PDA

Bekijk Volledige Versie : 2,3 miljoen mensen opgesloten in het land van de vrijheid



Marsipulami
04-08-08, 17:57
Record: meer dan 1% volwassen Amerikanen achter tralies

Home of the free?
Volgens het laatste nummer van Correctional News, het magazine van de Amerikaanse 'gevangenisindustrie' heeft de gevangenispopulatie in de VS een nieuw record bereikt: meer dan één op honderd volwassen Amerikanen zit opgesloten in een gevangenis of correctionele instelling. Om precies te zijn: één op 99,1 personen zit in 'den amigo'.

Daarmee zijn de Verenigde Staten het land met het hoogste percentage gevangenen: 750 gevangenen per 100.000 bewoners. Gedurende het voorbije jaar is de gevangenispopulatie met 25.000 personen toegenomen, waardoor er nu 1,6 miljoen Amerikanen in een federale gevangenis zitten en nog eens 723.131 in lokale gevangenissen.

Eén op 31 onder correctioneel toezicht
Er zijn 4,2 personen vrij op voorwaarden, en nog eens 800.000 vrij op borgtocht. Daardoor staat 3,2 procent van de volwassen bevolking, of één op 31, onder een of andere vorm van correctioneel toezicht.

Alzheimer en ecoprisons
In hetzelfde nummer van Correctional News wordt het probleem van het toenemend aantal Alzheimerpatiënten in gevangenissen aangekaart, en is er ook aandacht voor 'groene' gevangenissen met een lage CO-uitstoot. Verder vinden gevangenisverantwoordelijken in het magazine tips over het gebruik van kleuren in de gevangenis, en hoe verschillende kleuren een ander effect hebben op de gevangenen. (lb)
04/08/08 17u16

1973Tanger
04-08-08, 18:35
Dit is de toekomst van Amerika. Mocht het detentiewezen in Amerika beursgenoteerd zijn, adviseer ik je zoveel mogelijk aandelen te vergaren. Daar zit een duidelijke winstprognose in.

Marsipulami
04-08-08, 19:11
Dit is de toekomst van Amerika. Mocht het detentiewezen in Amerika beursgenoteerd zijn, adviseer ik je zoveel mogelijk aandelen te vergaren. Daar zit een duidelijke winstprognose in.

Hmm, ik dacht dat het detentiewezen in de VS al effectief beursgenoteerd was op dit moment, maar ik kan me vergissen. Mensen opsluiten is in de VS in ieder geval een aangelegenheid voor private bedrijven. In ieder geval is het gevangeniswezen op General Motors na, de grootste werkgever van het land.

Een vergelijking met de opsluitingsaantallen in België levert het resultaat op van minder dan 10 000 op 10 000 000 inwoners, dat is dus één op duizend inwoners, terwijl het in de VS gaat om 1 op 100 of verhoudingsgewijze 10 keer meer mensen. Dus beleggen in gevangenissen doe je beter in België ipv de VS, want België heeft een groter groeipotentieel.

1973Tanger
04-08-08, 19:29
Hmm, ik dacht dat het detentiewezen in de VS al effectief beursgenoteerd was op dit moment, maar ik kan me vergissen. Mensen opsluiten is in de VS in ieder geval een aangelegenheid voor private bedrijven. In ieder geval is het gevangeniswezen op General Motors na, de grootste werkgever van het land.

Een vergelijking met de opsluitingsaantallen in België levert het resultaat op van minder dan 10 000 op 10 000 000 inwoners, dat is dus één op duizend inwoners, terwijl het in de VS gaat om 1 op 100 of verhoudingsgewijze 10 keer meer mensen. Dus beleggen in gevangenissen doe je beter in België ipv de VS, want België heeft een groter groeipotentieel.


Maar de gevangenissen in België zijn niet privaat. Daar heb je gelijk in. In Amerika heb je publieke en private gevangenissen en samenwerkingen tussen beide. Beveiligingsbedrijf Securicor heeft bijvoorbeeld een aantal in beheer. Bedrijven die uitsluitend gevangenissen doen zul je niet als zodanig op de beurs aantreffen. Ik ben er ook nog niet uit waar deze bedrijven hun winst vandaan halen? Zeker niet van de klanten, dus blijft over van de staat en blijft het uiteindelijk toch publiekelijk. Ook in Frankrijk heb je overigens een zulke commerciele gevangenis (Sodexho). Misschien is het effectief en kan een bedrijf misschien cellentekort beter dan de staat wegwerken. Ik weet het niet. Ook is bekent dat particuliere bedrijven diensten leveren zoals de catering aan nederlandse gevangenissen. Hoe dan ook de klant wordt er uiteindelijk niet beter van.

Spoetnik
04-08-08, 19:40
Dit is de toekomst van Amerika. Mocht het detentiewezen in Amerika beursgenoteerd zijn, adviseer ik je zoveel mogelijk aandelen te vergaren. Daar zit een duidelijke winstprognose in.

Het wordt pas aantrekkelijk als het amerikaanse congress een wet doorlaat die het toestaat de gevangenen als slaven in te zetten. Dan kunnen de gevangenissen hun mensen verkopen aan de hoogste bieder.

Joesoef
04-08-08, 19:49
Wat zou de span off control zijn, 1:10 oid?

1973Tanger
04-08-08, 19:51
Het wordt pas aantrekkelijk als het amerikaanse congress een wet doorlaat die het toestaat de gevangenen als slaven in te zetten. Dan kunnen de gevangenissen hun mensen verkopen aan de hoogste bieder.


Verrek inderdaad, daar ben ik nog niet opgekomen en werken doen ze toch al tegen kost en inwoning. Ik zie de dollartekens al voor me ogen.

mark61
04-08-08, 20:12
Meer dan de helft van die gevangenen zijn zwart. Op elk moment zit 10% van de AfroAmerikaanse mannen in de gevangenis.

Orandajin
06-08-08, 08:15
En al die gevangenen in de VS hebben uiteraard niks gedaan. Of kunnen er niks aan doen. Het is de schuld van anderen.

Ik stel voor al deze zielige slachtoffers van de omstandigheden hier als asiel(ig)zoeker op te nemen, compleet met huisvesting en uitkering, opdat ze zich hier op hun gemak gaan voelen.

Enig idee waarom het in steden zoals Dallas en Houston verstandiger is na zonsondergang een taxi te nemen in plaats van de benenwagen? Helaas: Ook in Amerika barst het van de werkschuwen en lopen er nog een heleboel gekken vrij op straat rond in plaats van dat ze binnen zitten... Ze worden alleen wat minder in de watten gelegd...
Het lijkt me niet wenselijk die gevangenispopulatie toe te voegen aan wat er al aan vuilnis vrij over straat rondloopt...

Witte78
06-08-08, 08:45
En al die gevangenen in de VS hebben uiteraard niks gedaan. Of kunnen er niks aan doen. Het is de schuld van anderen.

Ik stel voor al deze zielige slachtoffers van de omstandigheden hier als asiel(ig)zoeker op te nemen, compleet met huisvesting en uitkering, opdat ze zich hier op hun gemak gaan voelen.

Enig idee waarom het in steden zoals Dallas en Houston verstandiger is na zonsondergang een taxi te nemen in plaats van de benenwagen? Helaas: Ook in Amerika barst het van de werkschuwen en lopen er nog een heleboel gekken vrij op straat rond in plaats van dat ze binnen zitten... Ze worden alleen wat minder in de watten gelegd...
Het lijkt me niet wenselijk die gevangenispopulatie toe te voegen aan wat er al aan vuilnis vrij over straat rondloopt...

Als je iemand 20 jaar de cel in gooit voor het in bezit hebben van een zakje wiet schiet het wel op. Denk jij dat er in de VS meer mensen zijn met "criminele genen"? Of is er toch iets anders aan de hand?

knuppeltje
06-08-08, 09:09
Als je iemand 20 jaar de cel in gooit voor het in bezit hebben van een zakje wiet schiet het wel op. Denk jij dat er in de VS meer mensen zijn met "criminele genen"? Of is er toch iets anders aan de hand?

Een idioot loterij systeem wat ze iegelijk toch zelf willen.

Soldim
06-08-08, 09:27
meer dan één op honderd volwassen Amerikanen zit opgesloten in een gevangenis of correctionele instelling. Om precies te zijn: één op 99,1 personen zit in 'den amigo'.

....

Daarmee zijn de Verenigde Staten het land met het hoogste percentage gevangenen: 750 gevangenen per 100.000 bewoners.

750 gevangenen per 100.000 inwoners, is 0,75 procent; moderne journalistiek.

Orandajin
06-08-08, 09:31
En al die gevangenen in de VS hebben uiteraard niks gedaan. Of kunnen er niks aan doen. Het is de schuld van anderen.

Ik stel voor al deze zielige slachtoffers van de omstandigheden hier als asiel(ig)zoeker op te nemen, compleet met huisvesting en uitkering, opdat ze zich hier op hun gemak gaan voelen.

Enig idee waarom het in steden zoals Dallas en Houston verstandiger is na zonsondergang een taxi te nemen in plaats van de benenwagen? Helaas: Ook in Amerika barst het van de werkschuwen en lopen er nog een heleboel gekken vrij op straat rond in plaats van dat ze binnen zitten... Ze worden alleen wat minder in de watten gelegd...
Het lijkt me niet wenselijk die gevangenispopulatie toe te voegen aan wat er al aan vuilnis vrij over straat rondloopt...


Als je iemand 20 jaar de cel in gooit voor het in bezit hebben van een zakje wiet schiet het wel op. Denk jij dat er in de VS meer mensen zijn met "criminele genen"? Of is er toch iets anders aan de hand?

OOK in Amerika barst het van de werkschuwen en lopen er nog een heleboel gekken vrij op straat rond in plaats van dat ze binnen zitten... Ze worden alleen wat minder in de watten gelegd...

Zo duidelijk?