PDA

Bekijk Volledige Versie : Homos verbroederen Hardcore Joden en Moslims



delirious
31-07-08, 00:28
Nu bij VPRO import, docu over de Jerusalem gaypride. (23:35 30 juli)
Scene: een hardcore keppel zoekt een hardcore baard op in de Palestijndse gebieden om te bespreken hoe ze (voor efkes) kunnen samenwerken tegen deze verdorven Homo's.

Opvallend: Joodse homo verzet zich dapper tegen de Joden-fundies in de gemeensteraad. En een Palestijnse dragqueen die carteblanche krijgt van de Israelische verneder soldaten om te gaan en staan waar hij maar wil.

Crazy world ey?

maartenn100
31-07-08, 00:37
Zo weet je waar de rechtvaardigen zitten, hé;)

Bofko
31-07-08, 01:01
Nu bij VPRO import, docu over de Jerusalem gaypride. (23:35 30 juli)
Scene:[I] een hardcore keppel zoekt een hardcore baard op in de Palestijndse gebieden om te bespreken hoe ze (voor efkes) kunnen samenwerken tegen deze verdorven Homo's.


Zag gisteren bij ' uitzending gemist' op internet een docu over de voormalige Gaza-kolonisten die daar weg moesten in 2005. Er zijn al flink wat spanningen tussen orthodoxe en seculiere Israeli’s, de seculieren nemen het de orthodoxen kwalijk dat ze te ver ingrijpen in de leefstijl van 'ongelovigen', bijvoorbeeld de verplichte sluitingen van café’s en bioscopen op shabat, de onmogelijkheid om een burgerlijk huwelijk te sluiten - en dan ook nog het verwijt dat ze wel vaak leven van een uitkering, maar niet bereid zijn om in het leger te dienen.



Crazy world ey?
Yup.

Koala64
31-07-08, 01:03
Nu bij VPRO import, docu over de Jerusalem gaypride. (23:35 30 juli)
Scene: een hardcore keppel zoekt een hardcore baard op in de Palestijndse gebieden om te bespreken hoe ze (voor efkes) kunnen samenwerken tegen deze verdorven Homo's.

Opvallend: Joodse homo verzet zich dapper tegen de Joden-fundies in de gemeensteraad. En een Palestijnse dragqueen die carteblanche krijgt van de Israelische verneder soldaten om te gaan en staan waar hij maar wil.

Crazy world ey?

Nogal. :hihi:

mark61
31-07-08, 08:35
Twas bizar inderdaad.

Joesoef
31-07-08, 09:52
Bizar indeed :argwaan:

1973Tanger
31-07-08, 17:52
Over bepaalde opvattingen had ik deze overeenkomsten tussen joden en moslims wel verwacht.

ronald
01-08-08, 01:56
Over bepaalde opvattingen had ik deze overeenkomsten tussen joden en moslims wel verwacht.

Ik snap eigenlijk niet waarom ze Sodom en Gemorre, wat maar zo'n 60 - 80 km verderop ligt, niet hebben verkozen boven Jerusalem.

sjaen
01-08-08, 09:39
Ik snap eigenlijk niet waarom ze Sodom en Gemorre, wat maar zo'n 60 - 80 km verderop ligt, niet hebben verkozen boven Jerusalem.

Jezus!

Witte78
01-08-08, 10:02
Wanneer ik dit soort walgelijkheden zie hoop ik altijd van harte dat een god en de hel bestaat. Deze lui verdienen niet anders dan te branden in de hel. Al is reïncarnatie ook een optie. Als homo dan wel he.

John2
01-08-08, 10:07
Nu bij VPRO import, docu over de Jerusalem gaypride. (23:35 30 juli)
Scene: een hardcore keppel zoekt een hardcore baard op in de Palestijndse gebieden om te bespreken hoe ze (voor efkes) kunnen samenwerken tegen deze verdorven Homo's.

Opvallend: Joodse homo verzet zich dapper tegen de Joden-fundies in de gemeensteraad. En een Palestijnse dragqueen die carteblanche krijgt van de Israelische verneder soldaten om te gaan en staan waar hij maar wil.

Crazy world ey?

Inderdaad een crazy world..........................

Homo's en lesbienes willen gezien worden als normale burgers en blijven toch provoceren met hun voorkomen.
Als je geen rekening houdt met de gevoelens van je medemens, kan het de acceptatie wel eens moeilijk maken.
Dan kun je het bezwerend vingertje richten op bepaalde groepen, maar dan richt ik het vingertje terug naar de homo beweging.
Voorbeeld???
1.Neem de rozemaandag in Tilburg waar diverse homo's en lesbiennes wederom halfnaakt wenst rond te lopen tussen de duizenden kinderen.
http://farm2.static.flickr.com/1030/1011145628_e9e7ee3541_m.jpg
2. Amsterdam de stad die wereldwijd als voorbeeld stond voor de vrijheid, waar homo en lesbies samen met hetro's jarenlang grootste feesten hebben gevierd, maar waar nu de laatste jaren een tegenstand merkbaar is.
Nadat er regelmatig op straat en in de grachten onzedelijke handelingen plaatsvonden.
3. Het bezoeken en het organiseren van gayparades op plaatsen en daar doelbewust wetten mee overtreden Zoals Moscow zorgen ervoor dat homo's en lesbiennes zichzelf uit de markt prijzen en des gewenst agressie uitroepen over hen zelf.

Het meest vreemde is dan nog wel dat als wij hetro's ons zo zouden gedragen wij worden aangesproken op ons gedrag.

Maar misschien dat Homo en lesbies hun zaak niet serieus neemt en hun gedrag zien als carnavals act.

Misschien dat jij de bovenstaande reactie eens kunt peilen bij het COC?

naam
01-08-08, 11:45
Inderdaad een crazy world..........................

Homo's en lesbienes willen gezien worden als normale burgers en blijven toch provoceren met hun voorkomen.
Als je geen rekening houdt met de gevoelens van je medemens, kan het de acceptatie wel eens moeilijk maken.
Dan kun je het bezwerend vingertje richten op bepaalde groepen, maar dan richt ik het vingertje terug naar de homo beweging.
Voorbeeld???
1.Neem de rozemaandag in Tilburg waar diverse homo's en lesbiennes wederom halfnaakt wenst rond te lopen tussen de duizenden kinderen.
http://farm2.static.flickr.com/1030/1011145628_e9e7ee3541_m.jpg
2. Amsterdam de stad die wereldwijd als voorbeeld stond voor de vrijheid, waar homo en lesbies samen met hetro's jarenlang grootste feesten hebben gevierd, maar waar nu de laatste jaren een tegenstand merkbaar is.
Nadat er regelmatig op straat en in de grachten onzedelijke handelingen plaatsvonden.
3. Het bezoeken en het organiseren van gayparades op plaatsen en daar doelbewust wetten mee overtreden Zoals Moscow zorgen ervoor dat homo's en lesbiennes zichzelf uit de markt prijzen en des gewenst agressie uitroepen over hen zelf.

Het meest vreemde is dan nog wel dat als wij hetro's ons zo zouden gedragen wij worden aangesproken op ons gedrag.

Maar misschien dat Homo en lesbies hun zaak niet serieus neemt en hun gedrag zien als carnavals act.

Misschien dat jij de bovenstaande reactie eens kunt peilen bij het COC?


Hé, het behaagt de god van de homo's vooral de mens zo naakt mogelijk te zien. Zo zijn we immers ook geboren. Anders had god ons wel met een broek aan geboren laten worden.

John2
01-08-08, 11:56
Hé, het behaagt de god van de homo's vooral de mens zo naakt mogelijk te zien. Zo zijn we immers ook geboren. Anders had god ons wel met een broek aan geboren laten worden.

Dan moet die God hen maar tot hun roepen als hij hen naakt wil zien, voor mij persoonlijk heb ik er weinig last van, maar voor ouders met kinderen vind ik het een aanfluiting.

ronald
01-08-08, 12:06
Jezus!

Wat heeft die er mee te maken? Voetballen doe je toch ook in een stadium en niet op het Museumplein?
Trouwens, de Woestijn van Judea is een prachtige plek hoor.

ronald
01-08-08, 18:07
...

John2
01-08-08, 18:14
...

Dooer het gebruik van het woord ..., krijgt u een laatste waarschuwing/ maroc.nl/beheer:hihi:

super ick
01-08-08, 18:18
Inderdaad een crazy world..........................

Homo's en lesbienes willen gezien worden als normale burgers en blijven toch provoceren met hun voorkomen.
Als je geen rekening houdt met de gevoelens van je medemens, kan het de acceptatie wel eens moeilijk maken.
Dan kun je het bezwerend vingertje richten op bepaalde groepen, maar dan richt ik het vingertje terug naar de homo beweging.
Voorbeeld???
1.Neem de rozemaandag in Tilburg waar diverse homo's en lesbiennes wederom halfnaakt wenst rond te lopen tussen de duizenden kinderen.
http://farm2.static.flickr.com/1030/1011145628_e9e7ee3541_m.jpg
2. Amsterdam de stad die wereldwijd als voorbeeld stond voor de vrijheid, waar homo en lesbies samen met hetro's jarenlang grootste feesten hebben gevierd, maar waar nu de laatste jaren een tegenstand merkbaar is.
Nadat er regelmatig op straat en in de grachten onzedelijke handelingen plaatsvonden.
3. Het bezoeken en het organiseren van gayparades op plaatsen en daar doelbewust wetten mee overtreden Zoals Moscow zorgen ervoor dat homo's en lesbiennes zichzelf uit de markt prijzen en des gewenst agressie uitroepen over hen zelf.

Het meest vreemde is dan nog wel dat als wij hetro's ons zo zouden gedragen wij worden aangesproken op ons gedrag.

Maar misschien dat Homo en lesbies hun zaak niet serieus neemt en hun gedrag zien als carnavals act.

Misschien dat jij de bovenstaande reactie eens kunt peilen bij het COC?

Beste Sjonnie,

Ik begrijp jou stelling niet. Ben je nu zo kortzichtig of doe je jezelf zo voor om een gemakkelijke stelling te kunnen poneren?
De homo's op de gaypride en roze kermis die halfnaakt rondlopen met een pakket veren in hun anus staan niet model voor de homo's die een leven leiden als ieder ander.

ronald
01-08-08, 18:40
Dooer het gebruik van het woord ..., krijgt u een laatste waarschuwing/ maroc.nl/beheer:hihi:

:fpuh:

John2
01-08-08, 18:44
=super ick;3688922]Beste Sjonnie,

Ja je blijft toch mijn moedertje
:hihi:



Ik begrijp jou stelling niet. Ben je nu zo kortzichtig of doe je jezelf zo voor om een gemakkelijke stelling te kunnen poneren?
De homo's op de gaypride en roze kermis die halfnaakt rondlopen met een pakket veren in hun anus staan niet model voor de homo's die een leven leiden als ieder ander.

Dat is dan jammer, want ik stoor mij er namelijk aan (en met mij de normale homos en lesbos)dat een kleine groep zoveel kapot maakt voor deze grote groep mensen die wel normaal willen functioneren in de maatschappij.
Ik heb diverse bruiloften en feesten meegemaakt in deze groep mensen en voelde me ook altijd welkom en thuis, zelfs als hetro.
Maar ook vrienden en één familielid stoort zich termate aan dit gedrag.
Waarom moeten deze mensen zich zo provileren?

MackDaddy
01-08-08, 18:44
Effe on Topic blijven oudjes!

John2
01-08-08, 18:49
:fpuh:

:regie: en dat is twee!!!

En toch hou ik nog van je :engel:..............................

Shit kan iemand de tekst veranderen:engel:

ronald
01-08-08, 20:10
:regie: en dat is twee!!!

En toch hou ik nog van je :engel:..............................

Shit kan iemand de tekst veranderen:engel:

Is nu live...salam...

MackDaddy
01-08-08, 20:24
Ik begrijp niet waarom nichten zich altijd willen mengen in de Islam.
Soldaten van de duivel.

Koala64
01-08-08, 21:54
Ik begrijp niet waarom nichten zich altijd willen mengen in de Islam.
Soldaten van de duivel.

Eerder andersom.

1973Tanger
01-08-08, 22:59
Ik begrijp niet waarom nichten zich altijd willen mengen in de Islam.
Soldaten van de duivel.

Ook straight guys zouden op hun tellen moeten passen: :duivel:


YouTube - Shaitan The Devil tempting a guy to look at hot girls

MackDaddy
02-08-08, 01:23
What`s that got to do with me Tanger

1973Tanger
02-08-08, 01:29
What`s that got to do with me Tanger

Nothing MackDaddy, just some information in general.

MackDaddy
02-08-08, 01:47
:regie: en dat is twee!!!

En toch hou ik nog van je :engel:..............................

Shit kan iemand de tekst veranderen:engel:

Quiet Jantje,

mark61
02-08-08, 14:36
Ik begrijp niet waarom nichten zich altijd willen mengen in de Islam.
Soldaten van de duivel.

Jij bent grappig. Not.

Het is precies andersom. Ik begrijp niet waarom joden, christenen en moslims zich constant moeten bemoeien met homo's.

Zoals in deze reportage te zien is. Hysterische gelovigen die politie-auto's omver gooien en in brand steken. Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee?

knuppeltje
02-08-08, 18:28
Ik begrijp niet waarom nichten zich altijd willen mengen in de Islam.
Soldaten van de duivel.

Het kunnen zo wie zo toch al geen moslim zijn nietwaar?
Echte christenen natuurlijk ook niet.

ronald
02-08-08, 23:57
Jij bent grappig. Not.

Het is precies andersom. Ik begrijp niet waarom joden, christenen en moslims zich constant moeten bemoeien met homo's.

Zoals in deze reportage te zien is. Hysterische gelovigen die politie-auto's omver gooien en in brand steken. Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee?

Je maakt het wel erg algemeen zo. Het ging om een bepaalde samenwerking tussen joodse en islamitische religieuzen die proberen te verhinderen dat er in Jerusalem een gayparade wordt gehouden. Iedereen weet welke bezwaren er aan Jerusalem kleven maar de organisatie wil het juist daarom daar doen. Pure provocatie en natuurlijk bemoeien zij zich daarmee. Raar dat jij dat weer raar vindt.
Dat sommigen politie-auto's in de brand steken of met stenen gaan zitten gooien, heb die reportage niet gezien, is natuurlijk primitief.

Koala64
03-08-08, 01:38
Je maakt het wel erg algemeen zo. Het ging om een bepaalde samenwerking tussen joodse en islamitische religieuzen die proberen te verhinderen dat er in Jerusalem een gayparade wordt gehouden. Iedereen weet welke bezwaren er aan Jerusalem kleven maar de organisatie wil het juist daarom daar doen. Pure provocatie en natuurlijk bemoeien zij zich daarmee. Raar dat jij dat weer raar vindt.
Dat sommigen politie-auto's in de brand steken of met stenen gaan zitten gooien, heb die reportage niet gezien, is natuurlijk primitief.

Voor streng religieuzen is louter het bestaan of het zichtbaar zijn van homo's al 'pure provocatie'. Ik geloof er geen bal van dat de locatie hier van belang is.
Ook al zou dat wel zo zijn, twee religies die nader tot elkaar komen door middel van onverdraagzaamheid. Je moet er maar trots op zijn.

mark61
03-08-08, 01:59
Je maakt het wel erg algemeen zo.

Het was jou nooit opgevallen dat de 3 het altijd errug druk hebben met homofilie? Althans, van joden wist ik het eerder niet, maar ik ben nu weer helemaal bijgepraat. Je vraagt je af waarom mensen die obsessie hebben. Alsof hun hele geloof daarom draait.


Dat sommigen politie-auto's in de brand steken of met stenen gaan zitten gooien, heb die reportage niet gezien, is natuurlijk primitief.

Primitief vind je? Voor gelovigen is het helemaal een grove schande.

Dit nog afgezien van anonieme scheld- & dreigtelefoontjes, pamfletten die dreigen met geweld, etc. Werkelijk ongelofelijk. En dat noemt zich 'vroom'.

ronald
03-08-08, 02:05
Voor streng religieuzen is louter het bestaan of het zichtbaar zijn van homo's al 'pure provocatie'. Ik geloof er geen bal van dat de locatie hier van belang is.
Ook al zou dat wel zo zijn, twee religies die nader tot elkaar komen door middel van onverdraagzaamheid. Je moet er maar trots op zijn.

Jerusalem is de Heilige Stad voor Joden en die status is bij Christenen en Moslims ook enigszins zo. Toeristen die Mea Sheariem bezoeken worden gevraagd "bedekt" te kleden en men doet dat. De homoparade heeft lak aan al die bemoeienis en kent drommels goed de status van Jerusalem bij niet alleen vromen maar wil haar geaardheid hoe dan ook daar profileren. Moeten ze niet zeuren wanneer er een tegenreactie komt. Ik zeg het je, Sodom en Gemorra ligt op een steenworp afstand.
Jij noemt het samenwerken van Joden en Moslims hieromtrent onverdraagzaam. Ja, er zijn grenzen. So what?

Dat homosexualiteit bestaat is in de ogen van religieuzen helemaal geen provocatie. Die geaardheid heeft Gd toch geschapen? Weer wordt een of andere "übermensch-gedachte" verweten. Wel de uitingen en zo'n reclamecampagne als deze. Je kunt dat promoten noemen maar waar gaat het hier om?

Koala64
03-08-08, 02:10
Jerusalem is de Heilige Stad voor Joden en die status is bij Christenen en Moslims ook enigszins zo. Toeristen die Mea Sheariem bezoeken worden gevraagd "bedekt" te kleden en men doet dat. De homoparade heeft lak aan al die bemoeienis en kent drommels goed de status van Jerusalem bij niet alleen vromen maar wil haar geaardheid hoe dan ook daar profileren. Moeten ze niet zeuren wanneer er een tegenreactie komt. Ik zeg het je, Sodom en Gemorra ligt op een steenworp afstand.
Jij noemt het samenwerken van Joden en Moslims hieromtrent onverdraagzaam. Ja, er zijn grenzen. So what?

Dat homosexualiteit bestaat is in de ogen van religieuzen helemaal geen provocatie. Die geaardheid heeft Gd toch geschapen? Weer wordt een of andere "übermensch-gedachte" verweten. Wel de uitingen en zo'n reclamecampagne als deze. Je kunt dat promoten noemen maar waar gaat het hier om?

Alsof er geen homo's wonen in Jeruzalem maar die plaats het alleenrecht is van religieuzen. Als homo's daar een parade willen houden om wat voor reden ook, zijn ze vrij om dat te doen.
De verwijzing naar Sodom en Gemorra is er eentje vanuit jouw religieuze referentiekader maar voor homo's volstrekt irrelevent. Ergens ook wel een steek onder water trouwens.

Dus Gd heeft homosexualiteit geschapen zeg je. Wat is dan het probleem van een gay parade?

ronald
03-08-08, 02:12
Het was jou nooit opgevallen dat de 3 het altijd errug druk hebben met homofilie? Althans, van joden wist ik het eerder niet, maar ik ben nu weer helemaal bijgepraat. Je vraagt je af waarom mensen die obsessie hebben. Alsof hun hele geloof daarom draait.



Primitief vind je? Voor gelovigen is het helemaal een grove schande.

Dit nog afgezien van anonieme scheld- & dreigtelefoontjes, pamfletten die dreigen met geweld, etc. Werkelijk ongelofelijk. En dat noemt zich 'vroom'.

Je bent wel erg snel bijgepraat...maar dat ter zijde.

Als je de obsessie van "constant bemoeien met homosexuelen en ze achtervolgen" dan snap ik ook niet waarom zij dat hebben. Dacht dat dat in mijn opmerking ook naar voren kwam want ik focusde het op "de samenwerking over de homoparade in Jerusalem".

Wanneer gelovigen op bv shabat (ik neem aan dat in die documentaire het over vrome Joden gaat) stenen naar niet-gelovigen die een auto besturen gooien dan vind ik dat niet alleen primitief, niet alleen een grove schande maar crimineel en tegen de joodse wet indruizen. Hier ook zo.
Wat "men" bezighoudt om hun tijd aan telefoontjes te besteden snap ik ook niet. Inderdaad: dat noemt zich "vroom"?

ronald
03-08-08, 02:17
Alsof er geen homo's wonen in Jeruzalem maar die plaats het alleenrecht is van religieuzen. Als homo's daar een parade willen houden om wat voor reden ook, zijn ze vrij om dat te doen.
De verwijzing naar Sodom en Gemorra is er eentje vanuit jouw religieuze referentiekader maar voor homo's volstrekt irrelevent. Ergens ook wel een steek onder water trouwens.

Dus Gd heeft homosexualiteit geschapen zeg je. Wat is dan het probleem van een gay parade?

Nogmaals. We hebben het hier niet over homosexuelen, niet dat ze niet in Jerusalem mogen wonen of weet ik veel, maar om een homo parade a la hier in Amsterdam vandaag. Als zij dat in Jerusalem willen houden dan noem ik dat provocatie en reacties moeten ze kunnen verwachten en niet de onschuldige spelen. Jerusalen is eenmaal De Heilige Stad.

Ik weet niet of het niet relevant zou zijn voor homosexuelen? Heb jij dat nageplozen? Ik zou het in ieder geval uniek hebben gevonden.

Dat mensen met een homosexuele geaardheid zijn geschapen is één ding. Een gayparade er meteen op laten volgen is wel heel veel stappen overgeslagen.

mark61
03-08-08, 02:53
Jerusalem is de Heilige Stad voor Joden en die status is bij Christenen en Moslims ook enigszins zo. Toeristen die Mea Sheariem bezoeken worden gevraagd "bedekt" te kleden en men doet dat. De homoparade heeft lak aan al die bemoeienis en kent drommels goed de status van Jerusalem bij niet alleen vromen

Israel is officieel een seculiere republiek en Jeruzalem is geen Mekka met een verbod voor anders- of niet-gelovigen.

Vervolgens insinueer je ook nog dat ze zich 'vreemd' zouden aankleden, al is daar geen sprake van en weet jij daar niets van.


maar wil haar geaardheid hoe dan ook daar profileren.

Hoe precies? Het zou een parade worden voor tolerantie en vrede. Maar door de terreur van de godsdienstwaanzinnigen, die mensen bedreigden, politiemensen het ziekenhuis insloegen en auto's in brand staken ging dat niet door. Deze activiteiten vind je wel geschikt voor een heilige stad?

Knettergek, die 'vromen'.


Moeten ze niet zeuren wanneer er een tegenreactie komt.

Een paar mensen willen over straat lopen en mishandeling, bedreiging en brandstichting is een keurige 'tegenreactie'? Bizar hoe alles opeens mag als den gelovige geconfronteerd wordt met iets dat hem niet aanstaat.


Dat homosexualiteit bestaat is in de ogen van religieuzen helemaal geen provocatie. Die geaardheid heeft Gd toch geschapen?

Daar gaan we weer. Het mag wel bestaan maar je mag het niet zien. Doe niet zo ontstellend schijnheilig.

mark61
03-08-08, 02:57
Nogmaals. We hebben het hier niet over homosexuelen, niet dat ze niet in Jerusalem mogen wonen of weet ik veel, maar om een homo parade a la hier in Amsterdam vandaag. Als zij dat in Jerusalem willen houden

Nee, dat wilden ze niet. Ze wilden een demonstratie houden voor tolerantie en vrede. Maar fanatieke joden en moslims willen dat niet, tolerantie en vrede. Die willen bedreigen en molesteren en brandstichten.

De organisatoren durfden niet eens het woord 'gay' in de naam op te nemen. Intussen hebben ze 24 uursbescherming nodig.

ronald
03-08-08, 03:37
Israel is officieel een seculiere republiek en Jeruzalem is geen Mekka met een verbod voor anders- of niet-gelovigen.

Vervolgens insinueer je ook nog dat ze zich 'vreemd' zouden aankleden, al is daar geen sprake van en weet jij daar niets van.



Hoe precies? Het zou een parade worden voor tolerantie en vrede. Maar door de terreur van de godsdienstwaanzinnigen, die mensen bedreigden, politiemensen het ziekenhuis insloegen en auto's in brand staken ging dat niet door. Deze activiteiten vind je wel geschikt voor een heilige stad?

Knettergek, die 'vromen'.



Een paar mensen willen over straat lopen en mishandeling, bedreiging en brandstichting is een keurige 'tegenreactie'? Bizar hoe alles opeens mag als den gelovige geconfronteerd wordt met iets dat hem niet aanstaat.



Daar gaan we weer. Het mag wel bestaan maar je mag het niet zien. Doe niet zo ontstellend schijnheilig.

Wie stelde dat Israel een staat is waar de Halacha geldt? De parade wil in Jerusalem een "demonstratie" houden? Hoe kom je erbij? Ze willen er een gaypride houden en proberen dat al jaren. Geen gelul over demonstratie. Een doodgewone gayparade met toeters en bellen zoals in bv Amsterdam of Tel Aviv waar ze dat al vaker hebben gehouden. Het gaat hen om Jerusalem en niet om een of andere slap excuus van jou. Of Israel een republiek is of seculier doet er niet toe. Het gaat hen om het gehalte "heiligheid" die Jerusalem bezit. Sprak jij wel eens met leden die dit willen? En dan geloof jij dat ik er "niets" van weet? Makkelijk concluderen zo.

Je kunt het noemen wat je wilt, tolerantie en vrede klinkt allemaal buiten context voor wat ze willen laten zien. Het gaat gewoon om dezelfde scenes als dat in Tel Aviv. Knettergek die provacateurs en achteraf dan hard gillen.
Geweld is niet geschikt voor geen enkele stad dus ook niet voor Jerusalem. Maar kwam dit verzoek er niet dan was er niet zo gereageerd. Toch wil men het er door drukken terwijl dat niets aan of af doet voor tolerantie van homosexuelen.

Ja toe maar. Trek het maar lekker vertekend door...jij hebt zeker ook geen enkel bezwaar wanneer pedofielen geilend met een kind over staat lopen. Doe toch niet zo schijnheilig man. Het is maar waar jij de grens legt en dat is in Jerusalen al tig jaar bekend na al die pogingen die men heeft ondernomen er een parade te houden.

ronald
03-08-08, 03:40
Nee, dat wilden ze niet. Ze wilden een demonstratie houden voor tolerantie en vrede. Maar fanatieke joden en moslims willen dat niet, tolerantie en vrede. Die willen bedreigen en molesteren en brandstichten.

De organisatoren durfden niet eens het woord 'gay' in de naam op te nemen. Intussen hebben ze 24 uursbescherming nodig.

Grappig...en dan ben ik vroom en weet wat dit betreft wel echt wat er in Israel speelt. Niks demonstratie. Je doet wel erg verkrampt zo, op basis waarvan?

knuppeltje
03-08-08, 10:26
Dat mensen met een homosexuele geaardheid zijn geschapen is één ding. Een gayparade er meteen op laten volgen is wel heel veel stappen overgeslagen.


Kijk dat mensen met een religieuse geaardheid zijn geschapen is een ding.
Maar moeten die dan zonodig ook nog massaoptochten zoals processies gaan gaan houden dan waar ze hun abnormaalheid op een uiterst provocative wijze gaan etaleren?
Die hebben wel heel veel stappen overgeslagen denk, ik bedoel die liggen ze nog achter.

knuppeltje
03-08-08, 10:32
Dat homosexualiteit bestaat is in de ogen van religieuzen helemaal geen provocatie. Die geaardheid heeft Gd toch geschapen?

En waar halen die godenaanbidders de gore lef vandaan om die door hun god geschapen geaarheid zo te behandelen zoals de meesten van hen doen?

Orakel
03-08-08, 11:17
Ach het zijn lijders aan religieuze hersenkanker. Ik word btw vreselijk oncreatief van katers

Met een kater lijkt je algehele decorumverlies weinig van doen te hebben, een kater is meestentijds immers slechts het voertuig waarop de innerlijke demonen naar buiten liften.
Je hebt deze ochtend nu in zo'n 3 uur niets anders geproduceerd dan 'kanker dit, hersentumor dat', en het einde van je bloemrijke medische bespiegelingen lijkt nog niet in zicht.
Niks te doen op geenstijl en is dit gewoon een sneue therpeutische vorm van zelfbevestiging of meen je nu werkelijk ergens iets zinnigs gemeld te hebben?

Noam
03-08-08, 11:38
Ah wat leuk...de anti maroc_nl ers en de maroc_nl ers verbroederen zich vanwege hun homofobische uitspraken. Heel ontroerend.

Orakel
03-08-08, 11:47
:gaap: die kater begint een beetje een gadget te worden, nietwaar?
Draag je die iedere keer ten tonele om je infantiele inbreng te legitimeren of is het gewoon een gebrek aan tekst?
En probeer es na te denken over je reactie, dan hoef je um niet in 2 of 3 keer te plaatsen.
Doet namelijk nogal vertwijfeld aan en schetst een beeld van iemand die verbeten voor ze pc zit en denkt: "wacht, dat moek ook nog ff zeggen, zal ze krijgen".
Laat ik je ff helpen: wat betekent zo'n sleetste kemping-uitspraak als 'sociale wangedrochten als de Islam' nu precies?
Zittend op een houten Kwantumstoeltje zoiets met glazige ogen tussen 2 slokken Aldi-bier door roepen, is heel manhaftig, maar wat bedoel je ermee?

Orakel
03-08-08, 12:24
poehpoeh, Grolsch zelfs. Toemaar. Jij laat ut breed hangen zeg. Big spender.
Maar luister es scheetje, nu heb je weer 2 reacties nodig om wederom helemaal niks te zeggen.
Op zich best knap hoor, om jezelf in 4 reacties volstrekt voorspelbaar en irrelevant te verklaren, maar je gaat er wel gauw door vervelen.
Zullen we ff trug naar dat eloquente en goed dorrochte statement van je over 'sociaal wangedrocht', want ik veroorloof me nog steeds om ervan uit te gaan dat je daarmee niet op jezelf doelde. Toch?

ronald
03-08-08, 13:26
Kijk dat mensen met een religieuse geaardheid zijn geschapen is een ding.
Maar moeten die dan zonodig ook nog massaoptochten zoals processies gaan gaan houden dan waar ze hun abnormaalheid op een uiterst provocative wijze gaan etaleren?
Die hebben wel heel veel stappen overgeslagen denk, ik bedoel die liggen ze nog achter.

Kijk dat Gd boven alle geaardheden van alle mensen Jerusalem heeft uitgekozen om een heilige stad te zijn hebben alle geaardheidse mensen dat te accepteren.

ronald
03-08-08, 13:28
En waar halen die godenaanbidders de gore lef vandaan om die door hun god geschapen geaarheid zo te behandelen zoals de meesten van hen doen?

Ooit gehoord van het verschil tussen geaardheid en tot in praktijk brengen daarvan? Ze zijn van mij niet verplicht die geaardheid onder het kleed te schuiven maar deze grote etalagevoorstelling is wel een anderste uiterste.

ronald
03-08-08, 13:36
Ah wat leuk...de anti maroc_nl ers en de maroc_nl ers verbroederen zich vanwege hun homofobische uitspraken. Heel ontroerend.

Ik ben het met je eens... op zich wel komisch. Ik denk echter niet dat zij zich verbroederen vanwege hun homofobische uitspraken maar eerder weerstand in de homosexuele paradegehalte van die groep die denkt dat hiermee vrede en tollerantie wordt gecreeerd. Net zoals joodse hebben islamitische geestelijken een bepaalde inbreng in het besturen van Jerusalem. Ook christelijke maar die hoor je even niet voor zover ik weet. Er wordt hier zo gemakkelijk omgegaan met heiligheid van die stad. Een franchise homoparade wordt over Jerusalem gegoten en iedereen moet dat maar normaal vinden.

mark61
03-08-08, 14:11
Ik ben het met je eens... op zich wel komisch. Ik denk echter niet dat zij zich verbroederen vanwege hun homofobische uitspraken maar eerder weerstand in de homosexuele paradegehalte van die groep die denkt dat hiermee vrede en tollerantie wordt gecreeerd. Net zoals joodse hebben islamitische geestelijken een bepaalde inbreng in het besturen van Jerusalem. Ook christelijke maar die hoor je even niet voor zover ik weet. Er wordt hier zo gemakkelijk omgegaan met heiligheid van die stad. Een franchise homoparade wordt over Jerusalem gegoten en iedereen moet dat maar normaal vinden.

Hou op met liegen. Wat is dat voor geloof van jou, dat je mag molesteren en vernietigen en liegen?

ronald
03-08-08, 14:24
Hou op met liegen. Wat is dat voor geloof van jou, dat je mag molesteren en vernietigen en liegen?

Dat mag je niet maar jij wil dat graag geloven en dan geloof je het ook. Niet alleen dat je blijft zo in je eigen leugen geloven.

knuppeltje
03-08-08, 14:42
Kijk dat Gd boven alle geaardheden van alle mensen Jerusalem heeft uitgekozen om een heilige stad te zijn hebben alle geaardheidse mensen dat te accepteren.

Sow, en wie zegt dat er al een god bestaat, en dat ie als ie al bestaat dat ie dan ook die uitverkiezing heeft gedaan, en of dat dan ook nog betekent dat in die stad geen mensen met een bepaalde geaardheid mogen leven, en dat ie als ie ook al bestaat ook die zotte relifanaten het recht heeft gegeven om uit te maken wie er wel of niet mag leven.
Het hele punt is gewoon dat een groep mensen aan de hand van zogenaamde voorschriften van een zelf uitgevonde god er schaamteloos zeer regide praktijken op na houdt tegeover andere mensen.
Maar dat gedonder heb je altijd met religieuzen, die altijd maar menen dat ze veel betere mensen zijn dan anderen. Alleen nogal erg dat ze altijd maar hun verdorven discreminerende gevoelens zo graag uitleven ten koste van andere mensen. :kotsen:

Koala64
03-08-08, 14:50
Ik ben het met je eens... op zich wel komisch. Ik denk echter niet dat zij zich verbroederen vanwege hun homofobische uitspraken maar eerder weerstand in de homosexuele paradegehalte van die groep die denkt dat hiermee vrede en tollerantie wordt gecreeerd. Net zoals joodse hebben islamitische geestelijken een bepaalde inbreng in het besturen van Jerusalem. Ook christelijke maar die hoor je even niet voor zover ik weet. Er wordt hier zo gemakkelijk omgegaan met heiligheid van die stad. Een franchise homoparade wordt over Jerusalem gegoten en iedereen moet dat maar normaal vinden.

Het blijft er op neer komen dat bepaalde mensen andere mensen niet op een bepaald moment als groep op een bepaalde plek wil hebben.
Beetje barbapapa beschrijving maar passend voor deze kinderachtige situatie. Dat sommigen zich bovendien te buiten gaan aan geweld en intimidatie, laat men zich daar eens meer op richten in plaats van een samenkomen van een groep die zelf zeker niet de rechten van anderen ontzegt.

Ik blijf het triest vinden hoe bepaalde gelovigen elkaar vinden in kleinzieligheid en bekrompenheid. Kan het echt niet anders zien.

knuppeltje
03-08-08, 14:51
Ooit gehoord van het verschil tussen geaardheid en tot in praktijk brengen daarvan? Ze zijn van mij niet verplicht die geaardheid onder het kleed te schuiven maar deze grote etalagevoorstelling is wel een anderste uiterste.

Ooit gehoord van het verschil tussen geaardheid en het in praktijk brengen daarvan?
Voor mij hoeven religieusen hun geloof ook niet onder het vloerkleed te schuiven, maar heel het gedoe aan de klaagmuur is zeker geen etalagevoorstelling optima forma?
Kom nou, het niets meer dan een letterlijke vorm van schandalig exobitionisme van alsmaar uiterst gecultiveerde gevoelens door een bepaalde groep geloofswaanzinnigen die verder overal lak aan heeft.

ronald
03-08-08, 15:10
Ooit gehoord van het verschil tussen geaardheid en het in praktijk brengen daarvan?
Voor mij hoeven religieusen hun geloof ook niet onder het vloerkleed te schuiven, maar heel het gedoe aan de klaagmuur is zeker geen etalagevoorstelling optima forma?
Kom nou, het niets meer dan een letterlijke vorm van schandalig exobitionisme van alsmaar uiterst gecultiveerde gevoelens door een bepaalde groep geloofswaanzinnigen die verder overal lak aan heeft.

Dat "etalagegedoe aan de Klaagmuur" is direct gelinkt aan de status van Jerusalem. Dat andere etalage gedoe totaal niet. Erg kortzichtig.

ronald
03-08-08, 15:13
Sow, en wie zegt dat er al een god bestaat, en dat ie als ie al bestaat dat ie dan ook die uitverkiezing heeft gedaan, en of dat dan ook nog betekent dat in die stad geen mensen met een bepaalde geaardheid mogen leven, en dat ie als ie ook al bestaat ook die zotte relifanaten het recht heeft gegeven om uit te maken wie er wel of niet mag leven.
Het hele punt is gewoon dat een groep mensen aan de hand van zogenaamde voorschriften van een zelf uitgevonde god er schaamteloos zeer regide praktijken op na houdt tegeover andere mensen.
Maar dat gedonder heb je altijd met religieuzen, die altijd maar menen dat ze veel betere mensen zijn dan anderen. Alleen nogal erg dat ze altijd maar hun verdorven discreminerende gevoelens zo graag uitleven ten koste van andere mensen. :kotsen:

Als je zo begint dan is Sodom en Gemorre de beste optie. Laat Jerusalem dan in een hoekje liggen.

mark61
03-08-08, 15:24
Dat mag je niet maar jij wil dat graag geloven en dan geloof je het ook. Niet alleen dat je blijft zo in je eigen leugen geloven.

Ik haal feiten aan. Niks geloven.

Wat is mijn leugen precies?

mark61
03-08-08, 15:25
Dat "etalagegedoe aan de Klaagmuur" is direct gelinkt aan de status van Jerusalem. Dat andere etalage gedoe totaal niet. Erg kortzichtig.

Daar hebben die anderen niets mee te maken. Jeruzalem is geen exclusief bezit van welke groepering dan ook.

knuppeltje
03-08-08, 15:25
Dat "etalagegedoe aan de Klaagmuur" is direct gelinkt aan de status van Jerusalem. Dat andere etalage gedoe totaal niet. Erg kortzichtig.

En wie geeft jou het recht om het ene etalage gedoe wel toe te staan en het andere niet.
Dat waanzinnige gedoe aan dat stuk ruine gaat wel ten koste van een hele bevolkingsgroep andere mensen, die om dat misplaatst ritueel in stand te kunnen houden om zo hun zogenaamde uitvekiezing door hun zelf vezonnen god aan de wereld te kunnen etaleren, daardoor massaal op een misdadige manier onderdrukt, vermoord en uitgebuit worden.
Dat kun je van dat etalagegedoe van de homo's daar dan weer niet zeggen, dat gaat er weer wel heel vredig naar toe als het aan hun ligt.

knuppeltje
03-08-08, 15:31
Als je zo begint dan is Sodom en Gemorre de beste optie. Laat Jerusalem dan in een hoekje liggen.

Ik neem aan met net zo'n muur er om heen als rondom de Palestijnse gebieden zeker?
Maar daar leven geen joden zeker die met dat schandalig gedrag van die smerige vieze homo's geconfronteerd kunnen worden, of kunnen die daar wel tegen?
Mwa, je hebt joden en joden natuurlijk.

ronald
03-08-08, 15:53
Het blijft er op neer komen dat bepaalde mensen andere mensen niet op een bepaald moment als groep op een bepaalde plek wil hebben.
Beetje barbapapa beschrijving maar passend voor deze kinderachtige situatie. Dat sommigen zich bovendien te buiten gaan aan geweld en intimidatie, laat men zich daar eens meer op richten in plaats van een samenkomen van een groep die zelf zeker niet de rechten van anderen ontzegt.

Ik blijf het triest vinden hoe bepaalde gelovigen elkaar vinden in kleinzieligheid en bekrompenheid. Kan het echt niet anders zien.

Het punt waar het om gaat is niet dat twee groepen op een bepaald moment een bepaalde plek willen hebben maar om de uiting van deze parade. Je kunt wel alles kinderachtig vinden maar dat is het te grabbel gooien van ieders normen en waarden. Op die manier kun je er beter een anarchistisch zooitje van maken dan is iedereen tevreden.

Dat joodse en islamitische geestelijken hier alleen elkaar vinden is niet helemaal waar. Alle "religieuze plekken" maken vaan een bepaalde overleg noodzakelijk. Je kunt het kleinzielig vinden, zij niet.

ronald
03-08-08, 15:56
Ik neem aan met net zo'n muur er om heen als rondom de Palestijnse gebieden zeker?
Maar daar leven geen joden zeker die met dat schandalig gedrag van die smerige vieze homo's geconfronteerd kunnen worden, of kunnen die daar wel tegen?
Mwa, je hebt joden en joden natuurlijk.

Wil je nu een ander aspect ertussen laten mengen: Palestijnse gebieden? Wel even bij het punt blijven.
Sodom en Gemorre heeft niets met religie te maken, niets met Gd dus waar hebben we het over? Perfecte plaats. Maar ik begrijp dat "publiek" een voorwaarde moet zijn? Dat "smerige vieze" en "schandalig gedrag" is voor jouw rekening. Probeer mij geen woorden in mijn bek te leggen.

ronald
03-08-08, 15:58
Ik haal feiten aan. Niks geloven.

Wat is mijn leugen precies?

Onzin. Je hebt mij duidelijk zien schrijven dat vernielingen en stenen gooien crimineer gedrag is en tegen de Tora. Jij wilt blijven geloven wat jij wilt en daarmee blijf je in je leugen geloven.

ronald
03-08-08, 15:59
Daar hebben die anderen niets mee te maken. Jeruzalem is geen exclusief bezit van welke groepering dan ook.

Jerusalem is een Heilige Stad, niet meer en niet minder.

ronald
03-08-08, 16:01
En wie geeft jou het recht om het ene etalage gedoe wel toe te staan en het andere niet.
Dat waanzinnige gedoe aan dat stuk ruine gaat wel ten koste van een hele bevolkingsgroep andere mensen, die om dat misplaatst ritueel in stand te kunnen houden om zo hun zogenaamde uitvekiezing door hun zelf vezonnen god aan de wereld te kunnen etaleren, daardoor massaal op een misdadige manier onderdrukt, vermoord en uitgebuit worden.
Dat kun je van dat etalagegedoe van de homo's daar dan weer niet zeggen, dat gaat er weer wel heel vredig naar toe als het aan hun ligt.

Een normaal verstand die denkt in de trant van "Heilige Stad".

mark61
03-08-08, 16:14
Je kunt wel alles kinderachtig vinden maar dat is het te grabbel gooien van ieders normen en waarden.

Nee hoor, slechts van één groepje, dat zijn wil aan de rest = overgrote meerderheid wil opleggen. Dictatoriale uitsluiting, wat ook wel blijkt uit de gekozen methodes om hun zin te krijgen. Ze lappen alle wetten en regels aan hun laars.

ronald
03-08-08, 16:21
Nee hoor, slechts van één groepje, dat zijn wil aan de rest = overgrote meerderheid wil opleggen. Dictatoriale uitsluiting, wat ook wel blijkt uit de gekozen methodes om hun zin te krijgen. Ze lappen alle wetten en regels aan hun laars.

Laat dat groepje nou precies dé groep zijn die daar over gaat. Al zouden 10 miljoen tegenover hun staan dan maakt dat niets uit. Je wil het gewoon niet snappen hè? Over de door hun gekozen "methodes", grappig dat zoiets meteen een methode wordt in jouw ogen, hebben we het al gehad.

Alle wetten? Ook de religieuze? Dan doen zeer velen.

knuppeltje
03-08-08, 16:34
[QUOTE=ronald;3689480]
Sodom en Gemorre heeft niets met religie te maken, niets met Gd dus waar hebben we het over? Perfecte plaats. /QUOTE]

Niets met god te maken?
Heeft jullie god die twee steden niet eens helemaal van de kaart geveegd dan omdat de bewoners aan anaal geslachtsverkeer deden?
Waren wel weer mannen en vrouwen die dat deden geloof ik.

knuppeltje
03-08-08, 16:35
Dat "smerige vieze" en "schandalig gedrag" is voor jouw rekening. Probeer mij geen woorden in mijn bek te leggen.

Dat kan wel zijn, maar dat is precies de manier hoe jij over homoseksuelen denkt volgens mij.

knuppeltje
03-08-08, 16:37
Jerusalem is een Heilige Stad, niet meer en niet minder.

Sow, dan mogen die joden daar zich onderhand wel eens beter gaan gedragen.

ronald
03-08-08, 16:43
Sow, dan mogen die joden daar zich onderhand wel eens beter gaan gedragen.

Klopt. Al weet ik natuurlijk niet welke gedachten achter jouw woorden schuil gaan.

ronald
03-08-08, 16:45
Dat kan wel zijn, maar dat is precies de manier hoe jij over homoseksuelen denkt volgens mij.

Tot nu toe zijn dit enkel en alleen jouw gedachten en woorden geweest. Ik weet wat dat "volgens jou" betekent. Nergens heb jij die van mij over homosexuelen kunnen waarnemen.

knuppeltje
03-08-08, 16:46
Een normaal verstand die denkt in de trant van "Heilige Stad".

Of dat nu echt normaal is? Ik heb er zo mij twijfels over.
Waartoe sprookjes al niet toe kunnen leiden?
Mwa, tot heel veel lijden denk, vooral voor al die mensen die daar wonen maar niet in die sprookjes geloven.
Je zou toch denken dat internaal aanvaardde rechtsnormen ook daar normaal horen te zijn, maar das duidelijk niet zo in een heilig verklaarde stad. :kotsen:

knuppeltje
03-08-08, 16:47
Klopt. Al weet ik natuurlijk niet welke gedachten achter jouw woorden schuil gaan.

Wat zou je denken van gelijke rechten voor iedereen, maar dat weet jij best.

ronald
03-08-08, 16:49
[QUOTE=ronald;3689480]
Sodom en Gemorre heeft niets met religie te maken, niets met Gd dus waar hebben we het over? Perfecte plaats. /QUOTE]

Niets met god te maken?
Heeft jullie god die twee steden niet eens helemaal van de kaart geveegd dan omdat de bewoners aan anaal geslachtsverkeer deden?
Waren wel weer mannen en vrouwen die dat deden geloof ik.

Niets. De stad hield zich aan geen enkele wet, laat staan Gddelijke. Dat Gd besloot in te grijpen was omdat men daar het summum had bereikt. Je kunt Genesis erop nalezen. Waar nog meer aan werd bezondigd kun je joodse bronnen raadplegen. De Midrasj Rabba Bereshiet geeft voldoende uitleg.

ronald
03-08-08, 16:54
Of dat nu echt normaal is? Ik heb er zo mij twijfels over.
Waartoe sprookjes al niet toe kunnen leiden?
Mwa, tot heel veel lijden denk, vooral voor al die mensen die daar wonen maar niet in die sprookjes geloven.
Je zou toch denken dat internaal aanvaardde rechtsnormen ook daar normaal horen te zijn, maar das duidelijk niet zo in een heilig verklaarde stad. :kotsen:

Laten we dan bij de ene waarheid houden: Sodom en Gemorre. Perfecte plaats.
Als jij het Jodendom en in zekere zin de Islam als sprookjes wilt afdoen dan ben je er vrij in dat te doen. Van enig intelligentie getuigt het niet. Moet ik jou nou voor de Nobelprijs voor Tolerantie gaan voordragen?
Heeft niets met internationaal aanvaarde rechtsnormen (voor zover zoiets zou bestaan) te maken. In Staphorst krijg je het ook niet voor elkaar een parade te houden.

knuppeltje
03-08-08, 16:54
Tot nu toe zijn dit enkel en alleen jouw gedachten en woorden geweest. Ik weet wat dat "volgens jou" betekent. Nergens heb jij die van mij over homosexuelen kunnen waarnemen.

Jawel, alleen probeer je dat te ontkennen door krampachtig te proberen dat te verhullen. Maar jij wilt gewoon hun rechten tot een minimum beperken. Ze mogen gerust homo zijn als ze het maar niet laten zien, en toch zeker niet in Jeruzalem. OK, in die twee andere steden moeten die joden er maar er tegen kunnen van je, zullen wel een minder soort joden zijn natuurlijk.

ronald
03-08-08, 16:56
Wat zou je denken van gelijke rechten voor iedereen, maar dat weet jij best.

"Beter gedragen" betekent "gelijke rechten"? Ik ken geen enkele Nederlandse rechter die een asielzoeker dezelfde rechten geeft als een Nederlander. Slechte rechters?

knuppeltje
03-08-08, 17:00
[quote=knuppeltje;3689505]

Niets. De stad hield zich aan geen enkele wet, laat staan Gddelijke. Dat Gd besloot in te grijpen was omdat men daar het summum had bereikt. Je kunt Genesis erop nalezen. Waar nog meer aan werd bezondigd kun je joodse bronnen raadplegen. De Midrasj Rabba Bereshiet geeft voldoende uitleg.

Zal wel, maar waarom mogen van jou daar dan wel die optochten gehouden worden en niet in Jeruzalem?
Die twee steden zijn toch net zo gooed joods, of vergis ik me?
Zoals ik al zei, er zullen wel een minder soort joden zijn.

ronald
03-08-08, 17:01
Jawel, alleen probeer je dat te ontkennen door krampachtig te proberen dat te verhullen. Maar jij wilt gewoon hun rechten tot een minimum beperken. Ze mogen gerust homo zijn als ze het maar niet laten zien, en toch zeker niet in Jeruzalem. OK, in die twee andere steden moeten die joden er maar er tegen kunnen van je, zullen wel een minder soort joden zijn natuurlijk.

Gelul met je "verhullen". Ik leg de situatie over dit onderwerp in Jerusalem uit en daarmee basta. Je ziet dingen die er niet zijn.

Lees Genesis erop na wie er in Sodom en Gemorre leven. Doe eens wat geografisch onderzoek binnen Israel. In bepaalde plaatsen leven apriori geen Joden: Egypte, Jericho, Sodom en Gemorre, Spanje (tot voor niet zo lang geleden). Maar dat is een andere zaak.

knuppeltje
03-08-08, 17:02
"Beter gedragen" betekent "gelijke rechten"? Ik ken geen enkele Nederlandse rechter die een asielzoeker dezelfde rechten geeft als een Nederlander. Slechte rechters?

Elke Nederlander heeft hier gelijke rechten, maar in die heilstaat van je geld zoiets in de verste verte niet.
Jij weet heel goed wat ik bedoelde meneer de linkmichel.

knuppeltje
03-08-08, 17:04
Gelul met je "verhullen". Ik leg de situatie over dit onderwerp in Jerusalem uit en daarmee basta. Je ziet dingen die er niet zijn.

Lees Genesis erop na wie er in Sodom en Gemorre leven. Doe eens wat geografisch onderzoek binnen Israel. In bepaalde plaatsen leven apriori geen Joden: Egypte, Jericho, Sodom en Gemorre, Spanje (tot voor niet zo lang geleden). Maar dat is een andere zaak.

Omdat dat heel misschien meer dan twee duizend jaren geleden gebeurde, en waar geen enkel bewijs voor is behalve dan dat sprookjesboek, geeft jou dat het recht om mensen hun rechten totaal in te perken. :kotsen:

ronald
03-08-08, 17:05
Elke Nederlander heeft hier gelijke rechten, maar in die heilstaat van je geld zoiets in de verste verte niet.
Jij weet heel goed wat ik bedoelde meneer de linkmichel.

Daar gaan we al. We gaan eerst bepalen dat we Nederlanders hebben en die dat niet zijn pech...
Wat weet jij nou van het Israelisch rechtssysteem? Het gaat hier om een gayparade ne religieuze groeperingen die dat in Jerusalem niet willen hebben. Heeft er een rechter zich uitgesproken. Is er uberhaupt een rechter benaderd of het wel kan?

ronald
03-08-08, 17:09
Omdat dat heel misschien meer dan twee duizend jaren geleden gebeurde, en waar geen enkel bewijs voor is behalve dan dat sprookjesboek, geeft jou dat het recht om mensen hun rechten totaal in te perken. :kotsen:

Weet jij wat er in Nederland plaats vond 2000 jaar geleden?
Wij wel voor wat Israel betreft. De geschiedenis met Sodom en Gemorre vond plaats ten tijde van Abraham en dat is inmiddels al 3721 jaar geleden. Moet ik met bewijzen komen voor zo'n onkunde?

knuppeltje
03-08-08, 17:10
Daar gaan we al. We gaan eerst bepalen dat we Nederlanders hebben en die dat niet zijn pech...
Wat weet jij nou van het Israelisch rechtssysteem? Het gaat hier om een gayparade ne religieuze groeperingen die dat in Jerusalem niet willen hebben. Heeft er een rechter zich uitgesproken. Is er uberhaupt een rechter benaderd of het wel kan?

Zorg jij nu eerst maar eens dat alle Israeliërs de zelfde rechten hebben inplaats dat er hele bevolkingsgroepen op een misdadige wijze worden onderdrukt, uitgebuit en gemarginaliseert.
Of er al een rechter er zich over uitgesproken heeft weet ik niet, wel hoe joe jij er over denk.

knuppeltje
03-08-08, 17:11
Moet ik met bewijzen komen voor zo'n onkunde?

Dat zou echt fantastisch zijn, geloof me.

ronald
03-08-08, 17:24
Zorg jij nu eerst maar eens dat alle Israeliërs de zelfde rechten hebben inplaats dat er hele bevolkingsgroepen op een misdadige wijze worden onderdrukt, uitgebuit en gemarginaliseert.
Of er al een rechter er zich over uitgesproken heeft weet ik niet, wel hoe joe jij er over denk.

Grapjas. Nu ben ik opeens de koning van Israel? Je gelul over het MO conflict en de connectie en verantwoordelijkheid die je daarbij op mij een jood in Amsterdam schuift klinkt haast antisemitisch. Ga je schamen.

ronald
03-08-08, 17:25
Dat zou echt fantastisch zijn, geloof me.

Huiswerk: lees alvorens het gehele Oude Testament.

knuppeltje
03-08-08, 17:30
Huiswerk: lees alvorens het gehele Oude Testament.

Ik dacht dat je met echte bewijzen zou aankomen.

ronald
03-08-08, 17:43
Ik dacht dat je met echte bewijzen zou aankomen.

De echte bewijzen die ze je op de universiteit geven over wiskundige of natuurlundige problemen zijn ook niet in eerste instantie toeggankelijk voor basisschoolleerlingen. Kunnen optellen en vermenigvuldigen is niet voldoende en wordt als basiskennis niet voldoende bevonden. Het wordt anders zo snel een pinn-ball discussie.

knuppeltje
03-08-08, 17:57
De echte bewijzen

Wat wil je daar nu weer mee zeggen? Wil dat nu zeggen dat bij gebrek aan echte bewijzen we dat verhalenboek maar voor onomstotelijk waar moeten aannemen omdat dat voor een stelletje zich alles permiterende relifanaten goed uitkomt?
Jouw is ook echt niets te dol volgens mij.

ronald
03-08-08, 18:12
Wat wil je daar nu weer mee zeggen? Wil dat nu zeggen dat bij gebrek aan echte bewijzen we dat verhalenboek maar voor onomstotelijk waar moeten aannemen omdat dat voor een stelletje zich alles permiterende relifanaten goed uitkomt?
Jouw is ook echt niets te dol volgens mij.

Op school leer je schoolkennis op de universiteit meer de essentie en de wetenschappelijke methodes. Om over "bewijzen" vanuit de Bijbel te komen behoor je toch enig basiskennis te hebben anders wordt het een pinn-ball discussie zei ik.
Je conclussie "Wil dat nu zeggen dat bij gebrek aan echte bewijzen we dat verhalenboek maar voor onomstotelijk waar moeten aannemen omdat dat voor een stelletje zich alles permiterende relifanaten goed uitkomt?" is wel heel erg gemakkelijk. Doe je dat altijd zo? Dat is meer de strategie van een dolle.

knuppeltje
03-08-08, 18:20
Je conclussie "Wil dat nu zeggen dat bij gebrek aan echte bewijzen we dat verhalenboek maar voor onomstotelijk waar moeten aannemen omdat dat voor een stelletje zich alles permiterende relifanaten goed uitkomt?" is wel heel erg gemakkelijk. Doe je dat altijd zo? Dat is meer de strategie van een dolle.

Nou, eigenlijk vind ik het weer echt van de dolle om met geen enkel bewijs betreffende het waarheidsgehalte van dat verhalenboek te komen, en dan maar verwachten dat anderen daarmee akkoord gaan.
Das wel heel erg makkelijk vind ik.

Koala64
03-08-08, 18:22
Huiswerk: lees alvorens het gehele Oude Testament.

Wat voor zin heeft dat als dat voor jou waarheid is en voor mij fictie.

Vraagje nog: stel die homo's gingen allemaal strak in pak en zaten zedig op bankjes. Wat dan? Kan het dan wel op die plek?

knuppeltje
03-08-08, 18:33
Vraagje nog: stel die homo's gingen allemaal strak in pak en zaten zedig op bankjes. Wat dan? Kan het dan wel op die plek?

Als ze dan die zwarte pandjesjas aanhebben en de dreadloks onder de zwarte hoge hoed uitsteken en een fatsoenlijke baard hebben, dan mag dat wel van hem denk ik.

mark61
03-08-08, 18:40
Laat dat groepje nou precies dé groep zijn die daar over gaat.

Nope, Israel is een seculiere democratische republiek; de fundi's hebben niet de meerderheid. Al drukken ze zo van allerlei door als en omdat ze nodig zijn voor een coalitie.

ronald
03-08-08, 18:41
Nou, eigenlijk vind ik het weer echt van de dolle om met geen enkel bewijs betreffende het waarheidsgehalte van dat verhalenboek te komen, en dan maar verwachten dat anderen daarmee akkoord gaan.
Das wel heel erg makkelijk vind ik.

Welk verhalenboek? Je neemt nauwelijks de moeite om enig juiste kennis van te nemen en dan verwacht je van mij dat ik je hieromtrent serieus neem? Waar hebben we het over? Heeft niets met arrogantie te maken want ik heb middels het voorbeeld van schoolkennis en universitaire kennis dat eningszins uitgelegd.

mark61
03-08-08, 18:41
Onzin. Je hebt mij duidelijk zien schrijven dat vernielingen en stenen gooien crimineer gedrag is en tegen de Tora. Jij wilt blijven geloven wat jij wilt en daarmee blijf je in je leugen geloven.

Dat vind jij toevallig, ik heb nergens algemene afkeuring gelezen.

ronald
03-08-08, 18:46
Wat voor zin heeft dat als dat voor jou waarheid is en voor mij fictie.

Vraagje nog: stel die homo's gingen allemaal strak in pak en zaten zedig op bankjes. Wat dan? Kan het dan wel op die plek?

Moet jij weten. Lig er niet echt wakker van.

Eén van de aspecten is natuurlijk het extravagante karakter die zo'n parade met zich mee brengt. Daar aggeert men zich tegen. Als er in Israel wordt gediscrimineerd op homosexsuele geaardheid dan is dat de discussie iets waarover gesproken moet worden. Homosexuelen om hun geaardheid uitpikken en discrimineren kan niet. Heb jij ooit gehoord dat een homosexueel uit de synagoge is gegooid? Ik niet.

ronald
03-08-08, 18:49
Nope, Israel is een seculiere democratische republiek; de fundi's hebben niet de meerderheid. Al drukken ze zo van allerlei door als en omdat ze nodig zijn voor een coalitie.

Snap je nog steeds niet dat "het Heilige karakter " van Jerusalem hier primair speelt? In Tel Aviv en Herzeliah zijn zulke parades al lang georganiseerd en gehouden. Dus hou op met je nep excuus van "seculiere republiek" en "fundi's".

ronald
03-08-08, 18:50
Dat vind jij toevallig, ik heb nergens algemene afkeuring gelezen.

Heb je alle meningen gepeild dan?

Koala64
03-08-08, 19:16
Als ze dan die zwarte pandjesjas aanhebben en de dreadloks onder de zwarte hoge hoed uitsteken en een fatsoenlijke baard hebben, dan mag dat wel van hem denk ik.

Dan nog zou men te hoop lopen en het niet toe willen staan. Misschien zouden de bedreigingen en het geweld wat minder zijn. Verder zou het weinig verschil maken. Het 'extravagante' karakter wordt slechts als excuus gebruikt, iets wat wel vaker gebeurt.

ronald
03-08-08, 19:25
Dan nog zou men te hoop lopen en het niet toe willen staan. Misschien zouden de bedreigingen en het geweld wat minder zijn. Verder zou het weinig verschil maken. Het 'extravagante' karakter wordt slechts als excuus gebruikt, iets wat wel vaker gebeurt.

Nog even en men gaat hier zitten te verkondigen dat ze ze liever willen ophangen...

Koala64
03-08-08, 19:36
Nog even en men gaat hier zitten te verkondigen dat ze ze liever willen ophangen...

Men was aardig op weg met die bedreigingen.

knuppeltje
03-08-08, 19:43
Welk verhalenboek?

Het oude testament bijvoorbeeld.

knuppeltje
03-08-08, 19:47
Moet jij weten. Lig er niet echt wakker van.

Eén van de aspecten is natuurlijk het extravagante karakter die zo'n parade

Die uitdossing van de orthodoksen vind ik dan weer heel extravagant, maar van mij mogen ze, hoe meer couleur locale hoe liever wat mij betreft. Maar blijkbaar ben jij heel erg selectief als het om extravagantie gaat.

ronald
03-08-08, 19:50
Men was aardig op weg met die bedreigingen.

Ach hou op.... Angst is een slechte raadgever...zeker wanneer het om dit issue gaat. Jij snapt ook best wel waarom in Nederland nu een anti-Islam sfeer hangt.

ronald
03-08-08, 19:51
Het oude testament bijvoorbeeld.

Oh die...nou begin maar te lezen dan. Pas op, er komen ook niet-verhalen in voor.

ronald
03-08-08, 19:53
Die uitdossing van de orthodoksen vind ik dan weer heel extravagant, maar van mij mogen ze, hoe meer couleur locale hoe liever wat mij betreft. Maar blijkbaar ben jij heel erg selectief als het om extravagantie gaat.

Moet jij weten. Maar moet kunnen. Aleen gaat hier iedereen van een burka weer wel steigeren.

Ik nam aan dat jij een gayparade wel eens hebt gezien. Blijkt niet dus.

knuppeltje
03-08-08, 19:53
Dus hou op met je nep excuus van "seculiere republiek" en "fundi's".

Groot gelijk, het is helemaal geen seculiere republiek,
Mwa, in naam wel, maar eigenlijk is het niets meer dan een verkapte theocratie met heel moorddadige facistische trekken. Gelijke burgerechten zijn daar echt totaal vreemd.
Voor geen goud zou ik er willen wonen.

ronald
03-08-08, 19:54
Groot gelijk, het is helemaal geen seculiere republiek,
Mwa, in naam wel, maar eigenlijk is het niets meer dan een verkapte theocratie met heel moorddadige facistische trekken. Gelijke burgerechten zijn daar echt totaal vreemd.
Voor geen goud zou ik er willen wonen.

Probeer je weer het tij te keren?

knuppeltje
03-08-08, 19:56
Moet jij weten. Maar moet kunnen.

Ik nam aan dat jij een gayparade wel eens hebt gezien. Blijkt niet dus.

Ben er noch nooit naartoe geweest, heb er ook helemaal geen behoefte aan. Maar in tegenstelling tot jou zal ik niemand ergens het recht ervan ontzeggen.

knuppeltje
03-08-08, 20:00
Probeer je weer het tij te keren?

Hoe kom je daar weer bij?
Ik ben het alleen maar met je eens dat het in werkelijkheid geen seculiere republiek is, en dat vind ik nogal schandelijk. Zeker als je ziet hoe hoog er van de toren wordt geblazen over het zogenaamde democratische gehalte van dat misbaksel.
Zo snel mogelijk overbakken die misslukking.

ronald
03-08-08, 20:07
Ben er noch nooit naartoe geweest, heb er ook helemaal geen behoefte aan. Maar in tegenstelling tot jou zal ik niemand ergens het recht ervan ontzeggen.

Ja? En dus....? Moet iedereen maar zo'n slapjanushouding aannemen?

knuppeltje
03-08-08, 20:39
Probeer je weer het tij te keren?

Ligt er maar aan welk tij je bedoelt.

knuppeltje
03-08-08, 20:41
Ja? En dus....? Moet iedereen maar zo'n slapjanushouding aannemen?

Tja, blijbaar vind jij gelijke rechten voor iedereen willen een slapjanushouding.
Ik vind het meer ongehoord om dat niet te willen.

mark61
03-08-08, 21:01
Snap je nog steeds niet dat "het Heilige karakter " van Jerusalem hier primair speelt? In Tel Aviv en Herzeliah zijn zulke parades al lang georganiseerd en gehouden. Dus hou op met je nep excuus van "seculiere republiek" en "fundi's".

Jeruzalem maakt geen deel uit van Israel? Er gelden andere wetten?

Voor sommige mensen heeft het een heilig karakter. Niet voor alle burgers. Afgezien daarvan staat nergens dat het 'heilige karakter' bepaalde verboden met zich meebrengt. Drank en hoeren zat in Jeruzalem, mag ik aannemen.

ronald
03-08-08, 21:18
Tja, blijbaar vind jij gelijke rechten voor iedereen willen een slapjanushouding.
Ik vind het meer ongehoord om dat niet te willen.

Oh ja ... op die tour. Waar heb je het over? Gelijke rechten van wat? Dat er ook een heteroparade gehouden moet kunnen worden in Jerusalem? Dit is toch helemaal niet het geval? Laat je ook eens inlichten omtrent de cultureel-antrpologisch gesteldheid van Jerusalen. Het is geen Amsterdam. Op de een of andere manier denken ze hier dat Nederland en Amsterdam standaard is. Jerusalem zit geestelijk gezien kilometers van Amsterdam vandaan.

ronald
03-08-08, 21:31
Jeruzalem maakt geen deel uit van Israel? Er gelden andere wetten?

Voor sommige mensen heeft het een heilig karakter. Niet voor alle burgers. Afgezien daarvan staat nergens dat het 'heilige karakter' bepaalde verboden met zich meebrengt. Drank en hoeren zat in Jeruzalem, mag ik aannemen.


Verdiep je nu maar eerst in Jerusalem eer je nog meer dommere dingen zegt. Door de gehele stad wordt verzocht je aan bepaalde kledingsvoorschriften te houden (wat jij natuurlijk weer gek zal vinden) die heel specifiek in verband met de heiligheid van de stad wordt gebracht. Wat nu drank ermee te maken heeft weet ik niet. En nee... de Wallen is iets Amsterdams.

sjaen
03-08-08, 22:11
Wil je nu een ander aspect ertussen laten mengen: Palestijnse gebieden? Wel even bij het punt blijven.
Sodom en Gemorre heeft niets met religie te maken, niets met Gd dus waar hebben we het over? Perfecte plaats. Maar ik begrijp dat "publiek" een voorwaarde moet zijn? Dat "smerige vieze" en "schandalig gedrag" is voor jouw rekening. Probeer mij geen woorden in mijn bek te leggen.

Schijnheilig boontje!

ronald
03-08-08, 22:29
Schijnheilig boontje!

Pfff....

Ik neem aan dat jij geen enkel bezwaar hebt wanneer vrouwen hier in een burka lopen?

knuppeltje
04-08-08, 13:02
Jerusalem zit geestelijk gezien kilometers van Amsterdam vandaan.

Denk ook wel ja, volgens mij lopen ze daar kilometers achter op dat gebied.
Maar als die hetero's daar ook onderdrukt worden dan mogen ze daar van mij best een parade houden hoor. Mwa, eigenlijk altijd wel als ze er zin in hebben.

sjaen
04-08-08, 13:30
Pfff....

Ik neem aan dat jij geen enkel bezwaar hebt wanneer vrouwen hier in een burka lopen?

Dat neem je dan verkeerd aan.
Het eerste betreft erkenning van een natuurlijke aangeboren eigenschap en het tweede betreft een aangeleerde opgedrongen eigenschap, dus daar loopt je voorbeeld al mank.

ronald
04-08-08, 15:42
Denk ook wel ja, volgens mij lopen ze daar kilometers achter op dat gebied.
Maar als die hetero's daar ook onderdrukt worden dan mogen ze daar van mij best een parade houden hoor. Mwa, eigenlijk altijd wel als ze er zin in hebben.

Kan wel zijn. Van jou mag alles. Totdat het je hemd of portemonnaie raakt natuurlijk. Ik loop liever kilometers achter dan met grote problemen door drugs, jeugdprostitutie te zitten. Wat "achter blijven " betekent is maar wat e als waarden hebt. Niet dat ze ze daar niet hebben maar inderdaad vergeleken met Jerusalem is Amsterdam een Sodom en Gemorre. Ook weer zelf gekozen.

Van de circa 750.000 inwoners van Jerusalem is een derde charedisch (ultra-orthodox) joods, een derde seculier joods + minder charedisch (betekent gewoon orthodox), en een derde Arabisch (gedeeltelijk Christelijk gedeeltelijk Moslim). Ga jij maar eens democratisch een enquete houden in Jerusalem of men daar wel of niet een gayparade willen zien. De achterlijkheid om niet eens te weten dat Jerusalem hoofdzakelijk een vrome stad is stijgt toch alle perken van onzinnigheid deze discussie te houden te boven?

ronald
04-08-08, 15:43
Dat neem je dan verkeerd aan.
Het eerste betreft erkenning van een natuurlijke aangeboren eigenschap en het tweede betreft een aangeleerde opgedrongen eigenschap, dus daar loopt je voorbeeld al mank.

Blijf maar lekker vaag.
Is je half-naakt uitdossen ook aangeboren? Het gaat hier om het provocerende karakter van zo'n parade in Jerusalem dat nu eenmaal een heilige stad is. Homosexuele geaardheid is al lang erkend.

knuppeltje
04-08-08, 18:09
[QUOTE]Kan wel zijn. Van jou mag alles. Totdat het je hemd of portemonnaie raakt natuurlijk.

Hoe zou dat gebeuren mijn portemonee kunnen raken demkje?



Ik loop liever kilometers achter dan met grote problemen door drugs, jeugdprostitutie te zitten.

Daar heb ik ook lever niets mee te maken, maar ik vind het in verband met die optocht ervan een heel smerige insinuatie.


[UOTE] Wat "achter blijven " betekent is maar wat e als waarden hebt. Niet dat ze ze daar niet hebben maar inderdaad vergeleken met Jerusalem is Amsterdam een Sodom en Gemorre. Ook weer zelf gekozen.

Gossie toch, maar ik denk niet dat iedereen dat daar zal vinden.


Van de circa 750.000 inwoners van Jerusalem is een derde charedisch (ultra-orthodox) joods, een derde seculier joods + minder charedisch (betekent gewoon orthodox), en een derde Arabisch (gedeeltelijk Christelijk gedeeltelijk Moslim). Ga jij maar eens democratisch een enquete houden in Jerusalem of men daar wel of niet een gayparade willen zien. De achterlijkheid om niet eens te weten dat Jerusalem hoofdzakelijk een vrome stad is stijgt toch alle perken van onzinnigheid deze discussie te houden te boven?

Ach ze zijn daar zo vroom. Stelletje Farizeërs bedoel je zeker. Dat Derde gedeelte heeft niet eens stemrecht in Jeruzalem, dat zijn toch maar Palestijnen.
Wat democratie is weten ze niet eens in die verkapte theocratie.

ronald
04-08-08, 18:18
[quote=ronald;3690119]

Gossie toch, maar ik denk niet dat iedereen dat daar zal vinden.



Ach ze zijn daar zo vroom. Stelletje Farizeërs bedoel je zeker. Dat Derde gedeelte heeft niet eens stemrecht in Jeruzalem, dat zijn toch maar Palestijnen.
Wat democratie is weten ze niet eens in die verkapte theocratie.

"Stelletje Farizeërs"... Restant van een oer-antisemitische Christelijke banaming van Joden. Connecties? Die heb ik lang niet meer gehoord. Bedankt.

Nogmaals: laat je voorlichten. Bel ook eens met de ambasade of zo. Je zoveelste flater.

mark61
04-08-08, 18:24
Is je half-naakt uitdossen .

Was daar sprake van?

knuppeltje
04-08-08, 18:25
[QUOTE]"Stelletje Farizeërs"... Restant van een oer-antisemitische Christelijke banaming van Joden. Connecties? Die heb ik lang niet meer gehoord. Bedankt.

Graag gedaan, hoef geen bloemen.
Maar die benaming gold toch maar allen voor een bepaalde groep joden?


Nogmaals: laat je voorlichten. Bel ook eens met de ambasade of zo. Je zoveelste flater.

Heb er al het een en ander over gelezen en gezien, heb ook geen enkel vertrouwen in die ambasade van je.
Dat laatste van je kan alleen maar als een compliment beschouwd worden zolang jij het zegt.

ronald
04-08-08, 18:43
[quote=ronald;3690295]

Heb er al het een en ander over gelezen en gezien, heb ook geen enkel vertrouwen in die ambasade van je.
Dat laatste van je kan alleen maar als een compliment beschouwd worden zolang jij het zegt.

MIJN ambasade staat in Tel Aviv sukkel: de Nederlandse.



Ps je kunt je onwetendheid wel proberen " groot" te houden hoor maar de feiten spreken toch.

super ick
04-08-08, 23:58
[quote=knuppeltje;3690280]

"Stelletje Farizeërs"... Restant van een oer-antisemitische Christelijke banaming van Joden. Connecties? Die heb ik lang niet meer gehoord. Bedankt.


Je moet mensen niet vals beschuldigen. Vooral niet voor een vergrijp dat je zelf verachtelijk vind.

De term Farizeeër wordt soms gebruikt om personen aan te duiden die de letterlijke naleving van regels belangrijker vinden dan mededogen.
Die link wordt gelegd omdat de Farizeeers bekend stonden als zeer 'wettig'.
Als een moslim dat doet is het een fundamentalist. Ook niet zo'n geuzenaam lijkt me. Maar om dan direct te gaan piepen over discriminatie of oer-antisemistisme, zoals in jou geval.
Zielig.
Sommige Joden hebben kennelijk ook lange teentjes.

ronald
05-08-08, 00:21
[quote=ronald;3690295]

Je moet mensen niet vals beschuldigen. Vooral niet voor een vergrijp dat je zelf verachtelijk vind.

De term Farizeeër wordt soms gebruikt om personen aan te duiden die de letterlijke naleving van regels belangrijker vinden dan mededogen.
Die link wordt gelegd omdat de Farizeeers bekend stonden als zeer 'wettig'.
Als een moslim dat doet is het een fundamentalist. Ook niet zo'n geuzenaam lijkt me. Maar om dan direct te gaan piepen over discriminatie of oer-antisemistisme, zoals in jou geval.
Zielig.
Sommige Joden hebben kennelijk ook lange teentjes.

Je weet donders goed dat in de Katholieke geschiedenis het de "Farizeeers" waren die Jezus hebben gedood, de Jezus-moordenaars. Een antisemietischer aanduiding was er niet. En daar mag ik niks op terug zeggen? In Knuppeltjes taal zijn het de Farizeeers, die de vromen, die een gayparade willen verkondigen en Farizeeers niet in de betekenis zoals die behoort te zijn. Er zit een eenzelfde soort gal in.

knuppeltje
05-08-08, 10:02
[QUOTE]MIJN ambasade staat in Tel Aviv sukkel: de Nederlandse.


En die moet ik wel vertrouwen dan?


Ps je kunt je onwetendheid wel proberen " groot" te houden hoor maar de feiten spreken toch.


Dat is ontegenzeglijk waar, het is allemaal heel sprekend. :stout:

knuppeltje
05-08-08, 10:07
[quote=super ick;3690465]

Je weet donders goed dat in de Katholieke geschiedenis het de "Farizeeers" waren die Jezus hebben gedood, de Jezus-moordenaars. Een antisemietischer aanduiding was er niet. En daar mag ik niks op terug zeggen? In Knuppeltjes taal zijn het de Farizeeers, die de vromen, die een gayparade willen verkondigen en Farizeeers niet in de betekenis zoals die behoort te zijn. Er zit een eenzelfde soort gal in.

Jij weet net zo goed als ik dat de naam farizeër ook bedoeld is om de schijnheiligheid van bepaalde mensen aan te duiden en niet de joden in het algemeen, en jij weet ook net zo goed dat ik daar op doelde meneer de schriftgeleerde.

mark61
05-08-08, 10:47
[quote=super ick;3690465]

Je weet donders goed dat in de Katholieke geschiedenis het de "Farizeeers" waren die Jezus hebben gedood, de Jezus-moordenaars. Een antisemietischer aanduiding was er niet.

Gelul. In het dagelijks spraakgebruik in NL 2008 betekent 'farizeeër' 'huichelaar, schijnheilige'.

Als er in de geschiedenis wordt verwezen naar een bepaalde groep die iets zou hebben gedaan, is er geen sprake van antisemitisme. De katholieke kerk, en heel Europa was wel antisemitisch, maar dat valt uit bovenstaande niet af te leiden.

Magoed, je mag natuurlijk alles uit de kast trekken om primitieve, molesterende en vernielende barbaren te rechtvaardigen t.o. een optocht van mensen die voor tolerantie en vrijheid zijn, en hun homofilie niet eens uiterlijk durven uit te dragen.

Dat gelul over 'halfnaakt' verzin je namelijk zelf.

sjaen
05-08-08, 12:07
[quote=ronald;3690486]

Gelul. In het dagelijks spraakgebruik in NL 2008 betekent 'farizeeër' 'huichelaar, schijnheilige'.



edit: De term Farizeeër wordt soms gebruikt om personen aan te duiden die de letterlijke naleving van regels belangrijker vinden dan mededogen.

mark61
05-08-08, 13:19
[quote=mark61;3690607]

edit: De term Farizeeër wordt soms gebruikt om personen aan te duiden die de letterlijke naleving van regels belangrijker vinden dan mededogen.

Als ondergeschikte bijbetekenis dan; geen Nederlandsspreker die daar in eerste instantie aan denkt.

Van Dale houdt het altijd wat simpel, in dit geval heel geschikt:

fa·ri·zee·ën (zelfstandig naamwoord, meervoud)
1 ten tijde van Jezus streng orthodoxe joden die de wet van Mozes en de latere voorschriften stipt naleefden

fa·ri·zee·ër (dem; farizeeërs)
1 huichelaar

fa·ri·zees (bijvoeglijk naamwoord; farizeeser, meest farizees)
1 huichelachtig

Piepen over 'antisemitisme' is in dit verband bespottelijk.

Soldim
05-08-08, 13:20
In het dagelijks spraakgebruik in NL 2008 betekent 'farizeeër' 'huichelaar, schijnheilige'.


Ik kan me niet herinneren het woord 'farizeeër' ooit in het NL dagelijks taalgebruik gehoord te hebben.

mark61
05-08-08, 13:22
Ik kan me niet herinneren het woord 'farizeeër' ooit in het NL dagelijks taalgebruik gehoord te hebben.

:hihi: kejje nagaan. Het ligt misschien, god verhoede, aan je staat van gelovigheid.

John2
05-08-08, 13:30
[quote=mark61;3690607]

edit: De term Farizeeër wordt soms gebruikt om personen aan te duiden die de letterlijke naleving van regels belangrijker vinden dan mededogen.
Inderdaad.

John2
05-08-08, 13:35
[quote=sjaen;3690643]

Als ondergeschikte bijbetekenis dan; geen Nederlandsspreker die daar in eerste instantie aan denkt.

Van Dale houdt het altijd wat simpel, in dit geval heel geschikt:

fa·ri·zee·ën (zelfstandig naamwoord, meervoud)
1 ten tijde van Jezus streng orthodoxe joden die de wet van Mozes en de latere voorschriften stipt naleefden

fa·ri·zee·ër (dem; farizeeërs)
1 huichelaar

fa·ri·zees (bijvoeglijk naamwoord; farizeeser, meest farizees)
1 huichelachtig

Piepen over 'antisemitisme' is in dit verband bespottelijk.

Vermoedelijk heeft u een verouderd woordenboek want op de site komt deze woorden niet meer voor?
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=farizee%C3%ABn+

mark61
05-08-08, 13:46
Vermoedelijk heeft u een verouderd woordenboek want op de site komt deze woorden niet meer voor?
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=farizee%C3%ABn+

Een verouderde website van 5 minuten geleden? Zoek op 'farizee'.

ronald
05-08-08, 20:56
[quote=ronald;3690486]

Gelul. In het dagelijks spraakgebruik in NL 2008 betekent 'farizeeër' 'huichelaar, schijnheilige'.

Als er in de geschiedenis wordt verwezen naar een bepaalde groep die iets zou hebben gedaan, is er geen sprake van antisemitisme. De katholieke kerk, en heel Europa was wel antisemitisch, maar dat valt uit bovenstaande niet af te leiden.

Magoed, je mag natuurlijk alles uit de kast trekken om primitieve, molesterende en vernielende barbaren te rechtvaardigen t.o. een optocht van mensen die voor tolerantie en vrijheid zijn, en hun homofilie niet eens uiterlijk durven uit te dragen.

Dat gelul over 'halfnaakt' verzin je namelijk zelf.

He...ik vraag me af waarom farizeeer voor huichelaar zou staan terwijl dat een groep binnen het Jodendom was bestaande uit de grootste geleerden die ook nog eens rechtvaardig moesten zijn? Heeft alles met kerkelijk antisemitisme te maken. De Farizeeers, Schriftgeleerden van het Sanhedrin, zijn verantwoordelijk gesteld voor de dood van Jezus en gemakshalve heeft men in de eeuwen daarna maar alle Joden daar de schuld voor gegeven.

De gaypride wil men organiseren zoals in Tel Aviv. Dat ze uiteindelijk in een stadion zijn beland en de kleren om nog meer confrontatie te vermijden hebben aangehouden is een andere zaak. Men loopt al meer dan een half jaar die parade tegen te houden.

ronald
05-08-08, 20:57
[quote=mark61;3690607]

edit: De term Farizeeër wordt soms gebruikt om personen aan te duiden die de letterlijke naleving van regels belangrijker vinden dan mededogen.

Het gaat om het toepassen van de wet. Je doet nu net voorkomen alsof zij dat medogenloos deden. Dat is een hele andere kwestie. Vraag het maar aan de IND en de Raad van State.

ronald
05-08-08, 20:59
[quote=sjaen;3690643]

Als ondergeschikte bijbetekenis dan; geen Nederlandsspreker die daar in eerste instantie aan denkt.

Van Dale houdt het altijd wat simpel, in dit geval heel geschikt:

fa·ri·zee·ën (zelfstandig naamwoord, meervoud)
1 ten tijde van Jezus streng orthodoxe joden die de wet van Mozes en de latere voorschriften stipt naleefden

fa·ri·zee·ër (dem; farizeeërs)
1 huichelaar

fa·ri·zees (bijvoeglijk naamwoord; farizeeser, meest farizees)
1 huichelachtig

Piepen over 'antisemitisme' is in dit verband bespottelijk.

Je kunt toch wel constateren dat farizeeers bij de Joden Schriftgeleerden betekent en bij de niet-Joden huichelaars? Vreemd zulke grote verschillen van betekenis on hetzelfde begrip. Ga je altijd zo te werk?

ronald
05-08-08, 21:00
Ik kan me niet herinneren het woord 'farizeeër' ooit in het NL dagelijks taalgebruik gehoord te hebben.

Ben jij joods dan?

knuppeltje
05-08-08, 21:07
[quote=mark61;3690670]

Je kunt toch wel constateren dat farizeeers bij de Joden Schriftgeleerden betekent en bij de niet-Joden huichelaars? Vreemd zulke grote verschillen van betekenis on hetzelfde begrip. Ga je altijd zo te werk?

Misschien waren die schriftgeleden wel heel grote huichelaars zodat hun groepsnaam een synoniem is geworden.

mark61
05-08-08, 21:12
Ben jij joods dan?

Claim jij behalve andermans land nu ook al andermans taal?

mark61
05-08-08, 21:16
He...ik vraag me af waarom farizeeer voor huichelaar zou staan

We hebben het over de betekenis van een Nederlands woord, zoals dat door knuppeltje werd gebruikt. Dat is alles. Niet over oeroude, verzonnen geschiedenis.


De gaypride wil men organiseren zoals in Tel Aviv. Dat ze uiteindelijk in een stadion zijn beland en de kleren om nog meer confrontatie te vermijden hebben aangehouden is een andere zaak. Men loopt al meer dan een half jaar die parade tegen te houden.

Maar jij weet dat ze eigenlijk liederlijkheden wilden begaan. Terwijl in werkelijkheid, empirisch, metafysisch en nog wat, alleen orthodoxe joden zich liederlijker gedragen hebben dan enige homofiel zich ooit ook maar zou kunnen voorstellen.

Het is duidelijk dat bij jou fantasie voorrang heeft boven werkelijkheid.

ronald
05-08-08, 21:18
We hebben het over de betekenis van een Nederlands woord, zoals dat door knuppeltje werd gebruikt. Dat is alles. Niet over oeroude, verzonnen geschiedenis.



Maar jij weet dat ze eigenlijk liederlijkheden wilden begaan. Terwijl in werkelijkheid, empirisch, metafysisch en nog wat, alleen orthodoxe joden zich liederlijker gedragen hebben dan enige homofiel zich ooit ook maar zou kunnen voorstellen.

Het is duidelijk dat bij jou fantasie voorrang heeft boven werkelijkheid.

En jij bent taalwetenschapper? Farizeeer komt van Peroeshiem in het Hebreeuws of te wel Schriftgeleerde.

ronald
05-08-08, 21:20
[quote=ronald;3690923]

Misschien waren die schriftgeleden wel heel grote huichelaars zodat hun groepsnaam een synoniem is geworden.

Je denkt aardig volgens de oude Katholieke denkwijze ja.

knuppeltje
05-08-08, 21:27
[quote=knuppeltje;3690928]

Je denkt aardig volgens de oude Katholieke denkwijze ja.

Toch is het woord 'farizeër' een synoniem voor huichelaar geworden blijkbaar, al heel lang geleden volgens mij. Of dat een oude katholieke denkwijze weet ik niet. Misschien is het wel door niet religieuse schrift ontleders uitgedokterd, weet ik veel. In ieder geval was je ofwel te stom om te begrijpen wat ik bedoelde, of je zit gewoon de zaak te verneuken. Ik denk het laatste.

ronald
05-08-08, 21:34
[quote=ronald;3690937]

Toch is het woord 'farizeër' een synoniem voor huichelaar geworden blijkbaar, al heel lang geleden volgens mij. Of dat een oude katholieke denkwijze weet ik niet. Misschien is het wel door niet religieuse schrift ontleders uitgedokterd, weet ik veel. In ieder geval was je ofwel te stom om te begrijpen wat ik bedoelde, of je zit gewoon de zaak te verneuken. Ik denk het laatste.

Duhhh...en ik zeg al een aantal keer wie daar voor heeft gezorgd en waarom. Doe eens wat historisch onderzoek met als trefwoord Katholiek antisemitisme. Je kunt natuurlijk ook een etymologisch woordenboek gaan raad plegen. Schiet je al iets mee op.

knuppeltje
05-08-08, 21:54
[quote=knuppeltje;3690943]

Duhhh...en ik zeg al een aantal keer wie daar voor heeft gezorgd en waarom.

Duhhh.. ik heb je al een aanta keren uitgelegd dat ik met 'farizeërs' gewoon schijnheiligen bedoelde.
Zolang die zogenamde brave joden in Jeruzalem er nog steeds een schandalige houding tov anderen er op na houden, zijn het voor mij niets anders dan grote farizeërs.
Blijkbaar verkies je net te doen of je het niet snapt, maar ik denk van niet. Volgens mij ben je zelf gwoon geen haar beter.

ronald
05-08-08, 22:03
[quote=ronald;3690949]

Duhhh.. ik heb je al een aanta keren uitgelegd dat ik met 'farizeërs' gewoon schijnheiligen bedoelde.
Zolang die zogenamde brave joden in Jeruzalem er nog steeds een schandalige houding tov anderen er op na houden, zijn het voor mij niets anders dan grote farizeërs.
Blijkbaar verkies je net te doen of je het niet snapt, maar ik denk van niet. Volgens mij ben je zelf gwoon geen haar beter.

Juist en waarom niet "huichelaars" maar "fariezeeers" omdat dit in jouw geval beter past, niet?
Bovendien zijn zij, vromen maar ook vele niet-vromen, van mening dat een gay-parade niet in de Heilige Stad thuis hoort. Heeft niets met schijnheiligheid te maken maar met uiten waar je voor staat. Heeft ook niets met de geaardheid van homosexualiteit te maken. Eigenaardig dat je dat van de gay-gemeenschap wel accepteert maar van de vromen niet. Wie is hier de huichelaar?

knuppeltje
05-08-08, 22:13
[QUOTE]Juist en waarom niet "huichelaars" maar "fariezeeers" omdat dit in jouw geval beter past, niet?

Omdat dat al eeuwen een synoniem is geworden waarbij geen normaal mens nog in eerste plaats denkt aan die joodse groepering van 200 jaar geleden.

B
ovendien zijn zij, vromen maar ook vele niet-vromen, van mening dat een gay-parade niet in de Heilige Stad thuis hoort.

Zal best wel.


Heeft niets met schijnheiligheid te maken maar met uiten waar je voor staat.

Inderdaad, maar als je verder zonder scupules een gewetenloze houding tov andere mensen op na houdt, dan is die drukte over zoiets onschuldigs als die parade wel het toppunt van farizeïsme voor mij.


Heeft ook niets met de geaardheid van homosexualiteit te maken. Eigenaardig dat je dat van de gay-gemeenschap wel accepteert maar van de vromen niet. Wie is hier de huichelaar?

Niet zo raar doen, eerlijke vromen heb ik niets op tegen, wel op farizeërs.

ronald
05-08-08, 22:15
[quote=ronald;3690972]

Niet zo raar doen, eerlijke vromen heb ik niets op tegen, wel op farizeërs.

Ook eentje die dom wil spelen.

knuppeltje
05-08-08, 22:24
[quote=knuppeltje;3690978]

Ook eentje die dom wil spelen.

Ow sorry, ik wist niet dat er geen eerlijke vromen zijn, foutje bedankt.

Orandajin
06-08-08, 09:07
Zag gisteren bij 'uitzending gemist' op internet een docu over de voormalige Gaza-kolonisten die daar weg moesten in 2005. Er zijn al flink wat spanningen tussen orthodoxe en seculiere Israeli’s, de seculieren nemen het de orthodoxen kwalijk dat ze te ver ingrijpen in de leefstijl van 'ongelovigen', bijvoorbeeld de verplichte sluitingen van café’s en bioscopen op shabat, de onmogelijkheid om een burgerlijk huwelijk te sluiten - en dan ook nog het verwijt dat ze wel vaak leven van een uitkering, maar niet bereid zijn om in het leger te dienen.


Uit vakantieërvaringen in Israel kan ik beamen dat zonder enige terughoudendheid en schaamte de "pijpekrullen" als ongewenste mensen worden beschouwd en indien zij van buiten Israel komen als ongewenste immigranten worden beschouwd. Zo mocht ik ooit op Tel Aviv David Ben Goerion Airport de aankomst van een toestel dat zo'n 300 "pijpekrullen" vanuit de Oekraïne kwam "plempen" in Israel aanschouwen. Ik aanschouwde het en zag de sociale vervuiling. Ik keek een Israelische luchthavenbeveiliger aan en hij keek mij aan en hij sprak zonder enige schaamte tot mij: "I know what you are thinking. Poverty is coming into our country." Velen (en in ieder geval veel teveel) zijn gewoon parasieten die alles voor niets willen hebben over de ruggen van de werkenden heen. En die zien ze ook in Israel liever gaan dan komen!

super ick
06-08-08, 09:45
[quote=super ick;3690465]

Je weet donders goed dat in de Katholieke geschiedenis het de "Farizeeers" waren die Jezus hebben gedood, de Jezus-moordenaars. Een antisemietischer aanduiding was er niet. En daar mag ik niks op terug zeggen? In Knuppeltjes taal zijn het de Farizeeers, die de vromen, die een gayparade willen verkondigen en Farizeeers niet in de betekenis zoals die behoort te zijn. Er zit een eenzelfde soort gal in.

Niet zo draaien achterlijke! Er wordt alleen bedoelt dat je schijnheilig doet. Niets met moordenaars van Jezus of enige andere lading die jij ter plaatse verzint om iemand in een kwaad daglicht te zetten.
Je slaat de plank werkelijk zwaar mis. Misschien voortaan even navragen wat er precies bedoelt wordt? Farizeeer!

ronald
06-08-08, 17:08
[quote=ronald;3690486]

Niet zo draaien achterlijke! Er wordt alleen bedoelt dat je schijnheilig doet. Niets met moordenaars van Jezus of enige andere lading die jij ter plaatse verzint om iemand in een kwaad daglicht te zetten.
Je slaat de plank werkelijk zwaar mis. Misschien voortaan even navragen wat er precies bedoelt wordt? Farizeeer!


Niet draaien? Is dat nu ook opeens een stopwoordje geworden. Je hebt weer eens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. En nu ga jij de achterlijkheid over enig beoordeling of achterlijkheid van tegenoverstelling op mij projecteren? Wat is dát voor een gedraai?? Als ik een bredere uiteenzetting geef over de situatie in Jerusalem en "men" wil dat antwoord niet horen dan ben je meteen hypocriet? Dan wordt daarvoor het woord farizeeer gebruikt naar gebruik van een oer-antisemitische benaming van het Katholieke Christendom waarvan ik niet mag zeggen dat het zo is, dan wordt dat mij verweten omdat ik dan hypocriet zou zijn? Wat een stelletje achterlijken bij elkaar. Ik hoef NIETS na te vragen WAT er wordt bedoelt lul. Farizeeer is een synoniem van hypocriet geworden en dat heeft een antisemitische geschiedenis dombo.

We gaan hier mbt Jerusalem en gaypride opeens zo tollerant doen. Moet er één zich in een burka op de Dam vertonen en opeens zijn we de hypocriete weegschaal kwijt. Om te kotsen die zogenaamde Nederlandse tollerantie.

ronald
06-08-08, 17:26
Uit vakantieërvaringen in Israel kan ik beamen dat zonder enige terughoudendheid en schaamte de "pijpekrullen" als ongewenste mensen worden beschouwd en indien zij van buiten Israel komen als ongewenste immigranten worden beschouwd. Zo mocht ik ooit op Tel Aviv David Ben Goerion Airport de aankomst van een toestel dat zo'n 300 "pijpekrullen" vanuit de Oekraïne kwam "plempen" in Israel aanschouwen. Ik aanschouwde het en zag de sociale vervuiling. Ik keek een Israelische luchthavenbeveiliger aan en hij keek mij aan en hij sprak zonder enige schaamte tot mij: "I know what you are thinking. Poverty is coming into our country." Velen (en in ieder geval veel teveel) zijn gewoon parasieten die alles voor niets willen hebben over de ruggen van de werkenden heen. En die zien ze ook in Israel liever gaan dan komen!


Die 300 vromen uit Oekraine waren natuurlijk Breslov Chasiediem die naar rabbi Nachmans graf zijn geweest voor Rosh Hasjanna. Israeliers dus. Velen zijn op latere leeftijd vroom geworden en dat is natuurlijk een doorn in het oog van de seculiere Israelier.
Zo'n beambte is natuurlijk een Jood die zich schaamt voor zijn joods-zijn, speciaal in het bijzijn van niet-Joden, en zo'n "stelletje pijpekrullen" is hem natuurlijk een schaamte voor "het moderne Israel".
Armoede onder de vrome bevolking is natuurlijk voor een deel gekozen. Men besteedt meer tijd aan Tora studie dan zich verrijken en er toch maar onzin mee doen. Velen leven op een minimumgrens. Aangezien er in Israel geen ww-uitkering is dan vraag ik me dus af wat dat "parasieteren" inhoudt. Kan zijn dat de regering wat geld geeft aan Tora instituten waar deze mensen leren. De hulp van de regering is echter minimaal dat je je ervoor moet schamen om dat "parasiteren" te noemen. Kan zijn dat er een aantal niet in het leger gaan omdat met hun vrijstelling door Tora studie aan een Yeshiwa zij daarvoor worden vrijgesteld. Niet in het leger zijn geweest heeft consequenties op je verdere cariere.
Zeker is dat velen van die Breslov chasiediem gewoon wel in het leger zijn geweest, een baan hebben maar hun geld voor andere doeleinden gebruiken dan om in Hilfinger, Castro of Toyota voort te bewegen. De consumpiemaatschappij is er walgelijk. Maar dit vind jij natuurlijk een sociale verrijking?

super ick
07-08-08, 11:59
[quote=super ick;3691155]


Niet draaien? Is dat nu ook opeens een stopwoordje geworden. Je hebt weer eens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. En nu ga jij de achterlijkheid over enig beoordeling of achterlijkheid van tegenoverstelling op mij projecteren? Wat is dát voor een gedraai?? Als ik een bredere uiteenzetting geef over de situatie in Jerusalem en "men" wil dat antwoord niet horen dan ben je meteen hypocriet? Dan wordt daarvoor het woord farizeeer gebruikt naar gebruik van een oer-antisemitische benaming van het Katholieke Christendom waarvan ik niet mag zeggen dat het zo is, dan wordt dat mij verweten omdat ik dan hypocriet zou zijn? Wat een stelletje achterlijken bij elkaar. Ik hoef NIETS na te vragen WAT er wordt bedoelt lul. Farizeeer is een synoniem van hypocriet geworden en dat heeft een antisemitische geschiedenis dombo.

We gaan hier mbt Jerusalem en gaypride opeens zo tollerant doen. Moet er één zich in een burka op de Dam vertonen en opeens zijn we de hypocriete weegschaal kwijt. Om te kotsen die zogenaamde Nederlandse tollerantie.

Dat bedoel ik precies: Jij begint over antisemitisme terwijl je donders goed wist dat daar geen enkele sprake van was. Dat vind ik verachtelijk. Alle andere shit die je er nu omheen gaat hangen ten spijt.
Zeg gewoon sorry en probeer je er niet onderuit te draaien.
En hou dat 'lul' en 'dombo' voor je. Dat heeft alleen maar lading als je het in mijn gezicht zegt. Niet getyped vanaf je veilige bureaustoeltje. Het staat zo kinderachtig.

ronald
07-08-08, 20:16
[quote=ronald;3691399]

Dat bedoel ik precies: Jij begint over antisemitisme terwijl je donders goed wist dat daar geen enkele sprake van was. Dat vind ik verachtelijk. Alle andere shit die je er nu omheen gaat hangen ten spijt.
Zeg gewoon sorry en probeer je er niet onderuit te draaien.
En hou dat 'lul' en 'dombo' voor je. Dat heeft alleen maar lading als je het in mijn gezicht zegt. Niet getyped vanaf je veilige bureaustoeltje. Het staat zo kinderachtig.

Omdat ik constateer dat mi Knuppeltjes onterechte aantijging tegen "de vromen" in Jerusalem ondat ze een heteroparade wel zou toestaan en een gayparade niet , dat dat volkomen onzin is. Dan worden "de vromen" en ik door hem uitgemaakt voor farizeeers. Waarom farizeeers ? Precies om dezelfde reden als door diegenen die die term voor huichelaar hebben zitten te bedenken: de Katholieke geestelijken. Knuppeltje gebruikt dubbel onterecht een oeroude Katholieke anti-semitische benaming voor iets dat hij hypocriet noemt terwijl hier in deze zaak helemaal van geen hypocricie sprake is maar gewoon een verkondiging van een mening dat de gayparade niet in de Heilige Stad behoort te worden gelopen. Ook geen hetero-parade à la Berlijn. Als jij dit geheel niet snapt ben je een dombo want "farizeeer" is een antisemietische synoniem voor hypocriet. Als jij desondanks mijn uitleg toch probeert vol te houden dan ben je een lul van welke positie dan ook verkondigd.

knuppeltje
07-08-08, 21:44
[quote=super ick;3691797]

Omdat ik constateer dat mi Knuppeltjes onterechte aantijging tegen "de vromen" in Jerusalem ondat ze een heteroparade wel zou toestaan en een gayparade niet , dat dat volkomen onzin is.

Das inderdaad volkomen onzin!!!!!
Ik heb helemaal dit niet zo gesteld. Wel dat ik het van die vromen die geen enkel probleem hebben met het uiterst racistische gedrag tegenover andere mensen uiters farizeïsch vind.
Maar nergens heb ik gesteld dat ze die heteroparade wel zouden toestaan.
Op jouw vraag wat ik zou vinden als ze zouden doen, die parade houden, heb ik zoiets gezegd als dat ze dat voor mijn part moeten doen als ze daar zin in hebben.
Voortaan niet meer de zaak verdraaien, schijnheilige.

H.P.Pas
07-08-08, 22:08
(), schijnheilige.


Antisemiet ! :D

knuppeltje
07-08-08, 22:38
Antisemiet ! :D

:schreeuw:

ronald
08-08-08, 00:28
[quote=ronald;3692108]

Das inderdaad volkomen onzin!!!!!
Ik heb helemaal dit niet zo gesteld. Wel dat ik het van die vromen die geen enkel probleem hebben met het uiterst racistische gedrag tegenover andere mensen uiters farizeïsch vind.
Maar nergens heb ik gesteld dat ze die heteroparade wel zouden toestaan.
Op jouw vraag wat ik zou vinden als ze zouden doen, die parade houden, heb ik zoiets gezegd als dat ze dat voor mijn part moeten doen als ze daar zin in hebben.
Voortaan niet meer de zaak verdraaien, schijnheilige.

Racistisch gedrag?? Waar heb je het over? Jij vond toch dat er een discriminatie is van homosexuelen die een gayparade in Jerusalem willen houden?

Ten eerste was mijn suggestie het in Sodom en Gemorre te houden.

Jij meent dat Moslims niet homosexueel kunnen zijn ivm "de ontkenning" terwijl MacDaddy alleen meldde "waarom nichten zich in de Islam willen mengen". Jij doet dus een suggestie die niet waar blijkt.

Na over homofilie, homosexuele geaardheid en de geloven, Jerusalem als Heilige Stad te hebben gesproken kom jij met een waarschijnlijk synisch bedoeld bericht over "mensen geschapen met een religieuze geaardheid massaoptochten gaan zitten houden". Religieus zijn en homosexueel zijn wordt door jou hier even aan elkaar gelijk gesteld. Je vraagt jezelf zelfs af "En waar halen die godenaanbidders de gore lef vandaan om die door hun god geschapen geaarheid zo te behandelen zoals de meesten van hen doen?" ...alsof homosexuelen in Jerusalen door religieuzen worden opgehangen door hun geaardheid. In dit geval homosexuelen duidelijk maken dat er in Jerusalem geen gay-parade gehouden moet worden. Je gaat weer totaal voorbij aan de redenen die daarvoor zijn ook al geef ik aan wat de "Heiligheid van JErusalem" betekent. Nee, voor jou mag overal alles want je bent zo tollerant. Kom jij met een zinloze mededeling dat volgens jou Gd niet zou bestaan en iets over "verhalenboekjes" die mensen zelf hebben geschreven en daarme nu de gayparade willen verstoren. Volgens jou zijn religieuzen ook altijd mensen die zich beter vinden en een discriminerende aanwijsstok hanteren. Inmiddels heb je alle betrokkenen al aan de kant gezet en dat terwijl Jerusalem voor 3/4 religieus is. Toe maar, je hebt een visie: iedereen mag doen wat hij wil en de ander hoeft de ander daar niet op aan te spreken. Ja, jij mag dat natuurlijk wel.
Nu komt het: religieuze hoeven (nadat ze eerst door jou zijn gecastreerd) hun "geaardheid" niet onder stoelen of banken te schuiven want de homosexuelen moeten dat ook niet doen voor jou. Proef je de schijnheiligheid al? "Dat etalagegedoe bij de Klaagmuur" wordt gelijk gesteld aan "het etalagegedoe van zo'n pride". "Misplaatste rituelen". Toe maar. Jij bepaalt. Neigt al naar totalitair gedrag. Religieuzen zijn nog drukker: "massaal op een misdadige manier onderdrukt, vermoord en uitgebuit worden". Zonder enig blikken of blozen schrijf je dit op. Je probeert ook even en passant de PAlestijnen in je strijd te gooien. Ook "internationaal aanvaarde rechtsnormen". Nederland met zijn "gelijke rechten" wordt zelfs in de strijd gegooid. Waarom Jerusalen de Heilige stad is kan je nog steeds niks schelen. Jij hebt het tot jouw stad gebombardeerd waarin iedereen moet doen waar hij zin in heeft. Zelfs heterosexuele parades mogen er gehouden worden. Dat Gd die stad heeft uitgekozen interesseert je ook geen bal want dat kwam toch uit een verhaaltjesboek. Je bent vrij tollerant...zolang het in je eigen straatje ligt. "Wat zou je denken van gelijke rechten voor iedereen, maar dat weet jij best." Jij vormt een probleem: twee groepen a de parade-voorstanders en b de religieuzen met allebei hun etalages en die dan gelijke rechten moeten hebben, en ga daar over zitten veroordelen. Hoe kun jij een eigen probleem gaan creeren die er helemaal niet is? Je wilt zogenaamd discriminatie veroordelen van tegenstanders van de parade omdat anderen hen, de Klaagmuur paradegangers, niet discrimineert. Het stoort je dat de rechten van de paradegangers worden ontnomen, terwijl dat natuurlijk niet zo is want het is de regering os stadsbestuur die dat bepaalt, en dat zie jij als "mensen hun rechten totaal inperken" .
"stelletje Farizeeers noemde jij vervolgens vrome Joden (3/4 deel van de 750.000 inwoners van Jerusalem) omdat? Omdat jij DENKT dat 1/3 geen stemrecht heeft. Je uiteindelijke "democratische" argument.
Ten erste hebben ze wel stemrecht en ten tweede ben jij degene die hie hypocriet is en ten derde gebruik jij hier "Farizeeers" om de zogenaamde hypocriete vrome Joden in Jerusalen aan te duiden want ze geven 1/3 geen stemrecht. Er wordt te pas en te onpas hypocriet gebezigd op deze site maar jij kiest op dit moment om Farizeeers te gebruiken. Waarom? Omdat het een "Nederlands woord zou zijn". Rot op. Schijnheil. En als ik aangeef dat "Farizeeer" en oer Katholieke antisemitische uitdrukking is dan ga je stijgeren met Superdick ( die ermee komt dat de verklaring van mij van het gebruik van farizeeer voor hypocriet een insinuatie is van beschuldiging naar jou van oer-Katholieke antisemitisme waarmee hij zelf ook weer een probleem erbij heeft gecreeerd) erbij, terwijl binnen het Jodendom de Farizeeers juist de schriftgeleerden zijn met excelent gedrag. Ok, dit had je misscien niet kunnen weten. Toch weet je te melden: "Misschien waren die schriftgeleden wel heel grote huichelaars zodat hun groepsnaam een synoniem is geworden." Je bent dus goed op de hoogte of was je het nieuwe probleem aan het modelleren?
Dat jij de Israelische ambasade als mijn ambasade zag zei ook al genoeg. Waar sloeg dat op?

Maar wat was nou precies het huichelachtige? Dat de vromen wel een parade hebben voor de Klaagmuur en zij een gayparade niet zien zitten? Ik vraag me af of jij van alles wat ik hierover heb medegedeeld wel wijzer bent geworden dan dat je jezelf al achtte.

John2
08-08-08, 01:39
Antisemiet ! :D

:hihi: deed hij het weer

super ick
08-08-08, 11:13
[quote=super ick;3691797]

Omdat ik constateer dat mi Knuppeltjes onterechte aantijging tegen "de vromen" in Jerusalem ondat ze een heteroparade wel zou toestaan en een gayparade niet , dat dat volkomen onzin is. Dan worden "de vromen" en ik door hem uitgemaakt voor farizeeers. Waarom farizeeers ? Precies om dezelfde reden als door diegenen die die term voor huichelaar hebben zitten te bedenken: de Katholieke geestelijken. Knuppeltje gebruikt dubbel onterecht een oeroude Katholieke anti-semitische benaming voor iets dat hij hypocriet noemt terwijl hier in deze zaak helemaal van geen hypocricie sprake is maar gewoon een verkondiging van een mening dat de gayparade niet in de Heilige Stad behoort te worden gelopen. Ook geen hetero-parade à la Berlijn. Als jij dit geheel niet snapt ben je een dombo want "farizeeer" is een antisemietische synoniem voor hypocriet. Als jij desondanks mijn uitleg toch probeert vol te houden dan ben je een lul van welke positie dan ook verkondigd.

Ben je een beetje gefrustreerd aan het worden? Lelijke fundi!

ronald
08-08-08, 12:12
[quote=ronald;3692108]

Ben je een beetje gefrustreerd aan het worden? Lelijke fundi!

Zegt ze...

knuppeltje
08-08-08, 12:29
[quote=knuppeltje;3692126]

[QUOTE]Racistisch gedrag?? Waar heb je het over? Jij vond toch dat er een discriminatie is van homosexuelen die een gayparade in Jerusalem willen houden?

Wat denk je van het gedrag tegenover niet joden.


Ten eerste was mijn suggestie het in Sodom en Gemorre te houden.

Want die uiterst schijnheilige farizërs in Jeruzalem mag je niet opzadelen met een dergelijk schouwspel?
Wie weet hoeveel er daarvan zich stiekem er aan opgeilen van jewelste.


Jij meent dat Moslims niet homosexueel kunnen zijn

Ironie is jou ook totaal vreemd denk.


Na over homofilie, homosexuele geaardheid en de geloven, Jerusalem als Heilige Stad te hebben gesproken kom jij met een waarschijnlijk synisch bedoeld bericht over "mensen geschapen met een religieuze geaardheid massaoptochten gaan zitten houden".

Doen ze dat nooit dan?


Religieus zijn en homosexueel zijn wordt door jou hier even aan elkaar gelijk gesteld.

Gelul, doe ik nergens. Niet de zaak weer verdraaien schijnheil.


Je vraagt jezelf zelfs af "En waar halen die godenaanbidders de gore lef vandaan om die door hun god geschapen geaarheid zo te behandelen zoals de meesten van hen doen?" ...alsof homosexuelen in Jerusalen door religieuzen worden opgehangen door hun geaardheid.

Als ze maar niet openlijk laten blijken dat ze het zijn, en zeker geen parade.


In dit geval homosexuelen duidelijk maken dat er in Jerusalem geen gay-parade gehouden moet worden. Je gaat weer totaal voorbij aan de redenen die daarvoor zijn ook al geef ik aan wat de "Heiligheid van JErusalem" betekent.

Schijnheiligheid ten top zul je bedoelen.
Die brave gelovigen zien er geen enkel been in om alles van Pallestijnen af te jatten, desnoods ze overhoop te schieten, maar een beetje gezellige parade gaat niet door.


Nee, voor jou mag overal alles want je bent zo tollerant.
Kom jij met een zinloze mededeling dat volgens jou Gd niet zou bestaan en iets over "verhalenboekjes" die mensen zelf hebben geschreven en daarme nu de gayparade willen verstoren. Volgens jou zijn religieuzen ook altijd mensen die zich beter vinden en een discriminerende aanwijsstok hanteren.

Vrijheid blijheid, zolang je er anderen niet echt schade mee berokkent, mag van mij alles, wie het niet wil zien kijkt maar de ander kant uit.
Verder heb jij nog iemand anders bewezen dat god bestaat, en diezogenaamd heilige boeken zijn zo dibieus als het maar zijn kan, en met alle drie daarvan wordt nog steeds dagelijks uiterst smerige politiek bedreven.
En ja, religieuzen vinden zich meestal betere mensen dan anderen als je ze zo hoort.


Inmiddels heb je alle betrokkenen al aan de kant gezet en dat terwijl Jerusalem voor 3/4 religieus is. Toe maar, je hebt een visie: iedereen mag doen wat hij wil en de ander hoeft de ander daar niet op aan te spreken. Ja, jij mag dat natuurlijk wel.

Nogmaals, zolang je er niemand echt schade mee berokkent.



Nu komt het: religieuze hoeven (nadat ze eerst door jou zijn gecastreerd)

Idioot, ik wil helemaal niemand casstreren.


"Dat etalagegedoe bij de Klaagmuur" wordt gelijk gesteld aan "het etalagegedoe van zo'n pride". "Misplaatste rituelen".


INderdaad een ritueel etalagegedoe.



Toe maar. Jij bepaalt. Neigt al naar totalitair gedrag.

Ik bepaal helemaal niks, ik geef alleen mijn mening weer.


Religieuzen zijn nog drukker: "massaal op een misdadige manier onderdrukt, vermoord en uitgebuit worden". Zonder enig blikken of blozen schrijf je dit op.

Heb ik dat zo opgeschreven? Niet weer de zaak verdraaien hoor.
Troewens daar zou geen hond van kloppen volgens mij.


Je probeert ook even en passant de PAlestijnen in je strijd te gooien. Ook "internationaal aanvaarde rechtsnormen". Nederland met zijn "gelijke rechten" wordt zelfs in de strijd gegooid. Waarom Jerusalen de Heilige stad is kan je nog steeds niks schelen.

Kan me zelfs veel schelen, maar internationaal aanvaardde mensenrechten gaan voor mij altijd voor op religieuse uitwassen.


Jij hebt het tot jouw stad gebombardeerd waarin iedereen moet doen waar hij zin in heeft. Zelfs heterosexuele parades mogen er gehouden worden. Dat Gd die stad heeft uitgekozen interesseert je ook geen bal want dat kwam toch uit een verhaaltjesboek. Je bent vrij tollerant..

Is mijn stad niet, en wordt het ook niet. Van mij mogen ze dat inderdaad doen, overal trouwens. God bestaat niet voor mij, en kan die stad dus ook nooit hebben uitverkozen.
Het laatste klopt volgens mij wel.


.zolang het in je eigen straatje ligt. "Wat zou je denken van gelijke rechten voor iedereen, maar dat weet jij best." Jij vormt een probleem: twee groepen a de parade-voorstanders en b de religieuzen met allebei hun etalages en die dan gelijke rechten moeten hebben,

Ik vorm helemaal geen probleem, dat doen die fundy farizeërs in Jeruzalem.
Die idioten kunnen gewoon de andere kant opkijken als het hun niet zint, maar iedereen in zijn recht laten.


Hoe kun jij een eigen probleem gaan creeren die er helemaal niet is? Je wilt zogenaamd discriminatie veroordelen van tegenstanders van de parade omdat anderen hen, de Klaagmuur paradegangers, niet discrimineert. Het stoort je dat de rechten van de paradegangers worden ontnomen, terwijl dat natuurlijk niet zo is want het is de regering os stadsbestuur die dat bepaalt, en dat zie jij als "mensen hun rechten totaal inperken" .

Nogmaals, ik creeer geen probleem, maar die farizeërs daar.
Discreninatie is dicreninatie, niet lullen.
Ach, ik ben nu eenmaal sterk voor gelijke burgerechten voor iedereen.
De rest is weer schijnheilig gezwam van je.


"stelletje Farizeeers noemde jij vervolgens vrome Joden (3/4 deel van de 750.000 inwoners van Jerusalem) omdat? Omdat jij DENKT dat 1/3 geen stemrecht heeft. Je uiteindelijke "democratische" argument.
Ten erste hebben ze wel stemrecht en ten tweede ben jij degene die hie hypocriet is en ten derde gebruik jij hier "Farizeeers" om de zogenaamde hypocriete vrome Joden in Jerusalen aan te duiden want ze geven 1/3 geen stemrecht.

Hypocriesie is nu eenmaal het kenmerk van de farizeër.
Door te laten stemmen kun je zelfs de hele democratie bij het grof huisvuil zetten en kan er de meest vreselijke dingen gaan gebeuren die niets meer met democratie van doen hebben, toch zie ik dat liever niet gebeuren.
Ik houd het liever bij handhaven van internationaal erkende en rechten voor de mens, en dat kan prima in een democratie. Mwa, iets minder in zo'n verkapte theocratie als Israel natuurlijk, daar weten velen niet eens wat dat zou kunnen inhouden. gewend.


Er wordt te pas en te onpas hypocriet gebezigd op deze site maar jij kiest op dit moment om Farizeeers te gebruiken. Waarom? Omdat het een "Nederlands woord zou zijn". Rot op. Schijnheil. En als ik aangeef dat "Farizeeer" en oer Katholieke antisemitische uitdrukking is dan ga je stijgeren met Superdick ( die ermee komt dat de verklaring van mij van het gebruik van farizeeer voor hypocriet een insinuatie is van beschuldiging naar jou van oer-Katholieke antisemitisme waarmee hij zelf ook weer een probleem erbij heeft gecreeerd) erbij, terwijl binnen het Jodendom de Farizeeers juist de schriftgeleerden zijn met excelent gedrag.

Woorden kunnen in de loop van de tijd een ander lading krijgen, zo ook farizeër. Gisteren heeft een rechter een journalist vrijgesproken die door van Italiaanse afkomstige huisjesmelkers was aangeklaagd omdat hij hun maffia noemde. De heren hadden geen zin om met de Italiaanse maffia op een lijn gesteld te worden. De rechter vond echter dat het woord maffia allang in het taalgebruik was opgenomen voor bedenkelijke figuren in louche zaken en sprak dus de journalist vrij.
Ik zou zeggen begin een proces tegen me.


Ok, dit had je misscien niet kunnen weten. Toch weet je te melden: "Misschien waren die schriftgeleden wel heel grote huichelaars zodat hun groepsnaam een synoniem is geworden." Je bent dus goed op de hoogte of was je het nieuwe probleem aan het modelleren?
Dat jij de Israelische ambasade als mijn ambasade zag zei ook al genoeg. Waar sloeg dat op?

Wel ergens moest dat begrip vandaan komen niet, en vroeger heb ik noch zoiets als kathegismus gehad?
Het sloeg op de mogelijkheid dat je een Israelisch paspoort zou kunnen hebben.


Maar wat was nou precies het huichelachtige? Dat de vromen wel een parade hebben voor de Klaagmuur en zij een gayparade niet zien zitten? Ik vraag me af of jij van alles wat ik hierover heb medegedeeld wel wijzer bent geworden dan dat je jezelf al achtte.

Het huicheachtige heb ik al zo dikwijls uitgelegd.

Aït Ayt
08-08-08, 12:49
onleesbaar door al dat geknip..

ronald
08-08-08, 13:12
[quote=ronald;3692164][quote=knuppeltje;3692126]




Hypocriesie is nu eenmaal het kenmerk van de farizeër.


Blaffen dat van een hond.

knuppeltje
08-08-08, 13:14
[quote=knuppeltje;3692311][quote=ronald;3692164]

Blaffen dat van een hond.

Hèhè, eindelijk eens iets verstandigs, ga zo door.