PDA

Bekijk Volledige Versie : Namen Allah en Mohammed op Nigeriaans vlees



yassin1980
31-07-08, 13:43
LAGOS - De namen van Allah en zijn profeet Mohammed zijn onlangs op mysterieuze wijze opgedoken op vier stukken vlees in een restaurant in het noorden van Nigeria. Dat meldde de Britse omroep BBC dinsdag.

Een klant wilde zijn tanden in een maaltijd zetten toen hij de Arabische letters in het kraakbeen van het vlees zag, zei de uitbater. Een verkenning van de keuken leverde nog drie stukken vlees op met de heilige namen.

Een plaatselijke dierenarts had geen verklaring voor de inscriptie. Geestelijken constateerden echter dat het een teken was dat de islam de enige ware godsdienst voor de mensheid is, liet de eigenaar van het restaurant weten. Hij heeft de vier stukken vlees tentoongesteld in het etablissement.
(c) ANP

yassin1980
31-07-08, 13:46
The truth is out there....

John2
31-07-08, 13:55
Heel erg oud nieuws, stond twee weken terug ook al hier!

Als je me nu verteld dat het vlees nu nog eetbaar is zonder koeling dan kun je spreken van een wonder :ego:

mark61
31-07-08, 13:59
Dat was alweer anderhalve week geleden, toen ook al hier op het pb.

'Allah meat' astounds Nigerians

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44854000/jpg/_44854507_mysterymeat_226.jpg
The gristle spells out the word "Allah" in Arabic

Diners have been flocking to a restaurant in northern Nigeria to see pieces of meat which the owner says are inscribed with the name of Allah.

What looks like the Arabic word for God and the name of the prophet Muhammad were discovered in pieces of beef by a diner in Birnin Kebbi.

He was about to eat it, when he suddenly noticed the words in the gristle, the restaurant owner said.

A search of the kitchen's meat revealed three more pieces which bore the names.

The meat was boiled and then fried before being served, owner Kabiru Haliru told newspaper Weekly Trust.

"When the writings were discovered there were some Islamic scholars who come and eat here and they all commented that it was a sign to show that Islam is the only true religion for mankind," he said.

The restaurant has kept the pieces of meat for visitors to see.

Thousands of people have already gone to the restaurant to see them since they were discovered last week.

A vet told the newspaper the words "defied scientific explanation".

"Supposing only one piece of meat was found then it would be suspicious, but given the circumstances there is no explanation," Dr Yakubu Dominic said.

Eh, ik ben niet overtuigd :hihi: Het vlees ziet er afgrijselijk uit; het kan best van een Allah-vormige grill komen.

Louter PR-technisch begrijp ik niet dat dergelijke 'boodschappen' altijd alleen maar onder mensen verschijnen die al bekeerd zijn, nooit onder prospective klanten.

Voor de 4 à 5e keer vraag ik hier nog eens: whatever happened to baby `Alâ', toegegeven, een ietwat ander onderwerp, maar net zo vaag.

Koala64
31-07-08, 14:18
Oh Oh... concurrentie: :hihi:

Jezus Christus gespot op kat.

Vorige week nog trof een restauranteigenaar de naam Allah aan in een stuk vlees. Mocht dat al gek in de oren klinken, dan zal de ontdekking van een Amerikaanse familie uit Goshen, Indiana wellicht nog meer verbazen.

Twee jonge katjes

De familie Johnson vond een paar maanden geleden twee jonge katjes in de tuin. Nu meent de vader des huizes in de pels van een van de katjes een afbeelding van Jezus Christus gevonden te hebben.

De verlosser

Pa Johnson aaide de kat, die de naam Sissy kreeg, en ontwaarde in zijn vacht het gezicht van de verlosser. Het gezin beseft dat hun verhaal moeilijk te geloven is, maar gelooft toch dat het een teken is dat "goede dingen" op komst zijn voor hen.

spitsnieuws.nl

Koala64
31-07-08, 14:24
Dat was alweer anderhalve week geleden, toen ook al hier op het pb.

'Allah meat' astounds Nigerians

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44854000/jpg/_44854507_mysterymeat_226.jpg
The gristle spells out the word "Allah" in Arabic

Diners have been flocking to a restaurant in northern Nigeria to see pieces of meat which the owner says are inscribed with the name of Allah.

What looks like the Arabic word for God and the name of the prophet Muhammad were discovered in pieces of beef by a diner in Birnin Kebbi.

He was about to eat it, when he suddenly noticed the words in the gristle, the restaurant owner said.

A search of the kitchen's meat revealed three more pieces which bore the names.

The meat was boiled and then fried before being served, owner Kabiru Haliru told newspaper Weekly Trust.

"When the writings were discovered there were some Islamic scholars who come and eat here and they all commented that it was a sign to show that Islam is the only true religion for mankind," he said.

The restaurant has kept the pieces of meat for visitors to see.

Thousands of people have already gone to the restaurant to see them since they were discovered last week.

A vet told the newspaper the words "defied scientific explanation".

"Supposing only one piece of meat was found then it would be suspicious, but given the circumstances there is no explanation," Dr Yakubu Dominic said.

Eh, ik ben niet overtuigd :hihi: Het vlees ziet er afgrijselijk uit; het kan best van een Allah-vormige grill komen.

Louter PR-technisch begrijp ik niet dat dergelijke 'boodschappen' altijd alleen maar onder mensen verschijnen die al bekeerd zijn, nooit onder prospective klanten.

Voor de 4 à 5e keer vraag ik hier nog eens: whatever happened to baby `Alâ', toegegeven, een ietwat ander onderwerp, maar net zo vaag.

Woorden als 'boom', 'onderbroek', en 'volkswagen' zouden ook herkenbaar kunnen zijn in wolken, moedervlekken of gegrild vlees. Deze worden echter nooit opgemerkt omdat ze geen emotionele waarde hebben.
Zoiets denk ik. :p

Soldim
31-07-08, 14:26
The meat was boiled and then fried before being served, owner Kabiru Haliru told newspaper Weekly Trust.

Hmm, ik zal voorlopig de Nigeriaanse keuken nog even links laten liggen, geloof ik. :boer:

Charlus
31-07-08, 14:57
<...>Louter PR-technisch begrijp ik niet dat dergelijke 'boodschappen' altijd alleen maar onder mensen verschijnen die al bekeerd zijn, nooit onder prospective klanten.<...>
Een beloning voor de ware gelovige, die de blijde boodschap bovendien aan ons kan voorleggen. Bij potentiële klanten en halfwas gelovigen komt de rechtstreekse boodschap toch niet over.
Er is over nagedacht.

<...>Voor de 4 à 5e keer vraag ik hier nog eens: whatever happened to baby `Alâ', toegegeven, een ietwat ander onderwerp, maar net zo vaag.<...>
Huh? Waar gaat dit over?

mark61
31-07-08, 16:15
Huh? Waar gaat dit over?

Een jaar of 2, 3 geleden was er een Wonder geschied: er werd een Palestijnse baby geboren met de naam van zijn oom als 'wijnvlek' over zijn gezicht. Hennakleurig, dat wel. Huize `Alâ' werd een bedevaartsoord. Ik wil dan altijd weten of het nou nog zo is.

mark61
31-07-08, 16:18
Hmm, ik zal voorlopig de Nigeriaanse keuken nog even links laten liggen, geloof ik. :boer:

Dat zou ik maar doen. Koeiehuid, een soort gras, een leerachtige schildpadvariant, ik kreeg het niet weg. Hoewel die schildpadachtige lekker gekruid was :chef:

Zoals overal in Afrika kan je er wel fantastisch Chinees eten, veel beter dan hier.

Soldim
31-07-08, 16:30
Zoals overal in Afrika kan je er wel fantastisch Chinees eten, veel beter dan hier.

Chinees eten doe ik de komende weken waarschijnlijk wel ... in China :D