PDA

Bekijk Volledige Versie : Osservatore Romano brengt hulde aan overleden Solzjenitsyn



Marsipulami
05-08-08, 20:48
Osservatore Romano brengt hulde aan overleden Solzjenitsyn


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - De Osservatore Romano, de spreekbuis van het Vaticaan, heeft in zijn editie van maandagavond in twee lange artikels grootse hulde gebracht aan de zondag overleden Russische auteur Alexander Solzjenitsyn. De Nobelprijswinnaar wordt in de krant beschreven als de man die zich tegen het kwade verzette.

Voor Solzjenitsyn is de waarde van de mens, van de volkeren, van de geschiedenis en van de natuur afhankelijk van hun relatie met God, aldus de krant.

Solzjenitsyn ontmoette paus Johannes Paulus II in het Vaticaan op 16 oktober 1993. De ontmoeting tussen de Poolse paus en de ex-Russische dissident duurde meer dan een uur.

Solzjenitsyn was een diepgelovige orthodoxe christen. (tb)

mark61
05-08-08, 21:07
Solzjenitsyn was een diepgelovige orthodoxe christen. (tb)

Alsmede een nationalist en Poetinlover. Maar als je relatie met god maar snor zit.

knuppeltje
05-08-08, 21:17
Alsmede een nationalist en Poetinlover. Maar als je relatie met god maar snor zit.

Dat Poetingeflikvlooi vind ik nog het ergste vannum. Een schoft die het hele land aan zijn eigen maffiavrienden heeft overgeleverd

mark61
05-08-08, 23:37
Dat Poetingeflikvlooi vind ik nog het ergste vannum. Een schoft die het hele land aan zijn eigen maffiavrienden heeft overgeleverd

Das het ergste niet. Ik zou eerder zeggen: het afslachten van Tsjetsjenen, nadat Lebed er vrede had gebracht; het vermoorden van tig journalisten; en waarschijnlijk het opblazen van wat flatgebouwen in Moskou.

Verder heeft ie natuurlijk de democratie afgeschaft, maar daar schijnt geen Rus mee te zitten. Onafhankelijke rechtspraak was er al niet, dus daar hoefde hij niets aan te versjteren.

Intussen daalt de levensverwachting nog steeds gestaag en krimpt de bevolking.

knuppeltje
06-08-08, 09:30
Das het ergste niet. Ik zou eerder zeggen: het afslachten van Tsjetsjenen, nadat Lebed er vrede had gebracht; het vermoorden van tig journalisten; en waarschijnlijk het opblazen van wat flatgebouwen in Moskou.

Verder heeft ie natuurlijk de democratie afgeschaft, maar daar schijnt geen Rus mee te zitten. Onafhankelijke rechtspraak was er al niet, dus daar hoefde hij niets aan te versjteren.

Helaas, helemaal waar.


Intussen daalt de levensverwachting nog steeds gestaag en krimpt de bevolking.

In 5 jaar tijd met met 3 jaar verlaagd die verwachting, hoe is het in godsnaam mogenlijk.
Mwa, dat weet ik ook wel, maar dat het gebeurt.