PDA

Bekijk Volledige Versie : Rabbijn: Laat terreurverdachte Soumaya S. vrij



ronald
19-08-08, 18:02
http://www.elsevier.nl/web/10200017/Nieuws/Nederland/Rabbijn-Laat-terreurverdachte-Soumaya-S.-vrij.htm

Rabbijn: Laat terreurverdachte Soumaya S. vrij

dinsdag 19 augustus 2008 07:49

Rabbijn Aryeh Leib Heintz, geestelijke in gevangenissen, vindt dat de 25-jarige Soumaya S., verdacht van moslimterrorisme, een rolmodel kan zijn en dat ze moet worden vrijgelaten.

Soumaya S. zou volgens de rabbijn een goed rolmodel zijn
Arrestaties
In 2005 werd S. gearresteerd met haar echtgenoot Nouredine el F. die een schietklaar machinepistool op zak had. Inmiddels is het paar gescheiden.

S. werd in september 2006 weer opgepakt, nadat er wapens, vermoedelijk van het terreurnetwerk rond Samir A., waren gevonden in een gemeenschappelijke kelderruimte van een aantal portiekwoningen.
Dat zegt de orthodox-joodse geestelijke tegen elsevier.nl. Volgens Heintz is S. geen grote vis, maar slechts 'een meedoener'.

In de zestien jaar dat de 50-jarige Heintz in het gevangeniswezen werkt zegt hij veel zogenaamd onschuldigen te hebben gesproken. De rabbijn 'weet daardoor wel wie oprecht is en wie niet' zegt hij, 'en ook door alles wat er omheen hangt'.


Piranhaproces
De rabbijn heeft een uitgebreide brief aan het Haagse gerechtshof geschreven. Vandaag begint daar het hoger beroep tegen S., Samir A. en drie andere terreurverdachten in het Piranhaproces na een maandenlange pauze.

Volgens de rabbijn is Soumaya eerlijk en integer. Op basis van haar karakter pleit hij voor haar vrijlating. 'De straf die ze heeft uitgezeten is voldoende,' zegt de rabbijn die haar ongeveer tien keer heeft gesproken.


Respect
Hij is door een joodse medegedetineerde van S. op haar afgestuurd om met haar te spreken. 'We hebben een goed gesprek gehad over religie. Soumaya toonde respect voor het jodendom en andere religies,' zei de rabbijn vanochtend in de Volkskrant.

Volgens Heintz is zijn steun aan de strenggelovige moslima niet gek: 'Het orthodox jodendom en de orthodoxe islam hebben veel raakvlakken. Ik geef vrouwen ook geen hand.'




Door Maartje Willems

Mark
19-08-08, 18:31
http://www.elsevier.nl/web/10200017/Nieuws/Nederland/Rabbijn-Laat-terreurverdachte-Soumaya-S.-vrij.htm

Rabbijn: Laat terreurverdachte Soumaya S. vrij

dinsdag 19 augustus 2008 07:49

Rabbijn Aryeh Leib Heintz, geestelijke in gevangenissen, vindt dat de 25-jarige Soumaya S., verdacht van moslimterrorisme, een rolmodel kan zijn en dat ze moet worden vrijgelaten.

Soumaya S. zou volgens de rabbijn een goed rolmodel zijn
Arrestaties
In 2005 werd S. gearresteerd met haar echtgenoot Nouredine el F. die een schietklaar machinepistool op zak had. Inmiddels is het paar gescheiden.

S. werd in september 2006 weer opgepakt, nadat er wapens, vermoedelijk van het terreurnetwerk rond Samir A., waren gevonden in een gemeenschappelijke kelderruimte van een aantal portiekwoningen.
Dat zegt de orthodox-joodse geestelijke tegen elsevier.nl. Volgens Heintz is S. geen grote vis, maar slechts 'een meedoener'.

In de zestien jaar dat de 50-jarige Heintz in het gevangeniswezen werkt zegt hij veel zogenaamd onschuldigen te hebben gesproken. De rabbijn 'weet daardoor wel wie oprecht is en wie niet' zegt hij, 'en ook door alles wat er omheen hangt'.


Piranhaproces
De rabbijn heeft een uitgebreide brief aan het Haagse gerechtshof geschreven. Vandaag begint daar het hoger beroep tegen S., Samir A. en drie andere terreurverdachten in het Piranhaproces na een maandenlange pauze.

Volgens de rabbijn is Soumaya eerlijk en integer. Op basis van haar karakter pleit hij voor haar vrijlating. 'De straf die ze heeft uitgezeten is voldoende,' zegt de rabbijn die haar ongeveer tien keer heeft gesproken.


Respect
Hij is door een joodse medegedetineerde van S. op haar afgestuurd om met haar te spreken. 'We hebben een goed gesprek gehad over religie. Soumaya toonde respect voor het jodendom en andere religies,' zei de rabbijn vanochtend in de Volkskrant.

Volgens Heintz is zijn steun aan de strenggelovige moslima niet gek: 'Het orthodox jodendom en de orthodoxe islam hebben veel raakvlakken. Ik geef vrouwen ook geen hand.'




Door Maartje Willems

De ene relifascist beschermt de andere, betaald door ons via hun leider Hirsch-Ballin

mark61
19-08-08, 20:17
De ene relifascist beschermt de andere, betaald door ons via hun leider Hirsch-Ballin

:hihi:

ronald
19-08-08, 21:33
De ene relifascist beschermt de andere, betaald door ons via hun leider Hirsch-Ballin


"Ons"? Betaal jij vanuit Petersburg belasting aan de Nederlandse staat dan?


De ene atheistfasist na de andere. Ben benieuwd wie jullie betalen. Wat kunnen ze weer gebakken reageren. Van rabbijn Heintz weet ik in ieder geval hoe positief hij aan de Nederlandse samenleving meedraagt. Van jullie 0,0. En financieel en sociaal. Maar je mag van mij pissen waar je wilt hoor. Zeker als je blaas vol zit.

Mark
19-08-08, 21:49
"Ons"? Betaal jij vanuit Petersburg belasting aan de Nederlandse staat dan?


De ene atheistfasist na de andere. Ben benieuwd wie jullie betalen. Wat kunnen ze weer gebakken reageren. Van rabbijn Heintz weet ik in ieder geval hoe positief hij aan de Nederlandse samenleving meedraagt. Van jullie 0,0. En financieel en sociaal. Maar je mag van mij pissen waar je wilt hoor. Zeker als je blaas vol zit.


Ik draag belasting af in alle landen waar ik werk incl Nederland :) En draag meer bij dan het gemiddelde zooitje criminele terroristen en kostbare jaren 70 linkse kerk knuffelaars die in de gevangenissen luisteren naar de slechte jeugd verhalen van die idioten.

oh even een smiley om het te ontzuren

:)

ronald
20-08-08, 02:09
Ik draag belasting af in alle landen waar ik werk incl Nederland :) En draag meer bij dan het gemiddelde zooitje criminele terroristen en kostbare jaren 70 linkse kerk knuffelaars die in de gevangenissen luisteren naar de slechte jeugd verhalen van die idioten.

oh even een smiley om het te ontzuren

:)

Hoe je het wendt of keert, iedereen draagt naar inkomen belasting af. Ik weet niet wie je crimineel vond maar ik dacht dat jij rabbijn Heintz op de staats zak zag teren en dat je daarvoor met je belasting opmerking kwam. Ik neem aan dat Soumaya niet op de loonlijst van de minister van van Justitie staat, toch? Heintz daarentegen wel. Dat weet je. Jij vond ze beiden toch relifascisten? Rabbijn Heintz zou je daarvoor voor de rechter kunnen dagen denk ik. Het is nogal wat zulke grove woorden en fouten in één zin.
Wat schiet rabbijn Heintz nou met de 70ger jaren en linkse kerk op? Hij was toen in de VS en hij is rabbijn. Jij kunt je politiek of sociaal wel vast gebakken uitlaten maar aan zo'n opstelling of mening heeft niemand wat.

mark61
20-08-08, 08:31
Hoe je het wendt of keert, iedereen draagt naar inkomen belasting af. Ik weet niet wie je crimineel vond maar ik dacht dat jij rabbijn Heintz op de staats zak zag teren en dat je daarvoor met je belasting opmerking kwam. Ik neem aan dat Soumaya niet op de loonlijst van de minister van van Justitie staat, toch?

Wat denk je dat een gevangene kost per dag?

Ron Haleber
20-08-08, 09:32
Wat denk je dat een gevangene kost per dag?

Dat is niet ter zake. Ronald heeft gelijk dat gevangenen recht hebben op pastorale bijstand en zorg. Denk aan de reintegratie tav de maatschappij...

Zelf was ik ook een pastoraal assistent... En kwam op voor de rechten van een (nota bene vrijwillig) in een justitieel kliniek geinterneerde. Een project waar vele miljoenen in gestopt werd...

Er werd door de gevangenis-directie van de Bijlmer totaal niet naar mij geluisterd. Elke onderwijsmogelijkheid aan client werd bewust verboden - Naast zijn rechten op beroep door hem geen info erover te geven zodat de datum voor beroep was verlopen...:duivels:


Zelf als erkend pastoraal werker werd ik als hond behandeld:

tenslotte als ik voor de vaste gesprekken met client kwam, werd mij door bajes-directeur Guldenaar van de Schans met leugens verteld dat client mij niet wou zien - zodat ik zinloos weer naar huis kon terugkeren. Mijn officieel protest daartegen werd volstrekt genegeerd!

Reden daarvan: ik had bij de betr. wethouder van Asd die daarover ging, met kracht geprotesteerd tbv de client - evenzo ook bij de OvJ...

De bijlmerbajes-directeur nam wraak op mijn morrelen aan zijn salaris door mij buiten te sluiten...:kotsen:

Niet lang daarna werd het mislukte betr. bajesproject dan ook opgeheven door de gemeenteraad die miljoenen moest betalen...:denk:

Mark, zo wordt jouw belastinggeld dus verspild...!:regie:

Ron Haleber
20-08-08, 09:46
Noot bij dit topic nav Ronald en het zogenaamde 'relifascisme'...:

Buitenstaanders kunnen zich wel principieel afvragen bij pastoraat e.d. of men in het geval van salafisme naar joodse orthodoxie niet op hetzelfde steriele idee en op een evenzo steriele praxis stuit...!:schreeuw:

Ik wacht nog steeds op antwoord van Ronald op de vragen nav analyses daarover die ik in het topic over Stichting van Israel stelde... Gaat het daarbij om één pot nat?:duivels:

Zie: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=250477&page=8

mark61
20-08-08, 09:58
Dat is niet ter zake.

Hoezo is dat niet ter zake? Zich realiseren wat gevangenen kosten heeft wellicht een positieve invloed op aandacht voor preventie, en het gegil om langere straffen :lachu:


Ronald heeft gelijk dat gevangenen recht hebben op pastorale bijstand en zorg. Denk aan de reintegratie tav de maatschappij...

Heb ik dat dan betwist?


Zelf was ik ook een pastoraal assistent... .Mark, zo wordt jouw belastinggeld verspild...!:regie:

Ik ben me bewust van bizarre experimenten en gekonkel op elk niveau.

Ik heb nergens aangegeven dat ik me zorgen maak over mijn belastinggeld.

mark61
20-08-08, 09:59
Noot bij dit topic nav Ronald en het zogenaamde 'relifascisme'...:

Buitenstaanders kunnen zich wel afvragen bij pastoraat e.d. of men van salafisme naar joodse orthodoxie niet op hetzelfde steriele idee en op steriele praxis stuit...!:schreeuw:

Ik wacht nog steeds op antwoord van Ronald op de vragen nav analyses daarover die ik in het topic over Stichting van Israel stelde... Gaat het daarbij om één pot nat?:duivels:

Ik vroeg me al af of gelovigen nu ook al recht hebben op pastorale ondersteuning van een heiden? Is dat in plaats van of bovenop de eigen pastorale werker?

Ron Haleber
20-08-08, 10:25
[quote=mark61;3700720]Hoezo is dat niet ter zake? Zich realiseren wat gevangenen kosten heeft wellicht een positieve invloed op aandacht voor preventie, en het gegil om langere straffen :lachu:

Mark, ik gaf je net een duidelijk voorbeeld uit mijn eigen ervaring dat justitie preventie aan zijn laars lapt!


Met name als je allochtoon bent, zul je met een heel goede advocaat aan moeten komen als je op je rechten staat... Neem Moscowic... Maar dat kost je heel veel geld...

Ik ben als geuige-deskundige het geloof aan Justitie allang verloren sinds die ervaringen... De politie-rechter intereseert zich volstrekt niet in je verhaal! Mond houden zegt die. Je mag enkel met ja of nee mogen antwoorden!




Ik ben me bewust van bizarre experimenten en gekonkel op elk niveau.

Ik heb nergens aangegeven dat ik me zorgen maak over mijn belastinggeld.[/



Ik maakte me daarover juist wel zorgen!

Lees goed mijn eigen ondervonden voorbeeld nav de Bijlmerbajes...!:denk:

Ron Haleber
20-08-08, 10:30
Ik vroeg me al af of gelovigen nu ook al recht hebben op pastorale ondersteuning van een heiden? Is dat in plaats van of bovenop de eigen pastorale werker?

Het Humanistisch Verbond heeft binnen de Pen. inrichtingen ook haar pastorale werkers...

Geef me maar een seintje - dan zal ik ze naar je toe sturen!:engel:

In welke koepel hebben ze jou opgesloten? Die van Haarlem of in Breda? Ik ken ze van binnen...:rolleyes:

mark61
20-08-08, 10:35
Het Humanistisch Verbond heeft binnen de Pen. inrichtingen ook haar pastorale werkers...

Geef me maar een seintje - dan zal ik ze naar je toe sturen!:engel:

In welke koepel hebben ze jou opgesloten? Die van Haarlem of in Breda? Ik ken ze van binnen...:rolleyes:

Ik zit op Groenland en val onder de Deense Evangelische kerk, denk ik.

Maar ik vind dat gelovige gedetineerden die een heiden willen hebben daar maar zelf voor moeten betalen :duivels:

1973Tanger
20-08-08, 10:39
Dat is niet ter zake. Ronald heeft gelijk dat gevangenen recht hebben op pastorale bijstand en zorg. Denk aan de reintegratie tav de maatschappij...

Zelf was ik ook een pastoraal assistent... En kwam op voor de rechten van een (nota bene vrijwillig) in een justitieel kliniek geinterneerde. Een project waar vele miljoenen in gestopt werd...

Er werd door de gevangenis-directie van de Bijlmer totaal niet naar mij geluisterd. Elke onderwijsmogelijkheid aan client werd bewust verboden - Naast zijn rechten op beroep door hem geen info erover te geven zodat de datum voor beroep was verlopen...:duivels:


Zelf als erkend pastoraal werker werd ik als hond behandeld:

tenslotte als ik voor de vaste gesprekken met client kwam, werd mij door bajes-directeur Guldenaar van de Schans met leugens verteld dat client mij niet wou zien - zodat ik zinloos weer naar huis kon terugkeren. Mijn officieel protest daartegen werd volstrekt genegeerd!

Reden daarvan: ik had bij de betr. wethouder van Asd die daarover ging, met kracht geprotesteerd tbv de client - evenzo ook bij de OvJ...

De bijlmerbajes-directeur nam wraak op mijn morrelen aan zijn salaris door mij buiten te sluiten...:kotsen:

Niet lang daarna werd het mislukte betr. bajesproject dan ook opgeheven door de gemeenteraad die miljoenen moest betalen...:denk:

Mark, zo wordt jouw belastinggeld dus verspild...!:regie:

Ik bespeur een beetje ds. Bekker in je. :hihi:

Bofko
20-08-08, 10:42
Nieuw forum pleit voor versoepeling levenslang

AMSTERDAM - Een pas opgericht forum van juristen en wetenschappers pleit voor een andere aanpak van de levenslange gevangenisstraf. Zo zouden veroordeelden periodiek moeten worden beoordeeld of ze voor strafvermindering of vervroegde vrijlating in aanmerking komen.
Het forum, bestaande uit ongeveer veertig vertegenwoordigers uit wetenschap, psychiatrie en rechtspraak presenteerde zich woensdag in Trouw.
Het forum Humane Tenuitvoerlegging Van De Levenslange Gevangenisstraf zegt bezorgd te zijn over het levenslang opsluiten van mensen zonder perspectief op vrijlating.
Enkele forumleden zijn Geert Knigge, advocaat-generaal bij de Hoge Raad, Paul Vegter, vice-president van het Gerechtshof in Arnhem en advocaat Willem Anker.
De Groningse juriste Wiene van Hattum is de drijvende kracht achter het forum. "Als je iemand opbergt en de sleutel weggooit, kun je net zo goed de doodstraf weer invoeren", zegt zij in de krant.

Perspectief
Zelf denkt Van Hattum aan een eerste screening na vijftien jaar straf om een gevangene eventueel strafvermindering te geven. Wel zouden er garanties moet komen dat de veroordeelden niet weer in de fout gaan. En soms is een levenslange gevangenisstraf volgens het forum ook onontkoombaar, maar een perspectief op vrijkomen moet er voor iedereen zijn.
Als iemand tot inkeer is gekomen, of genezen door behandeling of medicijnen, komt levenslang, volgens het forum, neer op kwellen. Als voorbeeld geeft Van Hattum Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. "Hij is nog jong. Dat hij net als Duyvendak, tot andere inzichten komt, is toch niet onmogelijk? Ik vind dat je mensen niet mag afschrijven."

nu.nl

Ron Haleber
20-08-08, 10:47
... Maar ik vind dat gelovige gedetineerden die een heiden willen hebben daar maar zelf voor moeten betalen :duivels:

Grappenmaker! Weg met jouw discriminatie!

Maar ik zal Salah vertellen dat jij een gelovige bent geworden - al heb je nog steeds heimwee naar een heiden...:engel:

Salah of Tanger zullen je wel pastoraal op weg helpen...:love2:

John2
20-08-08, 10:47
=ronald;3700246]http://www.elsevier.nl/web/10200017/Nieuws/Nederland/Rabbijn-Laat-terreurverdachte-Soumaya-S.-vrij.htm

Rabbijn: Laat terreurverdachte Soumaya S. vrij
Een mooi gebaar van een Rabbijn, maar laten we aub kerk en staat gescheiden houden.
dinsdag 19 augustus 2008 07:49


Rabbijn Aryeh Leib Heintz, geestelijke in gevangenissen, vindt dat de 25-jarige Soumaya S., verdacht van moslimterrorisme, een rolmodel kan zijn en dat ze moet worden vrijgelaten.
Wat voor een rolmodel wil men haar toewijzen, iemand die minimaal simpathiseerde met terroristische cellen en na de eerste keer werd vrijgelaten en de tweede keer wederom werd opgepakt.



Soumaya S. zou volgens de rabbijn een goed rolmodel zijn
Arrestaties
In 2005 werd S. gearresteerd met haar echtgenoot Nouredine el F. die een schietklaar machinepistool op zak had. Inmiddels is het paar gescheiden.
Yep en toen werd zij vrijgelaten, alleen later weer opgepakt toen er wapens werden gevonden in een kelder van haar flat.


S. werd in september 2006 weer opgepakt, nadat er wapens, vermoedelijk van het terreurnetwerk rond Samir A., waren gevonden in een gemeenschappelijke kelderruimte van een aantal portiekwoningen.
Dat zegt de orthodox-joodse geestelijke tegen elsevier.nl. Volgens Heintz is S. geen grote vis, maar slechts 'een meedoener'.
Omdat je meeloopt zou je de straf kunnen ontspringen?
Verder kun je bezien of meelopen wel een goede term is gezien de wapens die ze bij haar gevonden hebben?


In de zestien jaar dat de 50-jarige Heintz in het gevangeniswezen werkt zegt hij veel zogenaamd onschuldigen te hebben gesproken. De rabbijn 'weet daardoor wel wie oprecht is en wie niet' zegt hij, 'en ook door alles wat er omheen hangt'.
Yep hij is zo goed dat hij na tien bezoeken kan zien hoe goed zij het bedoeld.


Piranhaproces
De rabbijn heeft een uitgebreide brief aan het Haagse gerechtshof geschreven. Vandaag begint daar het hoger beroep tegen S., Samir A. en drie andere terreurverdachten in het Piranhaproces na een maandenlange pauze.
Dat is zijn recht als ieder burger, alleen als hij deze brief heeft geschreven onder de naam rabbijn heeft hij zich als kerkleider bemoeid met de Nederlandse Rechtsgang en vind ik hem onnadenkend hebben gehandeld.



Volgens de rabbijn is Soumaya eerlijk en integer. Op basis van haar karakter pleit hij voor haar vrijlating. 'De straf die ze heeft uitgezeten is voldoende,' zegt de rabbijn die haar ongeveer tien keer heeft gesproken.

Ongeveer dus hij weet niet zeker hoe vaak hij haar heeft bezocht, maar wel dat ze integer en eerlijk is???


Respect
Hij is door een joodse medegedetineerde van S. op haar afgestuurd om met haar te spreken. 'We hebben een goed gesprek gehad over religie. Soumaya toonde respect voor het jodendom en andere religies,' zei de rabbijn vanochtend in de Volkskrant.
Hier vergeet hij één ding, namelijk respect voor het leven, wat maakt het mij uit als iemand respect heeft voor elk geloof maar niet voor het leven!



Volgens Heintz is zijn steun aan de strenggelovige moslima niet gek: 'Het orthodox jodendom en de orthodoxe islam hebben veel raakvlakken. Ik geef vrouwen ook geen hand.'
Dat is geen orthodoxe maar extremisme en sorry Heintz ik zou u ook geen hand willen geven, want een hand geef je uit overgave en respect.




Door Maartje Willems

Dank u voor de waarschuwing.

Ron Haleber
20-08-08, 10:57
Ik bespeur een beetje ds. Bekker in je. :hihi:

Inderdaad als theoloog Zie ik Balt. Bekker als mijn verlicht voorbeeld...

En als je vandaag bij de politierechter igv een Marokkaan aankomt met demonposessie - dan luistert die tegenwoordig toch niet meer naar je!

Dus het spreken over duivels en geesten helpen niet meer! Ds. Bekker had al gelijk!


Van dominee Wortel horen we niets meer! Die is zeker druk met zijn geiten aan het melken! :argwaan:

Charlus
20-08-08, 11:02
<...>
Respect
Hij is door een joodse medegedetineerde van S. op haar afgestuurd om met haar te spreken. 'We hebben een goed gesprek gehad over religie. Soumaya toonde respect voor het jodendom en andere religies,' zei de rabbijn vanochtend in de Volkskrant.
<...>
Respect = respect voor religies, ihbz. de eigen. Andere soorten respect zijn overbodig.

1973Tanger
20-08-08, 11:10
Inderdaad als theoloog Zie ik Balt. Bekker als mijn verlicht voorbeeld...

En als je vandaag bij de politierechter igv een Marokkaan aankomt met demonposessie - dan luistert die tegenwoordig toch niet meer naar je!

Dus het spreken over duivels en geesten helpen niet meer! Ds. Bekker had al gelijk!


Van dominee Wortel horen we niets meer! Die is zeker druk met zijn geiten aan het melken! :argwaan:


Doet de politierechter dan niet meer aan exorcisme? Dacht altijd dat zij het boegbeeld van de duivel waren. :hihi:

Ron Haleber
20-08-08, 11:58
Doet de politierechter dan niet meer aan exorcisme? Dacht altijd dat zij het boegbeeld van de duivel waren. :hihi:

Dat was jaren geleden nog zo - o.m. als reden voor voorl. vergunning tot verblijf...

Maar voor de rechters geldt sinds het lezen van ds. Bekker nu het radicale secularisme... :o

Ik mis het oordeel van Salah...

Sallahddin
20-08-08, 18:44
http://www.elsevier.nl/web/10200017/Nieuws/Nederland/Rabbijn-Laat-terreurverdachte-Soumaya-S.-vrij.htm

Rabbijn: Laat terreurverdachte Soumaya S. vrij

dinsdag 19 augustus 2008 07:49




Soumaya S. zou volgens de rabbijn een goed rolmodel zijn





De rabbijn 'weet daardoor wel wie oprecht is en wie niet' zegt hij, 'en ook door alles wat er omheen hangt'.





Volgens de rabbijn is Soumaya eerlijk en integer. Op basis van haar karakter pleit hij voor haar vrijlating. 'De straf die ze heeft uitgezeten is voldoende,' zegt de rabbijn die haar ongeveer tien keer heeft gesproken.





Volgens Heintz is zijn steun aan de strenggelovige moslima niet gek: 'Het orthodox jodendom en de orthodoxe islam hebben veel raakvlakken. Ik geef vrouwen ook geen hand.'




Door Maartje Willems

je loopt hier nog steeds rond he , zie ik :

i told u to get lost & to get the hell out of here , didn't i ???? : :lol:

tja, sit , stand !!! :lol: :

well; stay here : i will consider u as a source of entertainement then !!! :lol:

u'd be more useful this way :

en dat blijkt weer : gelet op je bronnen _nieuwstjes ...



Soumaya zou een goed rolmodel zijn ??? :lol: : hoezo dan ???

Ongeloofelijk hypocriet & tragi_hilarisch idioot _opportunnistisch is die rabbijn dan:

deze laatste die zou wel weten wie integer & eerlijk zou zijn & wie niet :

ik dacht dat alleen God zou dat weten of de psychologie van motivaties in uiterst veel minder mate dan :

die rabbijn die zou wel een soort psychic of helderziende zijn : chapeau !!! :lol:



Ik dacht ook dat het NLse juridisch systeem afhankelijk zou zijn !!! :lol:

dus heeft geen bemoeienis nodig van geen enkel buitenstaander of die een geestelijke zou zijn of niet !



Het "orthodox Islam " & het "orthodox jodendom " zouden veel raakvlakken hebben !!!!!!!!!:


wat zou deze "orthodox Islam " precies inhouden dan ???


"hoeveel " Islams zijn er in "omloop" dan ????

wie maakt dat uit dan ??? , qua maatstafen, kwalificaties, definities,classificaties ... : zeker geen enkel jood , geloof ik :

joden zouden de laatsten die tot zulke "integer geloofwaardig" classificaties van Islam ... in staat zouden zijn , met hun bekend "liefde & warmgevoelens voor Islam_moslimls " !!! :kotsen2: :lol:

Islam heeft bijna helemaal niets te maken met deze huidig uiterst racistisch exclusieve jodendom die op z'n beurt bijna helemaal niets te maken heeft met het oorspronkelijk jodendom of met de groot profeet Moses waarin wij heilig in geloven & in alle andere profeten zonder enig onderscheid :

deze oorspronkelijk verheven boodschap van Moses die tot een soort uiterst idioot racistisch exclusieve grap werd gemaakt in de vorm van het huidig jodendom !!!! ....pffff...




wie zegt dat handen moeten niet gegeven worden heen & weer tussen mannen & vrouwen in Islam dan , als absoluut vast verbod ??? :

wie zegt dat het in de absoluut zin moet gebeuren dan , gelet op de dynamiek & soepelheid van Islam althans ???


Die rabbijn die wel waarschijnlijk ( kan ik inderdaad diens eigen diepgeankerd motivaties niet met zekerheid achterhalen dan !) duidelijk op de rug van Islam _moslims wil scoren !



P.S. waaroom gaat die hypocriet rabbijn niet pleiten voor het vrijlaten van meer dan 11 000 palestijnse & ander arabisch_moslim gevangenen in israeli_jails ??? , inclusief vrouwen, kinderen _minderjarigen , oude & zieke mensen ???? :denk:


Goedkoop opportunnistisch hypocriet PR publiciteits stunt !!! :kotsen2:


:zwaai:

Sallahddin
20-08-08, 18:54
Dat was jaren geleden nog zo - o.m. als reden voor voorl. vergunning tot verblijf...

Maar voor de rechters geldt sinds het lezen van ds. Bekker nu het radicale secularisme... :o

Ik mis het oordeel van Salah...

salut , mon vieux : i missed u man : :lol: :

i really did somehow : weird but true : i mean it :

i'm ur conscience , remember !!! :lol:


i really missed u, to be honnest :

mainly 'cause u're an open book : no hypocrisy involved , not a lot at least !!! :lol: : i appreciate that in u :

i do learn a lot from our "sometimes violent " debates !! :lol: , from those debates , not from u !! :lol:

just kidding !!! :

Ron's kennis is soms verbazingswekkend : alleen gaat Ron niet helemaaal integer mee : too much indoctrination_brain wash involved !!! :lol:

i missed ur passion, obsessions, ur hysterical gymnastic :lol: , ur sharp language , ur humor , ... :lol: freak Islamoloog of mine !!! :lol: :

Islamoleugenaar , wel te verstaan tenminste !!! :lol: just kidding , man :

ik bewonder jouw doorzettingsvermogen , geduld , inzet ...

where the hell have u been all this time ??? :engel:

did u enjoy the summer time ??? i guess so ! :

gelet op het feit dat je op een levensgenieter "lijkt " !!!


See ya !

Have a nice evening indeed ! i mean it !:engel:

:zwaai:

Al Sawt
20-08-08, 19:17
http://www.elsevier.nl/web/10200017/Nieuws/Nederland/Rabbijn-Laat-terreurverdachte-Soumaya-S.-vrij.htm

Rabbijn: Laat terreurverdachte Soumaya S. vrij

dinsdag 19 augustus 2008 07:49

Rabbijn Aryeh Leib Heintz, geestelijke in gevangenissen, vindt dat de 25-jarige Soumaya S., verdacht van moslimterrorisme, een rolmodel kan zijn en dat ze moet worden vrijgelaten.

Soumaya S. zou volgens de rabbijn een goed rolmodel zijn
Arrestaties
In 2005 werd S. gearresteerd met haar echtgenoot Nouredine el F. die een schietklaar machinepistool op zak had. Inmiddels is het paar gescheiden.

S. werd in september 2006 weer opgepakt, nadat er wapens, vermoedelijk van het terreurnetwerk rond Samir A., waren gevonden in een gemeenschappelijke kelderruimte van een aantal portiekwoningen.
Dat zegt de orthodox-joodse geestelijke tegen elsevier.nl. Volgens Heintz is S. geen grote vis, maar slechts 'een meedoener'.

In de zestien jaar dat de 50-jarige Heintz in het gevangeniswezen werkt zegt hij veel zogenaamd onschuldigen te hebben gesproken. De rabbijn 'weet daardoor wel wie oprecht is en wie niet' zegt hij, 'en ook door alles wat er omheen hangt'.


Piranhaproces
De rabbijn heeft een uitgebreide brief aan het Haagse gerechtshof geschreven. Vandaag begint daar het hoger beroep tegen S., Samir A. en drie andere terreurverdachten in het Piranhaproces na een maandenlange pauze.

Volgens de rabbijn is Soumaya eerlijk en integer. Op basis van haar karakter pleit hij voor haar vrijlating. 'De straf die ze heeft uitgezeten is voldoende,' zegt de rabbijn die haar ongeveer tien keer heeft gesproken.


Respect
Hij is door een joodse medegedetineerde van S. op haar afgestuurd om met haar te spreken. 'We hebben een goed gesprek gehad over religie. Soumaya toonde respect voor het jodendom en andere religies,' zei de rabbijn vanochtend in de Volkskrant.

Volgens Heintz is zijn steun aan de strenggelovige moslima niet gek: 'Het orthodox jodendom en de orthodoxe islam hebben veel raakvlakken. Ik geef vrouwen ook geen hand.'




Door Maartje WillemsOmdat ze geen jihad predikt in Palestina, daarom pleit hij voor haar vrijlating.

Wie strijd in de polder belangrijker vindt dan in Palestina, verdient niks anders een straf
Van mij part mogen hofstadgroepleden rotten in hun cel.

Al Sawt
20-08-08, 19:27
Zelf was ik ook een pastoraal assistent..


Zelf als erkend pastoraal werker werd ik als hond behandeld:

Als islamoloog heb je veel 'beroemde' gasten in huis gehad.

Laat me raden: Als pastoraal assistent heb je de paus binnen gehaald!

Heb ik het goed?

Sallahddin
20-08-08, 19:47
Respect = respect voor religies, ihbz. de eigen. Andere soorten respect zijn overbodig.

:lol: : i do give u credit for that : i missed that ::engel:

als ze maaar elkaars konten om de beurt zouden vegen , dan is er niks aan de hand inderdaad :

de rest kan maar barsten dan :

een soort exlusieve clubje : Nietzscheense "slaven moraal" die stoelt op wederzijds hypocriet dienstbetoon : hypocriet ruil_mercantiel moraal inderdaad :

elkaar om de beurt naaien_neuken !!! :kotsen2: ::

spiritueel _mentaal prostitutie : religieus verwerpelijk orgie !!!! :lol:

maar religie heeft er absoluut niets mee te maken inderdaad :

da's zeker niet my cup of tea indeed : no way !!! :lol:


ander soorten respect zijn daarmee overbodig !!! :lol: :

chapeau !!! :fpetaf:


PR hypocriet :engel:stunt !!!!



:zwaai:

Sallahddin
20-08-08, 19:53
Omdat ze geen jihad predikt in Palestina, daarom pleit hij voor haar vrijlating.

Wie strijd in de polder belangrijker vindt dan in Palestina, verdient niks anders een straf
Van mij part mogen hofstadgroepleden rotten in hun cel.

Laat die hypocriet marketing -star PR rabbijn maar pleiten voor het vrijlating van meer dan 11 000 palestijnse & ander arabisch_moslim PoW's (=prisonners of war !) _gevangenen in israeli_jails dan , inclusief honderden kinderen & minderjarigen , vrouwen , oude & zieke mensen !!!


ultiem hypocrisie ! :kotsen2:


Take care !

:zwaai:

1973Tanger
20-08-08, 20:10
Als islamoloog heb je veel 'beroemde' gasten in huis gehad.

Laat me raden: Als pastoraal assistent heb je de paus binnen gehaald!

Heb ik het goed?

Dacht dat hij ook Maarten in huis had (kan ik me nog herinneren)? Dat kan ik nog wel geloven.

Ron Haleber
20-08-08, 20:14
Als islamoloog heb je veel 'beroemde' gasten in huis gehad.

Laat me raden: Als pastoraal assistent heb je de paus binnen gehaald!

Heb ik het goed?

Je hebt mij natuurlijk meteen door!

Als hulpie van de pastor mocht ik zielige Marokkanen begeleiden...

Zo een vriend van me die wegens volslagen onnozele zaken in de fout ging - je weet wel : Bij Albert stiekum een pijpje pils onder zijn trui meenemen... Daar hadden ze een duur woord voor: draaideur-crimineel - alwaar een speciaal miljoenen-project voor was opgezet... Waardeloos natuurlijk!

Ik prikte die flauwekul door en vocht voor de rechten van die Marokkaan! Maar dat leverde me als resultaat op dat ik als hond werd gezien en evenzo werd behandeld...:kotsen:

Ter zijde: Pausen en koningen zie ik niet zitten en gelukkig zien zij mij wederzijds ook niet zitten...:rolleyes:


P.S. Nog de groeten van Abdelmagid Benjelloun!

John2
20-08-08, 20:17
=Sallahddin;3701194]je loopt hier nog steeds rond he , zie ik :

i told u to get lost & to get the hell out of here , didn't i ???? : :lol:

tja, sit , stand !!! :lol: :

well; stay here : i will consider u as a source of entertainement then !!! :lol:

u'd be more useful this way :

en dat blijkt weer : gelet op je bronnen _nieuwstjes ...

jij bent moderator?



Soumaya zou een goed rolmodel zijn ??? :lol: : hoezo dan ???

Ongeloofelijk hypocriet & tragi_hilarisch idioot _opportunnistisch is die rabbijn dan:

deze laatste die zou wel weten wie integer & eerlijk zou zijn & wie niet :

ik dacht dat alleen God zou dat weten of de psychologie van motivaties in uiterst veel minder mate dan :

die rabbijn die zou wel een soort psychic of helderziende zijn : chapeau !!! :lol:
Ik begin nu te begrijpen wat ze bedoelen met rascistme op deze site, man laat je na kijken om zo te spreken over een geestlijke, idioot!!!



Ik dacht ook dat het NLse juridisch systeem afhankelijk zou zijn !!! :lol: inderdaad.


dus heeft geen bemoeienis nodig van geen enkel buitenstaander of die een geestelijke zou zijn of niet !
Goed geraden.



Het "orthodox Islam " & het "orthodox jodendom " zouden veel raakvlakken hebben !!!!!!!!!:
wat zou deze "orthodox Islam " precies inhouden dan ???
"hoeveel " Islams zijn er in "omloop" dan ????
Leer eerst eens wat het woord orthodox betekend.
En hoeveel soorten Islam loopt er rond op de wereld denk jij?


joden zouden de laatsten die tot zulke "integer geloofwaardig" classificaties van Islam ... in staat zouden zijn , met hun bekend "liefde & warmgevoelens voor Islam_moslimls " !!! :kotsen2: :lol:
Hier diskwalifiseer je de Islam door te zeggen dat gevoelens tussen beide geloven niet mogelijk is.



Islam heeft bijna helemaal niets te maken met deze huidig uiterst racistisch exclusieve jodendom die op z'n beurt bijna helemaal niets te maken heeft met het oorspronkelijk jodendom of met de groot profeet Moses waarin wij heilig in geloven & in alle andere profeten zonder enig onderscheid :
JIJ en alleen JIJ heb hier juist aangetoont hoe racsitisch de Islam is of moet wezen in jouw ogen EIKEL!!!



deze oorspronkelijk verheven boodschap van Moses die tot een soort uiterst idioot racistisch exclusieve grap werd gemaakt in de vorm van het huidig jodendom !!!! ....pffff...
Als jij Mozes beledigd mag ik dit dan ook doen met Mohammed?
Want ik zou deze boodschap van jou het woord Mozes kunnen vervangen voor Mohammed en dan eens kijken hoe jij reageer als Moslim zijnde.




wie zegt dat handen moeten niet gegeven worden heen & weer tussen mannen & vrouwen in Islam dan , als absoluut vast verbod ??? :
Waar in de Koran staat dit verbod dat mannen en vrouwen elkaar geen handen mogen geven?



Die rabbijn die wel waarschijnlijk ( kan ik inderdaad diens eigen diepgeankerd motivaties niet met zekerheid achterhalen dan !) duidelijk op de rug van Islam _moslims wil scoren !
Natuurlijk, de Moslims zijn ook zo zwak dat het makkelijk scoren is over hun rug, man wat ben jij een zak zeg!



P.S. waaroom gaat die hypocriet rabbijn niet pleiten voor het vrijlaten van meer dan 11 000 palestijnse & ander arabisch_moslim gevangenen in israeli_jails ??? , inclusief vrouwen, kinderen _minderjarigen , oude & zieke mensen ???? :denk:
Volgens mij is hij daar mee bezig.


Goedkoop opportunnistisch hypocriet PR publiciteits stunt !!! :kotsen2:
En van jou een stukje discreminatie pursang, dus kun je hem de hand geven als het mag van jou geloof.



:zwaai:

Je kunt zwaaien maar je hebt voor mij afgedaan.

Sallahddin
20-08-08, 20:22
jij bent moderator?



Ik begin nu te begrijpen wat ze bedoelen met rascistme op deze site, man laat je na kijken om zo te spreken over een geestlijke, idioot!!!


inderdaad.


Goed geraden.



Leer eerst eens wat het woord orthodox betekend.
En hoeveel soorten Islam loopt er rond op de wereld denk jij?


Hier diskwalifiseer je de Islam door te zeggen dat gevoelens tussen beide geloven niet mogelijk is.



JIJ en alleen JIJ heb hier juist aangetoont hoe racsitisch de Islam is of moet wezen in jouw ogen EIKEL!!!



Als jij Mozes beledigd mag ik dit dan ook doen met Mohammed?
Want ik zou deze boodschap van jou het woord Mozes kunnen vervangen voor Mohammed en dan eens kijken hoe jij reageer als Moslim zijnde.




Waar in de Koran staat dit verbod dat mannen en vrouwen elkaar geen handen mogen geven?



Natuurlijk, de Moslims zijn ook zo zwak dat het makkelijk scoren is over hun rug, man wat ben jij een zak zeg!



Volgens mij is hij daar mee bezig.


En van jou een stukje discreminatie pursang, dus kun je hem de hand geven als het mag van jou geloof.




Je kunt zwaaien maar je hebt voor mij afgedaan.

:engel: :lol:

Geen tijd meer helaas : wacht maar af tot morgen ongenuanceerd jew_lover_kont likker !!! :lol: :

je leest niet's goed : je verdraait woorden ... : bewust hypocriet leugenaar_cameleon !!! :lol:


Ik zei het verheven boodschap van Moses , groot profeet Moses ...: hypocriet leugenaar die je bent maar weer .... ach...


see ya later then !

:zwaai:

Al Sawt
20-08-08, 20:43
Je hebt mij natuurlijk meteen door!

Als hulpie van de pastor mocht ik zielige Marokkanen begeleiden...

Zo een vriend van me die wegens volslagen onnozele zaken in de fout ging - je weet wel : Bij Albert stiekum een pijpje pils onder zijn trui meenemen... Daar hadden ze een duur woord voor: draaideur-crimineel - alwaar een speciaal miljoenen-project voor was opgezet... Waardeloos natuurlijk!

Ik prikte die flauwekul door en vocht voor de rechten van die Marokkaan! Maar dat leverde me als resultaat op dat ik als hond werd gezien en evenzo werd behandeld...:kotsen:

Ter zijde: Pausen en koningen zie ik niet zitten en gelukkig zien zij mij wederzijds ook niet zitten...:rolleyes:


P.S. Nog de groeten van Abdelmagid Benjelloun!

Tja, Ron. Je lokt het zelf uit met jouw hooghartigheid. Keer op keer vervuil je discussie`s door te referen aan jouw bezoekers.

Een irritante manier van discussieren.

P.S. Ik ken veel Marokkanen die heel positief over je spreken. Die zijn er ook. Helaas ben ik daar niet een van. Niet omdat ik je mag of jouw bijdrage aan de emancipatie van de Marokkanen tekort doe, maar omdat ik gewoon kritisch sta tegenover iedereen met een afwijkende mening.

Ron Haleber
20-08-08, 21:09
Tja, Ron. Je lokt het zelf uit met jouw hooghartigheid. Keer op keer vervuil je discussie`s door te referen aan jouw bezoekers. Een irritante manier van discussieren.



In het Amsterdams zeggen we: dit slaat als kut op dirk...

Ik haal privé met Rif-auteur Abdelmagid Benjelloun in een mail die oude discussies op die ik over hem met jou had... en hij zegt: doe de groeten...

Ik doe dat per p.s. En nu zou ik zitten opscheppen?

Niemand hier dan jij kent die man!

Jij blijkt jouw verlies in die discussie nog altijd dwars te zitten! :argwaan:

John2
20-08-08, 21:22
=Sallahddin;3701272]:engel: :lol:

Geen tijd meer helaas : wacht maar af tot morgen ongenuanceerd jew_lover_kont likker !!! :lol: :
Ach ja zo kun je me ook noemen, ben ik niet van onder de indruk meer op deze site waar blijkelijk elke vorm van respect verloren is gegaan.



je leest niet's goed : je verdraait woorden ... : bewust hypocriet leugenaar_cameleon !!! :lol:
Ik zei het verheven boodschap van Moses , groot profeet Moses ...: hypocriet leugenaar die je bent maar weer .... ach...

Jij zei:
deze oorspronkelijk verheven boodschap van Moses die tot een soort uiterst idioot racistisch exclusieve grap werd gemaakt in de vorm van het huidig jodendom !!!! ....pffff...
Dus volgens jou heeft Mozes een boodschap gebracht van God, die we kunnen zien als een soort uiterst idiote tacistische exclusieve grap in de vorm van het huidige Jodendom.
Dus jij ziet dit niet als laster tegen God en zijn boodschapper Mozes?
Zou het dan toch de volgende keer anders formuleren.


see ya later then !

:zwaai:[/QUOTE]

Al Sawt
20-08-08, 22:43
In het Amsterdams zeggen we: dit slaat als kut op dirk...

Ik haal privé met Rif-auteur Abdelmagid Benjelloun in een mail die oude discussies op die ik over hem met jou had... en hij zegt: doe de groeten...

Ik doe dat per p.s. En nu zou ik zitten opscheppen?

Niemand hier dan jij kent die man!

Jij blijkt jouw verlies in die discussie nog altijd dwars te zitten! :argwaan:

Mijn verlies? Sorry Ron, ik weet echt niet waar je het over hebt. Maar misschien kun je die discussie`s tonen die ik heb verloren.

Overigens is het niet alleen Ben Jelloun (Doe hem de groeten terug), maar tijdens onze discussie`s beweer je vaak dat diverse wetenschappers onderdak bij je thuis hadden gevonden.

Dus bespaar me jouw verwijten.

Charlus
20-08-08, 22:56
<...>omdat ik gewoon kritisch sta tegenover iedereen met een afwijkende mening.
:hihi:

Al Sawt
21-08-08, 00:43
:hihi:Heel grappig.
Voor een niets zeggende persoon geef je een heel verkeerde signaal af.

Charlus
21-08-08, 08:50
...

The_Grand_Wazoo
21-08-08, 09:02
Heel grappig.
Voor een niets zeggende persoon geef je een heel verkeerde signaal af.

Een afwijkend signaal wellicht?

Ron Haleber
21-08-08, 10:03
Mijn verlies? Sorry Ron, ik weet echt niet waar je het over hebt. Maar misschien kun je die discussie`s tonen die ik heb verloren.

Ik zal voor jou in mijn archief gaan graven en je het melden...




Overigens is het niet alleen Ben Jelloun (Doe hem de groeten terug), maar tijdens onze discussie`s beweer je vaak dat diverse wetenschappers onderdak bij je thuis hadden gevonden. Dus bespaar me jouw verwijten.


Ik ben me niet bewust verteld te hebben, aan andere wetenschappers onderdak bij mij thuis te geven - dan 10 jaar geleden aan Abdelmagid nav zijn onderzoek bij het Intern. Inst. voor Soc. Geschiedenis, Asd....

En daarnaast natuurlijk de beroemde en opvallende wetenschapper cq. jurist Maarten bij mij thuis...

Maar wellicht kun je mijn geheugen opfrissen met andere, jou onwelkome gasten die ik ontving?:engel:


P.S. Maroc.NL heeft een goed archief zodat je onze, door jou gezochte discussie daarin zelf kunt vinden. Als moderator heb je meer mogelijkheden daartoe dan ik!

The_Grand_Wazoo
21-08-08, 11:57
Ik zal voor jou in mijn archief gaan graven en je het melden...




Ik ben me niet bewust verteld te hebben, aan andere wetenschappers onderdak bij mij thuis te geven - dan 10 jaar geleden aan Abdelmagid nav zijn onderzoek bij het Intern. Inst. voor Soc. Geschiedenis, Asd....

En daarnaast natuurlijk de beroemde en opvallende wetenschapper cq. jurist Maarten bij mij thuis...

Maar wellicht kun je mijn geheugen opfrissen met andere, jou onwelkome gasten die ik ontving?:engel:


P.S. Maroc.NL heeft een goed archief zodat je onze, door jou gezochte discussie daarin zelf kunt vinden. Als moderator heb je meer mogelijkheden daartoe dan ik!

Uit nieuwsgierigheid ... ben jij verbonden aan het IISG?

1973Tanger
21-08-08, 13:23
Ik zal voor jou in mijn archief gaan graven en je het melden...




Ik ben me niet bewust verteld te hebben, aan andere wetenschappers onderdak bij mij thuis te geven - dan 10 jaar geleden aan Abdelmagid nav zijn onderzoek bij het Intern. Inst. voor Soc. Geschiedenis, Asd....

En daarnaast natuurlijk de beroemde en opvallende wetenschapper cq. jurist Maarten bij mij thuis...

Maar wellicht kun je mijn geheugen opfrissen met andere, jou onwelkome gasten die ik ontving?:engel:


P.S. Maroc.NL heeft een goed archief zodat je onze, door jou gezochte discussie daarin zelf kunt vinden. Als moderator heb je meer mogelijkheden daartoe dan ik!


Ik vind je in ieder geval zeer sympathiek en gastvrij, als je openstaat om wie dan ook onderdak te verlenen.

1973Tanger
21-08-08, 14:01
Ik vind je in ieder geval zeer sympathiek en gastvrij, als je openstaat om wie dan ook onderdak te verlenen.


Tenzij met het oogmerk het bed met ze te willen delen?

knuppeltje
21-08-08, 15:01
Tenzij met het oogmerk het bed met ze te willen delen?

Ook dat kan heel gastvrij.

1973Tanger
21-08-08, 15:09
Ook dat kan heel gastvrij.


Niet eenzijdig.

mark61
21-08-08, 15:15
Niet eenzijdig.

Gastvrijheid moet nooit eenzijdig zijn. De gast moet dankbaar zijn.

1973Tanger
21-08-08, 15:16
Gastvrijheid moet nooit eenzijdig zijn. De gast moet dankbaar zijn.

Het is dan maar de vraag waarvoor?

knuppeltje
21-08-08, 15:18
Het is dan maar de vraag waarvoor?

Ja luister eens even, niet dankbaar- dan accuut eruit! :stout:

1973Tanger
21-08-08, 15:30
Ja luister eens even, niet dankbaar- dan accuut eruit! :stout:


Wie zijn bed houdt, is niet wel te pas, zei Jan, en zijn bed werd verkocht.

knuppeltje
21-08-08, 15:36
Wie zijn bed houdt, is niet wel te pas, zei Jan, en zijn bed werd verkocht.

Wie is Jan?

ronald
21-08-08, 15:40
Ook dat kan heel gastvrij.

Goh.... zo'n houding hadden de mensen in Sodom ook: gastvrijheid uit eigen winstoogmerk op het sexuele vlak.

1973Tanger
21-08-08, 15:41
Wie is Jan?


Aangezien ik de plicht voel het je uit te leggen zie hier: door een verkeerde uitleg aan iemands woorden te geven kan men hem benadelen. tis een spreekwoord. ;)

ronald
21-08-08, 15:42
Gastvrijheid moet nooit eenzijdig zijn. De gast moet dankbaar zijn.

Gastvrijheid is iets vanuit de gastheer gezien en gehandeld en daarmee is de kous af. Enige vorm van getoonde dankbaarheid is al "uit eigen winst oogmerk" en streelt de ego hoe gastvrij je wel niet bent. Over de gast zeg ik in deze niks.

1973Tanger
21-08-08, 15:42
Goh.... zo'n houding hadden de mensen in Sodom ook: gastvrijheid uit eigen winstoogmerk op het sexuele vlak.


:hihi:

knuppeltje
21-08-08, 15:46
Goh.... zo'n houding hadden de mensen in Sodom ook: gastvrijheid uit eigen winstoogmerk op het sexuele vlak.

Gossie, jij haalt wel oude koeien uit de sloot.:schreeuw:

knuppeltje
21-08-08, 15:48
Aangezien ik de plicht voel het je uit te leggen zie hier: door een verkeerde uitleg aan iemands woorden te geven kan men hem benadelen. tis een spreekwoord. ;)

Ow, maar wie gaf die verkeerde uitleg dan.

1973Tanger
21-08-08, 15:49
Ow, maar wie gaf die verkeerde uitleg dan.

Jij vroeg toch wie Jan was?

Eke
21-08-08, 15:49
Gastvrijheid moet nooit eenzijdig zijn. De gast moet dankbaar zijn.


:hihi:, ik hoop dat Mark zich dat goed in z'n eigen oortjes knoopt...hij zal binnenkort overlopend van dankbaarheid terugkomen op het forum..weer eens een hele andere kant van hem !

ronald
21-08-08, 15:52
Gossie, jij haalt wel oude koeien uit de sloot.:schreeuw:

Kun je nagaan hoe lang het bij sommigen duurt eer ze onder het genetisch juk vandaan kunnen komen. Een bepaalde evolutie kan ook jaren duren. Ondertussen is het dus nog zeer actueel. "Er is niets nieuws onder de zon".

knuppeltje
21-08-08, 15:53
Jij vroeg toch wie Jan was?

Mwa, we zullen hier maar mee tevreden zijn.

1973Tanger
21-08-08, 15:55
Mwa, we zullen hier maar mee tevreden zijn.


Jij met Jan en alleman misschien wel?

Eke
21-08-08, 15:56
Wie zijn bed houdt, is niet wel te pas, zei Jan, en zijn bed werd verkocht.

wat betekent niet wel te pas ? ik ken dat wel niet :)

knuppeltje
21-08-08, 15:56
Kun je nagaan hoe lang het bij sommigen duurt eer ze onder het genetisch juk vandaan kunnen komen. Een bepaalde evolutie kan ook jaren duren. Ondertussen is het dus nog zeer actueel. "Er is niets nieuws onder de zon".

Alleen zie ik in dit verband dat genetisch juk niet zitten, en evoluties gaan alsmaar door, die zijn niet te stoppen.

1973Tanger
21-08-08, 15:57
wat betekent niet wel te pas ? ik ken dat wel niet :)

De uitleg heb ik al gegeven. :)

knuppeltje
21-08-08, 15:58
Jij met Jan en alleman misschien wel?

Ik zou er niet op hopen als ik jou was. :stout:

knuppeltje
21-08-08, 15:59
wat betekent niet wel te pas ? ik ken dat wel niet :)

Ik denkt dat ie bedoelt dat z'n bed niet goed waterpas stond. :stout:

ronald
21-08-08, 15:59
Alleen zie ik in dit verband dat genetisch juk niet zitten, en evoluties gaan alsmaar door, die zijn niet te stoppen.

Nou dan klopt mijn inschatting vrij goed. Jij ziet het dus als een verdienste en niet als een last.
Hadden we niet net geconstateerd dat dezelfde eigenschappen die de mensen in Sodom hadden nu nog bij jou actueel zijn? Dus welke verandering heeft er plaats gevonden dan?

1973Tanger
21-08-08, 16:00
Ik zou er niet op hopen als ik jou was. :stout:


Je kunt altijd nog een guinness book of world records oproep plaatsen, wie weet? :regie:

Mark
21-08-08, 16:01
Hoe je het wendt of keert, iedereen draagt naar inkomen belasting af.
.

Criminelen dragen niets af want ze verdienen hun geld zwart.

Deze rabbijn wordt door de staat betaald en betaald een deel daarvan weer terug in de vorm van belastingen. Echter netto krijgt hij dus geld.



Ik weet niet wie je crimineel vond maar ik dacht dat jij rabbijn Heintz op de staats zak zag teren en dat je daarvoor met je belasting opmerking kwam. Ik neem aan dat Soumaya niet op de loonlijst van de minister van van Justitie staat, toch? Heintz daarentegen wel. Dat weet je. Jij vond ze beiden toch relifascisten? Rabbijn Heintz zou je daarvoor voor de rechter kunnen dagen denk ik. Het is nogal wat zulke grove woorden en fouten in één zin. .

Die terroriste is crimineel en blijkbaar was de rechter het daarover eens. Mogelijk krijgt ze nog een uitkering ook, zou me niks verbazen.

Weer typisch, de gelovigen die het vrije woord van de niet-gelovigen willen aanpakken.. wat mijn stelling maar weer bewijst. Sorry maar de middeleeuwen en zelfs de jaren 50 zijn voorbij.

1973Tanger
21-08-08, 16:02
Ik denkt dat ie bedoelt dat z'n bed niet goed waterpas stond. :stout:


Ik ben niet zo van het gooise matras, waar dergelijke bezigheden schering en inslag zijn.

Eke
21-08-08, 16:05
Aangezien ik de plicht voel het je uit te leggen zie hier: door een verkeerde uitleg aan iemands woorden te geven kan men hem benadelen. tis een spreekwoord. ;)

Leuk spreekwoord ! Maar ik vraag me toch af :

niet wel te pas ?????? en houdt ie het bed ...dus ligt ie erin of houdt ie het bed dus geeft ie het niet weg, maar in dit geval wel te pas :denk:




toegevoegd : ik vat 't : Jan is niet goed snik !!!! :hihi:

knuppeltje
21-08-08, 16:08
Nou dan klopt mijn inschatting vrij goed. Jij ziet het dus als een verdienste en niet als een last.
Hadden we niet net geconstateerd dat dezelfde eigenschappen die de mensen in Sodom hadden nu nog bij jou actueel zijn? Dus welke verandering heeft er plaats gevonden dan?

Moet ik wat tegen de evolutie hebben dan, en waarom?

Heb jij misschien wel gedacht, maar daar voorlopig nog niets mee geconstateerd.
Sodom werd volgens dat sprookjesboek van je gestraft omdat ze door reproductielvrij seksverkeer dat godsgebod 'gaat en vermenigvuldigt u' overtraden. Wel erg misselijk van dat godje om dat plezier zo te bederven.

Maar daar hebben die rabbijn en Soumaya S. nu niets meer aan denk.

1973Tanger
21-08-08, 16:09
Leuk spreekwoord ! Maar ik vraag me toch af :

niet wel te pas ?????? en houdt ie het bed ...dus ligt ie erin of houdt ie het bed dus geeft ie het niet weg, maar in dit geval wel te pas :denk:


Daarvoor moet je dan bij de opvatting van je eigen bevolking wezen, want die hebben dat als spreekwoord verklaard.

knuppeltje
21-08-08, 16:09
Ik ben niet zo van het gooise matras, waar dergelijke bezigheden schering en inslag zijn.

Met die rabbijn of Soumaya? :stout:

ronald
21-08-08, 16:10
Criminelen dragen niets af want ze verdienen hun geld zwart.

Deze rabbijn wordt door de staat betaald en betaald een deel daarvan weer terug in de vorm van belastingen. Echter netto krijgt hij dus geld.



Die terroriste is crimineel en blijkbaar was de rechter het daarover eens. Mogelijk krijgt ze nog een uitkering ook, zou me niks verbazen.

Weer typisch, de gelovigen die het vrije woord van de niet-gelovigen willen aanpakken.. wat mijn stelling maar weer bewijst. Sorry maar de middeleeuwen en zelfs de jaren 50 zijn voorbij.

Heb je het nu over de witte boorden criminaliteit? Of de uitkeringhouders die een deel belasting betalen?
Maar ik begrijp dat jij nog steeds vindt dat rabbijn Heintz op de zak van de staat teert. Dan nog, wat is er nou zo relifascistisch aan hem?

S. is geen verdachte, staat er verkeerd vermeld, maar veroordeelde die in hoger beroep kan gaan. Zo vinden wij dat hier in Nederland. Rabbijn Heintz of S' moeder of wie dan ook kan de rechter die het hoger beroep gaat behandelen een brief schrijven met wat dan ook. Dus ook zijn mening die hier is vermeld. Voor jou geldt het aanvragen van gratie bij de koningin waarschijnlijk ook niet? Lekker hoe je met de Nederlandse wetgeving omgaat.
De enige inschatting die rabbijn heeft gemaakt is, dat S. er nu heel anders voor staat. Aanvoelen van enig berouw (waar rechters ook zwaar aan tillen) heeft bij hem dit doen menen. Vind ik best menselijk van hem.

Het uitkeren van een uitkering aan iemand die in de gevangenis zit, wordt stop gezet. Weet je nog over de villa van Freddie Heinekens ontvoerder?

ronald
21-08-08, 16:22
Moet ik wat tegen de evolutie hebben dan, en waarom?

Heb jij misschien wel gedacht, maar daar voorlopig nog niets mee geconstateerd.
Sodom werd volgens dat sprookjesboek van je gestraft omdat ze door reproductielvrij seksverkeer dat godsgebod 'gaat en vermenigvuldigt u' overtraden. Wel erg misselijk van dat godje om dat plezier zo te bederven.

Maar daar hebben die rabbijn en Soumaya S. nu niets meer aan denk.

Ja...zo kun je wel alle terechtwijzingen of op- en aanmerkingen naar de prullenbak sturen. Gaat lekker zo. Ook al wás het afkomstig uit een sprookjesboek. Het maakt je gedachtes en meningen echt niet beter op hoor.

Als jij vindt dat het "oude koeien"-verhaal is en ik je aantoon dat het wel degelijk nog actueel is, dan constateer ik dat die evolutie om het echt als "oud" te kunnen bestempelen niet heeft plaats gevonden. Er is juist zeer veel geconstateerd. Ik zou misschien aanraden eerst over Sodom en Gemorre uit Genesis te lezen en enig commentaat daarop om het beeld helder te krijgen hoe het er reilde en zeilde. Beetje simplistische reden trouwens.

S. en rabbijn Heintz hebben met deze discussie niets te maken. Jij kwam te spreken over gastvrijheid, met eenzijdig oogmerk bed delen ook als gastvrij te bepalen. Als deze daarop ook nog eens niet dankbaar zou zijn wordt hij eruit gekeild. Typisch Sodoms eigenschappen.

ronald
21-08-08, 16:24
Met die rabbijn of Soumaya? :stout:

Utrecht en Amsterdam zitten niet in het Gooi. Maar ik snap de herkomst van je vunzige gedachtes wel hoor.

1973Tanger
21-08-08, 16:27
Ja...zo kun je wel alle terechtwijzingen of op- en aanmerkingen naar de prullenbak sturen. Gaat lekker zo. Ook al wás het afkomstig uit een sprookjesboek. Het maakt je gedachtes en meningen echt niet beter op hoor.

Als jij vindt dat het "oude koeien"-verhaal is en ik je aantoon dat het wel degelijk nog actueel is, dan constateer ik dat die evolutie om het echt als "oud" te kunnen bestempelen niet heeft plaats gevonden. Er is juist zeer veel geconstateerd. Ik zou misschien aanraden eerst over Sodom en Gemorre uit Genis te lezen en enig commentaat daarop om het beeld helder te krijgen hoe het er reilde en zeilde. Beetje simplistische reden trouwens.

S. en rabbijn Heintz hebben met deze discussie niets te maken. Jij kwam te spreken over gastvrijheid, met eenzijdig oogmerk bed delen ook als gastvrij te bepalen. Als deze daarop ook nog eens niet dankbaar zou zijn wordt hij eruit gekeild. Typisch Sodoms eigenschappen.


tis van alle tijden. :hihi:

ronald
21-08-08, 16:35
tis van alle tijden. :hihi:

Is ook door de evolutie bepaald. Sommigen vallen heel snel in een ontkenningsfase. Het actuele gedrag wordt of goed gepraat of ontkend door niet als mens zijn verantwoordelijkheid op zich te nemen maar net te doen een of andere slijm of weet ik veel welke pre-evolutionaire soort te zijn. Het mens-zijn wordt ontkend. Heb je dus een dubbele makke.

knuppeltje
21-08-08, 16:39
S. en rabbijn Heintz hebben met deze discussie niets te maken. Jij kwam te spreken over gastvrijheid, met eenzijdig oogmerk bed delen ook als gastvrij te bepalen. Als deze daarop ook nog eens niet dankbaar zou zijn wordt hij eruit gekeild. Typisch Sodoms eigenschappen.

Dat vivk ik weer zo jammer hè. Ik kwam helemaal niet met dat bed aanzetten, dat was iemand anders, lees maar terug. Ik ging er enkel maar even op door, en dan kom jij ineens met dat verhaal over Sodom aanzetten.
Wel even bij de les blijven Ronaldje.

knuppeltje
21-08-08, 16:41
Utrecht en Amsterdam zitten niet in het Gooi. Maar ik snap de herkomst van je vunzige gedachtes wel hoor.

Oeps, nee toch zeker hè. :schreeuw:

1973Tanger
21-08-08, 16:41
Is ook door de evolutie bepaald. Sommigen vallen heel snel in een ontkenningsfase. Het actuele gedrag wordt of goed gepraat of ontkend door niet als mens zijn verantwoordelijkheid op zich te nemen maar net te doen een of andere slijm of weet ik veel welke pre-evolutionaire soort te zijn. Het mens-zijn wordt ontkend. Heb je dus een dubbele makke.

Nou laat ik het zo zeggen, in de religie kan ik heel veel zaken achterhalen die vandaag de dag bepaald voorspelbaar impulsief menselijk gedrag blijvend verklaren.

Eke
21-08-08, 16:44
Daarvoor moet je dan bij de opvatting van je eigen bevolking wezen, want die hebben dat als spreekwoord verklaard.


M'n eigen bevolking ???? Ik zit hier toch met m'n eigen bevolking ?

Maar...okay, ik kende dat spreekwoord niet en jij wel. Ik zal eens gaan informeren bij WestFriezen die ik ken. (jij komt uit N-H )Maar het kan ook uit een andere hoek komen.

knuppeltje
21-08-08, 16:47
Nou laat ik het zo zeggen, in de religie kan ik heel veel zaken achterhalen die vandaag de dag bepaald voorspelbaar impulsief menselijk gedrag blijvend verklaren.

Opwekken doet het zeker. :stout:

1973Tanger
21-08-08, 16:47
M'n eigen bevolking ???? Ik zit hier toch met m'n eigen bevolking ?

Maar...okay, ik kende dat spreekwoord niet en jij wel. Ik zal eens gaan informeren bij WestFriezen die ik ken. (jij komt uit N-H ?)Maar het kan ook uit een andere hoek komen.


Die heb je van me tegoed Eke, ik zal even een kleine etymologisch onderzoekje voor je plegen. :)

1973Tanger
21-08-08, 16:50
Opwekken doet het zeker. :stout:


Wordt je er anders niet incompetent van? :jammer:

knuppeltje
21-08-08, 16:53
Wordt je er anders niet incompetent van? :jammer:

Mwa, nu niet en anders ook niet. :fpimp:

Eke
21-08-08, 16:55
Die heb je van me tegoed Eke, ik zal even een kleine etymologisch onderzoekje voor je plegen. :)


Dat klinkt niet slecht ! Graag dus.

En ik ga op strooptocht naar de winkels..er moet zo meteen weer eten op tafel komen !

ronald
21-08-08, 16:56
Dat vivk ik weer zo jammer hè. Ik kwam helemaal niet met dat bed aanzetten, dat was iemand anders, lees maar terug. Ik ging er enkel maar even op door, en dan kom jij ineens met dat verhaal over Sodom aanzetten.
Wel even bij de les blijven Ronaldje.

Je snapt het nog niet. Jij kwam met de mening dat gastvrij zijn met de achterliggende gedachte van de gastheer het bed met die gast te delen, OOK GASTVRIJ WAS. Dat was jouw toevoeging en dat is nu precies Sodoms kenmerk. Als je nergens het nut van de geschiedenis (of voor mijn part moralistische sprookjes) in ziet dan kun je wel alles in de prullenbak gooien. Heb ik ook al eerder geconstateerd. Lesje geleerd?

ronald
21-08-08, 16:58
Opwekken doet het zeker. :stout:

Kan wel zijn. Het is meer wat je er daarna mee doet. Maar ik geef toe daar moet je wel Mens voor zijn om dat in de gaten te kunnen houden.

1973Tanger
21-08-08, 16:59
Mwa, nu niet en anders ook niet. :fpimp:


Met de gastvrijheid het mannelijk oogmerk hebben, het bed met me te willen delen, wordt ik anders wel incompetent. ;)


Maar blijkbaar zal dat geen voorwaarde van de gastheer zijn?

1973Tanger
21-08-08, 17:02
Dat klinkt niet slecht ! Graag dus.

En ik ga op strooptocht naar de winkels..er moet zo meteen weer eten op tafel komen !


Voor nu en straks, kook ze. p.s. wat is een authentiek fries recept? :)

Eke
21-08-08, 18:01
p.s. wat is een authentiek fries recept? :)

De moeder van m'n vader was een echte West-Friezin. Als ze met haar gezin van 8 kinderen (meest hongerige jongens ) 's zondags ging picknikken bakte ze een reusachtig krentenbrood (West-Friese krentenmik).
Mijn opa belegde het met nageltjeskaas...n a g e l t j e s kaas, Tanger..dat sprak behoorlijk tot m'n verbeelding als kind. :strik:

mark61
21-08-08, 18:48
Wordt je er anders niet incompetent van? :jammer:

incontinent bedoel je?

1973Tanger
21-08-08, 18:53
incontinent bedoel je?


Ja dat is het, ik kon er even niet opkomen. Namelijk niet mijn favoriete onderwerp.

knuppeltje
21-08-08, 22:57
Je snapt het nog niet. Jij kwam met de mening dat gastvrij zijn met de achterliggende gedachte van de gastheer het bed met die gast te delen, OOK GASTVRIJ WAS. Dat was jouw toevoeging en dat is nu precies Sodoms kenmerk. Als je nergens het nut van de geschiedenis (of voor mijn part moralistische sprookjes) in ziet dan kun je wel alles in de prullenbak gooien. Heb ik ook al eerder geconstateerd. Lesje geleerd?

Mafkees, ik zei kan.
Leer eindelijkeens begrijpelijk lezen.

ronald
22-08-08, 00:02
Oorspronkelijk geplaatst door 1973Tanger Bekijk bericht:

Tenzij met het oogmerk het bed met ze te willen delen?, dus zonder dat die gast er van bewust is.


Ook dat kan heel gastvrij.


Ja luister eens even, niet dankbaar- dan accuut eruit!


Mafkees, ik zei kan.
Leer eindelijkeens begrijpelijk lezen.

Doet er niets toe. Er wordt met "kan" en zonder "zijn", precies hetzelfde gezegd en gelezen. Stort je maar weer eens in ontkennen en verdraaien.

knuppeltje
22-08-08, 10:00
Doet er niets toe. Er wordt met "kan" en zonder "zijn", precies hetzelfde gezegd en gelezen. Stort je maar weer eens in ontkennen en verdraaien.

Je kunt echt niet begrijpend lezen hoor.
Zogauw het ook maar iets meer is dan het op het eerste gezicht lijkt voor je, is het al te moeilijk. Meld je nu eindelijk eens aan bij het LOI voor een cursus begrijpend lezen. Daat leren ze je misschien te lezen wt er staat, want er stond helemaal niet wat jij ervan maakt.
Dus niet meer zo zeuren, het is nu wel mooi genoeg geweest zo.

ronald
23-08-08, 23:45
Je kunt echt niet begrijpend lezen hoor.
Zogauw het ook maar iets meer is dan het op het eerste gezicht lijkt voor je, is het al te moeilijk. Meld je nu eindelijk eens aan bij het LOI voor een cursus begrijpend lezen. Daat leren ze je misschien te lezen wt er staat, want er stond helemaal niet wat jij ervan maakt.
Dus niet meer zo zeuren, het is nu wel mooi genoeg geweest zo.

Er waren nog meer eigenschappen die typisch waren voor Sedom...naast draaikonterij natuurlijk.