PDA

Bekijk Volledige Versie : Dilemma’s op het werk: wat zou u doen als...



John2
26-08-08, 10:38
Dilemma’s op het werk: wat zou u doen als...
maandag 28 juli 2008 | 16:19 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 26 augustus 2008 | 11:32

Werken is meer dan stenen stapelen, brood bakken of bier brouwen. Werken is vooral omgaan met collega’s, bazen en klanten. En dat levert elke werkdag opnieuw kleine en grote vragen en dilemma’s op. Vragen waarop we op de pagina Werken in onze krant een antwoord willen geven. Deze week het dilemma: wat zou u doen als u een collega een pak koffie ziet jatten?




Want wat moet je met die baas die je uitkaffert, de collega die je eigenlijk helemaal niet mag, de klant die misschien iets meer van je wil? Wat doe je als je collega onfris ruikt, de kantjes eraf loopt of de kluit gewoon belazert? Iedereen gaat er op zijn eigen wijze mee om, of gaat het probleem uit angst juist uit de weg. Maar omdat de meeste menselijke kwesties universeel zijn, kunnen werkenden elkaar ook helpen, tips geven, de weg wijzen.

Om die reden willen we onze lezers dit soort dagelijkse dilemma’s op de werkvloer graag voorleggen. Wat zou u doen als u in zo’n situatie belandt? Het antwoord kan anderen helpen daarmee om te gaan. Op internet, en elke vrijdag in De Twentsche Courant Tubantia leggen we zo’n dilemma voor. Lezers kunnen er op antwoorden en een deskundige geeft er vervolgens zijn eigen visie op.

Het eerste dilemma vindt u deze week op onze speciale website www.tctubantia.nl/watzouudoenals.

Natuurlijk kunnen lezers en bezoekers van de website ook zelf vragen indienen.

Stopnaald
26-08-08, 11:52
Dit dilemma zou bij ons niet opgaan, aangezien we maar een kleine organisatie en een heel kleine kantoorploeg hebben.

Maar effe afgezien daarvan:
Stap 1: collega erop aanspreken en als collega het spul niet wil terugzetten,
Stap 2: baas/leidinggevende inlichten.

Tja, ik ben nou eenmaal nogal ouderwets in dat soort dingen.....wat niet van jou is blijf je met je fikken vanaf.

Vragen of je iets mag hebben (wij hadden een aantal hebbedingetjes als relatiegeschenken in huis en die wilde ik ook wel hebben), mag natuurlijk altijd. Per slot van rekening is niet geschoten altijd mis. Mijn baas was in dit geval zo lief om er gul mee rond te strooien. Collega's blij, ik blij, baas ook weer blij.