PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël heropent grensovergang met Gaza tijdelijk



John2
20-08-08, 00:26
Israël heropent grensovergang met Gaza tijdelijk
dinsdag 19 augustus 2008 | 17:42 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 augustus 2008 | 18:06

Tekstgrootte
GAZA (ANP) - Israël heeft dinsdag een belangrijke grensovergang met de Gazastrook tijdelijk heropend. Tachtig vrachtwagens met voedsel en andere voorraden mochten als test het door Hamas bestuurde gebied in.

Verlopen de transporten goed, dan wordt de zogeheten Kerem Shalom grensovergang officieel heropend, meldde de Israëlische overheid.

De Israëli's sloten de overgang in april, nadat een Palestijnse zelfmoordenaar zichzelf in een auto had opgeblazen.

Israël en Hamas sloten in juni een wapenstilstand. Geweld van beide zijden tart dit bestand sindsdien af en toe. Onderdeel van de overeenkomst was dat Israël de grensovergangen vaker zou openen.

Orandajin
21-08-08, 04:11
Wachten op de volgende aanslag die de boel weer verziekt. Je kan er je klok op gelijk zetten.

Slinger
21-08-08, 06:36
Wachten op de volgende aanslag die de boel weer verziekt. Je kan er je klok op gelijk zetten.

Inderdaad, want dit is echt niet in het belang van Hamas.

John2
21-08-08, 10:55
Inderdaad, want dit is echt niet in het belang van Hamas.

Nee, dus de grens zal wel weer snel dicht zijn zodat de mensen weer lijden.

Slinger
22-08-08, 16:52
Nee, dus de grens zal wel weer snel dicht zijn zodat de mensen weer lijden.

Ik hoor overigens niets meer over raketten uit Gaza op Israël. Het lijkt er op dat de beschietingen echt gestopt zijn. Zou het kunnen zijn dat Hamas eindelijk snapt dat het zich daarmee in zijn eigen vingers snijdt?

Spoetnik
22-08-08, 16:58
Ik hoor overigens niets meer over raketten uit Gaza op Israël. Het lijkt er op dat de beschietingen echt gestopt zijn. Zou het kunnen zijn dat Hamas eindelijk snapt dat het zich daarmee in zijn eigen vingers snijdt?

Tis inderdaad Hamas dat ervoor zorgt dat Fatah niet langer raketten afschiet op Israel.

Overigens zal Israel de overgang snel weer sluiten, ik denk dat de opening iets te maken heeft met de 2 protestactie schepen die onderweg zijn naar gaza.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1014413.html

Slinger
22-08-08, 17:14
Tis inderdaad Hamas dat ervoor zorgt dat Fatah niet langer raketten afschiet op Israel.

Dat bevestigt dat Hamas hoe dan ook verantwoordelijk is.


Overigens zal Israel de overgang snel weer sluiten, ik denk dat de opening iets te maken heeft met de 2 protestactie schepen die onderweg zijn naar gaza.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1014413.html

Nou, dit lijkt me geen actie waar ze in Israël zenuwachtig van worden...

Spoetnik
22-08-08, 17:32
Dat bevestigt dat Hamas hoe dan ook verantwoordelijk is.

Nee, fatah is verantwoordelijk.... De beschietingen stopten pas toen Hamas de controle over de gaza strook van Fatah overnam.




Nou, dit lijkt me geen actie waar ze in Israël zenuwachtig van worden...

Het zou mooi zijn als ze een precendent scheppen. Inwoners van Gaza moeten het recht hebben het buitenland te bezoeken zonder dat Israel dat tegenhoudt.

Slinger
22-08-08, 18:39
Nee, fatah is verantwoordelijk.... De beschietingen stopten pas toen Hamas de controle over de gaza strook van Fatah overnam.


Check your facts.

John2
23-08-08, 01:22
Nee, fatah is verantwoordelijk.... De beschietingen stopten pas toen Hamas de controle over de gaza strook van Fatah overnam.




Het zou mooi zijn als ze een precendent scheppen. Inwoners van Gaza moeten het recht hebben het buitenland te bezoeken zonder dat Israel dat tegenhoudt.

Ik begrijp hieruit dat ze daar aan stuivertje verwisselen doen, Hamas in de regering Fatah gooit met bommen, zit Fatah in de regering Hamas gooit met bommen?

Spoetnik
23-08-08, 14:28
Check your facts.

I did.

John2
24-08-08, 00:15
=Spoetnik;3702793]Het zou mooi zijn als ze een precendent scheppen. Inwoners van Gaza moeten het recht hebben het buitenland te bezoeken zonder dat Israel dat tegenhoudt.[/QUOTE]

Inwoners van Gaza kunnen het buitenland bezoeken, net zoals buitenlanders de Gaza kunnen bezoeken.
Alleen via Israel is het niet of moeilijk om de Gaza in of uit te gaan.

knuppeltje
24-08-08, 08:25
[QUOTE=John2;3703555]
Inwoners van Gaza kunnen het buitenland bezoeken, net zoals buitenlanders de Gaza kunnen bezoeken.

Vandaar dagelijks al die files bij de checkpoints natuurlijk.


Alleen via Israel is het niet of moeilijk om de Gaza in of uit te gaan.

Denk je dat echt? Met het vliegtuig zal het niet meevallen denk, want volgens mij ligt dat vliegveld in Gaza dat met Nederlandse hulp is aangelegd al heel lang door Israel in puin geschoten.
Zal toch nog roeien worden denk.

John2
24-08-08, 11:51
=knuppeltje;3703587][quote]

Vandaar dagelijks al die files bij de checkpoints natuurlijk.

Kan weet ik niet?


Denk je dat echt? Met het vliegtuig zal het niet meevallen denk, want volgens mij ligt dat vliegveld in Gaza dat met Nederlandse hulp is aangelegd al heel lang door Israel in puin geschoten.
Zal toch nog roeien worden denk.
Vliegveld is enkele maanden terug al weer open gesteld en er staat daar een perfect werkende noodstroom-aggregaat van cummins, na de bouw werd ook de heropbouw gedaan door Nederland.
Thales leverde de radar en verkeersleiding systemen, Bam en Dura namen het herstel op zich van de gebouwen.
Dus jij kunt weer rustig met jou prive-jet landen daar.

knuppeltje
24-08-08, 15:32
[QUOTE=John2;3703623]
Kan weet ik niet?

Vind ik niks gek.


Vliegveld is enkele maanden terug al weer open gesteld en er staat daar een perfect werkende noodstroom-aggregaat van cummins, na de bouw werd ook de heropbouw gedaan door Nederland.
Thales leverde de radar en verkeersleiding systemen, Bam en Dura namen het herstel op zich van de gebouwen.
Dus jij kunt weer rustig met jou prive-jet landen daar.

Kan ik nergens iets over op het net vinden

John2
24-08-08, 16:48
=knuppeltje;3703726][quote]

Vind ik niks gek.
Kan ik nergens iets over vinden op het net?



Kan ik nergens iets over op het net vinden
Vind ik niks gek.
:engel:

John2
24-08-08, 17:02
[quote]
Kan ik nergens iets over op het net vinden

Nog eenmaal dan;

http://www.nieuwsbladtransport.nl/scripts/zoeken.php?query=Vliegveld+Gaza+

Spoetnik
24-08-08, 17:06
Inwoners van Gaza kunnen het buitenland bezoeken, net zoals buitenlanders de Gaza kunnen bezoeken.
Alleen via Israel is het niet of moeilijk om de Gaza in of uit te gaan.

Het gekwaak van jou kent geen grenzen.....

1) Het is niet mogelijk om Gaza te verlaten tenzij Israel daar toestemming voor geeft. Dat doet het zelden.
2) Het vliegveld in Gaza is volledig verwoest door Israelische bommen. En van opgaan is geen sprake.. http://en.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat_International_Airport
3) Israel schiet zelf op vissersbootjes als die het wagen om te ver van de kust van Gaza af te drijven.

knuppeltje
24-08-08, 18:44
[quote=knuppeltje;3703726]

Nog eenmaal dan;

http://www.nieuwsbladtransport.nl/scripts/zoeken.php?query=Vliegveld+Gaza+

Daarin zeggen ze alleen maar dat op er op 02-01-2002 met herstel begonnen is, niet dat ze het hebben afgemaakt.
De site die Spoetnik aanreikt is op 16-07-2008 voor het laatst bijgewerkt.
Andere sites uit 2005 geven ook aan dat toen de zaak nog in puin lag en er geen enkele vliegbeweging in of uit mogelijk was.
Nergens is er op het net te vinden dat dat vliegveld open is volgens mij.

Verder komt er nog geen muis de gaza in of uit zonder goedkeuring van Israel, of de Palestijnen moeten dat hek naar Egypte weer opblazen. Maar ook dan zal de lol maar heel kort zijn.

John2
24-08-08, 19:27
[quote=John2;3703764]

Daarin zeggen ze alleen maar dat op er op 02-01-2002 met herstel begonnen is, niet dat ze het hebben afgemaakt.
De site die Spoetnik aanreikt is op 16-07-2008 voor het laatst bijgewerkt.
Andere sites uit 2005 geven ook aan dat toen de zaak nog in puin lag en er geen enkele vliegbeweging in of uit mogelijk was.
Nergens is er op het net te vinden dat dat vliegveld open is volgens mij.

Verder komt er nog geen muis de gaza in of uit zonder goedkeuring van Israel, of de Palestijnen moeten dat hek naar Egypte weer opblazen. Maar ook dan zal de lol maar heel kort zijn.

Er is beperkt vliegverkeer toegestaan en mogelijk naar en vanaf dit vliegveld.
Verder bezocht president Abbas het vliegveld op 20 augustus 2008 om 6.00 uur.
Natuurlijk gebeurd dit alles onder toestemming van Israel (nog wel)

knuppeltje
24-08-08, 19:29
[quote=knuppeltje;3703828]

Er is beperkt vliegverkeer toegestaan en mogelijk naar en vanaf dit vliegveld.
Verder bezocht president Abbas het vliegveld op 20 augustus 2008 om 6.00 uur.
Natuurlijk gebeurd dit alles onder toestemming van Israel (nog wel)

Ik kan het nergens op het net vinden.

Spoetnik
25-08-08, 11:47
Ik kan het nergens op het net vinden.

Dat komt omdat het niet waar is :)

knuppeltje
25-08-08, 12:26
[quote=knuppeltje;3703895]

Dat komt omdat het niet waar is :)

Daar was ik ook al bang voor. Foto's van de puinhopen maar zat, maar meer ook niet. Onze Baron van Münchausen lulde weer aardig uit zijn witte boord.

1973Tanger
25-08-08, 12:29
[quote=knuppeltje;3703895]

Dat komt omdat het niet waar is :)


Was dat maar het enige van hem dat niet waar is?

John2
25-08-08, 15:49
Ja het is helemaal in puin geschoten net twee dagen geleden zeker of hebben de Turkse mensen die toestemming hadden van Israel om de haven en de luchthaven te herbouwen zo weinig verstand dat ze het niet hebben opgebouwd maar hebben afgebroken?
Met visum van Israel is het in iedergeval mogelijk om eens in de twee weken vanaf Berlin te vliegen op Gaza.

Spoetnik
25-08-08, 16:09
Ja het is helemaal in puin geschoten net twee dagen geleden zeker of hebben de Turkse mensen die toestemming hadden van Israel om de haven en de luchthaven te herbouwen zo weinig verstand dat ze het niet hebben opgebouwd maar hebben afgebroken?
Met visum van Israel is het in iedergeval mogelijk om eens in de twee weken vanaf Berlin te vliegen op Gaza.

Kun je me even een linkje sturen waar ik kan boeken? :hihi:

1973Tanger
25-08-08, 16:11
Kun je me even een linkje sturen waar ik kan boeken? :hihi:


Doe er ook een voor mij. :hihi:

knuppeltje
25-08-08, 16:26
Ja het is helemaal in puin geschoten net twee dagen geleden zeker of hebben de Turkse mensen die toestemming hadden van Israel om de haven en de luchthaven te herbouwen zo weinig verstand dat ze het niet hebben opgebouwd maar hebben afgebroken?
Met visum van Israel is het in iedergeval mogelijk om eens in de twee weken vanaf Berlin te vliegen op Gaza.

Pas nog gedaan zeker?

H.P.Pas
25-08-08, 16:39
Kun je me even een linkje sturen waar ik kan boeken? :hihi:


Bij reisbureau Pas (http://bommel.yourbb.nl/viewtopic.php?p=1182)zal het wel lukken.


In een wagen van reisbureau Pas, gedreven door het rad van avontuur, maakt Heer Bommel een reis met attracties die maar weinigen kunnen navertellen. "Want", aldus Pas, "herinneringen zonder ervaringen zijn als luchtbellen vol stinkende gassen! hehehe!"

super ick
25-08-08, 17:41
Doe er ook een voor mij. :hihi:

Of het vrijheidsstrijders zijn of terroristen daar kan je uren over discussieren.
Dat ze aanslagen zullen plegen, daar kan je de klok op gelijk zetten.

M.i. is het een simpel spelletje dat werkt als volgt:
Wanneer de internationale druk op Israel weer toe neemt (of in aanloop naar de verkiezingen in de VS de steun voor Israel afneemt voor een restrictief beleid) dan openen ze een grensovergang en wachten op de aanslagen af die ongetwijfeld gaan komen.
Dan hebben ze weer steun voor represailles en gooien de overgang weer voor maanden, zoniet jaren dicht.
Palestijnen zijn niet helemaal onschuldig maar hebben het ook deels aan zichzelf te danken.

1973Tanger
25-08-08, 18:08
Of het vrijheidsstrijders zijn of terroristen daar kan je uren over discussieren.
Dat ze aanslagen zullen plegen, daar kan je de klok op gelijk zetten.

M.i. is het een simpel spelletje dat werkt als volgt:
Wanneer de internationale druk op Israel weer toe neemt (of in aanloop naar de verkiezingen in de VS de steun voor Israel afneemt voor een restrictief beleid) dan openen ze een grensovergang en wachten op de aanslagen af die ongetwijfeld gaan komen.
Dan hebben ze weer steun voor represailles en gooien de overgang weer voor maanden, zoniet jaren dicht.
Palestijnen zijn niet helemaal onschuldig maar hebben het ook deels aan zichzelf te danken.


Oh dat is nieuw voor mij, dat Palestijnen het aan zichzelf te danken hebben dat ze worden bezet en onderdrukt?

John2
25-08-08, 23:56
Dat komt omdat het niet waar is :)

En waarom zou het niet waar zijn?

Ik begin langzamerhand te twijvelen of jij uberhoud tel aviv wel ooit heb bezocht, laat staan daar woont.

http://www.js.nl/?credo=793

John2
25-08-08, 23:58
Pas nog gedaan zeker?

Inderdaad knuppeltje en terug gevlogen met 24 gewonde palastijnen.:engel:

1973Tanger
26-08-08, 06:53
Inderdaad knuppeltje en terug gevlogen met 24 gewonde palastijnen.:engel:


Ze hebben hier ook een afdeling sterke verhalen hoor?

Spoetnik
26-08-08, 12:20
En waarom zou het niet waar zijn?

Ik begin langzamerhand te twijvelen of jij uberhoud tel aviv wel ooit heb bezocht, laat staan daar woont.

http://www.js.nl/?credo=793

Waarom het niet waar is? Omdat het niet waar is.

Het vliegveld in gaza is kapot geschoten en er landt geen enkel vliegtuig. Dit is de waarheid.

En verder okay! :) En inderdaad, jouw tel aviv in jouw bizarro alternatieve universum heb ik nooit bezocht, aval ba ulam emet ani gar be tel aviv. :)

super ick
26-08-08, 14:05
Oh dat is nieuw voor mij, dat Palestijnen het aan zichzelf te danken hebben dat ze worden bezet en onderdrukt?

Niet proberen mijn woorden uit zijn verband te rukken. Ik ben echt niet blind voor de Israelische verborgen (nou ja langzamerhand is het niet meer verborgen) agenda.
Maar je kunt op provocaties ook eens proberen NIET in te gaan. Ietsje meer aan beide zijden zou al een stuk schelen.
Maar aan beide zijden blijven er elementen garen spinnen bij deze geweldspiraal.

1973Tanger
26-08-08, 15:17
Niet proberen mijn woorden uit zijn verband te rukken. Ik ben echt niet blind voor de Israelische verborgen (nou ja langzamerhand is het niet meer verborgen) agenda.
Maar je kunt op provocaties ook eens proberen NIET in te gaan. Ietsje meer aan beide zijden zou al een stuk schelen.
Maar aan beide zijden blijven er elementen garen spinnen bij deze geweldspiraal.


Jouw woorden verhullen je bedoeling geenszins hoor.

super ick
26-08-08, 16:02
Jouw woorden verhullen je bedoeling geenszins hoor.

Nee die heb jij met jou oneindige wijsheid natuurlijk al lang doorzien niet waar?
Wat mij betreft heb jij de plank al veel meer misgeslagen.

Maar geef toe, als het het westen aan gaat hoor je weinig positiefs hier.
Maar het is wel lekker toeven hier, of niet?

1973Tanger
26-08-08, 17:32
Nee die heb jij met jou oneindige wijsheid natuurlijk al lang doorzien niet waar?
Wat mij betreft heb jij de plank al veel meer misgeslagen.

Maar geef toe, als het het westen aan gaat hoor je weinig positiefs hier.
Maar het is wel lekker toeven hier, of niet?


Meer opgemerkt?

Slinger
26-08-08, 19:37
Oh dat is nieuw voor mij, dat Palestijnen het aan zichzelf te danken hebben dat ze worden bezet en onderdrukt?

Dat is gewoon een feit. In de hele twintigste eeuw hebben de Palestijnen niets anders weten te produceren dan geweld, geweld en nog eens geweld. Nooit hebben de methode van het politieke overleg of de diplomatie gekozen. Dat is als een boemerang terug gekomen.

1973Tanger
26-08-08, 20:35
Dat is gewoon een feit. In de hele twintigste eeuw hebben de Palestijnen niets anders weten te produceren dan geweld, geweld en nog eens geweld. Nooit hebben de methode van het politieke overleg of de diplomatie gekozen. Dat is als een boemerang terug gekomen.


Onder dagelijks terreur en onderdrukking door met name Israël valt weinig diplomatie en politiek overleg te verwachten.

Slinger
26-08-08, 22:53
Onder dagelijks terreur en onderdrukking door met name Israël valt weinig diplomatie en politiek overleg te verwachten.

retoriek

1973Tanger
26-08-08, 23:06
retoriek

Wil je dan dat mensen daarover niks zeggen?

John2
27-08-08, 01:23
Waarom het niet waar is? Omdat het niet waar is.

Het vliegveld in gaza is kapot geschoten en er landt geen enkel vliegtuig. Dit is de waarheid.

En verder okay! :) En inderdaad, jouw tel aviv in jouw bizarro alternatieve universum heb ik nooit bezocht, aval ba ulam emet ani gar be tel aviv. :)

Natuurlijk Spoetje, vandaar dat jij de link die ik gaf van de studenten niet heb bezocht en niet even heb gegochelt om te zien wanneer deze zwaar gewonden op transport zijn gezet naar duitsland voor medische verzorging.
Want het is ook zo makelijk om te zeggen dat iemand liegt die zelf enkele maanden geleden daar is geweest om enkele dingen te regelen.

Jij en zoals velen hier op deze site zijn zo verwrongen in jullie gedachten dat alles wat jullie denken en vinden op internet jullie gedachten blijven voeden, dat als er iets anders naar boven komt direct word verwezen naar de afdeling fabels. Het zal wel het Midden Oosten virus zijn die deze reactie oproep, het algehele wantrouwen naar alles wat ergens anders vandaan komt als uit de woestijn.
En vermoedelijk heb jij ook een reis beperking in Israel?.

Slinger
27-08-08, 07:04
Wil je dan dat mensen daarover niks zeggen?

Ik zou willen dat mensen kijken naar de werkelijke feiten, in plaats van achter een Palestijnse propagandaoptocht aan te hollen.

Soldim
27-08-08, 08:03
Ik zou willen dat mensen kijken naar de werkelijke feiten, in plaats van achter een Palestijnse propagandaoptocht aan te hollen.

Die Palestijnen hoeven geen propaganda optocht te organizeren; de Israelische acties zijn walgelijk genoeg om objectieve opinie vorming mbv 'werkelijke feiten' in Palestijns voordeel te beslechten.

knuppeltje
27-08-08, 08:17
Dat is gewoon een feit. In de hele twintigste eeuw hebben de Palestijnen niets anders weten te produceren dan geweld, geweld en nog eens geweld. Nooit hebben de methode van het politieke overleg of de diplomatie gekozen. Dat is als een boemerang terug gekomen.

Tja, dat kun je van de brave zionistjes weer niet zeggen natuurlijk.
Mwa, alleen als je vooringenomen en hardstikke blind bent.

knuppeltje
27-08-08, 08:25
Ik zou willen dat mensen kijken naar de werkelijke feiten, in plaats van achter een Palestijnse propagandaoptocht aan te hollen.

Dat zou natuurlijk heel goed zijn als ze hun ogen zouden gebruiken, zouden ze ook zien wat er werkelijk aan de hand is. Namelijk dat Palestijnen totaal niets van propoganda weten, en er volgens mij ook nauwelijks de middelen voor hebben. Ze doen daar eigelijk niet eens aan ook, anders hadden ze alle leugens en bedrog van de zionisten wel beter uitgespeeld.
Ook smerige huichelaars zoals jij weten dat maar al te goed.

Spoetnik
27-08-08, 09:51
Natuurlijk Spoetje, vandaar dat jij de link die ik gaf van de studenten niet heb bezocht en niet even heb gegochelt om te zien wanneer deze zwaar gewonden op transport zijn gezet naar duitsland voor medische verzorging.
Want het is ook zo makelijk om te zeggen dat iemand liegt die zelf enkele maanden geleden daar is geweest om enkele dingen te regelen.


Ik heb allicht even de link bezocht, maar daar stond niets over vliegtuigen die vliegen op gaza. Het vliegveld in gaza ontvangt geen enkel vliegtuig.


En vermoedelijk heb jij ook een reis beperking in Israel?.

Kweenie wat je bedoelt met een reis beperking :) Maar ik heb een B1 visa met ongelimiteerd entries visa.

Slinger
27-08-08, 15:31
Dat zou natuurlijk heel goed zijn als ze hun ogen zouden gebruiken, zouden ze ook zien wat er werkelijk aan de hand is. Namelijk dat Palestijnen totaal niets van propoganda weten, en er volgens mij ook nauwelijks de middelen voor hebben. Ze doen daar eigelijk niet eens aan ook, anders hadden ze alle leugens en bedrog van de zionisten wel beter uitgespeeld.
Ook smerige huichelaars zoals jij weten dat maar al te goed.

Je mag het noemen zoals je wilt, maar liegen en allerlei zaken in scene zetten kunnen ze in elk geval als de besten, zoals de afgelopen jaren herhaaldelijk gebleken is.

ronald
27-08-08, 16:02
Dat zou natuurlijk heel goed zijn als ze hun ogen zouden gebruiken, zouden ze ook zien wat er werkelijk aan de hand is. Namelijk dat Palestijnen totaal niets van propoganda weten, en er volgens mij ook nauwelijks de middelen voor hebben. Ze doen daar eigelijk niet eens aan ook, anders hadden ze alle leugens en bedrog van de zionisten wel beter uitgespeeld.
Ook smerige huichelaars zoals jij weten dat maar al te goed.

Nou... dit verraadt wel heel veel. De hele Paliwood industrie is langs meneer heen ontwikkeld. Nooit Palestijnse TV-uitzendingen gezien. Nooit allerlei clubjes die informatie verkrachten danwel omdraaien, danwel gedeeltelijk noemen. Je hebt heel wat in te halen zo te horen. Na dit te hebben geconcludeerd ben jij in ieder geval niet smerig noch huichelachtig te noemen. Gewoon dom.

knuppeltje
27-08-08, 21:39
Je mag het noemen zoals je wilt, maar liegen en allerlei zaken in scene zetten kunnen ze in elk geval als de besten, zoals de afgelopen jaren herhaaldelijk gebleken is.

Ze liegen natuurlijk nog het hardst als ze zeggen dat ze bezet zijn, niet dan?

knuppeltje
27-08-08, 21:41
Na dit te hebben geconcludeerd ben jij in ieder geval niet smerig noch huichelachtig te noemen. Gewoon dom.

Inderdaad, ik huichel niet en ik lieg niet, deed ik dat wel dan was ik dom.
Kun je niet van een paar hier zeggen