al die ellende begint met dat zionisme. En dat is tot op de dag van vandaag zo. Ik gun die joden daar echt hun eigen staat hoor, maar je moet vooral je ogen niet sluiten voor wat daar gebeurd is. Al dat geweld daar komt van zionistische uitbreidingspolitiek, mét westerse hulp. Dat kun je historisch gewoon nagaan.

Dan is er maar één manier en dat is Christenen of Moslim worden.
Palestijnse christenen waren er ook genoeg, maar die werden door de joden net zo hard verdreven als die moslims.
Momenteel moeten de christelijke Palestijnen (zie: Sabeel) het wel ontgelden, maar dat komt omdat de westelijke christelijke steun voor Israël hun ellende aan de gang houdt. Het “Beloofde Land” he? Ga het de molims daar maar uitleggen..


Jij praat continue over verdrijvingspolitiek, maar gebeurd dit niet steeds daar in het MO, zodat wij dit bijna gaan zien als normaal.
Een fabeltje, dat dit normaal zou zijn daar. Wel had je daar bedouinen met een reizende levensstijl. Maar die doen dat ook binnen een bepaald gebied. En als je bijvoorbeeld de uitspraak van het Internationale Gerechtshof over de Westelijke Sahara ziet, dan blijkt dat een vaste woonplaats helemaal niet vereist is voor gezamenlijke rechten op dat gebied.
Maar ook in Palestina werden de bedouinen nooit verdreven.


Klopt, deze kinderen lijden aan een ernstige vorm van vluchtangst.
Dit is amateurpraat. Als kinderen voortdurend bedreigd worden in hun situatie, noem jij dat dan “vluchtangst”? Onzin.


Boelshit Maarten ook Hamas en daarvoor Arafat heeft zich samen schuldig gemaakt aan deze volksmartelingen te samen met Israel.
Dit is ontstellend ongenuanceerd. Je gooit het graag op éen hoop. Realiteit was, dat Israël de levensomstandigheden van de Palestijnen schiep, en dat de hardheid van het bestaan onder die omstandigheden weer onenigheid tussen de Palestijnen schiep. In gevangenissen werkt dat ook zo.


Tja en hoe komen deze kindertjes hierbij Maarten, je wilt me nu toch niet vertellen dat de CIDI dit doorgeeft aan deze kinderen?
Hoe die kindertjes daarbij komen? Heb je moeite met lezen of zo? Dat zit ik net uit te leggen. Die kinderen hebben 24 uur per dag te maken met een gewelddadige sfeer, en een uitzichtsloze situatie door wat Israël doet. Oók ’s nachts! Dan moet je toch een aardige randfilosoof zijn, om voor de oorzaken allerlei theorietjes erbij te gaan slepen..

Moet je nog een lijstje dingen van waar die kinderen mee te maken hebben. De een heeft zijn zwangere moeder zien creperen aan een checkpoint. De tweede heeft zijn pa in elkaar zien slaan. De derde heeft geen vreten, en weet waarom. De vierde heeft een klasgenootje dood. Allemaal hebben ze getraumatiseerde ouders. Moet ik nog lang door gaan, of begrijp je het zo ook?


Hamas is geweldadig Maarten en deze informatie komt niet van de CIDI en zeker niet van de EO, maar van de VN die hen op een lijst heeft gezet met Terroristen en het lijkt mij niet dat deze afgaan op een EO of CIDI maar dat deze afgaan op eigen waarnemers.

De VN? De VS zul je bedoelen. En die lijst wordt gevuld door neo-cons en militairen, die er alles op zetten, waar ze het land aan hebben. Vorige maand stond Mandela er nog op. Die was intussen President geweest. Overal zijn pleinen en bruggen naar hem genoemd. Hij kreeg de Nobelprijs voor de vrede. Maar de VS hebben ‘m na 20 jaar nog op de terroristenlijst staan. Die lijst is net zoveel waard als jouw plepapier. Er zijn krantenartikelen over: niemand weet hoe je er precies op komt, en nog veel minder hoe je er weer af komt.

En wie is gewelddadig? Definieer eerst geweld. Dat zijn alle grote inbreuken op de regels voor de vrede tussen volkeren. Zo simpel (en objectief) ligt dat. Dat omvat landrechten, mensenrechten, oorlogsrecht, en alles bij elkaar. Nogmaals: ga je goed kijken, dan pleegt Israël 100x zoveel inbreuken, en dus ook 100x zoveel geweld.
Maar het meeste geweld is zo permanent, dat onze media er geen ‘nieuws’ meer in zien. Dat verdwijnt dus buiten beeld. Dat geeft de illusie, dat de mate van gewelddadigheid ongeveer hetzelfde zou zijn. Enkel uit de dodencijfers blijkt al van niet. Israël veroorzaakt 4x zoveel doden. En dat is nog maar het topje van de ijsberg.

Onze media deugen ook voor geen meter. Als een Israëlische piloot vanuit een F16 een raket op een marktplein af schiet, dan komt daar meteen een mooi Israelisch PR verhaal bij. Pleegt een Palestijn een aanslag – waarbij ze vaak vooral enkel zichzelf opblazen – dan produceren onze media ook weer Israëlische PR, die allerlei draconische maatregelen goed praat. 27 piloten hebben al geweigerd dit nog langer te doen. Maar dat blijft weer buiten onze media, of wordt nooit meer herhaald. Onze media zijn wat het geweld betreft bijzonder eenzijdig en partijdig. En onze politiek is dat ook. De objectieve en onpartijdige optiek van de VN-beginselen is hier allang verlaten. Daar komen verhaaltjes voor in de plaats over vredelievende joden, die enkel in vrede willen leven. Dat veroorzaakt dan weer jouw soort verhalen.
Sorry, die hele meningsvorming hier, is allesbehalve nog gebaseerd op realiteit of goede moraal. We moeten hier heel veel bijleren om nog bij de tijd te blijven. Begin zelf maar te bedenken hoe gewelddadig het feit van de bezetting zelf eigenlijk is? We lijken niet veel geleerd te hebben van 40-45, behalve wanneer we zelf de dupe werden.

Aït Ayt
17-07-08, 17:32
Hamas is geweldadig Maarten en deze informatie komt niet van de CIDI en zeker niet van de EO, maar van de VN die hen op een lijst heeft gezet met Terroristen en het lijkt mij niet dat deze afgaan op een EO of CIDI maar dat deze afgaan op eigen waarnemers.

het idf heeft in 6 jaar tijd 9 keer zoveel kinderen gedood dan hamas dat heeft gedaan in 20 jaar tijd..
het idf heeft in 6 jaar tijd ruim 6 keer zoveel mensen gedood dan hamas in 20 jaar tijd..
het idf heeft in 6 jaar tijd velen duizenden dieren gedood terwijl bij hamas in 20 jaar tijd het tellertje rond het nulpunt is blijven staan..

hamas is tot geweld overgegaan nadat hun leden tientallen jaren geweldadig onderdrukt en verdreven werden door het idf.. het geweld van hamas komt voort uit zelfverdediging.. het geweld van het idf komt voort uit landroof, bezetting en het onderdrukken en verdrijven van miljoenen palestijnen.. m.a.w. waar de ene geweld gerbuikt als laatste optie om zich te verdedigen tegen de terreur van het idf daar gebruikt het idf geweld als middel om aanvallend terreur te bedrijven als onderdeel van een meer dan 70 jarig politiek beleid om land te stelen..

staat het idf op de lijst van terroristische organisaties?
uh, nee..

John2
17-07-08, 17:55
het idf heeft in 6 jaar tijd 9 keer zoveel kinderen gedood dan hamas dat heeft gedaan in 20 jaar tijd..
het idf heeft in 6 jaar tijd ruim 6 keer zoveel mensen gedood dan hamas in 20 jaar tijd..
het idf heeft in 6 jaar tijd velen duizenden dieren gedood terwijl bij hamas in 20 jaar tijd het tellertje rond het nulpunt is blijven staan..

hamas is tot geweld overgegaan nadat hun leden tientallen jaren geweldadig onderdrukt en verdreven werden door het idf.. het geweld van hamas komt voort uit zelfverdediging.. het geweld van het idf komt voort uit landroof, bezetting en het onderdrukken en verdrijven van miljoenen palestijnen.. m.a.w. waar de ene geweld gerbuikt als laatste optie om zich te verdedigen tegen de terreur van het idf daar gebruikt het idf geweld als middel om aanvallend terreur te bedrijven als onderdeel van een meer dan 70 jarig politiek beleid om land te stelen..

staat het idf op de lijst van terroristische organisaties?
uh, nee..

Nee volgens mij staat er geen één officieel leger op de lijst van t.organisaties.
Dat is dan ook een groot verschil tussen een leger die herkenbaar is door zijn of haar uniformen en een stel terroristen die zich kleden als burger om zich zo onder de burgers te kunnen verbergen.
Hamas heeft zelfs één van de ergste oorlogs crimes gedaan door twee ziekenwagens te gebruiken en te vullen met exploisieven.
Kom met mij niet aan dat Hamas een handwerkclubje is.

Aït Ayt
17-07-08, 18:10
Nee volgens mij staat er geen één officieel leger op de lijst van t.organisaties.
Dat is dan ook een groot verschil tussen een leger die herkenbaar is door zijn of haar uniformen en een stel terroristen die zich kleden als burger om zich zo onder de burgers te kunnen verbergen.
Hamas heeft zelfs één van de ergste oorlogs crimes gedaan door twee ziekenwagens te gebruiken en te vullen met exploisieven.
Kom met mij niet aan dat Hamas een handwerkclubje is.

de palestijnen worden het recht ontzegt om hun eigen leger te hebben.. dat mogen ze niet van hun joodse bezetters..
maar goed, jij meet terreur dus af aan de onherkenbaarheid van de terreurpleger.. zolang het een uniform draagt en het lid is van een erkend leger dan mag er volop terreur gepleegd worden zonder dat dit dan terreur heet..

aldus het moraal van een hollandse johnny..

John2
17-07-08, 18:12
Het tegendeel is waar. Er blijkt in de 19e eeuw niets van strijd tussen joden, christenen en moslims. Dat werd enkel anders, toen joden (zionisten) grond gingen kopen van grootgrondbezitters, of lieden die zich als eigenaar hadden weten te registreren, en vervolgens de pachters of gebruikers, die al eeuwen op die plek zaten, van het land joegen.
Begin 20ste eeuw waren er ook al zinonistische groeperingen met een zeer agressieve filosofie, omdat die nu eenmaal een Jewish Homeland wilden vestigen (zonder die lokale Palestijnen.)

Al die ellende begint met dat zionisme. En dat is tot op de dag van vandaag zo. Ik gun die joden daar echt hun eigen staat hoor, maar je moet vooral je ogen niet sluiten voor wat daar gebeurd is. Al dat geweld daar komt van zionistische uitbreidingspolitiek, mét westerse hulp. Dat kun je historisch gewoon nagaan.

Palestijnse christenen waren er ook genoeg, maar die werden door de joden net zo hard verdreven als die moslims.
Momenteel moeten de christelijke Palestijnen (zie: Sabeel) het wel ontgelden, maar dat komt omdat de westelijke christelijke steun voor Israël hun ellende aan de gang houdt. Het “Beloofde Land” he? Ga het de molims daar maar uitleggen..


Een fabeltje, dat dit normaal zou zijn daar. Wel had je daar bedouinen met een reizende levensstijl. Maar die doen dat ook binnen een bepaald gebied. En als je bijvoorbeeld de uitspraak van het Internationale Gerechtshof over de Westelijke Sahara ziet, dan blijkt dat een vaste woonplaats helemaal niet vereist is voor gezamenlijke rechten op dat gebied.
Maar ook in Palestina werden de bedouinen nooit verdreven.


Dit is amateurpraat. Als kinderen voortdurend bedreigd worden in hun situatie, noem jij dat dan “vluchtangst”? Onzin.


Dit is ontstellend ongenuanceerd. Je gooit het graag op éen hoop. Realiteit was, dat Israël de levensomstandigheden van de Palestijnen schiep, en dat de hardheid van het bestaan onder die omstandigheden weer onenigheid tussen de Palestijnen schiep. In gevangenissen werkt dat ook zo.


Hoe die kindertjes daarbij komen? Heb je moeite met lezen of zo? Dat zit ik net uit te leggen. Die kinderen hebben 24 uur per dag te maken met een gewelddadige sfeer, en een uitzichtsloze situatie door wat Israël doet. Oók ’s nachts! Dan moet je toch een aardige randfilosoof zijn, om voor de oorzaken allerlei theorietjes erbij te gaan slepen..

Moet je nog een lijstje dingen van waar die kinderen mee te maken hebben. De een heeft zijn zwangere moeder zien creperen aan een checkpoint. De tweede heeft zijn pa in elkaar zien slaan. De derde heeft geen vreten, en weet waarom. De vierde heeft een klasgenootje dood. Allemaal hebben ze getraumatiseerde ouders. Moet ik nog lang door gaan, of begrijp je het zo ook?


De VN? De VS zul je bedoelen. En die lijst wordt gevuld door neo-cons en militairen, die er alles op zetten, waar ze het land aan hebben. Vorige maand stond Mandela er nog op. Die was intussen President geweest. Overal zijn pleinen en bruggen naar hem genoemd. Hij kreeg de Nobelprijs voor de vrede. Maar de VS hebben ‘m na 20 jaar nog op de terroristenlijst staan. Die lijst is net zoveel waard als jouw plepapier. Er zijn krantenartikelen over: niemand weet hoe je er precies op komt, en nog veel minder hoe je er weer af komt.

En wie is gewelddadig? Definieer eerst geweld. Dat zijn alle grote inbreuken op de regels voor de vrede tussen volkeren. Zo simpel (en objectief) ligt dat. Dat omvat landrechten, mensenrechten, oorlogsrecht, en alles bij elkaar. Nogmaals: ga je goed kijken, dan pleegt Israël 100x zoveel inbreuken, en dus ook 100x zoveel geweld.
Maar het meeste geweld is zo permanent, dat onze media er geen ‘nieuws’ meer in zien. Dat verdwijnt dus buiten beeld. Dat geeft de illusie, dat de mate van gewelddadigheid ongeveer hetzelfde zou zijn. Enkel uit de dodencijfers blijkt al van niet. Israël veroorzaakt 4x zoveel doden. En dat is nog maar het topje van de ijsberg.

Onze media deugen ook voor geen meter. Als een Israëlische piloot vanuit een F16 een raket op een marktplein af schiet, dan komt daar meteen een mooi Israelisch PR verhaal bij. Pleegt een Palestijn een aanslag – waarbij ze vaak vooral enkel zichzelf opblazen – dan produceren onze media ook weer Israëlische PR, die allerlei draconische maatregelen goed praat. 27 piloten hebben al geweigerd dit nog langer te doen. Maar dat blijft weer buiten onze media, of wordt nooit meer herhaald. Onze media zijn wat het geweld betreft bijzonder eenzijdig en partijdig. En onze politiek is dat ook. De objectieve en onpartijdige optiek van de VN-beginselen is hier allang verlaten. Daar komen verhaaltjes voor in de plaats over vredelievende joden, die enkel in vrede willen leven. Dat veroorzaakt dan weer jouw soort verhalen.
Sorry, die hele meningsvorming hier, is allesbehalve nog gebaseerd op realiteit of goede moraal. We moeten hier heel veel bijleren om nog bij de tijd te blijven. Begin zelf maar te bedenken hoe gewelddadig het feit van de bezetting zelf eigenlijk is? We lijken niet veel geleerd te hebben van 40-45, behalve wanneer we zelf de dupe werden.

Één vraag Maarten ben jij ooit daar geweest?

Want ik heb je nu zoveel onzin zien uitkramen in dit stukje.

Doe mij één plezier en ga daar eens kijken en praat met de gewone mensen aldaar.

Misschien even ter informatie voor jou, er zijn van November 2007 tot heden 5 geweld delicten geweest van de kant van Israel.
En 1 door Hamas bij een aanval op een school.
Maar als ik jou stukje lees zou je denken dat beide groepen iedere dag op elkaar lopen te schieten en bestoken met raketten.

Aït Ayt
17-07-08, 18:42
Misschien even ter informatie voor jou, er zijn van November 2007 tot heden 5 geweld delicten geweest van de kant van Israel.
En 1 door Hamas bij een aanval op een school.
Maar als ik jou stukje lees zou je denken dat beide groepen iedere dag op elkaar lopen te schieten en bestoken met raketten.

aantal palestijnen gedood door het idf en joodse kolonisten :

november 2007 : 25
december 2007 : 35
januari 2008 : 99
februari 2008 : 326
maart 2008 : 28
april 2008 : 99

het doden gaat dus elke maand door..

John2
17-07-08, 19:05
aantal palestijnen gedood door het idf en joodse kolonisten :

november 2007 : 25
december 2007 : 35
januari 2008 : 99
februari 2008 : 326
maart 2008 : 28
april 2008 : 99

het doden gaat dus elke maand door..


Bron?

Aït Ayt
17-07-08, 19:14
Bron?

http://www.miftah.org/Display.cfm?DocId=16887&CategoryId=4

John2
17-07-08, 20:12
http://www.miftah.org/Display.cfm?DocId=16887&CategoryId=4

Ok overtuigd, alleen vreemd dat VN en Amnestie over andere getallen spreekt?

Maarten
17-07-08, 22:10
het idf heeft in 6 jaar tijd 9 keer zoveel kinderen gedood dan hamas dat heeft gedaan in 20 jaar tijd..
het idf heeft in 6 jaar tijd ruim 6 keer zoveel mensen gedood dan hamas in 20 jaar tijd..
het idf heeft in 6 jaar tijd velen duizenden dieren gedood terwijl bij hamas in 20 jaar tijd het tellertje rond het nulpunt is blijven staan..

hamas is tot geweld overgegaan nadat hun leden tientallen jaren geweldadig onderdrukt en verdreven werden door het idf.. het geweld van hamas komt voort uit zelfverdediging.. het geweld van het idf komt voort uit landroof, bezetting en het onderdrukken en verdrijven van miljoenen palestijnen.. m.a.w. waar de ene geweld gerbuikt als laatste optie om zich te verdedigen tegen de terreur van het idf daar gebruikt het idf geweld als middel om aanvallend terreur te bedrijven als onderdeel van een meer dan 70 jarig politiek beleid om land te stelen..

staat het idf op de lijst van terroristische organisaties?
uh, nee..

Mooi geformuleerd. Kort en krachtig, en to the point.

Noem het gerust zielig, dat dit soort geluiden, die vanuit de hele beschaafde mensheid gelanceerd worden, en normatief uiterst duidelijk zijn, in Nederland zelfs na uitleg vaak zo slecht begrepen worden.

Overigens vind ik, dat er hier in religieuze terminologie sprake is van echte geloofsafvalligheid.
Daarbij gaat het om mensen "tot wie de leer gekomen is" en die hem ook begrepen hebben, en die vervolgens weer afvallen.
Dat geldt echt voor Nederlanders, die eerst leerden van WO II, en het vervolgens verdommen om die lering hier toe te passen, alles negeren, en weer verzanden in middeleeuws-achtige vijandsbeelden.

Je ziet, ik ben heel praktisch met die religie, en vind deze gedachte echt een fundamentele toepassing van dat leerstuk, dat overigens in christendom net zo goed bestaat.

Maarten
17-07-08, 22:35
Nee volgens mij staat er geen één officieel leger op de lijst van t.organisaties.
Dat is dan ook een groot verschil tussen een leger die herkenbaar is door zijn of haar uniformen en een stel terroristen die zich kleden als burger om zich zo onder de burgers te kunnen verbergen.

Geinig. Dit is echt fascistisch denken. Serieus hoor. Als het een uniform aan heeft, en officieel georganiseerd is van bovenaf, dan zullen ze daar wel weten wat ze doen, en mogen ze ook de nodige 'harde maatregelen' nemen, om de 'orde te handhaven' (zelfs op het grondgebied van een ander volk).

Zodra er bij de legitimiteit van overheidsgeweld verwezen wordt naar 'uniformen' in plaats van naar de regels, die overheidsgeweld normeren (en dat onderscheiden van terrorisme), wordt de grens naar rechtsextreem denken overschreden. Birma, China, zelfde verhaal. Grappig om nog een restant van dit soort denken tegen te komen.



Hamas heeft zelfs één van de ergste oorlogs crimes gedaan door twee ziekenwagens te gebruiken en te vullen met exploisieven.
Kom met mij niet aan dat Hamas een handwerkclubje is.
Kennelijk zie je alleen de relatief kleine dingen, en niet wat te groot voor je optiek is. Wat dacht je van een bezetting van 3,5 miljoen mensen gedurende 41 jaar, met alle ellende van dien, en alle doden van dien? (en 5 miljoen vluchtelingen in het buitenland) Of de gewelddadige verdrijving van 750.000 mensen?
En dat nog los van de vraag, of Hamas geen verzetsrecht heeft? Daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

En nou noem jij 2 ziekenwagens de grootste oorlogsmisdaad? Wel schattig hoor..

Maarten
17-07-08, 22:54
Één vraag Maarten ben jij ooit daar geweest?

Want ik heb je nu zoveel onzin zien uitkramen in dit stukje.

Doe mij één plezier en ga daar eens kijken en praat met de gewone mensen aldaar.

Misschien even ter informatie voor jou, er zijn van November 2007 tot heden 5 geweld delicten geweest van de kant van Israel.
En 1 door Hamas bij een aanval op een school.
Maar als ik jou stukje lees zou je denken dat beide groepen iedere dag op elkaar lopen te schieten en bestoken met raketten.
:hihi: Jij bent echt zeldzaam naief..
Daar zelf heen gaan en mensen spreken? Je kunt beter hier blijven en goede bronnen zoeken van mensen, die professioneel gedaan hebben, wat jij als amateur dent te doen..

Rapporten bekijken van Amnesty, Human Rights Watch, B'tselem, of BBC-docu's, interviews op Al jazeera, rapporten van wetenschappelijke clubs, video's van intimidaties, sites van al die organisaties. Je kunt hier 1000x zoveel doen als daar, terwijl je een beetje rondloopt. Wat dacht je te zien daar? Je moet ook nog weten waar je heen gaat. En daar laten ze je niet eens toe..

Maar veel erger is dat je helemaal geen benul van geweld hebt. Ook dat doe je uiterst amateuristisch, als nette consument van het nieuws of de EO. Geweld, dat is voor jou schieten en ontploffen enzo, en dan ook nog enkel wat de media laten zien. En dan zie je ook weinig anders, dan Hamas-aanslagen (die er overigens nauwelijks zijn).
Kijk liever naar wat ik zei over de definiering van geweld. Dat is wel wat abstract, maar als je even nadenkt, dat begrijp je dat er 100x zoveel Israelisch geweld is, dan jij denkt dat er is.

Ben jij christen enzo? Mooi! Er is tegenwoordig een hele goede christelijke club in Nederland, met een hele goede nieuwsbrief:
Werkgroep Keerpunt. www.werkgroepkeerpunt.nl
Het is de moeite waard, je daarop te abonneren. Dan is het echt onmiddelijk afgelopen met die EO-achtige optiek. Er is zo onvoorstelbaar veel goed materiaal, daar kun je op geen enkele manier tegenop. Uitstekend feitenmateriaal, uitstekende analyses, uitstekende moraal. Ga maar kijken. Bekijk ook oudere nieuwsbrieven. Als je dat ziet, begrijp je meteen hoe goedkoop de geluiden van de Israellobby zijn. Die zijn helemaal geen concurrentie meer, omdat het duidelijk peperkoek is.

Maarten
17-07-08, 23:08
http://www.miftah.org/Display.cfm?DocId=16887&CategoryId=4

Vermoedelijk is het aantal doden als gevolg van het niet tijdig bereiken van medische voorzieningen vele malen groter, dan de 4 die ze noemen in een half jaar tijd.
Vermoedelijk een grote onderrapportage. De grenzen bij Gaza hebben voortdurend dicht gezeten, en medicijnen komen er doorgaans ook niet in. En dan al die beschietingen.

Maarten
17-07-08, 23:17
Ok overtuigd, alleen vreemd dat VN en Amnestie over andere getallen spreekt?
Nee, want alle doden, gewonden enz moeten ergens gemeld worden. En niet alles wordt overal gemeld. Organisaties doen zelf onderzoek, en het is maar de vraag wat ze vinden he? Verschil zal er altijd zijn.
Neem het gemiddelde, en dan een flink percentage onderrapportage.
Er zijn complete Palestijnse gebieden, waar je niet eens meer bij kunt. Verklaard tot militair gebied.

ronald
18-07-08, 01:40
Één vraag Maarten ben jij ooit daar geweest?

Want ik heb je nu zoveel onzin zien uitkramen in dit stukje.

Doe mij één plezier en ga daar eens kijken en praat met de gewone mensen aldaar.


Je hoeft geen Israelier of Palestijn te zijn om de vette éénogige met monocle voorziene blikken van Maarten die hij hier neerkalkt te herkennen als éénzijdige propaganda met een intimiderende ondertoon van een "grote" op afstand "kenner" van Israel, de Westbank en Gaza. Iedereen behalve hij is gek en weet niets van de zaak af. Ik heb al eens een sponservoorstel gedaan om er naar toe te gaan en eens daadwerkelijk zijn poten uit de mouwen te steken. Niets. Hij is hier info-missionaris en van her en der plukt hij zijn informatie, ontdoet het van elke binocle zicht en zwaait met alle morele maatstaven die hij kan vinden naar één richting. Makkelijk zo, maar praktisch heb je er geen bal aan. Maar ja..hij leeft eenmaal in de waan dat hij 1000 x zoveel belangrijker werk doet. De lafbek.
Hij zal wel weer zoals gewoonlijk reageren dat ik alleen maar gif spuug en geen tegenargumenten geef, maar wat zijn die woorden waard als je toch maar je eigen waarheid hebt gecreeerd en niemand serieus neemt? Om te beginnen Israel. Elke zin heeft altijd een spiegelbeeld maar hij houdt eenmaal niet van spiegels.

Maarten
18-07-08, 02:30
Die Ronald.. grinnik... echte Israellobby..
Visies zoals de mijne kun je tegenwoordig bij duizenden vinden, vanuit alle soorten van kringen en culturen.
Er zijn wel wat varianten, maar veel schelen doet het allemaal niet.
Dat is geen wonder. Het is volkomen duidelijk hoe die zaak in elkaar zit.
Je hoeft er maar serieus werk van te maken, en je komt er vanzelf achter.
Je hoeft maar te beginnen aan die weg, en je merkt vanzelf waar die heen gaat.

Het is net als met Darwin. Het maakt niet uit waar je begint: alle soorten bewijsvoering staven de theorie. En misschien komt er nog wel eens een betere theorie, maar dan wel een die er op voortbouwt, en nooit meer eentje die bewijst dat hij op de verkeerde weg zat.

De israellobby is leuk. Die zitten tegen al die duizenden individueel te vertellen, dat ze psychiatrische afwijkingen hebben, enz enz. Net de voormalige sovietunie, waar alle dissidenten in de psych inrichting zaten. Dat is het model-Ronald. Handelskenmerk van de Israellobby. De Shahaffs van deze tijden. Een uitstervend ras met een vokomen failliete denkboedel. En ze blijven maar tekeer gaan tegen elke criticus afzonderlijk, met de fetischen van hun gekrakeel. Ze moeten wel, ander stort hun wereldbeeld helemaal in elkaar..

Ronald, Ronald Naftaniel, Ronald Eissens, allemaal éen pot nat. Hoe meer je ze confronteert met de kernzaken, hoe harder ze gaan gillen als een speenvarken. Net vampiers die je een kruis voor houdt. Ze worden weer redelijker, naarmate het verder van de hoofdzaak af gaat. Zo voorspelbaar als ijs in de buurt van vuur. Die jongens moeten stikken van de angst voor duidelijkheid over wat ze hebben zitten te doen..

In de kern van de zaak is er maar éen gezonde spiegel: de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren. Daar zijn heel wat mensen voor dood gegaan, om dat soort rechten erkend te krijgen. Daar heeft het westen in WO II voor gevochten. Alle westerse kennis over grootschalig geweld zit er in. En met name joden hebben de prijs betaald voor de ontkenning van dat soort rechten.
En wat hebben we nou? Talloze vuile joden zoals Ronald, die al dat gedachtegoed weer zitten te ontkennen. Kleine zielige stakkertjes als slachtoffer van de eigen corrupte denkcultuur in de zaak, vol geschiedvervalsing en leugens over geweld. Mijn probleem is het godzijdank niet..
De grote taak van de Ronaldjes is, om ervoor te zorgen dat de zaak vaag blijkt, en op de discussietafel blijft, en er vooral niets concreets gedaan wordt om de zaak op te lossen. Dat is alles.

ronald
18-07-08, 04:52
Die Ronald.. grinnik... echte Israellobby..



Kijk toch eens...het sukkeltje heeft het al weer helemaal fout....en maar door gaan he?
Je bent op jongen. Duik weer eens een jaar onder of ga naar de Gaza en steek je poten uit.

ronald
18-07-08, 05:20
Kijk. Het enige wat ik eigenlijk schreef is dat Maartenboy zodra zijn ogen naar het MO is gericht zijn rechter sluit en zijn linker zich focust op Israel en verder niets anders ziet. Frappant. Vindt meneertje niet zo leuk en dan gaat hij dat doen wat hij vaak anderen verwijt: schelden, proberen zwart te maken, "vuile" was gaat zitten ophangen, verachten, nog valsere getuigen proberen op te roepen om het "gelijk" meer aan zijn kant te krijgen enz enz....en waarom? Omdat hij in zijn aangenomen hoedanigheid als moraal-missionaris het 100% gelijk van mij met niet 1 % kan weerleggen. Het ene punt dat ik maakte was dat meneertje maar met één oog blijft kijken en dat zint hem niet, is te verheven ook maar iets van te accepteren, weet geen enkele spiegel te vinden en dan weer vervalt in waarin hij altijd vervalt: grote bekkentaal. Je bent zo voorspelbaar.

John2
18-07-08, 09:35
Je hoeft geen Israelier of Palestijn te zijn om de vette éénogige met monocle voorziene blikken van Maarten die hij hier neerkalkt te herkennen als éénzijdige propaganda met een intimiderende ondertoon van een "grote" op afstand "kenner" van Israel, de Westbank en Gaza. Iedereen behalve hij is gek en weet niets van de zaak af. Ik heb al eens een sponservoorstel gedaan om er naar toe te gaan en eens daadwerkelijk zijn poten uit de mouwen te steken. Niets. Hij is hier info-missionaris en van her en der plukt hij zijn informatie, ontdoet het van elke binocle zicht en zwaait met alle morele maatstaven die hij kan vinden naar één richting. Makkelijk zo, maar praktisch heb je er geen bal aan. Maar ja..hij leeft eenmaal in de waan dat hij 1000 x zoveel belangrijker werk doet. De lafbek.
Hij zal wel weer zoals gewoonlijk reageren dat ik alleen maar gif spuug en geen tegenargumenten geef, maar wat zijn die woorden waard als je toch maar je eigen waarheid hebt gecreeerd en niemand serieus neemt? Om te beginnen Israel. Elke zin heeft altijd een spiegelbeeld maar hij houdt eenmaal niet van spiegels.

Dat is het nou juist, in bepaalde lijnen heeft hij gelijk;
1. Israel moet stoppen met bouwen van nederzettingen op grond buiten de grenzen die zijn gesteld.

Maar dan word er voor het gemak vergeten dat Israel als bezetter de plicht heeft om daar huizen te bouwen voor Palestijnen.

2. Israel moet de Palestijnen vrije doorgang verlenen naar ziekenhuizen.

Hij vergeet dan wel dat deze regeling in het leven is geroepen na twee aanslagen met ambulances door Hamas.

3. Israel moet zich inzetten voor vredes besprekingen, die leiden tot een stabiele vrede.

Waarbij word vergeten dat Hamas nog steeds staat op de lijst van terroristische organisatie en het verboden is voor leden van de VN om consesies te doen aan een terreur organisatie.
Tevens wenst Hamas nog steeds niet om Israel te erkennen en het gewraakte artikel dat zij Israel van de kaart vegen uit hun handvest te halen.

4. Israel na een aanslag van Hamas strijders, met gepaste dwang maatregelen moeten nemen.

Hier heeft hij een sterk punt en zou een eerste insteek kunnen zijn voor vrede.

En zo kan ik uren doorgaan, Maarten heeft enkele goede punten maar hij overschaduwd deze door te overdrijven met de situatie zoals hij daar werkelijk is, ook het woord Zionistme heeft bij hem een andere betekenis dan het woord werkelijk heeft net zoals het ontstaan van Israel waar destijds alle landen in het MO mee akkoord gingen.
Het is dan ook jammer dat hij in zijn strijd soms het objectiviteit uit het oog verliest.

John2
18-07-08, 09:39
Kijk toch eens...het sukkeltje heeft het al weer helemaal fout....en maar door gaan he?
Je bent op jongen. Duik weer eens een jaar onder of ga naar de Gaza en steek je poten uit.

Soms is inderdaad een tijdje wegblijven van maroc.nl een goede zaak, zo ben ik ook bijna een jaar niet meer op deze site geweest, omdat sommige mensen mij een totaal verkeerd beeld gaven van de Islam.
Deze personen laat ik dan ook nu links liggen en laat hun in hun suprieure waan.

Maarten
18-07-08, 11:20
En zo kan ik uren doorgaan, Maarten heeft enkele goede punten maar hij overschaduwd deze door te overdrijven met de situatie zoals hij daar werkelijk is, ook het woord Zionistme heeft bij hem een andere betekenis dan het woord werkelijk heeft net zoals het ontstaan van Israel waar destijds alle landen in het MO mee akkoord gingen.
Het is dan ook jammer dat hij in zijn strijd soms het objectiviteit uit het oog verliest.
Je moet véel zakelijker over die kwestie gaan denken. Jij moet dat kunnen. Jij bent zakenman. Kwesties van oorlog en vrede, dat is nog veel hardere business dan normale business.

Je moet dus geen vochtige oogjes krijgen en denken over 'vrede', noch de moraalridder gaan uithangen bij elke ontploffing, maar gewoon zakelijke analyses maken. En dan moet je niet ergens middenin beginnen en dan de regelneef gaan uithangen. Gewoon beginnen bij het begin, en dan fundamentele antwoorden zoeken bij de meest voor de hand liggende vragen.

Maar ook over mij ben je te 'fuzzy'. Overdrijf ik de gevolgen van de bezetting? Je weet gewoon niks. Het stikt van de gegevens, de docu's, de rapporten enz, en die komen wekelijks binnen. Ik gaf je een link naar een oerdegelijke Christelijke club met een uitstekende nieuwsbrief. Je moet je natuurlijk wel op de hoogte stellen he?
En als je als Nederlander nou nog niet weet wat 'bezetting' precies is, en je bekijkt ook alle info niet, die je zo onder handbereik hebt, doe je dan eigenlijk nog wel mee?

En hoezo heeft het woord Zionisme bij mij een afwijkende betekenis? Allemaal geklets.

Geld ook voor mijn beeld van het 'ontstaan van Israel', dat allerminst afwijkt van iedereen die daar de basiskennis van op doet. Je doet veel te wazig. Denk liever aan het zakenleven: ook in discussies moet je logisch en zakelijk zijn, uitgangspunten duidelijk maken, misverstanden en vaagheden opruimen, en zorgen dat je opschiet. Daar begint het echte sporten.
Ik had al dagen nog een stuk aan je liggen in het topic over Verhagen.. komt ie..

John2
18-07-08, 12:02
Maarten;3682283]Je moet véel zakelijker over die kwestie gaan denken. Jij moet dat kunnen. Jij bent zakenman. Kwesties van oorlog en vrede, dat is nog veel hardere business dan normale business.

Maarten mijn beste man, waar belangen zijn verstrengeld en mensenlevens op het spel staan, kun je dat niet zakelijk bekijken.
Zakelijk gezien zou je kunnen stellen 4 Atoombommen op dit gebied en klaar is kees, kosta quanta 4 a 5 miljoen wat niet opweegt tegen de 200 miljoen die we nu ieder jaar uitgeven om de mensen in de palastijnse kampen te helpen.
Dus ik zou het niet graag zakelijk zien, want zakelijk gezien hebben vele Joden grond gekocht buiten Israel in het Palestijnse gebieden toen deze nog onder het bestuur stond van Engeland, enz. enz. enz.
Nee Maarten je moet dit probleem menselijk aanpakken en dan mag je rustig eens tranen in je ogen krijgen als je daar bent en ziet hoe sommige mensen daar op mens ontwaardige manier probeerd te overleven (1999-2001) wat gelukkig op vele plaatsen al is verbeterd.
Vrede en veiligheid kost geld, heel veel geld, dus zakelijk kun je het nooit bezien of je moet in de wapen-industrie zitten.




Je moet dus geen vochtige oogjes krijgen en denken over 'vrede', noch de moraalridder gaan uithangen bij elke ontploffing, maar gewoon zakelijke analyses maken. En dan moet je niet ergens middenin beginnen en dan de regelneef gaan uithangen. Gewoon beginnen bij het begin, en dan fundamentele antwoorden zoeken bij de meest voor de hand liggende vragen.

Waarom zou ik geen moraal-ridder mogen uithangen en iedere aanslag cq ontploffing niet menselijk mogen analyseren.
Kijk als jij zegt dat ik gewoon bij het begin moet beginnen, dan komen wij nergens althans dan kom je uit bij twee heilige boeken (eigelijk 3) die allen aanspraak maken qua geloof op dit gebied en ook allen melding maken van de strijd om bepaalde heilige plaatsen.
Laten we als voorbeeld nemen Jeruzalem waar in alle boeken diverse keren de strijd word beschreven.
Dan kom je uit dat er in de Thoran en Bijbel staat dat deze stad diverse keren is veroverd van de Joden, koningen zijn verdreven ze weer is terug veroverd, etc. etc. In de Koran staat alleen dat deze stad is veroverd en is gezuiverd van de ongelovigen en dat deze tegen betaling daar mochten blijven.
Hieruit zou je kunnen opmaken dat deze stad toebehoorde aan de Joden.
Maar dan kom je een stapje eerder waarover ook in het oude testament over word gesproken de aanhangers van de Zonnegod, waarvan jaren terug een oude tempel is gevonden en waarbij op de vloer van deze tempel al werd verwezen naar Jeruzalem.


Maar ook over mij ben je te 'fuzzy'. Overdrijf ik de gevolgen van de bezetting? Je weet gewoon niks. Het stikt van de gegevens, de docu's, de rapporten enz, en die komen wekelijks binnen. Ik gaf je een link naar een oerdegelijke Christelijke club met een uitstekende nieuwsbrief. Je moet je natuurlijk wel op de hoogte stellen he?
En als je als Nederlander nou nog niet weet wat 'bezetting' precies is, en je bekijkt ook alle info niet, die je zo onder handbereik hebt, doe je dan eigenlijk nog wel mee?

Links naar diverse internet site's doen mij niets beste Maarten, ga ik naar Christelijke site's vind ik informatie over Israel, net als site's in het Arabisch en site's richting Moslim/Islam.
Deze site's doen mij niets, informatie die ik krijg rechtstreeks van instellingen zoals Rode kruis, Halve maan, Unicef en A.Z.G. die hebben voor mij waarde omdat deze objectief zijn en blijven onder iedere druk.
En als ik dan bel en vraag om info over bepaalde gebieden krijg ik deze informatie up to date.
En ja Maarten dan doe ik zeker nog wel mee, misschien nog wel meer als menigeen op deze site.


En hoezo heeft het woord Zionisme bij mij een afwijkende betekenis? Allemaal geklets.

Omdat jij dit woord te pas en on te pas gebruikt en het woord niet meer en niet minder is dan een club van joden die in Rusland is opgericht om een eigen Joodse staat te vormen, niet door te vechten, maar door hun kapitaal die zij hadden in het beloofde land stukken grond te kopen en deze beschikbaar te stellen aan Joden die daar wilden gaan wonen.
Zie ook het stukje "het ontstaan van Israel"


Geld ook voor mijn beeld van het 'ontstaan van Israel', dat allerminst afwijkt van iedereen die daar de basiskennis van op doet. Je doet veel te wazig. Denk liever aan het zakenleven: ook in discussies moet je logisch en zakelijk zijn, uitgangspunten duidelijk maken, misverstanden en vaagheden opruimen, en zorgen dat je opschiet. Daar begint het echte sporten.
Ik had al dagen nog een stuk aan je liggen in het topic over Verhagen.. komt ie..

Wat versta jij onder de Basiskennis en onder het wazig doen over het ontstaan van Israel?
Ik denk dat het ontstaan van Israel geen wazigheden bestaan en dat bijna iedereen het ontstaan van Israel in grote lijnen kent, alleen de details ontbreken bij de meesten of worden het liefst vergeten.

John2
18-07-08, 13:15
Maarten;3682149]:hihi: Jij bent echt zeldzaam naief..
Daar zelf heen gaan en mensen spreken? Je kunt beter hier blijven en goede bronnen zoeken van mensen, die professioneel gedaan hebben, wat jij als amateur dent te doen..
Wat is het verschil tussen een professional die hier blijft of een amateur die daar regelmatig beroepsmatig verblijft, in opdracht van unicef of A.Z.G.
En waaruit blijkt dat een bron goed is?


Rapporten bekijken van Amnesty, Human Rights Watch, B'tselem, of BBC-docu's, interviews op Al jazeera, rapporten van wetenschappelijke clubs, video's van intimidaties, sites van al die organisaties. Je kunt hier 1000x zoveel doen als daar, terwijl je een beetje rondloopt. Wat dacht je te zien daar? Je moet ook nog weten waar je heen gaat. En daar laten ze je niet eens toe..
Dat is nou juist het grote probleem, je kunt het een niet met het andere vergelijken.
Een voorbeeld;
Ik lever aan unicef een aggregaat van 200kva en die word gestolen na een gewapende overval door Hamas waardoor een mobiel hospital zonder stroom zit en er enkele weken geen operatie kan worden uitgevoerd, ben ik dit verplicht te melden aan mijn opdrachtgever Unicef, deze vifieerd mijn rapport en geeft dit door aan de VN.
Dan vind ik op deze site's mijn rapport terug in diverse degradatie's, Unicef schrijft bij overval werd een aggregaat buit gemaakt, Amnesty schrijft dat er mensen zijn gestorven na een explosie van de stroomlevering in een ziekenhuis en Al jazeera melde dat er een aggregaat was gestolen van een basis waardoor raket beschietingen werden gedaan door Israel.


Maar veel erger is dat je helemaal geen benul van geweld hebt. Ook dat doe je uiterst amateuristisch, als nette consument van het nieuws of de EO. Geweld, dat is voor jou schieten en ontploffen enzo, en dan ook nog enkel wat de media laten zien. En dan zie je ook weinig anders, dan Hamas-aanslagen (die er overigens nauwelijks zijn).
Kijk liever naar wat ik zei over de definiering van geweld. Dat is wel wat abstract, maar als je even nadenkt, dat begrijp je dat er 100x zoveel Israelisch geweld is, dan jij denkt dat er is.

Weer een foutje van jou Maarten, ik denk zelfs dat jij nog nooit iets van geweld heb meegemaakt, dat jij nog nooit een pistool tegen je kop hebt gehad of dat jij nog nooit enkele dagen hebt doorgebracht in een gevangenis van Israel, omdat zij dachten dat ik hulde met de vijand en dat ik hen wapens leverden.


Ben jij christen enzo? Mooi! Er is tegenwoordig een hele goede christelijke club in Nederland, met een hele goede nieuwsbrief:
Werkgroep Keerpunt. www.werkgroepkeerpunt.nl
Het is de moeite waard, je daarop te abonneren. Dan is het echt onmiddelijk afgelopen met die EO-achtige optiek. Er is zo onvoorstelbaar veel goed materiaal, daar kun je op geen enkele manier tegenop. Uitstekend feitenmateriaal, uitstekende analyses, uitstekende moraal. Ga maar kijken. Bekijk ook oudere nieuwsbrieven. Als je dat ziet, begrijp je meteen hoe goedkoop de geluiden van de Israellobby zijn. Die zijn helemaal geen concurrentie meer, omdat het duidelijk peperkoek is.

Je verwijst mij hier na een site die niet meer en niet minder doet dan wat wij hier ook eigelijk doen, namelijk de misstanden aan de kaak stellen.
Alleen is het jammer als jij zo positief bent over deze site, dat jij dan nog steeds afgeeft op de Nederlandse en/of Christelijke inmenging in Israel/Palestina, terwijl het jou dan allang duidelijk zou moeten zijn dat de wereldraad van kerken zich in 2001 heeft opgeroepen tegen Israel om geweld tegen de Palestijnen te staken.

Het is dan ook jammer dat jij denkt je te kunnen plaatsen in mijn gedachten, terwijl jij mij niet kent en niet weet wat mijn werkzaamheden zijn, uitgezonderd mijn advertentie/oproep die ik ooit heb geplaatst voor personeel op maroc.nl, waar tot op heden nog steeds niemand heeft gereageerd.:moe:

Maarten
18-07-08, 15:22
Maarten mijn beste man, waar belangen zijn verstrengeld en mensenlevens op het spel staan, kun je dat niet zakelijk bekijken.
Grinnik. Jij snapt geloof ik alleen maar wat zakelijk is, als het over je eigen portemone gaat he? Hoog tijd om op te houden met die gelikte verhalen, en eens rechtop te gaan zitten.. Overal waar grote belangen, grote belangenvestrengelingen, en grote mensenrechten op het spel staan, daar wordt het HOOG tijd voor een zakelijke aanpak. En dat geld helemaal bij grote conflicten tussen volkeren: nuchter blijven, uitganspunten zoeken, gezonde analyses maken, toepasselijke regels erbij halen, strategie bedenken.. Grinnik.. als jij je eigen bedrijf zo aanpakt, als de Palestijnse kwestie, dan ben je de volgende week failliet..


Zakelijk gezien zou je kunnen stellen 4 Atoombommen op dit gebied en klaar is kees
Daarna de rest van alle atoombommen op de rest van de mensheid: alle menselijke problemen opgelost. Dit heet “zakelijk zijn” á la John2. Ik zei al: tijd om wakker te worden.


kosta quanta 4 a 5 miljoen wat niet opweegt tegen de 200 miljoen die we nu ieder jaar uitgeven om de mensen in de palastijnse kampen te helpen.
Nederlanders en “helpen”.. :hihi: Ik krijg trane in me oge.. Zakelijk kijken jongen, en graag no nonsense.. Waar bestaat de NL-relatie met Israël en de Palestijnen uit? Met Israël is er miljardenhandel, en met de Palestijnen gaat het om enige miljoenen.
De totale westerse handel met Israël stelt Israël in staat om permanent Landrechten, Mensenrechten en Oorlogsrecht te schenden. En zonder westerse hulp, was een groot deel van de Palestijnen allang gecrepeerd onder de door Israël gecreëerde omstandigheden, mede door alle westerse hulp aan Israël. Als wij geen ‘hulp’ zouden geven, dan waren we dus nog erger dan de Junta in Birma, of de regering van Sudan.
Die hulp is een soort doekje voor het bloeden, dat wij zelf veroorzaken. We maken er weer mooie sier mee, maar verhullen op die manier, dat we een politiek voeren, die de ellende daar in stand houdt. En het Nederlandse bedrijfsleven vaart daar wel bij. Dat noem ik “zakelijke analyse”:
Je definieert eerst “schurkenstaat” via vele grootschalige inbreuken op de VN-beginselen.
Daarna definieer je helpers van dat terrorisme op dezelfde manier als medeplichtigheid in het strafrecht.
En dan ziet het er niet zo goed voor ons uit.. Je kunt wel denken, dat die VN-beginselen nog een vriendje van ons zijn, omdat wij daar normaal zo hard over roepen, maar in dit geval ziet het er erg slecht uit. Wij helpen per saldo niets. Wij helpen vooral naar de klote.


Dus ik zou het niet graag zakelijk zien, want zakelijk gezien hebben vele Joden grond gekocht buiten Israel in het Palestijnse gebieden toen deze nog onder het bestuur stond van Engeland, enz. enz. enz.
Er staat 7% te boek, en vermoedelijk is het minder. En het grootste deel is in Israël zelf. Bovendien geven private landrechten enkel recht om een minderheid tussen anderen te zijn, en absoluut geen recht om een eigen staat te vestigen. Of vind jij jat de Sharia-aanhangers in Nederland op den duur Brabant als Islamitische republiek kunnen uitroepen? Dacht het niet he? Jij gooit 2 zaken door elkaar: private landrechten, en publiek zelfbeschikkingsrecht van volkeren. Noem jij dat zakelijk. Ik noem dat amateurgebazel. Ovrigens werd de grond ook nog gekocht van lui, die het op papier bezaten, maar in feite niet de werkelijke eigenaar waren. Tel maar uit wat een puinhoop die zionistische acties gaven.

Nee Maarten je moet dit probleem menselijk aanpakken en dan mag je rustig eens tranen in je ogen krijgen als je daar bent en ziet hoe sommige mensen daar op mens ontwaardige manier probeerd te overleven (1999-2001) wat gelukkig op vele plaatsen al is verbeterd.
Vrede en veiligheid kost geld, heel veel geld, dus zakelijk kun je het nooit bezien of je moet in de wapen-industrie zitten.
Schei uit man, dit is een Guru-verhaal. Slappe hap. New Age gelul. Dat komt ervan als je het te goed hebt. Denk voor vrede liever liever aan de Duitse bezetting, dat ontnuchtert wat.. Wat betekende vrede? Ophouden landrechten te schenden, ophouden met mensenrechten te schenden, en ophouden oorlogsrecht te schenden. Daarna mag je vochtige oogjes hebben over alles wat er nog overblijft. Maar vrede begint met de hoofdzaken, en dat is harde zakelijke business. De schurk, dat is degene die al die zaken schendt. Alle andere soorten van analyses zijn goed voor de prullenbak. Dat noem ik zakelijk wezen. Wij in Nederland weten precies hoe dat zit, en het ontkennen daarvan is enkel hypocrisie of normloosheid.


Waarom zou ik geen moraal-ridder mogen uithangen en iedere aanslag cq ontploffing niet menselijk mogen analyseren.
Omdat je dan bezig bent om door het bestuderen van splintertjes te proberen te construeren, hoe het totale gebouw er uit gezien heeft. Dit is volstrekte nonsens. Conflicten tussen volkeren analyseer je via de hoofdlijnen en hoofdzaken, en niet via verontwaardiging over klein leed. Je bent moralistisch bezig, niet zakelijk. Wou je over klein leed aan de gang blijven. Mooi: ik weet nog pakhuizen vol daarvan voor je..

Kijk als jij zegt dat ik gewoon bij het begin moet beginnen, dan komen wij nergens althans dan kom je uit bij twee heilige boeken (eigelijk 3) die allen aanspraak maken qua geloof op dit gebied en ook allen melding maken van de strijd om bepaalde heilige plaatsen.

Jij bent kennelijk een religieus warhoofd. Als de vraag gesteld wordt, waar een conflict mee begon, dan wordt in álle gevallen gekeken naar de omstandigheden, de aanleiding, de belangen enz. En de historie van de afgelopen 50 jaar of zo. Dat doen we bij alle conflicten. Dat is zeer zakelijk. En waar wou je nou mee aankomen? Bijbel? Flauwe kul, dat is enkel een factor, en niet eens een erg doorslaggevende. De Bijbel steunt die terugkeer overigens niet eens.


Laten we als voorbeeld nemen Jeruzalem waar in alle boeken diverse keren de strijd word beschreven.
Dan kom je uit dat er in de Thoran en Bijbel staat dat deze stad diverse keren is veroverd van de Joden, koningen zijn verdreven ze weer is terug veroverd, etc. etc. In de Koran staat alleen dat deze stad is veroverd en is gezuiverd van de ongelovigen en dat deze tegen betaling daar mochten blijven.
Hieruit zou je kunnen opmaken dat deze stad toebehoorde aan de Joden.
Maar dan kom je een stapje eerder waarover ook in het oude testament over word gesproken de aanhangers van de Zonnegod, waarvan jaren terug een oude tempel is gevonden en waarbij op de vloer van deze tempel al werd verwezen naar Jeruzalem.
Dit is vooroorlogs denken, en een groot gevaar voor de wereldvrede. Millennia lang heeft de mensheid oorlogen gevoerd om dit soort redenen. Daar hebben we paal en perk aan gesteld in 1945, met de VN-beginselen voor de vrede. Het resultaat is wereldwijde voorspoed, en druk op iedereen, die in strijd met deze beginselen handelde. En dankzij Israël gaan we nou weer terug naar het stenen tijdperk bij het denken over landrechten. Hoog tijd dat jij wat zakelijker gaat worden, en gaat kijken naar waar landrechten van volkeren eigenlijk op gebaseerd zijn? Jouw visie is al net zo idioot als die van Hamas, die het ook heilig land noemt, en daar ook een verhaal bij heeft.


Links naar diverse internet site's doen mij niets beste Maarten, ga ik naar Christelijke site's vind ik informatie over Israel, net als site's in het Arabisch en site's richting Moslim/Islam.
Deze site's doen mij niets, informatie die ik krijg rechtstreeks van instellingen zoals Rode kruis, Halve maan, Unicef en A.Z.G. die hebben voor mij waarde omdat deze objectief zijn en blijven onder iedere druk.
Warhoofd, al deze instellingen hebben sites. En de sites waar ik naar verwees, verwijzen daar ook naar. En die verwijzen nog naar veel meer, dan wat jij in de bus krijgt. En er zijn dus zat nieuwsbrieven in het Nederlands van uitstekende kwaliteit. Als jij die niet wilt zien, moet jij dat weten. Maar dan kun je beter uit de hele materie blijven en wat leuks gaan doen. Deze materie leent zich niet voor gezwam of koffiedik kijken. Dit vraagt om echte aanpak, echte analyse, en serieus werk.
De organisaties die je noemt gaan ook alleen maar over de mensenrechten, en allerminst over gezonde analyses van het conflict zelf. Het zal wel, dat jij niks anders doet, dan ach-en-wee roepen. Daar los je niks mee op, en het leidt ook niet tot begrip.


En als ik dan bel en vraag om info over bepaalde gebieden krijg ik deze informatie up to date.
Laat me niet lachen. Die organisaties melden maar zeer beperkt wat daar gebeurt, niet op de laatste plaats omdat ze daar niet zijn. En de bronnen die er wel zijn, die wil jij niet bekijken. Mij best hoor.


Omdat jij dit woord te pas en on te pas gebruikt en het woord niet meer en niet minder is dan een club van joden die in Rusland is opgericht om een eigen Joodse staat te vormen, niet door te vechten, maar door hun kapitaal die zij hadden in het beloofde land stukken grond te kopen en deze beschikbaar te stellen aan Joden die daar wilden gaan wonen.
Zie ook het stukje "het ontstaan van Israel"
Jij bent een echte zwammer.. Ik gebruik het woord zionisten bijna nooit, en dus ook niet te pas en te onpas.
En jij definieert zionisme enkel uit hoe het ooit ontstond, alsof daar de hoofdzaak mee gezegd is. Het heeft een hele ontwikkeling gehad, en kent diverse vormen, die in hun huidige vorm een doorslaggevende rol in het conflict hebben. Als je zionisme niet in dat verband kunt zien, snap je niets van waarom de vrede uit blijft.


Wat versta jij onder de Basiskennis en onder het wazig doen over het ontstaan van Israel?
Ik denk dat het ontstaan van Israel geen wazigheden bestaan en dat bijna iedereen het ontstaan van Israel in grote lijnen kent, alleen de details ontbreken bij de meesten of worden het liefst vergeten.
Israël is het resultaat van agressie en roof. Dat is de wrange conclusie die je kunt trekken, als je de geschiedenis bekijkt, en onze eigen normen voor roof erbij neemt. Het beeld wat bij ons echter tientallen jaren geschetst wordt is dat van joden, die hun redenen hadden om die kant uit te gaan, en eigenlijk enkel in vrede wilden leven, en continu door die Arabieren aangevallen werden. Het omgekeerde blijkt dus het geval: Joden die een staat voor enkel joden wilden, en permanent agressief geweest zijn, om dat voor elkaar te krijgen. Alle historie blijkt daar op te wijzen, en die basiskennis is allerminst een feit van algemene bekendheid.

Maarten
18-07-08, 16:47
Wat is het verschil tussen een professional die hier blijft of een amateur die daar regelmatig beroepsmatig verblijft, in opdracht van unicef of A.Z.G.
En waaruit blijkt dat een bron goed is?
Die bronnen daar zijn veel te beperkt, en veel teveel gefixeerd op de situatie van het moment, ook nog binnen de doelstellingen van die clubs. Dat geeft allesbehalve een goed overzicht.

Goed voorbeeld is Tony Blair. Die gaat daar als ‘special envoy’van het quartet even de vrede regelen. Waar komt het op neer? Plannen voor investeren rond Bethlehem, terwijl je nauwelijks een ondernemer vindt, die in roerig oorlogsgebied wil investeren, en dat overigens ook niets oplost..
En vervolgens klaagt ie, dat het er bijna op neer komt, dat je van elk roadblock moet bepalen, welke kan blijven, en welke weg kan.
Een vent die zó verzopen is in de details, en zich zo in beslag laat nemen door de praktische zaken van het moment, snapt geen ene donder van het conflict of de hoofdzaken daarvan. Die krijgt ook niks opgelost, omdat hij geen fundamentele visie op het conflict ontwikkelt.
Blair zei, dat hij na 10 jaar nu eindelijk veel had bijgeleerd, maar hij blijft gewoon een echte amateur. Een broekie. Dat is geen professional op dit terrein. Dat is een mierenneuker zonder visie. Die laat zich gewoon in de luren leggen, door de tredmolen die Israël aan biedt.


Dat is nou juist het grote probleem, je kunt het een niet met het andere vergelijken.
Een voorbeeld;
Ik lever aan unicef een aggregaat van 200kva en die word gestolen na een gewapende overval door Hamas waardoor een mobiel hospital zonder stroom zit en er enkele weken geen operatie kan worden uitgevoerd, ben ik dit verplicht te melden aan mijn opdrachtgever Unicef, deze vifieerd mijn rapport en geeft dit door aan de VN.
Dan vind ik op deze site's mijn rapport terug in diverse degradatie's, Unicef schrijft bij overval werd een aggregaat buit gemaakt, Amnesty schrijft dat er mensen zijn gestorven na een explosie van de stroomlevering in een ziekenhuis en Al jazeera melde dat er een aggregaat was gestolen van een basis waardoor raket beschietingen werden gedaan door Israel.
Bij alle berichtgeving moet je incalculeren, dat er dingen niet kunnen kloppen. Er is altijd een foutmarge. Maar je moet wel de grote lijn van al die berichtgeving in de gaten houden. Dodencijfers, permanent vernielen van huizen of boomgaarden, permanent tegenhouden van mensen, waardoor je weet dat de handel permanent onmogelijk wordt. Permanente willekeurige arrestaties, en nog veel meer dingen. Het doet er helemaal niet toe, of een incidenteel bericht nou klopt of niet. De hoofdlijnen spreken voor zichzelf.


Weer een foutje van jou Maarten, ik denk zelfs dat jij nog nooit iets van geweld heb meegemaakt, dat jij nog nooit een pistool tegen je kop hebt gehad of dat jij nog nooit enkele dagen hebt doorgebracht in een gevangenis van Israel, omdat zij dachten dat ik hulde met de vijand en dat ik hen wapens leverden.
Jij zit veel teveel verzopen in de details van klein geweld, en ziet daarom de hoofdlijnen van het geweld niet. Maar goed dat ik het nooit meegemaakt heb, anders zou ik daar ook op gefixeerd raken. Ik geef je een paar voorbeelden:

Je komt terug van vakantie, en wordt Nederland niet meer binnengelaten. Niemand zet een pistool tegen je hoofd. Niemand bedreigt je. Iedereen is vriendelijk. Je komt er alleen niet meer in. Is dit geweld? Natuurlijk! Je bent je huis kwijt, je bezittingen, je bestaansmiddelen enz.

Je hebt een groentenhandel. Maar om de haverklap zetten ze je wijk af. Je kunt dan niet exporteren, en je voorraad is na 2 dagen beschimmelt. Je kunt niet importeren, en dan dus ook niet aan je verplichtingen voldoen. Na 3 maanden ben je failliet. Is dat geweld? Ja hoor. Bedenk maar wat je vindt, als gewapende benden je straat afsluiten, waardoor je dagenlang je huis niet in kunt. Jij zat meteen bij politie.

Een volk kan geen eigen staat op zijn grond oprichten, en dus ook geen basisvoorzieningen regelen. Het resultaat is honger, ziekten, geen gezondheidszorg, chaos, onlusten, geen infrastructuur waar je op kunt bouwen.. Geweld? Ja hoor..

Zo kun je duizenden dingen verzinnen. En die zijn er ook. Een islamitische vrouw dwingen zich naakt uit te kleden ten overstaan van 30 palestijnen aan een checkpoint? Geweld? Ja hoor, die vrouw komt die schaamte niet meer te boven.
Of neem de film “the syrian bride”. De vrouw op de Syrische Golan-hoogte gaat trouwen met een man in Damascus. Die mag er wel uit, maar nooit meer er in. Trouwen betekent haar complete familie en vrienden kwijt zijn. Is dit geweld? Ja hoor.

Professioneel gezien vat je het samen met: alle inbreuken op de VN-beginselen zijn een vorm van geweld. Uitgesplitst: inbreuken op landrechten, mensenrechten en oorlogsrecht, zijn geweld. Daarna kun je uitsplitsen in vele honderden gevallen, die allemaal schrijnend zijn, en allemaal een vorm van geweld zijn. Daaronder vallen ook de kleinere ervaringen, zoals een pistool tegen je hoofd krijgen. Het spijt me overigens voor je, dat je het hebt meegemaakt. Het zal wel een overweldigende ervaring zijn.
Maar toch is dit niet de hoofdzaak van het geweld. Je kunt beter kijken naar alle inbreuken op de VN-beginselen sinds 1917. Dat geeft een veel objectiever en vollediger beeld van al het geweld.

En pas wanneer je inziet hoeveel geweld er is, begrijp je ook het tegengeweld. Dan begrijp je ook, dat er 24 uur per dag veel Israelisch geweld is, en dat het accent op het incidentele Hamasgeweld niet erg realistisch is.


Je verwijst mij hier na een site die niet meer en niet minder doet dan wat wij hier ook eigelijk doen, namelijk de misstanden aan de kaak stellen.
Ik denk dat Keerpunt het heel wat beter doet dan jij, anders zou je al die dingen niet zeggen die je zegt.


Alleen is het jammer als jij zo positief bent over deze site, dat jij dan nog steeds afgeeft op de Nederlandse en/of Christelijke inmenging in Israel/Palestina, terwijl het jou dan allang duidelijk zou moeten zijn dat de wereldraad van kerken zich in 2001 heeft opgeroepen tegen Israel om geweld tegen de Palestijnen te staken.
1. De Nederlandse inmenging wordt vooral door de gevoerde politiek bepaalt. Die was altijd al in handen van CDA en VVD, en tegenwoordig door Verhagen. Vat dat maar gerust samen met “in bed with Israël”, ook al zijn er vééle mooie woorden over vrede. Samengevat kun je gerust stellen dat Nederland per saldo de ellende in stand houdt. Dat krijg je door Carte Blanches over samenwerking, in combinatie met bedelen om de mensenrechten, waar je nooit wat van terugziet.

2. Christenen? Die Wereldraad deugt, en Keerpunt ook. Maar alweer zakelijk kijken: wat doen christenen in het algemeen echt? CDA stemmen! :D Of Rouvoet. Of vaak rechts. Samen zorgen zij er voor, dat CDA-beleid doorslaggevend is in de politiek. Dat is ondanks alle mooie woorden en principes, wat ze concreet bijdragen in de Israëlische kwestie.

Waar komt dat op neer? Israël erkent de Palestijnse gebieden niet. Israël zweert het geweld niet af. Israël schendt de internationale afspraken bij bakken tegelijk. Israël gooit elke VN-resolutie in de prullenbak. Hamas krijgt om dezelfde redenen een boycot. En Israël krijgt van de CDA-politiek alles wat het zich maar wensen kan: associatieverdrag, uitbreiding daarvan voor producten uit de Palestijnse gebieden, EU-Israël Action plan vol delicatessen bij de samenwerking, en sinds 16 juni van dit jaar groen licht voor dat alles. Geen betere en partijdigere vriend voor Israël dan het CDA.

Nederlandse christenen dragen samen alles behalve bij aan realisatie van mensenrechten, landrechten of oorlogsrecht. Denk daar maar aan, als ook de paus kritisch over Israël is. Dankzij de christenen wordt er nooit de druk op Israël uitgeoefend, die nodig is om daar vrede te krijgen. En daar mag je christendom per saldo op afrekenen.


Het is dan ook jammer dat jij denkt je te kunnen plaatsen in mijn gedachten, terwijl jij mij niet kent en niet weet wat mijn werkzaamheden zijn, uitgezonderd mijn advertentie/oproep die ik ooit heb geplaatst voor personeel op maroc.nl, waar tot op heden nog steeds niemand heeft gereageerd.:moe:

Het gaat er om, dat je met jouw denkstijl in de zaak van zijn leven nooit een oplossing krijgt daar. Hier werkt enkel professionele aanpak: 1. signaleren wat inbreuken op de VN-beginselen zijn. 2. Constateren dat Israël die vele malen meer maakt dan de Palestijnen 3. Effectieve maatregelen nemen: Israël beëindigt de inbreuken niet? Boycot, klaar. Iets anders gaat van zijn leven nooit werken. Israël wil gewoon die Westbank, en wie niet ziet wat daar voor politiek voor bedreven wordt, die snapt niets van het conflict, noch van de redenen waarom die vrede er niet komt. Of die wil graag, dat Israël die krijgt.

Jammer dat je geen respons kreeg op je vacature. Maar je weet nooit waarom he? Niet iedereen is werkeloos, en iedereen maakt eigen plannen he? Er zijn heel veel onvervulde vacatures op dit moment. Maar succes met je bedrijf! Ik hoop dat Hamas niet blijft overvallen, ook al vind ik dat ze alle reden hebben.

John2
18-07-08, 16:54
Grinnik. Jij snapt geloof ik alleen maar wat zakelijk is, als het over je eigen portemone gaat he? Hoog tijd om op te houden met die gelikte verhalen, en eens rechtop te gaan zitten.. Overal waar grote belangen, grote belangenvestrengelingen, en grote mensenrechten op het spel staan, daar wordt het HOOG tijd voor een zakelijke aanpak. En dat geld helemaal bij grote conflicten tussen volkeren: nuchter blijven, uitganspunten zoeken, gezonde analyses maken, toepasselijke regels erbij halen, strategie bedenken.. Grinnik.. als jij je eigen bedrijf zo aanpakt, als de Palestijnse kwestie, dan ben je de volgende week failliet..


Daarna de rest van alle atoombommen op de rest van de mensheid: alle menselijke problemen opgelost. Dit heet “zakelijk zijn” á la John2. Ik zei al: tijd om wakker te worden.


Nederlanders en “helpen”.. :hihi: Ik krijg trane in me oge.. Zakelijk kijken jongen, en graag no nonsense.. Waar bestaat de NL-relatie met Israël en de Palestijnen uit? Met Israël is er miljardenhandel, en met de Palestijnen gaat het om enige miljoenen.
De totale westerse handel met Israël stelt Israël in staat om permanent Landrechten, Mensenrechten en Oorlogsrecht te schenden. En zonder westerse hulp, was een groot deel van de Palestijnen allang gecrepeerd onder de door Israël gecreëerde omstandigheden, mede door alle westerse hulp aan Israël. Als wij geen ‘hulp’ zouden geven, dan waren we dus nog erger dan de Junta in Birma, of de regering van Sudan.
Die hulp is een soort doekje voor het bloeden, dat wij zelf veroorzaken. We maken er weer mooie sier mee, maar verhullen op die manier, dat we een politiek voeren, die de ellende daar in stand houdt. En het Nederlandse bedrijfsleven vaart daar wel bij. Dat noem ik “zakelijke analyse”:
Je definieert eerst “schurkenstaat” via vele grootschalige inbreuken op de VN-beginselen.
Daarna definieer je helpers van dat terrorisme op dezelfde manier als medeplichtigheid in het strafrecht.
En dan ziet het er niet zo goed voor ons uit.. Je kunt wel denken, dat die VN-beginselen nog een vriendje van ons zijn, omdat wij daar normaal zo hard over roepen, maar in dit geval ziet het er erg slecht uit. Wij helpen per saldo niets. Wij helpen vooral naar de klote.


Er staat 7% te boek, en vermoedelijk is het minder. En het grootste deel is in Israël zelf. Bovendien geven private landrechten enkel recht om een minderheid tussen anderen te zijn, en absoluut geen recht om een eigen staat te vestigen. Of vind jij jat de Sharia-aanhangers in Nederland op den duur Brabant als Islamitische republiek kunnen uitroepen? Dacht het niet he? Jij gooit 2 zaken door elkaar: private landrechten, en publiek zelfbeschikkingsrecht van volkeren. Noem jij dat zakelijk. Ik noem dat amateurgebazel. Ovrigens werd de grond ook nog gekocht van lui, die het op papier bezaten, maar in feite niet de werkelijke eigenaar waren. Tel maar uit wat een puinhoop die zionistische acties gaven.

Schei uit man, dit is een Guru-verhaal. Slappe hap. New Age gelul. Dat komt ervan als je het te goed hebt. Denk voor vrede liever liever aan de Duitse bezetting, dat ontnuchtert wat.. Wat betekende vrede? Ophouden landrechten te schenden, ophouden met mensenrechten te schenden, en ophouden oorlogsrecht te schenden. Daarna mag je vochtige oogjes hebben over alles wat er nog overblijft. Maar vrede begint met de hoofdzaken, en dat is harde zakelijke business. De schurk, dat is degene die al die zaken schendt. Alle andere soorten van analyses zijn goed voor de prullenbak. Dat noem ik zakelijk wezen. Wij in Nederland weten precies hoe dat zit, en het ontkennen daarvan is enkel hypocrisie of normloosheid.


Omdat je dan bezig bent om door het bestuderen van splintertjes te proberen te construeren, hoe het totale gebouw er uit gezien heeft. Dit is volstrekte nonsens. Conflicten tussen volkeren analyseer je via de hoofdlijnen en hoofdzaken, en niet via verontwaardiging over klein leed. Je bent moralistisch bezig, niet zakelijk. Wou je over klein leed aan de gang blijven. Mooi: ik weet nog pakhuizen vol daarvan voor je..

Jij bent kennelijk een religieus warhoofd. Als de vraag gesteld wordt, waar een conflict mee begon, dan wordt in álle gevallen gekeken naar de omstandigheden, de aanleiding, de belangen enz. En de historie van de afgelopen 50 jaar of zo. Dat doen we bij alle conflicten. Dat is zeer zakelijk. En waar wou je nou mee aankomen? Bijbel? Flauwe kul, dat is enkel een factor, en niet eens een erg doorslaggevende. De Bijbel steunt die terugkeer overigens niet eens.


Dit is vooroorlogs denken, en een groot gevaar voor de wereldvrede. Millennia lang heeft de mensheid oorlogen gevoerd om dit soort redenen. Daar hebben we paal en perk aan gesteld in 1945, met de VN-beginselen voor de vrede. Het resultaat is wereldwijde voorspoed, en druk op iedereen, die in strijd met deze beginselen handelde. En dankzij Israël gaan we nou weer terug naar het stenen tijdperk bij het denken over landrechten. Hoog tijd dat jij wat zakelijker gaat worden, en gaat kijken naar waar landrechten van volkeren eigenlijk op gebaseerd zijn? Jouw visie is al net zo idioot als die van Hamas, die het ook heilig land noemt, en daar ook een verhaal bij heeft.


Warhoofd, al deze instellingen hebben sites. En de sites waar ik naar verwees, verwijzen daar ook naar. En die verwijzen nog naar veel meer, dan wat jij in de bus krijgt. En er zijn dus zat nieuwsbrieven in het Nederlands van uitstekende kwaliteit. Als jij die niet wilt zien, moet jij dat weten. Maar dan kun je beter uit de hele materie blijven en wat leuks gaan doen. Deze materie leent zich niet voor gezwam of koffiedik kijken. Dit vraagt om echte aanpak, echte analyse, en serieus werk.
De organisaties die je noemt gaan ook alleen maar over de mensenrechten, en allerminst over gezonde analyses van het conflict zelf. Het zal wel, dat jij niks anders doet, dan ach-en-wee roepen. Daar los je niks mee op, en het leidt ook niet tot begrip.


Laat me niet lachen. Die organisaties melden maar zeer beperkt wat daar gebeurt, niet op de laatste plaats omdat ze daar niet zijn. En de bronnen die er wel zijn, die wil jij niet bekijken. Mij best hoor.


Jij bent een echte zwammer.. Ik gebruik het woord zionisten bijna nooit, en dus ook niet te pas en te onpas.
En jij definieert zionisme enkel uit hoe het ooit ontstond, alsof daar de hoofdzaak mee gezegd is. Het heeft een hele ontwikkeling gehad, en kent diverse vormen, die in hun huidige vorm een doorslaggevende rol in het conflict hebben. Als je zionisme niet in dat verband kunt zien, snap je niets van waarom de vrede uit blijft.


Israël is het resultaat van agressie en roof. Dat is de wrange conclusie die je kunt trekken, als je de geschiedenis bekijkt, en onze eigen normen voor roof erbij neemt. Het beeld wat bij ons echter tientallen jaren geschetst wordt is dat van joden, die hun redenen hadden om die kant uit te gaan, en eigenlijk enkel in vrede wilden leven, en continu door die Arabieren aangevallen werden. Het omgekeerde blijkt dus het geval: Joden die een staat voor enkel joden wilden, en permanent agressief geweest zijn, om dat voor elkaar te krijgen. Alle historie blijkt daar op te wijzen, en die basiskennis is allerminst een feit van algemene bekendheid.

Dank je Maarten voor je antwoord, ik zal het kort houden deze keer.
In het stukje hierboven valt het mij op dat jij indien het jou uitkomt wel de bijbel de thoran en de koran erbij haalt maar als iemand anders er iets over zegt doe jij het af als niets ter zake.
Dit doe je trouwens regelmatig, immers de VN gaat ook uit van onderzoeken gedaan op gedetaileerde acspecten en niet op grote lijnen, want dan zouden wij snel klaar zijn.
Verder op de aankopen van stuken grond door de Russische joden werd door Engeland rechten aan verleent van eigen bestuur.
Misschien dom van de Engelsen, maar zeker niet van deze mensen die deze stukken grond kochten of hebben gekocht.
Ook in Europa kennen wij nog steeds stukjes grond die deze status hebben, die wij nu 0-zones noemen.

Maar deze jongen gaat na een week hard werken de stad in en wens een ieder dan ook een goed weekend.

Aït Ayt
19-07-08, 15:19
hopelijk dat je nog de tijd neemt om erop in te gaan johnny want maarten heeft zo te zien uitgebreid de tijd voor jou genomen om je het een en ander uit de doeken te doen over hoe je naar dit conflict moet kijken..
het zou zonde zijn als dit voor niks is geschreven en je er verder niet op inhaakt..

Maarten
19-07-08, 16:00
hopelijk dat je nog de tijd neemt om erop in te gaan johnny want maarten heeft zo te zien uitgebreid de tijd voor jou genomen om je het een en ander uit de doeken te doen over hoe je naar dit conflict moet kijken..
het zou zonde zijn als dit voor niks is geschreven en je er verder niet op inhaakt..
Sja.. er wordt nogal eens gedacht, dat het in de zaak gaat over verschillende meningen of discussie of zo. Dat is het niet. Wat ik doe is meer een soort voorlichting. Eigenlijk moet éen keer uitleggen genoeg zijn. Pas daarna is weer ruimte voor mening en discussie, maar dan wel met inachtneming van wat er ligt.
Veel lui denken de zaken gewoon te kunnen negeren, en gaan dan lekker door met hun mening verdedigen. Voor mij is dat totaal oninteressant.

Dit klinkt allemaal vreselijk arrogant, maar het is niet anders. Wie de gebruikelijke westerse kennis over dit soort conflicten niet meeneemt, die doet eigenlijk niet eens meer mee in de discussie. Die is enkel interessant voor zichzelf of zijn soortgenoten. Die produceren vooral supportersgeblaat, of gaan filosofietjes maken op grond van de simpele plaatjes die ze ervan in hun hoofd hebben, niet in de laatste plaats om te etaleren hoe geweldig hun eigen moraal is. OK, sommigen zijn serieus, maar vooral erg naief, en blijven in een soort beginnersstadium hangen.

Het mooie blijft de eenheid onder de critici: moslims, christen, joden, Amerikanen, Zuid-Afrikanen, velen snappen exact wat het geweld daar aan de gang houdt, en wat de werkelijke problemen zoal zijn. Dat hangt niet af van mening, maar domweg van het vermogen om de realiteit onder ogen te zien.
Er is wel een excuus voor de massa, want de kwaliteit van info en de de openbare meningsvorming in de zaak is bij ons belabberd.

Maar bedankt. Het is inderdaad zo, dat ik de moeite toevallig neem. Ik heb er gewoon even zin in, dat is alles. Normaal zou ik het niet eens meer doen. De hele zaak is zo helder als glas, en goede bronnen zijn er genoeg. Er is maar éen keuze: je wilt het weten, of je wilt het niet weten.

De Israellobby is sowieso allang door zijn argumenten heen. Die heeft ook helemaal nergens een antwoord op. Die gaat dus maar door met lasteren, liegen, misleiden, enz, terwijl de ver-militairisering van Israël gewoon door gaat. Vooral de wapenindustrie lijkt daar het beleid te bepalen.

Maarten
19-07-08, 16:27
In het stukje hierboven valt het mij op dat jij indien het jou uitkomt wel de bijbel de thoran en de koran erbij haalt maar als iemand anders er iets over zegt doe jij het af als niets ter zake.
Het gaat niet om de vraag óf je de boeken erbij haalt, maar waaróm precies? Er zijn goede en slechte redenen.
Jij nam een slechte. De voorstelling van zaken, waarbij het conflict voorgesteld wordt als een eeuwenoude kwestie, die met de Bijbel begon, en waar eeuwenlang antisemitisme aan verbonden is, dient alleen maar ter ondersteuning van het idee, dat het fundament van het conflict van de Bijbel afhangt, en dat er verder moeilijk wat aan te doen is. Dat is alles. Het is een manier om de echte discussies over de echte oorzaken te voorkomen.

Veel interessanter is de vraag, of de Bijbel de huidige praktijken wel steunt? Dat is absoluut niet zo. En zelfs het idee, dat de joden na 1917 gewoon terug konden, omdat het elders nu eenmaal moeilijk was, en er toevallig stoomboten waren waarmee je terug kon, is religieus gezien echt bespottelijk. Dat wordt geacht een goddelijk proces te zijn, op initiatief van God, vergezeld van een hereniging met God. Dat heeft helemaal niets te maken met Herzl’s zionisme, en nog veel minder met de praktijken daar.


Dit doe je trouwens regelmatig, immers de VN gaat ook uit van onderzoeken gedaan op gedetaileerde acspecten en niet op grote lijnen, want dan zouden wij snel klaar zijn.

Het gaat niet om de VN als organisatie, maar om alle westerse kennis over dit soort conflicten, zoals die samengevat werd in de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren.

En wat je ook vergeet, dat zijn de waslijsten van VN-resoluties tegen Israël, die domweg op grond van die beginselen gebaseerd zijn. Geen land waar zoveel resoluties tegen zijn. En dat komt niet door de eenkennigheid van de VN, maar domweg door de regels zelf.


Verder op de aankopen van stuken grond door de Russische joden werd door Engeland rechten aan verleent van eigen bestuur.
Je bedoelt die Engelsen, die zelf tegenover de Palestijnen helemaal geen rechten hadden om wat dan ook te bepalen? Dat waren invallers, zonder enige rechten. Het maakt niet uit, welke afspraken daar binnen de Volkerenbond over gemaakt zijn, want de Volkerenbond had er evenmin rechten. Het gaat gewoon om koloniaal denken.
De Palestijnen (inclusief autochtone joden daar.) daar hadden in beginsel gewoon zelfbeschikkingsrecht (ook over het hele land). Alle afwijkingen daarvan waren in feite inbreuken.


Misschien dom van de Engelsen, maar zeker niet van deze mensen die deze stukken grond kochten of hebben gekocht.
Ik zie iedereen, die in de hoofdstad iets ging regelen, en vervolgens de families ging verdrijven van land waar ze al eeuwenlang zaten, als agressor.
Herzl heeft trouwens bij de Ottomaanse Sultan al voorstellen gedaan om hele volksstammen te deporteren (“elders werk geven”) Dat ging toen niet door. Maar hier praat je niet over recht, maar over geweld.

Maar als je nou af ziet van dergelijke negatieve beoordelingen van oude situaties, dan nóg moet je constateren, dat destijds de joden daar begonnen met de agressie, of in elk geval dingen deden, die agressie uitlokte. Het geweld in die regio is dus niet een kip-ei vraag, en ook niet iets wat begint met de Bijbel, maar wat begint met verdrijvingen – of pogingen daartoe – door joden.

John2
20-07-08, 13:30
=Maarten;3683006]Het gaat niet om de vraag óf je de boeken erbij haalt, maar waaróm precies? Er zijn goede en slechte redenen.
Jij nam een slechte. De voorstelling van zaken, waarbij het conflict voorgesteld wordt als een eeuwenoude kwestie, die met de Bijbel begon, en waar eeuwenlang antisemitisme aan verbonden is, dient alleen maar ter ondersteuning van het idee, dat het fundament van het conflict van de Bijbel afhangt, en dat er verder moeilijk wat aan te doen is. Dat is alles. Het is een manier om de echte discussies over de echte oorzaken te voorkomen.
Dus op het moment dat ik de heilige boeken erbij haalt is een slechte redenen, omdat deze niet paste in jouw visie?
En de echte oorzaken, zijn deze dan zo duidelijk? Je hebt bezette gebieden van en door Israel, die weer claimt dat deze gebieden bezet zijn om de veiligheid te kunnen garanderen van hun burgers door de aanvallen, zo heb je het cirkeltje mooi rond.
Misschien moet je juist de oorzaak zoeken in het verre verleden en is deze hedendaagse geweld slechts een afleiding!


Veel interessanter is de vraag, of de Bijbel de huidige praktijken wel steunt? Dat is absoluut niet zo. En zelfs het idee, dat de joden na 1917 gewoon terug konden, omdat het elders nu eenmaal moeilijk was, en er toevallig stoomboten waren waarmee je terug kon, is religieus gezien echt bespottelijk. Dat wordt geacht een goddelijk proces te zijn, op initiatief van God, vergezeld van een hereniging met God. Dat heeft helemaal niets te maken met Herzl’s zionisme, en nog veel minder met de praktijken daar.
Dat ziet jij misschien anders dan de joden die daar heen trokken, misschien zien die dit wel als een teken van God en als je daar de bijbel over leest kom je ook raakvlakken tegen die dit onderstrepen.


Het gaat niet om de VN als organisatie, maar om alle westerse kennis over dit soort conflicten, zoals die samengevat werd in de VN-beginselen voor de vrede tussen volkeren.

Ja mijn beste Maarten, maar dit werkt alleen als iedereen meewerkt, maar vermoedelijk heeft het buiten de westerse wereld een andere aanpak nodig, gezien het feit dat het in Europa en Amerika wel redelijk werkt en voor de rest van de wereld er maar wat op aangeklungeld word.
Hier kun je nog de westerse kennis of de VN op aanspreken omdat de macht en kennis ook maar beperkt is.
Buiten dit gegeven word het ingrijpen door de VN en de westerse wereld ook niet in dank afgenomen zoals duidelijk mogen zijn in Libanon, Iraq, Afganistan en Joegoslavia, landen waar dictators jaren lang de dienst hebben uitgemaakt.



En wat je ook vergeet, dat zijn de waslijsten van VN-resoluties tegen Israël, die domweg op grond van die beginselen gebaseerd zijn. Geen land waar zoveel resoluties tegen zijn. En dat komt niet door de eenkennigheid van de VN, maar domweg door de regels zelf.
Inderdaad de waslijst van de VN resoluties tegen Israel die is groot, maar aan de andere kant kun je ook van de Palestijnen zeggen dat zij enkele resoluties niet nakomen en zich niet wensen te houden aan de regels van de VN.
Dan hoef je alleen maar te denken aan het toelaten van een terroristische Hamas in de regering, die tot op heden nog steeds weigerd om water bij de wijn te doen door de staat Israel te erkennen en hun besluit deze van de kaart te vegen in te trekken.
Je kunt moeilijk als VN met een vingertje wijzen naar één partij terwijl de andere partij zich ook niet wenst te houden hieraan.


Je bedoelt die Engelsen, die zelf tegenover de Palestijnen helemaal geen rechten hadden om wat dan ook te bepalen? Dat waren invallers, zonder enige rechten. Het maakt niet uit, welke afspraken daar binnen de Volkerenbond over gemaakt zijn, want de Volkerenbond had er evenmin rechten. Het gaat gewoon om koloniaal denken.
De Palestijnen (inclusief autochtone joden daar.) daar hadden in beginsel gewoon zelfbeschikkingsrecht (ook over het hele land). Alle afwijkingen daarvan waren in feite inbreuken.
Het gaat niet om koloniaal denken Maarten, maar puur om het feit zoals toen de kaarten lagen, het bestuur was in handen van Engeland en Frankrijk wat betreft deze gebieden, dit was destijds wereldwijd erkend, dus de gemaakte afspraken destijds waren ook rechtsgeldig, dit zal ook iedere rechtbank beamen.




Ik zie iedereen, die in de hoofdstad iets ging regelen, en vervolgens de families ging verdrijven van land waar ze al eeuwenlang zaten, als agressor.
Herzl heeft trouwens bij de Ottomaanse Sultan al voorstellen gedaan om hele volksstammen te deporteren (“elders werk geven”) Dat ging toen niet door. Maar hier praat je niet over recht, maar over geweld.

Kom Maarten ook jij weet dat er in het verdrag destijds overal rekening mee was gehouden, zelfs met een Palestijnse staat, alleen hebben de Palestijnen deze nooit opgeeist door interne meningsverschillen en zijn het juist de zelfde Palestijnen die in 1968 met geweld deze staat gingen opeisen.



Maar als je nou af ziet van dergelijke negatieve beoordelingen van oude situaties, dan nóg moet je constateren, dat destijds de joden daar begonnen met de agressie, of in elk geval dingen deden, die agressie uitlokte. Het geweld in die regio is dus niet een kip-ei vraag, en ook niet iets wat begint met de Bijbel, maar wat begint met verdrijvingen – of pogingen daartoe – door joden.

Dan moet jij je eens gaan afvragen wie de intifada's (het afschudden van het vuil) zijn begonnen, volgens mij niet door Israel, op 9 december 1987 begon de eerste en in 2005 werd de laatste beeindigd nadat Abbas inzag dat dit meer schade dan voordeel bracht aan de Palestijnse zaak.
Eind januari 2005 lijkt aan de Tweede Intifada een eind te zijn gekomen. Abbas belooft de gewapende terreur tegen Israël niet alleen met woorden maar ook met wapens te bestrijden. Sharon toont zich tevreden. Hij geeft opdracht de agressie tegen Palestijnen te stoppen en het leger uit een paar steden op de Westoever terug te trekken, wat in het begin ook gebeurde, maar later weer werd gestopt door de terreur aanslagen op Joodse burgers in Israel.
Nog steeds Maarten hebben in mijn ogen waar twee vechten twee de schuld

datra
25-11-08, 23:26
Waarom Kan Israel Met Flietuigen Oefenen.weet Je Hoeveel Vervuiling Dat Is.
En Waarom Kan Israel Dit Doen?
Zien Jullie Dat Niet.
Omdat Jullie Hun Produkten Kopen.
Als Jullie Beginnen Om Al De Israeli Of Us Produkten Te Boycotten Dan Hebben Zij Geen Geld Om Machtvertoon Te Laten Zien En Ook Niet Uit Te Oefenen.
Dus Van Af Morgen Doen Jullie Ook Mee.
Er Zijn In 5 Jaar Tijd.(zins De Inval Van De Us )meer Dan 200 Miljoen Mensen Bezig De Us Te Boycotten.
En Wat Zie Je Gebeuren In De Us ...
Begint Crisis..de Een Na De Ander.
Dus Kom Op ...

Willem van Buren
25-11-08, 23:34
Waarom Kan Israel Met Flietuigen Oefenen.weet Je Hoeveel Vervuiling Dat Is.
En Waarom Kan Israel Dit Doen?
Zien Jullie Dat Niet.
Omdat Jullie Hun Produkten Kopen.
Als Jullie Beginnen Om Al De Israeli Of Us Produkten Te Boycotten Dan Hebben Zij Geen Geld Om Machtvertoon Te Laten Zien En Ook Niet Uit Te Oefenen.
Dus Van Af Morgen Doen Jullie Ook Mee.
Er Zijn In 5 Jaar Tijd.(zins De Inval Van De Us )meer Dan 200 Miljoen Mensen Bezig De Us Te Boycotten.
En Wat Zie Je Gebeuren In De Us ...
Begint Crisis..de Een Na De Ander.
Dus Kom Op ...

Helemaal met je eens, stop jij dan direct met internet, een uitvinding van de Amerikaanse defensie en nog steeds in handen van de Amerikaanse overheid.

En welke producten kopen wij uit Israel?

Aït Ayt
26-11-08, 12:34
En welke producten kopen wij uit Israel?

niks want dat land boycotten we :)

Willem van Buren
26-11-08, 13:02
niks want dat land boycotten we :)

Oei, Ait Ayt denk dat jij je vergist, veel geleiders en half geleiders komen uit Israel (80%) en diamant is in handen van de Joodse bevolking, dus nogmaals wat heb jij thuis uit israel :hihi:

knuppeltje
26-11-08, 13:18
Oei, Ait Ayt denk dat jij je vergist, veel geleiders en half geleiders komen uit Israel (80%) en diamant is in handen van de Joodse bevolking, dus nogmaals wat heb jij thuis uit israel :hihi:

Mwa, dat is nog niet alles. Voor citrusfruit is de regeling getroffen dat voor dat fruit uit Israël, alhoewel geen EEG land, er geen import belasting over wordt geheven. Maar de Israëliërs kopen ook door Palestijnen geteeld citrusfruit op voor een absurd lage prijs, en exporteren dat ook naar hier. En zo besodemieteren ze daar de boel mee, en lichten ons, als zowel de Palestijnen op.
Maar daar valt volgens mij niet met Verhagen over te praten.

tanger'73
26-11-08, 13:22
Mwa, dat is nog niet alles. Voor citrusfruit is de regeling getroffen dat voor dat fruit uit Israël, alhoewel geen EEG land, er geen import belasting over wordt geheven. Maar de Israëliërs kopen ook door Palestijnen geteeld citrusfruit op voor een absurd lage prijs, en exporteren dat ook naar hier. En zo besodemieteren ze daar de boel mee, en lichten ons, als zowel de Palestijnen op.
Maar daar valt volgens mij niet met Verhagen over te praten.


Dat is wat ik noem verbluffend goed opgemerkt. :)

Aït Ayt
26-11-08, 13:51
Oei, Ait Ayt denk dat jij je vergist, veel geleiders en half geleiders komen uit Israel (80%)

en diamant is in handen van de Joodse bevolking, dus nogmaals wat heb jij thuis uit israel :hihi:

geleiders? is dat vuurwerk?
dat koop ik toch al nooit..

diamanten zijn boven onze stand en verder boycot ik geen joodse goederen maar produkten uit israël.. dat is wat anders.

tanger'73
26-11-08, 14:00
geleiders? is dat vuurwerk?
dat koop ik toch al nooit..

diamanten zijn boven onze stand en verder boycot ik geen joodse goederen maar produkten uit israël.. dat is wat anders.


Ik begrijp precies wat je bedoelt, zo haalde de plaatselijke turk het z'n hoofd om die grote dadels afkomstig uit Israël tijdens de Ramadan aan te bieden. Nou dat zal hij denk ik niet weer doen, aangezien hij geen restitutie kan krijgen voor bedorven dadels.

Slinger
26-11-08, 14:07
Mwa, dat is nog niet alles. Voor citrusfruit is de regeling getroffen dat voor dat fruit uit Israël, alhoewel geen EEG land, er geen import belasting over wordt geheven. Maar de Israëliërs kopen ook door Palestijnen geteeld citrusfruit op voor een absurd lage prijs, en exporteren dat ook naar hier. En zo besodemieteren ze daar de boel mee, en lichten ons, als zowel de Palestijnen op.
Maar daar valt volgens mij niet met Verhagen over te praten.


Kunnen die Palestijnen ergens anders een betere prijs krijgen?

Willem van Buren
26-11-08, 14:16
=Aït Ayt;3788043]geleiders? is dat vuurwerk?
dat koop ik toch al nooit..

Als je ze opblaast wel, maar normaal zitten ze in bijna elk electronica.



diamanten zijn boven onze stand en verder boycot ik geen joodse goederen maar produkten uit israël.. dat is wat anders.

Ik zie dat de inflatie ook is toegeslagen onder onze moslim broeders :aanwal:
Dus je kunt me geen tientje lenen? :hihi:

knuppeltje
26-11-08, 15:44
Kunnen die Palestijnen ergens anders een betere prijs krijgen?

Als ze de kans kregen wel denk, maar dat krijgen ze dus niet van jouw zionistische vriendjes.
Maar het meest verbazende, of eigenlijk ook niet, is dat je dus helemaal niets zegt over hoe ze daarmee ook ons besodemieteren.
Lekkere vriendjes heb jij.

Aït Ayt
26-11-08, 15:48
Ik begrijp precies wat je bedoelt, zo haalde de plaatselijke turk het z'n hoofd om die grote dadels afkomstig uit Israël tijdens de Ramadan aan te bieden. Nou dat zal hij denk ik niet weer doen, aangezien hij geen restitutie kan krijgen voor bedorven dadels.

:) eigen schuld dikke bult.. hij had kunnen weten dat de mensen het laten liggen.

ben je trouwens weer klanten kwijtgeraakt deze week?

ik zag je nog rijden in de stad :

http://www.freewebs.com/berlinrigters/DSC01387.jpg

Aït Ayt
26-11-08, 15:50
Lekkere vriendje heb jij.

is slinger ook al homo?

knuppeltje
26-11-08, 15:54
is slinger ook al homo?

Ik weet van niets, maar het is al de tweede keer dat ik een woord verkeerd type vandaag. Als ik niet uitkijk wordt dat nog een gewoonte. Maar ik heb het al gecorrigeerd.
Berdankt.

Aït Ayt
26-11-08, 15:56
Ik zie dat de inflatie ook is toegeslagen onder onze moslim broeders :aanwal:
Dus je kunt me geen tientje lenen? :hihi:

als je me belooft om er geen israëlische produkten mee te kopen, en je er ook geen drugs, tabak, alcohol, seksboeken, varkensvlees, sinterklaas kadootjes en kerstkadootjes van dat geld koopt dan mag je best een tientje van me krijgen..

Slinger
26-11-08, 16:09
Als ze de kans kregen wel denk, maar dat krijgen ze dus niet van jouw zionistische vriendjes.
Maar het meest verbazende, of eigenlijk ook niet, is dat je dus helemaal niets zegt over hoe ze daarmee ook ons besodemieteren.
Lekkere vriendjes heb jij.

Leg dat dan eens uit hoe dat zit met die betere prijzen die de Palestijnen kunnen krijgen.

En leg dan ook eens uit waar hem dat besodemieteren precies in zit.

Willem van Buren
26-11-08, 16:10
als je me belooft om er geen israëlische produkten mee te kopen, en je er ook geen drugs, tabak, alcohol, seksboeken, varkensvlees, sinterklaas kadootjes en kerstkadootjes van dat geld koopt dan mag je best een tientje van me krijgen..

Je gaat ineens wel heel erg ver en zou ik de rest van mijn leven tegen je moeten liegen en dat wil ik niet, dus moet helaas je aanbod na grondige overwegingen afslaan :hihi:
Maar maak je niet druk, want drugs gebruik ik en zal ik nooit en never gebruiken.
Sexboekjes, ach heb een geweldige vrouw, dus ook niet nodig.
Dus twee uit een score van zeven doe ik het nog redelijk goed als Christenen. ;)

tanger'73
26-11-08, 17:41
Je gaat ineens wel heel erg ver en zou ik de rest van mijn leven tegen je moeten liegen en dat wil ik niet, dus moet helaas je aanbod na grondige overwegingen afslaan :hihi:
Maar maak je niet druk, want drugs gebruik ik en zal ik nooit en never gebruiken.
Sexboekjes, ach heb een geweldige vrouw, dus ook niet nodig.
Dus twee uit een score van zeven doe ik het nog redelijk goed als Christenen. ;)


Vergeet die drugs waarvan je schrijft die te gebruiken niet? :)

VerbalSmaeel
26-11-08, 17:44
Chavez slams Obama's 'very bad signals' to Iran

Tuesday, November 25, 2008
CARACAS-Venezuelan President Hugo Chavez, a fierce critic of the United States, late Monday slammed "very bad signals" from U.S. president-elect Barack Obama that he said were "disrespectful" to Iran.


"Iranian President "Mahmoud Ahmadinejad sent him a letter. The reply wasn't good. It was disrespectful. Obama was unable to get away from the cliche. He spoke like (President George W.) Bush. They are very bad signs," Chavez said in a late night news conference to foreign journalists.


Obama told his first news conference after winning the US presidential election on Nov. 4 that Iran's pursuit of nuclear weapons was "unacceptable."


He also said that he would "respond appropriately" to a congratulatory letter from Ahmadinejad.


Chavez has tense relations with the United States, despite being one of its main suppliers of crude oil.


Venezuela expelled the U.S. ambassador to Caracas in September and Washington responded in kind.


The United States is "the empire that kills, bombs and assassinates. If Obama can convert that infernal machine into a machine that benefits the world, I think that would be a lot to hope for," Chavez said.


"We only aspire to respect. Hopefully he'll surround himself with good advisors, that he honors his color, his origin, that he remembers where he comes from. His wife is black, what beautiful children they have," the fierce anti-liberal said.


"Hopefully they're not going to kill Obama, but that murdering machinery is capable of anything," Chavez added.


The firebrand leader has tightened ties with Iran in recent years, and has referred to Ahmadinejad as a "brother."
http://www.dose.ca/news/story.html?id=992641

Willem van Buren
26-11-08, 18:14
Vergeet die drugs waarvan je schrijft die te gebruiken niet? :)

Geen drugs mijn beste, levens ervaring, misschien een stukje opvoeding, maar geen drugs.:)

tanger'73
26-11-08, 18:22
Geen drugs mijn beste, levens ervaring, misschien een stukje opvoeding, maar geen drugs.:)


Ok dan kwam het een beetje verwarrend over, doordat je schreef dat je drugs gebruikt en ik die never nooit niet nergens aan kon koppelen? :)

Willem van Buren
26-11-08, 19:11
Ok dan kwam het een beetje verwarrend over, doordat je schreef dat je drugs gebruikt en ik die never nooit niet nergens aan kon koppelen? :)

:hihi: las jou stukje ook anders dan jij het bedoelde:hihi:

knuppeltje
26-11-08, 22:10
=Slinger;3788199]Leg dat dan eens uit hoe dat zit met die betere prijzen die de Palestijnen kunnen krijgen.

Als jij zorgt dat jouw vriendjes de Palestijnen de gelegenheid geeft om dat citrusfruit zelf te verkopen en te exporteren, is dat probleem opgelost.


En leg dan ook eens uit waar hem dat besodemieteren precies in zit.

Heb ik eerder al gedaan, die invoerrechten die ze ontduiken over het niet door hen zelf geproduceerd citrusfruit, en het onder druk afzetten van de Palestijnen, wet je nog.

Slinger
26-11-08, 22:36
Als jij zorgt dat jouw vriendjes de Palestijnen de gelegenheid geeft om dat citrusfruit zelf te verkopen en te exporteren, is dat probleem opgelost..


Hiermee beweer je dus dat de Palestijnen de mogelijkheid wordt ontnomen om zelf een afnemer te zoeken. Als je zo'n bewering doet, dan kun je ook aangeven hoe dat in zijn werk gaat. Laat maar horen.



Heb ik eerder al gedaan, die invoerrechten die ze ontduiken over het niet door hen zelf geproduceerd citrusfruit, en het onder druk afzetten van de Palestijnen, wet je nog.

Nou, ik voel me helemaal niet besodemieterd.

Willem van Buren
26-11-08, 22:39
Als jij zorgt dat jouw vriendjes de Palestijnen de gelegenheid geeft om dat citrusfruit zelf te verkopen en te exporteren, is dat probleem opgelost.



Heb ik eerder al gedaan, die invoerrechten die ze ontduiken over het niet door hen zelf geproduceerd citrusfruit, en het onder druk afzetten van de Palestijnen, wet je nog.

Ik ben het meestal wel met jou eens, maar ik meende dat Dole Rotterdam de alleen rechten had om het fruit te kopen in de streken van de Palestijnse bevolking, althans dat was een paar jaar geleden zo.
Ik heb even gegoogle maar niets over kunnen vinden, maar vanaf 1990 tot 2001 weet ik het zeker.