PDA

Bekijk Volledige Versie : Radovan Karadzic gearresteerd



Bofko
21-07-08, 23:01
BELGRADO - Radovan Karadzic, aangeklaagd door het Joegoslavië-Tribunaal voor onder meer genocide na de val van Srebrenica, is gearresteerd in Servië. Dat meldde het kantoor van de Servische president Boris Tadic maandagavond.
Karadzic geldt als een van de meest gezochte criminelen ter wereld. Hij zou het bevel hebben gegeven tot etnische zuiveringen.
De man wordt verantwoordelijk gehouden voor de dood van achtduizend moslims in Srebrenica in 1995. Ook leidde hij de belegering van Sarajevo, waarbij 12.000 mensen om het leven kwamen.

Vlucht
Karadzic was al bijna dertien jaar op de vlucht om uit handen te blijven van het Joegoslavië-Tribunaal. Samen met de toenmalige generaal Ratko Mladic staat hij bovenaan het verlanglijstje van het tribunaal.

Genocide
De massamoord in Srebrenica is door het Internationaal Gerechtshof in Den Haag aangemerkt als genocide en werd door voormalig VN-secretaris-generaal Kofi Annan omschreven als 'de zwartste bladzij uit de geschiedenis van de VN'.

Soldim
22-07-08, 07:48
BELGRADO - Radovan Karadzic, aangeklaagd door het Joegoslavië-Tribunaal voor onder meer genocide na de val van Srebrenica, is gearresteerd in Servië. Dat meldde het kantoor van de Servische president Boris Tadic maandagavond.


Heeft Servie een gunst nodig? Een handelsverdrag, toetredings gesprekken met de EU?

mark61
22-07-08, 08:48
Heeft Servie een gunst nodig? Een handelsverdrag, toetredings gesprekken met de EU?

Nee toch :duizelig:

Lange lange tijd geen zien. Ik skrik ervan :tik:

Soldim
22-07-08, 08:53
Nee toch :duizelig:

Lange lange tijd geen zien. Ik skrik ervan :tik:

'k Most Fisk leze, zeie ze ... die's dik. Ben al ergens halverwege -- Libanon gelooft ik. :D

mark61
22-07-08, 09:52
'k Most Fisk leze, zeie ze ... die's dik. Ben al ergens halverwege -- Libanon gelooft ik. :D

:haha:

888
22-07-08, 10:37
Waarom maken we van deze topic geen topper of belangrijk nieuws.

Hopelijk dat ze alle oorlogsmisdadigers daar op de Balkan kan pakken. Dus niet alleen de Servische oorlogsmisdadiger, maar ook anderen (waar het omgaat).

John2
22-07-08, 18:32
Waarom maken we van deze topic geen topper of belangrijk nieuws.

Hopelijk dat ze alle oorlogsmisdadigers daar op de Balkan kan pakken. Dus niet alleen de Servische oorlogsmisdadiger, maar ook anderen (waar het omgaat).

Helemaal met je eens, immers hij is hoogstwaarschijnlijk de grootste oorlogsmisdadige van deze eeuw, dus mag van mij een topper worden.

delirious
23-07-08, 12:09
Meej laten executeren in Bosnie, zoals Saddamn

888
28-07-08, 13:17
Helemaal met je eens, immers hij is hoogstwaarschijnlijk de grootste oorlogsmisdadige van deze eeuw, dus mag van mij een topper worden.

Waarschijnlijk?! Wat zeg je me nou. Als je de hele geschiedenis op de Balkan bekijkt en goed de geschiedenis heeft bestudeerd. Dan weet je welke bevolkingsgroep meest slachtoffers zijn geworden. Radovan is een volksheld in Servië (voormalig Joegaslavië) en de oorlogsheld volgens hun is daar Ratko. Als ze de laatste arresteren dan breekt daar de een ware held uit.

Radovan wordt waarschijnlijk deze week uitgeleverd aan Den-Haag. Want in Nederland heeft hij ook veel aanhangers. Vergist je niet.

Zijn laatste beroep die hij heeft uitgeoefend is Alternatief Geneesheer.

MackDaddy
28-07-08, 16:21
De eeuwige hel voor de bastard!

888
29-07-08, 10:16
De eeuwige hel voor de bastard!

Het is nog niet zeker of hij aan Den-Haag wordt uitgeleverd, want er zijn diverse juridische bezwaren. Ook een deel van de Servische bevolking is tegen zijn uitlevering. Want er gaan deze week meer dan tienduizenden mensen de straat op om tegen zijn uitlevering te protesteren.

Want de huidige Servische regering van President Tadic is bang dat zijn kabinet ten val zal komen.

mark61
29-07-08, 10:19
Want de huidige Servische regering van President Tadic is bang dat zijn kabinet ten val zal komen.

Dat niet, hij is bang dat zijn kop eraf gaat, zoals die van Dzindic. Er zou al een moordcomplot onthuld zijn.

Zag trouwens gisteren een Bosnisch-Servische en een moslim-Bosnische ex-vriend(in) ongenadig naar hem uithalen. Ze schetsten een verleden en ontwikkeling als van die mislukte kunstschilder uit Oostenrijk. Zou het een menstype zijn?

Bofko
31-07-08, 11:55
Geknipt en geschoren


http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/07/31/radovanneke.jpg

http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/9/7/1/art_large_7096.jpg

mark61
31-07-08, 12:35
Geknipt en geschoren


http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/07/31/radovanneke.jpg

Je huis- tuin- en keukenmoordenaar.

MackDaddy
31-07-08, 19:11
Damn wat is ie lelijk !

Bofko
31-07-08, 21:57
Karadzic beweerde dat hij een overeenkomst had met Holbrooke, de Amerikaans onderhandelaar in 1996. Als hij zich terugtrok uit het politieke leven zou hij niet vervolgd worden.

Ik zag net Nova,waarin Holbrooke gevraagd werd te reageren. Die ontkende die overeenkomst maar viel voor mij gelijk door de mand.
" How dare you to believe this warcriminal and notorious lyer and not believe the US and his president ( toen: Bill I-did-not-have-sex-with-that-woman Clinton )". Dat beet-ie Twan Huys toe, die over zijn 'believe' helemaal nog niks gemeld had. En daarna was hij deeply offended omdat Huys het waagde om erop terug te komen.

De definitie van een leugenaar is dat hij SOMS de waarheid spreekt, Mr Holbrook, en niet dat hij ALTIJD liegt.Dat laatste heeft nog nooit iemand voor elkaar gekregen.

Julien
01-08-08, 02:13
Karadzic beweerde dat hij een overeenkomst had met Holbrooke, de Amerikaans onderhandelaar in 1996. Als hij zich terugtrok uit het politieke leven zou hij niet vervolgd worden.

Ik zag net Nova,waarin Holbrooke gevraagd werd te reageren. Die ontkende die overeenkomst maar viel voor mij gelijk door de mand.
" How dare you to believe this warcriminal and notorious lyer and not believe the US and his president ( toen: Bill I-did-not-have-sex-with-that-woman Clinton )". Dat beet-ie Twan Huys toe, die over zijn 'believe' helemaal nog niks gemeld had. En daarna was hij deeply offended omdat Huys het waagde om erop terug te komen.

De definitie van een leugenaar is dat hij SOMS de waarheid spreekt, Mr Holbrook, en niet dat hij ALTIJD liegt.Dat laatste heeft nog nooit iemand voor elkaar gekregen.

Ik geloof Karadzic ook in deze..

mark61
01-08-08, 11:12
De vraag is meer of de VS / Clinton / Holbrooke in een positie was zo iets 'af te spreken'.

Zo lang de VN geen afspraken met Kara heeft gemaakt kan het Joegotribunaal rustig door.

knuppeltje
01-08-08, 14:45
Ik geloof Karadzic ook in deze..

Heel simpel, als die zogenaamde afspraak ook maar enige rechtsgeldigheid zou hebben, dan had hij zich niet al die tijd hoeven te vermommen.
Heeft Holbrooke wetende dat het toch niet rechtsgeldig zou zijn deze afspraak toch gemaakt, dan heeft dat dan ook geen enkele gevolgen voor het tribunaal.
Maar natuurlijk liegt Holbrooke niet, Amerikanen liegen nooit, kijk maar naar Vietnam, Korea, Irak. En zelfs over die zogenaamde Dayton akkoorden hebben Clinton en de zijnen ook altijd gelogen, dus waarom nu niet, al was het maar tegen Karadzic om hem toen daar weg te krijgen.

Orandajin
05-08-08, 01:29
N.a.v. het oppakken van Karadzic was ik wat aan het zoeken naar filmpjes en reportages en kwam ineens dit tegen van het programma 'tegenlicht' over de rechtzaak Milosevic en de negatieve beeldvorming van de media t.o.v. de Serven rondom de oorlog in Joegoslavië.
IEMAND moest namelijk de schuld krijgen van de oorlog. Maar waren de Serven wel de echte schuldigen en zo slecht nog wel? Of wil iemand dat ons doen geloven?

Ik heb nog nooit zo'n stuk bedrog van rechtsgang als dit mogen zien... het is ongekend.

O.a. komt aan bod het manipuleren van beelden zodat het lijkt of er concentratiekampen waren opgezet in Joegoslavie door de serven, terwijl er niks van waar is. Daarnaast wordt in de rechtzaak de ene na de andere valse getuige opgeroepen en door Milosevic ontmaskerd en de vloer mee aangeveegd, maar dit hebben wij eigenlijk nooit mogen horen of zien. of toch weer wel? waarom komt dit in een programma als tegenlicht? veel aandacht is er i.i.g. niet aan besteed, dat blijkt wel.

Uiteindelijk is Milosevic gestorven in zijn cel en ik ben er van overtuigd dat men hem heeft omgebracht omdat ze 0,0 zaak tegen hem hadden en bang waren voor gezichtsverlies van de internationale gemeenschap.

Kijk en huiver mee:

http://video.google.com/videoplay?do...55578968730263

Orandajin
05-08-08, 01:30
De doofpot rond Milosevic stinkt als een beerput!

Orandajin
05-08-08, 01:31
Enorm schofferend is dat de gemuilkorfde pro-moslim media nu al hopen dat "Karadzic veroordeeld mag worden voor 2010 wanneer het tribunaal ermee stopt". Want het was toch " zo spijtig dat Milosevic dood was voordat hij veroordeeld kon worden". terwijl hij geliquideerd werd alvorens hij zijn gelijk kon aantonen.Zo zie je maar hoe men het publiek de grofste leugens kan wijsmaken, er was helemaal geen bewijs tegen M en K, maar dat schande-tribunaal "moest" met een veroordeling komen aanzetten om de bombardementen tegen Servië, en het oprichten van het onafhankelijk mossel-Kossovo achteraf te rechtvaardigen.
Ik merk dat helaas ook 2 Belgen, Brammertz en Van den Wijngaert zich laten lenen tot deze verraderlijke en schandelijke vertoning. Of hoe zogezegd "gestudeerde" professoren "internationaal recht" zich als domme kippen de leugens van de CIA laten voeren.

mark61
05-08-08, 06:46
IEMAND moest namelijk de schuld krijgen van de oorlog. Maar waren de Serven wel de echte schuldigen en zo slecht nog wel? Of wil iemand dat ons doen geloven?

Iemand moet er ook mee zijn begonnen. En wel de Serviërs. Heerlijk hè, zo'n kort geheugen?

Was is dit voor een walgelijke twijfelzaaierij, zo van: waren het niet de Polen die WOII waren begonnen door arme Duitsers te vermoorden?

Idioot.

H.P.Pas
05-08-08, 08:18
Idioot.

:fpetaf:

knuppeltje
05-08-08, 08:44
Uiteindelijk is Milosevic gestorven in zijn cel en ik ben er van overtuigd dat men hem heeft omgebracht omdat ze 0,0 zaak tegen hem hadden en bang waren voor gezichtsverlies van de internationale gemeenschap.

Gossie, was het weer even still over complotheorien over vliegtuigen, krijgen we dit. :schreeuw:

knuppeltje
05-08-08, 08:46
Ik merk dat helaas ook 2 Belgen, Brammertz en Van den Wijngaert zich laten lenen tot deze verraderlijke en schandelijke vertoning. Of hoe zogezegd "gestudeerde" professoren "internationaal recht" zich als domme kippen de leugens van de CIA laten voeren.[/QUOTE]

Zou je die pillen niets eens andersom in kunnen nemen, en ook op tijd. :hihi:

H.P.Pas
05-08-08, 08:47
Gossie, was het weer even still over complotheorien over vliegtuigen, krijgen we dit. :schreeuw:


Zet je maar schrap, Knuppel.


Belangrijk: Het is de wraak van het klootjesvolk
Orakel

knuppeltje
05-08-08, 09:11
Zet je maar schrap, Knuppel.

Hoed u voor het orakel, daar kwamen de Grieken ook achter als het te laat was.

mark61
05-08-08, 09:35
Hoed u voor het orakel, daar kwamen de Grieken ook achter als het te laat was.

Tis meer een oranda dan een orakel waar je last van krijgt.

knuppeltje
05-08-08, 11:26
Tis meer een oranda dan een orakel waar je last van krijgt.

Maar hij orakelt er anders onbehoorlijk op los.

mark61
05-08-08, 11:40
Maar hij orakelt er anders onbehoorlijk op los.

Tis schunnig mneer. Ze denken zeker dat hier alles mag.

John2
05-08-08, 12:49
Iemand moet er ook mee zijn begonnen. En wel de Serviërs. Heerlijk hè, zo'n kort geheugen?

Was is dit voor een walgelijke twijfelzaaierij, zo van: waren het niet de Polen die WOII waren begonnen door arme Duitsers te vermoorden?

Idioot.

Kun jij dan een verklaring geven voor het volgende en mij ervan overtuigen dat dit zaakje niet stinkt.
Volgens het rode kruis waren er 7000-8000 doden, even later komt de VN dat dit aantal moet worden bijgesteld omdat 3500 mensen die op de lijst voorkwamen hebben gestemd enkele maanden later?

mark61
05-08-08, 12:57
Kun jij dan een verklaring geven voor het volgende en mij ervan overtuigen dat dit zaakje niet stinkt.
Volgens het rode kruis waren er 7000-8000 doden, even later komt de VN dat dit aantal moet worden bijgesteld omdat 3500 mensen die op de lijst voorkwamen hebben gestemd enkele maanden later?

Welk zaakje? Welke 7000 doden? Er zijn dacht ik 200.000 doden gevallen.

Van welke onvolprezen kleutersite heb je dit nou weer? S.V.P. geen link naar de teletubbieshomepage.

Jij lult de hele tijd al uit je nek, accepteert niet dat je lult als met de feiten wordt terecht gewezen, en nou moet ik onzinnige lulbewering nummer 682 gaan geloven?

Jij vindt Milosevic, Karadzic en duh Serviërs van die toffe jongens?

John2
05-08-08, 14:39
mark61;3690696]Welk zaakje? Welke 7000 doden? Er zijn dacht ik 200.000 doden gevallen.
Verkeerd gedacht denk ik?
Toen de Servische regering na maanden van zware Navo-bombardementen eindelijk capituleerde en zijn troepen uit Kosovo terugtrok, begon meteen het onderzoek naar massagraven. Volgens de verhalen hadden de Serviërs in vele dorpen stevig gemoord onder de burgerbevolking en daarbij oude mannen, vrouwen en kinderen niet gespaard. Veel van hun slachtoffers zouden halsoverkop in massagraven zijn gestort. Verschillende officiële woordvoerders van de Navo-landen hadden destijds getallen van rond de 100.000 slachtoffers genoemd.
Onderzoekers van het Joegoslavië Tribunaal in Den Haag ontdekten vrijwel meteen enkele massagraven waarin tientallen doden lagen. Nu, een half jaar later, zijn ongeveer 160 van de vermoedelijk 500 massagraven onderzocht. Zolang het Joegoslavië Tribunaal zijn onderzoek niet heeft afgerond, wil het geen mededelingen doen over het aantal doden. Wel is inmiddels bekend geworden dat het aantal slachtoffers waarschijnlijk zeer veel lager ligt dan 100.000.
Wilde schattingen
Over het werkelijk aantal doden doen allerlei cijfers de ronde. De Amerikaanse regering spreekt van 1400 'reeds geborgen doden'. Maar de Amerikaanse afgezant voor de mensenrechten Scheffer houdt het op 5000. De Franse VN-afgevaardigde Kouchner gaat uit van 11.000 doden, terwijl de Spaanse onderzoeker Pujol een getal van 2500 noemt. Hoe het ook zij, de 100.000 zal niet worden gehaald, tenminste niet via de massagraven. Het kan natuurlijk ook zijn dat er wel veel meer doden zijn gevallen en dat de Serviërs de lijken zo veel mogelijk hebben verbrand om de sporen van hun misdaden uit te wissen. Waarschijnlijk zal de precieze toedracht nog lang en misschien wel voor altijd onduidelijk blijven. Zo is het ook niet duidelijk hoeveel mensen er nu precies vermist worden.




Van welke onvolprezen kleutersite heb je dit nou weer? S.V.P. geen link naar de teletubbieshomepage.
http://www.gammanieuwsdienst.nl/pages1/week4599/twijfels.htm


Jij lult de hele tijd al uit je nek, accepteert niet dat je lult als met de feiten wordt terecht gewezen, en nou moet ik onzinnige lulbewering nummer 682 gaan geloven?
Dank je voor de telling.


Jij vindt Milosevic, Karadzic en duh Serviërs van die toffe jongens?
Nee, maar dat vind ik van jou ook niet.

mark61
05-08-08, 16:57
Verkeerd gedacht denk ik?

Het getal 7000 komt in jouw fantastische bron in het geheel niet voor, al staat het vol met getallen; het getal 3500 ook niet. Het Rode Kruis en de VN ook niet, laat staan verkiezingen.


Dus waar heb je die fantasie vandaan? Niet uit je bron (weer een onnozele, intussen opgeheven, schoolboekensite). Waarom doe je dat toch elke keer, dat opzichtige liegen?

7000 is wel het aantal geschatte Srebrenicanezen dat vermoord is door de Bosnische-Servische troepen.

We dalen weer af tot holocaustontkenningniveau.

1973Tanger
05-08-08, 17:08
Het getal 7000 komt in jouw fantastische bron in het geheel niet voor, al staat het vol met getallen; het getal 3500 ook niet. Het Rode Kruis en de VN ook niet, laat staan verkiezingen.


Dus waar heb je die fantasie vandaan? Niet uit je bron (weer een onnozele, intussen opgeheven, schoolboekensite). Waarom doe je dat toch elke keer, dat opzichtige liegen?

7000 is wel het aantal geschatte Srebrenicanezen dat vermoord is door de Bosnische-Servische troepen.

We dalen weer af tot holocaustontkenningniveau.

Zelfs zo'n partijdige Servische bron waarmee wordt aangekomen, wordt onnauwkeurig gelezen.