PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom een mens zijn heil bij god zoekt, bijvoorbeeld



mark61
27-07-08, 16:36
Anger at Egyptian ferry verdict

There have been angry scenes at a court in Egypt after a ferry-owner was cleared of all charges over a 2006 sinking in which more than 1,000 died.

Relatives of the victims scuffled with security forces while others denounced the judges and defendants.

The ferry's owner, a rich businessman close to Egypt's political elite, and four others were acquitted.

A captain of another ship was found guilty of failing to help the stricken ferry and was jailed for six months.

"We are stunned. There can't be a ruling like this," said Asaad Heikal, a lawyer for several victims' families.

"We will not give up and will appeal the ruling," he told reporters outside the Cairo courthouse on Sunday.

'This is awful'

Dozens of relatives, many carrying photographs of their dead loved ones, were crammed into the court building, despite a heavy security presence.

One man told al-Jazeera TV: "The day of the accident everybody saw that the ship was in bad shape and two years later they say the boat was in good shape. It doesn't make sense.

"This is awful. My wife and children died and after two years everyone responsible is found to be innocent."

The sinking of the al-Salam was Egypt's worst maritime disaster.

A fire broke out in its vehicle bay. Most of the victims were Egyptian workers returning home.

A parliamentary inquiry blamed the ferry company for the disaster, saying it had continued to operate the boat despite serious defects.

The vessel's owner, Mamdouh Ismail, is a member of parliament's upper house, and his son Amr was a top executive in the ferry company.

They fled Egypt after the disaster and reports have claimed that senior Egyptian officials helped them escape.

Wortel
29-07-08, 07:34
Kan god het helpen dat die mensen zo corrupt zijn.

mark61
29-07-08, 07:47
Kan god het helpen dat die mensen zo corrupt zijn.

Ik dacht dat de fabrikant verantwoordelijk kan worden gehouden voor de deugdelijkheid van zijn product. Maar dat moest je zien als vrije wil, geloof ik. De vrije wil om je door een ander product van god te laten verzuipen.

Charlus
29-07-08, 08:59
Kan god het helpen dat die mensen zo corrupt zijn.
Er is iets wat god niet kan?

Soldim
29-07-08, 09:22
Er is iets wat god niet kan?

Kan god een steen maken, zo groot en zwaar dat hij hem zelf niet kan tillen??

knuppeltje
29-07-08, 09:33
Kan god een steen maken, zo groot en zwaar dat hij hem zelf niet kan tillen??

Dat zal zelf voor god nog de vraag zijn denk. :hihi:

John2
29-07-08, 09:52
Ik dacht dat de fabrikant verantwoordelijk kan worden gehouden voor de deugdelijkheid van zijn product. Maar dat moest je zien als vrije wil, geloof ik. De vrije wil om je door een ander product van god te laten verzuipen.

Niet altijd mijn beste Mark, als de producent een goed product levert is de afnemer verantwoordelijk voor de staat van onderhoud.
En hoe het gesteld is met onderhoud zoals vliegtuigen, bussen, treinen en vermoedelijk ook ferrie's weten we zo langzamerhand, niet voor niets worden reizigers afgeraden om binnenlandse vluchten te mijden en in treinen en bussen rekening te houden met geiten, kippen en ander vee.
Zelfs een koe krijgen ze nog in de bus, vraag me niet hoe maar het lukt ze wel :hihi:

mark61
29-07-08, 10:22
Niet altijd mijn beste Mark, als de producent een goed product levert is de afnemer verantwoordelijk voor de staat van onderhoud.

Maar wie is de afnemer dan? Het is het product zelf dat verantwoordelijk is voor zijn onderhoud.

knuppeltje
29-07-08, 15:34
Niet altijd mijn beste Mark, als de producent een goed product levert is de afnemer verantwoordelijk voor de staat van onderhoud.


Zal best, maar duidelijk is volgens mij wel dat aan het product mens nogal eens wat mankeert, en een eco keurmerk zal dat product ook nooit krijgen volgens mij, en zijn handelaren zijn vaak zo onbetrouwbaar als het maar kan zijn.
Dat had een beetje nette producerende god toch echt beneden zijn waardigheid moeten zijn, en op z'n minst had die ondertussen allang voor een fatsoenlijk en deugdelijk onderhoudscontract moeten regelen met die handelaren van hem.
Bellen hoef je hem hierover ook al niet, want opnemen zal ie toch nooit, en schriftelijk reageert ie ook al niet.
Eigenlijk verdient die god die al die ellende op z'n geweten heeft door de consumentenbond publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden, zal um leren. :ego:

sjaen
30-07-08, 07:24
Kan god het helpen dat die mensen zo corrupt zijn.

maar wel z'n naam in een biefstukje achterlaten, dat dan weer wel.

knuppeltje
30-07-08, 08:07
maar wel z'n naam in een biefstukje achterlaten, dat dan weer wel.

Dat moet voor een beetje god niet moeilijk zijn, piece of cake, uh.. biefstuk bedoel ik.

Ron Haleber
30-07-08, 11:04
maar wel z'n naam in een biefstukje achterlaten, dat dan weer wel.

Deze Monopolie-Fabrikant is vanouds tuk op publiciteit!

Net als 'made in Japan / Germany" komt er niets zonder stempel uit zijn fabriek...

Zijn geheim patent wordt dan ook volgens moslims e.a. goed bewaard...

Geen Evolutie heeft Zijn geheim productieproces nog kunnen kopiëren... :nerd:

Orakel
30-07-08, 17:01
Er is iets wat god niet kan?

Jij gelooft in een alamchtige God? Stiekum?

Charlus
30-07-08, 20:33
Er is iets wat god niet kan?Jij gelooft in een alamchtige God? Stiekum?
Niet verder vertellen.