PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran stuurt rakket de ruimte in (VIDEO)



Victory
17-08-08, 17:41
Iran launches satellite carrier into orbit

http://www.presstv.com/photo/20080817/davari20080817184131093.JPG

Iran successfully launches its first homemade Satellite carrier, Safir 1, opening a new chapter in the country's scientific achievements.

The launch of the new rocket from Iranian soil will pave the way for the country to send a lightweight telecommunications Satellite, Omid (meaning 'hope' in Persian), into orbit in the near future.

The domestically manufactured Omid Satellite will pass over the country six times a day to serve research purposes.

The launch of Safir 1 was aimed at improving the country's space industries. Safir 1 tested remote sensing, Satellite telemetry, and geographic information system (GIS) technology as well as remote and ground station data processing.

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=66828&sectionid=351020101

Victory
17-08-08, 17:46
http://nl.youtube.com/watch?v=UYGMXXD33H0

mark61
17-08-08, 18:04
Dat fabelachtige iq van jou helpt helaas niet bij het spellen.

Maarre, waar, wanneer, hoe, wat? Welke baan volgt ie? (orbit = baan om de aarde)

Je kan ook gewoon het BBC-filmpje posten hoor, staat wat betrouwbaarder, al is de bron hetzelfde:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7566898.stm

Iran has successfully launched its first domestically made communications satellite into space, according to reports.

Iranian TV showed what it said was the launch of the satellite called Safir-e Omid (Hope Envoy) in darkness.

Al begrepen ze het wat verkeerd blijkbaar, die satelliet moet nog gelanceerd worden. Dan vraag je je af hoeveel van die draagraketten ze wel niet hebben.

Apart dat de CIA etc. dat allemaal niet door hadden.

Vzv. ik weet, maar ik ben geen expert, is een satelliet óf een telecommunicatiesatelliet (en heeft dan een geostationaire baan, anders heb je er niets aan) óf een remote sensinggeval. In dit geval ongetwijfeld het tweede, een spionagesatelliet dus :hihi: Ik gun het ze van harte hoor, kunnen ze ook eens bij Bush in de achtertuin gluren.

Ik weet niet wat de Iraanse definitie van 'ruimte' is, maar ik schat dat ze een raket recht de lucht in hebben geschoten, die daarna weer naar beneden dondert. Het woord 'orbit' wordt nl. in de tekst niet meer genoemd, althans niet voor deze lancering.

Victory
17-08-08, 18:24
Mark -> :schreeuw:

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/3_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/1_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/5_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/9_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/8_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/7_8705270623_L600.jpg

Koala64
17-08-08, 18:44
Alsof er nog niet genoeg ruimteschroot in een baan om de aarde draait. :moe:

mark61
17-08-08, 18:47
Alsof er nog niet genoeg ruimteschroot in een baan om de aarde draait. :moe:

Nou zeg, gun die Iraniyan ook een verzetje.

En daarvoor kom jij uit je hol gekropen? :hihi: Welkom broedert!

1973Tanger
17-08-08, 18:48
Het gaat meer om de capaciteit het te kunnen lanceren. Zullen de VS niet happy mee wezen.

Joesoef
17-08-08, 18:52
Alsof er nog niet genoeg ruimteschroot in een baan om de aarde draait. :moe:

Hey, dat schroot is anders wel Halal :ego:. Ma goe, het zal wel de nodige zenuwachtigheid opwekken in het westen. Gaat toch al zo lekker in die hoek van de wereld.

Joesoef
17-08-08, 18:53
Het gaat meer om de capaciteit het te kunnen lanceren. Zullen de VS niet happy mee wezen.


Zo is het maar net, wat dat betreft ben ik voor kernwapens, elk land heeft recht om de rest van de wereld plat te gooien.

1973Tanger
17-08-08, 18:58
Zo is het maar net, wat dat betreft ben ik voor kernwapens, elk land heeft recht om de rest van de wereld plat te gooien.

Vergeet niet te verdedigen tegen dergelijke debielen.

mark61
17-08-08, 18:58
Het gaat meer om de capaciteit het te kunnen lanceren. Zullen de VS niet happy mee wezen.

Lanceren kunnen ze als de beste, dat wisten we al. Volgens het artikel is het bijzondere dat deze raket een satelliet in een baan om de aarde kan brengen.

Dat kunnen verder bij mijn weten alleen de VS, Rusland, de ESA, India en China. Dus het zou revolutionair zijn.

We weten nu wel waarom de gemiddelde Iraniër op een houtje moet bijten en geen benzine krijgt.

mark61
17-08-08, 19:00
Zo is het maar net, wat dat betreft ben ik voor kernwapens, elk land heeft recht om de rest van de wereld plat te gooien.


:hihi: Sji'i on the rampage

1973Tanger
17-08-08, 19:00
Lanceren kunnen ze als de beste, dat wisten we al. Volgens het artikel is het bijzondere dat deze raket een satelliet in een baan om de aarde kan brengen.

Dat kunnen verder bij mijn weten alleen de VS, Rusland, de ESA, India en China. Dus het zou revolutionair zijn.

We weten nu wel waarom de gemiddelde Iraniër op een houtje moet bijten en geen benzine krijgt.

Het lanceren op lange afstand.

Joesoef
17-08-08, 19:03
Vergeet niet te verdedigen tegen dergelijke debielen.

Er valt niets te verdedigen als de rest van de wereld up-in-smoke is.

1973Tanger
17-08-08, 19:07
Zo is het maar net, wat dat betreft ben ik voor kernwapens, elk land heeft recht om de rest van de wereld plat te gooien.


Trouwens Joesoef, heb ik een prachtige reportage gezien op Canvas (waar belgen beter en objectiever dan nederlanders in zijn), genaamd 'de weg naar Mekka'. Deze aflevering ging over inside Iran. Het was erg informatief en leerzaam, heb ook meer begrip opgedaan ten aanzien van het shjieisme. Hele vriendelijke mensen, die het maar niet kunnen geloven dat andere mensen hun als het as van het kwaad zien.

1973Tanger
17-08-08, 19:09
Er valt niets te verdedigen als de rest van de wereld up-in-smoke is.



:hihi:

Joesoef
17-08-08, 19:14
Trouwens Joesoef, heb ik een prachtige reportage gezien op Canvas (waar belgen beter en objectiever dan nederlanders in zijn), genaamd 'de weg naar Mekka'. Deze aflevering ging over inside Iran. Het was erg informatief en leerzaam, heb ook meer begrip opgedaan ten aanzien van het shjieisme. Hele vriendelijke mensen, die het maar niet kunnen geloven dat andere mensen hun als het as van het kwaad zien.

Mag je ook tegen vic zeggen hoor ;). Heb die rapportage geloof ik eens op de BBC gezien? Heb geen canvas :rood: , satelliet geval

1973Tanger
17-08-08, 19:19
Mag je ook tegen vic zeggen hoor ;). Heb die rapportage geloof ik eens op de BBC gezien? Heb geen canvas :rood: , satelliet geval

In Teheran Canvas ontvangen wordt moeilijk ja. Maar ik ben achteraf heel anders gaan kijken tegen die islamitische republiek.

Joesoef
17-08-08, 19:28
In Teheran Canvas ontvangen wordt moeilijk ja. Maar ik ben achteraf heel anders gaan kijken tegen die islamitische republiek.

Noppe, thuis is Holland :tik:

1973Tanger
17-08-08, 19:31
Noppe, thuis is Holland :tik:

Heb je dan ook geen kabel of digitenne naast je sateliet? Darkside of the moon jouw thuis? :hihi:

John2
17-08-08, 19:46
Er valt niets te verdedigen als de rest van de wereld up-in-smoke is.

Wij hebben een rook verbod, dus geld niet voor de cafe's :engel:

Joesoef
17-08-08, 19:48
Heb je dan ook geen kabel of digitenne naast je sateliet? Darkside of the moon jouw thuis? :hihi:


Noppe, alleen sateliet. Ons bent zuunnig.

1973Tanger
17-08-08, 19:50
Noppe, alleen sateliet. Ons bent zuunnig.


Ik laat me door alle twee bedienen.

mark61
17-08-08, 19:53
Het lanceren op lange afstand.

Ik weet niet wat deze zin betekent, maar als Iran een raket 2000 km ver kan schieten kunnen ze hem vast ook wel 2000 km omhoog schieten. Das vast makkkelijker, ballistisch gezien.

Dus de nieuwigheid moet nog blijken, evenals het vermogen een satelliet in een baan om de aarde te brengen, zoals het artikel beweert.

mark61
17-08-08, 19:55
Trouwens Joesoef, heb ik een prachtige reportage gezien op Canvas (waar belgen beter en objectiever dan nederlanders in zijn), genaamd 'de weg naar Mekka'. Deze aflevering ging over inside Iran. Het was erg informatief en leerzaam, heb ook meer begrip opgedaan ten aanzien van het shjieisme. Hele vriendelijke mensen, die het maar niet kunnen geloven dat andere mensen hun als het as van het kwaad zien.

Ik heb die serie ook gezien. De presentator ging zich te buiten aan domme, denigrerende opmerkingen over moslims, maar dat is jou gelukkig ontgaan.

Wel zag je Iraanse sji'ieten in Libanon in een maronitische (katholieke) kerk gezellig meebidden tot Maria :)

Iraniërs zijn lief. De meesten dan toch.

mark61
17-08-08, 19:57
Mag je ook tegen vic zeggen hoor ;). Heb die rapportage geloof ik eens op de BBC gezien? Heb geen canvas :rood: , satelliet geval

De serie was Vloms, van ene Johan Leysen meen ik. Dus op de beeb zal je hem wel nooit kunnen zien.

1973Tanger
17-08-08, 19:59
Ik heb die serie ook gezien. De presentator ging zich te buiten aan domme, denigrerende opmerkingen over moslims, maar dat is jou gelukkig ontgaan.

Wel zag je Iraanse sji'ieten in Libanon in een maronitische (katholieke) kerk gezellig meebidden tot Maria :)

Iraniërs zijn lief. De meesten dan toch.


Daar mag jij een voorbeeld aan nemen met je vooringenomenheid.

1973Tanger
17-08-08, 20:01
Ik weet niet wat deze zin betekent, maar als Iran een raket 2000 km ver kan schieten kunnen ze hem vast ook wel 2000 km omhoog schieten. Das vast makkkelijker, ballistisch gezien.

Dus de nieuwigheid moet nog blijken, evenals het vermogen een satelliet in een baan om de aarde te brengen, zoals het artikel beweert.



Duidelijk mijnheer de rakketgeleerde?

reallife
17-08-08, 20:15
Ik heb die serie ook gezien. De presentator ging zich te buiten aan domme, denigrerende opmerkingen over moslims, maar dat is jou gelukkig ontgaan.

Wel zag je Iraanse sji'ieten in Libanon in een maronitische (katholieke) kerk gezellig meebidden tot Maria :)

Iraniërs zijn lief. De meesten dan toch.

Er is ook een boek van.

Victory
17-08-08, 20:30
Ik weet niet wat deze zin betekent, maar als Iran een raket 2000 km ver kan schieten kunnen ze hem vast ook wel 2000 km omhoog schieten. Das vast makkkelijker, ballistisch gezien.

Dus de nieuwigheid moet nog blijken, evenals het vermogen een satelliet in een baan om de aarde te brengen, zoals het artikel beweert.
http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_velocity

Een raket met een horizontaal bereik van 2000km zou misschien niet eens 100km hoogte kunnen halen bij een verticaal traject. Met andere woorden, horizontaal bereik is zeker niet gelijk aan verticaal bereik.

De satelliet zal in een 650km orbit geplaatst worden.

mark61
17-08-08, 20:32
Daar mag jij een voorbeeld aan nemen met je vooringenomenheid.

Aan Johan Leysen's domme opmerkingen over de islam?

Vooringenomenheid? Over wat?

1973Tanger
17-08-08, 20:35
http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_velocity

Een raket met een horizontaal bereik van 2000km zou misschien niet eens 100km hoogte kunnen halen bij een verticaal traject. Met andere woorden, horizontaal bereik is zeker niet gelijk aan verticaal bereik.

De satelliet zal in een 650km orbit geplaatst worden.


Maak dat onze Mark61 maar wijs?

mark61
17-08-08, 20:36
http://en.wikipedia.org/wiki/Escape_velocity

Een raket met een horizontaal bereik van 2000km zou misschien niet eens 100km hoogte kunnen halen bij een verticaal traject. Met andere woorden, horizontaal bereik is zeker niet gelijk aan verticaal bereik.

Nee, dat beweerde ik ook niet speciaal. Maar na 'ontsnapping' maakt het niet veel meer uit natuurlijk, enfin, tot je met de zon te maken krijgt. Ik neem aan dat ruim voor die 100 km aan de aantrekkingskracht van de aarde ontsnapt bent? Weet jij dat?

mark61
17-08-08, 20:38
Maak dat onze Mark61 maar wijs?

Wat heb jij dit weekend? Wat heb ik jou misdaan?

Victory
17-08-08, 21:22
Je kunt eigenlijk nooit ontsnappen aan de zwaartekracht van de aarde of dat van andere planeten, ongeacht hoe ver je bent van de planeet. Je kunt wel afstanden bereiken waar je er minder last van hebt. Een object dat vanaf de aarde gelanceerd word moet een snelheid van 11.2 km/s kunnen bereiken wilt het aan de aarde kunnen ontsnappen. Als het deze snelheid niet bereikt komt het tijdelijk terecht in een lage orbit of crasht terug in de aarde.

Met een 'gewone raket' zou je maximaal een snelheid van 4 km/s kunnen bereiken. Je kan er dus weinig mee.

mark61
17-08-08, 21:28
Je kunt eigenlijk nooit ontsnappen aan de zwaartekracht van de aarde of dat van andere planeten, ongeacht hoe ver je bent van de planeet.

Ja hehe. Maar op welke hoogte heb je die extra voortstuwing niet meer nodig? Alle raketten die ik ken werpen alle trappen af, alleen het bemanningscompartiment plus nog een bescheiden motor blijven over.

Witte78
17-08-08, 22:13
Ja hehe. Maar op welke hoogte heb je die extra voortstuwing niet meer nodig? Alle raketten die ik ken werpen alle trappen af, alleen het bemanningscompartiment plus nog een bescheiden motor blijven over.

Een baan om de aarde betekend eigenlijk dat je een object precies in een richting stuurt dat het constant blijft vallen door de zwaartekracht zonder dat het neerstort of wegvliegt. Voor het ontsnappen van de zwaarte kracht van de aarde moet je best ver weg, volgens mij is er op die afstand niet veel te beleven.

H.P.Pas
17-08-08, 22:21
Wat heb jij dit weekend? Wat heb ik jou misdaan?

Volle maan.
Serieus.

1973Tanger
17-08-08, 22:44
Ja hehe. Maar op welke hoogte heb je die extra voortstuwing niet meer nodig? Alle raketten die ik ken werpen alle trappen af, alleen het bemanningscompartiment plus nog een bescheiden motor blijven over.


Hai Mark, eve een gewetensvraag tussendoor. Eerder gaf je ergens aan dat het de schuld is van het oosten dat ze zich niet hebben meeontwikkeld met de concurenten. Nu ze dat in Iran aan het inhalen zijn, mag dat opeens niet meer?

1973Tanger
17-08-08, 22:45
Volle maan.
Serieus.


:hihi:

Al Sawt
17-08-08, 22:46
Iran launches satellite carrier into orbit

http://www.presstv.com/photo/20080817/davari20080817184131093.JPG

Iran successfully launches its first homemade Satellite carrier, Safir 1, opening a new chapter in the country's scientific achievements.

The launch of the new rocket from Iranian soil will pave the way for the country to send a lightweight telecommunications Satellite, Omid (meaning 'hope' in Persian), into orbit in the near future.

The domestically manufactured Omid Satellite will pass over the country six times a day to serve research purposes.

The launch of Safir 1 was aimed at improving the country's space industries. Safir 1 tested remote sensing, Satellite telemetry, and geographic information system (GIS) technology as well as remote and ground station data processing.

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=66828&sectionid=351020101
Al met al goed nieuws.

Kunnen ze potentiele doelen van VS en Israel in MO goed in de kaart brengen.

1973Tanger
17-08-08, 22:49
Al met al goed nieuws.

Kunnen ze potentiele doelen van VS en Israel in MO goed in de kaart brengen.


Inderdaad, daar had ik niet eens aan gedacht. Waarom moeten ze daar weer een stokje voor steken? Als ze wat doen en ergens werk van maken is het weer niet goed en maar eindeloos klagen.

H.P.Pas
17-08-08, 22:51
Een baan om de aarde betekend eigenlijk dat je een object precies in een richting stuurt dat het constant blijft vallen door de zwaartekracht zonder dat het neerstort of wegvliegt. Voor het ontsnappen van de zwaarte kracht van de aarde moet je best ver weg, volgens mij is er op die afstand niet veel te beleven.

Valt wel mee.
Even met de natte vinger:
Op 8000km bedraagt de zwaartekracht nog 10%.
Op 18.000km 1%.

1973Tanger
17-08-08, 22:59
Valt wel mee.
Even met de natte vinger:
Op 8000km bedraagt de zwaartekracht nog 10%.
Op 18.000km 1%.

Dan kom je toch nog een heel eind met een geladen balistische raket.

IbnRushd
17-08-08, 23:12
Iran lanceert nepsatelliet om raket te testen

Gepubliceerd: vandaag 19:23
Update: vandaag 22:41

Iran heeft zondag een nepsatelliet gelanceerd. Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA, dat eerder meldde dat het om een echte satelliet ging.

De nepsatelliet werd gelanceerd om de zelfgebouwde draagraket Safir (Ambassadeur) vanaf een lanceerplatform in de woestijn in Noord-Iran te testen.

Iran ligt overhoop met het Westen, dat het islamitische land ervan verdenkt in het geheim kernwapens te bouwen. Met de draagraketten zouden ook wapens gelanceerd kunnen worden. Iran zegt daarvoor geen plannen te hebben.

Het Witte Huis noemde de Iraanse raketlancering zondag 'verontrustend' omdat deze technologie ook militair gebruikt kan worden.

De Verenigde Staten gaan een raketafweersysteem in Oost-Europa bouwen om eventuele aanvallen met langeafstandsraketten uit 'schurkenstaten' als Iran en Noord-Korea af te weren. Het raketschild bestaat uit twee bases, in Polen en Tsjechië.

depers.nl

1973Tanger
17-08-08, 23:18
Iran lanceert nepsatelliet om raket te testen

Gepubliceerd: vandaag 19:23
Update: vandaag 22:41

Iran heeft zondag een nepsatelliet gelanceerd. Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA, dat eerder meldde dat het om een echte satelliet ging.

De nepsatelliet werd gelanceerd om de zelfgebouwde draagraket Safir (Ambassadeur) vanaf een lanceerplatform in de woestijn in Noord-Iran te testen.

Iran ligt overhoop met het Westen, dat het islamitische land ervan verdenkt in het geheim kernwapens te bouwen. Met de draagraketten zouden ook wapens gelanceerd kunnen worden. Iran zegt daarvoor geen plannen te hebben.

Het Witte Huis noemde de Iraanse raketlancering zondag 'verontrustend' omdat deze technologie ook militair gebruikt kan worden.

De Verenigde Staten gaan een raketafweersysteem in Oost-Europa bouwen om eventuele aanvallen met langeafstandsraketten uit 'schurkenstaten' als Iran en Noord-Korea af te weren. Het raketschild bestaat uit twee bases, in Polen en Tsjechië.

depers.nl


"Schurkenstaten?" Dat wordt een nieuwe wapenwedloop en ik hoop dat Iran op den duur een pact zal sluiten met Noord-Korea, China en desnoods Rusland om aan deze aankomende wedloop deel te nemen.

Witte78
17-08-08, 23:55
Valt wel mee.
Even met de natte vinger:
Op 8000km bedraagt de zwaartekracht nog 10%.
Op 18.000km 1%.

Onsnappen is ook geen duidelijke term, zoals Victory als zei. Maar toch, wil je de zwaartekracht van de aarde kunnen verwaarlozen moet je wel aardig ver zijn volgens mij. Wij kunnen zelfs de zwaartekracht van de maan vrij goed merken, en die zit op 384.450 (aldus wikipedia)

H.P.Pas
18-08-08, 00:40
Onsnappen is ook geen duidelijke term, zoals Victory als zei. Maar toch, wil je de zwaartekracht van de aarde kunnen verwaarlozen moet je wel aardig ver zijn volgens mij. Wij kunnen zelfs de zwaartekracht van de maan vrij goed merken, en die zit op 384.450 (aldus wikipedia)

- Ik heb een rekenfoutje gemaakt.:o-
-De straal van de aarde (R) = 6000km.
- Zwaartekracht (valversnelling) is omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand tot het aardmiddelpunt.

Als op afstand x de valversnelling nog 1% bedraagt geldt:

6000**2 / (6000 +x)**2 = 1/100
-> 6000 = 1/10 (6000 + X)
-> X = (10 * 5400) = 54.000 km

1973Tanger
18-08-08, 00:54
- Ik heb een rekenfoutje gemaakt.:o-
-De straal van de aarde (R) = 6000km.
- Zwaartekracht (valversnelling) is omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand tot het aardmiddelpunt.

Als op afstand x de valversnelling nog 1% bedraagt geldt:

6000**2 / (6000 +x)**2 = 1/100
-> 6000 = 1/10 (6000 + X)
-> X = (10 * 5400) = 54.000 km


Dus die raket met kernkop heeft kennelijk een veel groter bereik?

Witte78
18-08-08, 01:10
Dus die raket met kernkop heeft kennelijk een veel groter bereik?

Eenmaal in een baan is het bereik voor menselijke begrippen oneindig, mits je een zetje in de goeie richting geeft.

1973Tanger
18-08-08, 01:44
Volle maan.
Serieus.


Houdt het liever maar op een maansverduistering.

mark61
18-08-08, 10:59
Maak dat onze Mark61 maar wijs?

Hou es op met je domme en infantiele geziek. Hoe oud ben je nou? 35 toch?

mark61
18-08-08, 11:01
Valt wel mee.
Even met de natte vinger:
Op 8000km bedraagt de zwaartekracht nog 10%.
Op 18.000km 1%.

Oh dat wilde ik even weten, in welke orde van grootte je dan moet zien. Toch nog meer dan ik verwachtte.

John2
18-08-08, 11:36
Mark -> :schreeuw:

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/3_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/1_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/5_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/9_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/8_8705270623_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/7_8705270623_L600.jpg

Ik hoop toch voor iran dat de foto's die jij hier toont het gaat om een proto type en niet om een orginele raket die zij lanceren?
De kop van de raket is een beetje ruw waardoor hij veel weerstand zal ondervinden en verder lijkt het stuwgedeelte op een aanelkaar geplakt toiletrolletjes.
Vind het trouwens wel een goed idee om de stabilisatie vinnen te nummeren van 1 t/m 4.
En jammer vind ik dat Iran nog werkt met een stuwmotor en niet de allernieuwste uitvinding de explosiemotor, want als goede vriend van Rusland had ik toch wel verwacht dat rusland dit geheim had gedeeld met Iran.
In iedergeval leuke foto's al vind ik deze raket verdacht veel lijken op de nieuwe raket die word gebouwd door rusland/amerika.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://californiasurfdude.web-log.nl/mijn_weblog/images/rocket_vertical_breakdown.gif&imgrefurl=http://californiasurfdude.web-log.nl/&h=784&w=400&sz=110&hl=nl&start=45&tbnid=PkkK2ok3Yi3eiM:&tbnh=143&tbnw=73&prev=/images%3Fq%3Drussische%2Braket%26start%3D36%26gbv% 3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN

Victory
18-08-08, 12:09
http://www4.irna.ir/NewsMedia/Photo/Larg_Pic/2008%5C8%5C17%5Cimg633546047758906250.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8705/ImageReports/8705270623/13_8705270623_L600.jpg

Mark
18-08-08, 12:33
Dat kunnen verder bij mijn weten alleen de VS, Rusland, de ESA, India en China. Dus het zou revolutionair zijn.
.

Japan kan het ook

Orandajin
18-08-08, 12:50
Iran launches satellite carrier into orbit

http://www.presstv.com/photo/20080817/davari20080817184131093.JPG

Iran successfully launches its first homemade Satellite carrier, Safir 1, opening a new chapter in the country's scientific achievements.

The launch of the new rocket from Iranian soil will pave the way for the country to send a lightweight telecommunications Satellite, Omid (meaning 'hope' in Persian), into orbit in the near future.

The domestically manufactured Omid Satellite will pass over the country six times a day to serve research purposes.

The launch of Safir 1 was aimed at improving the country's space industries. Safir 1 tested remote sensing, Satellite telemetry, and geographic information system (GIS) technology as well as remote and ground station data processing.

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=66828&sectionid=351020101
En dat alles weer voor "vreedzame" doeleinden?

Bombardeer Iran nu voordat het te laat is!

Orandajin
18-08-08, 12:52
Vergeet niet te verdedigen tegen dergelijke debielen.

Verstandigere landen ontwikkelen daarom ook een raketschild. Maar nog beter om af te wachten totdat we moeten "terugkoppen" met alle risico's van dien voor onze burgerbevolkingsconcentraties nogmaals:

Bombardeer Iran nu voordat het te laat is!

Al Sawt
18-08-08, 20:38
Het is gelukkig maar een kwestie van tijd of Iran zal beschikking krijgen over een effectieve arsenaal lange afstandraketten.

Genoeg om agressors in te tomen.


Ik hoop toch voor iran dat de foto's die jij hier toont het gaat om een proto type en niet om een orginele raket die zij lanceren?
De kop van de raket is een beetje ruw waardoor hij veel weerstand zal ondervinden en verder lijkt het stuwgedeelte op een aanelkaar geplakt toiletrolletjes.
Vind het trouwens wel een goed idee om de stabilisatie vinnen te nummeren van 1 t/m 4.
En jammer vind ik dat Iran nog werkt met een stuwmotor en niet de allernieuwste uitvinding de explosiemotor, want als goede vriend van Rusland had ik toch wel verwacht dat rusland dit geheim had gedeeld met Iran.
In iedergeval leuke foto's al vind ik deze raket verdacht veel lijken op de nieuwe raket die word gebouwd door rusland/amerika.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://californiasurfdude.web-log.nl/mijn_weblog/images/rocket_vertical_breakdown.gif&imgrefurl=http://californiasurfdude.web-log.nl/&h=784&w=400&sz=110&hl=nl&start=45&tbnid=PkkK2ok3Yi3eiM:&tbnh=143&tbnw=73&prev=/images%3Fq%3Drussische%2Braket%26start%3D36%26gbv% 3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN

Explosiemotor?????????? Graag nader uitleg.

Overigens zijn er maar twee soorten motoren voor raketten. Liquid en solidfuel. Laatste is veel moderner en gelukkig heeft Iran beschikking over deze technologie.

1973Tanger
18-08-08, 20:40
Verstandigere landen ontwikkelen daarom ook een raketschild. Maar nog beter om af te wachten totdat we moeten "terugkoppen" met alle risico's van dien voor onze burgerbevolkingsconcentraties nogmaals:

Bombardeer Iran nu voordat het te laat is!

Dus je hebt geen enkel bezwaar dat daarbij de hele regio (inclusief Israël) weggevaagd wordt?

mark61
18-08-08, 20:43
En dat alles weer voor "vreedzame" doeleinden?

Bombardeer Iran nu voordat het te laat is!

Het lijkt me zowel praktischer als aanbevelenswaardiger jou te bombarderen.

mark61
18-08-08, 20:44
Explosiemotor?????????? Graag nader uitleg.


Sjonnie had gedacht aan een 8 cylinder diesel, zo doen de Russen dat ook :hihi:

1973Tanger
18-08-08, 21:03
Sjonnie had gedacht aan een 8 cylinder diesel, zo doen de Russen dat ook :hihi:

Ben jij ook niet van oordeel dat hier op maroc.nl een machtstrijd (misschien een koude oorlog) gevoerd wordt Mark? :hihi:

mark61
18-08-08, 21:14
Ben jij ook niet van oordeel dat hier op maroc.nl een machtstrijd (misschien een koude oorlog) gevoerd wordt Mark? :hihi:

Ik zie er zelfs een heel zooitje. Moslims - gare ongelovigen, communisten - nazi's, zionisten - normale mensen.

1973Tanger
18-08-08, 21:15
Ik zie er zelfs een heel zooitje. Moslims - gare ongelovigen, communisten - nazi's, zionisten - normale mensen.


Tot welke van je opsomming behoor jij?

mark61
18-08-08, 21:18
Tot welke van je opsomming behoor jij?

Ongelovig en normaal. Ik heb met vrijwel geen enkel isme wat.

1973Tanger
18-08-08, 21:20
Ongelovig en normaal. Ik heb met vrijwel geen enkel isme wat.

Weet je dat wel zeker?

mark61
18-08-08, 21:40
Weet je dat wel zeker?

Jazeker. Al heb je hier volk dat achter elk willekeurig woord -isme plakt.

Paludisme, ken je dat?

1973Tanger
18-08-08, 21:49
Jazeker. Al heb je hier volk dat achter elk willekeurig woord -isme plakt.

Paludisme, ken je dat?


Misschien een ziekte?

mark61
18-08-08, 21:52
Misschien een ziekte?


Juistem, beter bekend als malaria. Ismes, das ejcht niet goed voor een mens.

1973Tanger
18-08-08, 21:54
Juistem, beter bekend als malaria. Ismes, das ejcht niet goed voor een mens.


Dergelijke ziektes moeten dan ook met wortel en tak bestreden worden (om het genezingsproces te bevorderen).

mark61
18-08-08, 22:01
Dergelijke ziektes moeten dan ook met wortel en tak bestreden worden (om het genezingsproces te bevorderen).

Juist. Momenteel heeft de wereld als geheel het meest last van nationalisme. De islam was eigenlijk de enige stroming die daar fel op tegen was.

Desalniettemin hebben ook moslims soms de onzalige verbintenis met nationalisme gemaakt. In Turkije bijvoorbeeld. De roemruchte Türk-Islam sentezi. Ik neem aan dat je het Frans er wel uit haalt :hihi:

Oei, ik ga Sawti achter me aan krijgen...

1973Tanger
18-08-08, 22:08
Juist. Momenteel heeft de wereld als geheel het meest last van nationalisme. De islam was eigenlijk de enige stroming die daar fel op tegen was.

Desalniettemin hebben ook moslims soms de onzalige verbintenis met nationalisme gemaakt. In Turkije bijvoorbeeld. De roemruchte Türk-Islam sentezi. Ik neem aan dat je het Frans er wel uit haalt :hihi:

Oei, ik ga Sawti achter me aan krijgen...

Nou in die zin is de islam voor wat betreft de grondslagen van het geloof zeer nationalistisch en conservatief. Maar dat is denk ik logisch.

mark61
18-08-08, 22:18
Nou in die zin is de islam voor wat betreft de grondslagen van het geloof zeer nationalistisch en conservatief. Maar dat is denk ik logisch.

Last time I checked was de islam nog tegen elk onderscheid tussen de gelovigen qua ras en afkomst. Ik weet niet wat jouw definitie van nationalisme is. Ik dacht niet dat het de bedoeling was dat moslims elkaar de harses insloegen omdat ze een andere taal spreken.

Al Sawt
18-08-08, 23:18
Sjonnie had gedacht aan een 8 cylinder diesel, zo doen de Russen dat ook :hihi:
Misschien is het handig om een psychiater als een moderator te hebben.
Om Maroc.nl te behouden voor normale bezoekers.

mark61
18-08-08, 23:31
Misschien is het handig om een psychiater als een moderator te hebben.
Om Maroc.nl te behouden voor normale bezoekers.

Ik ben bang dat het budget dat niet toelaat. We zullen ons moeten behelpen met zelfhulp.

Als is e-health, gezondheidszorg via internet, in opkomst. Dus mss dat VWS een extra subsdie kan verlenen. Ik weet alleen niet of er een psychater opgewassen is tegen Ronald.

mark61
18-08-08, 23:33
Japan kan het ook

Jah ik twijfelde nog. Doet hij het al dan? Staat me iets bij van een satelliet, maar de draagraket deed het nog niet helemaal. Maar ff van Noord-Korea lenen dan.

1973Tanger
19-08-08, 00:15
Last time I checked was de islam nog tegen elk onderscheid tussen de gelovigen qua ras en afkomst. Ik weet niet wat jouw definitie van nationalisme is. Ik dacht niet dat het de bedoeling was dat moslims elkaar de harses insloegen omdat ze een andere taal spreken.

:confused: Dat je jezelf als ongelovige typeert begrijp ik. Zonder in politieke termen te denken beschouwen moslims overal vandaan zich deelgenoten van de Oemah en dat opzich is nationalistisch.

1973Tanger
19-08-08, 00:17
Ik ben bang dat het budget dat niet toelaat. We zullen ons moeten behelpen met zelfhulp.

Als is e-health, gezondheidszorg via internet, in opkomst. Dus mss dat VWS een extra subsdie kan verlenen. Ik weet alleen niet of er een psychater opgewassen is tegen Ronald.


Wat bazel je nou? Ben je wel normaal, of moet ik ook daaraan twijfelen?

mark61
19-08-08, 00:18
:confused: Dat je jezelf als ongelovige typeert begrijp ik. Zonder in politieke termen te denken beschouwen moslims overal vandaan zich deelgenoten van de Oemah en dat opzich is nationalistisch.

Huh? Lees es een boek over nationalisme, want hier heb jij duidelijk geen kaas van gegeten. Of vraag het al-Sawt.

Niet-politiek nationalisme is een contradictio in terminis. Een natie kan niet alleen op grond van godsdienst worden geformuleerd.

Op het moment dat nationalistische Arabieren zich willen afscheiden van het Osmaanse rijk is er van een oemma dus geen sprake meer. En draait het om taal en cultuur.

Enfin.

1973Tanger
19-08-08, 00:20
Huh? Lees es een boek over nationalisme, want hier heb jij duidelijk geen kaas van gegeten. Of vraag het al-Sawt.

Niet-politiek nationalisme is een contradictio in terminis. Een natie kan niet alleen op grond van godsdienst worden geformuleerd.

Op het moment dat nationalistische Arabieren zich willen afscheiden van het Osmaanse rijk is er van een oemma dus geen sprake meer. En draait het om taal en cultuur.

Enfin.


Ik heb het niet over politieke nationalisme. Ik begrijp dat jij dat altijd met islam wil associeren. Nationalisme is gewoon ergens een sterke voorliefde voor hebben zonder in al die politieke termen van je te denken.

John2
19-08-08, 02:02
=Al Sawt;3699517]Het is gelukkig maar een kwestie van tijd of Iran zal beschikking krijgen over een effectieve arsenaal lange afstandraketten.

Genoeg om agressors in te tomen.
Pas dan maar op dat de agressor Iran voor deze tijd niet van de kaart veegt.


Explosiemotor?????????? Graag nader uitleg.
Waarbij de verbranding in vorm van een explosie buiten de motor plaats vind.
Je kunt het beste vergelijken met een kogel die je steeds maar weer afschiet maar dan op basis van zuurstof, waterstof en het zou iets te maken hebben met de nieuwe reactor in frankrijk die word gebruikt voor fusie van gassen, vraag me daar niet exact alles over want ik ben geen kernficicus?


Overigens zijn er maar twee soorten motoren voor raketten. Liquid en solidfuel. Laatste is veel moderner en gelukkig heeft Iran beschikking over deze technologie.

Waarom koopt ze dan nog steeds de ouwe russische raketten als zij zelf de capiciteiten voor een volwaardig raket?

John2
19-08-08, 02:02
=Al Sawt;3699517]Het is gelukkig maar een kwestie van tijd of Iran zal beschikking krijgen over een effectieve arsenaal lange afstandraketten.

Genoeg om agressors in te tomen.
Pas dan maar op dat de agressor Iran voor deze tijd niet van de kaart veegt.


Explosiemotor?????????? Graag nader uitleg.
Waarbij de verbranding in vorm van een explosie buiten de motor plaats vind.
Je kunt het beste vergelijken met een kogel die je steeds maar weer afschiet maar dan op basis van zuurstof, waterstof en het zou iets te maken hebben met de nieuwe reactor in frankrijk die word gebruikt voor fusie van gassen, vraag me daar niet exact alles over want ik ben geen kernficicus?


Overigens zijn er maar twee soorten motoren voor raketten. Liquid en solidfuel. Laatste is veel moderner en gelukkig heeft Iran beschikking over deze technologie.

Waarom koopt ze dan nog steeds de ouwe russische raketten als zij zelf de capiciteiten voor een volwaardig raket?