PDA

Bekijk Volledige Versie : Feijenoord supporters is verboden t-shirts van palestijnse nationale elftal te dragen



Qaiys
11-08-08, 22:59
’Bommen-shirt’ niet welkom in De Kuip

Door ADRIANNE DE KONING

ROTTERDAM - Feyenoord eist dat Ajax de T-shirts met een afbeelding van het Duitse bombardement op Rotterdam van haar supporters afpakt, voordat die op 21 september afreizen naar De Kuip voor de klassieker tussen de twee clubs.

'Wie naar Rotterdam komt om rotzooi te trappen, wordt opgepakt.' Foto Cees Kuiper ,,Wij betreuren zulke uitingen, die kwetsend zijn,’’ zegt Feyenoordwoordvoerder Gido Vader. ,,Zulke T-shirts willen wij absoluut niet in ons stadion hebben.’’

Vorig seizoen zorgde een spandoek in de Arena met dezelfde afbeelding, met daaronder de tekst ‘Bloody Sunday’, voor ophef onder Feyenoord-supporters. ,,Maar ook velen van de Ajax-aanhang waardeerden het niet,’’ weet Eric van Dorp van de supportersvereniging Feyenoord. Hij vindt het ‘betreurenswaardig’ dat nu voor het eerst, als opmaat voor de klassieker, soortgelijke T-shirts op internet worden verkocht. ,,Dit zorgt voor een verkeerde stemming rond de wedstrijd. Gelukkig wil slechts een enkeling het shirt ook écht dragen.’’

Feyenoord wil Ajax houden aan de afspraak dat supporters alleen spandoeken, vlaggen en shirts bij zich mogen hebben om de eigen club aan te moedigen. De Ajax-aanhang wordt voor de klassieker altijd bij de Arena gefouilleerd om opstoppingen bij het Feijenoord Stadion te voorkomen.

Drie jaar geleden dreigde een deel van de Feyenoord-supporters een shirt van het Palestijnse nationale team te zullen aantrekken bij de wedstrijd in de Arena. Toen maakte de club duidelijk dat niet te accepteren. Bij fouillering werden enkele van die shirts afgepakt.


http://www.ad.nl/binnenland/2520404/rsquoBommenshirtrsquo_niet_welkom_in_De_Kuip.html

1973Tanger
11-08-08, 23:51
Is Ajax een verlengstuk van Israël of een broeinest van zionistische activiteiten? Een shirt met een davidster, is dat misschien wel het aanmoedigen van het Ajax elftal?

ronald
12-08-08, 00:10
Is Ajax een verlengstuk van Israël of een broeinest van zionistische activiteiten? Een shirt met een davidster, is dat misschien wel het aanmoedigen van het Ajax elftal?

Het is een suporters gekte. Meshogge.

Wortel
12-08-08, 05:45
Feyenoord eist dat Ajax de T-shirts met een afbeelding van het Duitse bombardement op Rotterdam van haar supporters afpakt, voordat die op 21 september afreizen naar De Kuip voor de klassieker tussen de twee clubs.

Gewoonlijk reageer ik wat eleganter maar ik kan het nu, als volbloed Rotterdammer, even niet laten.
Amsterdam was toch die stad waar de mensen in mei 1940 met open mond en hun handen omhoog stonden te kijken naar wat voor mooie auto's die Duitsers bij zich haddden?

mark61
12-08-08, 06:47
Feijenoord supporters is verboden t-shirts van palestijnse nationale elftal te dragen

Drie jaar geleden. Zou misschien een club het niet leuk vinden dat.

Je wordt echt steeds meer een hysterisch oud wijf, Schapie.

Ron Haleber
12-08-08, 09:48
Feijenoord supporters is verboden t-shirts van palestijnse nationale elftal te dragen

Drie jaar geleden. Zou misschien een club het niet leuk vinden dat.

Je wordt echt steeds meer een hysterisch oud wijf, Schapie.


Voor lieden die er niets van begrijpen:

De onsmakelijke grap wordt verklaard doordat Ajax als joodse club wordt gezien o.m. wegens een aantal joodse voorzitters als van Praag.

Hooligans zijn nu eenmaal racisten - cf hun oerwoudgeluiden bij zwarte spelers...

Ron Haleber
12-08-08, 09:59
Gewoonlijk reageer ik wat eleganter maar ik kan het nu, als volbloed Rotterdammer, even niet laten.
Amsterdam was toch die stad waar de mensen in mei 1940 met open mond en hun handen omhoog stonden te kijken naar wat voor mooie auto's die Duitsers bij zich haddden?

Grristelijk vakkundig opgevoede leugenaar:fpimp:

Wie organiseerde toen de Februari-staking wegens de deportatie vanm "onze" joden..? Wie legden tot woede van de nazi's werk en vervoer dagenlang plat?

Waar waren de fijn gristelijke Rotterdammers toen? Jullie plasten in je broek bij de Duitse joden-razzia's in jullie rommeldam!!

P.S. Zie mijn wapen van Amsterdam...

mark61
12-08-08, 11:22
Voor lieden die er niets van begrijpen:.

Waarom citeer je mij? Ik had wat vorm- en kopkeuzeaanmerkingen.

knuppeltje
12-08-08, 11:47
’Bommen-shirt’ niet welkom in De Kuip


Drie jaar geleden dreigde een deel van de Feyenoord-supporters een shirt van het Palestijnse nationale team te zullen aantrekken bij de wedstrijd in de Arena. Toen maakte de club duidelijk dat niet te accepteren. Bij fouillering werden enkele van die shirts afgepakt.


http://www.ad.nl/binnenland/2520404/rsquoBommenshirtrsquo_niet_welkom_in_De_Kuip.html

Daar ben je nu wel een beetje laat mee, drie jaar.
Of ben je weer lekker aan het fokken met die topictitel?
Eigenlijk ben je wel een heel gewone ordinaire relnicht.

Wortel
12-08-08, 12:04
Grristelijk vakkundig opgevoede leugenaar

Wie organiseerde toen de Februari-staking wegens de deportatie vanm "onze" joden..? Wie legden tot woede van de nazi's werk en vervoer dagenlang plat?

Waar waren de fijn gristelijke Rotterdammers toen? Jullie plasten in je broek bij de Duitse joden-razzia's in jullie rommeldam!!

Uit respect voor de slachtoffers laat ik het hier verder bij...

http://www.tweede-wereldoorlog.org/judell-in-rotterdam.html

Mark
12-08-08, 12:08
De dubbele behandeling is weer aanwezig, Amsterdammers mogen joden joden roepen en als de Rotterdammers dan vrolijk terug sissen dan mag dat weer niet.

Ron Haleber
12-08-08, 17:03
De dubbele behandeling is weer aanwezig, Amsterdammers mogen joden joden roepen en als de Rotterdammers dan vrolijk terug sissen dan mag dat weer niet.

Weer eentje die er niets van snapt!

Amsterdammers roepen absoluut geen "joden"... Want volgens jullie - zeker jij uit die boerennichterij bij Delft - zijn wij dat!

Rotterdammers - inclusief onze oranje onverteerbare Wortel-dominee - denken ons te kunnen beledigen door ons voor joden uit te schelden...

Wij zien dat met Ajax en met Job Cohen als een gotzpe...! :p

Domme boertjes van buuten! Zo zal Wortel voor hij mocht gaan studeren - dus in zijn jeugd - Jezus wel als een vrome gereformeerde Gristen heben gezien!:boer:

super ick
12-08-08, 17:16
Voor lieden die er niets van begrijpen:

De onsmakelijke grap wordt verklaard doordat Ajax als joodse club wordt gezien o.m. wegens een aantal joodse voorzitters als van Praag.

Hooligans zijn nu eenmaal racisten - cf hun oerwoudgeluiden bij zwarte spelers...

Het gaat terug tot voor de tweede wereldoorlog. Supporters van Ajax kwamen hoofdzakelijk uit het centrum en oost. Daar woonden veel Joden.
Heeft niets met Joodse achtergronden van voorzitters te maken. (dat moet jij toch weten als Adammer Ron?)
Supporters van andere clubs gebruikten Joden als scheldwoord waarna Ajaxsupporters de naam aannamen als een soort geuzennaam.
Op deze wijze heeft PSV het als schelden bedoelde 'boeren' ook overgenomen als een soort geuzennaam. (al was de Graafschap eigenlijk eerst).

Ron Haleber
12-08-08, 17:24
Uit respect voor de slachtoffers laat ik het hier verder bij...

http://www.tweede-wereldoorlog.org/judell-in-rotterdam.html

Terecht laat het er maar bij... Want de joodse slachtoffers keren zich om in hun graf...:handbang:

Jullie hadden na vier jaren - in 1944 - pas door dat er iets mis was... En dus kwamen Hagenezen bij jullie langs om jullie op te stoken eindelijk iets illegaals te gaan doen...

Natuurlijk liep dat falikant mis! Je moet geen onvolwassen boerenkinderen tijdens een oorlog serieus verzet laten plegen... :hihi:

Hadden die Hagenaars maar gezegd: Jongetjes, ga met die Moffen eens effe een balletje trappen... :ego:

Jullie Feijenoorders hadden dan wel met blauwe schenen thuis gekomen... Onze bondscoach riep wel "aanvallen" - maar aan dove oren... Dat was toen door de germaanse Manschaft wel verwacht... :ninja2:

Ron Haleber
12-08-08, 17:40
Het gaat terug tot voor de tweede wereldoorlog. Supporters van Ajax kwamen hoofdzakelijk uit het centrum en oost. Daar woonden veel Joden.
Heeft niets met Joodse achtergronden van voorzitters te maken. (dat moet jij toch weten als Adammer Ron?)
Supporters van andere clubs gebruikten Joden als scheldwoord waarna Ajaxsupporters de naam aannamen als een soort geuzennaam.



Historisch zit er misschien iets in... Maar R'damse onvolwassen jongens hebben dat historisch inzicht niet. Dat de Van Praags joods waren was wel bekend - en dus ook hun elftal... :eek:

Wortel
12-08-08, 19:16
Tjemig, Ron. Ik wist niet dat jij ook bij de harde kern van de F-side hoorde.:verward:

Was getekend: De kakkerlak himself :hihi::knipoog:

reallife
12-08-08, 23:05
Jullie hadden na vier jaren - in 1944 - pas door dat er iets mis was...

O ja?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Zadkine_rb_I.jpg/180px-Zadkine_rb_I.jpg

super ick
12-08-08, 23:27
Jullie hadden na vier jaren - in 1944 - pas door dat er iets mis was...

Ken je klassiekers Ron. Niet zo'n bijster slimme opmerking van je. In Rotterdam hadden ze het eerste goed door wat er speelde. Als bewijs vind je hier en daar nu een enkel monument in de binnenstad terwijl dat er voor mei 1940 vol stond.

ronald
12-08-08, 23:57
Voor lieden die er niets van begrijpen:

De onsmakelijke grap wordt verklaard doordat Ajax als joodse club wordt gezien o.m. wegens een aantal joodse voorzitters als van Praag.

Hooligans zijn nu eenmaal racisten - cf hun oerwoudgeluiden bij zwarte spelers...

Nou ja.... Kom ik weer aan... Van Praag was niet joods want zijn moeder was dat niet. Ook niet Sjakie Swart. Cohen, Cruijffs schoonvader ook niet. Coronel wel...blijven niet veel Joden over. Maar de naam na de oorlog heeft Ajax wel ja.
Zodra een deel van de supporters in het "veld" staan...vergeten ze alles. Ik ken de F-side hier en de Bunnik-side in Utrech.

ronald
13-08-08, 00:03
Weer eentje die er niets van snapt!

Amsterdammers roepen absoluut geen "joden"... Want volgens jullie - zeker jij uit die boerennichterij bij Delft - zijn wij dat!

Rotterdammers - inclusief onze oranje onverteerbare Wortel-dominee - denken ons te kunnen beledigen door ons voor joden uit te schelden...

Wij zien dat met Ajax en met Job Cohen als een gotzpe...! :p

Domme boertjes van buuten! Zo zal Wortel voor hij mocht gaan studeren - dus in zijn jeugd - Jezus wel als een vrome gereformeerde Gristen heben gezien!:boer:

Yep. "Joden" is Ajax-supporters' geuzennaam. De meeste Joden malen er niet om. Ook niet de joodse Ajax-supporters. In Israel snappen ze er helemaal niets van. Is ze ook niet uit teleggen.

Ik liep eens over de Albert Cuypmarkt roept er zo'n kraampjes opzetter: "He kijk es...een echte Ajax-supporter!" . Vond het wel grappig.

Ron, ik antwoord je nog wel hoor...ben namelijk niet de man van de herhalingen...maar je hoeft niet overal het geloof erbij te halen hoor.

ronald
13-08-08, 00:12
Het gaat terug tot voor de tweede wereldoorlog. Supporters van Ajax kwamen hoofdzakelijk uit het centrum en oost. Daar woonden veel Joden.
Heeft niets met Joodse achtergronden van voorzitters te maken. (dat moet jij toch weten als Adammer Ron?)
Supporters van andere clubs gebruikten Joden als scheldwoord waarna Ajaxsupporters de naam aannamen als een soort geuzennaam.
Op deze wijze heeft PSV het als schelden bedoelde 'boeren' ook overgenomen als een soort geuzennaam. (al was de Graafschap eigenlijk eerst).

Ajax zat in Watergraafsmeer. Woonden ook veel Joden. Maar voor de oorlog had je ook joodese voetbalclubs, Eendracht doet Winnen, EDW, aan de Middenweg, Maccabi. Pa Swart verkocht wel zuur en vlaggetjes bij Ajax en wellicht ging men er naar toe om te kijken.

H.P.Pas
13-08-08, 07:50
...ben namelijk niet de man van de herhalingen

:moe: Ik had net een slok koffie in mijn mond. Wil jij niet van die rare dingen zeggen.

mark61
13-08-08, 08:34
:moe: Ik had net een slok koffie in mijn mond. Wil jij niet van die rare dingen zeggen.

Is zo'n scherm nou waterdicht?

Ron Haleber
13-08-08, 11:49
Nou ja.... Kom ik weer aan... Van Praag was niet joods want zijn moeder was dat niet. Ook niet Sjakie Swart. Cohen, Cruijffs schoonvader ook niet. Coronel wel...blijven niet veel Joden over. Maar de naam na de oorlog heeft Ajax wel ja.
Zodra een deel van de supporters in het "veld" staan...vergeten ze alles. Ik ken de F-side hier en de Bunnik-side in Utrech.

Dit lijkt me de exacte informatie tav Ajax... De joodse verwantschap is duidelijk - en werd door niet-A'dammers gebruikt...

Ronald, zolang het maar geen reden voor anti-semitisme is, blijft het geroep onschuldig!:engel:

ronald
13-08-08, 21:11
:moe: Ik had net een slok koffie in mijn mond. Wil jij niet van die rare dingen zeggen.

Ja... niet als het niet hoeft. Maar ik doe ook iets in het onderwijs en dan mag je 100 keer herhalen voor iemand die het niet snapt....moet ik helpen schoonmaken?:o