PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen geld meer voor bodemloze Gaza-put?



Slinger
22-08-08, 07:36
Geen geld meer voor bodemloze Gaza-put

De Palestijnse gebieden zijn nog steeds een (financiële) puinhoop. De Europese belastingbetaler is veel te veel kwijt aan deze bodemloze put

Door Oene van der Wal

Er is nauwelijks een volk dat zoveel ontwikkelingshulp per hoofd van de bevolking krijgt als de Palestijnen. Veiligheid, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, voedselvoorziening, bestuurlijke opbouw of begrotingssteun, voor werkelijk alles schuiven vooral Europese landen de vier miljoen Palestijnen bakken met geld toe.

Dat was al zo toen miljardair Yasser Arafat de Palestijnse leider was en is zo gebleven nadat de radicale Hamas de verkiezingen in de Gazastrook won en later met geweld de complete macht naar zich toe trok. Sindsdien gaat er zelfs meer geld naar de Palestijnse gebieden.

Vrijgevige EU
Dit jaar is er weer extra reden gevonden om het chequeboek te trekken omdat in het Amerikaanse Annapolis is afgesproken dat er voor het einde van dit jaar zoiets als een levensvatbare Palestijnse staat op de Westelijke Jordaanoever moet zijn. Afgelopen december bracht een donorconferentie in Parijs om dit streven te ondersteunen zo’n 5 miljard euro op, bovenop de bestaande hulp. Vooral de Europese Unie is als altijd erg vrijgevig en kondigde gisteren aan er nog eens 40 miljoen euro bij te leggen.

Raar besluit. Het eindeloos geld pompen - Brussel maakt jaarlijks zeker 500 miljoen euro over - in de Palestijnse zaak leidt al jaren tot niets. Niet alleen zijn vele miljarden verdampt door Palestijnse corruptie, onkunde en gewelddadigheden, de Palestijnen zijn tot op heden niet in staat gebleken zelfstandig de aspiraties van een werkende nationale staat waar te maken.

Puinhoop
Het mag kloppen dat Israël de economische ontwikkeling hier en daar opzettelijk frustreert, maar dat verklaart nog niet waarom bijvoorbeeld de Gazastrook nu zo’n puinhoop is, terwijl het onder de Israëliërs floreerde. Dat ligt toch echt aan de Palestijnen zelf.

Nederland (35 miljoen euro ontwikkelingshulp per jaar, los van de extra’s) en andere landen trekken onverminderd de portemonnee, of het nu om bilaterale hulp gaat, of via de EU, VN of de Wereldbank. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen. Maar politiek plaatst het de EU in een curieuze positie ten opzichte van het bevriende Israël en de Verenigde Staten, die evenzeer kapitalen hebben verpild aan de Palestijnen, maar nog veel grotere bedragen aan Israël overmaken. De Palestijnse gebieden zijn een bodemloze put. Hoeveel geld van Europese belastingbetalers gaat daar nog ingestoken worden?

http://www.elsevier.nl/web/10200355/Commentaren/Geen-geld-meer-voor-bodemloze-Gaza-put.htm

Witte78
22-08-08, 08:08
Ik ben van mening dat Europa alleen maar humanitaire hulp moet bieden. Met andere woorden, zelf het budget beheren. Zolang Israël daar de boel blijft onderdrukken, moet de hulp beschikbaar blijven. Steun aan Israël moet sowieso stop gezet worden.

knuppeltje
22-08-08, 08:36
Geen geld meer voor bodemloze Gaza-put

Zorg even dat Israel alle bezette gebieden ontruimt, zal een heel stuk schelen met die zogenaamde bodemloze put. En laat Israel even alle betalingsverkeer ongemoeid laten, dat ze nu constant traineren of helemaal blokkeren.
Vertel ook even hoeveel miljarden er naar dat goed georganiseerde Israel gaat elk jaar, en doe hier even al de ecoruptieschandalen van hoge omes in Israel uit de doeken, dan ben je nog wel even bezig.

Slinger
22-08-08, 11:00
Zorg even dat Israel alle bezette gebieden ontruimt, zal een heel stuk schelen met die zogenaamde bodemloze put.

Dan wordt het nog veel erger.

knuppeltje
22-08-08, 11:01
Dan wordt het nog veel erger.

Idioot.

Spoetnik
22-08-08, 12:54
[SIZE="7"]
Het mag kloppen dat Israël de economische ontwikkeling hier en daar opzettelijk frustreert, maar dat verklaart nog niet waarom bijvoorbeeld de Gazastrook nu zo’n puinhoop is, terwijl het onder de Israëliërs floreerde. Dat ligt toch echt aan de Palestijnen zelf.


1) Floreerde? Excuse me, waar heeft hij het over?
2) Gaza is afgesloten van de buitenwereld door Israel, niets komt er in en niets komt er uit, muv een paar smokkeltunnels en VN voedselhulp.

Wat een dom opinie stuk....

Spoetnik
22-08-08, 12:56
Zorg even dat Israel alle bezette gebieden ontruimt, zal een heel stuk schelen met die zogenaamde bodemloze put. En laat Israel even alle betalingsverkeer ongemoeid laten, dat ze nu constant traineren of helemaal blokkeren.
Vertel ook even hoeveel miljarden er naar dat goed georganiseerde Israel gaat elk jaar, en doe hier even al de ecoruptieschandalen van hoge omes in Israel uit de doeken, dan ben je nog wel even bezig.

Nah, gewoon 1 nationale staat, recht op terugkeer voor alle Palestijnen. Nationaal thuis voor Joden, ie alle Joden kunnnen paspoort aanvragen. Joden en Arabieren gelijke rechten. Makkelijk zat, dat moet de internationale gemeenschap opleggen aan de joden en arabieren.

Al Sawt
22-08-08, 13:08
Dan wordt het nog veel erger.Gedachtegang dat op racistische vooroordelen is berust.

knuppeltje
22-08-08, 14:04
[QUOTE=Spoetnik;3702564]Nah, gewoon 1 nationale staat, recht op terugkeer voor alle Palestijnen.

Prima. en ook nog heel wat herstelbetalingen.


Nationaal thuis voor Joden, ie alle Joden kunnnen paspoort aanvragen.

Wordt het daar niet erg vol dan als ze allemaal daar naartoe gaan, daarbij leven er nu al veel te veel joden die ervoor geen enkele- anders dan religieuse binding met dat land hadden. Lijkt me niet best om daar nog veel meer van te maken. Met de Palestijnse vluchtelingen erbij zal het al moeilijk genoeg worden om ieder goed te voorzien.


Joden en Arabieren gelijke rechten. Makkelijk zat, dat moet de internationale gemeenschap opleggen aan de joden en arabieren.

Maar dan ook helemaal, en daarbij de nodige herstelbetalingen aan de Palestijnen.
Er is maar een probleem, tot nu toe heeft daar de internationale gemeenschap daar niet zo'n zin in denk. Dus makkelijk zal het niet worden.

Slinger
22-08-08, 14:47
Idioot.

Ja, de waarheid is hard...

Slinger
22-08-08, 14:49
Nah, gewoon 1 nationale staat, recht op terugkeer voor alle Palestijnen. Nationaal thuis voor Joden, ie alle Joden kunnnen paspoort aanvragen. Joden en Arabieren gelijke rechten. Makkelijk zat, dat moet de internationale gemeenschap opleggen aan de joden en arabieren.

Dat wordt een moordpartij op Joden, zoals in de twintiger en dertiger jaren in Palestina gebeurde.

Slinger
22-08-08, 14:50
Gedachtegang dat op racistische vooroordelen is berust.

Nee hoor, gewoon lering trekken uit het verleden...

Al Sawt
22-08-08, 14:55
Nee hoor, gewoon lering trekken uit het verleden...Kom dan met voorbeelden?

Slinger
22-08-08, 15:29
Kom dan met voorbeelden?


Nou, die staan al in het artikel. Wat dacht je van de miljarden van Arafat?

Spoetnik
22-08-08, 15:43
Dat wordt een moordpartij op Joden, zoals in de twintiger en dertiger jaren in Palestina gebeurde.

Net zoals al die moordpartijen die plaats vinden in Zuid Afrika nu? Wat ben jij toch een rascist.

knuppeltje
22-08-08, 15:54
Net zoals al die moordpartijen die plaats vinden in Zuid Afrika nu? Wat ben jij toch een rascist.

Slinger een racist...hoe kom je daar weer bij? :stout:

knuppeltje
22-08-08, 15:55
Dat wordt een moordpartij op Joden, zoals in de twintiger en dertiger jaren in Palestina gebeurde.

Voorbeelden zat zeker.

knuppeltje
22-08-08, 15:58
Nee hoor, gewoon lering trekken uit het verleden...

Das niet voor iedereen weg gelegd, blijkt telkens weer.
Ik ken erbij die aan de hand van wat oud papier de hele geschiedenis op z'n kop zetten.

Slinger
22-08-08, 16:14
Net zoals al die moordpartijen die plaats vinden in Zuid Afrika nu?

Inderdaad

Slinger
22-08-08, 16:17
Slinger een racist...hoe kom je daar weer bij? :stout:

Je weet toch wel wat de definitie is van een racist: dat is iemand die een andere mening heeft dan Al Sawt.

Spoetnik
22-08-08, 16:54
Inderdaad

Tis een genocide daar inderdaad, de witte bevolking wordt massaal uitgemoord door de barbaren.

Slinger
22-08-08, 16:58
Tis een genocide daar inderdaad, de witte bevolking wordt massaal uitgemoord door de barbaren.

Doe maar niet zo stoer. Durf jij als blanke in je eentje en ongewapend door de straten van Soweto te lopen?

Spoetnik
22-08-08, 17:00
Doe maar niet zo stoer. Durf jij als blanke in je eentje en ongewapend door de straten van Soweto te lopen?

Een werkelijk genocide vind daar plaats! Ik zou het best aan durven in me eentje door Nazareth te lopen.

Slinger
22-08-08, 17:03
Een werkelijk genocide vind daar plaats! Ik zou het best aan durven in me eentje door Nazareth te lopen.

Inderdaad daar zorgt het Israëlische bewind voor orde.
Maar durf je ook als herkenbare Jood in Nabloes over straat?

Spoetnik
22-08-08, 17:30
Inderdaad daar zorgt het Israëlische bewind voor orde.
Maar durf je ook als herkenbare Jood in Nabloes over straat?

Na de oslo onderhandelingen bezochten Israelische bewoners van Ariel met regelmaat arabische dorpen en steden.

En als er een binationale staat wordt gevormd met gelijke rechten voor Joden en Arabieren, dan zorgt de binationale overheid voor de orde.

Dacht jij trouwens dat Arabieren het aandurven om Kiryat Arba te bezoeken? Of er ook maar in de buurt te komen?

Slinger
22-08-08, 18:32
Na de oslo onderhandelingen bezochten Israelische bewoners van Ariel met regelmaat arabische dorpen en steden.

En als er een binationale staat wordt gevormd met gelijke rechten voor Joden en Arabieren, dan zorgt de binationale overheid voor de orde.

Dacht jij trouwens dat Arabieren het aandurven om Kiryat Arba te bezoeken? Of er ook maar in de buurt te komen?

Dacht 't wel. Er wonen Arabieren.

Spoetnik
22-08-08, 19:25
Dacht 't wel. Er wonen Arabieren.

In Kiryat Arba, lol. De joden hebben de buurten erom heen juist etnisch gezuiverd van Arabieren.

Slinger
22-08-08, 20:11
In Kiryat Arba, lol. De joden hebben de buurten erom heen juist etnisch gezuiverd van Arabieren.

Maar we dwalen af van het onderwerp. Het gaat om de bodemloze Gazaput, waar geen geld meer in moet worden gestopt. Of vind jij dat we corruptie, onbekwaamheid en zelfverrijking maar onbeperkt moeten subsidiëren?

IbnRushd
22-08-08, 20:25
Maar we dwalen af van het onderwerp. Het gaat om de bodemloze Gazaput, waar geen geld meer in moet worden gestopt. Of vind jij dat we corruptie, onbekwaamheid en zelfverrijking maar onbeperkt moeten subsidiëren?

Geen geld is geen leven is (bijgevolg) genocide.

Slinger
22-08-08, 21:29
Geen geld is geen leven is (bijgevolg) genocide.

Ze sterven daar nog lang niet van de honger hoor. Geen geld is in elk geval geen wapens en dus minder mogelijkheden om gewelddadigheden te plegen. Een vooruitgang voor de vrede in de regio!

knuppeltje
22-08-08, 21:34
Geen geld is geen leven is (bijgevolg) genocide.

Niet zo lullen over genocide, tis zo al meer dan misdadig genoeg.
Maar om nu in dit geval van genocide spreken, moet je toch echt eens de betekenis van dat woord opzoeken.

knuppeltje
22-08-08, 21:37
Ze sterven daar nog lang niet van de honger hoor. Geen geld is in elk geval geen wapens en dus minder mogelijkheden om gewelddadigheden te plegen. Een vooruitgang voor de vrede in de regio!

Das dan heel dom gezien van je. Het zal op deze manier de haat alleen maar aanwakkeren, en terecht. En honger hebben ze daar regelmatig.

IbnRushd
22-08-08, 22:01
Niet zo lullen over genocide, tis zo al meer dan misdadig genoeg.
Maar om nu in dit geval van genocide spreken, moet je toch echt eens de betekenis van dat woord opzoeken.

Wat is meer dan misdadig? Wat betekent volgens jou genocide, los van uitroeiing van een volk? Kun je trouwens verder dan twee stappen denken?

knuppeltje
22-08-08, 22:12
Wat is meer dan misdadig? Wat betekent volgens jou genocide, los van uitroeiing van een volk? Kun je trouwens verder dan twee stappen denken?

Misdadig is oa wat Israel doet tov de Palestijnen.
Voor mij is genocide het georganiseerd op grote schaal uitroeien van een bevolking. Ondanks wat er gebeurt in Israel, is dat geen genocide.
Het zal zelfs de vraag worden of Karadzic voor genocide veroordeelt zal worden.
Het zou goed zijn als jij zelf eens leerde denken, zou je misschien niet misplaatst zulke grote woorden gebruiken.

IbnRushd
22-08-08, 22:19
Ze sterven daar nog lang niet van de honger hoor. Geen geld is in elk geval geen wapens en dus minder mogelijkheden om gewelddadigheden te plegen. Een vooruitgang voor de vrede in de regio!

In 2006 leefde 79 procent van de huishoudens in armoede. Dat zal nu ongetwijfeld meer zijn. Tis verder zo dat VN bijna een miljoen Palestijnen voedt. Bij opschorting is uithongering zeer groot, of ze zullen ziek worden, en aangezien de grenzen gesloten blijven, zullen ze ook niet naar het ziekenhuis kunnen gaan. Ik geef het toe, het zal vaste een langzame genocide worden. Alle zionisten blij, en pro-zionisten als jij ook blij, toch?

IbnRushd
22-08-08, 22:34
Misdadig is oa wat Israel doet tov de Palestijnen.
Voor mij is genocide het georganiseerd op grote schaal uitroeien van een bevolking. Ondanks wat er gebeurt in Israel, is dat geen genocide.
Het zal zelfs de vraag worden of Karadzic voor genocide veroordeelt zal worden.
Het zou goed zijn als jij zelf eens leerde denken, zou je misschien niet misplaatst zulke grote woorden gebruiken.

Oke, laten we het stapsgewijs doen. Als jij meent dat genocide het uitroeien van een bevolking (georganiseerd en op grote schaal) is hoe noem je dan collectief Palestijnen straffen in een één door de westerse regeringen zwijgend goedgekeurd concenstratiekamp met het doel te lijden en tot slot te doden door a) voedsel in te pikken, opschorten van hulp (geld), en b) grenzen sluiten zodat bijna geen humanitaire hulp van buiten binnenkomt, en tot slot c) willekeurige Palestijnen elimineren met het excuus dat zij het terrorisme bedreven, en als een kind of een vrouw zijn/haar loodje legt dan moeten we het accepteren als een vorm van collateral damage? Is het doel dan niet overduidelijk dat het volk in Gaza een doorn in het oog van Israel is? En dat volgens hun opinie de enige oplossing om het volk in Gaza weg te krijgen is door hen te uitroeien?

knuppeltje
23-08-08, 09:11
[QUOTE]Oke, laten we het stapsgewijs doen. Als jij meent dat genocide het uitroeien van een bevolking (georganiseerd en op grote schaal) is hoe noem je dan collectief Palestijnen straffen in een één door de westerse regeringen zwijgend goedgekeurd concenstratiekamp met het doel te lijden en tot slot te doden door a) voedsel in te pikken, opschorten van hulp (geld), en b) grenzen sluiten zodat bijna geen humanitaire hulp van buiten binnenkomt, en tot slot c) willekeurige Palestijnen elimineren met het excuus dat zij het terrorisme bedreven, en als een kind of een vrouw zijn/haar loodje legt dan moeten we het accepteren als een vorm van collateral damage? Is het doel dan niet overduidelijk dat het volk in Gaza een doorn in het oog van Israel is?

Als jij had gevolgd wat ik daar al van heb gezegd hier, had je allang geweten wat ik daar allemaal van vind.


En dat volgens hun opinie de enige oplossing om het volk in Gaza weg te krijgen is door hen te uitroeien?

Hen weg te krijgen- heb ik altijd al gezegd, en ook waarom.
Hen uit te roeien- het kan best zijn dat er gekken zijn die dat roepen. Maar of dat de politiek is van de staat Israel, dat moet je dan maar eens bewijzen.
Op deze manier pakken ze dat dan op een wel heel knullige manier aan.
Nogmaals, zoek in een woordenboek op wat genocide betekend, en lul niet zo dom, tis zo al meer dan erg genoeg.

IbnRushd
23-08-08, 12:00
Hen weg te krijgen- heb ik altijd al gezegd, en ook waarom.
Hen uit te roeien- het kan best zijn dat er gekken zijn die dat roepen. Maar of dat de politiek is van de staat Israel, dat moet je dan maar eens bewijzen.
Op deze manier pakken ze dat dan op een wel heel knullige manier aan.
Nogmaals, zoek in een woordenboek op wat genocide betekend, en lul niet zo dom, tis zo al meer dan erg genoeg.

Ik heb je het zojuist uitgelegd en onderbouwd. Dat jij bijzonder slecht kan lezen is jouw eigen probleem. Ik ga je het natuurlijk niet nog een keer uitleggen daar jij het toch niet zal begrijpen. Tijdverspilling dus. Misschien hoogtijd dat je weer naar school gaat en ditmaal wel je vmbo-diploma gaat halen.

knuppeltje
23-08-08, 12:14
Ik heb je het zojuist uitgelegd en onderbouwd.


Zelden zo'n oerdom antwoordt gezien!!!!
Met al wat je lult, het heeft niets met genocide te maken wat er in Israel gebeurt. Blijkbaar weet je totaal niet wat het woord betekend, ga dus zelf je vmbo diploma zien te halen, idiote mafkees.

Slinger
23-08-08, 12:16
Niet zo lullen over genocide, tis zo al meer dan misdadig genoeg.
Maar om nu in dit geval van genocide spreken, moet je toch echt eens de betekenis van dat woord opzoeken.


Tja, zo krijgen we steeds meer woorden die hun betekenis totaal verliezen. Genocide komt zo in het rijtje fascisme, racisme terecht. Niemand is er nog van onder de indruk.

knuppeltje
23-08-08, 12:19
Tja, zo krijgen we steeds meer woorden die hun betekenis totaal verliezen. Genocide komt zo in het rijtje fascisme, racisme terecht. Niemand is er nog van onder de indruk.

Tis anders heel racistisch wat Israel doet.

1973Tanger
23-08-08, 12:20
Tis anders heel racistisch wat Israel doet.

Dat ze daar niet van onder de indruk zijn kan ik voorstellen.

knuppeltje
23-08-08, 12:24
Dat ze daar niet van onder de indruk zijn kan ik voorstellen.

Questi van gewenning?

1973Tanger
23-08-08, 12:26
Questi van gewenning?

Dat kun je wel stellen ja, maar ondanks dat doet het niet af van de ernst.

Slinger
23-08-08, 12:26
Das dan heel dom gezien van je. Het zal op deze manier de haat alleen maar aanwakkeren, en terecht. En honger hebben ze daar regelmatig.

Haat krijgen ze daar van jongsaf voorgeschoteld. Daar worden ze mee grootgebracht. Wat die honger betreft heb ik andere berichten gehoord. In de Gazastrook hebben ze we te kort aan luxe goederen, maar niet aan de eerste levensbehoeften.

Slinger
23-08-08, 12:27
Misdadig is oa wat Israel doet tov de Palestijnen.
Voor mij is genocide het georganiseerd op grote schaal uitroeien van een bevolking. Ondanks wat er gebeurt in Israel, is dat geen genocide.
Het zal zelfs de vraag worden of Karadzic voor genocide veroordeelt zal worden.
Het zou goed zijn als jij zelf eens leerde denken, zou je misschien niet misplaatst zulke grote woorden gebruiken.

Knuppeltje, je bent een man naar mijn hart!

knuppeltje
23-08-08, 12:31
Haat krijgen ze daar van jongsaf voorgeschoteld. Daar worden ze mee grootgebracht. Wat die honger betreft heb ik andere berichten gehoord. In de Gazastrook hebben ze we te kort aan luxe goederen, maar niet aan de eerste levensbehoeften.

Hahahahahahahahahah, dit is geen wedstrijd wie het hardst kan liegen hoor. :schreeuw:

knuppeltje
23-08-08, 12:32
Knuppeltje, je bent een man naar mijn hart!

Zal wel, maar de liefde is niet wederzijds.

Slinger
23-08-08, 12:34
In 2006 leefde 79 procent van de huishoudens in armoede. Dat zal nu ongetwijfeld meer zijn. Tis verder zo dat VN bijna een miljoen Palestijnen voedt. Bij opschorting is uithongering zeer groot, of ze zullen ziek worden, en aangezien de grenzen gesloten blijven, zullen ze ook niet naar het ziekenhuis kunnen gaan. Ik geef het toe, het zal vaste een langzame genocide worden. Alle zionisten blij, en pro-zionisten als jij ook blij, toch?

Gelul. Als de Palestijnen in Gaza ophouden met raketbeschietingen, gaan de grenzen ook open, zoals de afgelopen week gebleken is.

Slinger
23-08-08, 12:37
Tis anders heel racistisch wat Israel doet.

Natuurlijk beste jongen. Zo schaar je je zelf weer onder degenen die Joden als een apart ras beschouwen.:duim:

knuppeltje
23-08-08, 12:44
Natuurlijk beste jongen. Zo schaar je je zelf weer onder degenen die Joden als een apart ras beschouwen.:duim:

Ga in het woordenboek eens kijken wat racistisch betekend.
Je lult net zo dom als die mislukte huistheoloog hier.

Slinger
23-08-08, 14:01
Ga in het woordenboek eens kijken wat racistisch betekend.
Je lult net zo dom als die mislukte huistheoloog hier.

Denk je dat je alles met een woordenboek kunt oplossen? Veel belangrijker is dat je weet wat racisme is. Blijkbaar heb jij daar geen kaas van gegeten.

Mark
23-08-08, 14:20
Het is sowieso beter alle ontwikkelingshulp stop te zetten tenzij het hulp is die direct weer wordt uitbesteed aan nederlandse bedrijven.

Aït Ayt
23-08-08, 14:25
Natuurlijk beste jongen. Zo schaar je je zelf weer onder degenen die Joden als een apart ras beschouwen.:duim:

jij beschouwd joden als apart volk.. daarmee ben jij racistisch.. je bent voorstander van een joodse staat dat eigendom is van het joodse volk.. voor joden, door joden..
daarmee beschouw je joden als een apart slag mensen dat in hun eigen staat moeten wonen.. je wilt ze niet in jouw straat hebben.. stel je voor dat je buren joods zijn.. alleen het idee al.. je beschouwt ze immers als apart en anders.. weg ermee.. dump ze maar in een stuk woestijn ver weg hier vandaan.. ben je van ze af..

Spoetnik
23-08-08, 14:31
Maar we dwalen af van het onderwerp. Het gaat om de bodemloze Gazaput, waar geen geld meer in moet worden gestopt. Of vind jij dat we corruptie, onbekwaamheid en zelfverrijking maar onbeperkt moeten subsidiëren?

Nederland geeft geen geld aan Gaza....

Mark
23-08-08, 14:54
volgens de website van min v buit zaken geven we dit:


Nederland geeft dit jaar 40 miljoen hulp voor de Palestijnse Gebieden, waarvan ongeveer 10 miljoen is bedoeld voor wederopbouw in Gaza en het noorden van de West Bank. Daarvan gaat 6 miljoen naar het landbouwprogramma van de Palestinian Agricultural Relief Committees en 4 miljoen naar de UNWRA, de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen. Deze laatste betaalt daarmee onder andere het herstel van door militaire acties verwoeste huizen en onderwijs en gezondheidszorg in Gaza.

IbnRushd
23-08-08, 15:01
Zelden zo'n oerdom antwoordt gezien!!!!
Met al wat je lult, het heeft niets met genocide te maken wat er in Israel gebeurt. Blijkbaar weet je totaal niet wat het woord betekend, ga dus zelf je vmbo diploma zien te halen, idiote mafkees.

Begrijpelijk dat je het zo zelden 'ziet', aangezien jij het oerdomste lid van dit forum bent.

Ik probeer het nog een keer. Mijn veronderstelling was als er geen hulp meer van buiten komt teneinde Palestijnen te helpen, met het quasi-argument dat het geld louter ge(mis)bruikt wordt om wapens te kopen dan sterft het volk in Gaza langzaam van uithongering, ziekte o.i.d. In dat licht zou je kunnen spreken van een bewuste genocide, gezien het feit dat zionisten en pro-zionistische regeringen het liefst Palestijnen in Gaza zien verdwijnen. Aangezien Palestijnen dat vertikken ziet er, volgens hen, niets anders op dan hun, zoals het nu gebeurt, bestoken met raketten, willekeurig mensen elimineren, en daarbij, om het doel sneller te doen verwezenlijken, opsluiten in het enige bestaande concentratiekamp zonder voedsel, electriciteit, medicijnen e.d.

Mark
23-08-08, 15:01
haha best interessant die website van minbuza!

check dit


Waarvoor is de Nederlandse hulp bestemd in Zuid-Afrika?
De hulp is bestemd voor onderwijs en de strijd tegen HIV/Aids. Daar is samen met de Zuid-Afrikaanse regering voor gekozen. Bovendien richt de hulp zich op het verbeteren van de positie van voormalig achtergestelde bevolkingsgroepen. Verder gaat aandacht naar het verbeteren van de achtergestelde positie van vrouwen (gender). Binnen het samenwerkingsprogramma ligt de ‘ownership’ bij Zuid-Afrika, wat betekent dat de Zuid-Afrikaanse overheid – en niet Nederland - de beleidskaders, de prioriteiten en de plannen van aanpak bepaalt.
Wat is het Nederlandse budget?
Het budget voor 2006 bedraagt 40 miljoen euro. Daarvan gaat:

22 miljoen euro naar onderwijs;
6 miljoen euro naar het aids-programma in Zuid-Afrika zelf;
6 miljoen euro naar het regionale aids-programma, dat vanuit de ambassade in Pretoria wordt beheerd.

Dus wij betalen 12 miljoen euro aan AIDS voorlichting zonder dat wij zeggenschap hebben over hoe of wat. Wat was het standpunt van de president v Zuid Afrika ook weer? AIDS was toch door de CIA gemaakt om de zwarte mens te vernietigen? Of moest je nou een maagd neuken om te genezen?

IbnRushd
23-08-08, 15:10
Gelul. Als de Palestijnen in Gaza ophouden met raketbeschietingen, gaan de grenzen ook open, zoals de afgelopen week gebleken is.

Niets gelul. Zolang zionisten niet ophouden met het liquideren van Palestijnen waaronder ook burgerslachtoffers vallen dan lijkt het me vanzelfsprekend dat zij niet zullen ophouden met het beschieten van zelfgebouwde raketten die in meeste gevallen geen schade aanrichten in tegenstelling tot de raketten van Israeliers. Wie verder kan redeneren weet dat zionisten bewust burgerslachtoffers maken in de hoop dat zij, e.g. Hamas, terugschieten. En zo herhaalt het proces weer. Niemand doet er wat aan, en niemand ziet zogenaamd het duivelse kwaad van de zionisten niet.

Slinger
23-08-08, 15:50
jij beschouwd joden als apart volk.. daarmee ben jij racistisch.. je bent voorstander van een joodse staat dat eigendom is van het joodse volk.. voor joden, door joden..
daarmee beschouw je joden als een apart slag mensen dat in hun eigen staat moeten wonen.. je wilt ze niet in jouw straat hebben.. stel je voor dat je buren joods zijn.. alleen het idee al.. je beschouwt ze immers als apart en anders.. weg ermee.. dump ze maar in een stuk woestijn ver weg hier vandaan.. ben je van ze af..

Inderdaad, ik beschouw de Joden als een volk, net zoals Nederlanders, Marokkanen, Fransen, Amerikanen en Duitsers. Dat heeft helemaal niets met racisme te maken, maar dat is heel normaal.

Spoetnik
23-08-08, 15:53
volgens de website van min v buit zaken geven we dit:

Ut gaat dus allemaal naar hulporganisaties.

Slinger
23-08-08, 15:57
Niets gelul. Zolang zionisten niet ophouden met het liquideren van Palestijnen waaronder ook burgerslachtoffers vallen dan lijkt het me vanzelfsprekend dat zij niet zullen ophouden met het beschieten van zelfgebouwde raketten die in meeste gevallen geen schade aanrichten in tegenstelling tot de raketten van Israeliers. Wie verder kan redeneren weet dat zionisten bewust burgerslachtoffers maken in de hoop dat zij, e.g. Hamas, terugschieten. En zo herhaalt het proces weer. Niemand doet er wat aan, en niemand ziet zogenaamd het duivelse kwaad van de zionisten niet.

Nee, dat is niet verder redeneren, dat is een infame beschuldiging. De enigen die bewust burgerslachtoffers maken zijn de activisten van Hamas, zoals iedereen kan constateren. Nu doen (deden?) ze dat met raketbeschietingen, vroeger met zelfmoordacties. Het doel was gewoon om zo veel mogelijk Joden te vermoorden. Laf. Over genocide gesproken...

IbnRushd
23-08-08, 16:05
Nee, dat is niet verder redeneren, dat is een infame beschuldiging. De enigen die bewust burgerslachtoffers maken zijn de activisten van Hamas, zoals iedereen kan constateren. Nu doen (deden?) ze dat met raketbeschietingen, vroeger met zelfmoordacties. Het doel was gewoon om zo veel mogelijk Joden te vermoorden. Laf. Over genocide gesproken...

We zien beelden uit Gaza van gebombardeerde huizen, bruggen en energiecentrales in het nieuws, maar niet de effecten van de dag en nacht overvliegende Israëlische F-16's met hun sonic booms die alleen maar ruiten laat sneuvelen, maar wel de kinderen doodsangst aanjagen. Israël is tevreden over het effect van de terreur van de geluidsbommen "die miskramen veroorzaken en kinderen traumatiseren." Met deze psycho-wapens kun je namelijk op een relatief goedkope manier een volk aan je onderwerpen.

Een psychiater in de bezette gebieden constateert dat 92.2% van de kinderen hun huis gebombardeerd is, 97,5% traangas te verduren heeft gehad, 96,6% een beschieting heeft meegemaakt en eenderde heeft gezien hoe familie of buren neergeschoten werden. In 2004 bleek na een onderzoek van de British Medical Journal, dat er in 4 jaar 400 Palestijnse kinderen door Israëlische sluipschutters zijn neergeschoten bij checkpoints, op weg naar school of huis. Wanneer 'Groot Israël' wordt gebouwd op de levens van kinderen, en vrijwel niemand in Israël daar vraagtekens bij zet, moeten we ervan uitgaan dat we te maken hebben met een ziek, pervers, oorlogszuchtig en meedogenloos volk dat geen haar beter is dan de nazi's en de bezette gebieden bestiert als waren het concentratiekampen.

knuppeltje
23-08-08, 17:11
[QUOTE]Begrijpelijk dat je het zo zelden 'ziet', aangezien jij het oerdomste lid van dit forum bent.


Dat ben jij, maar dat geeft niet hoor.


Ik probeer het nog een keer. Mijn veronderstelling was als er geen hulp meer van buiten komt teneinde Palestijnen te helpen, met het quasi-argument dat het geld louter ge(mis)bruikt wordt om wapens te kopen dan sterft het volk in Gaza langzaam van uithongering, ziekte o.i.d. In dat licht zou je kunnen spreken van een bewuste genocide, gezien het feit dat zionisten en pro-zionistische regeringen het liefst Palestijnen in Gaza zien verdwijnen. Aangezien Palestijnen dat vertikken ziet er, volgens hen, niets anders op dan hun, zoals het nu gebeurt, bestoken met raketten, willekeurig mensen elimineren, en daarbij, om het doel sneller te doen verwezenlijken, opsluiten in het enige bestaande concentratiekamp zonder voedsel, electriciteit, medicijnen e.d.

Allemaal gelul dus, want zelfs zonder die hulp van buiten zal Israel het nooit zover laten komen dat ze daar allemaal van de honger omkomen. Vandaar dat ze wel regelmatig de betalingen vanuit Israel voor een tijd traineren, maar dan weer toelaten. Het zou een regelrechte antireclame voor hun ziijn. Zou niet eens goed gevonden worden door de Internationale gemeenschap ook, Amerika zou met geen enkel goed fatsoen hun nog de hand boven het hoofd kunnen houden. In Europa zou Israel geen enkele steun meer hoeven verwachten
Hoe misdadig ook wat er nu gebeurt, het is nog steeds geen genocide.
Jouw veronderstelling is volkomen uit de lucht gegrepen.

knuppeltje
23-08-08, 17:17
Nee, dat is niet verder redeneren, dat is een infame beschuldiging. De enigen die bewust burgerslachtoffers maken zijn de activisten van Hamas, zoals iedereen kan constateren. Nu doen (deden?) ze dat met raketbeschietingen, vroeger met zelfmoordacties. Het doel was gewoon om zo veel mogelijk Joden te vermoorden. Laf. Over genocide gesproken...

Wanneer maken die plofdingen slachtoffers, het is meestal wat materiele schade en wat verwondingen toch?
Ook Hamas pleegt- en pleegde nooit genocide. eerst klagen over de inflatie van dat woord als een andere idioot dat woord misplaatst gebruikt, en nu dat zelf doen, is heel stomzinnig.

1973Tanger
23-08-08, 17:36
Een ding staat vast en dat is dat Israël zich niet aan genocide op de Palestijnen schuldig maakt. Dat durven ze gewoon niet en is internationaal onbespreekbaar. Want als Israël echt de bedoeling had de Palestijen uit te roeien, dan had dat ze geen ruim 50 jaar hoeven duren. Genocide is een te groot woord voor de misdaden van Israël jeggens de Palestijnen.

knuppeltje
23-08-08, 17:39
Een ding staat vast en dat is dat Israël zich niet aan genocide op de Palestijnen schuldig maakt. Dat durven ze gewoon niet en is internationaal onbespreekbaar. Want als Israël echt de bedoeling had de Palestijen uit te roeien, dan had dat ze geen ruim 50 jaar hoeven duren. Genocide is een te groot woord voor de misdaden van Israël jeggens de Palestijnen.

Zo is dat.

1973Tanger
23-08-08, 17:40
Zo is dat.



Eigenlijk is het een belediging jeggens Israël?

knuppeltje
23-08-08, 17:44
Eigenlijk is het een belediging jeggens Israël?

Hoe bedoelt u?

1973Tanger
23-08-08, 17:45
Hoe bedoelt u?


Israël van genocide beschuldigen en aansmeren.

knuppeltje
23-08-08, 17:50
Israël van genocide beschuldigen en aansmeren.

Das juist, het is trowens zoals het is al naast de wilde beesten af.

1973Tanger
23-08-08, 17:53
Das juist, het is trowens zoals het is al naast de wilde beesten af.


Das precies wat ik ook dacht. Want de meeste israëliers willen daar niet mee geacocieerd worden. Want het is een gruwel dat het joodse volk zelf overkomen is.

knuppeltje
23-08-08, 18:01
Das precies wat ik ook dacht. Want de meeste israëliers willen daar niet mee geacocieerd worden. Want het is een gruwel dat het joodse volk zelf overkomen is.

Zelfs de zionisten niet, Palestijnen verdrijven wel,en daar hebben ze heel veel voor over en schenden alle mensenrechten, maar geen genocide. Het zou hun de paria's van het midden oosten maken.

1973Tanger
23-08-08, 18:03
Zelfs de zionisten niet, Palestijnen verdrijven wel,en daar hebben ze heel veel voor over en schenden alle mensenrechten, maar geen genocide. Het zou hun de paria's van het midden oosten maken.


Van de hele wereld, want dat kan Israël echt niet hebben een Phnom Penh regime. Totaal ondenkbaar en Israël onwaardig.

Aït Ayt
23-08-08, 18:04
Inderdaad, ik beschouw de Joden als een volk, net zoals Nederlanders, Marokkanen, Fransen, Amerikanen en Duitsers. Dat heeft helemaal niets met racisme te maken, maar dat is heel normaal.

je ziet joden niet als nederlanders, marokkanen, fransen, amerikanen en duitsers maar als een apart soort mens.. op basis van hun jood-zijn isoleer jij ze van hun medemens..
dat jij dit heel normaal vindt is verbijsterend..

knuppeltje
23-08-08, 18:07
Van de hele wereld, want dat kan Israël echt niet hebben een Phnom Penh regime. Totaal ondenkbaar en Israël onwaardig.

Mwa, het regime daar is onwaardig, los van alles met de Palestijnen, het ene corruptieschandaal na het andere met die gasten de laatste tijd.

1973Tanger
23-08-08, 18:09
Mwa, het regime daar is onwaardig, los van alles met de Palestijnen, het ene corruptieschandaal na het andere met die gasten de laatste tijd.


Corruptie en schandalen heb je overal. Maar om Israël in z'n geheel daarop af te rekenen is te gortig.

knuppeltje
23-08-08, 18:12
Corruptie en schandalen heb je overal. Maar om Israël in z'n geheel daarop af te rekenen is te gortig.

Moeten ze daar maar zelf doen denk.

1973Tanger
23-08-08, 18:14
Moeten ze daar maar zelf doen denk.


Israëliers en joden heb je overal. Ooit eens aan gedacht dat ze zich weleens beledigd kunnen voelen door dergelijke aantijgingen buiten alle proporties?

1973Tanger
23-08-08, 18:16
Moeten ze daar maar zelf doen denk.

Mensen beledigen met alle gemak een heel volk, maar als je eentje isoleert, dan is gelijk het hek van de dam.

knuppeltje
23-08-08, 18:26
Mensen beledigen met alle gemak een heel volk, maar als je eentje isoleert, dan is gelijk het hek van de dam.

Mwa, ze zoeken het daar maar uit met die corruptie.

1973Tanger
23-08-08, 18:29
Mwa, ze zoeken het daar maar uit met die corruptie.


Het is een binnenlandse aangelegenheid. dat opzich is juist. Enige hulp of commentaar hebben ze daarbij niet nodig denk?

knuppeltje
23-08-08, 18:35
Het is een binnenlandse aangelegenheid. dat opzich is juist. Enige hulp of commentaar hebben ze daarbij niet nodig denk?

Maar je kan er wel een mening over hebben toch?

1973Tanger
23-08-08, 18:37
Maar je kan er wel een mening over hebben toch?


Als je daarbij maar bedenkt dat Israël wordt bevolkt door joden en je daarvan goede en slechte hebt.

IbnRushd
23-08-08, 18:42
Allemaal gelul dus, want zelfs zonder die hulp van buiten zal Israel het nooit zover laten komen dat ze daar allemaal van de honger omkomen. Vandaar dat ze wel regelmatig de betalingen vanuit Israel voor een tijd traineren, maar dan weer toelaten. Het zou een regelrechte antireclame voor hun ziijn. Zou niet eens goed gevonden worden door de Internationale gemeenschap ook, Amerika zou met geen enkel goed fatsoen hun nog de hand boven het hoofd kunnen houden. In Europa zou Israel geen enkele steun meer hoeven verwachten
Hoe misdadig ook wat er nu gebeurt, het is nog steeds geen genocide.
Jouw veronderstelling is volkomen uit de lucht gegrepen.

Israel is ook van 'buitenaf'. Los van dat, heb je nog steeds niet aangetoond waarom of waardoor het niet zo ver kan gaan. Ik heb nadrukkelijk ook een langzame genocide genoemd (indien!), omdat zionisten niets anders willen dan Gazanen weg hebben. Snap je mijn veronderstelling wel?

De grootste reden dat Gazanen niet verdwijnen is hoogstwaarschijnlijk omdat het geboortecijfer daar groot is. Maar bij minder voedsel, dus geen hulp van buitenaf, kan het een andere wending krijgen.

En hoe bedoel je met anti-reclame? Israel is an sich anti-reclame. Dat opschorten/vertragen van betalingen doen ze slechts om hun imago op te krikken. Niet dat het echt helpt hoor. Tegenwoordig lijkt het erop dat bijna niemand interesse toont in de palestijnse kwestie. De oorlog duurt voor hun veelste lang en als de Gazanen uitsterven dan kraait er geen haan naar.

1973Tanger
23-08-08, 18:48
Genocide hoe je het ook noemt, is verschrikkelijk en een belediging aan het adres van de goede jood noch de slechte jood en zijn thuisland Israël.

knuppeltje
23-08-08, 19:11
[QUOTE=IbnRushd;3703401]Israel is ook van 'buitenaf'. Los van dat, heb je nog steeds niet aangetoond waarom of waardoor het niet zo ver kan gaan. Ik heb nadrukkelijk ook een langzame genocide genoemd (indien!), omdat zionisten niets anders willen dan Gazanen weg hebben. Snap je mijn veronderstelling wel?

Ik snap prima jouw veronderstelling, maar ze is volkomen uit de lucht gegrepen.
Inderdaad zijn de zionisten onder de joden er op uit om alle bezette gebieden in hun bezit te krijgen. Daar hebben ze heel veel voor over en het liest zien ze alle Palestijnen verdwijnen, maar als ze werkelijk tot genocide van de Palestijnen zouden willen overgaan, waarom moorden ze die dan in de staat Israel zelf nog steeds niet uit? Dat zou al een begin zijn toch, de rest zou daarop wel kunnen volgen als echt alle bezette gebied ook officieel tot de staat zou behoren, niet dan. Het feit dat ze in Israel zelf niet de Palestijnen hebben uitgemoord, en in de bezette gebieden ook niet, wijst er op dat dat helemaal niet hun bedoeling is. Zoals Tanger dat al aangaf hadden ze dat al veel eerder kunnen proberen.


De grootste reden dat Gazanen niet verdwijnen is hoogstwaarschijnlijk omdat het geboortecijfer daar groot is. Maar bij minder voedsel, dus geen hulp van buitenaf, kan het een andere wending krijgen.


Nee de belangrijkste redenen zijn dat die niet willen verdwijnen, en Israel zich geen genocide op hen kan veroorloven als ze dat al zouden willen, wat ze niet doen dus.
Maar zelfs wat ze willen is minder belangrijk dan wat ze doen.


En hoe bedoel je met anti-reclame? Israel is an sich anti-reclame. Dat opschorten/vertragen van betalingen doen ze slechts om hun imago op te krikken. Niet dat het echt helpt hoor. Tegenwoordig lijkt het erop dat bijna niemand interesse toont in de palestijnse kwestie. De oorlog duurt voor hun veelste lang en als de Gazanen uitsterven dan kraait er geen haan naar.

Israel is voor veel mensen inderdaad antireklame, maar voor nog veel meer mensen blijkbaar het omgekeerde. Voor hen is Israel het toonbeeld van de enigste ware democratie in de regio. Wat het voor mij is heb ik hier al zo dikwijls uitgelegd, en daarvoor kreeg ik van de zionisten hier net idiote scheldkannonades over me heen als van jou.
Inderdaad, het lot van de Palestijnen is volkomen verhypothekeerd ten gunste van de joden in Israel, grote schande, ook voor de internationale gemeenschap.

Maar voordat je weer zulke grote woorden gebruik, zou ik als ik jou was eerst even in het woordenboek opzoeken wat ze betekenen.

knuppeltje
23-08-08, 19:12
Als je daarbij maar bedenkt dat Israël wordt bevolkt door joden en je daarvan goede en slechte hebt.

Maar die zionisten onder hen zijn wel heel slecht hoor.

1973Tanger
23-08-08, 19:29
Maar die zionisten onder hen zijn wel heel slecht hoor.


Deponeer dat maar bij Slinger. :hihi:

IbnRushd
23-08-08, 19:36
Ik snap prima jouw veronderstelling, maar ze is volkomen uit de lucht gegrepen.
Inderdaad zijn de zionisten onder de joden er op uit om alle bezette gebieden in hun bezit te krijgen. Daar hebben ze heel veel voor over en het liest zien ze alle Palestijnen verdwijnen, maar als ze werkelijk tot genocide van de Palestijnen zouden willen overgaan, waarom moorden ze die dan in de staat Israel zelf nog steeds niet uit? Dat zou al een begin zijn toch, de rest zou daarop wel kunnen volgen als echt alle bezette gebied ook officieel tot de staat zou behoren, niet dan. Het feit dat ze in Israel zelf niet de Palestijnen hebben uitgemoord, en in de bezette gebieden ook niet, wijst er op dat dat helemaal niet hun bedoeling is. Zoals Tanger dat al aangaf hadden ze dat al veel eerder kunnen proberen.

Moorden kun je op verschillende wijze uitvoeren. Zo hebben we vaker waargenomen dat Israel eens in de zoveel tijd Gaza binnen valt en niet eerder weggaan tot ze honderden en wellicht duizend slachtoffers heeft gemaakt. Verder stoppen ze vaak de toevoer van brandstof en elektriciteit, waardoor ook doden vallen. Het is ook niet vreemd voor hun om honderden kinderen te doden. Wellicht om angst te jagen bij de moeders zodat ze tien x nadenken voor ze een kind willen krijgen. Dat is wat er nu gebeurt. Toen Slinger de opmerking maakte dat er beter geen hulp meer van buitenaf komt, ageerde ik dat 'het helemaal desastreus gevolgen heeft voor de bevolking'. Ik twijfel niet, als het zo ver komt, dat Israel daar achter zit, en wat betreft het zionistische motief is ondubbelzinnig het wegjagen, wat dus niet lukt, c.q. hen weg ruimen met dodelijk geweld.

Als jij er met mij eens bent dat Israel Gazanen weg wil hebben in Gaza en dat alle opties open staan, dan ben je automatisch met mij ook eens als Israel erachter staat dat er geen hulp meer van buitenaf moet komen omdat zogenaamd zij daar misbruik van maken, zodat (let op) Gazanen eerder uitsterven of weggaan (<-- wat zij nooit zullen doen).



Nee de belangrijkste redenen zijn dat die niet willen verdwijnen, en Israel zich geen genocide op hen kan veroorloven als ze dat al zouden willen, wat ze niet doen dus.
Maar zelfs wat ze willen is minder belangrijk dan wat ze doen.

Je snapt mijn punt niet. Er sterven al veel mensen in Gaza. De hoge populatie komt mede door het hoge geboortecijfer daar. Natuurlijk willen zij niet weggaan. Dat lijkt me ook volstrekt logisch.



Voor hen is Israel het toonbeeld van de enigste ware democratie in de regio. Wat het voor mij is heb ik hier al zo dikwijls uitgelegd, en daarvoor kreeg ik van de zionisten hier net idiote scheldkannonades over me heen als van jou.


Nou, niet liegen knul. Jij begon meteen te tieren. Ik houd me nog netjes.



Maar voordat je weer zulke grote woorden gebruik, zou ik als ik jou was eerst even in het woordenboek opzoeken wat ze betekenen.

Ik weet uitstekend wat dat woord inhoudt. Ik denk dat het probleem eerder bij jou ligt. Jij mag het woord misschien wel begrijpen, maar ik geloof niet dat jij het kan toepassen.

Eke
23-08-08, 20:21
http://www.elsevier.nl/web/10196964/Nieuws/Buitenland/Zware-kritiek-Barack-Obama-op-beleid-Isral.htm

Een genocide op de Gazastrook is niet te verwachten, m.i. De wereld is wel degelijk gebaat bij een goede oplossing.

Ik plaats hier een url :Zware kritiek Barack Obama op beleid van Israel.

knuppeltje
23-08-08, 22:17
[QUOTE]Moorden kun je op verschillende wijze uitvoeren. Zo hebben we vaker waargenomen dat Israel eens in de zoveel tijd Gaza binnen valt en niet eerder weggaan tot ze honderden en wellicht duizend slachtoffers heeft gemaakt.

Dat ze regelmatig Gaza binnentrekken hoef je mij niet te vertellen. Maar dat ze dan iedere keer even hoderden tot duizend slachtoffers maken- wil je even bewijzen voor die onzin geven?


Het is ook niet vreemd voor hun om honderden kinderen te doden.

Ook stapels bewijzen voor zeker.


Wellicht om angst te jagen bij de moeders zodat ze tien x nadenken voor ze een kind willen krijgen.

Dat schijnt dan niet erg te helpen geloof ik, mwa je had het zelf al over dat geboortecijfer.


Dat is wat er nu gebeurt. Toen Slinger de opmerking maakte dat er beter geen hulp meer van buitenaf komt, ageerde ik dat 'het helemaal desastreus gevolgen heeft voor de bevolking'. Ik twijfel niet, als het zo ver komt, dat Israel daar achter zit, en wat betreft het zionistische motief is ondubbelzinnig het wegjagen, wat dus niet lukt, c.q. hen weg ruimen met dodelijk geweld.

Tja, dat ze ze liever weg hebben heb ik altijd al gezegd, tis maar net op welke manier, en dat is dus nog steeds niet via genocide.


Als jij er met mij eens bent dat Israel Gazanen weg wil hebben in Gaza en dat alle opties open staan, dan ben je automatisch met mij ook eens als Israel erachter staat dat er geen hulp meer van buitenaf moet komen omdat zogenaamd zij daar misbruik van maken, zodat (let op) Gazanen eerder uitsterven of weggaan (<-- wat zij nooit zullen doen).

Nergen heb ik gezegd dat alle opties openstaan, wel dat genocide nog steeds niet gebeurt en ook niet zal gebeuren. Nogmaals, Israel kan het zich echt niet permiteren dat ze daar allemaal van de honger dood voor de kast liggen.


Je snapt mijn punt niet. Er sterven al veel mensen in Gaza. De hoge populatie komt mede door het hoge geboortecijfer daar. Natuurlijk willen zij niet weggaan. Dat lijkt me ook volstrekt logisch.


Nogmaals, ik snap prima jouw punt, alleen maakt dat nog steeds geen genocide.


Nou, niet liegen knul. Jij begon meteen te tieren. Ik houd me nog netjes.


Je lult ook over dingen waar je blijkbaar helemaal geen verstand van hebt.


Ik weet uitstekend wat dat woord inhoudt. Ik denk dat het probleem eerder bij jou ligt. Jij mag het woord misschien wel begrijpen, maar ik geloof niet dat jij het kan toepassen.

Dat weet je blijkbaar niet, anders was je niet zo stom geweest om het te gebruiken.

IbnRushd
24-08-08, 00:40
Dat ze regelmatig Gaza binnentrekken hoef je mij niet te vertellen. Maar dat ze dan iedere keer even hoderden tot duizend slachtoffers maken- wil je even bewijzen voor die onzin geven?

Ook stapels bewijzen voor zeker.


Sinds het begin van de tweede intifada in september 2000 zijn er 4700 Palestijnen gedood. En dit staat even los van uithongering, marteling e.d.

In 2004 bleek na een onderzoek van de British Medical Journal, dat er in 4 jaar 400 Palestijnse kinderen door Israëlische sluipschutters zijn neergeschoten bij checkpoints, op weg naar school of huis.

Het valt me op dat jij zo slecht geïnformeerd bent. Misschien toch een crypto-pro-zionist?



Dat schijnt dan niet erg te helpen geloof ik, mwa je had het zelf al over dat geboortecijfer.

Klopt, daarom treden ze steeds harder op.



Tja, dat ze ze liever weg hebben heb ik altijd al gezegd, tis maar net op welke manier, en dat is dus nog steeds niet via genocide.

Nee, nu lijkt het niet erop. Maar als zij extreme maatregelen nemen, zoals alle hulp van buitenaf afgrendelen zodat de Gazanen afgezonderd van de wereld in een groot concentratiekamp verblijven en plus prolongeren van gebouwen en Gazanen bombarderen en dat zionistische sluipschutters eens in de zoveel tijd wat kinderen en vrouwen neerknallen dan lijkt het me voor de hand liggend dat zij niet meer eeuwig zullen leven. Ik noem dat dan genocide.



Nergen heb ik gezegd dat alle opties openstaan, wel dat genocide nog steeds niet gebeurt en ook niet zal gebeuren. Nogmaals, Israel kan het zich echt niet permiteren dat ze daar allemaal van de honger dood voor de kast liggen.

Dat weet jij niet. Ik trek mijn conclusies op basis wat zij toen deden en nu nog steeds doen. En het lijkt er op dat het steeds erger wordt. Dus een langzame genocide wat niet opvalt is goed denkbaar.



Je lult ook over dingen waar je blijkbaar helemaal geen verstand van hebt.


Ik durf te wedden dat ik over deze zaak veel meer weet dan jij.



Dat weet je blijkbaar niet, anders was je niet zo stom geweest om het te gebruiken.

Nou, ik ben niet de enige die er zo over denkt. Ik ben nog in tegenstelling tot anderen vrij mild. Mijn vooronderstelling onderbouw ik met redelijke argumenten vind ik. Jij hebt het tot nu toe niet weerlegd. Het enige wat jij gewoonlijk doet is krijsen dat ik niet weet waar ik het over heb. Dat doe je altijd, bij elke discussie. Inhoudelijk heb je bijna nooit iets te zeggen.

Wat betreft anderen over genocide in Gaza, hier een aantal:
http://www.stopusa.be/scripts/texte.php?section=BR&langue=2&id=25244
http://www.rense.com/general80/lies.htm
http://electronicintifada.net/v2/article5656.shtml

1973Tanger
24-08-08, 01:06
In Israël is sprake van 'staatsterrorisme'. Genocide is echt planmatig een volk opjagen met het oogmerk die uiteindelijk doelgericht in zijn geheel te elimineren. Als daar sprake van is, dan zouden er ongetwijfeld documenten met richtlijnen en bevelen bij de krijgsmacht moeten liggen. Israël is meer bezig met lafhartige hit en run acties en de bevolking daar in puinhoop achterlaten. Voordat ze daar huizen tot aan de grond gelijkmaken uit vergelding, verwijderen ze ook eerst de bewoners voordat ze de buldozers inzetten (die mogen toekijken). Het is gewoon puur treiteren, terreur en klassieke onderdrukking, dat al decenia's lang duurt.

knuppeltje
24-08-08, 08:15
[QUOTE=IbnRushd;3703559]Sinds het begin van de tweede intifada in september 2000 zijn er 4700 Palestijnen gedood. En dit staat even los van uithongering, marteling e.d.

Erg genoeg wel, maar dat is nog steeds geen genocide.


In 2004 bleek na een onderzoek van de British Medical Journal, dat er in 4 jaar 400 Palestijnse kinderen door Israëlische sluipschutters zijn neergeschoten bij checkpoints, op weg naar school of huis.


Ook dat is nog steeds geen genocide of dat aantal juist is of niet, wel een gruwelijke misdaad. Maar voor mij kwam het over alsof ze zomaar regelmatig honderden kinderen afknallen, vandaar.


Het valt me op dat jij zo slecht geïnformeerd bent. Misschien toch een crypto-pro-zionist?

Tja, zoiets kun je wel van jou verwachten. Mwa, anderen hier denken dat ik een crypto palestijn ben.


Klopt, daarom treden ze steeds harder op.

Pas na iedere plofraket vanuit de Gaza, en dan schenden ze elk recht. Lees nu maar eens wat ik daar altijd al over heb gezegd hier. Maar ook dan is het nog steeds geen genocide.


Nee, nu lijkt het niet erop.

We zijn het er dus over eens dat het geen genocide is, das al een punt.
Voor mij zal het dat ook niet worden ook.


Dat weet jij niet. Ik trek mijn conclusies op basis wat zij toen deden en nu nog steeds doen. En het lijkt er op dat het steeds erger wordt. Dus een langzame genocide wat niet opvalt is goed denkbaar.

Wat ze deden en doen, is nog steeds geen genocide, heb je zelf al aangegeven door te zeggen dat het er nu niet op lijkt.


Ik durf te wedden dat ik over deze zaak veel meer weet dan jij.


Mwa, proficiat ermee. Nu nog even leren wat genocide is.

Eke
24-08-08, 10:49
Het is gewoon puur treiteren, terreur en klassieke onderdrukking, dat al decenia's lang duurt.


Dat is buitengewoon afschuwelijk en waar.


En nu ? het gaat erom wie de macht heeft bij de twee partijen. Zijn dat de mensen die koste wat het kost een oplossing willen zoeken voor deze zaak van geweldsspiralen en politiek onrecht of zijn dat de onbuigzamen die letterlijk over lijken gaan ?

In dat laatste geval kom je heel snel terecht bij wat I.R. een genocide noemt.Die onbuigzamen zitten er bij de Israeli.
Misschien wel een wederzijdse genocide als de hulp aan de Palestijnen gegeven wordt met een atoombom. Die onbuigzamen zitten er ook bij de Arabieren. Zo zijn mensen.

Het gaat erom om door te gaan met wakker schudden en vertellen over de situatie aan de wereld zodat de macht komt in de handen van de humane mensen.Dat er allereerst recht wordt gedaan aan de Palestijnen en dat er nagedacht wordt over de situatie van het Israelische volk, zodat de bronnen van bloedvergieten kunnen opdrogen voor de komende honderd jaar en verder.

IbnRushd
24-08-08, 12:02
Erg genoeg wel, maar dat is nog steeds geen genocide.

Nee tuurlijk niet. Maar dat is mijn punt niet voor de zoveelste keer. Mijn veronderstelling is dat wanneer Israel het zo ver krijgt dat er geen hulp meer van buitenaf komt dan is de kans veel groter dat Gazanen in het enige bestaande concentratiekamp eerder (uit)sterven.

Verder noem ik hetgeen ik eerder schreef ook geen genocide, echter jij wilde zo graag bewijzen hebben over de aantal doden door Israelische vuurkracht.



Ook dat is nog steeds geen genocide of dat aantal juist is of niet, wel een gruwelijke misdaad. Maar voor mij kwam het over alsof ze zomaar regelmatig honderden kinderen afknallen, vandaar.

Oke. Principieel maakt het niet uit hoelang zij het er over deden om honderden kinderen dood te schieten. Ik gaf je slechts een indicatie van hoe erg het was en is en dat het veel erger kan ingeval ze radicale maatregelen nemen.



We zijn het er dus over eens dat het geen genocide is, das al een punt.
Voor mij zal het dat ook niet worden ook.

Wel, daar verschillen wij fundamenteel van mening.



Wat ze deden en doen, is nog steeds geen genocide, heb je zelf al aangegeven door te zeggen dat het er nu niet op lijkt.

Je begrijpt mijn punt niet. Ik ga je na de derde keer het niet nog een keer uitleggen. Zoek het maar uit.

1973Tanger
24-08-08, 12:23
Dat is buitengewoon afschuwelijk en waar.


En nu ? het gaat erom wie de macht heeft bij de twee partijen. Zijn dat de mensen die koste wat het kost een oplossing willen zoeken voor deze zaak van geweldsspiralen en politiek onrecht of zijn dat de onbuigzamen die letterlijk over lijken gaan ?

In dat laatste geval kom je heel snel terecht bij wat I.R. een genocide noemt.Die onbuigzamen zitten er bij de Israeli.
Misschien wel een wederzijdse genocide als de hulp aan de Palestijnen gegeven wordt met een atoombom. Die onbuigzamen zitten er ook bij de Arabieren. Zo zijn mensen.

Het gaat erom om door te gaan met wakker schudden en vertellen over de situatie aan de wereld zodat de macht komt in de handen van de humane mensen.Dat er allereerst recht wordt gedaan aan de Palestijnen en dat er nagedacht wordt over de situatie van het Israelische volk, zodat de bronnen van bloedvergieten kunnen opdrogen voor de komende honderd jaar en verder.

Zo kan je iedere oorlog wel een genocide noemen. Bewezen genocide zal pertinent het einde van de staat Israël betekenen. Het is een internationaal ondenkbaar vergrijp. De VN zal daar niet zonder gepaste maatregelen onderuit kunnen (ondanks de VS en de lobby). Bovendien verklaar je daarmee Israël vogelvrij met het gevolg dat je niet meer serieus genomen zal worden. Genocide is de grens waar praten en bemiddelen geen enkele zin meer heeft en eventuele oplossingen uitgesloten zijn. Het zal Israël juist groen licht geven om daadwerkelijk genocide te plegen, met gepaste middelen.

Eke
24-08-08, 12:52
Zo kan je iedere oorlog wel een genocide noemen. Bewezen genocide zal pertinent het einde van de staat Israël betekenen. Het is een internationaal ondenkbaar vergrijp. De VN zal daar niet zonder gepaste maatregelen onderuit kunnen (ondanks de VS en de lobby). Bovendien verklaar je daarmee Israël vogelvrij met het gevolg dat je niet meer serieus genomen zal worden. Genocide is de grens waar praten en bemiddelen geen enkele zin meer heeft en eventuele oplossingen uitgesloten zijn. Het zal Israël juist groen licht geven om daadwerkelijk genocide te plegen, met gepaste middelen.

Tanger, ik begrijp je reaktie niet zo goed. Ik ben eens met "genocide:het internationaal ondenkbare vergrijp van Israel".

1)Maar hoe bedoel je dat je iedere oorlog genocide kan noemen als je op een bepaalde manier redeneert ?

2)En wanneer, in welke situatie krijgt Israel groen licht om daadwerkelijk genocide te plegen ? Van wie ?

John2
24-08-08, 12:54
Het Verdrag inzake de Voorkoming en de Bestraffing van Genocide, kortweg het Genocideverdrag, werd op 9 december 1948 getekend ter voorkoming van genocide.

Het ontwerpverdrag was opgesteld door de Poolse jurist Raphael Lemkin, die als eerste in 1944 het begrip genocide had gedefinieerd. De grootste genocide aller tijden moest toen nog volgen om een internaationaal verdrag aangenomen te krijgen. De misdrijven uit het genocideverdrag vallen sinds 2001 onder de jurisdictie van het Internationaal Strafhof in Den Haag, als het land in kwestie de rechtsmacht van het Hof heeft erkend.



Zou humor wezen dat Israel zou worden bestraft voor een feit die door de VN is aangenomen om juist om deze bevolkings groep te beschermen.

1973Tanger
24-08-08, 13:03
Tanger, ik begrijp je reaktie niet zo goed. Ik ben eens met "genocide:het internationaal ondenkbare vergrijp van Israel".

1)Maar hoe bedoel je dat je iedere oorlog genocide kan noemen als je op een bepaalde manier redeneert ?

2)En wanneer, in welke situatie krijgt Israel groen licht om daadwerkelijk genocide te plegen ? Van wie ?


Kijk een daad van genocide is de planmatige Endlösung tijdens het nazi bewind en tentijde van het voormalige Joegoslavië. Denk je dat genocide plegen op een heel volk nattevinger werk is? Dat groen licht zullen ze zichzelf geven, als je Israël daarmee vogelvrij verklaard. Want genocide heeft geen enkele viend of geweten meer.

John2
24-08-08, 13:03
Tanger, ik begrijp je reaktie niet zo goed. Ik ben eens met "genocide:het internationaal ondenkbare vergrijp van Israel".

1)Maar hoe bedoel je dat je iedere oorlog genocide kan noemen als je op een bepaalde manier redeneert ?

2)En wanneer, in welke situatie krijgt Israel groen licht om daadwerkelijk genocide te plegen ? Van wie ?

Eigelijk zou je het verdrag even moeten lezen om het standpunt van Tanger te kunnen begrijpen, namelijk het verdrag op zich gaat heel ver.
Om dit verdrag word Hamas ook gezien als ongewenste partij bij de VN/UN omdat zij Israel niet erkennen en dreigen met het vernietigen van Israel.
Op onderstaande link kun je het verdrag met de artikelen in het kort weer vinden.
http://nl.wikisource.org/wiki/Verdrag_inzake_de_Voorkoming_en_de_Bestraffing_van _Genocide

Alleen word er door diverse mensen vergeten dat andere verdragen van de zelfde VN boven dit verdrag staan, namelijk Oorlogsrecht en recht van verdediging.
Wat natuurlijk niet inhoud dat landen dan alsnog rekening moeten houden met het genocide-verdrag.

Eke
24-08-08, 18:04
Kijk een daad van genocide is de planmatige Endlösung tijdens het nazi bewind en tentijde van het voormalige Joegoslavië. 1)Denk je dat genocide plegen op een heel volk nattevinger werk is?

2) Dat groen licht zullen ze zichzelf geven, als je Israël daarmee vogelvrij verklaard. Want genocide heeft geen enkele viend of geweten meer.

1)bedoel je dat in een geheime la ergens in Israel een plan ligt om de Palestijnen te lossen ? Waarom hebben ze dan een muur gebouwd ?

2)Genocide is gekkenwerk. Ben het helemaal met je eens.

1973Tanger
24-08-08, 18:22
1)bedoel je dat in een geheime la ergens in Israel een plan ligt om de Palestijnen te lossen ? Waarom hebben ze dan een muur gebouwd ?

2)Genocide is gekkenwerk. Ben het helemaal met je eens.

Het zou wel eens zo zijn dat er inderdaad over is nagedacht, maar door internationale restricties geen uitvoering aan gegeven wordt. Door Israël met genocide als paria te verklaren staat geen enkele restrictie meer in de weg.

Eke
24-08-08, 18:28
http://www.wereldomroep.nl/actua/middenoosten/080618Bestand_Israel_Hamas


eerlijk gezegd ben ik de draad van dit draadje kwijt. ik zal het geheel nog een keer rustig door lezen.
ik heb een tijdje zitten googlen en kwam dit artikel tegen. Wil het ook aan jullie laten lezen.
wat is oorlog afschuwelijk voor mensen ,he.
ik vind daarom ook dat partijen elkaar serieus moeten nemen en goed moeten luisteren naar elkaars motivatie...

Eke
24-08-08, 18:31
Door Israël met genocide als paria te verklaren staat geen enkele restrictie meer in de weg.


begrijp ik je ?....dat je Israel niet als paria moet verklaren ?

1973Tanger
24-08-08, 19:13
begrijp ik je ?....dat je Israel niet als paria moet verklaren ?


Als je zicht op vrede wil blijven behouden is dat juist.

Eke
24-08-08, 21:05
Als je zicht op vrede wil blijven behouden is dat juist.


OK. het is me duidelijk.

Terug naar het topic-onderwerp.Zolang de Palestijnen niet de mogelijkheid hebben om zichzelf te bedruipen vind ik het logisch dat ze steun krijgen hierbij.

Tegelijkertijd moeten de landen die steunen ook alles op alles zetten om voor de gewone mensen in die gehele regio die meegezogen zijn in dit oorlogsdrama vrede te bevorderen.

1973Tanger
24-08-08, 21:17
OK. het is me duidelijk.

Terug naar het topic-onderwerp.Zolang de Palestijnen niet de mogelijkheid hebben om zichzelf te bedruipen vind ik het logisch dat ze steun krijgen hierbij.

Tegelijkertijd moeten de landen die steunen ook alles op alles zetten om voor de gewone mensen in die gehele regio die meegezogen zijn in dit oorlogsdrama vrede te bevorderen.


De steun moet bestaan uit Israël te dwingen onmiddelijk de VN resoluties te respecteren door de Westelijke Jordaanoever z.s.m. te ontruimen en de Palestijnen bijstaan bij het oprichten van een volwaardige staat.

Eke
24-08-08, 21:24
De steun moet bestaan uit Israël te dwingen onmiddelijk de VN resoluties te respecteren door de Westelijke Jordaanoever z.s.m. te ontruimen en de Palestijnen bijstaan bij het oprichten van een volwaardige staat.

Lijkt me een strak plan. Is het dan zeker dat de vrede gewaarborgd is voor de Palestijnse en Joodse mensen die een gewoon leven willen, zonder geweld ?

Slinger
24-08-08, 21:28
De steun moet bestaan uit Israël te dwingen onmiddelijk de VN resoluties te respecteren door de Westelijke Jordaanoever z.s.m. te ontruimen en de Palestijnen bijstaan bij het oprichten van een volwaardige staat.

Zo maar de Westbank ontruimen is onmogelijk omdat de veiligheid van de Israëlische bevolking dan in gevaar komt. De belangrijke bevolkingscentra van Israël komen dan onder bereik van Palestijnse raketten.

1973Tanger
24-08-08, 21:34
Lijkt me een strak plan. Is het dan zeker dat de vrede gewaarborgd is voor de Palestijnse en Joodse mensen die een gewoon leven willen, zonder geweld ?


Dat is geen plan meer, dat wordt van Israël verwacht. Verder denk ik dat voor vrede een mentaliteitsverandering noodzakelijk is.

1973Tanger
24-08-08, 21:35
Zo maar de Westbank ontruimen is onmogelijk omdat de veiligheid van de Israëlische bevolking dan in gevaar komt. De belangrijke bevolkingscentra van Israël komen dan onder bereik van Palestijnse raketten.

Stapsgewijs misschien?

Slinger
24-08-08, 21:40
Stapsgewijs misschien?

Nee, dat is geen oplossing. De Westbank kan alleen opgeven worden in ruil voor een algeheel vredesakkoord met keiharde garanties, net als indertijd het akkoord met Egypte.

Verder is er nog het probleem van de Joodse kolonisten op de Westbank. Voor het gebied dat zij bewonen zal ook een oplossing gevonden moeten worden.

1973Tanger
24-08-08, 21:49
Nee, dat is geen oplossing. De Westbank kan alleen opgeven worden in ruil voor een algeheel vredesakkoord met keiharde garanties, net als indertijd het akkoord met Egypte.

Verder is er nog het probleem van de Joodse kolonisten op de Westbank. Voor het gebied dat zij bewonen zal ook een oplossing gevonden moeten worden.


Waar is Israël dan bang voor? Ze hebben toch altijd al de regie in handen gehad. Kijk maar naar Gaza. Vredesakkoord zal geen probleem wezen, meer het offer het land te ontruimen. Voor het probleem van de kolonisten moet een oplossing met het Palestijnse bestuur gezocht worden.

knuppeltje
24-08-08, 22:08
Zo maar de Westbank ontruimen is onmogelijk omdat de veiligheid van de Israëlische bevolking dan in gevaar komt. De belangrijke bevolkingscentra van Israël komen dan onder bereik van Palestijnse raketten.

Andersom was dat altijd al toch?

knuppeltje
24-08-08, 22:10
Verder is er nog het probleem van de Joodse kolonisten op de Westbank. Voor het gebied dat zij bewonen zal ook een oplossing gevonden moeten worden.

Gewoon aan de Palestijnen geven toch?
Ik bedoel de zionisten hebben nog veel en veel meer van hen afgejat.

Slinger
24-08-08, 22:23
Waar is Israël dan bang voor? Ze hebben toch altijd al de regie in handen gehad. Kijk maar naar Gaza. Vredesakkoord zal geen probleem wezen, meer het offer het land te ontruimen. Voor het probleem van de kolonisten moet een oplossing met het Palestijnse bestuur gezocht worden.

Een vredesakkoord op zichzelf is niet genoeg, er zullen ook garanties moeten komen dat Israël niet meer wordt aangevallen vanuit Palestijns gebied. Dat is overigens niet alleen slecht voor Israël, een voortdurende staat van oorlog is slecht voor beide partijen. Gaza is inderdaad een slecht voorbeeld

De kolonisten zullen niet graag onder Palestijns bestuur willen leven, er moet dus eerder gedacht worden aan grenscorrecties.

Slinger
24-08-08, 22:26
Gewoon aan de Palestijnen geven toch?
Ik bedoel de zionisten hebben nog veel en veel meer van hen afgejat.

Volgens de VN-beginselen zul je voor de bestemming van een gebied altijd rekening moeten houden met de mensen die er wonen. Dat geldt ook voor dit gebied.

1973Tanger
24-08-08, 22:34
Een vredesakkoord op zichzelf is niet genoeg, er zullen ook garanties moeten komen dat Israël niet meer wordt aangevallen vanuit Palestijns gebied. Dat is overigens niet alleen slecht voor Israël, een voortdurende staat van oorlog is slecht voor beide partijen. Gaza is inderdaad een slecht voorbeeld

De kolonisten zullen niet graag onder Palestijns bestuur willen leven, er moet dus eerder gedacht worden aan grenscorrecties.


Nou ja, die garanties zijn nooit te geven natuurlijk. Bij een onafhankelijke staat gelden gewoon internationale regels van soevereiniteit. Bovendien is het de wereld op z'n kop zetten, want het is Israël die de palestijnen moet garanderen nooit meer aan te vallen. Grenscorrecties kan Israël echt op haar buik schrijven, ze moeten maar tot een oplossing komen onder een welwillend palestijns bestuur. Aan VN resoluties kan namelijk niet getornd worden.

Slinger
24-08-08, 22:41
Nou ja, die garanties zijn nooit te geven natuurlijk. Bij een onafhankelijke staat gelden gewoon internationale regels van soevereiniteit. Bovendien is het de wereld op z'n kop zetten, want het is Israël die de palestijnen moet garanderen nooit meer aan te vallen. Grenscorrecties kan Israël echt op haar buik schrijven, ze moeten maar tot een oplossing komen onder een welwillend palestijns bestuur. Aan VN resoluties kan namelijk niet getornd worden.

Je kunt er lang of kort over praten, maar Israël zal nooit een overeenkomst accepteren die geen absolute garanties geeft voor de veiligheid van de Israëlische bevolking, inclusief de Joodse kolonisten. Daar zal geen enkele VN-resolutie iets aan kunnen veranderen.

Er is trouwens nog een probleem: wat moet er gebeuren met Jeruzalem?

1973Tanger
24-08-08, 22:46
Je kunt er lang of kort over praten, maar Israël zal nooit een overeenkomst accepteren die geen absolute garanties geeft voor de veiligheid van de Israëlische bevolking, inclusief de Joodse kolonisten. Daar zal geen enkele VN-resolutie iets aan kunnen veranderen.

Er is trouwens nog een probleem: wat moet er gebeuren met Jeruzalem?


Ja dat zijn precies de argumenten van Israël om de bezetting te legitimeren. Vergeet niet dat Israël een bezettingsmacht is en zowiezo buiten internationale rechtorde valt. Voor wat betreft Jeruzalem, een deel gaat terug naar de palestijnen.

Slinger
24-08-08, 22:54
Ja dat zijn precies de argumenten van Israël om de bezetting te legitimeren. Vergeet niet dat Israël een bezettingsmacht is en zowiezo buiten internationale rechtorde valt. Voor wat betreft Jeruzalem, een deel gaat terug naar de palestijnen.

De Westbank is bezet nadat Israël in '67 door Jordanië werd aangevallen.

En wat bedoel je met 'terug'. De Palestijnen hebben Jeruzalem nooit in bezit gehad. Het deel van Jeruzalem dat je bedoelt had volgens het VN-besluit van 1947 een internationale status. Jordanië heeft in '48 dit VN-besluit geschonden door de stad te bezetten.

Jeruzalem moet volgens de VN-beginselen weer een internationale stad worden.

1973Tanger
24-08-08, 23:01
De Westbank is bezet nadat Israël in '67 door Jordanië werd aangevallen.

En wat bedoel je met 'terug'. De Palestijnen hebben Jeruzalem nooit in bezit gehad. Het deel van Jeruzalem dat je bedoelt had volgens het VN-besluit van 1947 een internationale status. Jordanië heeft in '48 dit VN-besluit geschonden door de stad te bezetten.

Jeruzalem moet volgens de VN-beginselen weer een internationale stad worden.


Jordanië is tegenwoordig geen vijand meer van Israël, dus wat belet Israël de bezetting op te geven? Opzich sta ik niet afkerig tegenover een internationale stad, maar dan wel met een roulerende stadsbestuur.

Slinger
24-08-08, 23:04
Jordanië is tegenwoordig geen vijand meer van Israël, dus wat belet Israël de bezetting op te geven? Opzich sta ik niet afkerig tegenover een internationale stad, maar dan wel met een roulerende stadsbestuur.

Het probleem is dat Israël de Westbank niet aan Jordanië kan teruggeven omdat Jordanië het afgestaan heeft.

Een roulerend stadsbestuur voor Jeruzalem lijkt me geen goed idee. Een bestuur door de VN met Israëlische militaire aanwezigheid is beter.

1973Tanger
24-08-08, 23:09
Het probleem is dat Israël de Westbank niet aan Jordanië kan teruggeven omdat Jordanië het afgestaan heeft.

Een roulerend stadsbestuur voor Jeruzalem lijkt me gaan goed idee. Een bestuur door de VN met Israëlische militaire aanwezigheid is beter.

Dat van Jordanië daar kan makkelijk wat op te bedenken zijn en waar moet een VN bestuur met militair israelische aanwezigheid goed voor zijn?

Slinger
24-08-08, 23:15
Dat van Jordanië daar kan makkelijk wat op te bedenken zijn en waar moet een VN bestuur met militair israelische aanwezigheid goed voor zijn?

Het eerste zorgt voor meer continuïniteit dan een roulerend bestuur en het tweede is goed voor de bescherming van gelovigen die de Heilige Plaatsen bezoeken. Israël regelt dat nu ook perfect, beter dan Jordanië voor 1967, dus dat mogen ze blijven doen.

1973Tanger
24-08-08, 23:17
Het eerste zorgt voor meer continuïniteit dan een roulerend bestuur en het tweede is goed voor de bescherming van gelovigen die de Heilige Plaatsen bezoeken. Israël regelt dat nu ook perfect, beter dan Jordanië voor 1967, dus dat mogen ze blijven doen.


Dan zonder het oosten van de stad.

John2
24-08-08, 23:59
Goede discussie

knuppeltje
25-08-08, 08:56
De kolonisten zullen niet graag onder Palestijns bestuur willen leven, er moet dus eerder gedacht worden aan grenscorrecties.

Wat gaat er dan van die 97% overblijven?

knuppeltje
25-08-08, 08:58
Volgens de VN-beginselen zul je voor de bestemming van een gebied altijd rekening moeten houden met de mensen die er wonen. Dat geldt ook voor dit gebied.

Dat hadden die kolonisten wel door ja.

knuppeltje
25-08-08, 09:09
[QUOTE]Je kunt er lang of kort over praten, maar Israël zal nooit een overeenkomst accepteren die geen absolute garanties geeft voor de veiligheid van de Israëlische bevolking, inclusief de Joodse kolonisten. Daar zal geen enkele VN-resolutie iets aan kunnen veranderen.

Israel zal nooit een overeenkomst aanvaarden waar de zionisten in Israel en de kolonisten in de bezette gebieden het niet mee eens zijn. Net zo goed als Israel en de kolonisten weet jij dat ook, en dus komt er van ze lang zal ze leven geen overeenkomst.


Er is trouwens nog een probleem: wat moet er gebeuren met Jeruzalem?

Ook Jeruzalem is opgenomen in de oorspronkele verdeelsleutel, die sleutel gewoon handhaven dus en er een internationaale vredesmacht neerzetten. Kaan iedereen een beetje afkoelen.

knuppeltje
25-08-08, 09:16
[QUOTE=Slinger;3704168]Het probleem is dat Israël de Westbank niet aan Jordanië kan teruggeven omdat Jordanië het afgestaan heeft.

Das helemaal niet zo, het probleem zijn de kolonisten, die zullen dat nooit of te nimmer pikken. Mwa, geen enkele zionist trouwens Hoe kan een mens zo smerig huichelen en liegen.


Een roulerend stadsbestuur voor Jeruzalem lijkt me geen goed idee. Een bestuur door de VN met Israëlische militaire aanwezigheid is beter.

Alleen VN voor lange tijd lijkt me nog beter.

Spoetnik
25-08-08, 11:50
Goede discussie

Als jij er niet aan deel neemt, kan het nog wel eens een goede discussie worden. :)

Siah
30-08-08, 23:54
relief
http://www.youtube.com/watch?v=xKmJtZcRFuE

mark61
31-08-08, 01:41
Verder is er nog het probleem van de Joodse kolonisten op de Westbank. Voor het gebied dat zij bewonen zal ook een oplossing gevonden moeten worden.

Yeps, ze moeten opdonderen naar waar ze vandaan komen. Ze zitten er nl. volkomen illegaal.

mark61
31-08-08, 01:44
De kolonisten zullen niet graag onder Palestijns bestuur willen leven, er moet dus eerder gedacht worden aan grenscorrecties.

Als ze dat niet willen moeten deze illegalen teruggaan naar waar ze vandaan komen.

Jij bent compleet in de war. Landdieven die de kolonialist komen uithangen en dan hun gestolen goed moeten kunnen houden? Alles fris in de bovenkamer?

mark61
31-08-08, 01:47
Volgens de VN-beginselen zul je voor de bestemming van een gebied altijd rekening moeten houden met de mensen die er wonen. Dat geldt ook voor dit gebied.

Niet voor illegale kolonisten en landdieven, dwaas. Dus Duitsers die per ongeluk achterbleven ah eind van WOII moeten ook een grenscorrectie hier en daar krijgen?

Hoe kan een mens zo ziek en gestoord denken.

1973Tanger
31-08-08, 01:48
Als ze dat niet willen moeten deze illegalen teruggaan naar waar ze vandaan komen.

Jij bent compleet in de war. Landdieven die de kolonialist komen uithangen en dan hun gestolen goed moeten kunnen houden? Alles fris in de bovenkamer?


Vaak snap ik hem niet. Ik dacht altijd dat hij en christen aanhanger was? Die hebben namelijk ook geen goed woord over wat daar gebeurd, maar de zionist uithangen had ik niet van hem verwacht?

mark61
31-08-08, 01:54
Vaak snap ik hem niet. Ik dacht altijd dat hij en christen aanhanger was? Die hebben namelijk ook geen goed woord over wat daar gebeurd, maar de zionist uithangen had ik niet van hem verwacht?

Je hebt christenen en christenen. Soft core als Eke en hard core als Slinger. Protestanten hebben we het nu over. Tegenwoordig is hun officiële standpunt geloof ik 'dat waar twee partijen ruzie hebben er twee schuld hebben' en dat 'er een rechtvaardige oplossing voor beide partijen' moet komen. Verder gaan ze niet anders krijgen de linker- en de rechtervleugel mot met elkaar.

De katholieken in de vorm van de paus brabbelen wat lieve woordjes over Palestijnen maar steunen gewoon de powers that be. Ze durven niet zo goed anti-Israël te zijn anders krijgen ze hun antisemitische verleden onder hun neus gewreven.

Maar die protestanten zijn fundamenteel in de war. Dat hele christendom. Altijd antisemitisch geweest, de joden hebben Christus vermoord enzo, maar nu dan toch weer joden beschermen, want dat antisemitisme liep wat uit de hand een 70 jaar geleden, vinden ze zelf ook wel weer :cheefbek:

Slinger
31-08-08, 08:43
Yeps, ze moeten opdonderen naar waar ze vandaan komen. Ze zitten er nl. volkomen illegaal.


Is dat het enige dat je kunt uitbrengen. Het zijn mensen waar je over praat, hoor. Maar ja, ik heb wel vaker gemerkt dat, wanneer het over Joden gaat, jij geen enkele compassie kunt opbrengen. Maar ik begrijp dat jij helemaal geen oplossing wilt. Creativiteit is ver te zoeken. Het enige dat je kunt opbrengen is ´opdonderen´. Geweld dus. Maar in dit topic gaat het juist om het zoeken van oplossingen. Je hebt hier dus niets te zoeken. Hup, opdonderen.

Slinger
31-08-08, 09:05
Vaak snap ik hem niet. Ik dacht altijd dat hij en christen aanhanger was? Die hebben namelijk ook geen goed woord over wat daar gebeurd, maar de zionist uithangen had ik niet van hem verwacht?

Zionisten zijn helemaal geen verwerpelijke mensen hoor. Dat jij je een verkeerd beeld hebt laten opdringen is jouw probleem. Verder hou ik er niet van om me in een hokje te laten duwen. Het is helemaal niet van belang welke godsdienst ik aanhang. En ik hou er ook niet van achter propaganda aan te hollen die alle schuld van een conflict bij een partij legt. Ik zie graag beide kanten van de zaak en denk bij voorkeur niet-dogmatisch, pragmatisch en oplossingsgericht.

knuppeltje
31-08-08, 09:34
[QUOTE=Slinger;3708929] Maar ja, ik heb wel vaker gemerkt dat, wanneer het over Joden gaat, jij geen enkele compassie kunt opbrengen.

Ik begrijp dat als het over zionisten gaat, jij een metersgroot en dik bord voor je kop hebt.


Maar ik begrijp dat jij helemaal geen oplossing wilt. Creativiteit is ver te zoeken. Het enige dat je kunt opbrengen is ´opdonderen´. Geweld dus. Maar in dit topic gaat het juist om het zoeken van oplossingen. Je hebt hier dus niets te zoeken. Hup, opdonderen.

Das wel de grootste de onzinnige leugen die je kunt verzinnen.
Meneer is kampioen verdediger van een smerige misdadige bezettingsmacht die alles- maar dan ook alles doet om een oplossing te verhinderen, om zo door te kunnen gaan met verdere uitbreiding van de veroveringen op de Palestijnen, en dan komt meneer hier de schijnheil uithangen, en anderen verwijten geen oplossing te willen.
Jammer dat wij dat niet zo gauw doorhebben natuurlijk. Pleurt op, smerige nep zionist. :fuckit2:

mark61
31-08-08, 10:14
Is dat het enige dat je kunt uitbrengen. Het zijn mensen waar je over praat, hoor.

Ach gossie, dieven en moordenaars zijn ook mensen. I'm overwhelmed. Snik.


Maar ja, ik heb wel vaker gemerkt dat, wanneer het over Joden gaat, jij geen enkele compassie kunt opbrengen.

Smerige intrigant. Het gaat hier over burgers van Israel c.q. zionisten. Jij maakt daar weer joden van. Antisemiet dat je der bent :kotsen:


Maar ik begrijp dat jij helemaal geen oplossing wilt.

Dat begrijp je dan verkeerd, wat nauwelijks te verbazen is. Alle landdieven terug achter de grenzen van 1967, herstelbetalingen aan het Palestijnse volk, en dan praten we verder.

Tis niet te geloven, maar als de landdieven en moordenaars achter die grenzen blijven, zal zelfs Hamas onmiddellijk de wapens neerleggen.


Creativiteit is ver te zoeken.

Je bedoelt, ik wil niet meedoen aan draaien en konkelen om te kijken hoeveel je van je gestolen goed kunt houden. Wat ook precies de reden is dat de Palestijnen die zogenaamde 'aanboden' nooit kunnen accepteren. Wat ook precies de bedoeling is van de zionisten. En jij zegt het ze na. Hoe kan jij, in NL nog wel, zo immoreel zijn?


Het enige dat je kunt opbrengen is ´opdonderen´. Geweld dus.

Huh? Wat is dat voor imbeciele conclusie? Je pakt je zooi in een vrachtauto en rijdt naar Tel Aviv. Wat is daar 'gewelddadig' aan? Draaiende leugenaar.


Maar in dit topic gaat het juist om het zoeken van oplossingen. Je hebt hier dus niets te zoeken. Hup, opdonderen.

Ik heb toch geen land gestolen en de legale inwoners gemaltraiteerd? Idioot.

mark61
31-08-08, 10:18
Zionisten zijn helemaal geen verwerpelijke mensen hoor.

Jawel, ze hebben a priori al misdadige intenties. Om nog maar te zwijgen van wat ze er in de praktijk mee hebben gedaan.


Het is helemaal niet van belang welke godsdienst ik aanhang.

In jouw geval overduidelijk wel, aangezien je blindelings de partijlijn volgt.


En ik hou er ook niet van achter propaganda aan te hollen die alle schuld van een conflict bij een partij legt.

Dat is het smerige van de de NL protestantse opstelling: het is nu een 'conflict' tussen twee 'partijen'. Helemaal niet leugenaar, er is sprake van een gelegaliseerde daad van kolonialisme en agressie van één partij.


Ik zie graag beide kanten van de zaak en denk bij voorkeur niet-dogmatisch, pragmatisch en oplossingsgericht.

Er zijn in dit geval geen twee kanten. Tis sneu maar tis niet anders.

Slinger
31-08-08, 13:29
Ach gossie, dieven en moordenaars zijn ook mensen. I'm overwhelmed. Snik.



Smerige intrigant. Het gaat hier over burgers van Israel c.q. zionisten. Jij maakt daar weer joden van. Antisemiet dat je der bent :kotsen:



Dat begrijp je dan verkeerd, wat nauwelijks te verbazen is. Alle landdieven terug achter de grenzen van 1967, herstelbetalingen aan het Palestijnse volk, en dan praten we verder.

Tis niet te geloven, maar als de landdieven en moordenaars achter die grenzen blijven, zal zelfs Hamas onmiddellijk de wapens neerleggen.



Je bedoelt, ik wil niet meedoen aan draaien en konkelen om te kijken hoeveel je van je gestolen goed kunt houden. Wat ook precies de reden is dat de Palestijnen die zogenaamde 'aanboden' nooit kunnen accepteren. Wat ook precies de bedoeling is van de zionisten. En jij zegt het ze na. Hoe kan jij, in NL nog wel, zo immoreel zijn?



Huh? Wat is dat voor imbeciele conclusie? Je pakt je zooi in een vrachtauto en rijdt naar Tel Aviv. Wat is daar 'gewelddadig' aan? Draaiende leugenaar.



Ik heb toch geen land gestolen en de legale inwoners gemaltraiteerd? Idioot.

Hoe kun je een discussie die over de oplossing van praktische problemen gaat verstoren met dogmatisch en demogisch gewauwel en persoonlijke aanvallen! Wat ben je toch een sukkel!

1973Tanger
31-08-08, 13:42
Zionisten zijn helemaal geen verwerpelijke mensen hoor. Dat jij je een verkeerd beeld hebt laten opdringen is jouw probleem. Verder hou ik er niet van om me in een hokje te laten duwen. Het is helemaal niet van belang welke godsdienst ik aanhang. En ik hou er ook niet van achter propaganda aan te hollen die alle schuld van een conflict bij een partij legt. Ik zie graag beide kanten van de zaak en denk bij voorkeur niet-dogmatisch, pragmatisch en oplossingsgericht.


Nou het aandeel dat zionisten in de voortgang van de bezetting hebben is aanzienlijk en dat opzich is verwerpelijk.

Spoetnik
31-08-08, 15:27
Ik zie graag beide kanten van de zaak en denk bij voorkeur niet-dogmatisch, pragmatisch en oplossingsgericht.

Euh, nee, dat doe jij niet. :)

Eke
31-08-08, 15:30
Je hebt christenen en christenen. Soft core als Eke

Bedankt voor het compliment. Maar het klopt niet helemaal. Ik geloof nl.niet in het kruis, en daar draait het om in het Christendom: om de wederopstanding.
Wat geloof ik dan ? Het lijkt me plausibeler dat Jezus niet door z'n vrienden in de steek is gelaten.
Er zijn aanwijzingen gevonden dat ie na de kruisiging (schijndood) naar het Oosten is getrokken, dat ie door China heeft getrokken...
Dit klinkt een Christen belachelijk in de oren.Ik denk dat het zou kunnen....

mark61
31-08-08, 15:32
Bedankt voor het compliment. Maar het klopt niet helemaal. Ik geloof nl.niet in het kruis, en daar draait het om in het Christendom: om de wederopstanding.
Wat geloof ik dan ? Het lijkt me plausibeler dat Jezus niet door z'n vrienden in de steek is gelaten.
Er zijn aanwijzingen gevonden dat ie na de kruisiging (schijndood) naar het Oosten is getrokken, dat ie door China heeft getrokken...
Dit klinkt een Christen belachelijk in de oren.Ik denk dat het zou kunnen....

Ah, je bent een christen extra sambal :strik:

mark61
31-08-08, 15:45
Dat is buitengewoon afschuwelijk en waar.


En nu ? het gaat erom wie de macht heeft bij de twee partijen.

Welnee, het gaat erom wie er in Washington de macht heeft. Geen Amerikaanse president wint de verkiezingen zonder joodse steun. Dus gebeurt er niks.

En hoewel nijpend en onhoudbaar kan deze situatie op zich nog eeuwen voortduren.

Behalve dat Israelische wetenschappers hebben uitgerekend dat de Palestijnen in het hele gebied binnenkort talrijker zullen zijn dan de joodse Israeli's, wat erg lastig wordt. Dus hebben ze bedacht dat ze een muur gingen bouwen, en zich daar straks binnen zullen moeten terugtrekken. Alleen weet niemand wat te doen met de kolonisten, das een soort verslaving als roken, dat stiekem bouwen op gestolen, bezette grond.

Israel is totaal in verwarring. Politiek, moreel en psychologisch. Ik las 20 jaar geleden al dat psychologen daar van mening zijn dat de bevolking collectief licht psychotisch is. Achtervolgingswaanzin die maakt dat ze niet normaal kunnen doen tegen de buren. Vandaar dat Israeli's als ze uit dienst komen een jaar lang de beest gaan uithangen, als verwerking van de ellende. In India kunnen ze daar van mee praten; daar komen nogal wat jonge Israeli's stoom afblazen.

mark61
31-08-08, 15:50
Je kunt er lang of kort over praten, maar Israël zal nooit een overeenkomst accepteren die geen absolute garanties geeft voor de veiligheid van de Israëlische bevolking, inclusief de Joodse kolonisten. Daar zal geen enkele VN-resolutie iets aan kunnen veranderen.

Er is trouwens nog een probleem: wat moet er gebeuren met Jeruzalem?

Absolute garanties zijn niet te geven, absolute onzin is dat. Dat weet jij, dat weet Israel > weer een smoes om geen vrede te hoeven sluiten.

De kolonisten moeten optiefen.

mark61
31-08-08, 15:52
Hoe kun je een discussie die over de oplossing van praktische problemen gaat verstoren met dogmatisch en demogisch gewauwel en persoonlijke aanvallen! Wat ben je toch een sukkel!

De enige die hier dogmatisch en demagogisch is ben jij.

Je bent immoreel, dus noem ik je een smeerlap. Ga je schamen. Diep.

Slinger
31-08-08, 20:43
De enige die hier dogmatisch en demagogisch is ben jij.

Je bent immoreel, dus noem ik je een smeerlap. Ga je schamen. Diep.

:usa:

mark61
31-08-08, 20:47
:usa:

Dit zegt me genoeg. Onoprecht en vals.

Eke
31-08-08, 20:52
Geen Amerikaanse president wint de verkiezingen zonder joodse steun.



WASHINGTON, 17 juli 2008 (IPS) - Ondanks de perceptie van de buitenwereld blijken Amerikaanse joden veel meer “duif” te zijn dan “havik”. De overgrote meerderheid wil diplomatieke banden met Iran, een tweestatenoplossing in het Midden-Oosten, terugtrekking uit Irak en Obama als nieuwe president.

http://http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=21936&cHash=b9c4a065e6 (http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=21936&cHash=b9c4a065e6)


Al lezende en googlende tracht ik me een beeld te vormen van hoe het nou precies is kwa feiten en hoe het kan opgelost worden. Vreedzaam, want er is al te lang en teveel kapot gemaakt.

Kijk bv. naar dat filmpje dat Siah geplaatst heeft :" een vernielde wereld en daarna achter de ziekenhuisgordijnen een kapotgemaakt mens ".Daarom moet het stoppen, die strijd.

Het is duidelijk dat Ben Goerion te haastig de Israelische staat heeft uitgeroepen. Hij ging ervan uit dat de Arabieren, het VNvoorstel wel zouden accepteren ....Foute inschatting. Te voorbarige handeling. Teveel gepassioneerd geweest. Kan gebeuren, maar dan moet je het wel toegeven daarna en niet doorgaan.

Maar ja, het is makkelijk om dit vanuit onze tijd zo te kunnen zien. Ben Goerion was een man van zijn tijd en hij geloofde te sterk in God's leiding in deze...Het stond toch in de Tora !

mark61
31-08-08, 21:01
WASHINGTON, 17 juli 2008 (IPS) - Ondanks de perceptie van de buitenwereld blijken Amerikaanse joden veel meer “duif” te zijn dan “havik”. De overgrote meerderheid wil diplomatieke banden met Iran, een tweestatenoplossing in het Midden-Oosten, terugtrekking uit Irak en Obama als nieuwe president.

Jawel, maar daar doen ze verder niks mee. Een kandidaat die zich kritisch uitlaat over Israel wordt al snel als antisemitisch gezien. Wat ook een onderstroom is in Amerikaans rechts, en Afro-Amerikaans links.

Degenen met de zakken met geld zijn daarentegen wat havikker.


Al lezende en googlende tracht ik me een beeld te vormen van hoe het nou precies is kwa feiten en hoe het kan opgelost worden. Vreedzaam, want er is al te lang en teveel kapot gemaakt.

Kijk bv. naar dat filmpje dat Siah geplaatst heeft :" een vernielde wereld en daarna achter de ziekenhuisgordijnen een kapotgemaakt mens ".Daarom moet het stoppen, die strijd.

Zeg, die Israeli's interesseert het geen ene ruk. Wat hen betreft gaat alles prima zo. Dit houden ze nog eeuwen vol, en alleen als de VS de geldkraan dichtdraait worden ze pas es nerveus. Ze rechtvaardigen alles wat ze doen met WOII en 2000 jaar antisemitisme, en dan houdt iedereen zijn kop weer in het westen. Ranzige chantage, dat is wat het is. Net zo ranzig als ome slinger hier, de immorele fellow traveller.

Eke
31-08-08, 21:30
Jawel, maar daar doen ze verder niks mee. Een kandidaat die zich kritisch uitlaat over Israel wordt al snel als antisemitisch gezien. Wat ook een onderstroom is in Amerikaans rechts, en Afro-Amerikaans links.

Degenen met de zakken met geld zijn daarentegen wat havikker.



Zeg, die Israeli's interesseert het geen ene ruk. Wat hen betreft gaat alles prima zo. Dit houden ze nog eeuwen vol, en alleen als de VS de geldkraan dichtdraait worden ze pas es nerveus. Ze rechtvaardigen alles wat ze doen met WOII en 2000 jaar antisemitisme, en dan houdt iedereen zijn kop weer in het westen. Ranzige chantage, dat is wat het is. Net zo ranzig als ome slinger hier, de immorele fellow traveller.


* Mark, je hebt niet m'n url hier op het forum gelezen over de duidelijke kritiek die Obama had op Israel ?
En las ik ook niet van de week tot m'n verbazing dat C Rice kritiek had over het doorgaan met bouwen van illegale nederzettingen in Israel ?

Nu las ik ook dat Olmert weggaat. Dus ....het is allemaal niet zo vastgeroest.

Bedoel je trouwens dat in beide politieke hoofdstromingen antisemitisme een rol speelt ?

Je stelt dat het de Israeli geen ruk interesseert. Heb je "De weg naar Mekka gezien", laatst op CanvasTV, Belgie.. Daar waren inderdaad onbuigzame types te zien (kots) , maar ookIsraelieten die wel open stonden voor andere denkbeelden.Er is zelfs een Israelische groep die voorlichting geeft in het land over ....zucht...zal ik opzoeken ---->Zochrot: Israëlische organisatie die het onrecht dat de Palestijnen in 1948 is aangedaan (het verhaal van de Nakba, oftewel ‘catastrofe’) onder de aandacht brengt van het Israëlische publiek.


En hier in Nederland. Kijk ik naar m'n generatiegenoten. Het was een ideaal van verschillende meisjes om een tijdje in een kibboets mee te werken. Het was helemaal niet bekend dat Israel in feite niet gesticht was.In tegendeel.
Nu merk ik dat steeds meer Nederlanders beter geinformeerd raken.

En voor mij is anti-kolonialisme niet hetzelfde als anti-semitisme.

mark61
31-08-08, 22:17
* Mark, je hebt niet m'n url hier op het forum gelezen over de duidelijke kritiek die Obama had op Israel ?

Ja het zijn altijd verplichte praatjes. Had je hem bij de AIPAC-toespraak moeten horen.


En las ik ook niet van de week tot m'n verbazing dat C Rice kritiek had over het doorgaan met bouwen van illegale nederzettingen in Israel ?

Ja joh dat zegt ze elk jaar even als verplicht nummer. Dat ze het niet leuk vindt blablabla. Ze doen er niets aan. Bush had na 9/11 een opleving, nee, nu ging hij het ff oplossen en kwam er een Palestijnse staat. Dat was toen hij de 'goeie' moslims nodig had tegen de 'kwaaie'. Nooit meer wat van gehoord.

Een half jaar geleden ging hij het ook echt oplossen, als laatste Daad van zijn presidentschap. Niks meer van gehoord.

Tony Blair ging na zijn aftreden nu echt de kar trekken, want dat had ie in Noord-Ierland ook zo fantastisch gedaan. De grootste stilte volgde.

Waarom geloof jij in die leugenaars? Weet je echt niet wat een politicus is?


Nu las ik ook dat Olmert weggaat. Dus ....het is allemaal niet zo vastgeroest.

Olmert was nog wat van plan. Nu hij vertrekt verkeert Israel helemaal in chaos. In de Likoed weet niemand wie de volgende baas wordt; de halve gare Lipni's en Netanyahu's staan alweer te trappelen. De Arbeiderspartij is zo'n beetje dood. De meest linkse partij van Israel, Merets, wil niet eens alle gestolen land teruggeven. Dus wat stel je je eigenlijk voor?


Bedoel je trouwens dat in beide politieke hoofdstromingen antisemitisme een rol speelt ?

Nee, onderhuids, want antisemitisme is ook in Amerikaanse context natuurlijk erg Fout. Maar hier en daar duikt het op.

Obama gaat ook geen president worden omdat blanken geen neger aan de macht willen. Simpel. Al gaan alle afro's stemmen (which not) en alle hispanics op Obama (doen ze niet, houden ook niet van negers), dan nog heeft hij 40% van de blanke stem nodig. Dat gaat niet gebeuren.


Je stelt dat het de Israeli geen ruk interesseert. Heb je "De weg naar Mekka gezien", laatst op CanvasTV, Belgie.. Daar waren inderdaad onbuigzame types te zien (kots) , maar ookIsraelieten die wel open stonden voor andere denkbeelden.Er is zelfs een Israelische groep die voorlichting geeft in het land over ....zucht...zal ik opzoeken ---->Zochrot: Israëlische organisatie die het onrecht dat de Palestijnen in 1948 is aangedaan (het verhaal van de Nakba, oftewel ‘catastrofe’) onder de aandacht brengt van het Israëlische publiek.

Jah er zijn ook lieve Israeli's :hihi: en zwaar in de minderheid.


En hier in Nederland. Kijk ik naar m'n generatiegenoten. Het was een ideaal van verschillende meisjes om een tijdje in een kibboets mee te werken. Het was helemaal niet bekend dat Israel in feite niet gesticht was.In tegendeel.
Nu merk ik dat steeds meer Nederlanders beter geinformeerd raken.

Aan het NL beleid merk je er niks van; Van Agt wordt alom verguisd; toen ie zelf ad macht was wist ie er nog niets van ofzo; en besides, wat de EU doet is grotendeels irrelevant. Behalve dat ze uit schuldgevoel elk jaar 500 miljoen aan de Palestijnen geven.


En voor mij is anti-kolonialisme niet hetzelfde als anti-semitisme.

Voor Slinger, Ronald en hun maats wel. Ze weigeren de stichting van Israel als de laatste kolonialistische daad van Europa te zien. Wat het toch echt gewoon is. De inboorlingen waren een soort lastige konijnen, die waren er officieel niet, en nu bouwen ze een rabbit proof fence.

H.P.Pas
31-08-08, 22:26
Obama gaat ook geen president worden omdat blanken geen neger aan de macht willen.


I beg to differ.
Zetten we er een biertje op?

mark61
31-08-08, 22:36
I beg to differ.
Zetten we er een biertje op?

We gaan het zien. De opiniepeilingen zeggen niet veel, want niemand gaat zeggen dat ie geen neger wil. Ze zeggen wel: hij heeft geen ervaring. Dat kan nog wat worden dan met mevrouw Palin, als McCain over een half jaar een hartaanval krijgt.

Ik zet er graag een biertje op, een Hefeweisse als het kan, want either way heb ik toch liever Obama als president :hihi: Zo is het voor mij nog een beetje een win-winsituatie. Al weet ik niet of mijn tere gestel nog 4 jaar van dit soort VS verdraagt.

Je had in Californië een tijdje geleden een zwarte kandidaat voor het goeverneurschap die in de opiniepeilingen ver voor stond. Werd vernietigend verslagen. Moet het ff nazoeken.

Ik denk niet dat Palin veel Hillaryvrouwen wegtrekt, maar ik denk wel dat de ehm staalarbeiders blauweboorden in de swingstates liever McCain hebben. Je hebt al Democraten die 'openlijk' aankondigen op McCain te gaan stemmen.

Russ Limbaugh gaat er vol tegenaan, maar dat heeft ws. niet zoveel effect onder onafhankelijken. Ik leerde eerst vandaag dat je je behalve als dem en rep ook als onafhankelijke kiezer kan registreren. Bizar systeem maar weer.

Ik heb speciaal voor jou een germanisme ingebouwd zie je? :hihi:

H.P.Pas
31-08-08, 22:49
Ik zet er graag een biertje op, een Hefeweisse als het kan,

een Schneider Weisse.. die Wette gilt.

Opkomst bij de laatste verkiezing was ca 50%. Obama vist in een hele grote vijver.

mark61
31-08-08, 22:59
een Schneider Weisse.. die Wette gilt.

Opkomst bij de laatste verkiezing was ca 50%. Obama vist in een hele grote vijver.

Ausgezeichnet!

Mja, mijn vraag is of het de juiste 50% is. Afro-Amerikanen hebben een notoir lage opkomst, die nu hoger zou moeten liggen. Obama moet het van hen hebben, en jonge blanken. En de swing states zijn 'griezelig'. Maar we gaan het zien. Schneider in de knuist :)

The_Grand_Wazoo
01-09-08, 08:37
een Schneider Weisse.. die Wette gilt.

Opkomst bij de laatste verkiezing was ca 50%. Obama vist in een hele grote vijver.

Ik wil mij niet opdringen, maar ik sluit mij wel aan bij Marks analyse. In de beslotenheid van het hokje kleuren de kiezers het vakje wit (gewone Warsteiner vind ik nog altijd het lekkerst).

mark61
01-09-08, 09:38
Ik wil mij niet opdringen, maar ik sluit mij wel aan bij Marks analyse. In de beslotenheid van het hokje kleuren de kiezers het vakje wit (gewone Warsteiner vind ik nog altijd het lekkerst).

Die krijg je standaard bij mij, zonder weddenschap :)

Slinger
01-09-08, 09:44
We gaan het zien. De opiniepeilingen zeggen niet veel, want niemand gaat zeggen dat ie geen neger wil. Ze zeggen wel: hij heeft geen ervaring. Dat kan nog wat worden dan met mevrouw Palin, als McCain over een half jaar een hartaanval krijgt.

Ik zet er graag een biertje op, een Hefeweisse als het kan, want either way heb ik toch liever Obama als president :hihi: Zo is het voor mij nog een beetje een win-winsituatie. Al weet ik niet of mijn tere gestel nog 4 jaar van dit soort VS verdraagt.

Je had in Californië een tijdje geleden een zwarte kandidaat voor het goeverneurschap die in de opiniepeilingen ver voor stond. Werd vernietigend verslagen. Moet het ff nazoeken.

Ik denk niet dat Palin veel Hillaryvrouwen wegtrekt, maar ik denk wel dat de ehm staalarbeiders blauweboorden in de swingstates liever McCain hebben. Je hebt al Democraten die 'openlijk' aankondigen op McCain te gaan stemmen.

Russ Limbaugh gaat er vol tegenaan, maar dat heeft ws. niet zoveel effect onder onafhankelijken. Ik leerde eerst vandaag dat je je behalve als dem en rep ook als onafhankelijke kiezer kan registreren. Bizar systeem maar weer.

Ik heb speciaal voor jou een germanisme ingebouwd zie je? :hihi:


Wat een domme babbelaar ben je toch eigenlijk!

Kijk naar het topiconderwerp, seniele oude dwaas.

Cerealkiller
01-09-08, 09:52
:melig2:


Door Oene

Soldim
01-09-08, 09:54
Afro-Amerikanen hebben een notoir lage opkomst, die nu hoger zou moeten liggen.

En de vraag is natuurlijk of die stemmen nu wel meegeteld worden.....

Cerealkiller
01-09-08, 09:55
Hoe kun je een discussie die over de oplossing van praktische problemen gaat verstoren met dogmatisch en demogisch gewauwel en persoonlijke aanvallen! Wat ben je toch een sukkel!


http://nl.wiktionary.org/wiki/gotspe


Uitspraak
Geluid: gotspe (hulp, bestand)
IPA: /χɔtspə/

Lettergrepen
got·spe

Woordherkomst en -opbouw
Uit het Bargoens, van het Jiddische chotspe, in het Hebreeuws choetspa.
enkelvoud meervoud
naamwoord gotspe gotspes
verkleinwoord gotspetje gotspetjes

Zelfstandig naamwoord
gotspe v/m

een bijzonder grote brutaliteit. (en in het Vlaams: bijzonder veel lef / Gutspe

mark61
01-09-08, 10:17
En de vraag is natuurlijk of die stemmen nu wel meegeteld worden.....

I'll be damned als er in Florida één negert mag stemmen :hihi:

Daar zorgt Jebediah wel voor.

mark61
01-09-08, 10:20
Wat een domme babbelaar ben je toch eigenlijk!

Kijk naar het topiconderwerp, seniele oude dwaas.

Ik zie dat je maar helemaal bent opgehouden de beschaafde, in Israel positief geïnteresseerde, protestantse leraar geschiedenis uit te hangen?

Tis maskers af en handschoenen uit en we mogen nu prijsschieten?

Ik vind dat jij je immoreel gedraagt over het topic, dat ik overigens al uittentreure heb becommentarieerd.

Was jij niet ouder dan ik? Je klinkt altijd wel zo :hihi: Maar gristenen hebben natuurlijk van geboorte af aan dat zware ouwelijke.

Of ben je eigenlijk Zwarte Schaap? Of Ronald? :hihi:

Cerealkiller
01-09-08, 10:33
Ik zie dat je maar helemaal bent opgehouden de beschaafde, in Israel positief geïnteresseerde, protestantse leraar geschiedenis uit te hangen?

:melig2:

knuppeltje
01-09-08, 10:45
Ik zie dat je maar helemaal bent opgehouden de beschaafde, in Israel positief geïnteresseerde, protestantse leraar geschiedenis uit te hangen?

Istie onderwijzer? Werd ie maar van boven wijzer.

Slinger
01-09-08, 18:10
Ik zie dat je maar helemaal bent opgehouden de beschaafde, in Israel positief geïnteresseerde, protestantse leraar geschiedenis uit te hangen?

Tis maskers af en handschoenen uit en we mogen nu prijsschieten?

Ik vind dat jij je immoreel gedraagt over het topic, dat ik overigens al uittentreure heb becommentarieerd.

Was jij niet ouder dan ik? Je klinkt altijd wel zo :hihi: Maar gristenen hebben natuurlijk van geboorte af aan dat zware ouwelijke.

Of ben je eigenlijk Zwarte Schaap? Of Ronald? :hihi:

Ik behandel ieder zoals hij verdient...

mark61
01-09-08, 18:19
Ik behandel ieder zoals hij verdient...

Nee, dat doe je niet. Je hebt een vooringenomen houding t.o.v. het Palestijnse conflict / de staat Israël en weigert de naakte waarheid te zien.

Je valt voor de ziekelijke, totaal verdorven redenering '2000 jaar christelijk Europees antisemitisme + holocaust = onvervreemdbaar, absoluut recht andermans land ver weg af te pakken, de bewoners tot 2e rangs burgers te maken danwel te verdrijven of te vermoorden'

Dat is pervers. Ik heb er geen andere woorden voor.

Leg me nog even uit waar ik precies fout zit.

Je bent intelligent genoeg om de onrechtvaardigheid van deze in het westen gangbare redenering, en de validiteit van mijn bezwaar ertegen, in te zien, maar je weigert halstarrig dat te erkennen. Je beledigt daarmee je eigen intelligentie en veronderstelde moraliteit, en zeker die van mij.

Dan wind ik me op en begin je uit te schelden, waarop jij dan heel beschaafd verongelijkt kan reageren. Tis affreux, die mark61.

En als ik daar ook al niet van onder de indruk ben begin je zelf maar te schelden. Ja dat helpt om je moreel 'gelijk' te herstellen. Je weet dat je fout zit, dat blijkt uit je uiteindelijke reacties. 1 smilie, 1x schelden, en een nietszeggend zinnetje.

Maar de waarheid blijft de waarheid. Dat weet jij en dat weet ik. En dat is het zieke.

mark61
01-09-08, 18:20
Istie onderwijzer? Werd ie maar van boven wijzer.

Radovan Karadzic is psychiater. Opleiding garandeert geen moraliteit. Integendeel, zou ik haast zeggen.

Tinky
01-09-08, 18:23
Volgens cijfers van het Amerikaanse Congres ontving de staat Israël in de periode 1949-1996 voor 62,6 miljard dollar aan Amerikaanse hulp.

knuppeltje
01-09-08, 18:58
Radovan Karadzic is psychiater. Opleiding garandeert geen moraliteit. Integendeel, zou ik haast zeggen.

Ze zeggen wel eens: hoe grorer de geest, hoe groter het beest. Maar bij Slinger klopt daar geen ene moer van volgens mij.

Slinger
01-09-08, 19:54
Nee, dat doe je niet. Je hebt een vooringenomen houding t.o.v. het Palestijnse conflict / de staat Israël en weigert de naakte waarheid te zien.

Je valt voor de ziekelijke, totaal verdorven redenering '2000 jaar christelijk Europees antisemitisme + holocaust = onvervreemdbaar, absoluut recht andermans land ver weg af te pakken, de bewoners tot 2e rangs burgers te maken danwel te verdrijven of te vermoorden'

Dat is pervers. Ik heb er geen andere woorden voor.

Leg me nog even uit waar ik precies fout zit.

Je bent intelligent genoeg om de onrechtvaardigheid van deze in het westen gangbare redenering, en de validiteit van mijn bezwaar ertegen, in te zien, maar je weigert halstarrig dat te erkennen. Je beledigt daarmee je eigen intelligentie en veronderstelde moraliteit, en zeker die van mij.

Dan wind ik me op en begin je uit te schelden, waarop jij dan heel beschaafd verongelijkt kan reageren. Tis affreux, die mark61.

En als ik daar ook al niet van onder de indruk ben begin je zelf maar te schelden. Ja dat helpt om je moreel 'gelijk' te herstellen. Je weet dat je fout zit, dat blijkt uit je uiteindelijke reacties. 1 smilie, 1x schelden, en een nietszeggend zinnetje.

Maar de waarheid blijft de waarheid. Dat weet jij en dat weet ik. En dat is het zieke.

Nou, ik zeg het nog één keer: de waarheid bestaat niet.

Ik verbaas me echt over jouw eenzijdige kijk op de zaak. Je wilt iedere keer weer terug naar jouw versie van de jongste geschiedenis, die zeer sterk gekleurd is. Ik heb wel eens geprobeerd nuanceringen aan te brengen maar dat leidt dan weer tot eindeloze discussies.

Wat we volgens mij moeten doen is de reëel bestaande situatie in ogenschouw nemen en vandaar zoeken naar oplossingen waarmee beide partijen kunnen leven. Dat heb ik in dit topic geprobeerd en dat lukte volgens mij ook aardig. Totdat jij met je dogmatische kijk en daarna met je gebabbel de zaak weer om zeep hielp. Dat ergerde me en daar heb ik je op afgerekend.

mark61
01-09-08, 20:17
Nou, ik zeg het nog één keer: de waarheid bestaat niet.

Ja die is goed. Als je echt, echt niets anders meer weet. De waarheid bestaat wel degelijk, maar bijna iedereen heeft er belang bij hem te verdoezelen.


Ik verbaas me echt over jouw eenzijdige kijk op de zaak. Je wilt iedere keer weer terug naar jouw versie van de jongste geschiedenis, die zeer sterk gekleurd is. Ik heb wel eens geprobeerd nuanceringen aan te brengen maar dat leidt dan weer tot eindeloze discussies.

Je bedoelt: ik heb hier niets tegen in te brengen dan leugens, en als ik die opschrijf krijg ik weer op mijn lazerij. Je zit gewoon fout en je weet het. Bah.


Wat we volgens mij moeten doen is de reëel bestaande situatie in ogenschouw nemen en vandaar zoeken naar oplossingen waarmee beide partijen kunnen leven.

Ja, dat dacht ik wel. We wissen met een pennestreek alle onmenselijke misdaden uit het verleden uit en doen net of Israel gisteren is gesticht. Dat scheelt idd een hoop lastige vragen en geouwehoer.

De reëel bestaande situatie is dat een stel Europese kolonisten met geweld andermans land bezet houdt en iedereen die daartegen protesteert, en ook iedereen die dat niet doet, onderdrukt.

Waar één partij mee kan leven is dat de invallers alleen maar een klein stukje van hun gestolen land teruggeven, maar zelfs dat is nog teveel gevraagd voor de dieven.


Dat heb ik in dit topic geprobeerd en dat lukte volgens mij ook aardig.

Wat heb je precies geprobeerd? Diefstal goedpraten en bezwaren opwerpen tegen enige oplossing.


Totdat jij met je dogmatische kijk en daarna met je gebabbel de zaak weer om zeep hielp. Dat ergerde me en daar heb ik je op afgerekend.

Welk dogma precies? Dat van waar de westerse beschaving voor zegt te staan? Dat pleur je overboord? Wat houd je dan nog over dan naakt geweld>

Wat hielp ik om zeep, o idioot?

Met geen woord ga je in op mijn quote, die je nochtans citeert. Dat had je dus net zo goed kunnen laten. Schaamteloze.

Slinger
01-09-08, 21:25
Ja die is goed. Als je echt, echt niets anders meer weet. De waarheid bestaat wel degelijk, maar bijna iedereen heeft er belang bij hem te verdoezelen.



Je bedoelt: ik heb hier niets tegen in te brengen dan leugens, en als ik die opschrijf krijg ik weer op mijn lazerij. Je zit gewoon fout en je weet het. Bah.



Ja, dat dacht ik wel. We wissen met een pennestreek alle onmenselijke misdaden uit het verleden uit en doen net of Israel gisteren is gesticht. Dat scheelt idd een hoop lastige vragen en geouwehoer.

De reëel bestaande situatie is dat een stel Europese kolonisten met geweld andermans land bezet houdt en iedereen die daartegen protesteert, en ook iedereen die dat niet doet, onderdrukt.

Waar één partij mee kan leven is dat de invallers alleen maar een klein stukje van hun gestolen land teruggeven, maar zelfs dat is nog teveel gevraagd voor de dieven.



Wat heb je precies geprobeerd? Diefstal goedpraten en bezwaren opwerpen tegen enige oplossing.



Welk dogma precies? Dat van waar de westerse beschaving voor zegt te staan? Dat pleur je overboord? Wat houd je dan nog over dan naakt geweld>

Wat hielp ik om zeep, o idioot?

Met geen woord ga je in op mijn quote, die je nochtans citeert. Dat had je dus net zo goed kunnen laten. Schaamteloze.


Als ik ergens niet op in ga, dan kun je ervan uitgaan dat het onzin is. Ik ga me echt niet verdedigen voor een redenering die jij me toeschrijft.

mark61
01-09-08, 23:08
Als ik ergens niet op in ga, dan kun je ervan uitgaan dat het onzin is.

Yep, het is inderdaad onzin wat jij te melden hebt. Je kan er geen woord tegenin brengen.

Je moet nu met de billen bloot en daar peins je niet over. Want dan blijkt je immorele standpunt. Geen letter van wat ik schrijf kan je weerleggen.

De emigratie van Europeanen naar Palestina niet.

Hun geweld tegen de bewoners van het land waar ze zich vestigden niet.

Hun illegale staatvorming niet. Illegaal, of de VN er nou mee instemde of niet.

Het absolute dédain, grenzend aan racisme, waarmee ze op de 'inboorlingen' neerkijken niet.

De verwerpelijkheid van het nationalisme niet, ook niet in zijn specifieke diasporaversie.

Het bespottelijke van religieuze 'uitverkorenheid' als legitimatie voor staatvorming en imperialisme en kolonisatie niet.

De zieke redenering in Europa die dit alles moet rechtvaardigen niet.

Ik hoop dat je leerlingen snuggerder zijn dan jij ze leugens inpraat.

Slinger
02-09-08, 08:54
Yep, het is inderdaad onzin wat jij te melden hebt. Je kan er geen woord tegenin brengen.

Je moet nu met de billen bloot en daar peins je niet over. Want dan blijkt je immorele standpunt. Geen letter van wat ik schrijf kan je weerleggen.

De emigratie van Europeanen naar Palestina niet.

Hun geweld tegen de bewoners van het land waar ze zich vestigden niet.

Hun illegale staatvorming niet. Illegaal, of de VN er nou mee instemde of niet.

Het absolute dédain, grenzend aan racisme, waarmee ze op de 'inboorlingen' neerkijken niet.

De verwerpelijkheid van het nationalisme niet, ook niet in zijn specifieke diasporaversie.

Het bespottelijke van religieuze 'uitverkorenheid' als legitimatie voor staatvorming en imperialisme en kolonisatie niet.

De zieke redenering in Europa die dit alles moet rechtvaardigen niet.

Ik hoop dat je leerlingen snuggerder zijn dan jij ze leugens inpraat.

Ik constateer bij jou heimwee naar vroegere discussies. Je lijkt op een perpetuum mobile. Heb je je ei nog niet kunnen leggen? In elk geval ben ik niet van plan eindeloos mijn standpunten te gaan herhalen. Ik verwijs naar de talloze pagina's die op dit forum over deze questies geschreven zijn. In dit topic horen ze niet thuis.

knuppeltje
02-09-08, 11:24
In elk geval ben ik niet van plan eindeloos mijn standpunten te gaan herhalen.

Ga je ons nu vertellen dat je van inzicht veranderd bent?
Gossie, zijn de wonderen toch nog niet de wereld uit. :fparty:

mark61
02-09-08, 17:17
Ik constateer bij jou heimwee naar vroegere discussies. Je lijkt op een perpetuum mobile. Heb je je ei nog niet kunnen leggen? In elk geval ben ik niet van plan eindeloos mijn standpunten te gaan herhalen. Ik verwijs naar de talloze pagina's die op dit forum over deze questies geschreven zijn. In dit topic horen ze niet thuis.

Je constateert maar een eind weg. Ik wil dat je toegeeft dat je immoreel bent. Wat uit elke discussie in het verleden weer bleek. Die discussies gingen over deelonderwerpen, losse gebeurtenissen, nooit over de fundamentele kwestie. Dat is de hele tactiek van types zoals jij.

Dus horen ze in dit topic niet thuis, omdat jij alleen losse incidenten wil bespreken, dat is wel zo comfortabel.

Je weigert nu een keer of vijf het achterste van je tong te laten zien. Je bent dus achterbaks en vals.

Slinger
02-09-08, 19:02
Je constateert maar een eind weg. Ik wil dat je toegeeft dat je immoreel bent. Wat uit elke discussie in het verleden weer bleek. Die discussies gingen over deelonderwerpen, losse gebeurtenissen, nooit over de fundamentele kwestie. Dat is de hele tactiek van types zoals jij.

Dus horen ze in dit topic niet thuis, omdat jij alleen losse incidenten wil bespreken, dat is wel zo comfortabel.

Je weigert nu een keer of vijf het achterste van je tong te laten zien. Je bent dus achterbaks en vals.


Wat vind jij ervan dat elk jaar weer zo'n hoop geld verloren gaat in de corrupte, bodemloze Gazaput?

Spoetnik
02-09-08, 19:14
Wat vind jij ervan dat elk jaar weer zo'n hoop geld verloren gaat in de corrupte, bodemloze Gazaput?

Bij mijn weten wordt Hamas geboycot door VS, Europa, dus er verdwijnt helemaal geen geld in Gaza.

mark61
02-09-08, 19:30
Wat vind jij ervan dat elk jaar weer zo'n hoop geld verloren gaat in de corrupte, bodemloze Gazaput?

Ik vind het misdadig dat de VS en de EU denken dat ze voor 1 miljard euro per jaar hun geweten kunnen afkopen.

Want dat is wat het is.

* je wilt het weer niet over fundamentals hebben maar zomaar midden in het verhaal er een willekeurig detail uitpikken.

Je weigert nu een keer of zes het achterste van je tong te laten zien. Je bent dus achterbaks en vals.

Spoetnik
02-09-08, 19:41
Ik vind het misdadig dat de VS en de EU denken dat ze voor 1 miljard euro per jaar hun geweten kunnen afkopen.
.[/I]

The thing is, volgens internationaal recht (niet dat Israel zich daar ook maar iets aan houdt) is het Israels' plicht om op de basisvoorzieningen na te zien van de inwoners van het bezet gebied. In feite nemen de VS en Europa die taak van Israel over. Slinger zou dus juist blij moeten wezen dat Europa en de VS de Israelische bezetting op deze manier subsidieren.

knuppeltje
02-09-08, 19:41
Wat vind jij ervan dat elk jaar weer zo'n hoop geld verloren gaat in de corrupte, bodemloze Gazaput?

Wat vind jij dat er elk jaar weer tig keer meer geld gaat naar een moorddadig onderdrukkend regieme?

Slinger
02-09-08, 19:50
Wat vind jij dat er elk jaar weer tig keer meer geld gaat naar een moorddadig onderdrukkend regieme?

Nou, daar gaat dit topic toch over? Hamas moet verdwijnen. Nog niet eens om het geld dat ze kosten en de corruptie (ook) maar vooral om de gewelddadige moorddadige onderdrukking van hun eigen mensen...

mark61
02-09-08, 19:50
The thing is, volgens internationaal recht (niet dat Israel zich daar ook maar iets aan houdt) is het Israels' plicht om op de basisvoorzieningen na te zien van de inwoners van het bezet gebied. In feite nemen de VS en Europa die taak van Israel over. Slinger zou dus juist blij moeten wezen dat Europa en de VS de Israelische bezetting op deze manier subsidieren.

Hij is jaloers, dat geld had naar Israel kunnen gaan?

Wat heeft een Hollander zonder joodse achtergrond eigenlijk voor belang bij Israel, dat begrijp ik om te beginnen al nooit.

mark61
02-09-08, 19:52
Nou, daar gaat dit topic toch over? Hamas moet verdwijnen. Nog niet eens om het geld dat ze kosten en de corruptie (ook) maar vooral om de gewelddadige moorddadige onderdrukking van hun eigen mensen...

Waarom moet Israel niet verdwijnen dan? Omdat ze niet hun eigen mensen onderdrukken?

Je weigert nu een keer of zeven het achterste van je tong te laten zien. Je bent dus achterbaks en vals.

knuppeltje
02-09-08, 20:13
[QUOTE=Slinger;3711567]Nou, daar gaat dit topic toch over?

So what?


Hamas moet verdwijnen.

En dat maak jij uit?


Nog niet eens om het geld dat ze kosten en de corruptie (ook) maar vooral om de gewelddadige moorddadige onderdrukking van hun eigen mensen...

Die eigen mensen waren van de door en door corrupte PlO die met het geld er vandoor ging toen zij nog wat te vertellen hadden in de Gaza.
Das heel wat ander dan wat Israel doet met de Palestijnen, daarbij is Hamas heilig.
Maja, als je almaar naar Hamas wijst en niet anders en daarbij maar voorbij gaat aan wat ze allemaal nog meer hebben gedaan, dan is dat wel veel makkelijker voor je om zo gewetenloos voor de onderdrukkende veroorzaker en in standhouder partij te kiezen, ook al hebben die tig keer tig mensenlevens op hun conto. Oeps had ik bijna de fout gemaakt om 'geweten' te typen. Shit, moet ik voortaan toch op letten.

Slinger
02-09-08, 21:56
Waarom moet Israel niet verdwijnen dan? Omdat ze niet hun eigen mensen onderdrukken?

Je weigert nu een keer of zeven het achterste van je tong te laten zien. Je bent dus achterbaks en vals.


Mijn beste man. Israël bestaat, en daar kan Arabisch wapengeweld niets aan veranderen. Besef het en accepteer het. Zo niet, dan ben je stupid en misdadig.

mark61
02-09-08, 21:58
Mijn beste man. Israël bestaat, en daar kan Arabisch wapengeweld niets aan veranderen. Besef het en accepteer het. Zo niet, dan ben je stupid en misdadig.

Wat brabbel je nou allemaal? Weet je zelf van gekkigheid niet meer hoe je in je leugens verstrikt zit?

Slinger
02-09-08, 22:06
Ik vind het misdadig dat de VS en de EU denken dat ze voor 1 miljard euro per jaar hun geweten kunnen afkopen.

Want dat is wat het is.

* je wilt het weer niet over fundamentals hebben maar zomaar midden in het verhaal er een willekeurig detail uitpikken.

Je weigert nu een keer of zes het achterste van je tong te laten zien. Je bent dus achterbaks en vals.

Geen antwoord op mijn vraag.

mark61
02-09-08, 22:11
Geen antwoord op mijn vraag.

Tis een heel duidelijk antwoord op je vraag. Ten overvloede, het is een schande dat Israel a) de Palestijnen terroriseert en b) mijn zuurverdiende belastingcenten verbrandt.

Dit is de achtste keer dat je in korte tijd weigert op de kern van de zaak in te gaan.

Achterbaks en ziekelijk. Een zich christen noemende zuiger.

Slinger
02-09-08, 22:19
Tis een heel duidelijk antwoord op je vraag. Ten overvloede, het is een schande dat Israel a) de Palestijnen terroriseert en b) mijn zuurverdiende belastingcenten verbrandt.

Dit is de achtste keer dat je in korte tijd weigert op de kern van de zaak in te gaan.

Achterbaks en ziekelijk. Een zich christen noemende zuiger.

Had je vroeger een abacus?

mark61
02-09-08, 22:34
Had je vroeger een abacus?

...

Siah
03-09-08, 12:27
Kijk bv. naar dat filmpje dat Siah geplaatst heeft :" een vernielde wereld en daarna achter de ziekenhuisgordijnen een kapotgemaakt mens "

de essentie, of misschien beter gezegd het belangrijkste fragment dat je in dit werk/filmpje niet zou moeten missen, staat aan het eind van het werk op dat paradoxaal Unicef-flesje, en natuurlijk hoe deze ineens -als een soort toverbeeld- tevoorschijn komt.
de titel, 'relief' is veelzeggend.

relief
http://www.youtube.com/watch?v=xKmJtZcRFuE

Eke
03-09-08, 16:09
Heb je m'n hersens horen kraken, Siah ?

ik had je bijna nog geschreven : It will be such a relief if you give me just a litlle clue.........maar ik ben eruit ! op eigen houtje :)

Nou ja, ik heb nog wel even op internet gekeken bij Unicef en Islamic Relief.

Die Unicef-fles komt dus als een soort Deus-ex-Machina in beeld.Maar had beslist geen Islamic-Relief-fles kunnen zijn, toch ? Want.....

Just blame the West. Zoiets bedoel je, Siah ? Of is dat te makkelijk gedacht van mij :duizelig:

Eerst dit maar eens checken bij jou. Ben ik "warm" ???? Of heb ik toch nog meer info van jou nodig ? :blij:

Siah
03-09-08, 21:50
Heb je m'n hersens horen kraken, Siah ?

ik weet niet echt wat je ermee bedoelt. maar als ik goed begrepen heb, nee, ja, nee, weet ik niet. telepathie misschien(?)


Die Unicef-fles komt dus als een soort Deus-ex-Machina in beeld.Maar had beslist geen Islamic-Relief-fles kunnen zijn, toch ? Want.....
Just blame the West. Zoiets bedoel je, Siah ?

ik zou zeggen: Cut the aid!
ze hebben niet die zogenaamde hulp nodig noch de decenia lang bombardementen en bezetting.
dat zogenaamde hulp is in vergelijking met miljarden fuckin dollars die ze jaarlijks aan wapens/bommen besteden, is n!hil.
fuckin propaganda.



Just blame the West. Zoiets bedoel je, Siah ?

in dit geval wie anders? maar veel van die arabische sheikhs zijn ook om een of andere manier nog erger dan hun bazen in de White fuckin House. fuck them all!!
'Israhell' zou zonder de U.S. belastingbetaler geen 'Israhell' meer zijn!



Eerst dit maar eens checken bij jou. Ben ik "warm" ???? :blij:
ik kan hier niet zien/voelen of je 'warm' bent of niet. en in je tekst hierboven is ook niet echt iets van warmte te merken.

Eke
04-09-08, 10:26
ik weet niet echt wat je ermee bedoelt. maar als ik goed begrepen heb, nee, ja, nee, weet ik niet. telepathie misschien(?)



ik zou zeggen: Cut the aid!
ze hebben niet die zogenaamde hulp nodig noch de decenia lang bombardementen en bezetting.
dat zogenaamde hulp is in vergelijking met miljarden fuckin dollars die ze jaarlijks aan wapens/bommen besteden, is n!hil.
fuckin propaganda.



in dit geval wie anders? maar veel van die arabische sheikhs zijn ook om een of andere manier nog erger dan hun bazen in de White fuckin House. fuck them all!!
'Israhell' zou zonder de U.S. belastingbetaler geen 'Israhell' meer zijn!


ik kan hier niet zien/voelen of je 'warm' bent of niet. en in je tekst hierboven is ook niet echt iets van warmte te merken.

http://www.duvekot.ca/eliane/archives/zeef.jpg

krakende hersens = hersenen die zwoegen....heel hard werken
net zo'n uitdrukking als : mijn hoofd is een zeef. voor mij een bekend verschijnsel ken je die uitdrukking ?*


Cut the aid schrijf je. Je ziet de vijand van de Palestijnen als een (1)groot ,buitengewoon agressief, hypocriet en hebberig MONSTER met zeven gemene koppen en zeven schubbige puntige staarten, wiens koppen vermorzeld dienen te worden.

Dat is beeld-spraak , Siah !

Beeldspraak gebruikt een leider om de emoties van het volk te laten vlammen.
Dat is nodig om zonder onderscheid des persoons te kunnen doden....
Een vorm van Vijand-denken, simpel gezegd.

OK, voorlopig even genoeg gereageerd. Mijn reaktie is nog niet klaar, maar m'n accu is leeg. Die zat wederom niet zo vol vanmorgen toen ik wakker werd ....heb geduld, he ? bedankt, :blij: Eke













* veel gaten in je geheugen

Eke
04-09-08, 12:29
vervolg. Het is schandalig hoe de Palestijnen behandeld zijn de afgelopen decennia.En dat is iets om nooit te vergeten ! En het is belachelijk dat er zoveel geld uitgegeven wordt aan oorlogstuig en -handelingen.

Dat is 1 kant van het verhaal, Siah...Dat gaat over DE vijand/het monster.

Nu inzoomen op je vijand...en dat is een keuze uiteraard...daar ben je als mens vrij in..
Dan blijkt dat die mensjes die je in de tekening van Eliane Duvekot ziet staan (zie vorige mailtje) en door haar allemaal als identiek worden neergezet, allemaal verschillend zijn maar vaak gedeeltelijk overlap vertonen.Overlap die ook weer verschilt in de tijd. Bv. denkbeelden ontstaan en denkbeelden veranderen weer...over het algemeen. Zouden er mensen zijn die nooit veranderen in hun denkbeelden ?Ook niet een beetje ?

Ik denk dat je dan , door dat inzoomen, kiest voor de humane benadering. En geven of ontvangen van hulp is een menselijk proces. (ik zag het laatst ook bij een stelletje vogels trouwens)

Iets anders is of jij vindt dat Palestijnen geen hulp nodig hebben. Spreek je uit, zou ik zeggen.

-wordt vervolgd- :blij:

Siah
06-09-08, 01:12
Je ziet de vijand van de Palestijnen als een (1)groot ,buitengewoon agressief, hypocriet en hebberig MONSTER met zeven gemene koppen en zeven schubbige puntige staarten, wiens koppen vermorzeld dienen te worden.

het zijn niet alleen de vijanden van de Palestijnen. ‘Israhell’ is eerder een soort kanker van de aardebol dat zich voornamelijk van de U.S. belastingbetaler voedt. De palestijnen zijn daar in frontlijn.
Maar toch denk ik dat als je de U.S. van de aardebol wegveegt, zou na een tijd de aarde veel vrediger eruit zien en worden.

En ik heb trouwens niet zo een probleem met de monsters. wel met de vijanden.


Dat is beeld-spraak , Siah !
Beeldspraak gebruikt een leider om de emoties van het volk te laten vlammen.

onze taal zit vol van beeldspraken.
En je hebt trouwens verschillende soorten beeldspraken.


Dat is nodig om zonder onderscheid des persoons te kunnen doden....
Een vorm van Vijand-denken, simpel gezegd.

Laat de taal van de media ajb maar zitten.
een juk aan je nek, de USraelische juk van brutale/agressieve bezetting –letterlijk en figuurlijk- aan je hele leven, laat je geen andere keuze dan dat je alleen aan hem en hoe je ervan af kan komen, hoe je dat van je af kan werpen, gaat denken. op den duur maakt het je ziek. En een zieke denkt virtually maar alleen aan een ding, gezondheid; in dit geval vrijheid.

je zou eens deze film moeten zien. Te reserveren bij de bibliotheek.
The Battle Of Algiers
By Gillo Pontecorvo
YouTube - Battle of Algiers trailer


Dat is 1 kant van het verhaal, Siah...Dat gaat over DE vijand/het monster.

Nu inzoomen op je vijand...en dat is een keuze uiteraard...daar ben je als mens vrij in..
Dan blijkt dat die mensjes die je in de tekening van Eliane Duvekot ziet staan (zie vorige mailtje) en door haar allemaal als identiek worden neergezet, allemaal verschillend zijn maar vaak gedeeltelijk overlap vertonen.Overlap die ook weer verschilt in de tijd. Bv. denkbeelden ontstaan en denkbeelden veranderen weer...over het algemeen. Zouden er mensen zijn die nooit veranderen in hun denkbeelden ?Ook niet een beetje ?

Het is altijd makkelijk om vanuit je luie stoel de ellendes van anderen te bekijken en te beoordelen. Zet je oranje bril maar in de kast en ga een paar maanden naar de bezette gebieden om achter te komen tot hoeverre het westerse humanisme succesvol is geweest.
Dan leer je ook, of althans hoop je te leren hoe ‘objectief kijken’ betekent.


Iets anders is of jij vindt dat Palestijnen geen hulp nodig hebben. Spreek je uit, zou ik zeggen.
Als die zogenaamde hulpjes met een elastiekje aan de bommen vast gebonden zijn, hoeven ze dat inderdaad niet. Als dat zogenaamde hulpje is om de ontstoken wond als gevolg van de brutale bezetting enigszins te “verhelpen”, hoeven ze dat helemaal niet.
Met dat zogenaamd hulpje, heplen ze eerder mee om dat uitzonderlijk agressieve en illegale bezetting in stand te houden.

Eke
06-09-08, 10:28
Siah, in een film hier op Maroc zei een Iraanse vrouw over de mannen : De Iraanse man is uniek in z'n soort ...hij is in ieder geval heel dapper, heb ik begrepen.

Wat ik voel bij jou is pijn en daarbij optredend : verterende woede, haat. De onmacht dat los te laten, het blijft dag en nacht in je achterhoofd zitten. Dat baseer ik op dingen die ik van je gelezen heb.
Het zien van maar 1 manier op het op te lossen valt me ook op.
Dan is er ook nog de constante dreiging van Bush-Amerika naar je vaderland.

'k stuur je 'liefdevolle' gedachten om de pijn in je ziel te verzachten, mocht je dat nodig hebben. Zie het als balsem van mij, en niet als een flesje Unicefstuff.:blij: er zit geen bommetje aan

Dat wil niet zeggen dat ik je niet serieus neem, want dat doe ik, maar dat ik op dit moment er voor kies om niet op een verstandelijk nivo met je te communiceren, maar als gevoelsmens.



Ik wou dat ik nog een inspirerende zin had, zoiets wijs, maar ik heb vertrouwen dat de tijden veranderen, zoals wij mensen ook veranderen.

Probeer de uitzending over Kishore Mahbubani te zien. Dat was een recente uitzending van Tegenlicht: De eeuw van Azie (ik kan de puntjes op de letter e niet vinden nog ) Weet iemand hier de datum ? Het was op een maandag, deze week of die week ervoor.

Eke

Siah
06-09-08, 11:29
Siah, in een film hier op Maroc zei een Iraanse vrouw over de mannen : De Iraanse man is uniek in z'n soort ...hij is in ieder geval heel dapper, heb ik begrepen.

die Iraniers denken soms ook dat ze een apart volkje zijn. maar tis niet zo. ze zijn ook alemaal twee voeters, net als alle anderen. netals andere culturen is de Iraanse cultuur ook ziek. de Iraanse mannen?? mowaaah
het kan blijkbaar niet anders zijn in zo een wereld.

iedere mens is, of eigelijk was, uniek in z'n soort.
dit systeem probeert identieke en op elkaar lijkende twee voeters te creëren.


Wat ik voel bij jou is heel veel pijn en daarbij optredend :
verterende woede,
haat.
De onmacht dat los te laten, het blijft dag en nacht in je achterhoofd zitten.

alsof mijn persoonlijke pijn alleen, tot dat soort woedes leidt, en zich in verschillende vormen manifesteert.
dat is te simpel en snel gedacht. alhoewel, je ziet hier alleen maar woorden. misschien vandaar. of komt het ook door dat laagje mist(?)

woede is goed. sterker nog, het is nodig. maar hoe je ermee omgaat is belangrijk. dat vraagt ervaring en oefening.
maar verterende woede?? dacht ik niet.
als iets aan mijn zenuwen werkt, duurt het niet lang totdat ik daar iets aan doe. wat zou je anders doen als mens, zou ik zeggen.

haat?? ik dacht dat ik dat ooit 'kende'. maar ik weet bij mezelf dat ik dat niet meer heb. althans, ik laat hem niet dat ie zich in me gaat nestelen. ik ken geen haat.
het probleem met haat is dat ie een heel sterke omhulsel heeft. dat omhulsel wordt met de tijd steviger, als je daar niets aan doet. je hoeft maar te proberen dat omhulsel te lerenkennen, onderzoeken, ermee spelen en proberen er doorheen te dringen en hem door te vijlen. eenmaal heb je een gaatje erin gemaakt, is dat dan geen haat meer. maar een verzwakte haat. een haat met gaatjes. een vergankelijke haat.

de onmacht wat men bij zich hier en daar voelt, is niet altijd erg. sterker nog, het zet je soms aan het denken.
als de bezetters in onder andere Palestina de mensen daar met rust laten en hun vrijheid terug geven, gaat mijn woede- in dit geval- me langzamerhand ook 'los' laten.



Het zien van maar 1 manier op het op te lossen valt me ook op.
Dan is er ook nog de constante dreiging van Bush-Amerika naar je

vaderland.

ik heb geen 'vaderland', noch een 'moedertaal'.


He, ik wil nu alleen laten weten dat ik aan je denk...:tover: 'k stuur je liefdevolle gedachten om de pijn in je ziel te verzachten. Zie het als balsem van mij, en niet als een flesje Unicefstuff.:blij: er zit geen bommetje aan
Dat wil niet zeggen dat ik je niet serieus neem, want dat doe ik, maar dat ik op dit moment er voor kies om niet op een verstandelijk nivo met je te communiceren, maar als gevoelsmens.

dank je.
zoals ik al een keer tegen je zei, hoef je niet op mijn mails te reageren. je hoef ze niet eens te lezen. sla ze maar over.
en doe rustig aan.

Eke
06-09-08, 14:01
Hmmmm..ik denk dat de mist meespeelt in m'n interpretatie van jouw woorden. In dit laatste mailtje kom je naar mij duidelijker over.

Praten op een forum geeft veel ruis, want je mist de nonverbale communicatie !

Je schrijft bv. 3 september over dromen : "ik vind ze soms magnetisch beangstigend". Daar ga ik over nadenken....vanzelf...probeer me dat voor te stellen.magnetisch beangstigend. Ik vind dat erg, maar mss bedoel jij dat niet zo sterk als ik dat me voorstel, snap je.

OOk schrijf je

Maar toch denk ik dat als je de U.S. van de aardebol wegveegt, zou na een tijd de aarde veel vrediger eruit zien en worden.

.

Dan hangt het maar helemaal van mij af als lezer HOE ik dat invul....

Vergeet niet dat meerendeel van de lezers hier jou helemaal niet kent. Mij ook niet trouwens. We geven gewoon maar millimeters van onszelf bloot. De rest is interpretatie van de lezer, zeker als we veel ruis in onze boodschappen stoppen, al dan niet gewild.

Kort en goed, ik dacht dat je de VS haatte. Gelukkig is dat niet zo. Waarom gelukkig ? Daar wonen gewone mensen, net als jij en ik. Nou ja, ongeveer dan ;)

Waarom nog meer 'gelukkig' ?Omdat ik zelf probeer niet in vijanddenken te vervallen. En dat is niet iets van de media, zoals je veronderstelt .
Iedereen neemt gekleurd waar. Als ik naar de bezoekers van de Conventie van de Republikeinen kijk moet ik mezelf steeds bijsturen en niet op uiterlijkheden afgaan. Als McCain zegt : We stand up and fight !en de zaal begint mee te brullen, dan vind ik dat doodeng...en moet ik mezelf vertellen dat dat 'gewone' retoriek is en dat ik dat niet letterlijk moet nemen.... Ik houd niet zo van massa.

He Siah, ik weet dat ik niet op jou hoef te reageren. Maar ik ken ook jouw leuke en grappige kant.En je superintelligente kant. En je creatieve kant.En je sociale kant.En je sportieve kant-je...

Maar toch neem ik denk ik een paar weekjes vrij van het forum als aktief gebruikster...even weer wat eelt kweken op m'n ziel :blij:

dag !

PS. hulp geven (je had het over de Gaza) geeft vaak een dilemma !

Siah
06-09-08, 15:45
en een video art als ´afsluiting´:
.
.
thanks?!
YouTube - thanks?!

Eke
06-09-08, 16:40
Siah.....:verward: ik begrijp de video niet

jij kijkt door glas, maar ik kijk door melkglas...

wat is het moeilijk om in een andere cultuur geplaatst te worden...

dit wilde ik je even laten weten.

het is nu na elven en ik begrijp de video al een stukje meer. maar dat diepe 'zuchten' en die lap met vlaggen of i.d. kan ik niet plaatsen..ik denk wel iets met vrijheid op het eind, iets positiefs. mocht iemand hier nog lezen (een dezer dagen ?) en het wel weten....???


toegevoegd : toen ik wakker werd vanmorgen begreep ik ook het blazen. Er is zoveel te ont-dekken...

super ick
07-09-08, 10:05
Siah.....:verward: ik begrijp de video niet

jij kijkt door glas, maar ik kijk door melkglas...

wat is het moeilijk om in een andere cultuur geplaatst te worden...

dit wilde ik je even laten weten.

het is nu na elven en ik begrijp de video al een stukje meer. maar dat diepe 'zuchten' en die lap met vlaggen of i.d. kan ik niet plaatsen..ik denk wel iets met vrijheid op het eind, iets positiefs. mocht iemand hier nog lezen (een dezer dagen ?) en het wel weten....???


toegevoegd : toen ik wakker werd vanmorgen begreep ik ook het blazen. Er is zoveel te ont-dekken...

Volgens mij moeten jullie eens een kopje thee met elkaar drinken dan komt het best goed.

Siah
07-09-08, 13:20
Eke,
dwing jezelf niet tot rust, zou ik zeggen. :loens:
blijf gewoon lekker reageren/mailen op maroc.nl. :blij:
maar wel rustig aan doen, en niet (altijd) met zo iemand als ik in heen-en-weer schrijven gaan.

super ick,
de deur van 'mijn' huisje is altijd wijd open voor iedereen, behalve voor de "Israeliers".

Eke
07-09-08, 18:51
http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a060.gif


OK, ik volg m'n eigen tempo op dit forum. Verder ben ik blij met je reaktie, Siah !



:blij:

Siah
07-09-08, 19:49
:argwaan: als ik je een tip mag geven::blij:

je kan iedere keer 1,2 of 3 topics uitkiezen, en daar op sommige mails gaan reageren. Je neemt bvb. een onderwerp, of een zinnetje of n uitspraakje van iemand, stop je die in je broekzak en ga je bvb. boodschappen doen, afwassen of op de plee. en intussen denk je af en toe erover. Later kom je terug en ga je erop reageren... (vaak is het niet allemaal zo serieus en kan je meteen op reageren, maar da's afhankelijk van je zelf).
Totdat je dat niet meer leuk vindt en/of je daar niet meer aangetrokken en uitgedaagd voelt.

ik doe het trouwens zelf ook zo(tenminste als ik er tijd voor heb), maar om andere redenen.

Praatjes zouden beter moeten vloeien. Een geforceerde discussie, kan niet echt op gang komen. En een dialoog, kan je niet met iedereen voeren, vooral niet met de mensen die gewend zijn om lineair te denken en/of te schrijven. Want die hebben bijna altijd de (sterke) neiging om op ‘hun’ pad te blijven en daaraan vast te houden.
en soms werkt een smiley als een vonkje voor een (leuk) gesprekje.

Als je gaat wild zwerven op het forum en overal een kijkje nemen, wordt je ineens erin gesleurd.

Dat werd meer dan een tip, maar goed.

ronald
08-09-08, 00:39
de deur van 'mijn' huisje is altijd wijd open voor iedereen, behalve voor de "Israeliers".

Klinkt erg gastvrij......moet ik mijn niet-Israelier-verklaring meenemen?

Siah
13-09-08, 11:41
nee, dat hoeft niet ronald. er zijn hier geen military checkpoints.
de eigenaardige sfeer van 'mijn' huisje is zo, dat ze uit zichzelf of niet binnenkomen of heel snel de benen nemen.:blowen:

Siah
13-09-08, 11:42
Not One Cent For Gaza
By Yvonne Ridley
http://www.informationclearinghouse.info/article20713.htm

Tinky
13-09-08, 14:33
Er wordt nu gesugereerd dat alleen de palestijnen lijden. Ook de Israelische mensen lijden onder de huidige omstandigheden.

Ondertaand een link naar de 'echte' machthebbers.


http://www.yayabla.nl/news/show_article.php?articleid=1304

mark61
13-09-08, 15:25
Er wordt nu gesugereerd dat alleen de palestijnen lijden. Ook de Israelische mensen lijden onder de huidige omstandigheden.

Ondertaand een link naar de 'echte' machthebbers.


http://www.yayabla.nl/news/show_article.php?articleid=1304

Ah, de onvermijdelijke anti-semitische blabla duikt weer es op.

Tinky
13-09-08, 15:51
Ah, de onvermijdelijke anti-semitische blabla duikt weer es op.

Wat een walgelijke verdachtmaking, Vies mannetje die je bent. Leg me geen woorden in de mond. Hun ras doet er niet toe. Het gaat mij om de daden van deze mensen. Hoe ze de wereld bespelen. Ze zijn voor geen enkel ras of religie. Enkel alleen voor eigen geldelijk gewin en macht.

Flupke.
13-09-08, 18:28
Ah, de onvermijdelijke anti-semitische blabla duikt weer es op. Je moet beter lezen Mark het is niet blabla maar yayabla.

mark61
13-09-08, 18:41
Wat een walgelijke verdachtmaking, Vies mannetje die je bent. Leg me geen woorden in de mond. Hun ras doet er niet toe. Het gaat mij om de daden van deze mensen. Hoe ze de wereld bespelen. Ze zijn voor geen enkel ras of religie. Enkel alleen voor eigen geldelijk gewin en macht.

Ik had het niet over jou maar over die link van je. Maar nu blijkt dat je zelf inderdaad ook antisemitsch bent :hihi: :cheefbek:

Deze mensen. ze. Wie?

mark61
13-09-08, 18:42
Je moet beter lezen Mark het is niet blabla maar yayabla.

Ja je hebt gelijk :hihi:

Maarten
13-09-08, 21:01
Die Slinger..
De dagen van de NSB zijn weer helemaal terug.
Destijds al waren die jongens zoals van de Telegraaf en Elsevier al have fascisten, en dat zie je nu weer helemaal terug.

Gaza is mede dankzij Europa een openluchtgevangenis.
En de Elsevierjongens gaan dan klagen, dat ze daar nog eten moeten krijgen.
Dat gaat er een kwak geschiedvervalsing overheen.
Vervolgens een lading sprookjes, zoals dat er in Gaza iets opgebouwd had kunnen worden.
En dan tot slot een voortdurende stroom van Gobbels-achtige visies op de Palestijnen..

Zwijg ik nog over de gebruikelijk rest..
Israel dat 24/7 grootschalige schendingen pleegt van de Mensenrechten, de Landrechten, de 4e Conventie van Geneve..
En dan natuurlijk nog het mollen van de Palestijnse economie, het grootschalig vernietigen van infrastructuur, de verdrijvingspolitiek die duizenden extremisten vrijelijk hun gang laat gaan, enz..

Dit topic is dus om 3 redenen interessant:
1. Elsevier, dat kennelijk ongestoord door kan gaan met het uitwasemen van zijn NSB-mentaliteit.
2. De autochtone extremisten van de Israellobby op Maroc.nl. Op allerlei fora blijkt dat dat gezien wordt.
3. In Nederland wordt het geen strobreed in de weg gelegd. De Monitor Racisme-extremisme (Anne Frank Stichting) neemt het verschijnsel ook niet als categorie op, hoewel het uitstekend past bij de rest, die daar genoemd wordt.

Het meest interessante van dat Israelisch-Palestijnse conflict is niet wat dáar gebeurt, maar wat er híer mee gebeurt!
De spookverhalen van de Israellobby domineren, en trekken de Nederlandse politiek en media compleet mee in die beerput.
Grootschalige misdaad is hier alleen maar een punt, als de media daar aandacht aan besteden..
In Nederland heerst gewoon een achterlijk cultuur over dit onderwerp.

Al je echt nieuws en echte gezonde meningsvorming wilt, dan moet je al gaan uitwijken naar Al Jazeera. Daar snappen ze nog wat bezetting is. In Nederland weten ze ze daar na 60 jaar niets meer van.

Erg tolerant van Maroc.nl trouwens, dat ze Slinger c.s. gewoon zijn gang laten gaan hier. Slinger moet dat toch wel heel tolerant vinden van die Moslims. Goed ingeburgerd zijn die zeker, gezien hun aanpassing aan het Nederlandse respect voor de vrijheid van ziekelijke meningsuiting. En dat nog wel tijdens de Ramadan. Petje af hoor..

ronald
13-09-08, 22:47
nee, dat hoeft niet ronald. er zijn hier geen military checkpoints.
de eigenaardige sfeer van 'mijn' huisje is zo, dat ze uit zichzelf of niet binnenkomen of heel snel de benen nemen.:blowen:

Toch lijkt het dat je bij de deur garandeert dat Israeliers niet binnen komen. Hoe doe je dat?

Maarten
14-09-08, 00:28
Not One Cent For Gaza
By Yvonne Ridley
http://www.informationclearinghouse.info/article20713.htm

Europa zou Israel makkelijk kunnen dwingen de gebieden te ontruimen.
Dan kwam er een Palestijnse staat, waarin steeds meer opgebouwd zou worden.

En daar hebben alle Palestijnen een groot belang bij. Die zouden dus als de dood zijn, dat Israel de zaak weer plat zou kunnen gooien. Kortom alle aanslagplegers en rakettengooiers worden meteen de vijand van alle Palestijnen. Dat garandeert een goede controle. En daarmee zouden de grootste problemen opgelost zijn.

Maar Europa wil dit niet, vanwege allerlei eigenbelangen van de politici en heel veel vriendjespolitiek.
En dat is de enige reden waarom de hele zaak niet volgende maand al opgelost is.
Het is ook de enige manier waarop het kan. De rest is fake.

super ick
14-09-08, 10:37
Kortom alle aanslagplegers en rakettengooiers worden meteen de vijand van alle Palestijnen. Dat garandeert een goede controle. En daarmee zouden de grootste problemen opgelost zijn.


Fictie.

Maarten
14-09-08, 10:57
Fictie.
Nee, logica.

Palestijnen hebben duidelijk zeer veel redenen om vrede te willen.

Israel heeft nauwelijks redenen om vrede te willen. Het moet dan al dat gepikte land gaan teruggeven, en krijgt er ook nog veel problemen bij. Waarom zou Israel vrede willen? Het heeft helemaal niets te winnen bij vrede.

Orandajin
14-09-08, 11:35
Hoe lang heeft Israel al voorgoed de handen van die Gazaghetto afgehouden? Al meer dan drie jaar..? Voor hoeveel belastinggeld zijn wij al bestolen om het daar af te storten en in het niets te laten vervluchtigen? Iedere cent bleek teveel te zijn. Na Fatah, blijkt ook Hamas niet in staat ook maar iets opbouwends te presteren. Weggegooid geld dus. Iedere cent.

mark61
14-09-08, 13:15
Maar Europa wil dit niet, vanwege allerlei eigenbelangen van de politici en heel veel vriendjespolitiek.

Dit is natuurlijk een verklaring van niks. Kijk gewoon even naar de exportcijfers van de EU > Israel.

Maarten
14-09-08, 15:45
Hoe lang heeft Israel al voorgoed de handen van die Gazaghetto afgehouden? Al meer dan drie jaar..? Voor hoeveel belastinggeld zijn wij al bestolen om het daar af te storten en in het niets te laten vervluchtigen? Iedere cent bleek teveel te zijn. Na Fatah, blijkt ook Hamas niet in staat ook maar iets opbouwends te presteren. Weggegooid geld dus. Iedere cent.
Het is enkel Israelische propaganda, dat er in Gaza iets opgebouwd had kunnen worden.
Alle voorwaarden voor welke opbouw dan ook, ontbreken volledig door toedoen van Israel.
De grenzen zitten voortdurend potdicht. En als ze open zijn, wordt het meeste tegengehouden. Er wordt voortdurend belegerd.
Of neem de gevangenneming van éen soldaat, waardoor Israel 5 maanden oorlog gaat voeren. (als je dat terecht vindt: er zitten 11.000 Palestijnen gevangen, zonder er behoorlijk proces. Dan zou Hamas ook oorlog mogen gaan voeren he?)

Opbouw heeft ook geen zin, want Israel gooit bij het minste geringste alles plat: vliegveld, haven, elektriciteitscentrale, allerlei fabriekjes..
Israel houdt VN-transporten tegen, en vaak alle bevoorrading, en de hele export. Transport over zee wordt al 40 jaar geblokkeerd.
Gaza is de laatste plaats op aarde, waar je iets kunt opbouwen.

Palestijnen kunnen enkel iets opbouwen als er een Palestijnse staat is.
En Israel houdt de vorming daarvan tegen, door 45% van het gebied bezet te houden, en de rest zwaar aan banden te leggen.

De bewering dat je daar iets kunt opbouwen bestaat dus uit propagandistische leugens van de Israellobby.
Israel heeft een openluchtgevangenis gemaakt van Gaza, en doet er alles aan om tussen de partijen te stoken.

Op Maroc.nl stikt het van de geinfiltreerde Israellobby, die daar al jaren lang blijft hangen, en niets anders doet dan voorkomen, dat er zinnige discussies over gevoerd worden. Het zijn notoire discussievervuilers, die ook niet anders willen.
Die willen kost wat kost voorkomen, dat duidelijk wordt dat de kwestie Israel een van de meest corrupte zaken ooit is..

Het conflict zelf is een makkie. Je kunt zo uitleggen hoe dat in elkaar zit.
Complex is enkel de corruptie in Europa rond de zaak.

super ick
14-09-08, 16:02
Israelies = slecht + onderdrukker
Palestijnen = goed + slachtoffers

mark61
14-09-08, 16:15
Het is enkel Israelische propaganda, dat er in Gaza iets opgebouwd had kunnen worden.

Je dacht dat die orandasukkel dat niet wist.

mark61
14-09-08, 16:15
Israelies = slecht + onderdrukker
Palestijnen = goed + slachtoffers

1) ja
2) nee

Maarten
14-09-08, 17:33
Je dacht dat die orandasukkel dat niet wist.
Ik ken die oranjesukkel niet.
Maar ik constateer wel dat de Coalition of the Unwilling hier nog steeds sterk vertegenwoordigd is:
Slinger, Ronald, Superick, en nou dus een nieuwe Sinaasappel..

Israellobby wil helemaal nooit iets bijleren, laat staan discussies over wezenlijke zaken voeren. Die willen zeiken, lasteren, traineren enz.. Die doen er alles aan om gezonde discussies over de wezenlijke problemen te verzieken.
Het is net een soort exorcisme: hoe dichter je bij de werkelijke problemen komt, hoe harder het gaat gillen.

mark61
14-09-08, 20:04
Ik ken die oranjesukkel niet.
Maar ik constateer wel dat de Coalition of the Unwilling hier nog steeds sterk vertegenwoordigd is:
Slinger, Ronald, Superick, en nou dus een nieuwe Sinaasappel..

Israellobby wil helemaal nooit iets bijleren, laat staan discussies over wezenlijke zaken voeren. Die willen zeiken, lasteren, traineren enz.. Die doen er alles aan om gezonde discussies over de wezenlijke problemen te verzieken.
Het is net een soort exorcisme: hoe dichter je bij de werkelijke problemen komt, hoe harder het gaat gillen.

Ik heb het een paar weken en ettelijke pagina's terug weer es met Slinger geprobeerd. Een paar simpele feiten op een rijtje gezet, 1850 - 1950. Daar had ie natuurlijk geen zin in. Draaien, chicaneren, duiken.

Orandajin is overigens Japans voor Nederlander. Kweenie wat de boodschap is.

Maarten
14-09-08, 21:38
Ik heb het een paar weken en ettelijke pagina's terug weer es met Slinger geprobeerd. Een paar simpele feiten op een rijtje gezet, 1850 - 1950. Daar had ie natuurlijk geen zin in. Draaien, chicaneren, duiken.

Het gaat mij echt boven de pet hoe doortrapt mensen kunnen blijven over de lijken van anderen.
Er zit ook een manifeste overtuiging achter, die zelfs onder de nazi's nog zeldzaam was. Het is een soort sekte, hoewel je ook de kenmerken van het ziektebeeld van de psychopaten ziet: zeer berekenend zijn en manipuleren met moraal, maar innerlijk compleet gewetenloos zijn.

Begon de ellende al in 1850? Heb je een link naar dat topic, of een trefwoord??

Dan iets vrolijks uit Gaza...
http://www.omayya.com/new_johatoon/images/uplaod_files/PIC20080902142144.jpg

www.omayya.com
Omayya Joha, bekende Palestijnse cartooniste..

mark61
14-09-08, 22:57
Het gaat mij echt boven de pet hoe doortrapt mensen kunnen blijven over de lijken van anderen.
Er zit ook een manifeste overtuiging achter, die zelfs onder de nazi's nog zeldzaam was. Het is een soort sekte, hoewel je ook de kenmerken van het ziektebeeld van de psychopaten ziet: zeer berekenend zijn en manipuleren met moraal, maar innerlijk compleet gewetenloos zijn.

Begon de ellende al in 1850? Heb je een link naar dat topic, of een trefwoord??

Dan iets vrolijks uit Gaza...
http://www.omayya.com/new_johatoon/images/uplaod_files/PIC20080902142144.jpg

www.omayya.com
Omayya Joha, bekende Palestijnse cartooniste..

Hier, vanaf pag. 4. Ik begin altijd bij het ontstaan van het zionisme en vervolgens de emigratie. 1850 lijkt me wel wat. Eigenlijk moet je in de 18e eeuw beginnen om het nationalisme, en vervolgens diasporanationalisme uit te leggen, maar das helemaal verspilde moeite.

Gewetenloosheid kwam ook bij me op. Dus had ik het maar op de spits gedreven :hihi: Dan is ie weer een paar dagen weg.

Maarten
14-09-08, 23:33
Hier, vanaf pag. 4.
Oeps... die komt niet door als link...


Gewetenloosheid kwam ook bij me op.
Die hardcore-Israellobby is echt een verhaal apart. Ik ben er nog niet uit, maar kom een heel eind. Er vind een versmelting plaats rond nieuwe joodse identiteit, waarbij alles een rol speelt: van oude dhimmi status en onderdrukking naar nieuwe macht, antisemitisme als bindmiddel, opklimmen in de Amerikaanse hirarchie, geschiedvervalsing waarbij de hele wereld afgerekend wordt op alles, afreageren op alles.. Het is een soort adolescentie-cultus, die nergens anders boodschap aan heeft dan aan zichzelf.


Gewetenloosheid kwam ook bij me op. Dus had ik het maar op de spits gedreven :hihi: Dan is ie weer een paar dagen weg.
Jij iets op de spits drijven?! Had ik niet achter je gezocht hoor.. :hihi:
Ik mocht het van jou in elk geval niet.. Niet netjes enzo.. :D

Orandajin
15-09-08, 01:06
Orandajin is overigens Japans voor Nederlander. Kweenie wat de boodschap is.

De Nederlander is een entiteit, hier in Nederland toevallig de meest contribuerende en de minst parasitaire en minst criminele entiteit. Dus me dunkt dat deze alle recht van spreken heeft een woordje mee te spreken op een forum dat slechts kunstmatig in leven gehouden wordt bij de gratie van subsidie, dus met belastinggeld betaald door het netto contribuerende deel van deze natie.

Belastinggeld is ervoor om kritisch te volgen!

mark61
15-09-08, 08:03
De Nederlander is een entiteit, hier in Nederland toevallig de meest contribuerende en de minst parasitaire en minst criminele entiteit.

Foute omschrijving dan. Je bedoelt inboorling.

Soldim
15-09-08, 08:28
Oeps... die komt niet door als link...


Hier, als in dit very zelfde topic ;)

mark61
15-09-08, 09:50
Hier, als in dit very zelfde topic ;)

Dank u voor de ondertiteling. Ik dacht dat ik duudelijk was :)

Maarten
16-09-08, 02:49
Dank u voor de ondertiteling. Ik dacht dat ik duudelijk was :)
Het land der oneindig mogelijke misverstanden is altijd weer groter dan je denkt.
Zo heb ik blijkbaar een pagina-indeling met meer posts per pagina, want op wat jij 'pagina 4' noemt, stond bij mij niks over dat onderwerp.
Dus mij denken: ander topic..

Maarten
16-09-08, 03:05
De Nederlander is een entiteit, hier in Nederland toevallig de meest contribuerende en de minst parasitaire en minst criminele entiteit. Dus me dunkt dat deze alle recht van spreken heeft een woordje mee te spreken op een forum dat slechts kunstmatig in leven gehouden wordt bij de gratie van subsidie, dus met belastinggeld betaald door het netto contribuerende deel van deze natie.

Belastinggeld is ervoor om kritisch te volgen!
Dit was het Gaza-topic he? Nou...

Alleen de Nederlandse overheid al, is al veel crimineler dan alle Marokkanen in Nederland bij elkaar.

Nederland is namelijk een van die Europese landen, die Israel maar blijven steunen, ondanks al die 40 jaren van schendingen van Landrechten, Mensenrechten, en de 4e Conventie van Geneve, en er daarmee voor zorgen, dat Israel daar lekker mee door kan gaan.

De schade daarvan is enorm. En 3,5 miljoen Palestijnen lijden daar zwaar onder. En daar komen nog een paar miljoen bij, die inmiddels naar het buitenland gevlucht zijn. Maak er in totaal eens 6 miljoen van.

Wat zou het Nederlandse aandeel zijn? 5% of zo? Mwah... dan praat je dus over zware ellende van 300.000 mensen.
Daar kunnen die paar kutmarokkanen in Nederland helemaal niet tegenop.
Zelfs als alle Marokkanen in Nederland er elke morgen op uit trekken om oma's tasje te jatten, halen ze dat nog niet.
Zoiets lukt enkel professioneel christelijk buitenlandbeleid.. Met pvdA gedoogsteun..

mark61
16-09-08, 06:57
Het land der oneindig mogelijke misverstanden is altijd weer groter dan je denkt.
Zo heb ik blijkbaar een pagina-indeling met meer posts per pagina,

Minder. Ik sta op max.