PDA

Bekijk Volledige Versie : Thatcher is dement



Marsipulami
24-08-08, 20:38
Britse oud-premier Thatcher is dementerend
epa

LONDEN - De Britse oud-premier Margaret Thatcher lijdt aan dementie. Dat zegt haar dochter Carol in een pas verschenen boek dat de krant Mail on Sunday kon inkijken. Margaret Thatcher is 82 jaar.

Het legendarische geheugen van de Britse oud-premier liet het voor het eerst afweten rond 2000, zo herinnert Carol Thatcher zich.

Haar moeder, die premier was van Groot-Brittannië van 1979 tot 1990, verwarde toen tijdens een lunch de Falklandoorlog met de oorlog in Bosnië.

'Ik viel bijna van mijn stoel. Ik zag haar worstelen met haar woorden en geheugen, ik kon het niet geoven', zegt Carol Thatcher in de krant. 'Ze was toen 75 jaar oud, maar ik vond haar altijd tijdloos, niet onderhevig aan leeftijd en bestand tegen alles.'

Carol Thatcher vertelt voorts hoe ze haar moeder steeds opnieuw moest vertellen dat haar man, Sir Denis, in juni 2003 was overleden.

Toch zou de oud-premier zich nog heel wat herinneren van haar tijd in Downing Street 10, 'alsof haar dementie haar langetermijngeheugen heeft aangescherpt', klinkt het.

De krant Mail on Sunday zal het boek 'A Swim-On Part in the Goldfish Bowl: A Memoir' in stukjes publiceren. avb

Marsipulami
24-08-08, 20:40
Alzo vergaat het groten en kleinen op deze aarde.


Hoe zou het ondertussen met de voormalige Israëlische premier Sharon gaan ?

Eke
24-08-08, 21:19
Mijn schoonvader heeft jarenlang aan dementie geleden.
Het is een vrij ontluisterende ziekte als ie voortschrijdt.....

Dus Stalen Maggie van de Falklandoorlog is niet meer...Ze zou best nog wel eens zware angsten hierover kunnen gaan ontwikkelen tijdens haar ziekteproces. Als je dan bij zo'n oud verward vrouwtje bent is dat toch wel heel zielig...

knuppeltje
24-08-08, 22:07
Alzo vergaat het groten en kleinen op deze aarde. ?

Sommigen al heel jong. :haha: