PDA

Bekijk Volledige Versie : Filosophers Football



Orakel
03-08-08, 10:58
YouTube - monty python football

Slinger
03-08-08, 17:05
YouTube - monty python football (http://www.youtube.com/watch?v=ur5fGSBsfq8&feature=related)


Leuk, Orakel!. Zou er ook een islamitisch team op te stellen zijn?

Orakel
03-08-08, 19:10
Leuk, Orakel!. Zou er ook een islamitisch team op te stellen zijn?

Voetbal ie haram en ook oorlog en omdat Gristenen historisch geëxcelleerd hebben in oorlog, lijkt het me handiger om een Gristelijk elftal op te stellen.
Doe je mee?
Zetten we om te beginnen Luther op het doel, die spijkert dat dan gelijk dicht met ze 51 theses.
Nu mag jij.

Slinger
03-08-08, 19:53
Voetbal ie haram en ook oorlog en omdat Gristenen historisch geëxcelleerd hebben in oorlog, lijkt het me handiger om een Gristelijk elftal op te stellen.
Doe je mee?
Zetten we om te beginnen Luther op het doel, die spijkert dat dan gelijk dicht met ze 51 theses.
Nu mag jij.


Ok, Ik wel wel meedoen met het opstellen van een christelijk elftal, maar ik wil er toch een paar passende moslims in als gastspeler.

De naam die ik wil noemen is Paulus, ik stel voor hem aanvoerder te maken en we zetten hem in de spits. Hij staat tenslotte aan de basis van het christelijk geloof en heeft het doeltreffend geformuleerd.

Orakel
03-08-08, 21:59
Ok, Ik wel wel meedoen met het opstellen van een christelijk elftal, maar ik wil er toch een paar passende moslims in als gastspeler.

De naam die ik wil noemen is Paulus, ik stel voor hem aanvoerder te maken en we zetten hem in de spits. Hij staat tenslotte aan de basis van het christelijk geloof en heeft het doeltreffend geformuleerd.


Naah, Paulus moet midenvelder worden. Hij speelde toch een centrale rol in het verspreiden van kennis?
In de spits moeten we Borgia neerzetten. Die heb in Frankrijk en Italie gespeeld en dat is een echte afmaker.

Vind trouwens dat we ook een clublied moeten hebben. Lijkt het Hooglied je wat?

Olive Yao
03-08-08, 22:18
Neehee, dat is in het moderne voetbal niet eerlijk, de christenen hebben de rijkste sponsors. Ze kopen iedereen en zijn nu al bezig met een transfer van Mohammed.

Slinger
03-08-08, 22:29
Naah, Paulus moet midenvelder worden. Hij speelde toch een centrale rol in het verspreiden van kennis?
In de spits moeten we Borgia neerzetten. Die heb in Frankrijk en Italie gespeeld en dat is een echte afmaker.

Vind trouwens dat we ook een clublied moeten hebben. Lijkt het Hooglied je wat?

Ok, Paulus zet de lijnen uit op het middenveld. Maar dat moet hij samen doen met Ibn Rushd die al vroeg doorhad dat het geen zin had om een tegenstelling te zien tussen geloof en wetenschap, daarbij gevolgd werd door een hele rits christelijke theologen en daarom aan de basis stond van een hele ontwikkeling in West-Europa. Over Borgia ben ik minder enthousiast want hoewel het waar is dat je iemand moet hebben die van doorpakken weet, denk ik denk dat hij in de spits redelijk geïsoleerd in de spits zal komen te staan. Hij was een machtspoliticus die zich nauwelijks iets aan de christelijke leer gelegen liet liggen, maar averechts handelde.

Het Hooglied past natuurlijk niet op een voetbalveld maar meer in een zwoele zomernacht. Ik dacht meer aan het Wilhelmus. Vroom en toch strijdbaar.

Slinger
03-08-08, 22:31
Neehee, dat is in het moderne voetbal niet eerlijk, de christenen hebben de rijkste sponsors. Ze kopen iedereen en zijn nu al bezig met een transfer van Mohammed.


Als we Mohammed er in willen hebben, moet hij naast Borgia in de spits. Hij weet tenslotte echt wat aanvallen is.

Olive Yao
04-08-08, 02:13
aanvallah!

Sallahddin
04-08-08, 09:59
Als we Mohammed er in willen hebben, moet hij naast Borgia in de spits. Hij weet tenslotte echt wat aanvallen is.

Mohammed kan niet alleen aanvallen : doet die dat alleen als dat nodig zou zijn , wicked slinger :lol: : kan je die op ieder plaats zetten :

ik zou de Spaans Inquisitie willen stellen als aanvallend groep tegenover aanvoerder Salah Eddin van de ander team : tja : dat wordt smullen inderdaad !!! :lol:

van footbaal zou er echt geen sprake meer zijn : zou meer gaan lijken op Romeinse arena's "spelen" !!! :lol:

:zwaai:

The_Grand_Wazoo
04-08-08, 11:14
Voetbal ie haram en ook oorlog en omdat Gristenen historisch geëxcelleerd hebben in oorlog, lijkt het me handiger om een Gristelijk elftal op te stellen.
Doe je mee?
Zetten we om te beginnen Luther op het doel, die spijkert dat dan gelijk dicht met ze 51 theses.
Nu mag jij.

Nee, van Aquino op het doel wegens zijn enorme omvang en in ieder geval Loyola als spijkerharde verdediger. Overigens mag Jezus er niet in de selectie, hij is veel te soft in de persoonlijke duels, laat zich voortdurend ringeloren, maakt bovendien schwalbes en en speelt altijd vals (de truc met de vermenigvuldiging van ballen tegen FC Boedha was bijvoorbeeld heel flauw, hoewel de actie van de tegenstander om alle tegendoelpunten als schijn af te willen doen evenzozeer naar spelbederf riekte).

Slinger
04-08-08, 14:59
Mohammed kan niet alleen aanvallen : doet die dat alleen als dat nodig zou zijn , wicked slinger :lol: : kan je die op ieder plaats zetten :

ik zou de Spaans Inquisitie willen stellen als aanvallend groep tegenover aanvoerder Salah Eddin van de ander team : tja : dat wordt smullen inderdaad !!! :lol:

van footbaal zou er echt geen sprake meer zijn : zou meer gaan lijken op Romeinse arena's "spelen" !!! :lol:

:zwaai:

Goed, dan zetten we als representant van de Spaanse Inquisitie, Torquemada, de grootinquisiteur van Sevilla in. Ik denk dat hij in de verdediging moet staan. Met hem er bij zal er zeker bloed vloeien bij de tegenstanders.

H.P.Pas
04-08-08, 15:20
Grensrechters: Kant en Aristoteles.
Scheidsrechter: Confucius.
Ordedienst: de Metgezellen.

Sallahddin
05-08-08, 21:06
Goed, dan zetten we als representant van de Spaanse Inquisitie, Torquemada, de grootinquisiteur van Sevilla in. Ik denk dat hij in de verdediging moet staan. Met hem er bij zal er zeker bloed vloeien bij de tegenstanders.

Ik heb beter -verheven _inspirerend ...opties , Slinger :

Imagine this : : geen enkel ander team kan deze verheven wedstsrijden of deze teams evenaren : niet's in de verste verte :

Laten wij beter de volgende teams gaan opstellen althans : dan wordt het echt van die leuk _inspirerend _verheven ...wedstrijden die diens weerga absoluut niet zouden kunnen kennen : wordt gegarandeerd : hoe kan het ook anders :

Just try to imagine this : think of a kindda time machine : :lol:

moslims van de tijd van de profeet Mohammed althans & de companions van Jezus , of van Moses ,Abraham of van andere profeten gaan opstellen respectivelijk van diens eigen tijd van de eigen profeten althans : :

elk bovenstaand selectie zou volgens een soort toernoi gaan spelen :

en dan zouden er absoluut geen verliezers of winaars zijn :

want die zijn allemaal winaars in feite : je zou meer van die inspirerend _wijze ...inzichten_wijsheden & ander daardoor kunnen krijgen : beyond any human imagination, comprehension, knowledge ....perception ...

da's pas smullen : lekker verheven _inspirerend ....: i can't even imagine that indeed :

en dan zouden al van die zgn al dan niet "verlichte filosofen" of anderen of al diens al dan niet "verlichte prestaties_verdiensten " , apart of tezamen in het niets vallen in vergelijking : of zandkastelen _kinder spelletjes in vergelijking zijn :lol: : geen vergelijking waard eigenlijk : niet's in de verste verte !!! : eigenlijk al bij voorbaat gediskwalificeerd : geen vergelijking waard met al die profeten !!! :

deze eventueel vergelijking zou juist een belediging zijn voor die profeten althans ! :lol::engel:

Take care !

:zwaai:

Man_Ray
06-08-08, 05:50
Mozes moet er ook in. Die heeft het reglement voor het eerst neergeschreven en heeft al aangetoond z'n elftal in moeilijke periodes door de woestijn kan leiden.