PDA

Bekijk Volledige Versie : De dood van kinderen



IbnRushd
23-07-08, 21:39
De dood van kinderen


http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2008/07/baby_dies.jpg

Nummer 210. Donderdag stierf Wasseem Hamdan in Gaza, tien maanden oud. Het jongetje had medische hulp nodig die in Gaza niet te krijgen is, maar mocht niet de grens over. Ook stierf een meisje van zes, Imad al Qweiny, aan een nierziekte. Ook haar vergunning werd geweigerd.

Hier (http://www.imemc.org/article/56076).

Bron: anjameulenbelt.sp.nl

aletheia
23-07-08, 22:58
Smerig en walgelijk. Dat je een gebied hermetisch wil afsluiten ga je gang, maar kinderen mogen nooit het slachtoffer worden van dit soort onzinnige conflicten.
Schaam je kinderen van Abraham. Schaam je

ronald
24-07-08, 02:16
Smerig en walgelijk. Dat je een gebied hermetisch wil afsluiten ga je gang, maar kinderen mogen nooit het slachtoffer worden van dit soort onzinnige conflicten.
Schaam je kinderen van Abraham. Schaam je

Zo af en toe komt IbnRushd terug met eenzelfde post: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=247186
Niet dat het leed valt te bagatelliseren natuurlijk maar de situatie is wel even iets breder dan dat hij wil doen laten geloven.


Anja Meulenbelt is altijd goed geweest om één kant van zaken te belichten. Wat weet zij nou.

Israel Helps Sick Gazans
May 1, 2008

This isn’t news to me, but since it is most likely news to most, I thought I’d post about this.

I have actually made a few posts in the past about medical procedures performed in Israel on Palestinians, but yesterday the BBC,

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7375439.stm

known to be very anti-Israel, published a nicely balanced article about the issue. Here are some excerpts from the article. I urge you to read it in its entirely if you can.

I would like to point out that I am pasting PARTS of the article here, the parts that aren’t often published, and am aware that I have left out certain sections. This is to ensure the basic points get across in case you don’t click on the article itself.

Crying out in pain, Ahmed lies in a hospital bed in Barzilai Medical Centre, his blood-encrusted lower limbs heavily bandaged. Two weeks earlier, the 17-year-old became another victim of the violence between Israeli forces and Palestinian militants when he lost his left leg, he says, in an Israeli missile strike against militants in Bureij refugee camp in the Gaza Strip.

At first, he was taken to Gaza’s Shifa hospital, but with the territory’s health system under severe strain after months of Israeli blockade and internal strife, his only hope for life-saving treatment lay in Israel itself.

“We got our permit from the Israeli authorities within 24 hours,” said Ahmed’s father, Muhammad. “An ambulance took my son from Shifa to the Erez crossing, where he was transferred to an Israeli ambulance and brought to Barzilai. I used to work in Israel so I wasn’t afraid, but for him it is his first time,” he said.

Since his arrival at the medical centre in Ashkelon, Ahmed has undergone three operations and he is awaiting a fourth.

While some 1,600 Gazan patients had permit requests denied by Israel in 2007, more than 7,000 were allowed in for medical treatment - a 50% increase on 2006 - according to the World Health Organization (WHO).

MEDICAL PERMITS FROM GAZA
2006: 4932 granted*; 538 denied
2007: 7176 granted *; 1627 denied

Under the 1994 Israeli-Palestinian peace accords, the Palestinian Authority assumed responsibility for health services in the West Bank and Gaza. However, with tertiary care virtually non-existent in Gaza, Palestinians there are forced to seek such treatment in Israel or beyond.

Barzilai is one of three hospitals in Israel to which most of the cases come, but its proximity to Gaza - just 12km (seven miles) - means it gets those which are most severe.

“We treat hundreds of Gazans here each year,” says Dr Ron Lobel, Barzilai’s deputy director.

He says there are some five to 15 Gazan patients there at any given time.

“Most are extremely ill, a lot have bullet wounds, but we also treat Palestinians with cancer, kidney and liver diseases who can’t get treatment in Gaza.”

He says doctors never ask patients how they got their injuries or if they belong to a militant group.

“Even if they’re terrorists they’re treated like any other person being brought into the emergency room - we make no distinction between treating Israelis or Palestinians.”

Most treatment is funded by the Palestinian Authority’s health department, although many cases are treated by Israel for free.

Ironically, Barzilai’s closeness to Gaza also means the hospital is within range of militants’ rockets.

“It’s absurd,” says Dr Lobel. “We’re treating Gazans while coming under fire from their own back yards.”

In February, a rocket landed near the hospital’s emergency room on the same day that a Palestinian woman from Beit Lahiya in Gaza gave birth there to premature twins.

“WHO believes there is a right for everybody to get health care,” said Mahmoud Dahar, the organisation’s director in Gaza.

“Israel has the most sophisticated security measures at the Erez crossing, so if people are going to carry out attacks, they will be stopped there. No requests should be turned down.”

But Israel says it has to balance Gaza’s humanitarian needs with its own security.

In June 2007, two Palestinian women who had received medical entry permits were arrested at the Erez crossing after it was discovered they planned to blow themselves up in an Israeli hospital, Israeli authorities said.

In 2004, a female suicide bomber who claimed she had surgical plates in her legs blew herself up at the crossing after bypassing the metal detector, killing four Israelis.

“This is why the crossing can’t be the first point of verification, there has to be some sort of clearance process beforehand,” said Maj Lerner.

The crossing itself has been bombarded over 200 times by mortars, rockets and sniper fire since last June, automatically closing every time.

“It’s a dilemma we’re dealing with - the terrorists make life very difficult for genuine medical cases, but at the end of the day the vast majority who need treatment in Israel are actually approved.”


* Bekostigd door de Israelische belastingbeteler.

Eke
24-07-08, 15:39
De pijn op het gezicht van de moeder voel ik lijfelijk.

Ieder van ons die dit hartverscheurende beeld ziet zal maar 1 ding willen :een einde aan dit lijden van onschuldigen.

Dus daar zijn we 1 in, met z'n allen.

Nu verder....

ik voel m'n machteloosheid omdat ik te weinig weet en kan doen, maar mijn hart zegt :
ondanks alle haat aan beide zijden en duidelijk schuld van de nieuwkomers..stoppen met vechten..en laat wijze mensen met haalbare voorstellen komen.

De Palestijnen zijn schandelijk overruled geworden door luizige afspraken die er destijds (zeer onvoldoende) gemaakt zijn,maar waardoor ook gewone Joodse mensen vol vertrouwen naar 'hun' beloofde land vertrokken. Ze kwamen niet in den beginne om een nieuw leven op te bouwen in oorlog. Geen familie houdt daarvan en kiest daarvoor om z'n kinderen in een oorlog op te laten groeien.Geloof me nou maar.

OK. Ik heb mezelf leeggeperst vandaag....om o.m.een voor mij zinvolle bijdrage aan dit draadje te geven. Dat lijden gebeurt nu ook, he.En niet alleen in Palestina. Maar dat hoort hier niet thuis !

Ik ben weg .

IbnRushd
24-07-08, 16:20
Zo af en toe komt IbnRushd terug met eenzelfde post: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=247186
Niet dat het leed valt te bagatelliseren natuurlijk maar de situatie is wel even iets breder dan dat hij wil doen laten geloven.

Niet 'tzelfde artikel hoor.

Er valt ook niets te bagatelliseren. Het is een keiharde feit dat veel Palestijnen niet de grens over mogen.



MEDICAL PERMITS FROM GAZA
2006: 4932 granted*; 538 denied
2007: 7176 granted *; 1627 denied

1627 geweigerd, en ziehier de resultaten. Ronald, je kunt doden niet nuanceren. Leer dat eens.

mark61
24-07-08, 18:32
De Palestijnen zijn schandelijk overruled geworden door luizige afspraken die er destijds (zeer onvoldoende)

Zeer onvoldoende? Niemand van de 'afsprekers' had enig recht dergelijke 'afspraken' te maken.



gemaakt zijn,maar waardoor ook gewone Joodse mensen vol vertrouwen naar 'hun' beloofde land vertrokken.

Dat was dan erg stom, om te denken dat je zo maar in andermans land kan gaan wonen, een staat oprichten, en dan denken dat je daar ongestraft mee weg kan komen.

ronald
24-07-08, 18:47
Niet 'tzelfde artikel hoor.

Er valt ook niets te bagatelliseren. Het is een keiharde feit dat veel Palestijnen niet de grens over mogen.



1627 geweigerd, en ziehier de resultaten. Ronald, je kunt doden niet nuanceren. Leer dat eens.


Ik schreef ook "met eenzelfde post" niet "dezelfde post".

Ik geloof dat je ook wel weet waarom Israel zijn grenzen dicht houdt en ze weer opent wanneer er bepaalde voorwaarden verzekerd worden.

Als je nou eens optelt hoeveel van dat soort gevallen in Nederland of Egypte bv worden geweigerd dan had je opmerking van 1627 geweigerd (jij schijnt te weten waarom of dat zij dan ook meteen zijn overleden merk ik) btw 7176 in 2007 toegelaten om operatie/behandeling te ontvangen in diverse Israelische ziekenhuizen, niet schokkend nieuws, nog zin. Inderdaad. Geen Israelier klaagt over "Waar gaat onze gezondheidszorg naar toe?". Misschien zet je hier een of andere fonds op om nog meer gezondheidszorg in Europa te kunnen bieden. Hebben je ergenissen nog enig nut. Oj wee roepen en foto's als deze de wereld overzenden is zo goedkoop, kan iedereen wel.

IbnRushd
25-07-08, 15:42
Ik geloof dat je ook wel weet waarom Israel zijn grenzen dicht houdt en ze weer opent wanneer er bepaalde voorwaarden verzekerd worden.

Nee ik weet het niet. Ik weet absoluut niet waarom een baby van tien maanden oud en een zesjarig meisje niet over de grens mogen? Je gaat toch niet beweren dat het om veiligheidsredenen gaat?



Als je nou eens optelt hoeveel van dat soort gevallen in Nederland of Egypte bv worden geweigerd dan had je opmerking van 1627 geweigerd (jij schijnt te weten waarom of dat zij dan ook meteen zijn overleden merk ik) btw 7176 in 2007 toegelaten om operatie/behandeling te ontvangen in diverse Israelische ziekenhuizen, niet schokkend nieuws, nog zin.

Tsjonge jonge, wat een ongelooflijke bespottelijke reactie is dit. Wat een mislukte goedpraterij. Mag ik concluderen dat jij het prima vindt als zij een baby en een kleuter binnen de grenzen (in een gevangenis) houden zodat ze langzaam kunnen creperen louter omdat waarschijnlijk andere landen het ook doen? Vind je, ondanks die drama, dat de zionisten nog steeds moreel bezig zijn?



Inderdaad. Geen Israelier klaagt over "Waar gaat onze gezondheidszorg naar toe?". Misschien zet je hier een of andere fonds op om nog meer gezondheidszorg in Europa te kunnen bieden. Hebben je ergenissen nog enig nut. Oj wee roepen en foto's als deze de wereld overzenden is zo goedkoop, kan iedereen wel.

Weer zo'n mislukte cynische opmerking. Dat jij daar nog grapjes over durft te maken. In plaats van afkeur te tonen tegen je mede-zionisten, sta je hier meteen met je beste schoenen moordenaars te verdedigen. Heb je wel een hart?

mark61
25-07-08, 15:58
Nee ik weet het niet. Ik weet absoluut niet waarom een baby van tien maanden oud en een zesjarig meisje niet over de grens mogen? Je gaat toch niet beweren dat het om veiligheidsredenen gaat?

Oorspronkelijk natuurlijk wel. Jij weet net zo goed als Ronald en ik dat het is voorgekomen dat ambulances zijn gebruikt voor het transport van explosieven, wapens en strijders. Niet doen of je neus bloedt, dat verzwakt de kracht van je overige argumenten. (Overigens is dat opgelost door patiënten over te laden in Israelische ambulances, maar dat kan dus een levensgevaarlijke operatie zijn)

Dan doet het er ff niet toe wie er bovenop die bommen lag, en of die persoon wist wat er onder hem/haar lag. Het geeft wel het cynisme van de strijders aan, of ben je dat niet met me eens?

Regel één in internationale oorlogvoering is dat strijdkrachten absoluut worden gescheiden van medische verzorgers en hun uitrusting. Meestal houden landen zich daar ook aan. Behalve dus sommige Palestijnen, en onlangs de Colombiaanse overheid met die Betancourt-truc.

Verder is het de vraag in hoeverre de Israelische gezondheidszorg verplicht zou moeten zijn buitenlanders te verzorgen. Je kan zeggen dat wie de tent bezet verantwoordelijk is voor het welzijn van de bezetten; dat impliceert dat Israel wel verantwoordelijk is voor de gezondheidszorg in Gaza, maar niet dat elk Israelisch ziekenhuis verplicht kan worden statenloze Palestijnen op te nemen. Het zou wel netjes zijn, en ze doen het dus ook heel vaak, blijkt uit de getallen.

Intussen weten Ronald, jij, noch ik wat de redenen waren voor de weigeringen. Waarschijnlijk is het gewoon politieke chantage, dat vermoed ik ook wel. Maar ernstig zieke patiënten verzorgen kost ook klauwen vol geld.

IbnRushd
25-07-08, 16:22
Oorspronkelijk natuurlijk wel. Jij weet net zo goed als Ronald en ik dat het is voorgekomen dat ambulances zijn gebruikt voor het transport van explosieven, wapens en strijders. Niet doen of je neus bloedt, dat verzwakt de kracht van je overige argumenten. (Overigens is dat opgelost door patiënten over te laden in Israelische ambulances, maar dat kan dus een levensgevaarlijke operatie zijn)


Juist. Wellicht weet je het nog niet, maar ik vind het noodzakelijk om met Ronald stapsgewijs te 'discussieren'. Hiermee kun je Ronald simpel, zonder dat hij afwijkt naar andere irrelevante punten, met de neus op de feiten drukken.

Goed het heeft nu verder geen zin meer om verder met hem te discussieren omdat je de kern (e.g. Israelische ambulances) al hierboven gepost hebt. Er is bovendien geen enkel excuus om de ene groep wel door te laten gaan en de andere niet. Dit te meer omdat Israel toch geen (uitgebreide) verslagen over afgekeurde Palestijnse kinderen openbaar maken, en daarom staan alle optionele hypothesen open, die aaneensluiten met de tragische gebeurtenissen van Palestijnse kinderen in Gaza. Het enige stopwoordje is 'veiligheidsredenen'. Zo werd een meisje van zes door een scherpschutter in haar eigen huis doodgeschoten. Ze heette Safa Ra’d Abu Saif (http://electronicintifada.net/v2/article9378.shtml). Hebben we nog daar ooit iets over gehoord?

1973Tanger
29-07-08, 14:10
De dood van kinderen


http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2008/07/baby_dies.jpg

Nummer 210. Donderdag stierf Wasseem Hamdan in Gaza, tien maanden oud. Het jongetje had medische hulp nodig die in Gaza niet te krijgen is, maar mocht niet de grens over. Ook stierf een meisje van zes, Imad al Qweiny, aan een nierziekte. Ook haar vergunning werd geweigerd.

Hier (http://www.imemc.org/article/56076).

Bron: anjameulenbelt.sp.nl

Laats was er ook een soortgelijke situatie van een man/echtpaar, dat dringend buitenlandse medische aandacht nodig had, maar om soortgelijke redenen toestemming geweigerd werd. Met dit nieuwe geval wordt de verdenking van staatstreiteren wel erg groot.

MackDaddy
29-07-08, 18:10
Schaam je kinderen van Abraham. Schaam je

Je bedoelt kinderen van Satan

ronald
30-07-08, 00:22
Juist. Wellicht weet je het nog niet, maar ik vind het noodzakelijk om met Ronald stapsgewijs te 'discussieren'. Hiermee kun je Ronald simpel, zonder dat hij afwijkt naar andere irrelevante punten, met de neus op de feiten drukken.

Goed het heeft nu verder geen zin meer om verder met hem te discussieren omdat je de kern (e.g. Israelische ambulances) al hierboven gepost hebt. Er is bovendien geen enkel excuus om de ene groep wel door te laten gaan en de andere niet. Dit te meer omdat Israel toch geen (uitgebreide) verslagen over afgekeurde Palestijnse kinderen openbaar maken, en daarom staan alle optionele hypothesen open, die aaneensluiten met de tragische gebeurtenissen van Palestijnse kinderen in Gaza. Het enige stopwoordje is 'veiligheidsredenen'. Zo werd een meisje van zes door een scherpschutter in haar eigen huis doodgeschoten. Ze heette Safa Ra’d Abu Saif (http://electronicintifada.net/v2/article9378.shtml). Hebben we nog daar ooit iets over gehoord?

Juist? Dus je weet wel hoe het zit alleen accepteer jij het niet. De boom in. Israel bepaalt neem ik aan zelf haar strategie en daar zal jij weinig invloed op hebben. Je kunt wel door gaan met jezelf voor de gek te houden maar daar heeft niemand iets aan, incluis de zieken niet. Richt hier eens een stichting op dat gratis hulp verleent in Nederlandse ziekenhuizen. Gek genoeg hebben Joden hier dat wel gedaan.
Maar ik begrijp dat je een stapgewijze "discussie" wilt voeren? Belangrijk is natuurlijk waar je die eerste stap zet en hoeveel treden jij wenst over te slaan. Gezien je vergeefse pogingen is wel duidelijk hoe zo'n discussie gevoerd moet worden. Zo'n heel voorval als dit, hoe naar het ook voor de betrokkenen is, valt onder de kop "irrelevante punten" met betrekking tot het gehele conflict. Zoals je al aangaf weet jij hoe "men" vanuit een zelfmoordaanslaglogistiek oog misbruik maakt van allerlei normale voorzieningen maar toch raar staan te kijken wanneer daar beperkingen in worden aangebracht? Ben je wel normaal om je eigen veiligheid en leven op te offeren aan een stelletje macho's die zijn eigen bevolkingsgroep ook nog eens in haar macht houdt en te lamelendig zijn om eigen verantwoordelijkheden op zich te nemen? Erg doorzichtig om met deze trieste zaken een politiek punt te denken te maken.

ronald
30-07-08, 00:24
Je bedoelt kinderen van Satan

Even ter jouwer informatie: Ishmael was ook een zoon van Abraham.

mark61
30-07-08, 00:53
Zo'n heel voorval als dit, hoe naar het ook voor de betrokkenen is, valt onder de kop "irrelevante punten" met betrekking tot het gehele conflict.

Ja joh? Dan weten we dat ook weer. Duizenden Palestijnse levens zijn irrelevant.

Je zou toch haast gaan denken dat dat wellicht de kern van het conflict is?

De Palestijn als untermensch, de Israeli als übermensch.

Dat is wat er deep down inside aan scheelt. Ik schat dat 90% van de Israeli's de Palestijnen niet als gelijkwaardige levensvormen ziet.

Omdat 'ze' dat met 'ons' hebben gedaan mogen 'wij' dat nu met 'hen' doen. Klein detail is dat 'ze' niet 'hen' zijn.

Kom maar op met je tirade.

MackDaddy
30-07-08, 01:12
Ja joh? Dan weten we dat ook weer. Duizenden Palestijnse levens zijn irrelevant.

Je zou toch haast gaan denken dat dat wellicht de kern van het conflict is?

De Palestijn als untermensch, de Israeli als übermensch.

Dat is wat er deep down inside aan scheelt. Ik schat dat 90% van de Israeli's de Palestijnen niet als gelijkwaardige levensvormen ziet.

Omdat 'ze' dat met 'ons' hebben gedaan mogen 'wij' dat nu met 'hen' doen. Klein detail is dat 'ze' niet 'hen' zijn.

Kom maar op met je tirade.

Zeg je eindelijk eens de waarheid ouwe, is de rum te ver naar je hoofd geschoten.

ronald
30-07-08, 02:02
Ja joh? Dan weten we dat ook weer. Duizenden Palestijnse levens zijn irrelevant.

Je zou toch haast gaan denken dat dat wellicht de kern van het conflict is?

De Palestijn als untermensch, de Israeli als übermensch.

Dat is wat er deep down inside aan scheelt. Ik schat dat 90% van de Israeli's de Palestijnen niet als gelijkwaardige levensvormen ziet.

Omdat 'ze' dat met 'ons' hebben gedaan mogen 'wij' dat nu met 'hen' doen. Klein detail is dat 'ze' niet 'hen' zijn.

Kom maar op met je tirade.

Dat hebt je goed gelezen. Voor de leiders van de Palestijnen zijn diens levens of levensomstandigheden het resultaat van hun politieke irrelevantie. Niks draaien nu.

John2
30-07-08, 10:57
Ik heb nu een tijdje de discussie gevolgd en gewacht met mijn antwoord tot ik voldoende informatie had om tot een antwoord te komen.

Het is ten eerste verschrikkelijk dat mensen sterven omdat medische hulp achterwege blijft, vandaar dat ik de 1.Ambassade, 2.VN ministerie BuZa en 3.Artsen Zonder Grenzen om opheldering hebt gevraagd.

Bron:Ambassade van Israël Buitenhof 47 2513 AH Den Haag (Telefonisch)

1. Vraag: Waarom zijn de controlles wederom weer verscherpt?

Het probleem is dat in eerste instantie na de overeenkomst tussen Hamas en Israel na een jaar wapenstilstand op 6 februari 2008 de terroristische cellen wederom dagelijks aanslagen plegen op doelen in Israel en wij als overheid verplicht zijn om in eerste instantie onze burgers te beschermen tegen dit geweld.
Vraag: Daar vallen zieke mensen toch niet onder en waarom worden deze dan geweigerd en wat is de norm om deze mensen te weigeren?
Nee zeker niet, daarom word eigelijk een ieder die medische zorg nodig hebben ook gewoon toegelaten, mits ze in het bezit zijn van de benodigde documenten.
De norm om deze mensen toch te weigeren zijn er maar twee, ten eerste ligt deze verantwoordelijkheid bij de behandelende arts, vaak is behandeling in één van onze ziekenhuizen ook niet mogelijk en is er geen behandeling mogelijk.
Daarnaast word er gekeken of de behandelende patient geen familie heeft die in het verleden aanslagen heeft gepleegd.

2.VN (Alleen te bereiken via ons eigen ministerie)
Vraag: Wie is er verantwoordelijk voor de verzorging en behandeling van zieke Palestijnen.

Antwoord: Persvoorlichting Edu Willemse ;
Israel niet verantwoordelijk meer is voor de medische zorg in de door de Palestijnen beheersde gebieden sinds zij deze hebben terug gegeven aan het Palestijns bestuur er zijn in de door de Palestijnen beheersde gebieden dan ook moderne ziekenhuizen aanwezig, maar door gebrek aan artsen die hun heil in het buitenland zoeken, zijn soms operatie's niet uitvoerbaar en de nog aanwezige artsen overbelast.
Wel is Israel verantwoordelijk voor de Palestijnen die wonen in de bezette gebieden.

Vraag: Waarom worden dan toch sommige mensen bij de controlle posten tegen gehouden en is er geen betere afspraken mogelijk met Israel en de Palestijnen zodat hulp en noodzakelijke zorg word gegeven?

Antwoord: Er zijn regelmatig gesprekken gaande op diplomatiek niveau en eigelijk zouden deze patienten direct moeten worden toegelaten of hulp worden geboden.
Vaak gaat het om christelijke Palestijnen die de hulp word geweigerd in een ziekenhuis, daar zij geen status hebben in deze bezette gebieden en eigelijk tussen wal en schip raken, omdat aan de ene kant de Palestijnse overheid hen niet ziet als Palestijnse burgers waardoor zij geen rechten hebben.
En anderzijds ook Israel deze burgers niet wenst op te nemen.

Vraag: Wat denk onze regering en de VN hier op korte termijn aan te doen aan deze onmenselijke situatie?
Antwoord: Momenteel word het probleem in kaart gebracht en gaat het vermoedelijk om 100-150.000 mensen die echt in de problemen zijn en hebben zij de eerste aandacht van vluchtelingenwerk en AZG.

3.Artsen Zonder Grenzen (AZG)
Heb de situatie voorgelegd zoals hierboven omschreven.

Hun antwoord was duidelijk,

Wij zitten met meerdere teams in deze probleem gebieden en helpen dagelijks ongeveer 900 mensen met medische problemen.
Alleen voor de Christelijke Palestijnen zijn wij bijna onbereikbaar, bij deze bestaat een grote angst dat zij worden herkend als Christenen, omdat wij werken met hoofdzakelijk Palestijnse medewerkers die geheel neutraal zijn in het conflict, maar toch kunnen wij deze angst niet wegnemen.

Helaas wilde de vertegenwoordiging voor de Palestijnse gebieden niet reageren, na twee telefoontjes naar Berlijn.
De Palestijnse Algemene Delegatie in Den Haag (mevr.D.A. ALBARGHOUTI) verwees mij naar het hoofdkantoor in Berlijn.

Maar al met al ben ik geschrokken van het probleem die in werkelijkheid nog groter is dan ik ooit had kunnen bedenken en dat ondanks de "normale" omgang tussen deze groepen onderhuids de haat nog groter is dan gedacht.
Contact met mijn politieke partij (SP) was niet mogelijk door vakantie van de directe verantwoordelijken, maar daar kom ik zeker nog op terug in oktober na mijn vakantie wanneer wij onze volgende ledenvergadering hebben om te zien of we Astridje achter deze zaak kunnen krijgen.

yassin1980
30-07-08, 21:59
Vreselijk om te zien dat de Israeliers het leven niet hoog in het vaandel houden.
We hebben het hier over kinderen....onschuldige kinderen. Wanneer houdt het op?

John2
30-07-08, 22:14
Dat hebt je goed gelezen. Voor de leiders van de Palestijnen zijn diens levens of levensomstandigheden het resultaat van hun politieke irrelevantie. Niks draaien nu.


Vreselijk om te zien dat de Israeliers het leven niet hoog in het vaandel houden.
We hebben het hier over kinderen....onschuldige kinderen. Wanneer houdt het op?

Beide partijen hebben weinig op met het leven, artsen die er werken vertrekken, dus geef momenteel geen partij de schuld.:verward:

IbnRushd
30-07-08, 22:19
Beide partijen hebben weinig op met het leven, artsen die er werken vertrekken, dus geef momenteel geen partij de schuld.:verward:

Volgens het internationaal recht en de resoluties van de Verenigde Naties terzake, in het bijzonder Resolutie 242, moet Israël als bezetter van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook nochtans zorgen voor de bevoorrading van de bevolking in medicijnen en voedsel, voor de verstrekking en het behoud van medische voorzieningen, en voor de volksgezondheid en de openbare hygiëne in de bezette gebieden. Het moet er tevens op toezien dat alle categorieën van medisch personeel er hun taak kunnen volbrengen. De artikelen 55, 56 en 59 van het Vierde Verdrag van Genève betreffende de bescherming van burgers in oorlogstijd bepalen ook dat Israël hulpacties ten behoeve van de bevolking in de bezette gebieden moet toelaten en vergemakkelijken met alle beschikbare middelen. (bron (http://www.senaat.be/www/?MIval=/publications/viewPub&COLL=S&LEG=3&NR=642&PUID=50332606&LANG=nl))

MackDaddy
30-07-08, 22:55
Beide partijen hebben weinig op met het leven, artsen die er werken vertrekken, dus geef momenteel geen partij de schuld.:verward:

Akmed de huichelaar, Israel is schuldig aan het moorden van kleine Palestijnse kindertjes en jij komt aan met zulke shit.Met jouw mening veeg ik m'n L.L af.

John2
30-07-08, 22:57
Volgens het internationaal recht en de resoluties van de Verenigde Naties terzake, in het bijzonder Resolutie 242, moet Israël als bezetter van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook nochtans zorgen voor de bevoorrading van de bevolking in medicijnen en voedsel, voor de verstrekking en het behoud van medische voorzieningen, en voor de volksgezondheid en de openbare hygiëne in de bezette gebieden. Het moet er tevens op toezien dat alle categorieën van medisch personeel er hun taak kunnen volbrengen. De artikelen 55, 56 en 59 van het Vierde Verdrag van Genève betreffende de bescherming van burgers in oorlogstijd bepalen ook dat Israël hulpacties ten behoeve van de bevolking in de bezette gebieden moet toelaten en vergemakkelijken met alle beschikbare middelen. (bron (http://www.senaat.be/www/?MIval=/publications/viewPub&COLL=S&LEG=3&NR=642&PUID=50332606&LANG=nl))

Daar heb je gelijk in normaal gesproken, maar juist deze gebieden hebben deze Isra's over gedragen aan het palestijns bestuur en daar ligt dan ook het probleem dat het probleem zich voordoet in de gebieden die onder zelfbestuur staan van de Palestijnen.
En dan zijn eigelijk alle verdragen overrulled.

MackDaddy
30-07-08, 23:01
overruled is met 1 L akmed.

1973Tanger
30-07-08, 23:18
Daar heb je gelijk in normaal gesproken, maar juist deze gebieden hebben deze Isra's over gedragen aan het palestijns bestuur en daar ligt dan ook het probleem dat het probleem zich voordoet in de gebieden die onder zelfbestuur staan van de Palestijnen.
En dan zijn eigelijk alle verdragen overrulled.

In iedere conflict situatie gelden op zijn minst nog humanitaire basisvoorzieningen en uitzonderingen. Maar vertel eens wie is hier de gene die weigert toestemming te verlenen inzake noodzakelijke medische hulp elders?

yassin1980
30-07-08, 23:24
Beide partijen hebben weinig op met het leven, artsen die er werken vertrekken, dus geef momenteel geen partij de schuld.:verward:

Artsen vertrekken door toedoen van Israelisch ingrijpen. Om dagelijks te fungeren als schietdoel lijkt mij ook niet altijd even prettig. Vergeet verder niet dat deze artsen ook gezinnen hebben waarover zij verantwoordelijk zijn. Van de één op andere dag kunnen of hun partner of kinderen zonder pardon in schietlinie terecht komen. Begrijp me niet verkeerd, maar je moet wel realiseren van welke hoek er al sinds 1948 bruut geweld komt. Wat heeft geleid tot talloze doden en landwinst voor Israel.

ronald
30-07-08, 23:51
Beide partijen hebben weinig op met het leven, artsen die er werken vertrekken, dus geef momenteel geen partij de schuld.:verward:



Op deze manier vrijwaard je de verantwoordelijke Palestijnse autoriteiten om in haar gebied voor eigen burgers normale betrekkingen proberen aan te knopen. Het kan het leven en de levensomstandigheden van haar burgers geen reet schelen. Verkoopt wel lekker zo'n bericht als boven maar de ware verantwoordelijken lopen rustig op de wapenmarkt hun boodschappen te doen. Op zijn minst kun je Israel om al die zieken die wel gratis in Israelische ziekenhuizen worden behandeld en verzorgd niet "weinig om leven geven" verwijten. Ook de zorg en de verantwoordelijkheid die zij neemt voor haar eigen burgers. Je hebt zelf al aangegeven om welke redenen bepaalde zieken geen doorgang en/of behandeling krijgen. Je moet kijken naar de verantwoordelijken, niet naar de bevolkingen als je over "partijen" spreekt.

ronald
31-07-08, 01:08
Volgens het internationaal recht en de resoluties van de Verenigde Naties terzake, in het bijzonder Resolutie 242, moet Israël als bezetter van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook nochtans zorgen voor de bevoorrading van de bevolking in medicijnen en voedsel, voor de verstrekking en het behoud van medische voorzieningen, en voor de volksgezondheid en de openbare hygiëne in de bezette gebieden. Het moet er tevens op toezien dat alle categorieën van medisch personeel er hun taak kunnen volbrengen. De artikelen 55, 56 en 59 van het Vierde Verdrag van Genève betreffende de bescherming van burgers in oorlogstijd bepalen ook dat Israël hulpacties ten behoeve van de bevolking in de bezette gebieden moet toelaten en vergemakkelijken met alle beschikbare middelen. (bron (http://www.senaat.be/www/?MIval=/publications/viewPub&COLL=S&LEG=3&NR=642&PUID=50332606&LANG=nl))

Oh. Jij leest 242 als een soort obersservice? Last van éénogigheid?

Resolutie 242 dateert van 22 november 1967 als reactie op de Zesdaagse Oorlog.

In augustus 2005 heeft Israel zich unilateraal uit Gaza getrokken. sympathisanten uit de Gazastrook ontruimd. In september 2005 droeg Israël de controle over de Gazastrook over aan de Palestijnse Autoriteit.

Belgische Senaat
ZITTING 2003-2004??

22 APRIL 2004
Voorstel van resolutie strekkende tot het herstellen van de internationale rechtsorde en de eerbiediging van de mensenrechten in het Midden-Oosten
(Ingediend door mevrouw Anne-Marie Lizin c.s.)


De boodschap van 194 is, dat vluchtelingen terug konden keren. Feit is dat de VN-resolutie de Palestijnen geen "recht" geven op terugkeer ( wat Palestijnse leiders natuurlijk wel als zodanig aan het volk hebben verkocht). De commissie Conciliation Commission for Palestine kreeg de opdracht de regeringen te assisteren bij deze vraagstukken. Alhoewel de Arabische staten (!) de resolutie in eerste instantie afwezen, hebben ze zich er later sterk op verlaten en hebben ze hem beschouwd als erkenning van een recht op grootschalige repatriering. De toestemming van repariering is onderhevig aan twee voorwaarden: 1. dat de vluchtelingen terug willen keren en 2. dat hij in vrede met zijn buren wil leven. De terugkeer zou ook op korte termijn moeten zijn gebeurd en geen halve eeuw op zich laten wachten. Moet Israel deze interpretatie zomaar overnemen en 194 volgens deze interpretatie "blind" accepteren? Zijn die Arabische leiders helemaal gek. Je hoeft niet eens zionist te zijn om de achterlijkheid van deze truc in te zien.
De Algemene Vergadering op basis van het VN-Handvest is niet bevoegd bindende resoluties aan te nemen uitgezonderd buddgettaire kwesties mbt haar eigen interne regels en voorschriften. Ook is de verwijzing naar internationale rechtsbeginselen of billijkheid uitsluitend van toepassing op compensatie en lijkt deze niet te slaan naar de toestemming om terug te keren. De bepaling over de vluchtelingen is slechte één onderdeel van 194 die voorzag in "een definitieve regeling van alle onderlinge onafgedane vraagstukken", terwijl de Arabische staten steeds hebben gestaan op implementatie (voor hun gunstge interpretatie) die onafhankelijk is van alle andere kwesties. Later komt 242 hierop terug.


Volgens Eugine Rostow, een van de ontwerpers van Resolutie 242 is de duidelijke bedoeling van de Resolutie dat Israels administratie over de West Bank en Gaza een volkomen legale totdat een rechtvaardige en langdurige vredesverdrag is bereikt.
Deze administratie, bij afwezigheid van een vredesverdrag, en het vijandig gedrag van Arabische Staten en terroristische groepen, kan ook inhouden dat onbewoonde gedeeltes wordt bewoond maar niet bevolkingsgroepen transporteren om het dan te bewonen.



Security Council resolution 242
Meeting record: S/PV.1382

UNITED
NATIONS



Security Council

S/RES/242 (1967)

22 November 1967
Resolution 242 (1967)
of 22 November 1967


The Security Council,

Expressing its continuing concern with the grave situation in the Middle East,

Emphasizing the inadmissibility of the acquisition of territory by war and the need to work for a just and lasting peace in which every State in the area can live in security,

Emphasizing further that all Member States in their acceptance of the Charter of the United Nations have undertaken a commitment to act in accordance with Article 2 of the Charter,

1. Affirms that the fulfilment of Charter principles requires the establishment of a just and lasting peace in the Middle East which should include the application of both the following principles:

(i) Withdrawal of Israel armed forces from territories occupied in the recent conflict;

(ii) Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgment of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;

2. Affirms further the necessity

(a) For guaranteeing freedom of navigation through international waterways in the area;

(b) For achieving a just settlement of the refugee problem;

(c) For guaranteeing the territorial inviolability and political independence of every State in the area, through measures including the establishment of demilitarized zones;

3. Requests the Secretary-General to designate a Special Representative to proceed to the Middle East to establish and maintain contacts with the States concerned in order to promote agreement and assist efforts to achieve a peaceful and accepted settlement in accordance with the provisions and principles in this resolution;

4. Requests the Secretary-General to report to the Security Council on the progress of the efforts of the Special Representative as soon as possible.
Adopted unanimously at the 1382nd meeting.

Maar wat heeft dit nu met de Gazastrook te maken?

ronald
31-07-08, 01:17
Artsen vertrekken door toedoen van Israelisch ingrijpen. Om dagelijks te fungeren als schietdoel lijkt mij ook niet altijd even prettig. Vergeet verder niet dat deze artsen ook gezinnen hebben waarover zij verantwoordelijk zijn. Van de één op andere dag kunnen of hun partner of kinderen zonder pardon in schietlinie terecht komen. Begrijp me niet verkeerd, maar je moet wel realiseren van welke hoek er al sinds 1948 bruut geweld komt. Wat heeft geleid tot talloze doden en landwinst voor Israel.

Ach ja.... zo kun je het ook zien.
De meesten kiezen gewoon voor geld voor wat ze doen. Ook een soort gezinsbescherming. In de diverse Israelische ziekenhuizen waar ik ben geweest stikt het van de Arabische artsen en die zitten niet om jouw reden in Israel dan in de Westbank of Gazastrook. Als we verantwoordelijkheden maar op anderen kunnen afschuiven. Iedereen weet waarom Israel de grenzen dicht of dichter houdt en dat is omdat het zogenaamd Palestijns gezag in de Gaza raketjes schietende "bevolking" niet in bedwang kan houden ze af te schieten.

mark61
31-07-08, 07:44
In augustus 2005 heeft Israel zich unilateraal uit Gaza getrokken. sympathisanten uit de Gazastrook ontruimd. In september 2005 droeg Israël de controle over de Gazastrook over aan de Palestijnse Autoriteit.

Geklets natuurlijk.

Ze patrouilleerden niet meer standaard in het concentratiekamp, maar alleen nog eromheen. En denderden naar binnen wanneer het ze goeddunkte.

Controle overdragen mijn reet.

John2
31-07-08, 08:16
In iedere conflict situatie gelden op zijn minst nog humanitaire basisvoorzieningen en uitzonderingen. Maar vertel eens wie is hier de gene die weigert toestemming te verlenen inzake noodzakelijke medische hulp elders?

De basis voorzieningen zijn er voldoende aanwezig, alleen is er een groot gebrek aan bekwaam personeel.
De weigering of wel de beslissing ligt in eerste instantie bij de arts zoals je hebt kunnen lezen.

John2
31-07-08, 08:32
Artsen vertrekken door toedoen van Israelisch ingrijpen. Om dagelijks te fungeren als schietdoel lijkt mij ook niet altijd even prettig. Vergeet verder niet dat deze artsen ook gezinnen hebben waarover zij verantwoordelijk zijn. Van de één op andere dag kunnen of hun partner of kinderen zonder pardon in schietlinie terecht komen. Begrijp me niet verkeerd, maar je moet wel realiseren van welke hoek er al sinds 1948 bruut geweld komt. Wat heeft geleid tot talloze doden en landwinst voor Israel.

Nu kan ik jou een lijst geven van het geweld/oorlogen/aanslagen sinds 1948, maar ik neem aan dat dit geen meerwaarde geeft aan deze discussie.
Dat artsen vertrekken door het toedoen en het Ingrijpen van Israel, denk ik dat ik dit naar het land der fabelen kan verwijzen.
Zelf denk ik dat de artsen hun heil ergens anders zoeken omdat ze aan de ene kant de psychische werkdruk niet meer aankunnen gezien het feit dat bijvoorbeeld chirurgen onder moeilijke omstandigheden gemiddeld 15 operatie's per dag uitvoeren en dit gemiddeld 5 dagen per week, dit in vergelijking met Nederland is dit slechts 2 zware of 7 makkelijke operatie's maximaal per dag met maximaal 3 operatiedagen per week.
Verder zou het geld een rol kunnen spelen.

John2
31-07-08, 09:22
Op deze manier vrijwaard je de verantwoordelijke Palestijnse autoriteiten om in haar gebied voor eigen burgers normale betrekkingen proberen aan te knopen. Het kan het leven en de levensomstandigheden van haar burgers geen reet schelen. Verkoopt wel lekker zo'n bericht als boven maar de ware verantwoordelijken lopen rustig op de wapenmarkt hun boodschappen te doen. Op zijn minst kun je Israel om al die zieken die wel gratis in Israelische ziekenhuizen worden behandeld en verzorgd niet "weinig om leven geven" verwijten. Ook de zorg en de verantwoordelijkheid die zij neemt voor haar eigen burgers. Je hebt zelf al aangegeven om welke redenen bepaalde zieken geen doorgang en/of behandeling krijgen. Je moet kijken naar de verantwoordelijken, niet naar de bevolkingen als je over "partijen" spreekt.

Ik keek ook naar de verantwoordelijken en de verantwoordelijkheid die bepaalde mensen moeten nemen, maar daarbij houd ik ook in mijn achterhoofd dat regeringen keuzes moeten maken en hun plichten hebben.
Maar soms gaat dit niet op en moeten ook regeringen zich beroepen op onmacht omdat bepaalde zaken nu eenmaal niet lopen zoals ze hadden moeten lopen.
Zo is er in de gebieden waar de Palestijnen leven een medische universiteit, maar door gebrek aan docenten kun je daar niet worden opgeleid tot basis arts, laat staan een specialicatie, maar voor deze mensen bestaat er het recht om te studeren in een ander land en wat ook veelvuldig gebeurd, alleen gaan deze mensen na hun stage periode niet terug naar deze gebieden om hulp te geven aan hun eigen bevolking, met uitzondering van de Palestijnse artsen die werkzaam zijn voor AZG.
Hier valt de Palestijnse overheid iets te verwijten, maar ook weer niet alles omdat de verantwoordelijkheid ook gedeeltelijk ligt bij de mensen die na hun studie niet terug wensen te gaan, dus een mentaliteits probleem in combinatie met organisatie.
Israel valt te verwijten dat zij nadat Hamas in de regering kwam geen palestijnse studenten meer toelaten op hun grondgebied, waardoor het voor de gewone burger het niet mogelijk is om een instap te maken.
Ook de westerse wereld valt iets te verwijten, omdat zij wel hulp sturen maar niet de oorzaak aanpakken, waarom wel artsen sturen voor hulp en niet een paar extra zodat daar ter plekke artsen kunnen worden opgeleid?

En als je dan één van de partijen daar opaan spreekt wijzen ze je door naar de andere partij.
AZG beroept zich erop dat zij te weinig medisch personeel voorhanden heeft om ook nog de taak van opleiding opzich te nemen en dat daarvoor AZG niet bedoeld is.
Israel zegt slechts beperkte plaatsen te hebben op hun universiteiten, maar erkennen ook de aanbevelings brieven niet die word afgegeven door de Palestijnse overheid omdat ze na het aantreden van Hamas deze regering niet erkend en daarom deze plaatsen bij voorrecht gunt aan hun eigen studenten.
De Palestijnse overheid en hier moet ik gissen omdat zij heel terughoudend zijn in hun informatie, maar vermoedelijk speelt geld en erkenning van Hamas een grote rol, gespecialiceerde bedrijven mogen geen directe of indirecte zaken doen met deze regering, omdat Hamas nog steeds op de lijst staat van verboden organisatie's met terroristische betrokkenheid, zo moet er bijvoorbeeld voor bewakings apparatuur een export vergunning worden aangevraagd die word geweigerd door de Nederlandse maar ook Europesche overheid.
En de westerse overheid, ach die kijkt momenteel de kat uit de boom en beroept zich erop dat zij zich niet kunnen en willen/mogen bemoeien met interne problemen van landen, met het verzoek Irak en Afghanistan dan maar even te vergeten.


Vandaar dat ik de schuldvraag in het midden laat, omdat gezien de omstandigheden voor dit probleem niet direct of indirect een schuldige valt aan te wijzen, met de kanttekening dat de bevolking onschuldig is aan dit probleem.
Of je moet zover willen gaan dat je de Palestijnen wilt veroordelen dat zij Hamas in de regering hebben geholpen, de Joden willen veroordelen dat zij toekijken hoe hun leger hun belangen verdedigen, of de mensen in het westen wilt verwijten dat zij te weinig kennis hebben om het probleem te doorzien.

Misschien moet ik er zelf maar weer eens heengaan en met een honkbalknuppel links en rechts mijn gelijk te halen:hihi:

Soldim
31-07-08, 09:31
Zelf denk ik dat de artsen hun heil ergens anders zoeken omdat ze aan de ene kant de psychische werkdruk niet meer aankunnen gezien het feit dat bijvoorbeeld chirurgen onder moeilijke omstandigheden

en door wie worden die moeilijke omstandigheden veroorzaakt?

John2
31-07-08, 09:36
Akmed de huichelaar, Israel is schuldig aan het moorden van kleine Palestijnse kindertjes en jij komt aan met zulke shit.Met jouw mening veeg ik m'n L.L af.

Als jij wenst te reageren op mijn stukjes doe dit dan zonder te schelden daar ik anders jou account bij mij op non-actief zet zodat ik jou stukjes niet meer kan en hoef te lezen, want ik wens niet mijn tijd te verdoen aan mensen die geen respect hebben voor andere mensen ongeacht wat voor een mening deze ook mogen hebben.

Toon jij respect op deze site kun je een geweldige tijd hebben met de andere prikkers hier, zo niet zal je snel zijn uitgeschreven hier, omdat of de prikkers je negeren of het beheer je van de site verwijderd.

John2
31-07-08, 09:40
en door wie worden die moeilijke omstandigheden veroorzaakt?

Door hun eigen overheid die vermoedelijk het geld anders besteed dan medische zorg?

Soldim
31-07-08, 09:57
Door hun eigen overheid die vermoedelijk het geld anders besteed dan medische zorg?

Heeft die overheid dan geld?

John2
31-07-08, 10:44
Heeft die overheid dan geld?

Als ze dat niet hebben, vraag ik me af wat zij met die miljarden ontwikkelingsgeld hebben gedaan?

Soldim
31-07-08, 15:02
Als ze dat niet hebben, vraag ik me af wat zij met die miljarden ontwikkelingsgeld hebben gedaan?

Die hebben ze tot dusver niet gekregen; van de beloofde hoeveelheid is minder dan een derde gearriveerd.

ronald
31-07-08, 15:58
Geklets natuurlijk.

Ze patrouilleerden niet meer standaard in het concentratiekamp, maar alleen nog eromheen. En denderden naar binnen wanneer het ze goeddunkte.

Controle overdragen mijn reet.

Natuurlijk is het geklets. Waarom denk je dat ze eromheen patrouilleren? Omdat het in jouw zieke mind op komt dat ze het leuk vinden een eigen concentratiekampje te controleren? De grenzen gaan hermetischer dicht al naar gelang staatjochies raketten blijven afvuren.
Wat betreft de controle daar ben ik het met je over eens. Als je je eigen bevolking in de Gaza onderdrukt door ze te intimideren, huizen confisceren, partijen verbieden, vrije pers niet toestaat, het gepeupel aan hun lot over laat, honderden vlucht- en smokkelroutes organiseert, dan moet je de boel terroriseren en in bedwang houden. Daar is controle niet genoeg voor.

maartenn100
31-07-08, 16:11
Dit is erg voor de Palestijnen (zie topic), maar Israëlische kinderen komen ook om bij bommen uit Palestina. Dus beiden doen hetzelfde wat ze elkaar verwijten.

Mensen moeten met een propere lei herbeginnen, naast elkaar.

Zowel Palestijnen als Israëls moeten toegevingen doen, willen ze vredig naast elkaar kunnen gaan leven. De andere telkens opnieuw het eigen leed verwijten en daarom vergeldingsacties doen, die hetzelfde leed doen ontstaan, is geen oplossing.

ronald
31-07-08, 16:43
Ik keek ook naar de verantwoordelijken en de verantwoordelijkheid die bepaalde mensen moeten nemen, maar daarbij houd ik ook in mijn achterhoofd dat regeringen keuzes moeten maken en hun plichten hebben.
Maar soms gaat dit niet op en moeten ook regeringen zich beroepen op onmacht omdat bepaalde zaken nu eenmaal niet lopen zoals ze hadden moeten lopen.
Zo is er in de gebieden waar de Palestijnen leven een medische universiteit, maar door gebrek aan docenten kun je daar niet worden opgeleid tot basis arts, laat staan een specialicatie, maar voor deze mensen bestaat er het recht om te studeren in een ander land en wat ook veelvuldig gebeurd, alleen gaan deze mensen na hun stage periode niet terug naar deze gebieden om hulp te geven aan hun eigen bevolking, met uitzondering van de Palestijnse artsen die werkzaam zijn voor AZG.
Hier valt de Palestijnse overheid iets te verwijten, maar ook weer niet alles omdat de verantwoordelijkheid ook gedeeltelijk ligt bij de mensen die na hun studie niet terug wensen te gaan, dus een mentaliteits probleem in combinatie met organisatie.
Israel valt te verwijten dat zij nadat Hamas in de regering kwam geen palestijnse studenten meer toelaten op hun grondgebied, waardoor het voor de gewone burger het niet mogelijk is om een instap te maken.
Ook de westerse wereld valt iets te verwijten, omdat zij wel hulp sturen maar niet de oorzaak aanpakken, waarom wel artsen sturen voor hulp en niet een paar extra zodat daar ter plekke artsen kunnen worden opgeleid?

En als je dan één van de partijen daar opaan spreekt wijzen ze je door naar de andere partij.
AZG beroept zich erop dat zij te weinig medisch personeel voorhanden heeft om ook nog de taak van opleiding opzich te nemen en dat daarvoor AZG niet bedoeld is.
Israel zegt slechts beperkte plaatsen te hebben op hun universiteiten, maar erkennen ook de aanbevelings brieven niet die word afgegeven door de Palestijnse overheid omdat ze na het aantreden van Hamas deze regering niet erkend en daarom deze plaatsen bij voorrecht gunt aan hun eigen studenten.
De Palestijnse overheid en hier moet ik gissen omdat zij heel terughoudend zijn in hun informatie, maar vermoedelijk speelt geld en erkenning van Hamas een grote rol, gespecialiceerde bedrijven mogen geen directe of indirecte zaken doen met deze regering, omdat Hamas nog steeds op de lijst staat van verboden organisatie's met terroristische betrokkenheid, zo moet er bijvoorbeeld voor bewakings apparatuur een export vergunning worden aangevraagd die word geweigerd door de Nederlandse maar ook Europesche overheid.
En de westerse overheid, ach die kijkt momenteel de kat uit de boom en beroept zich erop dat zij zich niet kunnen en willen/mogen bemoeien met interne problemen van landen, met het verzoek Irak en Afghanistan dan maar even te vergeten.


Vandaar dat ik de schuldvraag in het midden laat, omdat gezien de omstandigheden voor dit probleem niet direct of indirect een schuldige valt aan te wijzen, met de kanttekening dat de bevolking onschuldig is aan dit probleem.
Of je moet zover willen gaan dat je de Palestijnen wilt veroordelen dat zij Hamas in de regering hebben geholpen, de Joden willen veroordelen dat zij toekijken hoe hun leger hun belangen verdedigen, of de mensen in het westen wilt verwijten dat zij te weinig kennis hebben om het probleem te doorzien.

Misschien moet ik er zelf maar weer eens heengaan en met een honkbalknuppel links en rechts mijn gelijk te halen:hihi:

In princiepe voldoet de medische universiteit in Gaza voldoende. Dat patienten niet altijd geholpen kunnen worden en men naar Israel wil om daar behandelt te willen worden is omdat het ze in Israel niets kost, Egyptische ziekenhuizen 10 uur op afstand liggen, de medische behandeling daar te over laat, bezoekersproblemen daar groter is, het ze kost en ze ook niet geliefd zijn in Egypte. Ga eens na hoeveel patienten Egypte pro deo accepteert.
Medische studenten uit de Gaza studeren of daar of in de Oost Jerusalem universiteit. Medische studenten uit de Westbank in Oost-Jerusalem, en als ze geld hebben,ook die uit Gaza afkomstig, in het buitenland. Soms zijn er buitenlandse beursen. Of ze dan terug gaan is de vraag. Er zijn genoeg Palestijnse artsen die elders in de wereld hun functie uitoefenen. Medische Israelisch-Arabische studenten op Israelische universiteiten die ook nog eens hoog staan aangeschreven in de wereld. De overheid kan op dezen mensen alleen maar een zekere psychologisch-sociale druk uitoefenen. Maar over die overheid had ik het niet. De Palestijnse overheid kan als ze dat wil binnen een dag de raketbeschietingen stoppen. Alleen zij kiest voor een andere strategie die men hier niet erkent.
De overheid van Israel zou medische studenten uit Gaza moeten toelaten? Wat voor een krankjorem is dit? Er is een grote studentenstop op de studie en je gemiddelde eindcijfer moet 9 zijn om toegelaten te kunnen worden. Je VWO diploma wordt gechecked als je in Israel wilt studeren en dan nog moet je ook nog een psychometriatest doen. Het is bekend dat afgestudeerde artsen uit bv Nederland niet zo maar aan de bak kunnen in Israel maar eerst een examen moeten afleggen waarvoor de meesten de eerste keren zakken. Denk maar niet dat je als student zo maar op een Israelische universiteit terecht kunt. Zo is dat ook in Nederland. Honderden Israelische studenten studeren medicijnen in het buitenland. Hoeveel studenten uit de Gaza studeert er in Cairo, een buitenland dat toch dichtbij is? Aan de VU studeert een groep Noorse studenten medicijnen maar alleen omdat er een vette duit richting VU gaat, anders niet. Ken jij zo'n gesponserde groep Gazanen? Ken jij hier een organisatie die zich inzet om meer Palestijnse studenten op te vangen? Ken jij de studentenstopregels voor deze studenten?
Iedereen wijst door naar een ander maar van Israel moet het vanzelfsprekend zijn?
Wanneer, alweer de werkelijke overheid besluit geen aanvallen uit te voeren, is Israel anders te spreken.

Als je zelf het idee hebt er naar toe te gaan dan zou ik dat alleen maar nobel vinden. Ik suggereer dat meerdere malen hier maar steeds niks. Een bepaalde voorlichtingsprogramma moet je wel tot je nemen.

1973Tanger
31-07-08, 17:33
De basis voorzieningen zijn er voldoende aanwezig, alleen is er een groot gebrek aan bekwaam personeel.
De weigering of wel de beslissing ligt in eerste instantie bij de arts zoals je hebt kunnen lezen.


Pleeg maar wat meer telefoontjes voor eventuele opheldering. Want de toestand is daar (in bijzonder in ziekenhuizen), abominabel als ooit tevoren.

http://www.unicef.nl/unicef/show/id=53926/contentid=3452

mark61
31-07-08, 18:21
In princiepe voldoet de medische universiteit in Gaza voldoende. Dat patienten niet altijd geholpen kunnen worden en men naar Israel wil om daar behandelt te willen worden is omdat

- er in de Gaza meestal geen stroom is, en dan ook geen water, ook al heeft het ziekenhuis een aggregaat.

- er een ernstig gebrek is aan medicijnen, apparatuur, onderdelen voor die apparatuur, dit door de blokkade en uithongering van Israel en de langjarige sabotage van enige opbouw van een Palestijnse economie.

IbnRushd
31-07-08, 18:36
Oh. Jij leest 242 als een soort obersservice? Last van éénogigheid?

Resolutie 242 dateert van 22 november 1967 als reactie op de Zesdaagse Oorlog.



Wat? Israel moet net als iedereen aan de regels v/h oorlogsrecht houden.

Zo moet ze instaan voor de veiligheid van de burgers en hen onder geen beding onderwerpen aan geweld. Daarnaast mag ze ook niets veranderen aan de plaatselijke instellingen en moet ze garanderen dat het civiele leven ongestoord kan plaatsvinden. Israël legde al deze regels naast zich neer en slaagde erin een bijzonder gewelddadige bezetting te creëren en in stand te houden. Zie bron (http://www.kabaal.be/MimeObjects/SharedContento/1000037/mp7palestina_1022474.pdf).

John2
31-07-08, 21:45
=ronald;3688568]In princiepe voldoet de medische universiteit in Gaza voldoende. Dat patienten niet altijd geholpen kunnen worden en men naar Israel wil om daar behandelt te willen worden is omdat het ze in Israel niets kost, Egyptische ziekenhuizen 10 uur op afstand liggen, de medische behandeling daar te over laat, bezoekersproblemen daar groter is, het ze kost en ze ook niet geliefd zijn in Egypte. Ga eens na hoeveel patienten Egypte pro deo accepteert.
Zover ik weet moet er zowel in Egypte als in Israel voor de medische zorg worden betaald


Medische studenten uit de Gaza studeren of daar of in de Oost Jerusalem universiteit. Medische studenten uit de Westbank in Oost-Jerusalem, en als ze geld hebben,ook die uit Gaza afkomstig, in het buitenland. Soms zijn er buitenlandse beursen. Of ze dan terug gaan is de vraag. Er zijn genoeg Palestijnse artsen die elders in de wereld hun functie uitoefenen. Medische Israelisch-Arabische studenten op Israelische universiteiten die ook nog eens hoog staan aangeschreven in de wereld. De overheid kan op dezen mensen alleen maar een zekere psychologisch-sociale druk uitoefenen. Maar over die overheid had ik het niet. De Palestijnse overheid kan als ze dat wil binnen een dag de raketbeschietingen stoppen. Alleen zij kiest voor een andere strategie die men hier niet erkent.

Dat de regering kiest voor een ander tactiek is denk ik algemeen bekend al twijfel ik of zij bij machte zijn de raket beschietingen te stoppen?



De overheid van Israel zou medische studenten uit Gaza moeten toelaten? Wat voor een krankjorem is dit? Er is een grote studentenstop op de studie en je gemiddelde eindcijfer moet 9 zijn om toegelaten te kunnen worden. Je VWO diploma wordt gechecked als je in Israel wilt studeren en dan nog moet je ook nog een psychometriatest doen. Het is bekend dat afgestudeerde artsen uit bv Nederland niet zo maar aan de bak kunnen in Israel maar eerst een examen moeten afleggen waarvoor de meesten de eerste keren zakken. Denk maar niet dat je als student zo maar op een Israelische universiteit terecht kunt. Zo is dat ook in Nederland. Honderden Israelische studenten studeren medicijnen in het buitenland. Hoeveel studenten uit de Gaza studeert er in Cairo, een buitenland dat toch dichtbij is? Aan de VU studeert een groep Noorse studenten medicijnen maar alleen omdat er een vette duit richting VU gaat, anders niet. Ken jij zo'n gesponserde groep Gazanen? Ken jij hier een organisatie die zich inzet om meer Palestijnse studenten op te vangen? Ken jij de studentenstopregels voor deze studenten?
Iedereen wijst door naar een ander maar van Israel moet het vanzelfsprekend zijn?
Wanneer, alweer de werkelijke overheid besluit geen aanvallen uit te voeren, is Israel anders te spreken.
Even terug lezen wat ik hier over schreef, volgens mij zij ik het zelfde, plaatste alleen de kanttekening dat het voor de Pala-studenten het moeilijker is geworden.


Als je zelf het idee hebt er naar toe te gaan dan zou ik dat alleen maar nobel vinden. Ik suggereer dat meerdere malen hier maar steeds niks. Een bepaalde voorlichtingsprogramma moet je wel tot je nemen.
Ik kom regelmatig in Israel en de bezette gebieden, maar ook in de door de Palestijnen gehandhaafte gebieden.

John2
31-07-08, 21:58
Pleeg maar wat meer telefoontjes voor eventuele opheldering. Want de toestand is daar (in bijzonder in ziekenhuizen), abominabel als ooit tevoren.

http://www.unicef.nl/unicef/show/id=53926/contentid=3452

Dit rapport van Amnesty is mij bekend alleen jammer dat de overheid deze gegevens naast zich neerlegt wel is er door diverse hulp instanties actie ondernomen.

John2
31-07-08, 22:02
Die hebben ze tot dusver niet gekregen; van de beloofde hoeveelheid is minder dan een derde gearriveerd.

Dan vraag ik me af hoe ze de afgelopen jaren honderden miljarden hebben kunnen verduisteren en waar nu de VN/UN een onderzoek heeft ingesteld?

Stopnaald
31-07-08, 22:32
Dit is erg voor de Palestijnen (zie topic), maar Israëlische kinderen komen ook om bij bommen uit Palestina. Dus beiden doen hetzelfde wat ze elkaar verwijten.

Mensen moeten met een propere lei herbeginnen, naast elkaar.

Zowel Palestijnen als Israëls moeten toegevingen doen, willen ze vredig naast elkaar kunnen gaan leven. De andere telkens opnieuw het eigen leed verwijten en daarom vergeldingsacties doen, die hetzelfde leed doen ontstaan, is geen oplossing.

Je hebt helemaal gelijk!:handbang:

Maar het is zo veel makkelijker om met een beschuldigend vingertje te wijzen naar een ander(e groep).

Elk mens heeft de vrije keuze over hoe zij zich willen gedragen tegenover anderen. Daar wordt maar al te gemakkelijk overheen gestapt.

Ik heb juist grote bewondering voor Gandi. Hij wist op vreedzame wijze de dingen die hem niet aanstonden te veranderen door anderen te inspireren.

Tot nog toe heb ik geen leiderschap kunnen ontdekken bij beide groepen en da's heel jammer. Want een échte leider, een goede leider, aan beide kanten, zou het probleem al snel kunnen doen oplossen.

Geweld is nooit het juiste antwoord!

John2
31-07-08, 23:38
Je hebt helemaal gelijk!:handbang:

Maar het is zo veel makkelijker om met een beschuldigend vingertje te wijzen naar een ander(e groep).

Elk mens heeft de vrije keuze over hoe zij zich willen gedragen tegenover anderen. Daar wordt maar al te gemakkelijk overheen gestapt.

Ik heb juist grote bewondering voor Gandi. Hij wist op vreedzame wijze de dingen die hem niet aanstonden te veranderen door anderen te inspireren.

Tot nog toe heb ik geen leiderschap kunnen ontdekken bij beide groepen en da's heel jammer. Want een échte leider, een goede leider, aan beide kanten, zou het probleem al snel kunnen doen oplossen.

Geweld is nooit het juiste antwoord!


Juist

ronald
01-08-08, 00:37
Wat? Israel moet net als iedereen aan de regels v/h oorlogsrecht houden.

Zo moet ze instaan voor de veiligheid van de burgers en hen onder geen beding onderwerpen aan geweld. Daarnaast mag ze ook niets veranderen aan de plaatselijke instellingen en moet ze garanderen dat het civiele leven ongestoord kan plaatsvinden. Israël legde al deze regels naast zich neer en slaagde erin een bijzonder gewelddadige bezetting te creëren en in stand te houden. Zie bron (http://www.kabaal.be/MimeObjects/SharedContento/1000037/mp7palestina_1022474.pdf).

Jij komt met http://www.senaat.be/www/?MIval=/publications/viewPub&COLL=S&LEG=3&NR=642&PUID=50332606&LANG=nl
een voorstel uit 2004 uit Belgie waarin men begint te stellen dat de Intifada vanaf 2000 voor een toenemende instabiliteit ( we weten wel wat dat inhoudt) in het MO zorgt terwijl Israel zich in 2005 heeft teruggetrokken en wij hebben het hier nu over de Gaza hebben? En je komt nu praten over het houden van Israel aan de regels van oorlogsrecht? What about het gehele conflict? Plompverloren kom je met een stukje uit een zee van literatuur en leg dan allerlei verplichtingen bij Israel neer? Waar plaats jij de autoriteit en de verantwoordelijkheid van her bestuur van Gaza eigenlijk?

ronald
01-08-08, 00:47
Zover ik weet moet er zowel in Egypte als in Israel voor de medische zorg worden betaald



Dat de regering kiest voor een ander tactiek is denk ik algemeen bekend al twijfel ik of zij bij machte zijn de raket beschietingen te stoppen?



Even terug lezen wat ik hier over schreef, volgens mij zij ik het zelfde, plaatste alleen de kanttekening dat het voor de Pala-studenten het moeilijker is geworden.


Ik kom regelmatig in Israel en de bezette gebieden, maar ook in de door de Palestijnen gehandhaafte gebieden.

Moet betaald worden? En als ze later een rekening toegestuurd krijgen wordt dat dan betaald? Door de Gaza-ziekenfonds? De ziekenhuizen nemen niet eens meer de moeite een rekening op te sturen. Dat gaat rechtstreeks naar het Ministerie van Gezondheid.

Binnen 1 dag kan de autoriteit de beschietingen stoppen: één dag.

Er zijn 3 groepen Palestijnse studenten: Israelische, met een Israelische identiteitsbewijs. West Bank studenten met een speciaal "West Bank identiteitsbewijs". En de groep studenten uit de Gaza waar Israel in feite niets meer mee hebt. De groep Druzen en Bedoïnen vormen weer een andere groep met de Israelische studenten. In principe kunnen ze het leger in gaan en allerlei onderwijs genieten.

Ik weet niet wat je in Israel doet. Ook ik ben er tig keer geweest, ook in de West Bank maar vind het toch belangrijk steeds ge-update te worden. Het spreken van Hebreeuws en Arabisch is ook bijna een must.

John2
01-08-08, 08:28
=ronald;3688686]Moet betaald worden? En als ze later een rekening toegestuurd krijgen wordt dat dan betaald? Door de Gaza-ziekenfonds? De ziekenhuizen nemen niet eens meer de moeite een rekening op te sturen. Dat gaat rechtstreeks naar het Ministerie van Gezondheid.

Dit gebeurd wereldwijd, zelfs hier in Nederland word 10% van de rekeningen niet voldaan, omdat de mensen de kosten niet meer kunnen dragen.


Binnen 1 dag kan de autoriteit de beschietingen stoppen: één dag.
Dan mag van mij de palestijnse regering de wereld veroveren want dat zou uniek zijn, om in één dag de terroristische cellen uit te schakelen, op de zelfde dag een wet aannemen en deze ten uitvoer brengen, op de zelfde dag in een land waar geen infrastrutuur is hun gehele bevolking op de hoogte te brengen.


Er zijn 3 groepen Palestijnse studenten: Israelische, met een Israelische identiteitsbewijs. West Bank studenten met een speciaal "West Bank identiteitsbewijs". En de groep studenten uit de Gaza waar Israel in feite niets meer mee hebt. De groep Druzen en Bedoïnen vormen weer een andere groep met de Israelische studenten. In principe kunnen ze het leger in gaan en allerlei onderwijs genieten.
Dit was mij niet bekend, wel dat er sommige palestijnse studenten wel werden toegelaten onder bepaalde voorwaarden.
Maar wat ik bedoelde in mijn eerste stukje, was dat er op de Isra-universiteiten wel buitenlanders werden toegelaten, gedeeltelijk door uitwisseling gedeeltelijk door internationale afspraken.
Zoals overal ter wereld, moet je ook in Israel bepaalde vooropleiding en cijferlijst hebben voor een opleiding.
Deze internationale documenten worden vaak door het ministerie die belast is met onderwijs afgegeven en deze worden ook door iedere universiteit erkend al word er soms een toelatings examen gevraagd om te toetsen of je de taal machtig bent en de stof aansluit op de stof van de universiteit.
Maar omdat de Hamas niet word erkend door diverse landen ter wereld, geeft dit problemen voor de student uit dit land.
Nederland neemt bijvoorbeeld alleen deze studenten op als ze reizen via Israel dit geld overigens alleen voor medische, voor bijv. UT Delft en Twente niet, Duitsland kent alleen voor Heidelberg een regeling voor Palestijnse studenten, Rusland is voor zover ik weet het enigste land die de Palastijnse studenten gewoon toelaten op hun universiteiten, met uitzondering van het Pavlov instituut die alleen studenten opneemt met een IQ hoger dan 168.



Ik weet niet wat je in Israel doet. Ook ik ben er tig keer geweest, ook in de West Bank maar vind het toch belangrijk steeds ge-update te worden. Het spreken van Hebreeuws en Arabisch is ook bijna een must.
Wat ik doe is geen geheim en denk dat ook de meesten hier het wel weten.
Ik heb een instalatie bedrijf in beveiliging en noodstroom en word vaak ingehuurd door Eaton (Holec & Hazemeijer Hengelo).
Hiervoor doen we vaak hand en spandiensten voor diverse instellingen zoals Unicef en het Rode Kruis, maar ook in opdracht voor de Nederlandse overheid.

En nee Hebreeuws en Arabisch spreek ik niet, althans Wahed Shoarma Kabier noem ik nou niet direct Arabisch.
Het enigste woord in het Arabisch wat ik regelmatig gebruikt is Jelle :engel:

1973Tanger
01-08-08, 14:41
Dit rapport van Amnesty is mij bekend alleen jammer dat de overheid deze gegevens naast zich neerlegt wel is er door diverse hulp instanties actie ondernomen.

Niet alleen volgens Amnesty en Unicef. Ook het Europees parlement is van mening dat de situatie en beleid van Israël de Gaza te isoleren (zowel op politiek alswel humanitair vlak) totaal is mislukt. Het Parlement herhaalt zijn oproep om het internationale recht en met name het internationale humanitaire recht, ten volle te eerbiedigen. Daarmee geeft het Parlement opnieuw uiting aan haar ernstige verontrusting over de humanitaire en politieke crisis in de Gaza. Onder dergelijke omstandigheden kan nooit sprake zijn van gelijkwaardige medische capaciteit danwel voorzieningen.

bron: Europees Parlement/ externe betrekkingen - 21-02-2008 - 01:02

John2
01-08-08, 17:23
Niet alleen volgens Amnesty en Unicef. Ook het Europees parlement is van mening dat de situatie en beleid van Israël de Gaza te isoleren (zowel op politiek alswel humanitair vlak) totaal is mislukt. Het Parlement herhaalt zijn oproep om het internationale recht en met name het internationale humanitaire recht, ten volle te eerbiedigen. Daarmee geeft het Parlement opnieuw uiting aan haar ernstige verontrusting over de humanitaire en politieke crisis in de Gaza. Onder dergelijke omstandigheden kan nooit sprake zijn van gelijkwaardige medische capaciteit danwel voorzieningen.

bron: Europees Parlement/ externe betrekkingen - 21-02-2008 - 01:02

Uhh, Tanger, Amnesty, Unicef en AZG, klagen erover dat Israel juis gebieden totaal isoleren, het EU spreekt dit tegen met uitzondering van Nederland.
Alle instantie's klagen erover dat juist de controle te groot is, de isolatie van deze gebieden te sterk is, etc. etc.
Alleen de ene gaat uit van de veiligheid en de andere van hulp aan de mensen.

ronald
01-08-08, 17:37
Dit gebeurd wereldwijd, zelfs hier in Nederland word 10% van de rekeningen niet voldaan, omdat de mensen de kosten niet meer kunnen dragen.


Dan mag van mij de palestijnse regering de wereld veroveren want dat zou uniek zijn, om in één dag de terroristische cellen uit te schakelen, op de zelfde dag een wet aannemen en deze ten uitvoer brengen, op de zelfde dag in een land waar geen infrastrutuur is hun gehele bevolking op de hoogte te brengen.


Dit was mij niet bekend, wel dat er sommige palestijnse studenten wel werden toegelaten onder bepaalde voorwaarden.
Maar wat ik bedoelde in mijn eerste stukje, was dat er op de Isra-universiteiten wel buitenlanders werden toegelaten, gedeeltelijk door uitwisseling gedeeltelijk door internationale afspraken.
Zoals overal ter wereld, moet je ook in Israel bepaalde vooropleiding en cijferlijst hebben voor een opleiding.
Deze internationale documenten worden vaak door het ministerie die belast is met onderwijs afgegeven en deze worden ook door iedere universiteit erkend al word er soms een toelatings examen gevraagd om te toetsen of je de taal machtig bent en de stof aansluit op de stof van de universiteit.
Maar omdat de Hamas niet word erkend door diverse landen ter wereld, geeft dit problemen voor de student uit dit land.
Nederland neemt bijvoorbeeld alleen deze studenten op als ze reizen via Israel dit geld overigens alleen voor medische, voor bijv. UT Delft en Twente niet, Duitsland kent alleen voor Heidelberg een regeling voor Palestijnse studenten, Rusland is voor zover ik weet het enigste land die de Palastijnse studenten gewoon toelaten op hun universiteiten, met uitzondering van het Pavlov instituut die alleen studenten opneemt met een IQ hoger dan 168.



Wat ik doe is geen geheim en denk dat ook de meesten hier het wel weten.
Ik heb een instalatie bedrijf in beveiliging en noodstroom en word vaak ingehuurd door Eaton (Holec & Hazemeijer Hengelo).
Hiervoor doen we vaak hand en spandiensten voor diverse instellingen zoals Unicef en het Rode Kruis, maar ook in opdracht voor de Nederlandse overheid.

En nee Hebreeuws en Arabisch spreek ik niet, althans Wahed Shoarma Kabier noem ik nou niet direct Arabisch.
Het enigste woord in het Arabisch wat ik regelmatig gebruikt is Jelle :engel:

Als je hier het ziekenhuis niet betaalt krijg je brieven van de deurwaarder enz. Maar daar krijgen ze niet eens een rekening. In Nederland maakte ik het volgende mee. Een Ethiopische kennis, mvv status, en haar man, Romeens, krijgen een paar uur na de bevalling van hun zoon een brief van de administratie van het VUZiekenhuis met een rekening van E 7.500,- Eén ongecompliceerde bevalling. Na wat druk onzerzijds is die rekening wel gedaald tot E 830,-. Dit kan er dus in Nederland gebeuren met "vreemden". Men zal geen cent laten liggen. Diegenen die uiteindelijk niet betalen doen dat toch want via schuldsanering komt het alleen maar in tig termijnen bij de eiser.

In één dag kunnen de autoriteiten de raketbeschietingen stoppen, ik zei niet hen "uitschakelen". Daar hoeft niet eens een wet voor uitgevaardigd te worden.

Net zoals op elke universiteit is een bepaalde uitwisselingsprogramma. Er zijn wel stops op bepaalde studies (zoals medicijnen) en als je als buitenlandse student dat wilt gaan studeren ding je onder dezelfde voorwaarden mee als alle Israelische studenten: hoog gemiddeld eindcijfer van je VWO examen. Er wordt maar heel weinig "zomaar" erkend. Met een VWO doen ze er al moeilijk. Een artsendiploma nog moeilijker. Kom je uit een bepaald land en hebt er een "VWO-diploma" dat eigenlijk op Havo-niveau is dan kun je het wel vergeten. De psychometriatoets zal dat wel uitmaken.
In Nederland neemt men van over de hele wereld studenten aan. Het is wel van belang waar je precies vandaan komt. Een plaats krijgen is niet zo moeilijk maar het gaat hier natuurlijk om de beurs die je erbij krijgt. Kom je uit Pakistan dan mag je de volle pond van de gehele studie betalen, dus niet alleen collegegeld maar ook verdere studiegeld. Kom je uit Duitsland dan collegegeld en dan krijg je ook nog eens een beurs.

Je bezigheden daar maakt dat je de gelegenheid hebt "de gewone man" te ontmoeten en dat is goed.... spoedcursus Arabisch zal wel handig zijn..yaällah.

John2
01-08-08, 18:10
=ronald;3688925]Als je hier het ziekenhuis niet betaalt krijg je brieven van de deurwaarder enz. Maar daar krijgen ze niet eens een rekening. In Nederland maakte ik het volgende mee. Een Ethiopische kennis, mvv status, en haar man, Romeens, krijgen een paar uur na de bevalling van hun zoon een brief van de administratie van het VUZiekenhuis met een rekening van E 7.500,- Eén ongecompliceerde bevalling. Na wat druk onzerzijds is die rekening wel gedaald tot E 830,-. Dit kan er dus in Nederland gebeuren met "vreemden". Men zal geen cent laten liggen. Diegenen die uiteindelijk niet betalen doen dat toch want via schuldsanering komt het alleen maar in tig termijnen bij de eiser.

Dit zijn uitzondering gevallen, sommige deurwaarders doen al geeneens moeite om het te innen, maar volgens mij gaat het via een speciale organisatie die deze gelden moeten innen.



In één dag kunnen de autoriteiten de raketbeschietingen stoppen, ik zei niet hen "uitschakelen". Daar hoeft niet eens een wet voor uitgevaardigd te worden.

Je lijkt Maarten wel :hihi:, wat ik bedoelde te zeggen dat er tussen theorie en praktijk een lange weg ligt, of je moet een regering hebben die met zijn allen gelijke belangen hebben.



Net zoals op elke universiteit is een bepaalde uitwisselingsprogramma. Er zijn wel stops op bepaalde studies (zoals medicijnen) en als je als buitenlandse student dat wilt gaan studeren ding je onder dezelfde voorwaarden mee als alle Israelische studenten: hoog gemiddeld eindcijfer van je VWO examen. Er wordt maar heel weinig "zomaar" erkend. Met een VWO doen ze er al moeilijk. Een artsendiploma nog moeilijker. Kom je uit een bepaald land en hebt er een "VWO-diploma" dat eigenlijk op Havo-niveau is dan kun je het wel vergeten. De psychometriatoets zal dat wel uitmaken.
In Nederland neemt men van over de hele wereld studenten aan. Het is wel van belang waar je precies vandaan komt. Een plaats krijgen is niet zo moeilijk maar het gaat hier natuurlijk om de beurs die je erbij krijgt. Kom je uit Pakistan dan mag je de volle pond van de gehele studie betalen, dus niet alleen collegegeld maar ook verdere studiegeld. Kom je uit Duitsland dan collegegeld en dan krijg je ook nog eens een beurs.

Dat is dus precies wat ik zeg in andere bewoording.


Je bezigheden daar maakt dat je de gelegenheid hebt "de gewone man" te ontmoeten en dat is goed.... spoedcursus Arabisch zal wel handig zijn..yaällah.

Dat weet ik maar vele jongeren ( en deze hebben de toekomst) , spreken perfect engels en ...........
فهمت إن الناس يريدون أنت لا تجعل من الذي لغة يتكلّم أنت wel even van rechts naar links lezen :engel:
Als God het wil

1973Tanger
01-08-08, 18:17
Dit zijn uitzondering gevallen, sommige deurwaarders doen al geeneens moeite om het te innen, maar volgens mij gaat het via een speciale organisatie die deze gelden moeten innen.




Je lijkt Maarten wel :hihi:, wat ik bedoelde te zeggen dat er tussen theorie en praktijk een lange weg ligt, of je moet een regering hebben die met zijn allen gelijke belangen hebben.




Dat is dus precies wat ik zeg in andere bewoording.



Dat weet ik maar vele jongeren ( en deze hebben de toekomst) , spreken perfect engels en ...........
فهمت إن الناس يريدون أنت لا تجعل من الذي لغة يتكلّم أنت wel even van rechts naar links lezen :engel:
Als God het wil

Akkoord, maar wat staat er dan?

John2
01-08-08, 19:15
Akkoord, maar wat staat er dan?

Vrij vertaald, dat ieder mens een ander verstaat als de wil daar is.

Letterlijk staat er "Inderdaad begrepen de mensen mij, maakt niet van wie de taal u spreekt"

1973Tanger
01-08-08, 19:27
Vrij vertaald, dat ieder mens een ander verstaat als de wil daar is.

Letterlijk staat er "Inderdaad begrepen de mensen mij, maakt niet van wie de taal u spreekt"

"Inderdaad" kan ik als zodanig er niet in terugvinden, maar de rest is in de zinssnede wel te lezen. Het leest in ieder geval niet vloeiend.

John2
01-08-08, 23:12
"Inderdaad" kan ik als zodanig er niet in terugvinden, maar de rest is in de zinssnede wel te lezen. Het leest in ieder geval niet vloeiend.

Ach zolang ik niemand beledigd doet mijn vertaal computertje toch aardig zijn best, ik spreek helaas geen Arabisch op een paar woorden na, maar ik heb gelukkig op mijn computer een vertaal programma en had misschien voor de grammatica het moeten vertalen van Engels naar Arabisch, inplaats van NL naar AR.:engel:

1973Tanger
02-08-08, 00:56
Ach zolang ik niemand beledigd doet mijn vertaal computertje toch aardig zijn best, ik spreek helaas geen Arabisch op een paar woorden na, maar ik heb gelukkig op mijn computer een vertaal programma en had misschien voor de grammatica het moeten vertalen van Engels naar Arabisch, inplaats van NL naar AR.:engel:


Ik had het geweten, want de woorden die je gebruikt kan je zo niet in een zin plaatsen. Je kunt er je vertaling namelijk niet uit opmaken, alleen de woorden geisoleerd zijn nog te achterhalen en zonder klinkers of tekens boven of onder de letters wordt het gauw ondoenlijk.

MackDaddy
02-08-08, 00:56
http://img513.imageshack.us/img513/1666/babydiesxg5.jpg

1973Tanger
02-08-08, 18:47
Het blijft voor mij altijd treurig te zien hoe de gespannen situatie in Israël moedwillig in stand wordt gehouden. Dat hardliners en haviken in de Israëlische regering er alles aan gelegen is de bezetting, onderdrukking, kolonisatie en repressie te handhaven, terwijl de regering in de VS zich gedraagt als een muppetshow i.p.v. van een peaceshow. 46% van de Israëlische bevolking is voor onderhandelingen met de Hamas, terwijl maar 28% zich daar tegen heeft gesproken. Hoever moet een onderdrukte zich laten zakken, voordat hem enige mededogen ten deel valt?

ronald
02-08-08, 22:12
Het blijft voor mij altijd treurig te zien hoe de gespannen situatie in Israël moedwillig in stand wordt gehouden. Dat hardliners en haviken in de Israëlische regering er alles aan gelegen is de bezetting, onderdrukking, kolonisatie en repressie te handhaven, terwijl de regering in de VS zich gedraagt als een muppetshow i.p.v. van een peaceshow. 46% van de Israëlische bevolking is voor onderhandelingen met de Hamas, terwijl maar 28% zich daar tegen heeft gesproken. Hoever moet een onderdrukte zich laten zakken, voordat hem enige mededogen ten deel valt?

Hoe zijn de getallen aan de andere kanten, West Bank en Gaza?

1973Tanger
02-08-08, 22:18
Hoe zijn de getallen aan de andere kanten, West Bank en Gaza?

Dat weet ik niet, maar dat onder de Israëlische bevolking een grote groep zit dat de hele toestand meer dan zat is en telkens een dringend beroep doet op haar eigen overheid, deze toestand ongedaan te maken, vind ik bijzonder lovenswaardig van de Israëlische bevolking.

1973Tanger
03-08-08, 00:12
Het zou een hoop schelen als er wat meer naar de liberale opositieleden in de knesset, voormalige militairen en kabinetsleden, danwel de Israelische vredesbeweging in zijn totaliteit geluisterd zou worden. Tegelijkertijd zou het de VS sieren als ze juist die mensen steunen en een handje zouden helpen i.p.v. telkens maar weer de poppenkast uithangen.

John2
03-08-08, 00:24
Sorry mensen voor het late andwoord maar ook ik moet nog wel eens werken voor de kost.
Tanger & Ronald, ieder mens daar snakt naar rust en vrede, alleen de politiek is er nog niet rijp voor en ik denk dat tijdens een volgende verkiezing binnen een jaar veel zal veranderen.
Zoals Tanger al aangaf dat hij respect heeft voor de wil op vrede van de joodse bevolking, zo is het gevoel ook bij de Palestijnse bevolking, ook deze hebben in de gaten dat beide partijen vrede willen en misschien moeten we Hamas een kans geven om zich te bewijzen.

1973Tanger
03-08-08, 00:35
Sorry mensen voor het late andwoord maar ook ik moet nog wel eens werken voor de kost.
Tanger & Ronald, ieder mens daar snakt naar rust en vrede, alleen de politiek is er nog niet rijp voor en ik denk dat tijdens een volgende verkiezing binnen een jaar veel zal veranderen.
Zoals Tanger al aangaf dat hij respect heeft voor de wil op vrede van de joodse bevolking, zo is het gevoel ook bij de Palestijnse bevolking, ook deze hebben in de gaten dat beide partijen vrede willen en misschien moeten we Hamas een kans geven om zich te bewijzen.


Akkoord, maar vergeet daarbij niet dat er tussen Israël en de Hamas geen gelijkwaardige verhouding bestaat. Kortom Israël is wel aan zet en moet voor een redelijke startpositie voor onderhandelingen met de Palestijnen zorgen.

John2
03-08-08, 10:10
Akkoord, maar vergeet daarbij niet dat er tussen Israël en de Hamas geen gelijkwaardige verhouding bestaat. Kortom Israël is wel aan zet en moet voor een redelijke startpositie voor onderhandelingen met de Palestijnen zorgen.

Als je uitgaat over wie er aan zet is, is het eigelijk al een verloren zaak, voor de vrede moet het komen van beide kanten en niet van één kant.

mark61
03-08-08, 10:47
Als je uitgaat over wie er aan zet is, is het eigelijk al een verloren zaak, voor de vrede moet het komen van beide kanten en niet van één kant.

Joh. Intussen is het Israel dat geen vrede wil. In het verleden niet, nu niet, en in de toekomst niet. Hamas daarentegen heeft er al jaren van eenzijdige bestanden op zitten; de PLO doet blindelings alles wat van ze geëist wordt, maar dat levert ook niks op.

ronald
03-08-08, 12:45
Akkoord, maar vergeet daarbij niet dat er tussen Israël en de Hamas geen gelijkwaardige verhouding bestaat. Kortom Israël is wel aan zet en moet voor een redelijke startpositie voor onderhandelingen met de Palestijnen zorgen.

Het is mi geen zaak van Israel en HAmas maar van Israel en de Palestijnen. Onder welke voorwaarden kan Israel een vrede accepteren voor vooralsnog vredesonderhandelingen wanneer een deel zich daar tegen keert. Mark61 éénzijdige kijk geeft weer een verkeerd beeld. Precies zoals zovele aparte Palestijnse groeperingen maar hun eigen politiek volgen zo is er onderling ook onder Hamas genoeg politieke groeperingen die daar niets van willen weten. Je ogen daarvoor sluitend moet je wel tot de conclussie komen dat het alleen aan Israel ligt. Wat heeft de terugtrekking uit Gaza gebracht? Alleen maar meer raketten. Excusses dat ze worden afgesloten is wel erg hypocriet en fatalistisch gedacht.

mark61
03-08-08, 13:14
Mark61 éénzijdige kijk geeft weer een verkeerd beeld.

Ik geef een objectief beeld, leugenaar.


Wat heeft de terugtrekking uit Gaza gebracht?

Leugen. Er was geen terugtrekking.

ronald
03-08-08, 13:22
Ik geef een objectief beeld, leugenaar.



Leugen. Er was geen terugtrekking.

Je geeft alleen te kennen dat alles aan Israel ligt en dat is verre van objectief blind paard. Je laatste post hierboven stikt van de halve waarheden.

Klopt. Chalid zit daar nog. Dat het leger af en toe binnenvalt is aangezien de redenen die ze daarvoor hebben mondjes maat en natuurlijk bewakenen ze een deel van de grenzen met tot op de tanden bewapend.

knuppeltje
03-08-08, 14:15
Je geeft alleen te kennen dat alles aan Israel ligt

Nou, als ie dat al doet dan zou dat misschien nog niet eens zo gek zijn.
In ieder geval doen ze totaal niets constructiefs om de zaak op te lossen, hebben ze ook nooit gedaan, dat weet ik ook wel. Het zou alleen maar de vorming van een Eretz Israel in gevaar brengen niet waar. En dat is toch het ultime doel van elke rechtschapen zionist, zeg nu zelf. Die Palestijnen rotten maar op naar de buren, zijn ze veel beter af toch?

mark61
03-08-08, 14:21
Je geeft alleen te kennen dat alles aan Israel ligt en dat is verre van objectief blind paard. Je laatste post hierboven stikt van de halve waarheden.

Ik weet niet wat 'alles' is. Ik geef te kennen dat de oprichting van de staat Israel een schandelijke daad van imperialisme was, of die nou gelegaliseerd is of niet.

Verder geef ik te kennen dat Israel nooit serieus wil onderhandelen.


Dat het leger af en toe binnenvalt

is op geen enkele manier te beschrijven als 'terugtrekking'.

Gaza wordt 100% gecontroleerd door Israel. Zo simpel is dat.

John2
03-08-08, 14:43
Joh. Intussen is het Israel dat geen vrede wil. In het verleden niet, nu niet, en in de toekomst niet. Hamas daarentegen heeft er al jaren van eenzijdige bestanden op zitten; de PLO doet blindelings alles wat van ze geëist wordt, maar dat levert ook niks op.

Wat zit je nu weer uit je nek te kletsen Mark, waarom zou Israel geen vrede willen?
Dat Hamas het eenzijdige bestand al jaren instand houdt heeft meer te maken met het feit dat zij in de regering zitten en dat zij daarom de aanslagen die momenteel werderom worden gepleegd niet worden opgeeist door de Hamas.
Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat Israel terughoudend optreedt tegen de Palestijnen, gezien de militaire macht zij hebben in dit gebied.
En inderdaad de PLO gedraag zich netjes, vermoedelijk komen zij na de volgende verkiezingen ook weer in de regering waarna de echte vredes besprekingen opgang kunnen komen waar ze enkele jaren geleden zijn gestopt.

1973Tanger
03-08-08, 14:54
Als je uitgaat over wie er aan zet is, is het eigelijk al een verloren zaak, voor de vrede moet het komen van beide kanten en niet van één kant.

Ben je wel lekker? Verplaats je eens in de situatie van de Palestijnen. Wat hebben ze om te onderhandelen? Ze worden tot op de dag van vandaag overrompelt, in een dergelijke positie ben je kansloos. Israël is al jaren aan zet en moet zorgdragen voor billijke omstandigheden die vrede mogelijk maken.

ronald
03-08-08, 15:03
Ik weet niet wat 'alles' is. Ik geef te kennen dat de oprichting van de staat Israel een schandelijke daad van imperialisme was, of die nou gelegaliseerd is of niet.

Verder geef ik te kennen dat Israel nooit serieus wil onderhandelen.



is op geen enkele manier te beschrijven als 'terugtrekking'.

Gaza wordt 100% gecontroleerd door Israel. Zo simpel is dat.

Ren maar lekker achter de feiten aan en steek voor de rest je kop in het zand.

ronald
03-08-08, 15:06
Ben je wel lekker? Verplaats je eens in de situatie van de Palestijnen. Wat hebben ze om te onderhandelen? Ze worden tot op de dag van vandaag overrompelt, in een dergelijke positie ben je kansloos. Israël is al jaren aan zet en moet zorgdragen voor billijke omstandigheden die vrede mogelijk maken.

"Land voor vrede" was het motto. Als je telkens raketten blijft afvuren, zelfmoordaanslagen blijft promoten, bedreiging vanuit het buitenland blijft uiten dan komt Israel steeds terug bij af. Logisch.

1973Tanger
03-08-08, 15:18
"Land voor vrede" was het motto. Als je telkens raketten blijft afvuren, zelfmoordaanslagen blijft promoten, bedreiging vanuit het buitenland blijft uiten dan komt Israel steeds terug bij af. Logisch.


Het kan een logisch gevolg zijn van jarenlange onderdrukking en deceptie?

ronald
03-08-08, 15:27
Het kan een logisch gevolg zijn van jarenlange onderdrukking en deceptie?

De situaties zoals die zijn ontstaan in 1948 en in 1967 was er niet een waar bewust voor is gekozen. Misschien in 1967 vanuit het oogpunt van Jordanie en Egypte die opeens hun handen van de West Bank en Gaza terug trokken. Dat het een slepende kwestie is, is wel duidelijk. Dat het ene het andere beïnvloedt ook. Dat er inmiddels tig groeperingen zijn die allemaal wat anders zeggen en willen ook. Zo duurt zo'n bezetting inderdaad lang en is ontgoocheling niet meer verrassend.

1973Tanger
03-08-08, 15:29
De situaties zoals die zijn ontstaan in 1948 en in 1967 was er niet een waar bewust voor is gekozen. Misschien in 1967 vanuit het oogpunt van Jordanie en Egypte die opeens hun handen van de West Bank en Gaza terug trokken. Dat het een slepende kwestie is, is wel duidelijk. Dat het ene het andere beïnvloedt ook. Dat er inmiddels tig groeperingen zijn die allemaal wat anders zeggen en willen ook. Zo duurt zo'n bezetting inderdaad lang en is ontgoocheling niet meer verrassend.

Daarom zou het een verademing zijn als iemand in de positie is dit spiraal te doorbreken.

Hij was er een van:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzchak_Rabin

ronald
03-08-08, 15:41
Daarom zou het een verademing zijn als iemand in de positie is dit spiraal te doorbreken.

Hij was er een van:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yitzchak_Rabin

Hij getuigde wel van een bredere kijk zonder meerdere agenda's. De Oslo-accoorden hebben tot op heden ten dage echter weinig resultaat gehad.

1973Tanger
03-08-08, 15:44
Hij getuigde wel van een bredere kijk zonder meerdere agenda's. De Oslo-accoorden hebben tot op heden ten dage echter weinig resultaat gehad.


Als de uitvoerder van de accoorden promt geexecuteerd wordt, zal resultaat natuurlijk uitblijven. Je moet er namelijk wel in geloven.

ronald
03-08-08, 16:47
Als de uitvoerder van de accoorden promt geexecuteerd wordt, zal resultaat natuurlijk uitblijven. Je moet er namelijk wel in geloven.

Dat is vaak het probleen. Het moet gedragen worden door alle geledingen.

John2
03-08-08, 17:01
Ben je wel lekker? Verplaats je eens in de situatie van de Palestijnen. Wat hebben ze om te onderhandelen? Ze worden tot op de dag van vandaag overrompelt, in een dergelijke positie ben je kansloos. Israël is al jaren aan zet en moet zorgdragen voor billijke omstandigheden die vrede mogelijk maken.

Wat denk jij dat ze hebben te onderhandelen, wat denk je van vrede, eindelijk de kans om een normaal leven op te bouwen.
En inderdaad is Israel al jaren aan zet en worden er diverse oplossingen aangedragen, maar er word tot op heden weinig mee gedaan.

1973Tanger
03-08-08, 17:08
Wat denk jij dat ze hebben te onderhandelen, wat denk je van vrede, eindelijk de kans om een normaal leven op te bouwen.
En inderdaad is Israel al jaren aan zet en worden er diverse oplossingen aangedragen, maar er word tot op heden weinig mee gedaan.

Jij denkt dat vrede zonder enkele bagage vanzelfsprekend is?

mark61
03-08-08, 17:58
Ren maar lekker achter de feiten aan en steek voor de rest je kop in het zand.

Ah, je geeft hiermee te kennen dat de feiten jou niet interesseren. Wat ben je toch een smeerlap. En dat noemt zich een 'gelovige'.

ronald
03-08-08, 18:27
Ah, je geeft hiermee te kennen dat de feiten jou niet interesseren. Wat ben je toch een smeerlap. En dat noemt zich een 'gelovige'.

Ach ja...een andere vatiant van discussie winnen. Dan gaan we schelden...wie verweet wie dat ook al weer constant? Heerlijk die ongelovigen.

John2
03-08-08, 21:41
Jij denkt dat vrede zonder enkele bagage vanzelfsprekend is?

Laat ik je een wedervraag stellen "Denk jij dat zonder bagage vrede nodig zou zijn? "

1973Tanger
03-08-08, 21:58
Laat ik je een wedervraag stellen "Denk jij dat zonder bagage vrede nodig zou zijn? "


Onderhandelen over vrede heeft geen zin in een positie die geen gelegenheid biedt tot vrede. De huidige situatie is te vergelijken met een gevangenisdirecteur die wilt onderhandelen met zijn gevangenen die in opstand zijn gekomen. Dat de gevangenisdirecteur de middelen heeft om de opstand neer te slaan moge duidelijk zijn.

John2
03-08-08, 22:38
Onderhandelen over vrede heeft geen zin in een positie die geen gelegenheid biedt tot vrede. De huidige situatie is te vergelijken met een gevangenisdirecteur die wilt onderhandelen met zijn gevangenen die in opstand zijn gekomen. Dat de gevangenisdirecteur de middelen heeft om de opstand neer te slaan moge duidelijk zijn.

Zo kun je de situatie inderdaad vergelijken, maar dan moet de directeur gegronde redenen hebben om in te grijpen met geweld omdat over zijn schouder een hogere macht meekijkt.
Maar wat ik eigelijk bedoelde was te zeggen dat zonder bagage geen vrede nodig zou zijn omdat er ook geen strijd was.
Voor zover ik begrepen hebt zijn er weer onderhandelingen gaande en dan kunnen wij alleen het beste maar van hopen.

1973Tanger
03-08-08, 22:42
Zo kun je de situatie inderdaad vergelijken, maar dan moet de directeur gegronde redenen hebben om in te grijpen met geweld omdat over zijn schouder een hogere macht meekijkt.
Maar wat ik eigelijk bedoelde was te zeggen dat zonder bagage geen vrede nodig zou zijn omdat er ook geen strijd was.
Voor zover ik begrepen hebt zijn er weer onderhandelingen gaande en dan kunnen wij alleen het beste maar van hopen.

Als je over vrede zou willen onderhandelen, zou die gevangenisdirecteur die gevangenen eerst vrij moeten laten. Want vrede zou alleen in vrijheid kunnen plaatsvinden.

John2
03-08-08, 23:28
Als je over vrede zou willen onderhandelen, zou die gevangenisdirecteur die gevangenen eerst vrij moeten laten. Want vrede zou alleen in vrijheid kunnen plaatsvinden.

Helemaal met je eens, op een voorwaarde dat we de directeur dan vast zetten.

ronald
03-08-08, 23:48
Helemaal met je eens, op een voorwaarde dat we de directeur dan vast zetten.

Gezien de vijandige omgeving zit hij ook in wezen vast.

1973Tanger
03-08-08, 23:48
Helemaal met je eens, op een voorwaarde dat we de directeur dan vast zetten.


:hihi:

John2
03-08-08, 23:54
Gezien de vijandige omgeving zit hij ook in wezen vast.

Klopt Ronald en dat heeft hij ook ingezien en daarom als goed manager zijn functie neergelegd.:engel:

John2
03-08-08, 23:59
:hihi:

Wedden dat we dan troepen moeten sturen om deze directeur te beschermen.

Vraag me trouwens af of Israel en de Palestijnen den Haag hebben erkend, want dan word het wel heel erg druk in Scheveningen :hihi:

1973Tanger
04-08-08, 00:09
Wedden dat we dan troepen moeten sturen om deze directeur te beschermen.

Vraag me trouwens af of Israel en de Palestijnen den Haag hebben erkend, want dan word het wel heel erg druk in Scheveningen :hihi:

Net als de Verenigde Staten wel ondertekend maar "nog" niet geratificeerd.

John2
04-08-08, 00:22
Net als de Verenigde Staten wel ondertekend maar "nog" niet geratificeerd.

En dan toch zeggenschap in de VN/UN en NAVO/NATO? Vreemd!

Wat Amerika betreft heeft zelfs al gedreigd als wij Amerikaanse soldaten en oorlogsmisdadigers zouden berechten in Den Haag.
Ben eigelijk wel benieuwd of zij behalve een grote bek ook inderdaad het lef hebben om op Nederlands grondgebied een aanval uit te voeren om deze mensen inderdaad te bevrijden, terwijl NL hierin de bescherming geniet van alle internationale organisatie's.
Misschien zou dit een idee zijn voor landen zoals Afganistan waar deze Amerikanen fout na fout maken om een Amerikaan te arresteren en uit te leveren aan het Internationale gerechtshof in den Haag.
Het zou een geheel nieuwe weg openen voor bijvoorbeeld de Palestijnen door soldaten te Aresteren en uit te leveren, ongeacht de eventuele uitspraak van het hof.

1973Tanger
04-08-08, 00:39
En dan toch zeggenschap in de VN/UN en NAVO/NATO? Vreemd!

Wat Amerika betreft heeft zelfs al gedreigd als wij Amerikaanse soldaten en oorlogsmisdadigers zouden berechten in Den Haag.
Ben eigelijk wel benieuwd of zij behalve een grote bek ook inderdaad het lef hebben om op Nederlands grondgebied een aanval uit te voeren om deze mensen inderdaad te bevrijden, terwijl NL hierin de bescherming geniet van alle internationale organisatie's.
Misschien zou dit een idee zijn voor landen zoals Afganistan waar deze Amerikanen fout na fout maken om een Amerikaan te arresteren en uit te leveren aan het Internationale gerechtshof in den Haag.
Het zou een geheel nieuwe weg openen voor bijvoorbeeld de Palestijnen door soldaten te Aresteren en uit te leveren, ongeacht de eventuele uitspraak van het hof.


Beste John, wist je dat de VS Habeas Corpus (ge moet het lichaam hebben), dat stelt dat gevangenneming pas kan volgen op gerechtelijk bevel inmiddels uit de grondwet hebben verwijdert? Zodat de regering nu in staat is iedereen die in haar ogen zich verdacht voordoet op te pakken en in te sluiten. Dit recht bestaat al ver voor de onafhankelijkheidsverklaring en is door de founders met hand en tand verdedigd. Nu hebben burgers in Amerika in naam van de "veiligheid" dit recht niet meer. Bush heeft de VS daarmee constitioneel regelrecht naar de middeleeuwen gebracht. Conclussie: de terroristen hebben gewonnen, door Amerika in zo'n paniek te brengen. Dit is echt een dieptepunt. Ik neem liever de kans met een terrorist dan dat ik mijn burgerrechten en persoonlijke vrijheden moet inleveren.

John2
04-08-08, 10:40
Beste John, wist je dat de VS Habeas Corpus (ge moet het lichaam hebben), dat stelt dat gevangenneming pas kan volgen op gerechtelijk bevel inmiddels uit de grondwet hebben verwijdert? Zodat de regering nu in staat is iedereen die in haar ogen zich verdacht voordoet op te pakken en in te sluiten. Dit recht bestaat al ver voor de onafhankelijkheidsverklaring en is door de founders met hand en tand verdedigd. Nu hebben burgers in Amerika in naam van de "veiligheid" dit recht niet meer. Bush heeft de VS daarmee constitioneel regelrecht naar de middeleeuwen gebracht. Conclussie: de terroristen hebben gewonnen, door Amerika in zo'n paniek te brengen. Dit is echt een dieptepunt. Ik neem liever de kans met een terrorist dan dat ik mijn burgerrechten en persoonlijke vrijheden moet inleveren.
Dit was me bekend van Amerika, gelukkig hebben wij dit recht nog steeds al geld dit recht hier niet voor terroristische en internationale criminele organisatie's, maar wist je dat je hier ook kan worden uitgeleverd aan andere europesche landen als die er om vragen.
En nee ik zou nooit een kans wagen met of voor terroristen.

1973Tanger
04-08-08, 15:10
Dit was me bekend van Amerika, gelukkig hebben wij dit recht nog steeds al geld dit recht hier niet voor terroristische en internationale criminele organisatie's, maar wist je dat je hier ook kan worden uitgeleverd aan andere europesche landen als die er om vragen.
En nee ik zou nooit een kans wagen met of voor terroristen.

Dat moet je maar eens met alle respect tegen je russische familie zeggen, die volgens jou het juk van het communisme zouden hebben overleeft? Dat er samenwerking op justitieel gebied tussen Europese landen onderling bestaat is logisch, gezien het verdrag van Maastricht. Maar dat een Europese land zoals Nederland bijvoorbeeld gevangenen uitleverd aan de VS (waar al duidelijk vaststaat dat die gevangenen geen eerlijk proces krijgen) is ongehoord en gelijkwaardig aan het communisme. Onlangs is een Nederlandse Irakees Wesam al D, op verzoek van de VS door Nederland uitgeleverd. Een Nederlander die in Nederland is opgepakt wegens verdenking voor betrokkenheid bij terreuraanslagen in Irak. Lekkere rechtsstaat hebben we hier, dat je als Nederlander in je eigen land een eerlijke proces wordt ontnomen en daarvoor in de plaats maar wordt uitgeleverd aan een land dat internationale rechtsorde met handen en voeten overtreedt. Tenslotte is het slachtoffer worden van terrorisme zo klein dat het prijsgeven van je vrijheden, zodat de staat ongestoord de KGB kan uithangen, daar niet tegen opwegen.

Soldim
04-08-08, 15:16
Maar dat een Europese land zoals Nederland bijvoorbeeld gevangenen uitleverd aan de VS (waar al duidelijk vaststaat dat die gevangenen geen eerlijk proces krijgen) is ongehoord en gelijkwaardig aan het communisme. Onlangs is een Nederlandse Irakees Wesam al D, op verzoek van de VS door Nederland uitgeleverd. Een Nederlander die in Nederland is opgepakt wegens verdenking voor betrokkenheid bij terreuraanslagen in Irak. Lekkere rechtsstaat hebben we hier, dat je als Nederlander in je eigen land een eerlijke proces wordt ontnomen en daarvoor in de plaats maar wordt uitgeleverd aan een land dat internationale rechtsorde met handen en voeten overtreedt.

Nooit de details van het uitleverings verdrag gelezen zeker?

Maar goed, dat weerhoud je natuurlijk niet van reageren....:rolleyes:

1973Tanger
04-08-08, 15:28
Nooit de details van het uitleverings verdrag gelezen zeker?

Maar goed, dat weerhoud je natuurlijk niet van reageren....:rolleyes:

Hoezo? Heeft Nederland dan geen rechtspraak? Zeg maar gewoon dat Nederland meeheult met het schenden van internationale rechtsorde. Details is voor de VS maar een formaliteit.

Soldim
04-08-08, 15:32
Hoezo? Heeft Nederland dan geen rechtspraak? Zeg maar gewoon dat Nederland meeheult met het schenden van internationale rechtsorde. Details is voor de VS maar een formaliteit.

Precies, Wesam al D wordt in de VS door een Federaal hof berecht -- indien schuldig komt hij naar Nederland om zijn straf uit te zitten, en een NL rechtshof heeft het recht die straf te herzien indien daar redenen voor zijn.

1973Tanger
04-08-08, 15:39
Precies, Wesam al D wordt in de VS door een Federaal hof berecht -- indien schuldig komt hij naar Nederland om zijn straf uit te zitten, en een NL rechtshof heeft het recht die straf te herzien indien daar redenen voor zijn.

Je kan Wesam al D opzoeken in Qantanamo waar hij een gelijkwaardige behandeling ondergaat als al die andere. De VS schend internationale rechtsorde en toch weerhoud het Nederland er niet van om een deal met de VS te sluiten? Lekkere moraal hebben ze hier dan.

John2
04-08-08, 16:07
1973Tanger;3690132]Dat moet je maar eens met alle respect tegen je russische familie zeggen, die volgens jou het juk van het communisme zouden hebben overleeft?
Deze onderwerpen zijn in Rusland nog steeds onbespreekbaar bij de oudere generatie.
Maar wat me wel opvalt dat vele ouderen in Rusland ondanks het geweld, onderdrukking en gebrek aan vrijheid, dat deze terug verlangen naar het communisme, een veel gehoorde uitspraak is dan ook "toen hadden we voldoende te eten, werk en een huis om in te wonen.
In Rusland ligt een gemiddeld inkomen nu op een 300 euro, terwijl een één kamer flatje in St. Petersburg tegenwoordig tussen de 600 en de 1500 euro kost.
Wij (mijn vrouw, schoonouders en ik) hebben de laatste jaren veel bezittingen terug gekregen van de Russische overheid, zodat we nog iets kunnen doen voor deze groep oudere mensen en thuisloze kinderen door hun onderdak te bieden in enkele buitenhuizen van ons.
http://64.233.183.104/search?q=cache:gQmCybI7cocJ:www.childcentre.info/projects/street_children/dbaFile11658.pdf+Russian+Homeless+children+mission +impossible&hl=nl&ct=clnk&cd=7&gl=nl



Dat er samenwerking op justitieel gebied tussen Europese landen onderling bestaat is logisch, gezien het verdrag van Maastricht.
Logisch ok, maar of het ook wenselijk is, zo bestaan er in Nederland andere wetten en opvattingen als bijvoorbeeld Italie en zou ik als nederlands staatburger liever mijn straf uitzitten in Nederland dan bijvoorbeeld Polen.
Maar sinds kort is dit geregeld meende ik in een nieuw overeenkomst dat de veroordeelde in zijn eigen land de straf mag uitzitten en na veroordeling het land van herkomst zijn eigen strafmaat mag bepalen.
Dus twee jaar voor winkeldiefstal in Tjechie word bij terug komst in Nederland omgezet tot bijvoorbeeld een taakstraf:engel:



Maar dat een Europese land zoals Nederland bijvoorbeeld gevangenen uitleverd aan de VS (waar al duidelijk vaststaat dat die gevangenen geen eerlijk proces krijgen) is ongehoord en gelijkwaardig aan het communisme. Onlangs is een Nederlandse Irakees Wesam al D, op verzoek van de VS door Nederland uitgeleverd. Een Nederlander die in Nederland is opgepakt wegens verdenking voor betrokkenheid bij terreuraanslagen in Irak. Lekkere rechtsstaat hebben we hier, dat je als Nederlander in je eigen land een eerlijke proces wordt ontnomen en daarvoor in de plaats maar wordt uitgeleverd aan een land dat internationale rechtsorde met handen en voeten overtreedt.
Hier heb jij helemaal gelijk in en daar hebben wij in onze provo-tijd al strijd tegen gevoerd, dat het onacceptable is dat een land als nederland gevangenen kunnen en mogen uitleveren aan landen die 1. De doodstraf nog kennen, 2. Martelen van gevangenen toestaan (water-drops), 3.Geen eerlijke rechtsgang hebben, 4. Het recht afwijkt van het Nederlands recht, enz. enz.
Maar tot op heden is het vechten tegen de bekende bierkaai, omdat deze uitwisselings overeenkomst is gekoppeld aan andere overeenkomsten, zoals bijv. behouden van rechten op uitkering, controle op nederlandse personen op consultair niveau, etc. etc.



Tenslotte is het slachtoffer worden van terrorisme zo klein dat het prijsgeven van je vrijheden, zodat de staat ongestoord de KGB kan uithangen, daar niet tegen opwegen.
Ja en hier ben ik het weer niet met je eens, natuurlijk staat de normale mens ver van de kans betrokken te raken met terroristme.
Maar ik moet ieder jaar een bijscholingscurses volgen en krijgen in die week vaak alle nieuwe kanten te zien hoe diverse groepen te werk gaan en deze gaan heel ver, zelfs zover dat door mijn beroep mijn familie ieder jaar word gescreend en soms ook vrienden erbij worden betrokken zoals ik onlangs kon vernemen.
In eerste instantie had ik daar moeite mee, maar nu denk ik ze doen maar want ik heb niets te verbergen.

Ben wel benieuwd wanneer ze komen met de vraag wat ik doe op een site als maroc.nl :hihi:
Bij een goede vriend van mij heeft het enkele maanden geduurd:engel:
We hebben dan ook een weddenschap afgesloten en ik hou het op twee jaar.

1973Tanger
04-08-08, 17:14
Deze onderwerpen zijn in Rusland nog steeds onbespreekbaar bij de oudere generatie.
Maar wat me wel opvalt dat vele ouderen in Rusland ondanks het geweld, onderdrukking en gebrek aan vrijheid, dat deze terug verlangen naar het communisme, een veel gehoorde uitspraak is dan ook "toen hadden we voldoende te eten, werk en een huis om in te wonen.
In Rusland ligt een gemiddeld inkomen nu op een 300 euro, terwijl een één kamer flatje in St. Petersburg tegenwoordig tussen de 600 en de 1500 euro kost.
Wij (mijn vrouw, schoonouders en ik) hebben de laatste jaren veel bezittingen terug gekregen van de Russische overheid, zodat we nog iets kunnen doen voor deze groep oudere mensen en thuisloze kinderen door hun onderdak te bieden in enkele buitenhuizen van ons.
http://64.233.183.104/search?q=cache:gQmCybI7cocJ:www.childcentre.info/projects/street_children/dbaFile11658.pdf+Russian+Homeless+children+mission +impossible&hl=nl&ct=clnk&cd=7&gl=nl



Logisch ok, maar of het ook wenselijk is, zo bestaan er in Nederland andere wetten en opvattingen als bijvoorbeeld Italie en zou ik als nederlands staatburger liever mijn straf uitzitten in Nederland dan bijvoorbeeld Polen.
Maar sinds kort is dit geregeld meende ik in een nieuw overeenkomst dat de veroordeelde in zijn eigen land de straf mag uitzitten en na veroordeling het land van herkomst zijn eigen strafmaat mag bepalen.
Dus twee jaar voor winkeldiefstal in Tjechie word bij terug komst in Nederland omgezet tot bijvoorbeeld een taakstraf:engel:



Hier heb jij helemaal gelijk in en daar hebben wij in onze provo-tijd al strijd tegen gevoerd, dat het onacceptable is dat een land als nederland gevangenen kunnen en mogen uitleveren aan landen die 1. De doodstraf nog kennen, 2. Martelen van gevangenen toestaan (water-drops), 3.Geen eerlijke rechtsgang hebben, 4. Het recht afwijkt van het Nederlands recht, enz. enz.
Maar tot op heden is het vechten tegen de bekende bierkaai, omdat deze uitwisselings overeenkomst is gekoppeld aan andere overeenkomsten, zoals bijv. behouden van rechten op uitkering, controle op nederlandse personen op consultair niveau, etc. etc.



Ja en hier ben ik het weer niet met je eens, natuurlijk staat de normale mens ver van de kans betrokken te raken met terroristme.
Maar ik moet ieder jaar een bijscholingscurses volgen en krijgen in die week vaak alle nieuwe kanten te zien hoe diverse groepen te werk gaan en deze gaan heel ver, zelfs zover dat door mijn beroep mijn familie ieder jaar word gescreend en soms ook vrienden erbij worden betrokken zoals ik onlangs kon vernemen.
In eerste instantie had ik daar moeite mee, maar nu denk ik ze doen maar want ik heb niets te verbergen.

Ben wel benieuwd wanneer ze komen met de vraag wat ik doe op een site als maroc.nl :hihi:
Bij een goede vriend van mij heeft het enkele maanden geduurd:engel:
We hebben dan ook een weddenschap afgesloten en ik hou het op twee jaar.


Hoe zou jij het vinden als de Nederlandse overheid opeens besluit artikel 1 uit de grondwet van Nederland te schrappen, met daarvoor als nietszeggende argument: de nationale veiligheid? Denk je nou werkelijk dat het inperken van verworven rechten en vrijheden de veiligheid zou bevorderen? Zijn deze rechten niet datgene wat ons onderscheid van andere landen? Wat betreft die veiligheid is dat schijn. Wat dacht je van de sluipmoordenaar (sniper) van washington van een tijdje terug die in een maandlang tijd diverse staten in Amerika in rep en roer heeft gebracht en heel Amerika tot een frees heeft gebracht. Meer veiligheid scheppen door het inperken van rechten en vrijheden is een utopie. Dit alles past allemaal in het beleid van de overheid om steeds meer controle over de burgers te eisen. Eens verworven rechten en vrijheden zijn daarvoor een obstakel. Frankrijk zou onmiddelijk het Statue of Liberty moeten terugeisen en aan een land geven dat wel aan de norm voldoet.

1973Tanger
04-08-08, 21:40
Ik heb nu een tijdje de discussie gevolgd en gewacht met mijn antwoord tot ik voldoende informatie had om tot een antwoord te komen.

Het is ten eerste verschrikkelijk dat mensen sterven omdat medische hulp achterwege blijft, vandaar dat ik de 1.Ambassade, 2.VN ministerie BuZa en 3.Artsen Zonder Grenzen om opheldering hebt gevraagd.

Bron:Ambassade van Israël Buitenhof 47 2513 AH Den Haag (Telefonisch)

1. Vraag: Waarom zijn de controlles wederom weer verscherpt?

Het probleem is dat in eerste instantie na de overeenkomst tussen Hamas en Israel na een jaar wapenstilstand op 6 februari 2008 de terroristische cellen wederom dagelijks aanslagen plegen op doelen in Israel en wij als overheid verplicht zijn om in eerste instantie onze burgers te beschermen tegen dit geweld.
Vraag: Daar vallen zieke mensen toch niet onder en waarom worden deze dan geweigerd en wat is de norm om deze mensen te weigeren?
Nee zeker niet, daarom word eigelijk een ieder die medische zorg nodig hebben ook gewoon toegelaten, mits ze in het bezit zijn van de benodigde documenten.
De norm om deze mensen toch te weigeren zijn er maar twee, ten eerste ligt deze verantwoordelijkheid bij de behandelende arts, vaak is behandeling in één van onze ziekenhuizen ook niet mogelijk en is er geen behandeling mogelijk.
Daarnaast word er gekeken of de behandelende patient geen familie heeft die in het verleden aanslagen heeft gepleegd.

2.VN (Alleen te bereiken via ons eigen ministerie)
Vraag: Wie is er verantwoordelijk voor de verzorging en behandeling van zieke Palestijnen.

Antwoord: Persvoorlichting Edu Willemse ;
Israel niet verantwoordelijk meer is voor de medische zorg in de door de Palestijnen beheersde gebieden sinds zij deze hebben terug gegeven aan het Palestijns bestuur er zijn in de door de Palestijnen beheersde gebieden dan ook moderne ziekenhuizen aanwezig, maar door gebrek aan artsen die hun heil in het buitenland zoeken, zijn soms operatie's niet uitvoerbaar en de nog aanwezige artsen overbelast.
Wel is Israel verantwoordelijk voor de Palestijnen die wonen in de bezette gebieden.

Vraag: Waarom worden dan toch sommige mensen bij de controlle posten tegen gehouden en is er geen betere afspraken mogelijk met Israel en de Palestijnen zodat hulp en noodzakelijke zorg word gegeven?

Antwoord: Er zijn regelmatig gesprekken gaande op diplomatiek niveau en eigelijk zouden deze patienten direct moeten worden toegelaten of hulp worden geboden.
Vaak gaat het om christelijke Palestijnen die de hulp word geweigerd in een ziekenhuis, daar zij geen status hebben in deze bezette gebieden en eigelijk tussen wal en schip raken, omdat aan de ene kant de Palestijnse overheid hen niet ziet als Palestijnse burgers waardoor zij geen rechten hebben.
En anderzijds ook Israel deze burgers niet wenst op te nemen.

Vraag: Wat denk onze regering en de VN hier op korte termijn aan te doen aan deze onmenselijke situatie?
Antwoord: Momenteel word het probleem in kaart gebracht en gaat het vermoedelijk om 100-150.000 mensen die echt in de problemen zijn en hebben zij de eerste aandacht van vluchtelingenwerk en AZG.

3.Artsen Zonder Grenzen (AZG)
Heb de situatie voorgelegd zoals hierboven omschreven.

Hun antwoord was duidelijk,

Wij zitten met meerdere teams in deze probleem gebieden en helpen dagelijks ongeveer 900 mensen met medische problemen.
Alleen voor de Christelijke Palestijnen zijn wij bijna onbereikbaar, bij deze bestaat een grote angst dat zij worden herkend als Christenen, omdat wij werken met hoofdzakelijk Palestijnse medewerkers die geheel neutraal zijn in het conflict, maar toch kunnen wij deze angst niet wegnemen.

Helaas wilde de vertegenwoordiging voor de Palestijnse gebieden niet reageren, na twee telefoontjes naar Berlijn.
De Palestijnse Algemene Delegatie in Den Haag (mevr.D.A. ALBARGHOUTI) verwees mij naar het hoofdkantoor in Berlijn.

Maar al met al ben ik geschrokken van het probleem die in werkelijkheid nog groter is dan ik ooit had kunnen bedenken en dat ondanks de "normale" omgang tussen deze groepen onderhuids de haat nog groter is dan gedacht.
Contact met mijn politieke partij (SP) was niet mogelijk door vakantie van de directe verantwoordelijken, maar daar kom ik zeker nog op terug in oktober na mijn vakantie wanneer wij onze volgende ledenvergadering hebben om te zien of we Astridje achter deze zaak kunnen krijgen.


Is het bovenstaande ook op waarheid berust, anders matig je jezelf wel veel zaken toe?

1973Tanger
04-08-08, 21:52
Ben wel benieuwd wanneer ze komen met de vraag wat ik doe op een site als maroc.nl :hihi:
Bij een goede vriend van mij heeft het enkele maanden geduurd:engel:
We hebben dan ook een weddenschap afgesloten en ik hou het op twee jaar.[/QUOTE]





Nou dan vraag ik het je wel. Wat doe je hier op Maroc.nl en die twee jaar mag je inkorten, want die weddenschap heb je verloren?

John2
05-08-08, 00:17
Ben wel benieuwd wanneer ze komen met de vraag wat ik doe op een site als maroc.nl :hihi:
Bij een goede vriend van mij heeft het enkele maanden geduurd:engel:
We hebben dan ook een weddenschap afgesloten en ik hou het op twee jaar.

In antwoord op je andere vraag ja het bovenstaande is waarheid.

En wat of hoe ik hier ben terecht gekomen eigelijk door toeval.
Wij ontmoeten enkele vrienden in onze stamkroeg om te spreken over enkele zaken toen we op een gegeven moment niet uit een discussie kwamen die ging over Dafour, haalde iemand een laptop uit zijn wagen om ons te tonen hoe mensen dachten over Dafour, hij toonde toen een site van Maroc.nl waar een hevige discussie gaande was over dit punt.
Een week later had ik een opdracht in Afghanistan, wederom kwam hij met allerlei tegenspraak over veiligheid en wederom kwam deze persoon weer met zijn laptop en deze site.
De volgende dag heb ik mij aangemeld, maar gezien de strijd die er heerste heb ik eigelijk weinig gedaan op deze site, omdat de antwoorden te grof waren tussen de prikkers op de topics.
tot enkele weken terug heb ik weinig of niets geschreven hier, omdat voor mijn gevoel zoveel haat heersde op deze site dat ik dacht zoek het lekker uit.
Maar dan komt de moment dat je gaat bemoeien met een andermans gedachten waarop je een antwoord krijgt die je niet verwacht en dan ben je eigelijk verloren, omdat jij je eigen gedachten over bepaalde zaken wenst weer te geven.
En pas veel later kom je er achter dat eigelijk iedereen hier het zelfde wilt, maar alleen het op een andere manier vertolkt.
Één ding heb ik geleerd hier en dat is dat je tussen de regels door moet lezen.






Nou dan vraag ik het je wel. Wat doe je hier op Maroc.nl en die twee jaar mag je inkorten, want die weddenschap heb je verloren?
Nog niet, althans ben het me nog niet bewust.:hihi:

1973Tanger
05-08-08, 00:22
In antwoord op je andere vraag ja het bovenstaande is waarheid.

En wat of hoe ik hier ben terecht gekomen eigelijk door toeval.
Wij ontmoeten enkele vrienden in onze stamkroeg om te spreken over enkele zaken toen we op een gegeven moment niet uit een discussie kwamen die ging over Dafour, haalde iemand een laptop uit zijn wagen om ons te tonen hoe mensen dachten over Dafour, hij toonde toen een site van Maroc.nl waar een hevige discussie gaande was over dit punt.
Een week later had ik een opdracht in Afghanistan, wederom kwam hij met allerlei tegenspraak over veiligheid en wederom kwam deze persoon weer met zijn laptop en deze site.
De volgende dag heb ik mij aangemeld, maar gezien de strijd die er heerste heb ik eigelijk weinig gedaan op deze site, omdat de antwoorden te grof waren tussen de prikkers op de topics.
tot enkele weken terug heb ik weinig of niets geschreven hier, omdat voor mijn gevoel zoveel haat heersde op deze site dat ik dacht zoek het lekker uit.
Maar dan komt de moment dat je gaat bemoeien met een andermans gedachten waarop je een antwoord krijgt die je niet verwacht en dan ben je eigelijk verloren, omdat jij je eigen gedachten over bepaalde zaken wenst weer te geven.
En pas veel later kom je er achter dat eigelijk iedereen hier het zelfde wilt, maar alleen het op een andere manier vertolkt.
Één ding heb ik geleerd hier en dat is dat je tussen de regels door moet lezen.






Nog niet, althans ben het me nog niet bewust.:hihi:

Sorry dat ik het maar vraag, maar ik ben reuze benieuwd naar de opdracht die je had in Afghanistan een week nadien?

MackDaddy
05-08-08, 00:31
http://img140.imageshack.us/img140/5245/babydiesnu0.jpg

John2
05-08-08, 00:58
Sorry dat ik het maar vraag, maar ik ben reuze benieuwd naar de opdracht die je had in Afghanistan een week nadien?

Unicef had een mobiele unit voor operatie's speciaal bestemd voor kinderen deze was gebruikt in Beslan en geschonken aan Unicef afdeling Rusland en stond daar ongebruikt.
De enige arts die ik kende op mijn schoonvader na was mijn buurman enkele deuren verder.
Na enkele sponsors te hebben gezocht, hebben we deze unit kunnen plaatsen bij een ziekenhuis in Afghanistan, met dank aan Pulkovo airlines en SnS verzekeringen die de transport en kosten voor hun rekening namen.
Mijn enige taak hierin was eigelijk nihil, moest er even wezen om het een en ander aan te sluiten wat eigelijk achter mijn rug om al was geregeld door het tuig.

1973Tanger
05-08-08, 01:06
Unicef had een mobiele unit voor operatie's speciaal bestemd voor kinderen deze was gebruikt in Beslan en geschonken aan Unicef afdeling Rusland en stond daar ongebruikt.
De enige arts die ik kende op mijn schoonvader na was mijn buurman enkele deuren verder.
Na enkele sponsors te hebben gezocht, hebben we deze unit kunnen plaatsen bij een ziekenhuis in Afghanistan, met dank aan Pulkovo airlines en SnS verzekeringen die de transport en kosten voor hun rekening namen.
Mijn enige taak hierin was eigelijk nihil, moest er even wezen om het een en ander aan te sluiten wat eigelijk achter mijn rug om al was geregeld door het tuig.


Ik vind het maar knap hoor, je doet wel veel oorlogsgebieden en conflicthaarden aan. Toen was het Afghanistan en recent de West Bank. Ben benieuwd wat je volgende missie wordt? Misschien Darfur, Iritrea of toch liever Tibet?

John2
05-08-08, 01:38
Ik vind het maar knap hoor, je doet wel veel oorlogsgebieden en conflicthaarden aan. Toen was het Afghanistan en recent de West Bank. Ben benieuwd wat je volgende missie wordt? Misschien Darfur, Iritrea of toch liever Tibet?
Valt wel mee met deze oorlogsgebieden en conflicthaarden, maar meestal komt de vervolg opdracht voort uit een vorige opdracht en gelukkig is dit maar 1% van mijn werk, voor het grootste gedeelte is mijn werk niet zo spannend en bestaat deze hoofdzakelijk uit reparatie en onderhoud van invalide liften in overheidsgebouwen en trapliften bij mensen thuis.
En veel meer als die 1% zal mijn bedrijfje ook niet aankunnen omdat het prodeo werk is en je alleen maar een vergoeding krijgt van 25 euro per dag.

Darfur, Iritrea en Tibet komt voorlopig niet in aanmerking, want voor het plaatsen van noodvoorziening word een bepaalde veiligheidseis gehanteerd al hoe wel ik best eens zou willen kijken in Tibet één van de weinige plaatsen waar ik nog nooit ben geweest, maar volgens mij te rijk is om maar enigsinds recht te hebben op noodhulp???

Soldim
05-08-08, 07:31
Je kan Wesam al D opzoeken in Qantanamo

Washinton, maar goed, bijna hetzelfde, nietwaar?

mark61
05-08-08, 09:27
Precies, Wesam al D wordt in de VS door een Federaal hof berecht -- indien schuldig komt hij naar Nederland om zijn straf uit te zitten, en een NL rechtshof heeft het recht die straf te herzien indien daar redenen voor zijn.

Weejje dat zeker? Had ik nog nergens gelezen. Ik weet wel dat dat voor sommige andere bilaterale verdragen geldt.

Ik dacht dat alleen was bedongen dat hij niet de doodstraf zou krijgen.

1973Tanger
05-08-08, 15:59
Washinton, maar goed, bijna hetzelfde, nietwaar?


Sure, de VS gaat een uitzondering maken voor terreurverdachte Wesam D, omdat Nederland anders de VS op z'n broek gaat geven?

mark61
05-08-08, 16:48
Sure, de VS gaat een uitzondering maken voor terreurverdachte Wesam D, omdat Nederland anders de VS op z'n broek gaat geven?

Wassam wordt berecht in een doodgewone rechtbank, niet zo'n fantasierechtbank van nonkel Bush.

Ik mag aannemen dat NL hem niet uitgeleverd had als hij naar zo'n nephof zou worden afgevoerd. Maar je weet het nooit natuurlijk met NL.

1973Tanger
05-08-08, 17:35
Wassam wordt berecht in een doodgewone rechtbank, niet zo'n fantasierechtbank van nonkel Bush.

Ik mag aannemen dat NL hem niet uitgeleverd had als hij naar zo'n nephof zou worden afgevoerd. Maar je weet het nooit natuurlijk met NL.

Toch is het een onrechtmatige uitlevering.

mark61
05-08-08, 17:40
Toch is het een onrechtmatige uitlevering.

Volgens mij is het volgens de wet en volgens het uitleveringsverdrag, al weet ik de details niet. De geen-doodstrafclausule is een extraatje. Als die bestaat, dat hoop ik ook nog van Soldim te horen.

Dat jij en ik dat een schande vinden is wat anders. Verder niet veel aan te doen. Ik ken geen partij die hem niet zou laten uitleveren. De SP misschien.

1973Tanger
05-08-08, 17:54
Volgens mij is het volgens de wet en volgens het uitleveringsverdrag, al weet ik de details niet. De geen-doodstrafclausule is een extraatje. Als die bestaat, dat hoop ik ook nog van Soldim te horen.

Dat jij en ik dat een schande vinden is wat anders. Verder niet veel aan te doen. Ik ken geen partij die hem niet zou laten uitleveren. De SP misschien.

Zijn we een provincie van de VS geworden? Het past de Nederlandse regering om terughoudend te zijn temeer daar de oorlog op valse gronden is gestart en daarmee al onrechtmatig is. Uitleveringsverdragen zijn afhankelijk van de situatie. Het zijn geen standaard procedures waar verdraglanden rechten aan ontlenen. Helemaal in geval van Wesam al D, waar nog helemaal geen betrokkenheid is bewezen. Waarom stuurt Nederland hem naar de VS voor zogenaamd onderzoek? Is Nederland daarzelf te dom voor? Hoe vaak heeft de VS Nederland al een loer gedraaid zoals bij de ontwikkeling van de JSF, waar het nederlandse bedrijfsleven in tegenreactie kon rekenen om meer opdrachten vanuit de VS. Op die opdrachten wordt nog steeds gewacht. Het is meer angsthazerij en grote druk en helemaal geen kwestie meer van recht en voor de VS is het gewoon een symbolische daad.

mark61
05-08-08, 19:03
Zijn we een provincie van de VS geworden? Het past de Nederlandse regering om terughoudend te zijn temeer daar de oorlog op valse gronden is gestart en daarmee al onrechtmatig is.

Ik denk dat de 'wijsheid' in Nederlandse regeringskringen is dat NL deel uitmaakt van de westerse wereld, dat we daar blij mee moeten zijn, en dat we daarom niet brutaal tegen de baas moeten zijn.

Toch vaart België een veel onafhankelijker koers. Weet je nog toen ze bijna Sharon gingen berechten? :hihi:

Nou heeft Nederland veel grotere financiële belangen in de VS, dus dat zal het wel zijn. Ongeacht de precieze samenstelling van de Nederlandse regering draait het uiteindelijk toch altijd om geld. Met die instelling is NL rijk geworden.

Er zijn maar bijzonder weinig mensen hier die, zeg, 10% van hun welvaart willen opgeven voor een iets minder immoreel beleid. Dus democratisch gezien zit deze gang van zaken wel goed. Laat ik nou net bij die minderheid horen.


Hoe vaak heeft de VS Nederland al een loer gedraaid zoals bij de ontwikkeling van de JSF, waar het nederlandse bedrijfsleven in tegenreactie kon rekenen om meer opdrachten vanuit de VS. Op die opdrachten wordt nog steeds gewacht.

Oh joh dat was bij de Starfighter al zo, en daarna bij de F16. Folklore noemen we dat. Maar uiteindelijk levert het hele complex echt wel geld op hoor, maak je geen zorgen. NL politici zijn heel goed in rekenen. Die compensatie-orders stellen misschien niets voor, in het grotere plaatje wordt NL er altijd beter van. Anders zouden ze het echt niet doen. Nederland wordt al sinds zijn ontstaan geregeerd door kruideniers, dus leer er maar mee leven.



Het is meer angsthazerij en grote druk en helemaal geen kwestie meer van recht en voor de VS is het gewoon een symbolische daad.

De VS doet niet anders dan symbooldinges. Nu weer een geschifte Brit die is uitgeleverd omdat hij met het grootste gemak defensiecomputers in de VS wist te hacken. Dit omdat hij zeker wist dat de VS energietechnologie van buiitenaardse wezens hebben gekregen, maar het geheim willen houden :hihi:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7532713.stm

ronald
05-08-08, 19:44
Ik denk dat de 'wijsheid' in Nederlandse regeringskringen is dat NL deel uitmaakt van de westerse wereld, dat we daar blij mee moeten zijn, en dat we daarom niet brutaal tegen de baas moeten zijn.

Toch vaart België een veel onafhankelijker koers. Weet je nog toen ze bijna Sharon gingen berechten? :hihi:


Je vergelijkt de Nederlandse afhankelijkheid van de westerse wereld/VS in juridische zaken met de te prefereren onafhankelijkheid van Belgie die iets in het leven hebben geroepen waar men niet eens over de consequenties daarvan had nagedacht en het dus gedoemd was te mislukken?

mark61
05-08-08, 20:20
Je vergelijkt de Nederlandse afhankelijkheid van de westerse wereld/VS in juridische zaken met de te prefereren onafhankelijkheid van Belgie die iets in het leven hebben geroepen waar men niet eens over de consequenties daarvan had nagedacht en het dus gedoemd was te mislukken?

Nederland is niet juridisch afhankelijk van de VS, maar economisch.

De Belgen werden bang. Ze wilden wel een beetje onafhankelijk zijn maar ook weer niet teveel. Dat ze niet in Irak waren scheelt in ieder geval al minstens één dode. Das al winst. Ook leveren ze geen gevechtstroepen in Afghanistan. Dat scheelt al weer meer doden.

ronald
05-08-08, 20:29
Nederland is niet juridisch afhankelijk van de VS, maar economisch.

De Belgen werden bang. Ze wilden wel een beetje onafhankelijk zijn maar ook weer niet teveel. Dat ze niet in Irak waren scheelt in ieder geval al minstens één dode. Das al winst. Ook leveren ze geen gevechtstroepen in Afghanistan. Dat scheelt al weer meer doden.

Nee, maar om welke reden kan me niet schelen laat ze zich afhankelijk zijn en cooperatief mbt bepaalde juridiche zaken.
Dat in Belgie was gewoon een hype. Er moest zoveel worden aangepast. Vind ik geen winst want wat voor een voordeel had het dan?

1973Tanger
05-08-08, 22:39
Ik denk dat de 'wijsheid' in Nederlandse regeringskringen is dat NL deel uitmaakt van de westerse wereld, dat we daar blij mee moeten zijn, en dat we daarom niet brutaal tegen de baas moeten zijn.

Toch vaart België een veel onafhankelijker koers. Weet je nog toen ze bijna Sharon gingen berechten? :hihi:

Nou heeft Nederland veel grotere financiële belangen in de VS, dus dat zal het wel zijn. Ongeacht de precieze samenstelling van de Nederlandse regering draait het uiteindelijk toch altijd om geld. Met die instelling is NL rijk geworden.

Er zijn maar bijzonder weinig mensen hier die, zeg, 10% van hun welvaart willen opgeven voor een iets minder immoreel beleid. Dus democratisch gezien zit deze gang van zaken wel goed. Laat ik nou net bij die minderheid horen.



Oh joh dat was bij de Starfighter al zo, en daarna bij de F16. Folklore noemen we dat. Maar uiteindelijk levert het hele complex echt wel geld op hoor, maak je geen zorgen. NL politici zijn heel goed in rekenen. Die compensatie-orders stellen misschien niets voor, in het grotere plaatje wordt NL er altijd beter van. Anders zouden ze het echt niet doen. Nederland wordt al sinds zijn ontstaan geregeerd door kruideniers, dus leer er maar mee leven.




De VS doet niet anders dan symbooldinges. Nu weer een geschifte Brit die is uitgeleverd omdat hij met het grootste gemak defensiecomputers in de VS wist te hacken. Dit omdat hij zeker wist dat de VS energietechnologie van buiitenaardse wezens hebben gekregen, maar het geheim willen houden :hihi:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7532713.stm

NL politici zijn goed in achterwerkgeverij waar ze achteraf natuurlijk goed voor betaalt krijgen. Als Nederland liever geld boven moreel beleid stelt, dan moet Nederland in het vervolg niet haantje de voorste spelen in haar opvattingen over vrijheden en recht en onmiddelijk het strafhof naar elders verplaatsen. Ik heb leren leven dergelijk staatsprostitutie te doorgronden en te verachten. Ik blijf vasthouden aan mijn individuele principes en waarheden.

mark61
05-08-08, 22:47
NL politici zijn goed in achterwerkgeverij waar ze achteraf natuurlijk goed voor betaalt krijgen.

Niet 'ze'. Ze doen het voor hun landsbelang, ze hebben geen geheime rekeningen in Zwitserland.


Als Nederland liever geld boven moreel beleid stelt,

Zoals elk ander land op deze aardkloot, of ken jij een uitzondering?


dan moet Nederland in het vervolg niet haantje de voorste spelen in haar opvattingen over vrijheden en recht en onmiddelijk het strafhof naar elders verplaatsen.

Ja, dat staat heel parmantig inderdaad.


Ik heb leren leven dergelijk staatsprostitutie te doorgronden en te verachten. Ik blijf vasthouden aan mijn individuele principes en waarheden.

Dat zal je inderdaad individueel moeten doen, want er is geen staat die dat doet. Of ken jij er één?

1973Tanger
05-08-08, 22:52
Niet 'ze'. Ze doen het voor hun landsbelang, ze hebben geen geheime rekeningen in Zwitserland.



Zoals elk ander land op deze aardkloot, of ken jij een uitzondering?



Ja, dat staat heel parmantig inderdaad.



Dat zal je inderdaad individueel moeten doen, want er is geen staat die dat doet. Of ken jij er één?



Kijk van een land die zich niet voordoet als voorbeeld voor anderen te zijn kan ik het accepteren. Maar hier denken ze echt dat ze in tegenstelling tot anderen verlicht zijn. Het zijn inderdaad de kleintjes die het erom doen.

mark61
05-08-08, 23:12
Kijk van een land die zich niet voordoet als voorbeeld voor anderen te zijn kan ik het accepteren.

Ik vind het allebei niet te harden, afijn, er zit een klein verschil tussen. Toch zal geen land zeggen dat het er een teringzooi is. Het is altijd een fantastisch land, of het nou islamitisch, communistisch, westers of nog wat anders is. De eerste brute dictator die zichzelf zo noemt moet nog geboren worden.


Maar hier denken ze echt dat ze in tegenstelling tot anderen verlicht zijn. Het zijn inderdaad de kleintjes die het erom doen.

Mja. Over het algemeen is het hier prettiger leven dan in 90% van de overige landen. Daarom wonen jij en ik hier.

1973Tanger
05-08-08, 23:21
Ik vind het allebei niet te harden, afijn, er zit een klein verschil tussen. Toch zal geen land zeggen dat het er een teringzooi is. Het is altijd een fantastisch land, of het nou islamitisch, communistisch, westers of nog wat anders is. De eerste brute dictator die zichzelf zo noemt moet nog geboren worden.



Mja. Over het algemeen is het hier prettiger leven dan in 90% van de overige landen. Daarom wonen jij en ik hier.

Nee, in 2/3 deel van de landen heerst duidelijk en onomwonden de opvatting van dat je je bek moet houden en moet toezien dat je geroofd wordt. Aan lichtend pad voorbeeldfuncties zoals hier ( en intussen hetzelfde doen als daar), daar hebben ze geen boodschap aan. Alleen ze verhullen dat niet zoals hier.

mark61
05-08-08, 23:29
Nee, in 2/3 deel van de landen heerst duidelijk en onomwonden de opvatting van dat je je bek moet houden en moet toezien dat je geroofd wordt. Aan lichtend pad voorbeeldfuncties zoals hier ( en intussen hetzelfde doen als daar), daar hebben ze geen boodschap aan. Alleen ze verhullen dat niet zoals hier.

Nou, das dan alvast positief: hier mag je erover praten, en zijn enkele individuen het slachtoffer, i.p.v. de hele bevolking. Er zijn zat lichtendpadvoorbeeldfuncties. Ik dacht dat MoVI zichzelf een lichtend voorbeeld vond. Kadhafi. De Saoedi's, de Chinezen.

Maar als je het toch niet uit vindt maken of je nou in Mali woont of hier, waarom woon je dan niet in Mali?

1973Tanger
05-08-08, 23:41
Nou, das dan alvast positief: hier mag je erover praten, en zijn enkele individuen het slachtoffer, i.p.v. de hele bevolking. Er zijn zat lichtendpadvoorbeeldfuncties. Ik dacht dat MoVI zichzelf een lichtend voorbeeld vond. Kadhafi. De Saoedi's, de Chinezen.

Maar als je het toch niet uit vindt maken of je nou in Mali woont of hier, waarom woon je dan niet in Mali?



Ja dat is het enige wat je mag doen hier blijkbaar. Nu zie ik weer dat je het over individuen hebt terwijl je het daarstraks nog over staten had. Dat jij een kuddedier bent kan ik beamen.

mark61
05-08-08, 23:45
Ja dat is het enige wat je mag doen hier blijkbaar.

Nee hoor, je mag ook een partij oprichten die ertegen is. Alleen gaat haast niemand op je stemmen.


Nu zie ik weer dat je het over individuen hebt terwijl je het daarstraks nog over staten had. Dat jij een kuddedier bent kan ik beamen.

Huh? We hadden het over allebei. Ik zei dat je van staten geen moraliteit hoeft te verwachten.

Waar slaat die sneer nou weer op? Het zou je bovendien moeten opvallen dat ik hier de individueelste meningen verkondig, ipv makkelijk met de ene of de andere meute mee te hollen, dus het slaat ook nog eens nergens op.

Waarom begin je nou weer te schelden?

1973Tanger
05-08-08, 23:50
Nee hoor, je mag ook een partij oprichten die ertegen is. Alleen gaat haast niemand op je stemmen.



Huh? We hadden het over allebei. Ik zei dat je van staten geen moraliteit hoeft te verwachten.

Waar slaat die sneer nou weer op? Het zou je bovendien moeten opvallen dat ik hier de individueelste meningen verkondig, ipv makkelijk met de ene of de andere meute mee te hollen, dus het slaat ook nog eens nergens op.

Waarom begin je nou weer te schelden?

Neem jezelf niet in het ooitje. Ik had het over landen zoals Nederland die klaarblijkelijk haar eigen grondbeginselen keer op keer om zeep helpt en tegelijkertijd de goede samaritaan tegenover andere landen uithangt. Terwijl 2/3 deel van de wereldlanden een dergelijke houding helemaal niet innemen noch koesteren. Die landen willen juist met rust gelaten worden door dergelijke landen zoals de VS en haar knechtje Nederland.

1973Tanger
06-08-08, 00:09
Ik vind het nogal bitter dat Nederland zich meestal in tegenoverstaan van de VS zich opsteld als vazal. Waar komt deze lamlendige houding vandaan? Waarom stelt Nederland zich nooit op als een kritische bondgenoot? Nederland heeft bijvoorbeeld nooit vragen beantwoord inzake CIA-kampen in het geniep, waar martelpraktijken aan de orde van de dag waren. Hoe betrouwbaar is Nederland nog voor wat betreft haar eigen drugsbeleid? Nederland levert bijvoorbeeld al te graag verdachtes van XTC uit aan de VS. Waar komt die slaafse houding vandaan?

mark61
06-08-08, 00:15
Neem jezelf niet in het ooitje. Ik had het over landen zoals Nederland die klaarblijkelijk haar eigen grondbeginselen keer op keer om zeep helpt en tegelijkertijd de goede samaritaan tegenover andere landen uithangt. Terwijl 2/3 deel van de wereldlanden een dergelijke houding helemaal niet innemen noch koesteren. Die landen willen juist met rust gelaten worden door dergelijke landen zoals de VS en haar knechtje Nederland.

En daaruit blijkt dat ik een kuddedier ben? Wat is nou je punt? Ik vind 1/3 al heel aardig.

1973Tanger
06-08-08, 00:22
En daaruit blijkt dat ik een kuddedier ben? Wat is nou je punt? Ik vind 1/3 al heel aardig.


Het doet me deugt om te lezen dat jij ook een van de uizonderingen op het geheel bent. Want het laatste wat ze hier willen is burgers die in staat zijn om kritisch te denken.

Orandajin
07-08-08, 18:14
De dood van kinderen


http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2008/07/baby_dies.jpg

Nummer 210. Donderdag stierf Wasseem Hamdan in Gaza, tien maanden oud. Het jongetje had medische hulp nodig die in Gaza niet te krijgen is, maar mocht niet de grens over. Ook stierf een meisje van zes, Imad al Qweiny, aan een nierziekte. Ook haar vergunning werd geweigerd.

Hier (http://www.imemc.org/article/56076).

Bron: anjameulenbelt.sp.nl


Geen één Arabisch broederland dat zich om hun Arabische broeders bekommerde..?

MackDaddy
07-08-08, 18:25
How do you know punk

AdamRon
10-08-08, 04:58
Het is erg dat deze kinderen moeten lijden onder de tactiek van strijdende Palestijnen, we weten allemaal wat er gebeurt en wat er gebeurt is..
Deze kinderen zouden moeten geholpen worden..

Eerste stap is dat deze "Palestijnse strijders" zich niet in scholen en ziekenhuizen zouden moeten schuilen na hun daad, maar als man (met ballen) opstaan en gaan strijden zoals het hoort en niet zich tussen mensen gaan staan op bv een markt terwijl ze en reactie verwachten van Israel..

Zolang ze dat niet doen heb ik geen respect voor ze en zulen de kinderen en oude mensen gebruikt blijven worden als schlden

IbnRushd
13-08-08, 21:24
zondag 10 augustus 2008

Israël gebruikt zieken als collaborateurs

Vrijwel de enige Palestijnen die nog toestemming kunnen krijgen om Gaza te verlaten via Erez checkpoint zijn zieken, mensen die afhankelijk zijn van medische behandeling die in Gaza niet te krijgen is en toestemming krijgen om die behandeling in Israel te krijgen. (De andere ‘uitgang’ is bij Rafah, bij de grens met Egypte. Vandaaruit zou het wel mogelijk zijn om medische behandeling in Egypte te krijgen, of verder te reizen naar een ander land, ware het niet dat die grensovergang vrijwel permanent gesloten is. Voor degenen die denken dat het Egypte is die daarover gaat: ook deze grensovergang staat onder toezicht van Israel).

Volgens de Conventies van Geneve is een bezettende mogendheid verplicht om de bevolking in bezet gebied van medische zorg te voorzien, en ook volgens de mensenrechten is het niet toegestaan burgerbevolking te hinderen in het verkrijgen van medische zorg. Dat weerhoudt Israel er niet van om te handelen alsof de toestemming om medische hulp te krijgen in Israel een gunst is. Israel dat de Gazastrook volledig afhankelijk houdt, heeft geen permanente grondtroepen (meer) binnen Gaza zelf. Al vele jaren lang is het Israelische leger en de Shin Beth, de geheime veiligheidsdienst voor informatie en hand- en spandiensten afhankelijk van plaatselijke collaborateurs. Zo moet er bij de ‘targetted killings’ - dat wil zeggen: moordaanslagen - op Palestijnen die Israel uit de weg geruimd wil zien gebruik gemaakt worden van collaborateurs die aan willen geven waar iemand zich bevind die ze opgeblazen of neergeschoten moet worden. Israel heeft al vele jaren lang een dienst die niets anders doet dan Palestijnen onder druk zetten te collaboreren - bijvoorbeeld in ruil voor een uitreis- en werkvergunning. De spoeling is dun geworden, omdat er geen Gazanen meer in Israel werken, en nu richt de Shin Beth zich op de enige Palestijnen die eventueel nog wel toestemming krijgen om via Erez naar Israel te reizen, en dat zijn de zwaar zieken. Wie kanker heeft en alleen in Israel nog behandeling kan krijgen loopt nu een kans dat hij die vergunning alleen krijgt in ruil voor informatie over zijn landgenoten. Weigert hij informatie te geven, dan mag hij in Gaza zelf dood gaan.

De Phycians for Human Rights hebben hierover een rapport geschreven dat mede ondersteund is door het Nederlandse ministerie van buitenlandse zaken. Zie hier” voor het volledige rapport (http://www.reliefweb.int/rw/RWFiles2008.nsf/FilesByRWDocUnidFilename/KKAA-7HA4NL-full_report.pdf/$File/full_report.pdf).

Bron klik hier (http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2008/08/10/zieken-gebruikt-als-collaborateurs/)

knuppeltje
13-08-08, 21:28
zondag 10 augustus 2008

Israël gebruikt zieken als collaborateurs




Misbruikt dus, en wel op een uiterst onbeschoft misdadige manier.

ronald
14-08-08, 01:20
Misbruikt dus, en wel op een uiterst onbeschoft misdadige manier.

Een 85 bladig rapport lees jij in 4 minuten? Knap.

mark61
14-08-08, 11:15
Een 85 bladig rapport lees jij in 4 minuten? Knap.

De titel laat al weinig te raden over:

Holding Health to Ransom. GSS Interrogation and Extortion of Palestinian Patients at Erez Crossing
August 2008

De inleiding is wel in 5 minuten te doen, toch?

Introduction
The increasing restrictions imposed by the State of Israel on entry and exit of money, goods, services and persons via Gaza crossings and the closure of Rafah Crossing into Egypt since June 2007 have led to a sharp decline in the ability of Gaza’s healthcare system to provide services to patients.

The results have been a sharp increase in the number of patients referred to external medical centers (in Israel, the West Bank, East Jerusalem and Jordan) via Israeli-controlled Erez Crossing, and a much sharper increase in the proportion of patients denied exit permits: from 10% in the first half of 2007 to 35% in the first half of 2008.

Whereas this process raises urgent questions regarding the responsibility of the State of Israel, as Occupying Power, to ensure the health and welfare of the civilian population of Gaza, the present report focuses rather on the mechanisms of denial of access to medical care, on the increasingly central role played by the Israeli General Security Service (GSS, shabac 1)) within this mechanism, and on the coercion of patients in the course of this process.

The report first provides a detailed description of the permits mechanism instituted by Israel at Erez Crossing and of the growing restrictions placed by this mechanism on the access of patients to medical care unavailable in Gaza. Statistical data is provided, based on Physicians for Human Rights-Israel (PHR-Israel)’s casework with Gaza patients between January 2007 and April 2008.

The central part of the report describes the policy employed over the past year by the GSS, whereby patients are detained for interrogation at Erez Crossing, and requested either to provide information or to act as collaborators on a regular basis as a condition for permission to exit Gaza for medical treatment. Over the past year, more than 30 patients’ testimonies have been received by PHR-Israel, demonstrating this procedure. The methods of coercion employed by the GSS are examined in detail and a description of the growing formalization of the interrogation process is provided, including an attempt by the GSS to coerce PHR-Israel into cooperation with the mechanism described.

The legal implications of the policy and practice of the GSS at Erez Crossing are next explored, employing the definitions of coercion and extortion, the provisions of the UN Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment, and obligations pertaining to the right to health.

Following a discussion of the medical-ethical repercussions of GSS policy and a description of the responses of the Israeli High Court of Justice, the Israel Medical Association and PHR-Israel itself to this policy, the report concludes with PHR-Israel’s demand that GSS immediately cease exploiting the medical needs of Gaza patients for purposes of intelligence-gathering; that the GSS and the army desist from their attempt to coerce PHR-Israel to coordinate patients’ interrogations as a condition for handling applications; and that the Israeli medical community and the Israel Medical Association exercise their influence to bring about an end to the coercive policies of the GSS at Erez Crossing.

Finally, an extensive appendix provides eleven detailed first-person testimonies by patients who underwent interrogation at Erez Crossing, an expert opinion issued by Dr. Bob Brecher of Brighton University, and the responses of the GSS itself and of the Israeli Coordinator of Government Operations in the Occupied Territories to the report.
___________________________
1) The Israeli secret police, known in Israel by the acronym shabac, better known in English as Shin Bet, and recently officially renamed the ‘Israel Security Agency.’ For the sake of clarity, the acronym GSS, commonly used until now in reports of this type, will be used throughout this report.

http://www.reliefweb.int/rw/RWFiles2008.nsf/FilesByRWDocUnidFilename/KKAA-7HA4NL-full_report.pdf/$File/full_report.pdf

mark61
14-08-08, 11:18
Of anders de conclusie:

Conclusion

The ethical principles governing the practice of medicine, whether in London, New York, Guanatanamo Bay, Baghram, Tel Aviv, Jerusalem or Gaza, require medical personnel to serve the needs of their civilian patients. These principles are no different from those governing our relations quite generally, and may be understood as appropriate variants of the Kantian injunction that ‘all rational beings stand under the law that each of them is to treat himself and all others never merely as a means but always at the same time as ends in themselves’.53

The practices of the State of Israel, as carried out by the GSS, relating to the conditions under which medical treatment may be given to or withheld from civilians living in Gaza contravene these principles. It is the ethical duty of the IMA and its individual members to take all possible steps to end a state of affairs that prevents its members from fulfilling their ethical responsibilities as medical personnel. These include both those requested by PHR-Israel and the revision of those of its own positions that run counter to its international commitments and obligations and/or contradict each other.

Orandajin
14-08-08, 23:55
Tsja,


Als zieken-/gewondentransporten worden misbruikt door "lotussen" met wapens en munitie en explosieven, waarbij burgerslachtoffers vallen, dan is de enige mogelijkheid om de eigen burgers te beschermen deze transporten te weren. Dat hebben ze dan mooi verziekt. En niet eerst de aanslagen goedpraten en dan mekkeren over dat deze transporten passé zijn.

En hoe zit het met de gelden. Die Gazaghetto zit aan een donorinfuus groot miljarden en nog eens miljarden. Daar had een riant netwerk van gezondheidszorg voor opgebouwd kunnen worden. Waar zijn die gelden gebleven? Opgegaan in oorlog, haat en vernietiging? Gestald in de Zwitserse kluizen? Maar niet aan de gezondheidszorg ten goede gekomen. Het één of het ander...

In een draadje kinderen erbij betrekken om de lezers zand in de ogen te strooien doet het misschien goed bij mensen die qua verwerking van sentimenten niet verder zijn gekomen dan kleine kinderen die nog in de zandbak spelen; Bij degenen wier blikveld (mijlen) verder reikt dan de binnenkant van de oogkleppen (Dan moet je dus of geen oogkleppen op hebben gehad of ze af hebben geschud.) vind je daar geen gehoor meer.

Die Pallies zouden misschien zich iets meer over hun eigen kinderen moeten ontfermen in plaats van zich laten drijven door (hun ontvankelijkheid voor) het gif van de haat jegens anderen (Wat ze overigens ook nog dagelijks met de paplepel wordt ingegoten door...).

En die ziekenhuisbezoeken? Wie betaalt die? Anderen moeten maar even de puinhopen opruimen die het resultaat zijn van het ontbreken van energie en gezond verstand? Hier zakt toch je broek van af!

mark61
15-08-08, 00:56
Als zieken-/gewondentransporten worden misbruikt door "lotussen" met wapens en munitie en explosieven, waarbij burgerslachtoffers vallen, dan is de enige mogelijkheid om de eigen burgers te beschermen deze transporten te weren. Dat hebben ze dan mooi verziekt. En niet eerst de aanslagen goedpraten en dan mekkeren over dat deze transporten passé zijn.

Ze. Wie wat waar? Als Israel voor fatsoenlijke gezondheidszorg in het concentratiekamp Gaza had gezorgd waren die transporten niet nodig. Donder toch op.


En hoe zit het met de gelden. Die Gazaghetto zit aan een donorinfuus groot miljarden en nog eens miljarden. Daar had een riant netwerk van gezondheidszorg voor opgebouwd kunnen worden. Waar zijn die gelden gebleven? Opgegaan in oorlog, haat en vernietiging? Gestald in de Zwitserse kluizen? Maar niet aan de gezondheidszorg ten goede gekomen. Het één of het ander...

Ah, je bent accountant en weet alles van geldstromen naar Gaza, het budget van de 'regering', de NGO's, de VN. I'm impressed. Kan je de jaarrekening ff posten?


In een draadje kinderen erbij betrekken om de lezers zand in de ogen te strooien doet het misschien goed bij mensen die qua verwerking van sentimenten niet verder zijn gekomen dan kleine kinderen die nog in de zandbak spelen; Bij degenen wier blikveld (mijlen) verder reikt dan de binnenkant van de oogkleppen (Dan moet je dus of geen oogkleppen op hebben gehad of ze af hebben geschud.) vind je daar geen gehoor meer.

Jouw blikveld bevindt zich nog binnen je oogbol.


Die Pallies zouden misschien zich iets meer over hun eigen kinderen moeten ontfermen

Hoe stel je je dat voor in een concentratiekamp waar elke vorm van bedrijvigheid gesaboteerd is? Lul toch niet zo ongenadig, 1 sjonniePoetin is wel genoeg.


En die ziekenhuisbezoeken? Wie betaalt die? Anderen moeten maar even de puinhopen opruimen die het resultaat zijn van het ontbreken van energie

Ja, sinds de olieboycot heeft Gaza nauwelijks stroom. Trek je broek op en wegwezen.

John2
15-08-08, 09:11
=mark61;3696239]Ze. Wie wat waar? Als Israel voor fatsoenlijke gezondheidszorg in het concentratiekamp Gaza had gezorgd waren die transporten niet nodig. Donder toch op.
Beste Mark nu betrap ik je weer op enkele leugens, ten eerste wat jij een concentratiekamp noemt is een dood gewoon vluchtelingenkamp die de Palestijnen kunnen verlaten wanneer zij willen.
Ten tweede weet jij ook dat de verzorging en de gezondheidszorg in deze kampen op een hoog niveau zijn, immers deze kampen staan onder toezicht van het internationaal Rode Kruis, tja en als die de gezondheidszorg niet meer kunnen garanderen dan is het ver zoeken op deze wereld.
Maar zoals gewoonlijk zijn we wel gewend dat alles wat uit het westen komt slecht is, alleen vergeten zij dat vanuit een oogpunt zij ook in het westen liggen.



Ah, je bent accountant en weet alles van geldstromen naar Gaza, het budget van de 'regering', de NGO's, de VN. I'm impressed. Kan je de jaarrekening ff posten?
Mag die jongen ook nog slapen Mark, maar misschien dat Price waterhouse Coopers je verder kan helpen en anders even een telefoontje naar het ministerie en je krijgt deze gegeven gratis en voor niets maar zou nog even wachten want in december komt 2006 uit, ze lopen iets achter.:hihi:



Jouw blikveld bevindt zich nog binnen je oogbol.
Oogjes dicht en snaveltje toe, slaap lekker :ego:



Hoe stel je je dat voor in een concentratiekamp waar elke vorm van bedrijvigheid gesaboteerd is? Lul toch niet zo ongenadig, 1 sjonniePoetin is wel genoeg.
Gesaboteerd door wie?
Door Israel met zijn soldaten, die alleen een kamp mag binnen komen als er een redelijk vermoeden is van criminele activiteiten?
En is sjonnie een nachtmerrie voor jou of zo?



Ja, sinds de olieboycot heeft Gaza nauwelijks stroom. Trek je broek op en wegwezen.
Nee, Mark sinds de diefstallen van alles wat daar los en vast zit.
De ene dag lever je een aggregaat van 200Kva twee dagen later ligt er alleen nog een kaal motorblok en kun je de rest terug vinden op de zwarte markt.
Stroom kabels alles word daar meegenomen en helaas word alles wat koper bevat direct omgesmolten.
Dus niets olieboycot maar diefstal is de oorzaak.

mark61
15-08-08, 13:49
Beste Mark nu betrap ik je weer op enkele leugens, ten eerste wat jij een concentratiekamp noemt is een dood gewoon vluchtelingenkamp die de Palestijnen kunnen verlaten wanneer zij willen.

Idioot. Palestijnen kunnen NIET uit Gaza tenzij er iets heel bijzonders is.


Ten tweede weet jij ook dat de verzorging en de gezondheidszorg in deze kampen op een hoog niveau zijn, immers deze kampen staan onder toezicht van het internationaal Rode Kruis,

Ik weet niet of je het door hebt maar Israel en de internationale wereld zijn een boycot begonnen van Gaza. Israel levert nog maar mondjesmaat electriciteit en olie aan Gaza. Je lult gewoon door.

Schaam jij je dan nooit voor je permanente leugens? Of is het echt een ziekte? Het moet haast wel.


tja en als die de gezondheidszorg niet meer kunnen garanderen dan is het ver zoeken op deze wereld.

Sinds wanneer kan het Rode Kruis waar dan ook ter wereld 'de gezondheidszorg garanderen'? Gelul.


Gesaboteerd door wie?
Door Israel met zijn soldaten, die alleen een kamp mag binnen komen als er een redelijk vermoeden is van criminele activiteiten?

Leugenaar. Jij weet helemaal NIETS van de toestand daar, blijkt uit deze post.


Nee, Mark sinds de diefstallen van alles wat daar los en vast zit.
De ene dag lever je een aggregaat

Imbeciel. Waar hebben ze dat aggregaat dan voor nodig? Jezus jij wordt met de minuut achterlijker en achterlijker.

En als het daar nou bij bleef vond ik het niet erg, maar jij liegt kwaadaardig. Je verhult opzettelijk andermans misdaden. :kotsen: :kotsen:

Ergens ben je ook weer te infantiel om serieus op te reageren. Hoe oud ben je eigenlijk? 12?

Orandajin
18-08-08, 12:00
Het maakt niet uit hoeveel geld je (in de bodemloze put) afstort; Die Pallies verzieken het iedere keer weer voor zichzelf. Ze zijn het niet waard!

Afschrijven die achterlijke imbecielen!

John2
18-08-08, 12:50
=mark61;3696560]Idioot. Palestijnen kunnen NIET uit Gaza tenzij er iets heel bijzonders is.
Oh, kunnen de Palestijnen de Gaza niet uit, Goh wat vreemd, kunnen wij buitenlanders er dan wel heen?
Volgens mij Mark zie jij Gaza als één grote woestijn waar een kamp is gevestigd om de Palestijnen in op te vangen?



Ik weet niet of je het door hebt maar Israel en de internationale wereld zijn een boycot begonnen van Gaza. Israel levert nog maar mondjesmaat electriciteit en olie aan Gaza. Je lult gewoon door.
In Januari is er inderdaad beperkt stroom geweest in de Gaza, na de raket aanvallen vanuit grensdorpen liggend aan de grens met Israel. (21 januari 08)
Verder is deze hersteld op 12 februari 08


Schaam jij je dan nooit voor je permanente leugens? Of is het echt een ziekte? Het moet haast wel.
Ik denk beste Mark dat ik jou maar eens ga beantwoorden in de zelfde stelling zoals jij mij antwoord geeft, al is dit niet mijn stijl van discuseren.



Sinds wanneer kan het Rode Kruis waar dan ook ter wereld 'de gezondheidszorg garanderen'? Gelul.
Klopt Mark sinds dat de achtelijke figuren het teken van het RODE KRUIS misbruikten door onderanderen met gestolen ambulances aanslagen te plegen, is het rode kruis niet meer heilig.
Maar door deze te beveiligen door militairen ben jij ook niet voor?



Leugenaar. Jij weet helemaal NIETS van de toestand daar, blijkt uit deze post.
Klopt leugenaar, ik ben er dan ook nog nooit geweest en zal er ook over twee maand er niet heen gaan.



Imbeciel. Waar hebben ze dat aggregaat dan voor nodig? Jezus jij wordt met de minuut achterlijker en achterlijker.
Als jij met jou Iq maar even nadacht zou jij weten waar noodstroom installatie's voor gebruikt worden, maar kwablijkelijk ben jij zo imbeciel met het verstand van een kip zonder kop, dat je niet zou kunnen bedenken waar deze agregaten voor dienen.
Vermoedelijk weet jij nog niet eens wat 200Kva inhoud?
Maar om je te beantwoorden werd deze geleverd aan Al-Awda ziekenhuis samen met ventilatoren en een "nieuw" rontgenapparaat die werden verwoest in februari.
Alleen sommige achtelijke rand figuren vinden het nodig om met de regelmaat van de klok onderdelen te stelen waaronder de stabiliteitstravo.



En als het daar nou bij bleef vond ik het niet erg, maar jij liegt kwaadaardig. Je verhult opzettelijk andermans misdaden. :kotsen: :kotsen:
Waarom zou ik andermans misdaden verhullen, zou dit voor mij enig nut hebben of voordeel opleveren


Ergens ben je ook weer te infantiel om serieus op te reageren. Hoe oud ben je eigenlijk? 12?

Als jij met kinderlijke logica komt kun je van mij op een kinderlijke manier antwoorden krijgen en dan gezien jou taal gebruik schat ik jou leeftijd inderdaad niet hoger als 12-13 jaar, maar ik kan me vergissen?

Orandajin
18-08-08, 14:53
Tsja,


Als zieken-/gewondentransporten worden misbruikt door "lotussen" met wapens en munitie en explosieven, waarbij burgerslachtoffers vallen, dan is de enige mogelijkheid om de eigen burgers te beschermen deze transporten te weren. Dat hebben ze dan mooi verziekt. En niet eerst de aanslagen goedpraten en dan mekkeren over dat deze transporten passé zijn.




Ze. Wie wat waar? Als Israel voor fatsoenlijke gezondheidszorg in het concentratiekamp Gaza had gezorgd waren die transporten niet nodig. Donder toch op.






Ze? Je weet wel: Die Pallielotussen die zich als zieke/gewonde hebben opgemaakt om eenmaal buiten die Gazaghetto burgerslachtoffers te maken door middel van aanslagen met wapens en explosieven. Hier mijn antwoord op wie, wat, waar...

Die Gazaghetto is al bijna vier jaar niet meer Israelisch en zal het ook nooit meer worden. Noem mij één land die die Gazaghetto wil hebben. Op marktplaats zal zich niet één bieder aandienen...:schok: Zoals Egypte bij de accoorden van Camp David redeneerde: "Once you conquered the land because you wanted to have it. Now that you have it you may keep it." M.a.w.: Egypte wilde die Gazaghetto niet meer terug hebben. Want Egypte wilde die Pallies niet hebben. Niemand wil die Pallies hebben. En in navolging van Egypte, dumpte ook Israel die Gazaghetto voorgoed en gelijk hebben ze! Met die imbecielen daar valt geen land te bezeilen.

Maar leg eens uit: Waarom is Israel verplicht in die Gazaghetto een gezondheidszorgnetwerk op te bouwen? Die Gazaghetto is toch een onafhankelijke beschaving? Zie de feesten en de draadjes en de postings over vrij Gaza... En alles zou beter worden nu Israel er niet meer is en er maar andermans geld binnen zou komen... Wel: Israel wil die Gazaghetto nooit meer terug hebben en de gelden zijn met bakken vol binnengekomen. En wat is er van terecht gekomen..?

Israel is enkel verplicht haar eigen burgers te verzorgen en te beveiligen. En niet die van buurlanden. Wij zijn ook niet verplicht op te moeten draaien voor de kosten van het opbouwen van een gezondheidszorgnetwerk in die Gazaghetto, omdat hun "leiders" de gelden laten vervluchtigen in het niets, in oorlog, haat en vernietiging, omdat ze niets anders kunnen en niets anders willen. Wij zijn ook niet verplicht de als maar achteruitgaande staat van gezondheidszorg in bijv. Cuba weder op te bouwen. Geen enkel land.

Van jouw redenaties zakt mijn broek een beetje af. Mag ik het zeggen..?

Orandajin
18-08-08, 16:44
Ik vind het nogal een mentaliteitsverschil. Zet je kinderen als menselijk schild in of breng je eerst kinderen in veiligheid? En dat mentaliteitsverschil is wél één van de criteria die bepalend zijn voor welke beschaving/mentaliteit hoger wordt aangeslagen!
http://i38.tinypic.com/2hydop0.jpg

mark61
18-08-08, 20:56
Ze? Je weet wel: Die Pallielotussen die zich als zieke/gewonde hebben opgemaakt om eenmaal buiten die Gazaghetto

Je bent het blijkbaar helemaal met me eens:

1) Gaza is een ghetto (1,5 miljoen mensen op 365 km2)

2) Als er fatsoenlijke ziekenhuizen stonden hoefde er niemand naar Israel te worden getransporteerd.

Ik wou het maar even geconstateerd hebben.

1973Tanger
18-08-08, 20:59
Ik vind het nogal een mentaliteitsverschil. Zet je kinderen als menselijk schild in of breng je eerst kinderen in veiligheid? En dat mentaliteitsverschil is wél één van de criteria die bepalend zijn voor welke beschaving/mentaliteit hoger wordt aangeslagen!
http://i38.tinypic.com/2hydop0.jpg


Je maakt een cruciale fout en dat is dat Palestina helemaal geen leger heeft en zodoende ook niet de beschikking over soldaten.