PDA

Bekijk Volledige Versie : Succesvolle zomer voor de Taliban



Pagina's : [1] 2

Aït Ayt
28-08-08, 10:57
Succesvolle zomer voor de Taliban

KABUL (Volkskrant - door Deedee Derksen) - De Taliban hebben een succesvolle zomer achter de rug. De spectaculaire gevangenisuitbraak in Kandahar in juni zette de toon. Inwoners raakten ervan overtuigd dat de stad in handen van de opstandelingen kon vallen. Hetzelfde gevoel van onrust ontstond in Kabul, na een reeks aanslagen. Momenteel woedt een zware strijd nabij Laskhar Gah, het provinciecentrum van Helmand.

Intussen verbreken Taliban dodelijke records. In juli pleegden ze hun grootste zelfmoordaanslag tot nu, bij de Indiase ambassade in Kabul (58 doden), en ze wisten in augustus met een hinderlaag tien Franse militairen te doden. Verrassend waren ook de twee frontale aanvallen op Amerikaanse militaire bases in het oosten van het land. Eent werd verijdeld, maar een ander leidde ertoe dat de Amerikanen de post moesten opgeven.

Hoe komen de Taliban zo sterk?

De belangrijkste oorzaak is de zwakheid van de tegenpartij. Doordat er in grote delen van Afghanistan geen gouverneurs, politieagenten, militairen, onderwijzers of artsen zijn, voelen burgers zich in de steek gelaten. En daar waar wel ambtenaren functioneren, zijn corruptie en criminaliteit aan de orde van de dag.

Pijnlijk is het voorbeeld van de provincie Wardak, vlak onder Kabul. Een jaar geleden stuurde het ministerie van Binnenlandse Zaken een bataljon politieagenten naar Wardak. De eenheid heette 04, uit te spreken als sifr char . Maar al snel kregen ze de bijnaam sifr choor (0-plunderen). Stammenleiders reisden af naar Kabul om te klagen bij de regering. Maar daar kregen ze geen gehoor. Nu sympathiseren ze met de Taliban.

Lokale infiltratie is het sterkste punt van de Taliban. Daarbij maken ze handig gebruik van stammentwisten. Als ze eenmaal ergens voet aan de grond hebben, zetten ze een schaduwbestuur op. In Noord-Uruzgan is de Talibanpost van districtsgouverneur gewilder dan de officiële functie.

Talibanrechters zijn het populairst. Strijd om land is een belangrijke oorzaak van geweld. Maar als men via officiële kanalen een rechtszaak aanspant, kost dat jaren tijd en een berg smeergeld. Met de Taliban is het in een middag gepiept. Bovendien is er de zekerheid van afschrikking. Ophanging en het afhakken van handen zijn reguliere strafmaatregelen.

De andere bron van kracht voor de Talibanbeweging ligt buiten Afghanistan. Alle islamitisch-extremistische groepen die onder de naam Taliban samenwerken, opereren tamelijk ongestoord vanuit Pakistan. In het zuiden van Afghanistan vechten vooral traditionele Taliban, wier leiders in Quetta zouden zitten. In noordoosten van Afghanistan is er de Hizb-i-Islami van de voormalige mujahedinleider Gulbuddin Hekmatyar, die zijn hoofdkwartier heeft rond de Pakistaanse stad Peshawar.

Vanuit Waziristan opereren Baitullah Mehsud en Jalaluddin Haqqani, ook oud-mujahedinstrijder. Mehsud zou zich vooral richten op het verwoesten van wederopbouwprojecten. Haqqani’s mannen strijden tegen Afghaanse en Amerikaanse militairen.

De infiltratie is goed merkbaar in de oostelijke provincie Khost. Jongeren worden daar gerekruteerd en naar Pakistan gestuurd voor training, volgens mauli Nusrullah Qasemi, het hoofd van de geestelijke raad in Khost.

Al Qaida heeft een enorme invloed op de Talibanbeweging, volgens meerdere bronnen. Het terreurnetwerk, dat eveneens zou opereren vanuit Pakistan, heeft de Taliban geprofessionaliseerd. Van Al Qaida-strijders hebben de Taliban internetpropaganda en zelfmoordaanslagen geleerd, en nieuwe militaire technieken.

‘Vroeger schoten Taliban bijna lukraak vanuit de laadbak van een truck’, zegt Brian Glyn Williams, hoogleraar Islamitische Studies aan de Universiteit van Massachusetts in Dartmouth. ‘Nu leggen ze complexe hinderlagen.’

Het zijn de lessen van Irak die nu in Afghanistan worden toegepast, volgens Williams. ‘De jihadi’s die uit Irak zijn verdreven door de lokale sjeiks, zetten nu de heilige strijd voort in Afghanistan.’

De toestroom van buitenlandse strijders wordt ook gesignaleerd door de ISAF-troepenmacht, de Afghaanse regering en lokale stammenleiders. Vooral Arabieren, Oezbeken en Turken komen naar verluidt naar Afghanistan om te vechten. Ze zijn radicaler en beter getraind dan de Taliban. Bij ingewikkelde hinderlagen fungeren buitenlandse strijders als planners en artilleristen en de Afghaanse Taliban als kanonnenvlees, zegt Haroun Mir van de Center for Research and Policy Studies in Kabul.

De strategie van de Taliban wordt volgens Mir bepaald door (voormalige) leden van de Pakistaanse inlichtingendienst ISI. Ook de Afghaanse president Karzai, de CIA en onafhankelijke experts wijzen op betrokkenheid van ISI-leden. Hun doel zou zijn om buitenlandse militairen te verjagen uit Afghanistan, wier aanwezigheid het grootste obstakel is voor de overwinning van de Taliban, ex-bondgenoten van Pakistan.

Door stevig in te zetten op cruciale plekken (Kandahar, Kabul, Lashkar Gah) proberen Taliban de buitenlandse troepenmacht te ontregelen, aldus Mir. ‘Ze weten dat ISAF niet voldoende militairen heeft om vlak achter elkaar op verschillende plekken te kunnen opereren.’ Niet alleen militairen worden aangevallen, ook zogeheten zachte doelen: politici, vrachtwagenchauffeurs en hulpverleners. Dit versterkt de onrust onder de lokale bevolking en westerlingen.

Voorlopig zal het geweld aanhouden, is de wijdverbreide verwachting. Of de Taliban uiteindelijk zullen overwinnen, hangt af van de Afghaanse en Pakistaanse regering. Hun zwakheid is de belangrijkste kracht van de Taliban.

De Volkskrant

Aït Ayt
28-08-08, 11:03
Een jaar geleden stuurde het ministerie van Binnenlandse Zaken een bataljon politieagenten naar Wardak. De eenheid heette 04, uit te spreken als sifr char . Maar al snel kregen ze de bijnaam sifr choor (0-plunderen). Stammenleiders reisden af naar Kabul om te klagen bij de regering. Maar daar kregen ze geen gehoor. Nu sympathiseren ze met de Taliban.


prachtig zo'n wederopbouwmissie.. stuur er een paar hollanders naartoe en de afghanen gaan daar sympathiseren met de taliban :hihi:

naam
28-08-08, 11:03
Succesvolle zomer voor de Taliban

KABUL (Volkskrant - door Deedee Derksen) - De Taliban hebben een succesvolle zomer achter de rug. De spectaculaire gevangenisuitbraak in Kandahar in juni zette de toon. Inwoners raakten ervan overtuigd dat de stad in handen van de opstandelingen kon vallen. Hetzelfde gevoel van onrust ontstond in Kabul, na een reeks aanslagen. Momenteel woedt een zware strijd nabij Laskhar Gah, het provinciecentrum van Helmand.

Intussen verbreken Taliban dodelijke records. In juli pleegden ze hun grootste zelfmoordaanslag tot nu, bij de Indiase ambassade in Kabul (58 doden), en ze wisten in augustus met een hinderlaag tien Franse militairen te doden. Verrassend waren ook de twee frontale aanvallen op Amerikaanse militaire bases in het oosten van het land. Eent werd verijdeld, maar een ander leidde ertoe dat de Amerikanen de post moesten opgeven.

Hoe komen de Taliban zo sterk?

De belangrijkste oorzaak is de zwakheid van de tegenpartij. Doordat er in grote delen van Afghanistan geen gouverneurs, politieagenten, militairen, onderwijzers of artsen zijn, voelen burgers zich in de steek gelaten. En daar waar wel ambtenaren functioneren, zijn corruptie en criminaliteit aan de orde van de dag.

Pijnlijk is het voorbeeld van de provincie Wardak, vlak onder Kabul. Een jaar geleden stuurde het ministerie van Binnenlandse Zaken een bataljon politieagenten naar Wardak. De eenheid heette 04, uit te spreken als sifr char . Maar al snel kregen ze de bijnaam sifr choor (0-plunderen). Stammenleiders reisden af naar Kabul om te klagen bij de regering. Maar daar kregen ze geen gehoor. Nu sympathiseren ze met de Taliban.

Lokale infiltratie is het sterkste punt van de Taliban. Daarbij maken ze handig gebruik van stammentwisten. Als ze eenmaal ergens voet aan de grond hebben, zetten ze een schaduwbestuur op. In Noord-Uruzgan is de Talibanpost van districtsgouverneur gewilder dan de officiële functie.

Talibanrechters zijn het populairst. Strijd om land is een belangrijke oorzaak van geweld. Maar als men via officiële kanalen een rechtszaak aanspant, kost dat jaren tijd en een berg smeergeld. Met de Taliban is het in een middag gepiept. Bovendien is er de zekerheid van afschrikking. Ophanging en het afhakken van handen zijn reguliere strafmaatregelen.

De andere bron van kracht voor de Talibanbeweging ligt buiten Afghanistan. Alle islamitisch-extremistische groepen die onder de naam Taliban samenwerken, opereren tamelijk ongestoord vanuit Pakistan. In het zuiden van Afghanistan vechten vooral traditionele Taliban, wier leiders in Quetta zouden zitten. In noordoosten van Afghanistan is er de Hizb-i-Islami van de voormalige mujahedinleider Gulbuddin Hekmatyar, die zijn hoofdkwartier heeft rond de Pakistaanse stad Peshawar.

Vanuit Waziristan opereren Baitullah Mehsud en Jalaluddin Haqqani, ook oud-mujahedinstrijder. Mehsud zou zich vooral richten op het verwoesten van wederopbouwprojecten. Haqqani’s mannen strijden tegen Afghaanse en Amerikaanse militairen.

De infiltratie is goed merkbaar in de oostelijke provincie Khost. Jongeren worden daar gerekruteerd en naar Pakistan gestuurd voor training, volgens mauli Nusrullah Qasemi, het hoofd van de geestelijke raad in Khost.

Al Qaida heeft een enorme invloed op de Talibanbeweging, volgens meerdere bronnen. Het terreurnetwerk, dat eveneens zou opereren vanuit Pakistan, heeft de Taliban geprofessionaliseerd. Van Al Qaida-strijders hebben de Taliban internetpropaganda en zelfmoordaanslagen geleerd, en nieuwe militaire technieken.

‘Vroeger schoten Taliban bijna lukraak vanuit de laadbak van een truck’, zegt Brian Glyn Williams, hoogleraar Islamitische Studies aan de Universiteit van Massachusetts in Dartmouth. ‘Nu leggen ze complexe hinderlagen.’

Het zijn de lessen van Irak die nu in Afghanistan worden toegepast, volgens Williams. ‘De jihadi’s die uit Irak zijn verdreven door de lokale sjeiks, zetten nu de heilige strijd voort in Afghanistan.’

De toestroom van buitenlandse strijders wordt ook gesignaleerd door de ISAF-troepenmacht, de Afghaanse regering en lokale stammenleiders. Vooral Arabieren, Oezbeken en Turken komen naar verluidt naar Afghanistan om te vechten. Ze zijn radicaler en beter getraind dan de Taliban. Bij ingewikkelde hinderlagen fungeren buitenlandse strijders als planners en artilleristen en de Afghaanse Taliban als kanonnenvlees, zegt Haroun Mir van de Center for Research and Policy Studies in Kabul.

De strategie van de Taliban wordt volgens Mir bepaald door (voormalige) leden van de Pakistaanse inlichtingendienst ISI. Ook de Afghaanse president Karzai, de CIA en onafhankelijke experts wijzen op betrokkenheid van ISI-leden. Hun doel zou zijn om buitenlandse militairen te verjagen uit Afghanistan, wier aanwezigheid het grootste obstakel is voor de overwinning van de Taliban, ex-bondgenoten van Pakistan.

Door stevig in te zetten op cruciale plekken (Kandahar, Kabul, Lashkar Gah) proberen Taliban de buitenlandse troepenmacht te ontregelen, aldus Mir. ‘Ze weten dat ISAF niet voldoende militairen heeft om vlak achter elkaar op verschillende plekken te kunnen opereren.’ Niet alleen militairen worden aangevallen, ook zogeheten zachte doelen: politici, vrachtwagenchauffeurs en hulpverleners. Dit versterkt de onrust onder de lokale bevolking en westerlingen.

Voorlopig zal het geweld aanhouden, is de wijdverbreide verwachting. Of de Taliban uiteindelijk zullen overwinnen, hangt af van de Afghaanse en Pakistaanse regering. Hun zwakheid is de belangrijkste kracht van de Taliban.

De Volkskrant

Jij dus ook blij?

Aït Ayt
28-08-08, 11:05
Jij dus ook blij?

kerel, het gaat niet om mij..

naam
28-08-08, 11:17
kerel, het gaat niet om mij..

Dat was niet de vraag. Ben jij nu ook blij?

Soldim
28-08-08, 11:25
prachtig zo'n wederopbouwmissie.. stuur er een paar hollanders naartoe en de afghanen gaan daar sympathiseren met de taliban :hihi:

Hollanders? Ben jij echt zo ontzettend dom?

knuppeltje
28-08-08, 11:30
Hollanders? Ben jij echt zo ontzettend dom?

Wat dacht je zelf. Aït Ayt is hier de zelfbenoemd onbezoldigd verdediger van de Taliban. Dat soort vrijwilligers zijn de fanatiekste onder de volgelingen. :schreeuw:

Aït Ayt
28-08-08, 11:31
Hollanders? Ben jij echt zo ontzettend dom?

moet er gelijk sprake zijn van ontzettende domheid wanneer iemand een klein leesfoutje maakt? :rolleyes:

knuppeltje
28-08-08, 11:34
moet er gelijk sprake zijn van ontzettende domheid wanneer iemand een klein leesfoutje maakt? :rolleyes:

Zulke smoesjes zijn in jouw geval wel heel doorzichtig. :rolleyes:

Aït Ayt
28-08-08, 11:35
Dat was niet de vraag. Ben jij nu ook blij?

aït-ayt is niet het onderwerp vd topic..

illmatik
28-08-08, 11:37
Het valt even tegen en they start shooting the messenger.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 12:00
Het valt even tegen en they start shooting the messenger.

Wat mij vooral zo verbaasd is het 'the enemy of my enemy is my friend gehalte' Dat je tegen inmenging van de NAVO in Afghanistan bent is een ding, dat je daarom de successen van de Taliban aanmoedigd is iets wat ik in het geheel niet kan begrijpen.
Afgezien wat je van de landen die deel uitmaken van de NAVO mag denken, sympathiseren jij en Ais Ayt werkelijk met de Taliban?

Spoetnik
28-08-08, 12:12
Wat mij vooral zo verbaasd is het 'the enemy of my enemy is my friend gehalte' Dat je tegen inmenging van de NAVO in Afghanistan bent is een ding, dat je daarom de successen van de Taliban aanmoedigd is iets wat ik in het geheel niet kan begrijpen.
Afgezien wat je van de landen die deel uitmaken van de NAVO mag denken, sympathiseren jij en Ais Ayt werkelijk met de Taliban?

In de Jaren 80 sympathiseerde het westerse publiek zich met de mujahedeen, omdat het freedom-fighters waren. :)

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 12:20
In de Jaren 80 sympathiseerde het westerse publiek zich met de mujahedeen, omdat het freedom-fighters waren. :)

Ja, dat klopt. Maar dat is geen antwoord.

Bofko
28-08-08, 13:11
In de Jaren 80 sympathiseerde het westerse publiek zich met de mujahedeen, omdat het freedom-fighters waren. :)

Het is niet de eerste keer dat freedomfighters meedogenloze onderdrukkers worden, once in power.

illmatik
28-08-08, 13:22
Wat mij vooral zo verbaasd is het 'the enemy of my enemy is my friend gehalte' Dat je tegen inmenging van de NAVO in Afghanistan bent is een ding, dat je daarom de successen van de Taliban aanmoedigd is iets wat ik in het geheel niet kan begrijpen.
Afgezien wat je van de landen die deel uitmaken van de NAVO mag denken, sympathiseren jij en Ais Ayt werkelijk met de Taliban?

Waarom zou ik antwoord geven op een vraag die je zelf heel graag wilt beantwoorden met de aanname dat Aït en ik sympathiseren met de Taliban? Wat is dan nog het nut van het stellen van die vraag?

Waarom is het plaatsen van dit bericht 'een aanmoediging van de Taliban'? Het staat toch gewoon in een reguliere krant? Is er een ongeschreven pact over het soort berichtgeving dat hier geplaatst mag worden? Zo ja, stel ons even op de hoogte.

Soldim
28-08-08, 13:34
In de Jaren 80 sympathiseerde het westerse publiek zich met de mujahedeen, omdat het freedom-fighters waren. :)

En het niet-Westerse publiek?

illmatik
28-08-08, 13:38
En het niet-Westerse publiek?

Volgens The Grand Yabbadoo waren die voor de Russen.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 13:43
Volgens The Grand Yabbadoo waren die voor de Russen.

Waar heeft The Grand Yabbadoo dat beweerd?

illmatik
28-08-08, 13:44
Waar heeft The Grand Yabbadoo dat beweerd?

Kijk, daar.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 13:50
Waarom zou ik antwoord geven op een vraag die je zelf heel graag wilt beantwoorden met de aanname dat Aït en ik sympathiseren met de Taliban? Wat is dan nog het nut van het stellen van die vraag?

Waarom is het plaatsen van dit bericht 'een aanmoediging van de Taliban'? Het staat toch gewoon in een reguliere krant? Is er een ongeschreven pact over het soort berichtgeving dat hier geplaatst mag worden? Zo ja, stel ons even op de hoogte.

Je hoeft geen antwoord te geven. Het is een open vraag.

Waar heb ik beweerd dat het plaatsen van dit bericht een 'aanmoediging van de Taliban' zou zijn?
Ik meende af te mogen leidden uit de reactie van Ais Ayt en die van jou dat jullie het begroeten wanneer het de NAVO in Afghanistan niet goed gaat.
Dat kan een onterechte aanname zijn. Dat kun je gewoon zeggen.
Vervolgens vroeg ik jou open en bloot of je sympathisant van de Taliban bent.
Daar kun je ook gewoon op antwoorden.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 13:51
Kijk, daar.

Waar dan?

illmatik
28-08-08, 13:57
Je hoeft geen antwoord te geven. Het is een open vraag.

Waar heb ik beweerd dat het plaatsen van dit bericht een 'aanmoediging van de Taliban' zou zijn?

In je bericht. Scroll maar terug.


Ik meende af te mogen leidden uit de reactie van Ais Ayt en die van jou dat jullie het begroeten wanneer het de NAVO in Afghanistan niet goed gaat.

Dat mag jij menen, maar of dat zo is? Stel dat Aït en ik dat inderdaad zouden begroeten, gewoon hypothetisch genomen. Wat is je punt?


Dat kan een onterechte aanname zijn. Dat kun je gewoon zeggen.

Dat zeg ik. Je leest er over heen.


Vervolgens vroeg ik jou open en bloot of je sympathisant van de Taliban bent.
Daar kun je ook gewoon op antwoorden.

Dat zou ik kunnen doen, ja.

Soldim
28-08-08, 14:01
Ik meende af te mogen leidden uit de reactie van Ais Ayt en die van jou dat jullie het begroeten wanneer het de NAVO in Afghanistan niet goed gaat.


Dat is nog niet hetzelfde als achter de Taliban staan.

Dat J. de H.-S. de deksel op z'n domme neus krijgt is niet iets waar ik onsympathiek tegenover sta... De Taliban steun ik echter absollut niet.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 14:04
In je bericht. Scroll maar terug.


h ja, je hebt gelijk. Dat deed ik inderdaad. Excuses.



Dat mag jij menen, maar of dat zo is? Stel dat Aït en ik dat inderdaad zouden begroeten, gewoon hypothetisch genomen. Wat is je punt?



Dan vind ik dat raar. En dan zou ik vervolgens willen weten waarom je dat in 's hemelsnaam zou doen.




Dat zeg ik. Je leest er over heen.



Dat zou ik kunnen doen, ja.

Zou zo maar kunnen. Maar laat maar hoor.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 14:05
Dat is nog niet hetzelfde als achter de Taliban staan.

Dat J. de H.-S. de deksel op z'n domme neus krijgt is niet iets waar ik onsympathiek tegenover sta... De Taliban steun ik echter absollut niet.

Kijk, da's een duidelijk antwoord. Daar kan ik wat mee.

illmatik
28-08-08, 14:11
h ja, je hebt gelijk. Dat deed ik inderdaad. Excuses.

Aanvaard.


Dan vind ik dat raar. En dan zou ik vervolgens willen weten waarom je dat in 's hemelsnaam zou doen.

Waarom vind je dat raar? Die uitleg ben je wel verschuldigd als je er een waardeoordeel over loslaat: 'het is raar'.

Hypothetisch genomen zou het ook raar kunnen zijn als je de Taliban níet een hart onder de riem zou steken en voor de NAVO partij zou kiezen. Leg eens uit?


Zou zo maar kunnen. Maar laat maar hoor.

Ik had het al gelaten.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 14:20
Aanvaard.



Waarom vind je dat raar? Die uitleg ben je wel verschuldigd als je er een waardeoordeel over loslaat: 'het is raar'.


Omdat ik de Taliban een groepering vind die zich in het verleden verwerpelijk heeft gedragen, Afghanen heeft geteroriseerd uit naam van een zeer rigide uitleg van de Islam. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je het een prettig idee vind dat de Taliban daar weer aan de macht komen.




Hypothetisch genomen zou het ook raar kunnen zijn als je de Taliban níet een hart onder de riem zou steken en voor de NAVO partij zou kiezen. Leg eens uit?



Nee. Want dat je tegen inmening van de NAVO bent, of tegen de huidige, waarschijnlijk corrupte regering, betekent niet dat je dus dan maar voor de tegenstanders moet zijn.

Spoetnik
28-08-08, 14:28
Omdat ik de Taliban een groepering vind die zich in het verleden verwerpelijk heeft gedragen, Afghanen heeft geteroriseerd uit naam van een zeer rigide uitleg van de Islam. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je het een prettig idee vind dat de Taliban daar weer aan de macht komen.

Maar dan is weer de vraag in hoeverre de huidige taliban dezelfde zijn als de taliban eind jaren negentig. De media houden ervan het versimpelen van ingewikkelde zaken.

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 14:30
Maar dan is weer de vraag in hoeverre de huidige taliban dezelfde zijn als de taliban eind jaren negentig. De media houden ervan het versimpelen van ingewikkelde zaken.

Dat is inderdaad een vraag. Maar ik denk niet dat zij hun uiterst rigide opvaating van de islam zullen hebben opgegeven. Denk jij wel?

illmatik
28-08-08, 14:41
Omdat ik de Taliban een groepering vind die zich in het verleden verwerpelijk heeft gedragen, Afghanen heeft geteroriseerd uit naam van een zeer rigide uitleg van de Islam. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je het een prettig idee vind dat de Taliban daar weer aan de macht komen.

Zie Spoetnik's comment. En een zeer valide comment, I might add.

Of de Taliban nou 'fris' is of niet (wat is fris?), feit blijft dat zij strijden tegen een bezetter. Daar heeft de islam, welke uitleg dan ook, niks mee te maken.

Soevereine staten dienen gewoonweg niet bezet te worden met goedkeuring van de wereldgemeenschap.

Als de Taliban daar weer aan de macht komt: da's iets voor de Afghanen om mee te dealen. Ik heb daar niets mee te maken. En jij ook niet. Als Afghanen de Taliban way of life verkiezen, dan is dat hun goed recht. Kennelijk - opmakende uit het openingsartikel - kiezen die Afghanen daar voor. Wie ben jij dan?


Nee. Want dat je tegen inmening van de NAVO bent, of tegen de huidige, waarschijnlijk corrupte regering, betekent niet dat je dus dan maar voor de tegenstanders moet zijn.

Wat is er zo waarschijnlijk aan de corruptheid van de huidige regering van Afghanistan? Jongen, jij verheft het doen van aannames echt tot een sport. Zie mijn sig.

Laat de rest maar zitten.

Poirot, Hercule
28-08-08, 14:53
Nee. Want dat je tegen inmening van de NAVO bent, of tegen de huidige, waarschijnlijk corrupte regering, betekent niet dat je dus dan maar voor de tegenstanders moet zijn.


Wat voor reden(en) heb jij om niet tegen de NAVO te zijn?

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 15:01
Zie Spoetnik's comment. En een zeer valide comment, I might add.


Waarom valide? Denk jij dat de Taliban zijn ideologie gewijzigd heeft?



Of de Taliban nou 'fris' is of niet (wat is fris?), feit blijft dat zij strijden tegen een bezetter. Daar heeft de islam, welke uitleg dan ook, niks mee te maken.


De kwestie dat zij strijden tegen 'een bezetter' is hier niet aan de orde. Dat heb ik nu al drie maal gezegd. De islam heeft hier in zo verre mee te maken dat de 'onfisheid' van de Taliban regelrecht met hun interpretatie van de Islam te maken heeft 'geen onderwijs aan vrouwen', rigoreuze toepassing van m.i. tamelijke barbaarse delen van de sharia, dat is allemaal islam gerelateerd. Dus de uitleg van de islam heeft er in dit geval wel mee te maken.



Soevereine staten dienen gewoonweg niet bezet te worden met goedkeuring van de wereldgemeenschap.


Daar ben ik het mee oneens. Daarmee geef je iedere gek het recht zijn eigen bevolking uit te moorden terwijl de wereldgemeenschap moet toekijken.



Als de Taliban daar weer aan de macht komt: da's iets voor de Afghanen om mee te dealen. Ik heb daar niets mee te maken. En jij ook niet. Als Afghanen de Taliban way of life verkiezen, dan is dat hun goed recht.


Ja, de Zimbawianen hebben ook heel overtuigend voor Mugabe gekozen en de Egyptenaren voor Mubarak. Sterk punt.



Kennelijk - opmakende uit het openingsartikel - kiezen die Afghanen daar voor. Wie ben jij dan?


Ik ben de Grote Yabbadabbadoo. Dat zou voldoende moeten zijn.



Wat is er zo waarschijnlijk aan de corruptheid van de huidige regering van Afghanistan? Jongen, jij verheft het doen van aannames echt tot een sport. Zie mijn sig.


Aannames? Hm, heb jij de rapportages van het ministerie van defensie over de samenwerking met de Afghaanse overheid nog gevolgd? De klachten van verschillende NGO's over een aantal leden van het Afghaanse parlement.

Of denk je dat dat allemaal gelogen is.



Laat de rest maar zitten.

Zoals je wilt

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 15:02
Wat voor reden(en) heb jij om niet tegen de NAVO te zijn?

In Afghanistan? Die heb ik niet. Ik beweer ook nergens voor de NAVO te zijn.

Witte78
28-08-08, 15:02
Of de Taliban nou 'fris' is of niet (wat is fris?), feit blijft dat zij strijden tegen een bezetter.


Om vervolgens zelf het land te "bezetten" en de bevolking te onderdrukken.

Spoetnik
28-08-08, 15:14
Waarom valide? Denk jij dat de Taliban zijn ideologie gewijzigd heeft?

Laat ik het wat duidelijker maken, wat het westen aanduidt als zijnde "de Taliban" is in feite meer een losse coalitie van allerlei verschillende Pushtun-stammen, extreem islamistische groeperingen en criminele elementen, je kan niet echt spreken van "De Taliban".

De taliban eind jaren negentig was een door Pakistan opgeleidt leger recruteerd uit de honderden Madrassas die Pakistan rijk is.

Indien de NAVO zich nu zou terug trekken uit Afghanistan, dan vraag ik mij af of Mullah Omar de dag erna weer de macht zou grijpen, ik denk eerder dat de huidige "taliban" coalitie direct uit een zal vallen door interne onenigheden...

The_Grand_Wazoo
28-08-08, 15:28
Laat ik het wat duidelijker maken, wat het westen aanduidt als zijnde "de Taliban" is in feite meer een losse coalitie van allerlei verschillende Pushtun-stammen, extreem islamistische groeperingen en criminele elementen, je kan niet echt spreken van "De Taliban".

De taliban eind jaren negentig was een door Pakistan opgeleidt leger recruteerd uit de honderden Madrassas die Pakistan rijk is.

Indien de NAVO zich nu zou terug trekken uit Afghanistan, dan vraag ik mij af of Mullah Omar de dag erna weer de macht zou grijpen, ik denk eerder dat de huidige "taliban" coalitie direct uit een zal vallen door interne onenigheden...

Ja, zoveel staat ook in het artikel. Je zou gelijk kunnen hebben. Het doet veronderstellen dat de door het artikel opgevoerde populariteit van de Taliban dus ook niet klopt. Er is namelijk geen Taliban. Hm, kweet niet wat Illmatik daarvan zou vinden, maar die houdt zich zowiezo tamelijk op de vlakte.

Julien
28-08-08, 15:36
Soevereine staten dienen gewoonweg niet bezet te worden met goedkeuring van de wereldgemeenschap.

Wordt Afghanistan dan bezet, Illmatic?
Naar mijn weten zijn er buitenlandse soldaten, goedgekeurd door de VN, die de Afghaanse regering helpen om vrede en veiligheid in hun land te creëren..

Of vind je dat de VN ook nooit mag ingrijpen in landen als N-Korea en Birma? Had de VN ook niet mogen ingrijpen toen moslims vermoord werden in Bosnië en Servië? Ik denk dat vrede(handhaving) juist een goede doelstelling is van de VN.

illmatik
28-08-08, 16:09
Waarom valide? Denk jij dat de Taliban zijn ideologie gewijzigd heeft?

Het is mij niet duidelijk welke entiteit jij op doelt wanneer je spreekt van de Taliban. Ik kan eigenlijk op dat punt de discussie net zo goed overlaten aan Spoet. Wel zo makkelijk, denk ik zo.


De kwestie dat zij strijden tegen 'een bezetter' is hier niet aan de orde. Dat heb ik nu al drie maal gezegd. De islam heeft hier in zo verre mee te maken dat de 'onfisheid' van de Taliban regelrecht met hun interpretatie van de Islam te maken heeft 'geen onderwijs aan vrouwen', rigoreuze toepassing van m.i. tamelijke barbaarse delen van de sharia, dat is allemaal islam gerelateerd. Dus de uitleg van de islam heeft er in dit geval wel mee te maken.

En dus is een inval in een soevereine staat op grond van bovenstaande gerechtvaardigd? Hadden die Afghanen dat niet zelf kunnen doen, als ze zo graag niet islamitisch willen zijn zoals jij nu uitlegt?


Daar ben ik het mee oneens. Daarmee geef je iedere gek het recht zijn eigen bevolking uit te moorden terwijl de wereldgemeenschap moet toekijken.

De wereldgemeenschap kijkt toch ook toe? Ze vallen lang niet overal binnen. Enkel daar waar die wereldgemeenschap die beschikt over de middelen dit te doen, het uitkomt.


Ja, de Zimbawianen hebben ook heel overtuigend voor Mugabe gekozen en de Egyptenaren voor Mubarak. Sterk punt.

Mubarak zit er nog steeds met bar weinig tegenstand. Mugabe's dagen zijn wel geteld, denk ik zo. Kwestie van tijd. Als de behoefte er is, komt de oplossing vanzelf.


Ik ben de Grote Yabbadabbadoo. Dat zou voldoende moeten zijn.

Was je maar de Grote Yabbadabbadoo. Dan was het voldoende geweest.


Aannames? Hm, heb jij de rapportages van het ministerie van defensie over de samenwerking met de Afghaanse overheid nog gevolgd? De klachten van verschillende NGO's over een aantal leden van het Afghaanse parlement.

Of denk je dat dat allemaal gelogen is.

Waaruit blijkt dat het niet gelogen is? Tis wel errug handig om de aandacht van bepaalde zaken af te wenden.


Om vervolgens zelf het land te "bezetten" en de bevolking te onderdrukken.

Wat weet jij er nou van? Ben je er geweest?


Ja, zoveel staat ook in het artikel. Je zou gelijk kunnen hebben. Het doet veronderstellen dat de door het artikel opgevoerde populariteit van de Taliban dus ook niet klopt. Er is namelijk geen Taliban. Hm, kweet niet wat Illmatik daarvan zou vinden, maar die houdt zich zowiezo tamelijk op de vlakte.

Als je wilt weten wat ik van de Taliban vind, waarom vraag je me dat dan niet gewoon zonder bij voorbaat al van allerlei shit uit te gaan?


Wordt Afghanistan dan bezet, Illmatic?
Naar mijn weten zijn er buitenlandse soldaten, goedgekeurd door de VN, die de Afghaanse regering helpen om vrede en veiligheid in hun land te creëren.

Nee, die bezetting is voorbij nu. Eens. Maar de huidige situatie is te danken aan bezetters: de VS. Die overigens de invasie in zowel Irak als Afghanistan ondanks afkeuring van de VN toch hebben uitgevoerd.


Of vind je dat de VN ook nooit mag ingrijpen in landen als N-Korea en Birma? Had de VN ook niet mogen ingrijpen toen moslims vermoord werden in Bosnië en Servië? Ik denk dat vrede(handhaving) juist een goede doelstelling is van de VN.

Was het maar de VN die had ingegrepen, dan had het nog enige waarde gehad. Omdat de VN de VS en GB niet heeft tegen kunnen houden en nu nog steeds weigert op het matje te roepen voor de oorlogsmisdaden in Afghanistan en Irak (geen Bin Laden, geen WMD's, alleen een uitgehongerde Saddam waar niemand wat voor koopt), maakt van de VN een lachertje.

Oh ja joh, hebben zij ingegrepen in Bosnië en Servië? Wie heeft al die moslims daar vermoord dan?

Dutchbat stond thee te drinken, was het niet?

Even serieus: ik mag dan wel een moslim zijn, maar ik ben het totaal oneens met de gang van zaken in de meeste islamitische landen. Om de vinger voor die situatie enkel en alleen naar leiders in die landen te wijzen, doet mij de rol van die leiders net zoveel bagatelliseren als dat 'jullie' hier de rol van de Westerse wereld in die status quo zitten te bagatelliseren. Wanneer de betrokkenheid in die status quo erkend wordt en door westerlingen zelf gekeken gaat worden naar waar zij in dat proces de mist zijn ingegaan en erkennen dat zij een morele verantwoordelijkheid hebben in een herstel van die situatie, zal ik de eerste zijn die alle moslims die hun vingertjes wijzen naar het Westen erop wijst dat 'wij' onze eigen lapzwansen hebben die op de verkeerde plek zitten met de macht in handen. Maar totdat dit gebeurt kan ik natuurlijk een ieder die deze discussie wil aangaan al bij voorbaat niet serieus nemen. Kritiek leveren is prima en sta ik helemaal voor open. Maar zodra dit selectief gebeurt, gaat bij mij de handrem omhoog en is het zaak zulke discussies maarf zo snel mogelijk te saboteren. Omdat het pure oplichterij is.

Slinger
28-08-08, 19:48
Het is niet de eerste keer dat freedomfighters meedogenloze onderdrukkers worden, once in power.


Dat is een absolute waarheid. En dat kun jij zeker weten!

Aït Ayt
28-08-08, 20:11
Wordt Afghanistan dan bezet, Illmatic?
Naar mijn weten zijn er buitenlandse soldaten, goedgekeurd door de VN, die de Afghaanse regering helpen om vrede en veiligheid in hun land te creëren..


eerst werd in afghanistan de taliban-regering er door amerikaans geweld verjaagd en vervolgens kwam er een vazalstaat en dan ga jij nu roepen dat deze vazalstaat goedkeuring heeft verleend aan de buitenlandse bezetters..

:haha:

Julien
29-08-08, 01:40
eerst werd in afghanistan de taliban-regering er door amerikaans geweld verjaagd en vervolgens kwam er een vazalstaat en dan ga jij nu roepen dat deze vazalstaat goedkeuring heeft verleend aan de buitenlandse bezetters..

:haha:

vazalstaat? onderbouw dat eens..
je kan wel in het wilde weg gaan schreeuwen, maar echt slim kom je dan niet over.
En je hebt het over "buitenlandse bezetters"... wat en wie worden er dan bezet? Heeft de VN geen goedkeuring gegeven? Weet jij wat het Afghaanse volk wil?
Overigens zijn veel Talibanstrijders ook buitenlanders. Saoedi's, Pakistanen etc.!

Julien
29-08-08, 01:49
Nee, die bezetting is voorbij nu. Eens. Maar de huidige situatie is te danken aan bezetters: de VS. Die overigens de invasie in zowel Irak als Afghanistan ondanks afkeuring van de VN toch hebben uitgevoerd.
Irak was illegaal, daar heb je gelijk in. Maar de VN heeft van begin af aan haar toestemming gegeven aan de Navo om de Taliban te verdrijven uit Afghanistan. Naar mijn weten hebben de VS nooit Afghanistan bezet, ..tenzij ik iets over het hoofd zie?..


Oh ja joh, hebben zij ingegrepen in Bosnië en Servië? Wie heeft al die moslims daar vermoord dan?
Bombardementen op Belgrado? De troepenmacht naar Bosnië en Kosovo? Moordenaars van moslims opgepakt.. etc
Serviërs pleegden een genocide. De VN/ Navo greep in, onder andere door een tijdelijke bezetting. Maar volgens jou hadden ze dit niet mogen doen?


Dutchbat stond thee te drinken, was het niet?
Inderdaad. een schande.

The_Grand_Wazoo
29-08-08, 09:37
Het is mij niet duidelijk welke entiteit jij op doelt wanneer je spreekt van de Taliban. Ik kan eigenlijk op dat punt de discussie net zo goed overlaten aan Spoet. Wel zo makkelijk, denk ik zo.


Duidelijk en valide standpunt



En dus is een inval in een soevereine staat op grond van bovenstaande gerechtvaardigd? Hadden die Afghanen dat niet zelf kunnen doen, als ze zo graag niet islamitisch willen zijn zoals jij nu uitlegt?


De inval in Afghanistan was zeer dubbel. In de eerste plaats weigerde de regering van Afghanistan bin Laden uit te leveren aan de VS. De VS beschouwden dat als een aanleiding een regime change te ondersteunen. Naar mijn idee een te verdedigen besluit. Dat een in mijn ogen verwerpelijk regiem wordt verwijderd, is dan maar mnooi mee genomen.


Te zeggen dat wanneer je tegen de Taliban in 90-er jaren stijl bent, je dan niet islamitisch zou zijn, impliceert dat jij de uitleg van de Islam door de Taliban 90-er jaren stijl als enige mogelijkheid beschouwd (je laat immers geen derde mogelijkheid open, tegen de Taliban is, in jouw argumentatie tegen de islam). Het lijkt mij een beperkte kijk op de mogelijke manieren waarop de Islam vorm gegeven kan worden binnen een samenleving.



De wereldgemeenschap kijkt toch ook toe? Ze vallen lang niet overal binnen. Enkel daar waar die wereldgemeenschap die beschikt over de middelen dit te doen, het uitkomt.


Ja, natuurlijk. Als je namelijk niet de middelen hebt, kun je ook niet binnenvallen. Is dat hypocriet? Nee, natuurlijk niet, dat is deelnemen aan het werkelijke leven in een werkelijke wereld waar je keuzes moet maken en belangen afwegen. Principieel en rechlijnig leven is alleen gegeven aan mensen en staten die het zich kunnen veroorloven zich terug te trekken uit de gemeenschap met andere mensen en staten en dan nog is de kans groot dat zij worden lastig gevallen en vuile handen moeten maken groot.



Mubarak zit er nog steeds met bar weinig tegenstand. Mugabe's dagen zijn wel geteld, denk ik zo. Kwestie van tijd. Als de behoefte er is, komt de oplossing vanzelf.


Hoe weet jij dat er bar weinig tegenstand is tegen Mubarak?
Ja, de oplossing komt altijd vanzelf. We gaan ook uiteindelijk allemaal vanzelf dood. Dat lost ook altijd een heleboel problemen op. Beetje jammer voor de mensen die graag hadden gewild dat je de oplossing ietsjes sneller dichterbij had gebracht.




Was je maar de Grote Yabbadabbadoo. Dan was het voldoende geweest.



Dat ben ik ook, maar jij bent ziende blind en horende doof. Verloren ziel. Het is nog niet te laat.



Waaruit blijkt dat het niet gelogen is? Tis wel errug handig om de aandacht van bepaalde zaken af te wenden.


Omdat het niet in het belang is van het ministerie van defensie om hierover te liegen. Omdat het door meerdere instanties en journalisten wordt bericht.
Ja, natuurlijk kunnen zij allemaal liegen. In wiens belang?
Van welke zaken wordt vervolgens de aandacht afgeleid volgens jou?




Wat weet jij er nou van? Ben je er geweest?


Nee, jij? En is dat een criterium? En als ik er wel geweest zou zijn, zou ik het dan wel allemaal weten?



Als je wilt weten wat ik van de Taliban vind, waarom vraag je me dat dan niet gewoon zonder bij voorbaat al van allerlei shit uit te gaan?


Dat heb ik pas twee keer gedaan. Ik heb zelfs al eens mijn ongelijk toegegeven t.a.v. 'allerlei shit'. Dat schijnt onvoldoende. Jij bent hier degene die al enige tijd de self righteous prima donna loopt uit te hangen.



Nee, die bezetting is voorbij nu. Eens. Maar de huidige situatie is te danken aan bezetters: de VS. Die overigens de invasie in zowel Irak als Afghanistan ondanks afkeuring van de VN toch hebben uitgevoerd.





Oh ja joh, hebben zij ingegrepen in Bosnië en Servië? Wie heeft al die moslims daar vermoord dan?


Bij mijn weten was dat niet de VN.



Dutchbat stond thee te drinken, was het niet?


Dat heeft volgens mij niemand ontkend. Er is zelfs een utgebreid onderzoek geweest. Het is overduidelijk dat dit tamelijk zwaar op het nationale gemoed drukt. Je kunt natuurlijk met veel plezier zout in de wonde wrijven, maar dat die wonde er is, dat wordt door (bijna) iedereen erkend. Het staat je vrij hoor, veel plezier ermee.



Even serieus: ik mag dan wel een moslim zijn, maar ik ben het totaal oneens met de gang van zaken in de meeste islamitische landen. Om de vinger voor die situatie enkel en alleen naar leiders in die landen te wijzen, doet mij de rol van die leiders net zoveel bagatelliseren als dat 'jullie' hier de rol van de Westerse wereld in die status quo zitten te bagatelliseren. Wanneer de betrokkenheid in die status quo erkend wordt en door westerlingen zelf gekeken gaat worden naar waar zij in dat proces de mist zijn ingegaan en erkennen dat zij een morele verantwoordelijkheid hebben in een herstel van die situatie, zal ik de eerste zijn die alle moslims die hun vingertjes wijzen naar het Westen erop wijst dat 'wij' onze eigen lapzwansen hebben die op de verkeerde plek zitten met de macht in handen. Maar totdat dit gebeurt kan ik natuurlijk een ieder die deze discussie wil aangaan al bij voorbaat niet serieus nemen. Kritiek leveren is prima en sta ik helemaal voor open. Maar zodra dit selectief gebeurt, gaat bij mij de handrem omhoog en is het zaak zulke discussies maarf zo snel mogelijk te saboteren. Omdat het pure oplichterij is.

Duidelijk standpunt. Maar het is zeer rigide. Om te beginnen, de analytische eenheden zijn onmogelijk. Er is geen 'westen' en er is geen 'islamitische wereld'. Kijk bijv. naar de houding 'het westen' in zake de Palestijnse kwestie, daarin zijn zeer grote verschillen te ontdekken. Vervolgens: Iedereen is zondig, maar dat is niet altijd een reden om geen stenen te werpen. Sommige zondes zijn zondiger dan andere, sommige zonden van de een zijn makkelijker aan te pakken dan de zonden van een ander. In een imperfecte wereld moeten imperfecte mensen imperfecte keuzes maken. Als je wilt wachten met je te mengen met de mensheid tot hieraan een einde is gekomen adviseer ik het bestaan van kluizenaar in een ivoren toren, mijmerend over je hoogstaande morele gelijk.

Tenslotte: het hele menselijke bestaan is gebaseerd op aannames. Dat maakt je sig niet minder waar, maar tegelijkertijd een bot wapen om anderen mee om de oren te slaan.

Aït Ayt
29-08-08, 12:33
vazalstaat? onderbouw dat eens..
je kan wel in het wilde weg gaan schreeuwen, maar echt slim kom je dan niet over.



Een vazalstaat of marionettenregering is een staat die afhankelijk is van een andere staat, meestal na een oorlog.

Voorbeelden van vazalstaten:
Afghanistan

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat

Julien
29-08-08, 12:42
Een vazalstaat of marionettenregering is een staat die afhankelijk is van een andere staat, meestal na een oorlog.

Voorbeelden van vazalstaten:
Afghanistan

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat


Sommige van de landen uit deze lijst zullen dus ook niet door iedereen als vazalstaat beschouwd worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat

Maar wat vind je dan van die Pakistaanse en Saoedische 'bezetters'?

The_Grand_Wazoo
29-08-08, 12:55
Sommige van de landen uit deze lijst zullen dus ook niet door iedereen als vazalstaat beschouwd worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat

Maar wat vind je dan van die Pakistaanse en Saoedische 'bezetters'?

Nee, dat zijn vrijheidsstrijders, geen bezetters.

Bofko
29-08-08, 16:55
Hier wordt weer een etikettenstrijd gevoerd, inhoud is niet belangrijk Op het moment dat je het etiket 'bezetting' er doorgedrukt kunt krijgen is natuurlijk veel geoorloofd en is het makkelijk argumenteren. Een gerechtvaardigde oorlog voeren tegen de 'bezetter' , de 'bezetter' vergelijken met Nazi Duitsland, de 'bezetter' die genocide pleegt etc etc..
Dit etiket kent geen nuances. Er staat gewoon 'bezetter' opgeschreven en hij wordt ergens opgeplakt. Of niet. Geen tussenweg mogelijk.

Olive Yao
29-08-08, 17:16
Wat mij vooral zo verbaasd is het 'the enemy of my enemy is my friend gehalte' Dat je tegen inmenging van de NAVO in Afghanistan bent is een ding, dat je daarom de successen van de Taliban aanmoedigd is iets wat ik in het geheel niet kan begrijpen.
Afgezien wat je van de landen die deel uitmaken van de NAVO mag denken, sympathiseren jij en Ais Ayt werkelijk met de Taliban?

Ja, net als Qaiys en Coolassprov MC, maar als je ze het vraagt krijg je geen antwoord en gaan ze zo met hun kont draaien dat het niet anders kan dat ze erin geneukt willen worden.

IbnRushd
29-08-08, 17:18
Ja, net als Qaiys en Coolassprov MC, maar als je ze het vraagt krijg je geen antwoord en gaan ze zo met hun kont draaien dat het niet anders kan dat ze erin geneukt willen worden.

Wat heeft 'H(eilige?) hadith' er mee te maken?

Aït Ayt
29-08-08, 17:23
Sommige van de landen uit deze lijst zullen dus ook niet door iedereen als vazalstaat beschouwd worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vazalstaat

Maar wat vind je dan van die Pakistaanse en Saoedische 'bezetters'?


leuk geprobeerd.. er staat echter niet dat afghanistan geen vazalstaat is.. daarnaast voldoen ze aan het profiel :
Een vazalstaat of marionettenregering is een staat die afhankelijk is van een andere staat, meestal na een oorlog.

pakistan zit er tot de nek in.. het zijn buren en hebben er direct mee te maken.. dat is wat anders dan dat er engelse, hollandse of amerikaanse soldaten de afghanen in het graf schieten..
saudiërs daarintegen hebben er net als hollanders of amerikanen niks te zoeken..

Olive Yao
29-08-08, 17:28
Wat heeft 'H(eilige?) hadith' er mee te maken?

Je hebt gelijk, heeft er niets mee te maken, had ik dus niet moeten schrijven, komt voort uit agressie tegen het protalibangeteisem.

Koala64
29-08-08, 17:39
Ja, net als Qaiys en Coolassprov MC, maar als je ze het vraagt krijg je geen antwoord en gaan ze zo met hun kont draaien dat het niet anders kan dat ze erin geneukt willen worden.

:lekpuh:

IbnRushd
29-08-08, 19:19
Je hebt gelijk, heeft er niets mee te maken, had ik dus niet moeten schrijven, komt voort uit agressie tegen het protalibangeteisem.

Bij deze haal ik het dan weg. Je mag het weer 'overschrijven' zodat mijn naam onder wijziging niet komt te staan, als je daar bezwaar op hebt.

Olive Yao
29-08-08, 19:33
Bij deze haal ik het dan weg. Je mag het weer 'overschrijven' zodat mijn naam onder wijziging niet komt te staan, als je daar bezwaar op hebt.

Geen enkel bezwaar. Heb je mij ooit zien zeuren over moderatoren? Iedereen mag deze uitwisseling tussen jou en mij lezen.

TBB
29-08-08, 20:43
Taliban kicks arse

Slinger
30-08-08, 08:09
Ja, net als Qaiys en Coolassprov MC, maar als je ze het vraagt krijg je geen antwoord en gaan ze zo met hun kont draaien dat het niet anders kan dat ze erin geneukt willen worden.

Ja en wie het boek De Vliegeraar heeft gelezen weet dat dat bij de Taliban geregeld voorkomende praktijk is.

mark61
31-08-08, 00:44
moet er gelijk sprake zijn van ontzettende domheid wanneer iemand een klein leesfoutje maakt? :rolleyes:

Een klein leesfoutje? Je denkt in dat hoofdje van jou echt dat Nederlandse politieagenten plunderend door Afghanistan trekken? En dat het ministerie van Binnenlandse Zaken ze gestuurd heeft? Allah allah, zoals de Turken zeggen. Tis in jouw bovenkamer echt niet pluis.

mark61
31-08-08, 00:53
De inval in Afghanistan was zeer dubbel. In de eerste plaats weigerde de regering van Afghanistan bin Laden uit te leveren aan de VS.

Het is mijn stellige indruk dat de VS dat expres in de soep heeft laten lopen; op een gegeven moment waren de Taliban bereid OBL uit te leveren. Maar het kan zijn dat ik het niet goed onthouden heb.

mark61
31-08-08, 00:58
Taliban kicks arse

Yep, ze doen wel meer dingen met jongensarses.

1973Tanger
31-08-08, 01:05
Het is mijn stellige indruk dat de VS dat expres in de soep heeft laten lopen; op een gegeven moment waren de Taliban bereid OBL uit te leveren. Maar het kan zijn dat ik het niet goed onthouden heb.


Het is niet verwonderlijk dat de Afgaanse regering Bin Laden niet wenst uit te leveren, het is immers de Amerikaanse regering.

mark61
31-08-08, 01:05
Even serieus: ik mag dan wel een moslim zijn, maar ik ben het totaal oneens met de gang van zaken in de meeste islamitische landen. Om de vinger voor die situatie enkel en alleen naar leiders in die landen te wijzen, doet mij de rol van die leiders net zoveel bagatelliseren als dat 'jullie' hier de rol van de Westerse wereld in die status quo zitten te bagatelliseren. Wanneer de betrokkenheid in die status quo erkend wordt en door westerlingen zelf gekeken gaat worden naar waar zij in dat proces de mist zijn ingegaan en erkennen dat zij een morele verantwoordelijkheid hebben in een herstel van die situatie, zal ik de eerste zijn die alle moslims die hun vingertjes wijzen naar het Westen erop wijst dat 'wij' onze eigen lapzwansen hebben die op de verkeerde plek zitten met de macht in handen. Maar totdat dit gebeurt kan ik natuurlijk een ieder die deze discussie wil aangaan al bij voorbaat niet serieus nemen. Kritiek leveren is prima en sta ik helemaal voor open. Maar zodra dit selectief gebeurt, gaat bij mij de handrem omhoog en is het zaak zulke discussies maarf zo snel mogelijk te saboteren. Omdat het pure oplichterij is.

Wie is die 'jullie' precies? Ik zie hier niemand ooit 'de rol van de westerse wereld' bagatelliseren.

Als ik daarentegen: Cuba, Nicaragua, Vietnam etc. roep, wordt het altijd opeens heeeel erg stil hier. Je wou beweren dat Moebarak meer gesteund wordt dan destijds Batista, Somoza, diverse Zuidvietnamese presidenten etc.?

Dus nee, om de leiders van die landen gaat het nou net niet.

Het punt is dat er in de bewuste islamitische landen geen massaal volksverzet tegen de locale dictator is. Daar heeft het westen geen ruk mee te maken; verzet moet uit het volk zelf komen, en dat komt daar dus niet. Ik heb zo gauw geen verklaring daarvoor, daarom vraag ik daar ook elke keer naar. Ga jij nu dan een keer die vraag beantwoorden?

De selectiviteit zit dus bij 'jullie'. Niet bij mij iig.

Wat Afghanistan betreft, zonder de ISI bestonden die hele Talibaan niet eens (meer).

mark61
31-08-08, 01:08
Het is niet verwonderlijk dat de Afgaanse regering Bin Laden niet wenst uit te leveren, het is immers de Amerikaanse regering.

De Talibaan zijn een Amerikaanse mantelorganisatie? :confused: Over die tijd heb ik het nl.

1973Tanger
31-08-08, 01:09
Wie is die 'jullie' precies? Ik zie hier niemand ooit 'de rol van de westerse wereld' bagatelliseren.

Als ik daarentegen: Cuba, Nicaragua, Vietnam etc. roep, wordt het altijd opeens heeeel erg stil hier. Je wou beweren dat Moebarak meer gesteund wordt dan destijds Batista, Somoza, diverse Zuidvietnamese presidenten etc.?

Dus nee, om de leiders van die landen gaat het nou net niet.

Het punt is dat er in de bewuste islamitische landen geen massaal volksverzet tegen de locale dictator is. Daar heeft het westen geen ruk mee te maken; verzet moet uit het volk zelf komen, en dat komt daar dus niet. Ik heb zo gauw geen verklaring daarvoor, daarom vraag ik daar ook elke keer naar. Ga jij nu dan een keer die vraag beantwoorden?

De selectiviteit zit dus bij 'jullie'. Niet bij mij iig.

Wat Afghanistan betreft, zonder de ISI bestonden die hele Talibaan niet eens (meer).

Denk je dan dan volksverzet wat uitricht? Hier wordt regelmatig verzet geboden tegen alles en nog wat zonder enkel resultaat. De macht is overal onverbiddelijk, ook hier.

1973Tanger
31-08-08, 01:11
De Talibaan zijn een Amerikaanse mantelorganisatie? :confused: Over die tijd heb ik het nl.


Bin Laden is hun leider, dat zou wel eens zo kunnen zijn?

mark61
31-08-08, 01:31
Denk je dan dan volksverzet wat uitricht? Hier wordt regelmatig verzet geboden tegen alles en nog wat zonder enkel resultaat. De macht is overal onverbiddelijk, ook hier.

In het geval van o.a. Nicaragua, Cuba, Cambodja, Laos en Vietnam, om er zo uit de losse pols een paar te noemen, duidelijk wel. Of vind je van niet?

In ieder geval gaat het mij om de intentie. Ik zie in geen van die landen waar we het altijd over hebben massale volksbewegingen, alleen wat kleine groepjes die extreem geweld plegen, juist omdat ze geen massale aanhang hebben.

In Algerije bijvoorbeeld hebben ws. 40% van de kiezers destijds op het FIS gestemd; de geweldscampagne die daarna door de GIA, GIS en nu GSPC / Al Qaida in de Maghreb werd gevoerd heeft nauwelijks aanhang. Of eigenlijk helemaal niet, buiten de 'deelnemers' zelf. In Marokko al helemaal niet, zou ik zeggen.

Niks is onverbiddelijk. Als de Algerijnen de Fransen eruit konden gooien, kunnen ze ook wel het FLN eruit gooien, als ze echt willen.

1973Tanger
31-08-08, 01:38
In het geval van o.a. Nicaragua, Cuba, Cambodja, Laos en Vietnam, om er zo uit de losse pols een paar te noemen, duidelijk wel. Of vind je van niet?

In ieder geval gaat het mij om de intentie. Ik zie in geen van die landen waar we het altijd over hebben massale volksbewegingen, alleen wat kleine groepjes die extreem geweld plegen, juist omdat ze geen massale aanhang hebben.

In Algerije bijvoorbeeld hebben ws. 40% van de kiezers destijds op het FIS gestemd; de geweldscampagne die daarna door de GIA, GIS en nu GSPC / Al Qaida in de Maghreb werd gevoerd heeft nauwelijks aanhang. Of eigenlijk helemaal niet, buiten de 'deelnemers' zelf. In Marokko al helemaal niet, zou ik zeggen.

Niks is onverbiddelijk. Als de Algerijnen de Fransen eruit konden gooien, kunnen ze ook wel het FLN eruit gooien, als ze echt willen.

In Algerije zijn ze zeker in opstand gekomen n.a.v. democratische verkiezingen die opeens ongeldig verklaard werden. Maar zoals elk verzet wordt daar de kop in gedrukt. Bovendien vraag ik mij af wat voor opstand er komen moet, als het volk niks heeft en de regering ook niet? Het is geen goelag daar.

mark61
31-08-08, 01:57
Bin Laden is hun leider, dat zou wel eens zo kunnen zijn?

Ja je gelooft toch zelf niet dat ze hem nog erg zien zitten? Het halve Amerikaanse leger maakt jacht op hem. Dat ze hem ooit steunden om Afghanistan te 'bevrijden' is een typische Amerikaanse blooper. Ze denken dat ze iedereen kunnen kopen.

mark61
31-08-08, 02:00
In Algerije zijn ze zeker in opstand gekomen n.a.v. democratische verkiezingen die opeens ongeldig verklaard werden. Maar zoals elk verzet wordt daar de kop in gedrukt. Bovendien vraag ik mij af wat voor opstand er komen moet, als het volk niks heeft en de regering ook niet? Het is geen goelag daar.

Nou ik kan je verzekeren dat geen Algerijn die slachtingen leuk vindt. Hoe kom je daarbij? Het was geen volksopstand maar terreur van fundi's en misdadigers.

Het is een schatrijk land, ik weet niet of je weet dat ze ruim in de olie en het gas zitten? De bevolking is trouwens helemaal niet straatarm; wat dat betreft is het een Volksrepubliek (al-jomhurriya asj-sja`abiyya) en zijn onderwijs en gezondheidszorg aardig geregeld.

mark61
31-08-08, 02:01
Maar de vraag was dus: waarom zijn alle islamitische / Arabische volkeren zielige slachtoffers die niet tegen hun door het westen gesteunde dictators opkunnen, terwijl de meest lullige volkjes in de derde wereld dat wel konden?

Pakweg Lybië wordt helemaal niet door het westen gesteund, enfin, tot voor kort, of neem Syrië, en ook daar maakt het volk niets klaar.

1973Tanger
31-08-08, 02:44
Ja je gelooft toch zelf niet dat ze hem nog erg zien zitten? Het halve Amerikaanse leger maakt jacht op hem. Dat ze hem ooit steunden om Afghanistan te 'bevrijden' is een typische Amerikaanse blooper. Ze denken dat ze iedereen kunnen kopen.


Het machtige Amerikaanse leger maakt jacht op een enkele man die ze niet vinden kunnen?

1973Tanger
31-08-08, 02:49
Nou ik kan je verzekeren dat geen Algerijn die slachtingen leuk vindt. Hoe kom je daarbij? Het was geen volksopstand maar terreur van fundi's en misdadigers.

Het is een schatrijk land, ik weet niet of je weet dat ze ruim in de olie en het gas zitten? De bevolking is trouwens helemaal niet straatarm; wat dat betreft is het een Volksrepubliek (al-jomhurriya asj-sja`abiyya) en zijn onderwijs en gezondheidszorg aardig geregeld.


Dus geen reden tot opstand of verzet? Die slachtingen kwamen pas aan de orde nadat democratische verkiezingen in voordeel van de funamentalisten ongeldig werden verklaard. Eigenlijk was het volk al daarmee in opstand gekomen, maar blijkbaar dacht de regering er anders over?

1973Tanger
31-08-08, 02:55
Maar de vraag was dus: waarom zijn alle islamitische / Arabische volkeren zielige slachtoffers die niet tegen hun door het westen gesteunde dictators opkunnen, terwijl de meest lullige volkjes in de derde wereld dat wel konden?

Pakweg Lybië wordt helemaal niet door het westen gesteund, enfin, tot voor kort, of neem Syrië, en ook daar maakt het volk niets klaar.


Ja maar deze door het westen gesteunde dictators zijn geen lullige machthebbers. Bovendien ziet het meeste volk daar geen enkele aanleiding tot opstand of verzet. Denk je dat er bij een wisseling van de macht opeens wel die baan beschikbaar komt of voldoende voedsel (wat er al niet was) voorradig wordt? Hou eens op met je "hier in het Westen is het altijd beter dan daar." Hier zouden ze eens in opstand moeten komen. Deze regering hier deugd voor geen meter. Ook hier maakt het volk niks klaar, de ene belastingverhoging (zelfs verhoging van het BTW tarief) na de ander en koopkrachtverlies gaat er alsmaar als zoete koek bij de bevolking hier in. Zou niet weten wie van de drie nu daadwerkelijk onderdrukt wordt?

knuppeltje
31-08-08, 09:40
Hier zouden ze eens in opstand moeten komen. Deze regering hier deugd voor geen meter. Ook hier maakt het volk niks klaar, de ene belastingverhoging (zelfs verhoging van het BTW tarief) na de ander en koopkrachtverlies gaat er alsmaar als zoete koek bij de bevolking hier in. Zou niet weten wie van de drie nu daadwerkelijk onderdrukt wordt?

Waarom richt je hier geen partij op, inplaats van dat eindeloze gekanker, kun je als je groot genoeg wordt de belasting zoveel verlagen als je wilt, en met een klap een einde maken aan die smerige onderdrukking waarover je het hebt.
Hier is iedereen vrij om dat te doen, dus wat let je?

mark61
31-08-08, 09:49
Het machtige Amerikaanse leger maakt jacht op een enkele man die ze niet vinden kunnen?

Ze hebben koud 20.000 man in Afghanistan. Een hele hoop bergen enzo. Bovendien zit ie ws. in Pakistan, en de ene keer dat de bevolking daar een Amerikaans vliegtuig zag overkomen brak ongenadig de pleuris uit voor Musharraf, dus dat flikken ze niet gauw meer.

mark61
31-08-08, 09:52
Dus geen reden tot opstand of verzet?

Jawel, van een kluppie extremisten. Geen nationale stakingen, burgerlijke ongehoorzaamheid, demonstraties.


Die slachtingen kwamen pas aan de orde nadat democratische verkiezingen in voordeel van de funamentalisten ongeldig werden verklaard.

Nadeel, bedoel je.


Eigenlijk was het volk al daarmee in opstand gekomen, maar blijkbaar dacht de regering er anders over?

Een volksopstand is toch iets anders dan stemmen, en dan naar huis gaan. En ook iets anders dan bendes gewapende jongens die moordend en verkrachtend door het land trekken, babies tegen muren gooiend. Al zegt Qaiys dan altijd dat het leger dat allemaal in zijn eentje doet.

mark61
31-08-08, 09:56
Ja maar deze door het westen gesteunde dictators zijn geen lullige machthebbers. Bovendien ziet het meeste volk daar geen enkele aanleiding tot opstand of verzet. Denk je dat er bij een wisseling van de macht opeens wel die baan beschikbaar komt of voldoende voedsel (wat er al niet was) voorradig wordt? Hou eens op met je "hier in het Westen is het altijd beter dan daar." Hier zouden ze eens in opstand moeten komen. Deze regering hier deugd voor geen meter. Ook hier maakt het volk niks klaar, de ene belastingverhoging (zelfs verhoging van het BTW tarief) na de ander en koopkrachtverlies gaat er alsmaar als zoete koek bij de bevolking hier in. Zou niet weten wie van de drie nu daadwerkelijk onderdrukt wordt?

Je verandert gauw van onderwerp. Een beproefde, doch achterhaalde tactiek. De stelling van Illmatik en vele anderen is dus onjuist. Het is niet waar dat de bevolking van Arabische / islamitische landen niet in opstand kan komen omdat ze door de Amerikanen via hun locale stroman wordt onderdrukt. Assad zou vreemd opkijken als ie hoorde dat ze op maroc.nl denken dat ie door de Amerikanen wordt betaald :hihi:

Jij hebt er blijkbaar geen idee van wat onderdrukking is als je met Wilderspraatjes over de NL-belastingdruk komt. Ongelooflijk gewoon. En dat over de ruggen van honderdduizenden gemartelde en vermoorde mensen.

Soldim
31-08-08, 10:28
Hier zouden ze eens in opstand moeten komen. Deze regering hier deugd voor geen meter. Ook hier maakt het volk niks klaar, de ene belastingverhoging (zelfs verhoging van het BTW tarief) na de ander en koopkrachtverlies gaat er alsmaar als zoete koek bij de bevolking hier in.

Nederland en Nederlanders zijn rijker dan ooit ... misschien een half procentje minder koopkracht dan vijf jaar geleden; maar stukken meer dan 10 of meer jaar geleden.

Teveel populistisch gewauwel gehoord, zou ik bijna denken.

Bofko
31-08-08, 10:58
Deze regering hier deugd voor geen meter. Ook hier maakt het volk niks klaar, de ene belastingverhoging (zelfs verhoging van het BTW tarief) na de ander en koopkrachtverlies gaat er alsmaar als zoete koek bij de bevolking hier in.

Een welvarend volk komt niet in opstand, die houden het bij klagen.Enne.. de regering, dat zijn wijzelf.
Het zou toch getuigen van een decadente, materialistische , consumptieve leegheid als je voor een paar rot-euroos in opstand komt ?

knuppeltje
31-08-08, 11:06
Het zijn juist vaak mensen die het veel te goed hebben die alsmaar klagen.
Eigenlijk verplicht een jaartje in een ontwikkelingsland laten verblijven, op de zelfde basis als de locals daar.

1973Tanger
31-08-08, 13:50
Je verandert gauw van onderwerp. Een beproefde, doch achterhaalde tactiek. De stelling van Illmatik en vele anderen is dus onjuist. Het is niet waar dat de bevolking van Arabische / islamitische landen niet in opstand kan komen omdat ze door de Amerikanen via hun locale stroman wordt onderdrukt. Assad zou vreemd opkijken als ie hoorde dat ze op maroc.nl denken dat ie door de Amerikanen wordt betaald :hihi:

Jij hebt er blijkbaar geen idee van wat onderdrukking is als je met Wilderspraatjes over de NL-belastingdruk komt. Ongelooflijk gewoon. En dat over de ruggen van honderdduizenden gemartelde en vermoorde mensen.


Ik ka je meedelen dat de meeste mensen daar helemaal geen behoefte hebben in opstand of verzet. Kijk wat dat in Irak teweeg heeft gebracht. Hoe dom kan je zijn?

1973Tanger
31-08-08, 13:52
Een welvarend volk komt niet in opstand, die houden het bij klagen.Enne.. de regering, dat zijn wijzelf.
Het zou toch getuigen van een decadente, materialistische , consumptieve leegheid als je voor een paar rot-euroos in opstand komt ?


Als het daarom draait, dan is er geen reden tot opstand of verzet, meer welvaart zal daarmee niet verwezenlijkt worden.

1973Tanger
31-08-08, 13:54
Waarom richt je hier geen partij op, inplaats van dat eindeloze gekanker, kun je als je groot genoeg wordt de belasting zoveel verlagen als je wilt, en met een klap een einde maken aan die smerige onderdrukking waarover je het hebt.
Hier is iedereen vrij om dat te doen, dus wat let je?


Je bent hier niet vrij om te doen wat je wilt.

1973Tanger
31-08-08, 13:55
Ze hebben koud 20.000 man in Afghanistan. Een hele hoop bergen enzo. Bovendien zit ie ws. in Pakistan, en de ene keer dat de bevolking daar een Amerikaans vliegtuig zag overkomen brak ongenadig de pleuris uit voor Musharraf, dus dat flikken ze niet gauw meer.


Het Amerikaanse leger schrikt nergens voor terug, helemaal inzake de zogenaamde meest gezochte terrorist ter wereld.

1973Tanger
31-08-08, 13:59
Je verandert gauw van onderwerp. Een beproefde, doch achterhaalde tactiek. De stelling van Illmatik en vele anderen is dus onjuist. Het is niet waar dat de bevolking van Arabische / islamitische landen niet in opstand kan komen omdat ze door de Amerikanen via hun locale stroman wordt onderdrukt. Assad zou vreemd opkijken als ie hoorde dat ze op maroc.nl denken dat ie door de Amerikanen wordt betaald :hihi:

Jij hebt er blijkbaar geen idee van wat onderdrukking is als je met Wilderspraatjes over de NL-belastingdruk komt. Ongelooflijk gewoon. En dat over de ruggen van honderdduizenden gemartelde en vermoorde mensen.


Democratie en vrijheid van meningsuiting wordt betaalt middels belastingen. Vervalt dat, dan verwordt het hier barbarije. Geen belastingen, geen rechten.

1973Tanger
31-08-08, 14:03
Nederland en Nederlanders zijn rijker dan ooit ... misschien een half procentje minder koopkracht dan vijf jaar geleden; maar stukken meer dan 10 of meer jaar geleden.

Teveel populistisch gewauwel gehoord, zou ik bijna denken.


Vertel dat maar aan die grote groep mensen die daar dagelijks onder te lijden hebben hier, o modale middenmoter?

1973Tanger
31-08-08, 14:04
Het zijn juist vaak mensen die het veel te goed hebben die alsmaar klagen.
Eigenlijk verplicht een jaartje in een ontwikkelingsland laten verblijven, op de zelfde basis als de locals daar.

Ik verblijf daar regelmatig.

knuppeltje
31-08-08, 14:05
Je bent hier niet vrij om te doen wat je wilt.

Wat een gezeur weer, waarin ben je niet vrij dan?

1973Tanger
31-08-08, 14:08
Wat een gezeur weer, waarin ben je niet vrij dan?

De regering hier voor de voeten lopen. Vrijheden zijn niet vanzelfsprekend hoor.

knuppeltje
31-08-08, 14:10
Democratie en vrijheid van meningsuiting wordt betaalt middels belastingen. Vervalt dat, dan verwordt het hier barbarije. Geen belastingen, geen rechten.

Tja, vertel eens waarvan alle sociale voorzieningen betaald moet worden als er geen belastingwen zouden zijn. Dankzij die voorzieningen is het hier dus geen barbarij.
Wat is daar op tegen, jij kunt hier dankzij dat hier alles zo geregeld is naar hartelust de hele dag zitten zeuren en klagen, wat wil je nog meer?

Sjezus, jij bent nog dommer dan de domsten van de VVD.

knuppeltje
31-08-08, 14:11
Ik verblijf daar regelmatig.

En is het je dan nog niet opgevallen hoe doed je het hier hebt?

knuppeltje
31-08-08, 14:13
De regering hier voor de voeten lopen. Vrijheden zijn niet vanzelfsprekend hoor.

Wat een gelul weer, richt een partij op, bij genoeg aanhang kun je de regering zoveel voor de voeten lopen als dat je wilt. Zeurpiet dat je bent!

1973Tanger
31-08-08, 14:13
Tja, vertel eens waarvan alle sociale voorzieningen betaald moet worden als er geen belastingwen zouden zijn. Dankzij die voorzieningen is het hier dus geen barbarij.
Wat is daar op tegen, jij kunt hier dankzij dat hier alles zo geregeld is naar hartelust de hele dag zitten zeuren en klagen, wat wil je nog meer?

Sjezus, jij bent nog dommer dan de domsten van de VVD.



Belastingen zijn rechtvaardig tot op zekere hoogte vriend. Misschien ga jij zwijgzaam akkoord met al die lastenverhogingen, maar de meeste inwoners van dit land zijn daar pertinent op tegen. Jij bent duidelijk de domste uitzondering daartusen en en braaf regeringsslaafje.

1973Tanger
31-08-08, 14:15
Wat een gelul weer, richt een partij op, bij genoeg aanhang kun je de regering zoveel voor de voeten lopen als dat je wilt. Zeurpiet dat je bent!


Je hebt daar meer voor nodig dan alleen aanhang gabber. Voldoende aanhang maar geen middelen of het juiste netwerk, succes ermee. Denk je zeker dat daar niet over nagedacht is?

1973Tanger
31-08-08, 14:16
En is het je dan nog niet opgevallen hoe doed je het hier hebt?


Het is me opgevallen dat er in termen van vrijheden geen enkel verschil bestaat.

knuppeltje
31-08-08, 14:22
Belastingen zijn rechtvaardig tot op zekere hoogte vriend. Misschien ga jij zwijgzaam akkoord met al die lastenverhogingen, maar de meeste inwoners van dit land zijn daar pertinent op tegen. Jij bent duidelijk de domste uitzondering daartusen en en braaf regeringsslaafje.

Vraag ze eens of ze alle voorzieningen willen afschaffen, en kom dan eens terug.
Als het allemaal met minder belasting kan- nog beter, maar dan zullen de voorzieningen een heel stuk minder worden. Maar ze zouden best nog meer mogen doen aan terugdringen van financiele misstanden op diverse terreinen vind ik. Het zal niet heel veel helpen, maar misschien dat beroepsklagers dan wat minder zeiken.
Maar als het hier toch zo slecht is als jij zegt, dan moet het overal veel beter zijn dan hier, en dan bleef ik hier geen dag langer. Maar ik zie jou voorlopig nog niet zo snel vertrekken.

1973Tanger
31-08-08, 14:24
Vraag ze eens of ze alle voorzieningen willen afschaffen, en kom dan eens terug.
Als het allemaal met minder belasting kan- nog beter, maar dan zullen de voorzieningen een heel stuk minder worden. Maar ze zouden best nog meer mogen doen aan terugdringen van financiele misstanden op diverse terreinen vind ik. Het zal niet heel veel helpen, maar misschien dat beroepsklagers dan wat minder zeiken.
Maar als het hier toch zo slecht is als jij zegt, dan moet het overal veel beter zijn dan hier, en dan bleef ik hier geen dag langer. Maar ik zie jou voorlopig nog niet zo snel vertrekken.


Ga jij je eerst eens inlichten en kom dan maar terug. De voorzieningen zijn al drastisch ingeperkt en incounting, terwijl de lastenverhogingen gestaag voortgezet worden. Tegen de tjd dat jij met pensioen gaat, mag je van geluk spreken als je wat krijgt.

knuppeltje
31-08-08, 14:25
Je hebt daar meer voor nodig dan alleen aanhang gabber. Voldoende aanhang maar geen middelen of het juiste netwerk, succes ermee. Denk je zeker dat daar niet over nagedacht is?

Hoezo, je moet gewoon beginnen met mensen om te praten, zo zijn alle partijen begonnen. Je kunt ook beginnen met lid van een partij worden, als je dan genoeg aanhang hebt kun je altijd nog voor jezelf beginnen.
Maaja, niets anders doen dan zeuren is veel makkelijker hè.

1973Tanger
31-08-08, 14:26
Hoezo, je moet gewoon beginnen met mensen om te praten, zo zijn alle partijen begonnen. Je kunt ook beginnen met lid van een partij worden, als je dan genoeg aanhang hebt kun je altijd nog voor jezelf beginnen.
Maaja, niets anders doen dan zeuren is veel makkelijker hè.


Misschien kan je opeens homo worden? Maar een partij oprichten is geen uit de kast komen aangelegenheid.

knuppeltje
31-08-08, 14:30
Het is me opgevallen dat er in termen van vrijheden geen enkel verschil bestaat.

Das dan heel dom van je. In ontwikkelingslander hebben de mensen door gebrek aan voldoende bestaansmiddelen zo wie zo al veel minder vrijheden.
Die kunnen bv niet regematig op vakantie naar hier komen, zoals jij wel naar hun zoals je al zei dat je dat regelmatig doet. Protesteren tegen de hele toestand daar is vaak ook niet erg bevordelijk voor hun vrijheid.
Magoed, tis maar net wat je een ontwikkelingsland noemt.

1973Tanger
31-08-08, 14:31
Das dan heel dom van je. In ontwikkelingslander hebben de mensen door gebrek aan voldoende bestaansmiddelen zo wie zo al veel minder vrijheden.
Die kunnen bv niet regematig op vakantie naar hier komen, zoals jij wel naar hun zoals je al zei dat je dat regelmatig doet. Protesteren tegen de hele toestand daar is vaak ook niet erg bevordelijk voor hun vrijheid.
Magoed, tis maar net wat je een ontwikkelingsland noemt.

Een gebrek aan bestaansmiddelen is iets anders dan geen vrijheden hebben.

knuppeltje
31-08-08, 14:34
Ga jij je eerst eens inlichten en kom dan maar terug. De voorzieningen zijn al drastisch ingeperkt en incounting, terwijl de lastenverhogingen gestaag voortgezet worden. Tegen de tjd dat jij met pensioen gaat, mag je van geluk spreken als je wat krijgt.

Waarschijnlijk wordt het allemaal misschien nog minder, maar dan nog is het nergens beter dan hier. Ast da nie is, dan wordt het tijd om te verhuizen.
Over mijn pensioen hoef jij je geen zorgen te maken, dat is verzekerd bij de bank.
Niks te maken dus met investeringsrisico's van pensioenfondsen.

knuppeltje
31-08-08, 14:35
Misschien kan je opeens homo worden? Maar een partij oprichten is geen uit de kast komen aangelegenheid.

Achterlijke knurft, dat wordt je niet zomaar opeens, daar wordt je al dan niet mee geboren.

1973Tanger
31-08-08, 14:36
Waarschijnlijk wordt het allemaal misschien nog minder, maar dan nog is het nergens beter dan hier. Ast da nie is, dan wordt het tijd om te verhuizen.
Over mijn pensioen hoef jij je geen zorgen te maken, dat is verzekerd bij de bank.
Niks te maken dus met investeringsrisico's van pensioenfondsen.

Jij bent dan waarschijnlijk een uitzondering op velen hier die dat vooruitzicht niet hebben. Die hebben het beduidend minder.

1973Tanger
31-08-08, 14:37
Achterlijke knurft, dat wordt je niet zomaar opeens, daar wordt je al dan niet mee geboren.


Ik ben van mening van niet.

knuppeltje
31-08-08, 14:38
Een gebrek aan bestaansmiddelen is iets anders dan geen vrijheden hebben.

Das dan wel heel simpel van je, afgezien van wat jij bedoelt- wordt je vrijheid wel degelijk bepaald door de middelen die je hebt, tenzij al het goede gratis uit de hemel komt vallen. Dat laatste zie ik niet gebeuren.

1973Tanger
31-08-08, 14:40
Das dan wel heel simpel van je, afgezien van wat jij bedoelt- wordt je vrijheid wel degelijk bepaald door de middelen die je hebt, tenzij al het goede gratis uit de hemel komt vallen. Dat laatste zie ik niet gebeuren.


Er is een groot verschil tussen een sociaal infrastructuur en een financieel infrastructuur van een land.

knuppeltje
31-08-08, 14:43
Jij bent dan waarschijnlijk een uitzondering op velen hier die dat vooruitzicht niet hebben. Die hebben het beduidend minder.

Ook weer gelul, het wil nog steeds niet zeggen dat niemand anders meer kan hebben later. Dat hangt allemaal af van je pensioenopbouw, van je gemidde loon oer de laatste 5 jaar als ik het goed heb, en of dat loopt via een pensioenfonds dat verkeerd heefd belegd, of dat je een geindexceerde pensioenverzekering hebt.

H.P.Pas
31-08-08, 14:43
Ik ben van mening van niet.

When did ignorance become a point of view ?

1973Tanger
31-08-08, 14:44
Ook weer gelul, het wil nog steeds niet zeggen dat niemand anders meer kan hebben later. Dat hangt allemaal af van je pensioenopbouw, van je gemidde loon oer de laatste 5 jaar als ik het goed heb, en of dat loopt via een pensioenfonds dat verkeerd heefd belegd, of dat je een geindexceerde pensioenverzekering hebt.



Hou maar op met dat gelul van je! Is er aprake van armoede in Nederland of niet?

1973Tanger
31-08-08, 14:46
When did ignorance become a point of view ?

Ik betaal keurig mijn belastingen hier, dus maak ik gebruik van mijn meningsvrijheid.

knuppeltje
31-08-08, 14:48
Ik ben van mening van niet.

Tja slome, je krijgt het er echt met geen stuk hout erin geslagen, noch eruit.
Kan echt niet anders dan dat je ermee geboren wordt of niet.
Al die smerige spelletjes die door allerlij relituig door de eeuwen heen al zijn uitgehaald met mensen- hebben daar geen enkele verandering in aangebracht.

Magoed, der zijn nog steeds mensen die beweren dat er nog nooit mensen op de maan zijn geweest.

knuppeltje
31-08-08, 14:50
Er is een groot verschil tussen een sociaal infrastructuur en een financieel infrastructuur van een land.

Tja, ik heb zo stiekem het idee dat dat meestal gelijke tred houdt, jij niet?

1973Tanger
31-08-08, 14:50
Tja slome, je krijgt het er echt met geen stuk hout erin geslagen, noch eruit.
Kan echt niet anders dan dat je ermee geboren wordt of niet.
Al die smerige spelletjes die door allerlij relituig door de eeuwen heen al zijn uitgehaald met mensen- hebben daar geen enkele verandering in aangebracht.

Magoed, der zijn nog steeds mensen die beweren dat er nog nooit mensen op de maan zijn geweest.


Dat je ermee geboren bent, is ook en geloof.

knuppeltje
31-08-08, 14:53
Hou maar op met dat gelul van je! Is er aprake van armoede in Nederland of niet?

Zelfs wat jij hier armoede noemt, is rijkdom vergeleken bij de armoede in de ontwikkelingslanden. Als je dat anders ziet, dan heb je niet goed rondgekeken in die ontwikkelingslanden waar je dus al regelmatig bent geweest.

1973Tanger
31-08-08, 14:53
Tja, ik heb zo stiekem het idee dat dat meestal gelijke tred houdt, jij niet?


Voor een financieel infratructuur is een aanzienlijk markt en concurentiepositie vereist. Er zijn domweg teveel landen die uit gebrek daardoor geen sociale infrastructuur kunnen onderhouden.

knuppeltje
31-08-08, 14:53
Ik betaal keurig mijn belastingen hier, dus maak ik gebruik van mijn meningsvrijheid.

Van je gelul bedoel je, maar dat mag. :blowen:

knuppeltje
31-08-08, 14:55
Dat je ermee geboren bent, is ook en geloof.

Nee slome, dat is wat allerlij religi onafhankele deskundigen op dat gebied zeggen.

knuppeltje
31-08-08, 14:57
Voor een financieel infratructuur is een aanzienlijk markt en concurentiepositie vereist. Er zijn domweg teveel landen die uit gebrek daardoor geen sociale infrastructuur kunnen onderhouden.

En daar hebben de meeste mensen dus veel minder vrijheden om te doen wat ze willen.
Je zult het nog wel een keer doorhebben, duurt alleen een tijdje denk.

1973Tanger
31-08-08, 14:57
Zelfs wat jij hier armoede noemt, is rijkdom vergeleken bij de armoede in de ontwikkelingslanden. Als je dat anders ziet, dan heb je niet goed rondgekeken in die ontwikkelingslanden waar je dus al regelmatig bent geweest.


In ontwikkelingslanden waar ik ben geweest, heb je tenminste nog een sociaal netwerk dat nijpende gevallen van armoede ondervangt. Hier sterven bejaarden zomaar dood afgezonderd in flats.

1973Tanger
31-08-08, 14:58
En daar hebben de meeste mensen dus veel minder vrijheden om te doen wat ze willen.
Je zult het nog wel een keer doorhebben, duurt alleen een tijdje denk.


Vrijheid is geen kwestie van geld!

1973Tanger
31-08-08, 15:00
Nee slome, dat is wat allerlij religi onafhankele deskundigen op dat gebied zeggen.


Groot gelijk hebben ze.

1973Tanger
31-08-08, 15:01
Van je gelul bedoel je, maar dat mag. :blowen:

En jij mag in de grachten je blote kont aan de menigte tonen. :wohaa:

knuppeltje
31-08-08, 15:03
Hier sterven bejaarden zomaar dood afgezonderd in flats.

Je ligt als je zegt dat dat nergens anders gebeurt.

1973Tanger
31-08-08, 15:04
Je ligt als je zegt dat dat nergens anders gebeurt.


In die ontwikkelingslanden niet, thats for sure.

knuppeltje
31-08-08, 15:05
Vrijheid is geen kwestie van geld!

Dat zei zelfs hier de Pastoor hier vroeger, maar die moest ons dom houden. Maar tegenwoordig weten wij wij beter. Trouwens- waarom zeur je dan de hele tijd zo achterlijk?

knuppeltje
31-08-08, 15:07
Groot gelijk hebben ze.

Wat lul je dan de hele tijd?

knuppeltje
31-08-08, 15:09
En jij mag in de grachten je blote kont aan de menigte tonen. :wohaa:

Dat ben ik nog nooit van plan geweest, die vrijheid heb ik ook weer.
Maar wat mijn blote kont met de topic te maken heeft weet ik niet, maar die is toch geen fixatie voor je hè? :blowen:

knuppeltje
31-08-08, 15:10
In die ontwikkelingslanden niet, thats for sure.

Das dan een heel domme op geen enkele grond te onderbouwen veronderstelling.

1973Tanger
31-08-08, 15:11
Dat zei zelfs hier de Pastoor hier vroeger, maar die moest ons dom houden. Maar tegenwoordig weten wij wij beter. Trouwens- waarom zeur je dan de hele tijd zo achterlijk?

Als jij die vrijheid van je vertaald in een dagje uit naar de efteling of de artis, hoeft dat voor hordes mensen hier die amper kunnen rondkomen niet.

1973Tanger
31-08-08, 15:12
Wat lul je dan de hele tijd?


Misschien lul ik? Maar jij bent er een.

mark61
31-08-08, 15:13
Ik ka je meedelen dat de meeste mensen daar helemaal geen behoefte hebben in opstand of verzet. Kijk wat dat in Irak teweeg heeft gebracht. Hoe dom kan je zijn?

Das gek, ik hoor hier altijd iedereen klagen over hoe Arabieren / moslims zuchten onder dictators die door het westen zijn aangesteld. Maar dat vind jij nu weer niet? Op maroc is dat een minderheidsstandpunt.

Ja wat die Algerijnen eraan hebben, afgezien van de verkrachting die je tussendoor meepikt.

1973Tanger
31-08-08, 15:13
Das dan een heel domme op geen enkele grond te onderbouwen veronderstelling.


In tegenstelling tot daar, lees ik het hier de ganse tijd.

1973Tanger
31-08-08, 15:15
Das gek, ik hoor hier altijd iedereen klagen over hoe Arabieren / moslims zuchten onder dictators die door het westen zijn aangesteld. Maar dat vind jij nu weer niet? Op maroc is dat een minderheidsstandpunt.

Ja wat die Algerijnen eraan hebben, afgezien van de verkrachting die je tussendoor meepikt.


Wat is daarmee dan? Moeten we het westen roepen om ons te bevrjden dan?

mark61
31-08-08, 15:15
In die ontwikkelingslanden niet, thats for sure.

Daar sterven ze 40 jaar eerder in honger, ziekte en oorlog :duim:

knuppeltje
31-08-08, 15:15
Als jij die vrijheid van je vertaald in een dagje uit naar de efteling of de artis, hoeft dat voor hordes mensen hier die amper kunnen rondkomen niet.

Mwa, das weer heel erg simpel. Maar toch, met een stel kinderen loopt dat al gauw aardig in de papieren, dat weer wel.

1973Tanger
31-08-08, 15:15
Daar sterven ze 40 jaar eerder in honger, ziekte en oorlog :duim:

Mischien in zwaziland en vergelijkbaar?

knuppeltje
31-08-08, 15:15
Misschien lul ik? Maar jij bent er een.

Hoor wie het zegt.

knuppeltje
31-08-08, 15:17
In tegenstelling tot daar, lees ik het hier de ganse tijd.

Tja, wij zijn gewend dat niet onder het voerkleed te vegen.

1973Tanger
31-08-08, 15:18
Mwa, das weer heel erg simpel. Maar toch, met een stel kinderen loopt dat al gauw aardig in de papieren, dat weer wel.


Voor jou wel, want jij associeerd vrijheid met het hebben van geld. De Palestijnen hebben, noch vrijheid noch geld, toch hebben ze gek genoeg de drang naar onbetaalbare vrijheid.

1973Tanger
31-08-08, 15:18
Tja, wij zijn gewend dat niet onder het voerkleed te vegen.


Nogal ja, dat zal op den duur stinken.

knuppeltje
31-08-08, 15:19
Voor jou wel, want jij associeerd vrijheid met het hebben van geld. De Palestijnen hebben, noch vrijheid noch geld, toch hebben ze gek genoeg de drang naar onbetaalbare vrijheid.

Daar betalen ze anders al heel lang heel veel voor denk.

knuppeltje
31-08-08, 15:20
Nogal ja, dat zal op den duur stinken.

Je zou ook eens één keer inhoudelijk reageren, zullen we maar niet op wachten denk.

1973Tanger
31-08-08, 15:20
Daar betalen ze anders al heel lang heel veel voor denk.


Geld speelt daarbij geen enkele rol.

1973Tanger
31-08-08, 15:21
Je zou ook eens één keer inhoudelijk reageren, zullen we maar niet op wachten denk.


Moet jij ook eens doen?

knuppeltje
31-08-08, 15:22
Geld speelt daarbij geen enkele rol.

Mensenlevens ook niet? En alle verwoestingen ook niet?
Mwa, dat telt allemaal niet natuurlijk.

1973Tanger
31-08-08, 15:23
Mensenlevens ook niet? En alle verwoestingen ook niet?
Mwa, dat telt allemaal niet natuurlijk.


In belang van de fysieke vrijheid niet.

knuppeltje
31-08-08, 15:23
Moet jij ook eens doen?

Mwa, ik doe niet anders.

knuppeltje
31-08-08, 15:24
In belang van de fysieke vrijheid niet.

IK hoop dat het vruchten afwerpt, maar ik zie dat voorlopig niet gebeuren.

1973Tanger
31-08-08, 15:25
Mwa, ik doe niet anders.


Dat heb ik gemerkt ja.

mark61
31-08-08, 15:25
Vrijheid is geen kwestie van geld!

Reken maar van yes. Laat mij es vrijheid zonder geld zien.

1973Tanger
31-08-08, 15:26
IK hoop dat het vruchten afwerpt, maar ik zie dat voorlopig niet gebeuren.


Ik eigenlijk ook niet, maar waar een wil is is een weg.

1973Tanger
31-08-08, 15:28
Reken maar van yes. Laat mij es vrijheid zonder geld zien.


Braveheart heeft uiteindelijk gekozen voor de vrijheid en niet voor het geld.

mark61
31-08-08, 15:28
Wat is daarmee dan? Moeten we het westen roepen om ons te bevrjden dan?

Van mij niet, maar voor andere prikkers is het westen oorzaak van alle ellende in de wereld. Van mij moeten mensen maar zien wat ze doen. Maar dan niet in NL vanaf de luie stoel gaan roepen dat al die mensen onderdrukt worden door het westen.

mark61
31-08-08, 15:30
Braveheart heeft uiteindelijk gekozen voor de vrijheid en niet voor het geld.

Huh? Das toch die vent die voortijdig dood ging? Das een vorm van vrijheid zeker, maar niet een die mij erg aantrekt. Waarom je de Schotse middeleeuwen erbij haalt is mij trouwens niet duidelijk.

1973Tanger
31-08-08, 15:30
Van mij niet, maar voor andere prikkers is het westen oorzaak van alle ellende in de wereld. Van mij moeten mensen maar zien wat ze doen. Maar dan niet in NL vanaf de luie stoel gaan roepen dat al die mensen onderdrukt worden door het westen.

Het grote voorbeeld van het westen is Irak. Hoef er verder geen woorden aan vuil te maken. Verdedigen hoef je ook niet.

1973Tanger
31-08-08, 15:32
Van mij niet, maar voor andere prikkers is het westen oorzaak van alle ellende in de wereld. Van mij moeten mensen maar zien wat ze doen. Maar dan niet in NL vanaf de luie stoel gaan roepen dat al die mensen onderdrukt worden door het westen.


Het grote voorbeeld van het westen is Irak, hoef verder geen woorden aan vui te maken, verdedigen evenmin.

knuppeltje
31-08-08, 15:32
Ik eigenlijk ook niet, maar waar een wil is is een weg.

Ze kunnen ze daar zoveel willen als ze willen, maar helaas zoals het er nu naar uitziet, is de enigste weg- de weg terug.

1973Tanger
31-08-08, 15:33
Huh? Das toch die vent die voortijdig dood ging? Das een vorm van vrijheid zeker, maar niet een die mij erg aantrekt. Waarom je de Schotse middeleeuwen erbij haalt is mij trouwens niet duidelijk.

Indruk van vrijheid hoe het hoort. Is namelijk niet vanzelfsprekend.

Soldim
31-08-08, 15:33
Vertel dat maar aan die grote groep mensen die daar dagelijks onder te lijden hebben hier, o modale middenmoter?

Uit wie bestaat die grote groep dan wel niet? En hoeveel lijden ze dan? Ik geloof er niets van dat ze het slechter hebben dan 10 of 15 jaar geleden.

'k Ben trouwens misschien wel een bovenmoter :ego:

1973Tanger
31-08-08, 15:34
Ze kunnen ze daar zoveel willen als ze willen, maar helaas zoals het er nu naar uitziet, is de enigste weg- de weg terug.

Voor wie, de palestijnen of de zionisten?

1973Tanger
31-08-08, 15:35
Uit wie bestaat die grote groep dan wel niet? En hoeveel lijden ze dan? Ik geloof er niets van dat ze het slechter hebben dan 10 of 15 jaar geleden.

'k Ben trouwens misschien wel een bovenmoter :ego:

Kijk eens op de armoedemonitor? 1 op de 5 huishoudens leeft in armoede.

Soldim
31-08-08, 15:46
Kijk eens op de armoedemonitor? 1 op de 5 huishoudens leeft in armoede.

Ik kijkt en zie:



Hoeveel armen zijn er in Nederland?
In 2005 lag het aantal huishoudens met een laag inkomen op 662.000; dit is 10% van alle huishoudens in Nederland. Het aantal huishoudens met een inkomen onder het niet-veel-maar-toereikendcriterium bedroeg dat jaar 422.000 (ruim 6% van alle huishoudens) en dat onder het basisbehoeftencriterium 244.000 (iets minder dan 4% van alle huishoudens).


Die getallen die je noemt zijn dus onzin. Over dat basisbehoeftencriterium valt dan ook nog eens te discuseren.

1973Tanger
31-08-08, 15:58
Ik kijkt en zie:



Die getallen die je noemt zijn dus onzin. Over dat basisbehoeftencriterium valt dan ook nog eens te discuseren.


Volgens de Amsterdamse armoedemonitor leeft 1 op de 5 Amsterdamse huishoudens in armoede (75.000). (laatste uitgave). We spreken dan dan over Amsterdam een van de 4 grote steden van Nederland. Elders is het niet beter. Maar ga gerust door met het ontkennen van armoede en de ernst van de zaak?

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2007_ob_arbeid_1.pdf

1973Tanger
31-08-08, 16:16
http://www.stichting-time-out.nl/wiki/index.php?title=Een_op_de_vijf_Amsterdammers_leeft _in_armoede


Landelijk is het zelfs 1 op de 10 (680.000) '2006'

Aït Ayt
31-08-08, 17:00
Pakistan to suspend military strikes for Ramadan

ISLAMABAD, Pakistan - Pakistan will suspend its military operations against insurgents in a tribal region along the Afghan border in honor of the Muslim holy month of Ramadan, the country's top civilian security official said Sunday.

But security forces will retaliate with force against any militant attacks during the month, Interior Ministry chief Rehman Malik said. The suspension is to take effect Monday.

Army spokesman Maj. Murad Khan said late Sunday the military activity had already been halted in the Bajur tribal area, where hundreds of militants have reportedly died and tens of thousands have been forced to flee.

Pakistani Taliban spokesman Maulvi Umar said the suspension in Bajur was welcome, and offered again to negotiate with the government. However, he said militants would not lay down their arms as the government has demanded.

Umar also said that, as a gesture of goodwill, the militants would release six paramilitary troops out of 30 they claim to have in captivity.

Pakistan's five-month-old government has been plagued by violence and political instability since Pervez Musharraf, the longtime U.S. ally in the war on terror, was forced to resign as president two weeks ago.

The U.S. has pushed Pakistan to crack down on militants, fearing Taliban- and al-Qaida-linked fighters - particularly in the semiautonomous tribal areas - are involved in attacks on American and NATO forces in Afghanistan.

Many Pakistanis blame rising violence on Musharraf's decision to support the U.S.

On Sunday, Malik insisted Pakistan was not taking orders from the U.S. "We are fighting this war. This is our war. There is no question of America's dictation," Malik said.

The military operation in Bajur, a rumored hide-out of Osama bin Laden, has killed 562 Islamist insurgents, according to Malik, and forced more than 300,000 people to flee their homes.

The military has used helicopter gunships and fighter jets to support paramilitary forces on the ground there.

Separately, the military has launched strikes against insurgents in the Swat Valley, another northwest region that was once a popular tourist destination.

Army spokesman Maj. Nasir Ali said at least 40 Taliban were killed Friday when fighter jets pounded militants.

Malik said the suspension applied only to Bajur because a decision on Swat required notices by the provincial government. Wajid Ali Khan, a top official with the North West Frontier Province, said a decision could come later Sunday.

"The operation in Swat is in high gear, but the holy month's sanctity requires that people spend it in peace and harmony," Khan said, adding, "It shouldn't be a one-way affair."

It has been nearly impossible to confirm the death tolls and the scope of either the Bajur or Swat violence because of the areas are dangerous and remote. Officials have not given any statistics on civilian deaths, though witnesses have reported dozens.

Since the Bajur operation began nearly a month ago, many of the displaced - including large numbers of women and children - are now living in sweltering, mosquito-infested relief camps in conditions that have alarmed aid groups.

Malik said the displaced from Bajur should feel free to return "without any fear" for Ramadan.

Meanwhile, in the North Waziristan tribal region, witnesses and a local intelligence official who spoke on condition of anonymity due to the nature of his job said a blast destroyed a house and that a missile strike was suspected.

At least four people were reported killed and two wounded in the Tapi village explosion Sunday, said the intelligence official. He said all six were believed to be foreigners.

Local militants immediately surrounded the site, said area residents Mohammad Ayaz and Noor Rehman. Both said they saw a drone in the air before the explosion at about 3 p.m.

The U.S. is believed to be behind many missile strikes against suspected militant hide-outs in Pakistan's tribal regions.

Aug 31, 2008 - http://www.examiner.com/

knuppeltje
31-08-08, 17:02
Voor wie, de palestijnen of de zionisten?


Niet naar de bekende weg vragen, dat staat echt dom.

mark61
31-08-08, 18:06
http://www.stichting-time-out.nl/wiki/index.php?title=Een_op_de_vijf_Amsterdammers_leeft _in_armoede


Landelijk is het zelfs 1 op de 10 (680.000) '2006'

Dat zei Soldim al. 1 op de 10 is minder dan 1 op de 5, O Druif.

mark61
31-08-08, 18:08
Pakistan to suspend military strikes for Ramadan

En dat is een succes voor de Taliban? Die gaan zelf wel door met moorden zekers? Wat lees je trouwens rare kranten.

Pakistan zonder Musharraf is ff het noorden kwijt; dat kan nog vervelend worden daar. Nog vervelender dan het al is.

Sallahddin
31-08-08, 18:25
Dat die dapper taliban toch met zeer beperkt & primitieve militaire middelen de machtig NAVO zou kunnen verslaan of uit Afghanistan kunnen verdrijven ,ondanks het hulp & collaboratie van die pro_westen Afghaans corrupt regime & de omringd landen :

tja: dat zou toch respect kunnen afdwingen : :fpetaf:

ondanks mijn bezwaren tegen sommige kanten van de Islam_versie van Taliban .......

stof om over na te denken inderdaad :

waar zouden die taliban hun kracht vandaar halen ???

Way to go taliban !!!! :fpetaf:

Good Luck & may God help u in case u'd deserve it or in case u'd be on the right path !:

weet ik veel !

:zwaai:

Aït Ayt
31-08-08, 18:31
:lachu: olive kan weer een nieuwe naam aan haar lijstje toevoegen

mark61
31-08-08, 19:09
waar zouden die taliban hun kracht vandaar halen ???

Wat dacht je van de ISI? Corrupte Afghaanse overheid?


Way to go taliban !!!! :fpetaf:

Ja, je moet ze aanmoedigen in hun verkrachtende martelende en moordende tocht door het land. Al meisjesscholen opblazend.

Je bent echt een imbeciel van een devijandvanmijnvijandismijnvrienddenker

Gestoord. En het gekke is, je weet het zelf ook wel.

Slinger
31-08-08, 20:17
Dat die dapper taliban toch met zeer beperkt & primitieve militaire middelen de machtig NAVO zou kunnen verslaan of uit Afghanistan kunnen verdrijven ,ondanks het hulp & collaboratie van die pro_westen Afghaans corrupt regime & de omringd landen :

tja: dat zou toch respect kunnen afdwingen : :fpetaf:

ondanks mijn bezwaren tegen sommige kanten van de Islam_versie van Taliban .......

stof om over na te denken inderdaad :

waar zouden die taliban hun kracht vandaar halen ???

Way to go taliban !!!! :fpetaf:

Good Luck & may God help u in case u'd deserve it or in case u'd be on the right path !:

weet ik veel !

:zwaai:

Als je je verdiept in hun werkelijke daden, dan weet je waar ze hun kracht vandaan halen, namelijk uit de hel! Als er ooit een rechtvaardige oorlog bestaan heeft, dan is het tegen deze duivels in mensengedaante.

Aït Ayt
31-08-08, 20:30
Als je je verdiept in hun werkelijke daden, dan weet je waar ze hun kracht vandaan halen, namelijk uit de hel! Als er ooit een rechtvaardige oorlog bestaan heeft, dan is het tegen deze duivels in mensengedaante.

de westerse legers zijn daar in afghanistan door god gestuurde christenen die als kruisvaarders strijden tegen Het Kwaad?

Slinger
31-08-08, 20:33
de westerse legers zijn daar in afghanistan door god gestuurde christenen die als kruisvaarders strijden tegen Het Kwaad?


Wil jij er graag een west-oost, christendom-islam tegenstelling van maken?

Sallahddin
31-08-08, 20:35
Wat dacht je van de ISI? Corrupte Afghaanse overheid?



Ja, je moet ze aanmoedigen in hun verkrachtende martelende en moordende tocht door het land. Al meisjesscholen opblazend.

Je bent echt een imbeciel van een devijandvanmijnvijandismijnvrienddenker

Gestoord. En het gekke is, je weet het zelf ook wel.

Ik houd alleen maar het sipegel voor je :

tja , wat zie ik ???? wat zie je ???? : kan je wel twee keer raden : :fparty:

het bovenstaand is perfect van toepassing op je eigen debiel persoon maar weer :

ik ben in een goed humeur , dus ik ga je niet terug schelden !:

lucky u indeed !


P.S: ik zei .... al had ik bezwaren tegen sommige kanten van de Islam versie van Taliban :

dat je ook selectief zou lezen, daar kan je mij absoluut niet van veraantwoordelijk stellen :


tja, take it easy , take a ... wodka, wicked nasty boy ! :lol:





:zwaai:

TBB
31-08-08, 20:38
Yep, ze doen wel meer dingen met jongensarses.

american arses

Slinger
31-08-08, 20:40
american arses


Nee, Afghaanse jongetjes.

Sallahddin
31-08-08, 20:43
Als je je verdiept in hun werkelijke daden, dan weet je waar ze hun kracht vandaan halen, namelijk uit de hel! Als er ooit een rechtvaardige oorlog bestaan heeft, dan is het tegen deze duivels in mensengedaante.



Where did ur christian love , forgiveness , charity .... go , Slinger ??? :tover:

what do u think of the "civilised new Roman empire" under leadership of the so_called leader of the "free world" ????? :

what do u think of its war crimes, crimes against humanity , genocides .........violations of the Geneva convention, of human rights , the violation of international laws , of international laws in relation to forbidden use of mass destruction weapons :

clusterbombs , B52 carpet bombs , chemical & biological & even some kind of nuclear weapons' use in Irak, Afghanistan..... :


geen selectief hypocriet moraal graag , al heb ik nogmaals niet zo veel met taliban _ideologie ...


:zwaai:

TBB
31-08-08, 20:43
Nee, Afghaanse jongetjes.


:schrik:

mark61
31-08-08, 20:49
american arses

Nee, Afghaanse moslimjongensarses. Ik weet, het is naar om het erover te hebben. Maar het is wel waar.

mark61
31-08-08, 20:53
:schrik:

Je vindt het grappig, no?

Aït Ayt
31-08-08, 23:40
Wil jij er graag een west-oost, christendom-islam tegenstelling van maken?

dat is wat jij er van maakt.. jij vindt dat de amerikaanse legers in dat gebied een rechtvaaridge oorlog voert tegen duivels uit de hel.. de duivels in de hel zijn moslims en de rechtvaardige strijders tegen deze duivels zijn christenen..

naam
01-09-08, 07:47
Volgens de Amsterdamse armoedemonitor leeft 1 op de 5 Amsterdamse huishoudens in armoede (75.000). (laatste uitgave). We spreken dan dan over Amsterdam een van de 4 grote steden van Nederland. Elders is het niet beter. Maar ga gerust door met het ontkennen van armoede en de ernst van de zaak?

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2007_ob_arbeid_1.pdf

één op de vijf huishoudens (75.000), heeft Amsterdam maar 375.000 huishoudens.

We hebben het slecht in Nederland. Emigreren naar landen waar het economisch beter gaat is de oplossing. Kun je een tip geven?

Slinger
01-09-08, 08:14
dat is wat jij er van maakt.. jij vindt dat de amerikaanse legers in dat gebied een rechtvaaridge oorlog voert tegen duivels uit de hel.. de duivels in de hel zijn moslims en de rechtvaardige strijders tegen deze duivels zijn christenen..

Het interesseert me niet of deze duivels moslims zijn of niet. Ik geloof daar eigenlijk niets van. Personen die zich zo afgrijselijk te buiten gaan aan machtsmisbruik en gruwelen tegen de eigen landgenoten hebben in elk geval van de islam weinig begrepen. Duidelijk is dat ze bestreden moeten worden. En dat gebeurt ook, onder andere door moslims.

Slinger
01-09-08, 08:18
Where did ur christian love , forgiveness , charity .... go , Slinger ??? :tover:

what do u think of the "civilised new Roman empire" under leadership of the so_called leader of the "free world" ????? :

what do u think of its war crimes, crimes against humanity , genocides .........violations of the Geneva convention, of human rights , the violation of international laws , of international laws in relation to forbidden use of mass destruction weapons :

clusterbombs , B52 carpet bombs , chemical & biological & even some kind of nuclear weapons' use in Irak, Afghanistan..... :


geen selectief hypocriet moraal graag , al heb ik nogmaals niet zo veel met taliban _ideologie ...


:zwaai:

Je hebt niet veel met de taliban, maar leg me dan eens uit waarom je hun misdaden wilt toedekken door terug te grijpen op (vermeende) misdaden van anderen.

Poirot, Hercule
01-09-08, 10:55
In Afghanistan? Die heb ik niet. Ik beweer ook nergens voor de NAVO te zijn.


Hoezo ‘‘In Afganistan?’’? En waarom kan men niet tegelijkertijd voor de tegenstanders van de NAVO en tegen de voorstanders van de NAVO zijn?

The_Grand_Wazoo
01-09-08, 11:06
Hoezo ‘‘In Afganistan?’’? En waarom kan men niet tegelijkertijd voor de tegenstanders van de NAVO en tegen de voorstanders van de NAVO zijn?

'In Afghanistan' omdat ik niet tegen de NAVO ben. Ik ben voorstander van de NAVO, maar vind het niet goed dat deze organisatie wordt misbruikt voor niet-defensieve doeleinden in Afghanistan.

Natuurlijk kun je voor tegenstanders van de NAVO zijn en tegen de voorstanders.

Mijn directe vraag aan Illmatik en Qais was of zij voorstander van de Taliban waren en zo ja, waarom dan.
Geen van beiden hebben direct antwoord gegeven. Alleen Illmatik kwam na langdurig hooghartig rondparaderen met de opmerking dat 'de' Taliban niet bestond en hij dus niet wist wat ik ermee bedoelde. Wel is hij voor iedereen die de 'bezetters' het leven zuur maken, want dat zijn vrijheidsstrijders. Indien zij daarbij ook Afghnanen het leven zuur maken is een 'binnenlandse' aangelegenheid waarmee de Afghanen zelf maar klaar moeten zien te komen.

super ick
01-09-08, 11:53
'In Afghanistan' omdat ik niet tegen de NAVO ben. Ik ben voorstander van de NAVO, maar vind het niet goed dat deze organisatie wordt misbruikt voor niet-defensieve doeleinden in Afghanistan.

Natuurlijk kun je voor tegenstanders van de NAVO zijn en tegen de voorstanders.

Mijn directe vraag aan Illmatik en Qais was of zij voorstander van de Taliban waren en zo ja, waarom dan.
Geen van beiden hebben direct antwoord gegeven. Alleen Illmatik kwam na langdurig hooghartig rondparaderen met de opmerking dat 'de' Taliban niet bestond en hij dus niet wist wat ik ermee bedoelde. Wel is hij voor iedereen die de 'bezetters' het leven zuur maken, want dat zijn vrijheidsstrijders. Indien zij daarbij ook Afghnanen het leven zuur maken is een 'binnenlandse' aangelegenheid waarmee de Afghanen zelf maar klaar moeten zien te komen.

Hoe je het wend of keert, de Talitubbies zijn moslim en dus per defenitie laten de hardliners die niet vallen ter faveure van jou.

Soldim
01-09-08, 11:57
Volgens de Amsterdamse armoedemonitor leeft 1 op de 5 Amsterdamse huishoudens in armoede (75.000). (laatste uitgave).


En dat is een daling tov voorheen, terwijl de ondergrens omhoog geschroefd is ... 't gaat dus beter dan ooit :D



We spreken dan dan over Amsterdam een van de 4 grote steden van Nederland. Elders is het niet beter.


Elders is het wel beter.



Maar ga gerust door met het ontkennen van armoede en de ernst van de zaak?


Ontkennen? Sterker nog, ik ben van mening dat iemand met een dak boven zijn hoofd, kleren aan zijn lijf, die dagelijks te eten heeft, die als 'tie een been breekt een ziekenhuis binnen kan gaan voor zorg en die zijn koters naar school kan sturen geen armoe lijdt.

Bovendien, zolang ze met mobieltjes lopen te zwaaien en af en toe een sigaret opsteken heb ik helemaal geen medelij.

Aït Ayt
01-09-08, 12:14
Hoe je het wend of keert, de Talitubbies zijn moslim en dus per defenitie laten de hardliners die niet vallen ter faveure van jou.

:lachu: talitubbies

Aït Ayt
01-09-08, 12:20
Het interesseert me niet of deze duivels moslims zijn of niet. Ik geloof daar eigenlijk niets van. Personen die zich zo afgrijselijk te buiten gaan aan machtsmisbruik en gruwelen tegen de eigen landgenoten hebben in elk geval van de islam weinig begrepen. Duidelijk is dat ze bestreden moeten worden. En dat gebeurt ook, onder andere door moslims.

je maakt een karikatuur vd taliban.. alsof zij zo extreem zijn in vergelijking met andere warlords in dat gebied..

waarom is het eigenlijk duidelijk dat ze bestreden moeten worden?
de vs heeft de taliban nooit willen aanpakken wegens hun daden en misdaden jegens anderen..
in 2000/2001 wilde de v.s. zelfs maar wat graag zaken doen met de taliban..
lees anders maar weer dat boekje over de taliban dat bij jou op de plank staat..

Charlus
01-09-08, 12:29
<...>waarom is het eigenlijk duidelijk dat ze bestreden moeten worden?
de vs heeft de taliban nooit willen aanpakken wegens hun daden en misdaden jegens anderen..
in 2000/2001 wilde de v.s. zelfs maar wat graag zaken doen met de taliban..<...>
Je kunt van de V.S. zeggen wat je wilt, maar ze staan tenminste niet negatief tegenover de taliban. De taliban zijn natuurlijk toppie.
Of: de taliban kunnen zo slecht niet zijn, want de V.S. vindt hen ok.
Of: vrienden van de V.S. zijn ook vrienden van Ait, in dit geval zijn de vrienden de taliban.
Welke van de drie?

mark61
01-09-08, 12:34
je maakt een karikatuur vd taliban.. alsof zij zo extreem zijn in vergelijking met andere warlords in dat gebied..

Daar gaan we weer. Voor de zoveelste maal:

Ja, dat zijn ze. Ze hebben namelijk huizenhoge morele pretenties als hoeders en brengers van de Zuivere Islam.

Intussen verkrachten, plunderen en moorden ze zo mogelijk nog harder dan de anderen.

Ook richten ze zich vooral op het opblazen van meisjesscholen, wat je van 'de andere warlords' niet kan zeggen. Toen ze aan de macht waren verboden ze vrouwen eigenlijk om te leven.

Die andere warlords voeren overigens al enige jaren geen oorlog meer en beperken zich tot het corrupt terroriseren van hun eigen clans. Massaal gemoord, beschoten en opgeblazen wordt er niet meer.


waarom is het eigenlijk duidelijk dat ze bestreden moeten worden?

Dus daarom.


de vs heeft de taliban nooit willen aanpakken wegens hun daden en misdaden jegens anderen..
in 2000/2001 wilde de v.s. zelfs maar wat graag zaken doen met de taliban..
lees anders maar weer dat boekje over de taliban dat bij jou op de plank staat..

Ja en dus? Je voert nu de VS op als moreel criterium?

Aït Ayt
01-09-08, 12:35
Je kunt van de V.S. zeggen wat je wilt, maar ze staan tenminste niet negatief tegenover de taliban.
Of: de taliban kunnen zo slecht niet zijn, want de V.S. vindt hen ok.
Of: vrienden van de V.S. zijn ook vrienden van Ait, in dit geval zijn de vrienden de taliban.
Welke van de drie?



geen vd drie

Poirot, Hercule
01-09-08, 13:09
'In Afghanistan' omdat ik niet tegen de NAVO ben. Ik ben voorstander van de NAVO, maar vind het niet goed dat deze organisatie wordt misbruikt voor niet-defensieve doeleinden in Afghanistan.

Natuurlijk kun je voor tegenstanders van de NAVO zijn en tegen de voorstanders.

Mijn directe vraag aan Illmatik en Qais was of zij voorstander van de Taliban waren en zo ja, waarom dan.
Geen van beiden hebben direct antwoord gegeven. Alleen Illmatik kwam na langdurig hooghartig rondparaderen met de opmerking dat 'de' Taliban niet bestond en hij dus niet wist wat ik ermee bedoelde. Wel is hij voor iedereen die de 'bezetters' het leven zuur maken, want dat zijn vrijheidsstrijders. Indien zij daarbij ook Afghnanen het leven zuur maken is een 'binnenlandse' aangelegenheid waarmee de Afghanen zelf maar klaar moeten zien te komen.


Bedankt voor je uiteenzetting. Het alles is een stuk duidelijker geworden en van de meeste zaken ben ik eenzelfde mening toebedeeld; ik vraag me alleen nog af of de mogelijkheid dat de taliban het leven is zuur gemaakt ergens een zekere rechtvaardiging kan bieden, voor de uitleg van vrijheidsstrijders, existeert.

The_Grand_Wazoo
01-09-08, 13:17
Bedankt voor je uiteenzetting. Het alles is een stuk duidelijker geworden en van de meeste zaken ben ik eenzelfde mening toebedeeld; ik vraag me alleen nog af of de mogelijkheid dat de taliban het leven is zuur gemaakt ergens een zekere rechtvaardiging kan bieden, voor de uitleg van vrijheidsstrijders, existeert.

Ik heb het stuk na de ';' van voren naar achteren, van achter naar voren en van boven naar beneden gelezen. Nee, het klopt taalkundig echt niet. Wat vroeg jij je nou precies af?

Poirot, Hercule
01-09-08, 13:28
Ik heb het stuk na de ';' van voren naar achteren, van achter naar voren en van boven naar beneden gelezen. Nee, het klopt taalkundig echt niet. Wat vroeg jij je nou precies af?


ik vraag me alleen nog af of de mogelijkheid dat de taliban het leven is zuur gemaakt ergens een zekere rechtvaardiging kan bieden, voor de uitleg van vrijheidsstrijders, existeert


Vraag me af of jij het enigszins gerechtvaardigd zou vinden als de taliban zelf te maken hebben gehad met onrecht en dat zij daarom het leven van anderen zuur maken. Lees de zin anders nogmaals maar dan zonder hetgeen tussen de komma’s staat. Weinig linguïstisch om die zinsnede van achter naar voren en van boven naar beneden te lezen verder.

The_Grand_Wazoo
01-09-08, 13:41
ik vraag me alleen nog af of de mogelijkheid dat de taliban het leven is zuur gemaakt ergens een zekere rechtvaardiging kan bieden, voor de uitleg van vrijheidsstrijders, existeert


Vraag me af of jij het enigszins gerechtvaardigd zou vinden als de taliban zelf te maken hebben gehad met onrecht en dat zij daarom het leven van anderen zuur maken. Lees de zin anders nogmaals maar dan zonder hetgeen tussen de komma’s staat. Weinig linguïstisch om die zinsnede van achter naar voren en van boven naar beneden te lezen verder.

Op deze methode, die van het wijzigende perspectief, was ik natuurlijk pas overgestapt nadat mijn traditionele instrumentarium voor linguistische analyse was uitgeput. Overigens, zelfs met uitleg en weglating van wat tussen de komma's staat is de zin volgens mij nog altijd onnavolgbaar. Maar goed, om je vraag te beantwoorden: Nee, in principe niet. Ik besef dat in een oorlogssituatie ook bij de good guys allerlei malloten rondlopen of mensen die zo zwaar zijn getraumatiseerd dat zij wraak nemen. Maar dat begrip dat er burgers vreslijke dingen wordt aangedaan is niet het zelfde als de legitimatie daarvan.

mark61
01-09-08, 14:08
Op deze methode, die van het wijzigende perspectief, was ik natuurlijk pas overgestapt nadat mijn traditionele instrumentarium voor linguistische analyse was uitgeput. Overigens, zelfs met uitleg en weglating van wat tussen de komma's staat is de zin volgens mij nog altijd onnavolgbaar. Maar goed, om je vraag te beantwoorden: Nee, in principe niet. ...

:hihi:

The_Grand_Wazoo
01-09-08, 14:54
BTW Hercule,

Waarom niet een persoon met een fraaie snor genomen inplaats van het onmiskenbare silhouet van Sherlock H.?

Bofko
01-09-08, 15:05
BTW Hercule,

Waarom niet een persoon met een fraaie snor genomen inplaats van het onmiskenbare silhouet van Sherlock H.?

Et voila....
http://www.finepictures.supanet.com/poirot.jpg
Poirot, Hercule

mark61
01-09-08, 17:05
BTW Hercule,

Waarom niet een persoon met een fraaie snor genomen inplaats van het onmiskenbare silhouet van Sherlock H.?

Vonk ook al licht verwarrend. De twee schrijvers zouden vast niet gecharmeerd zijn van deze euh versmelting.

mark61
01-09-08, 17:06
Et voila....
http://www.finepictures.supanet.com/poirot.jpg
Poirot, Hercule

Nah, das David Suchet. Hoe de 'echte' Hercule eruit ziet weet niemand. Tis een Bellug, zoveel is zeker.

Charlus
01-09-08, 17:32
<...>Nah, das David Suchet. Hoe de 'echte' Hercule eruit ziet weet niemand. Tis een Bellug, zoveel is zeker.
Bewijs maar eens dat Poirot niet lijkt op de avatar van prikker Poirot (relilogica).

mark61
01-09-08, 17:34
Bewijs maar eens dat Poirot niet lijkt op de avatar van prikker Poirot (relilogica).

I know :hihi: Maar tis vast wel te bewijzen ad hand van het Boek van profetes Christie. De kleren van S.H. vielen in de dertiger jaren, of wanneer die Pwaro ronddoolde, tamelijk uit de toon. Voor een Waal al helemaal, schat ik.

Sallahddin
01-09-08, 22:06
Je hebt niet veel met de taliban, maar leg me dan eens uit waarom je hun misdaden wilt toedekken door terug te grijpen op (vermeende) misdaden van anderen.

Look , buddy :

w'd u please :

take a look at my latest posts on the other topic :

'bout ideological, existentialistic, social....darwinism :

"ultiem onwetenschappelijk achterlijkheid ...." :

dan zou je mij beter kunnen begrijpen : hoop ik althans :

Taliban is very wrong on many issues :

but the west is wrong too :

u cannot fight wrong with wrong : hypothetically : i'm not talking 'bout anything in particular :

u cannot pursui justice with injustice ... : the west do not care 'bout justice or human rights ... it only does when it really suits it : that's a fact :

we hear that speech only when it suits the west best :

the west supports many bloody vicious dictatures around the globe, including those of the so_called muslim world :

the west is driven mostely 'bout its selfish interests & the preserving of its way of life & world supremacy _power :

het gaat allemaal om macht & dominatie , eigen belang voor het westen & de rest inderdaad :


mensen rechten , vrijheid ...blablabla... zijn maar slechts van die uiterst geraffineerd dekmantels _strategieen voor macht & dominatie van het westen _overlevingsstrategieen _mechanismen :

geen onvoorwaardelijk menselijk waarden voor het westen =

utilitair materialistisch pragmatisch van aard : those so_called values :

do u really think the west is in afghanistan to "promote" freedom , human rights ...values ????

do u really ????

RU that naive ??? : I think Slinger is way much smarter than that :

am i wrong then ???


see how many innocent casualties had fallen in Afghanistan, Irak (olie !) ...including women & children ...

& for what ???? :

the classified -secret :lol: : not that secret or classified really : name of the game is : interests :

the west w'd absolutely not risk a single soldier's life if it's got no interests in some dark corner or other of the planet : that's a fact too :


I do not trust western hypocrit speeches , let alone western propaganda , lies, desinfo.... : do we really know what's going on in Irak & Afghanistan , do u ???

in deze eeuw van de leugen bij uitstek :


take a look at the other topic & :

correct me if i'm wrong indeed :





P.S.: when i see weak Georgia getting invated by strong Russia :

i've got sympathy with the first of course : but i do have absolutely nothing

to do with Georgia : do absolutely know nothing 'bout it :

that's called human sympathy & solidarity with the weak against the disgusting coward injustice of the strong :



if tomorrow the US w'd invade , say: Cuba : hypothetically then :

i'd feel more sympathy for the cubans : even when i actually despise communism ...



but when the strong tries to serve its own selfish intersts (geo_political, economical, political, military ....intersts ..) = nothing wrong with self interests as long as they do not get achieved on the expense of others , or get done under false pretences _pretexts ....

& the strong west does pursui its own interests under false hypocrit pretexts_pretences most of the time then , even using human values _speeches _cover up , as camouflage _cover to achieve its selfish goals :

well; in this case , i think : that's the lowest of the lowest indeed :

if i had to choose , if i had really to choose between both "devils" :

tussen aanhalingstekens : zwart-wit denken_logica_mentaliteit is ....tja : niet echt betrouwbaar_niet juist , om maar te zwijgen over westerse propaganda , leugens , desinfo...over de vermeende "vijand" :

if i had to choose :


i'w do choose to defend Taliban against this hypocrit criminal west (i'm talking 'bout the western governments , not the western people : nuance !) if i was able to do so : hypothetically then :

do not call the secret service on me , Slinger he ???? we're friends , right ??? :lol: : just kidding !

try to understand the subtelness of my words !

i do hope i had answered ur question !

Thanks indeed !


see ya !


geen tijd meer helaas !


:zwaai:

Rourchid
02-09-08, 06:45
Ik heb het stuk na de ';' van voren naar achteren, van achter naar voren en van boven naar beneden gelezen. Nee, het klopt taalkundig echt niet. Wat vroeg jij je nou precies af?

ʇɹǝǝʇsıxǝ 'sɹǝpɾıɹʇsspıǝɥɾıɹʌ uɐʌ ƃǝןʇın ǝp ɹooʌ
'uǝpǝıq uɐʞ ƃuıƃıpɹɐɐʌʇɥɔǝɹ ǝɹǝʞǝz uǝǝ suǝƃɹǝ ʇʞɐɐɯǝƃ ɹnnz sı uǝʌǝן ʇǝɥ
uɐqıןɐʇ ǝp ʇɐp pıǝɥʞɾıןǝƃoɯ ǝp ɟo ɟɐ ƃou uǝǝןןɐ ǝɯ ƃɐɐɹʌ ʞı

super ick
02-09-08, 07:32
ONTOPIC:

Is de zomer afgelopen in Afganistan? Er zijn de laatste 2 dagen 220 Talitubbies naar de eeuwige jachtvelden geschoten.

The_Grand_Wazoo
02-09-08, 07:57
ʇɹǝǝʇsıxǝ 'sɹǝpɾıɹʇsspıǝɥɾıɹʌ uɐʌ ƃǝןʇın ǝp ɹooʌ
'uǝpǝıq uɐʞ ƃuıƃıpɹɐɐʌʇɥɔǝɹ ǝɹǝʞǝz uǝǝ suǝƃɹǝ ʇʞɐɐɯǝƃ ɹnnz sı uǝʌǝן ʇǝɥ
uɐqıןɐʇ ǝp ʇɐp pıǝɥʞɾıןǝƃoɯ ǝp ɟo ɟɐ ƃou uǝǝןןɐ ǝɯ ƃɐɐɹʌ ʞı

Zie je nou wel, maakt niets uit.

mark61
02-09-08, 08:03
Zie je nou wel, maakt niets uit.

Het wordt er duidelijk nog erger op.

Doet me denken aan Rudy Kousbroek (?) die een keer een tekst van Jeroen Brouwers in 5 verschillende volgorden der zinnen herschreef, en verdomd, het bleef onbegrijpelijk :hihi:

Poirot, Hercule
02-09-08, 11:32
Op deze methode, die van het wijzigende perspectief, was ik natuurlijk pas overgestapt nadat mijn traditionele instrumentarium voor linguistische analyse was uitgeput. Overigens, zelfs met uitleg en weglating van wat tussen de komma's staat is de zin volgens mij nog altijd onnavolgbaar. Maar goed, om je vraag te beantwoorden: Nee, in principe niet. Ik besef dat in een oorlogssituatie ook bij de good guys allerlei malloten rondlopen of mensen die zo zwaar zijn getraumatiseerd dat zij wraak nemen. Maar dat begrip dat er burgers vreslijke dingen wordt aangedaan is niet het zelfde als de legitimatie daarvan.


Kennelijk waren je cognitieve instrumenten eveneens uitgeput, vermits die zin voor jou – niet alleen maar volgens jou dus – onnanvolgbaar is en/of blijft. Je laatste zin getuigt dan weer wel van enige capaciteiten op ’t cognitieve vlak…


Had ik een andere schermafbeelding gekozen, dan kon jij die vraag niet stellen.


Verstandig ook om de combinatie ‘‘in principe’’ te bezigen; je verklaring over getraumatiseerde wraaknemers kan evenzogoed gelden voor de andere partij en bijgeval illmatik z’n reden de taliban niet per se als de slechteriken te zien.

Aït Ayt
02-09-08, 12:12
ONTOPIC:

Is de zomer afgelopen in Afganistan? Er zijn de laatste 2 dagen 220 Talitubbies naar de eeuwige jachtvelden geschoten.

er zijn de afgelopen dagen ook meer dan 90 afghaanse burgertubbies naar de eeuwige jachtvelden geschoten door het westerse bevrijdingsleger..

The_Grand_Wazoo
02-09-08, 12:49
er zijn de afgelopen dagen ook meer dan 90 afghaanse burgertubbies naar de eeuwige jachtvelden geschoten door het westerse bevrijdingsleger..

Ja en dat is natuurlijk ronduit schandalig. Doet eens te meer de vraag rijzen of deze hele missie uberhaupt mogelijk is.

The_Grand_Wazoo
02-09-08, 12:57
Kennelijk waren je cognitieve instrumenten eveneens uitgeput, vermits die zin voor jou – niet alleen maar volgens jou dus – onnanvolgbaar is en/of blijft. Je laatste zin getuigt dan weer wel van enige capaciteiten op ’t cognitieve vlak…


Had ik een andere schermafbeelding gekozen, dan kon jij die vraag niet stellen.


Verstandig ook om de combinatie ‘‘in principe’’ te bezigen; je verklaring over getraumatiseerde wraaknemers kan evenzogoed gelden voor de andere partij en bijgeval illmatik z’n reden de taliban niet per se als de slechteriken te zien.


Terecht om onmiddelijk aan mijn cognitieve capaciteiten te twijfelen. Was zulks mij aangewreven, ook ik voor mij had geen moment geaarzeld een en ander te wijten aan een gemankeerde geestelijke vorming van mijn gesprekspartner. Nochtans zou ik u in willen suggereren dat het uw eigen zinsbouw is die ten grondslag ligt aan mijn onbegrip. Ik bid u mij de impertinentie niet euvel te duiden, maar als een bescheiden bijdrage aan uw education permanente op te vatten.

Poirot, Hercule
02-09-08, 15:15
Terecht om onmiddelijk aan mijn cognitieve capaciteiten te twijfelen. Was zulks mij aangewreven, ook ik voor mij had geen moment geaarzeld een en ander te wijten aan een gemankeerde geestelijke vorming van mijn gesprekspartner. Nochtans zou ik u in willen suggereren dat het uw eigen zinsbouw is die ten grondslag ligt aan mijn onbegrip. Ik bid u mij de impertinentie niet euvel te duiden, maar als een bescheiden bijdrage aan uw education permanente op te vatten.


Vanwaar in ene het gebruik van ‘‘u’’, The_Grand_Wazoo? Het lijkt wel alsof jij je meester smeekt rekening te houden met zíjn leerling. Wat dat betreft, gaat ’t hier eerder om jouw éducation permanente, nietwaar? Ik heb hier toch niet te maken met jacko, hè?!? Die had er nogal een handje van te janken wanneer ik hem op iets wees ofwel iets onderwees. Kan je moeilijk mijn eigen zinsbouw kwalijk nemen verder. Gedeeltelijk gehoor aan je oproep: elliptisch.

The_Grand_Wazoo
02-09-08, 16:05
Vanwaar in ene het gebruik van ‘‘u’’, The_Grand_Wazoo? Het lijkt wel alsof jij je meester smeekt rekening te houden met zíjn leerling. Wat dat betreft, gaat ’t hier eerder om jouw éducation permanente, nietwaar? Ik heb hier toch niet te maken met jacko, hè?!? Die had er nogal een handje van te janken wanneer ik hem op iets wees ofwel iets onderwees. Kan je moeilijk mijn eigen zinsbouw kwalijk nemen verder. Gedeeltelijk gehoor aan je oproep: elliptisch.

Ik ben geen Jacko, wel iemand wiens licht sarcasme blijkbaar onopgemerkt bleef.

1973Tanger
02-09-08, 17:54
En dat is een daling tov voorheen, terwijl de ondergrens omhoog geschroefd is ... 't gaat dus beter dan ooit :D



Elders is het wel beter.



Ontkennen? Sterker nog, ik ben van mening dat iemand met een dak boven zijn hoofd, kleren aan zijn lijf, die dagelijks te eten heeft, die als 'tie een been breekt een ziekenhuis binnen kan gaan voor zorg en die zijn koters naar school kan sturen geen armoe lijdt.

Bovendien, zolang ze met mobieltjes lopen te zwaaien en af en toe een sigaret opsteken heb ik helemaal geen medelij.


Jij hebt geen enkel benul van armoede. Waarom heeft de wethouder armoedebestrijding in zijn portefeuille? Waarom staat het überhaupt op de agenda? Waarom spreekt men er überhaupt over? Ga maar associaal door met mensen uitlachen die om welke reden dan ook ontstoken zijn van basisbenodigdheden zoals gas en licht, aangewezen zijn op de voedselbanken en waar vooral kinderen met name de dupe van zijn. Ga lekker door met het ontkennen, terwijl het al lang en breed duideljk is. Bovendien gaat het elders niet beter, het probleem zet zich voort.

1973Tanger
02-09-08, 17:58
één op de vijf huishoudens (75.000), heeft Amsterdam maar 375.000 huishoudens.

We hebben het slecht in Nederland. Emigreren naar landen waar het economisch beter gaat is de oplossing. Kun je een tip geven?

Huishoudens ja. Geen inwoners.

1973Tanger
02-09-08, 18:02
Dat zei Soldim al. 1 op de 10 is minder dan 1 op de 5, O Druif.

In landelijke begrippen is het net zo erg. Intussen is de miljoen al geëvenaard.

Slinger
02-09-08, 18:02
Look , buddy :

w'd u please :

take a look at my latest posts on the other topic :

'bout ideological, existentialistic, social....darwinism :

"ultiem onwetenschappelijk achterlijkheid ...." :

dan zou je mij beter kunnen begrijpen : hoop ik althans :

Taliban is very wrong on many issues :

but the west is wrong too :

u cannot fight wrong with wrong : hypothetically : i'm not talking 'bout anything in particular :

u cannot pursui justice with injustice ... : the west do not care 'bout justice or human rights ... it only does when it really suits it : that's a fact :

we hear that speech only when it suits the west best :

the west supports many bloody vicious dictatures around the globe, including those of the so_called muslim world :

the west is driven mostely 'bout its selfish interests & the preserving of its way of life & world supremacy _power :

het gaat allemaal om macht & dominatie , eigen belang voor het westen & de rest inderdaad :


mensen rechten , vrijheid ...blablabla... zijn maar slechts van die uiterst geraffineerd dekmantels _strategieen voor macht & dominatie van het westen _overlevingsstrategieen _mechanismen :

geen onvoorwaardelijk menselijk waarden voor het westen =

utilitair materialistisch pragmatisch van aard : those so_called values :

do u really think the west is in afghanistan to "promote" freedom , human rights ...values ????

do u really ????

RU that naive ??? : I think Slinger is way much smarter than that :

am i wrong then ???


see how many innocent casualties had fallen in Afghanistan, Irak (olie !) ...including women & children ...

& for what ???? :

the classified -secret :lol: : not that secret or classified really : name of the game is : interests :

the west w'd absolutely not risk a single soldier's life if it's got no interests in some dark corner or other of the planet : that's a fact too :


I do not trust western hypocrit speeches , let alone western propaganda , lies, desinfo.... : do we really know what's going on in Irak & Afghanistan , do u ???

in deze eeuw van de leugen bij uitstek :


take a look at the other topic & :

correct me if i'm wrong indeed :





P.S.: when i see weak Georgia getting invated by strong Russia :

i've got sympathy with the first of course : but i do have absolutely nothing

to do with Georgia : do absolutely know nothing 'bout it :

that's called human sympathy & solidarity with the weak against the disgusting coward injustice of the strong :



if tomorrow the US w'd invade , say: Cuba : hypothetically then :

i'd feel more sympathy for the cubans : even when i actually despise communism ...



but when the strong tries to serve its own selfish intersts (geo_political, economical, political, military ....intersts ..) = nothing wrong with self interests as long as they do not get achieved on the expense of others , or get done under false pretences _pretexts ....

& the strong west does pursui its own interests under false hypocrit pretexts_pretences most of the time then , even using human values _speeches _cover up , as camouflage _cover to achieve its selfish goals :

well; in this case , i think : that's the lowest of the lowest indeed :

if i had to choose , if i had really to choose between both "devils" :

tussen aanhalingstekens : zwart-wit denken_logica_mentaliteit is ....tja : niet echt betrouwbaar_niet juist , om maar te zwijgen over westerse propaganda , leugens , desinfo...over de vermeende "vijand" :

if i had to choose :


i'w do choose to defend Taliban against this hypocrit criminal west (i'm talking 'bout the western governments , not the western people : nuance !) if i was able to do so : hypothetically then :

do not call the secret service on me , Slinger he ???? we're friends , right ??? :lol: : just kidding !

try to understand the subtelness of my words !

i do hope i had answered ur question !

Thanks indeed !


see ya !


geen tijd meer helaas !


:zwaai:

Ik begrijp dat jij denkt dat het 'westen' net zo erg is als de taliban. Ik denk dat je dat erg goed uitkomt, want dan hoef je niet wezenlijk op mijn vraag in te gaan.

Maar ik heb nog een vraag, aansluitend bij je eerdere post: van wie of wat denk jij dat de taliban hun kracht ontvangen?

Aït Ayt
02-09-08, 18:12
Maar ik heb nog een vraag, aansluitend bij je eerdere post: van wie of wat denk jij dat de taliban hun kracht ontvangen?

welke kracht?
zo sterk is de taliban niet..

Slinger
02-09-08, 18:39
welke kracht?
zo sterk is de taliban niet..

Dat weet ik ook niet. Maar Salla begon er zelf over.

Witte78
02-09-08, 19:01
Jij hebt geen enkel benul van armoede. Waarom heeft de wethouder armoedebestrijding in zijn portefeuille? Waarom staat het überhaupt op de agenda? Waarom spreekt men er überhaupt over? Ga maar associaal door met mensen uitlachen die om welke reden dan ook ontstoken zijn van basisbenodigdheden zoals gas en licht, aangewezen zijn op de voedselbanken en waar vooral kinderen met name de dupe van zijn. Ga lekker door met het ontkennen, terwijl het al lang en breed duideljk is. Bovendien gaat het elders niet beter, het probleem zet zich voort.

De reden dat er arme mensen in Nederland zijn is niet omdat er te weinig geld is maar omdat men niet met geld om kan gaan. Volgens mij is daar niet veel aan te doen, en zal er dus altijd een bepaald percentage van de bevolking arm zijn. Je kan het op zijn best minimaliseren, en dat doet Nederland best aardig vergeleken met de rest van de wereld. Armoede in Nederland is trouwens totaal niet te vergelijken met armoede in een derde wereld land.

1973Tanger
03-09-08, 11:58
De reden dat er arme mensen in Nederland zijn is niet omdat er te weinig geld is maar omdat men niet met geld om kan gaan. Volgens mij is daar niet veel aan te doen, en zal er dus altijd een bepaald percentage van de bevolking arm zijn. Je kan het op zijn best minimaliseren, en dat doet Nederland best aardig vergeleken met de rest van de wereld. Armoede in Nederland is trouwens totaal niet te vergelijken met armoede in een derde wereld land.


Dat is helemaal niet de reden (althans in mindere mate). De werkelijke reden is het structureel moeten rondkomen van een te laag inkomen (dus te weinig geld). Te veel mensen gaan economische ontwikkelingen geheel voorbij. Voor deze mensen maakt het niet uit of Nederland een rijk land is. Hun positie zal daardoor niet verbeteren. De maatschappelijke elite heeft daar meer baat bij. Een structureel laag inkomen in combinatie met alsmaar oplopende kosten is oorzaak en gevolg.

Soldim
03-09-08, 13:12
Jij hebt geen enkel benul van armoede. Waarom heeft de wethouder armoedebestrijding in zijn portefeuille? Waarom staat het überhaupt op de agenda? Waarom spreekt men er überhaupt over?


Zoals Witte78 al zie, er is een deel van de bevolking dat niet met geld om kan gaan. Of het niet wil kunnen.



Ga lekker door met het ontkennen, terwijl het al lang en breed duideljk is.


Das een drogreden.


Bovendien gaat het elders niet beter, het probleem zet zich voort.

Daarin heb je ongelijk, zoals de cijfers aantonen.


In landelijke begrippen is het net zo erg. Intussen is de miljoen al geëvenaard.

Dus niet, zoals ander als schreven. Het herhalen van een foutief standpunt telt niet als argument.

1973Tanger
03-09-08, 13:16
Zoals Witte78 al zie, er is een deel van de bevolking dat niet met geld om kan gaan. Of het niet wil kunnen.



Das een drogreden.



Daarin heb je ongelijk, zoals de cijfers aantonen.



Dus niet, zoals ander als schreven. Het herhalen van een foutief standpunt telt niet als argument.

Over welke cijfers heb jij het? Als het jou overkomt zal je duidelijk anders piepen.

Poirot, Hercule
03-09-08, 13:18
Ik ben geen Jacko, wel iemand wiens licht sarcasme blijkbaar onopgemerkt bleef.


Blijkbaar? Een te snelle aanmerking. Mijn respons was conform je sarcasme. Of is het gebruik van ‘‘u’’ noodzakelijk daartoe?

super ick
03-09-08, 13:29
Dat is helemaal niet de reden (althans in mindere mate). De werkelijke reden is het structureel moeten rondkomen van een te laag inkomen (dus te weinig geld). Te veel mensen gaan economische ontwikkelingen geheel voorbij. Voor deze mensen maakt het niet uit of Nederland een rijk land is. Hun positie zal daardoor niet verbeteren. De maatschappelijke elite heeft daar meer baat bij. Een structureel laag inkomen in combinatie met alsmaar oplopende kosten is oorzaak en gevolg.

Voor een heel groot deel heeft hij wel gelijk. Velen kunnen ook niet met geld omgaan. Geef je hen er morgen 200 euro bij dan is dat ook binnen hetzelfde tijdsbestek op.
In achterstandsbuurten zie je niet minder platte tv's en playstations 3 met stapels spellen. Niet direct eerste levensbehoeften. Ook zie ik er veel kinderen met dure schoenen. Van dat geld kan je een heel gezin van schoeisel voorzien.
Ik heb ze klagend voor de camera van de regionale omroep gezien met tassen vers fruit in hun handen. Het gesprek moets kort gehouden worden anders konden ze het niet meer tillen! :D
Armoede moet je inderdaad mondiaal vergelijken. Kijk eens naar Frankrijk, Italie, Spanje. Om maar eens wat westerse landen te noemen.

inderdaad gaat economische vooruitgang voor een groot gedeelte aan deze mensen voorbij. Maar zij delen wel mee! Als de economie in Nederland beter gaat groeien de armen mee maar in eerste instantie komt de vooruitgang terecht bij die het (letterlijk) mogelijk maken. Is dat zo gek dan?

1973Tanger
03-09-08, 13:51
Voor een heel groot deel heeft hij wel gelijk. Velen kunnen ook niet met geld omgaan. Geef je hen er morgen 200 euro bij dan is dat ook binnen hetzelfde tijdsbestek op.
In achterstandsbuurten zie je niet minder platte tv's en playstations 3 met stapels spellen. Niet direct eerste levensbehoeften. Ook zie ik er veel kinderen met dure schoenen. Van dat geld kan je een heel gezin van schoeisel voorzien.
Ik heb ze klagend voor de camera van de regionale omroep gezien met tassen vers fruit in hun handen. Het gesprek moets kort gehouden worden anders konden ze het niet meer tillen! :D
Armoede moet je inderdaad mondiaal vergelijken. Kijk eens naar Frankrijk, Italie, Spanje. Om maar eens wat westerse landen te noemen.

inderdaad gaat economische vooruitgang voor een groot gedeelte aan deze mensen voorbij. Maar zij delen wel mee! Als de economie in Nederland beter gaat groeien de armen mee maar in eerste instantie komt de vooruitgang terecht bij die het (letterlijk) mogelijk maken. Is dat zo gek dan?

Wat is je besteedbaar inkomen bij een structureel laag inkomen, om daar niet mee overweg te kunnen gaan? Armoede kan iedereen treffen, jong en oud. Ik constateer bij jou dezelfde vooroordelen bij armoede zoals de rest. Denk je dat je oma op 4 hoog die ook is getroffen door armoede niet met haar karige centjes overweg kan? Mensen in een dergelijke situatie weten beter met geld om te gaan dan jij ooit kan voorstellen. Jij die gewend bent met geld te smijten. Laat ik je verder maat rapportages bij huisbezoeken maar besparen.

1973Tanger
03-09-08, 14:03
http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/16969-cbs-1-miljoen-huishoudens-leven-in-nederland-in-armoede.html

Soldim
03-09-08, 14:23
Over welke cijfers heb jij het? Als het jou overkomt zal je duidelijk anders piepen.

de cijfers uit de armoede monitor.

Witte78
03-09-08, 14:27
Wat is je besteedbaar inkomen bij een structureel laag inkomen, om daar niet mee overweg te kunnen gaan? Armoede kan iedereen treffen, jong en oud. Ik constateer bij jou dezelfde vooroordelen bij armoede zoals de rest. Denk je dat je oma op 4 hoog die ook is getroffen door armoede niet met haar karige centjes overweg kan? Mensen in een dergelijke situatie weten beter met geld om te gaan dan jij ooit kan voorstellen. Jij die gewend bent met geld te smijten. Laat ik je verder maat rapportages bij huisbezoeken maar besparen.

Ik heb tijdens mijn studie jaren lang met een structureel laag inkomen geleefd (minder dan de bijstand). Ik kan je vertellen dat je er makkelijk mee kan rondkomen. Toen ik bij de sociale dienst werkte heb ik een zeer goede indruk gekregen waarom die mensen zo arm zijn. Loterijen, slijters en benzinestations vierde hoogtij op die afschriften.

1973Tanger
03-09-08, 14:32
Ik heb tijdens mijn studie jaren lang met een structureel laag inkomen geleefd (minder dan de bijstand). Ik kan je vertellen dat je er makkelijk mee kan rondkomen. Toen ik bij de sociale dienst werkte heb ik een zeer goede indruk gekregen waarom die mensen zo arm zijn. Loterijen, slijters en benzinestations vierde hoogtij op die afschriften.

De bekende vooroordelen. Zeker te lange tijd geleden dat je daar hebt gewerkt hè? Nu kijken ze heel anders tegen het probleem aan, zonder vooroordelen, ondersteund door onderzoek en statistiek.

Witte78
03-09-08, 14:38
De bekende vooroordelen. Zeker te lange tijd geleden dat je daar hebt gewerkt hè? Nu kijken ze heel anders tegen het probleem aan, zonder vooroordelen, ondersteund door onderzoek en statistiek.

Ik heb die afschriften zelf moeten doornemen, en ik was juist verbaasd dat ik almaar weer die loterij zag staan. Als je dat vooroordelen noemt raad ik je aan de betekenis er van te achterhalen. Ik ben trouwens zeer benieuwd naar die statistieken.

1973Tanger
03-09-08, 14:41
Ik heb die afschriften zelf moeten doornemen, en ik was juist verbaasd dat ik almaar weer die loterij zag staan. Als je dat vooroordelen noemt raad ik je aan de betekenis er van te achterhalen.


Is dat je aanwijzing voor armoede in z'n geheel? Belangrijk is in ieder geval dat ze het proleem erkennen en er beleid op wordt gemaakt. Ik kan je verder zeggen dat erkennen ze niet zomaar doen.

1973Tanger
03-09-08, 14:45
Ik heb die afschriften zelf moeten doornemen, en ik was juist verbaasd dat ik almaar weer die loterij zag staan. Als je dat vooroordelen noemt raad ik je aan de betekenis er van te achterhalen. Ik ben trouwens zeer benieuwd naar die statistieken.


Neem eens contact op met Kees Hulsman, senior advisor van de stafafdeling beleid en voorzitter van projectgroep armoede. Die heeft dat fijntjes onderzocht.

Witte78
03-09-08, 14:46
Is dat je aanwijzing voor armoede in z'n geheel? Belangrijk is in ieder geval dat ze het proleem erkennen en er beleid op wordt gemaakt. Ik kan je verder zeggen dat erkennen ze niet zomaar doen.

Samen met het feit dat ik zonder arm te zijn gemakkelijk met minder dan de bijstand rond kon komen, kom ik tot de conclusie dat armoede in nederland niets anders is dan de onkunde met geld om te gaan in combinatie met een laag inkomen. De oplossing is dan ook niet meer geld vrijmaken voor die mensen, maar ze ondersteunen, opleiden en eventueel de uitgaven volledig reguleren. Volgens mij kijkt de politiek er trouwens net zo tegen aan.

1973Tanger
03-09-08, 14:51
Samen met het feit dat ik zonder arm te zijn gemakkelijk met minder dan de bijstand rond kon komen, kom ik tot de conclusie dat armoede in nederland niets anders is dan de onkunde met geld om te gaan in combinatie met een laag inkomen. De oplossing is dan ook niet meer geld vrijmaken voor die mensen, maar ze ondersteunen, opleiden en eventueel de uitgaven volledig reguleren. Volgens mij kijkt de politiek er trouwens net zo tegen aan.

Jij beredeneerd uitsluitend vanuit jezelf, je eigen situatie. Structureel laag inkomen is een aanzienlijk probleem en heeft niks, maar dan ook niks met onkunde met geld te maken. Jou voorbeeld is totaal niet van toepassing op huishoudens. Het beleid is erop gericht deze huishoudens met een structureel laag inkomen met noodzakelijke armoedevoorzieningen te ondersteunen. Zo kijkt de politiek er tegen aan.

1973Tanger
03-09-08, 14:55
Samen met het feit dat ik zonder arm te zijn gemakkelijk met minder dan de bijstand rond kon komen, kom ik tot de conclusie dat armoede in nederland niets anders is dan de onkunde met geld om te gaan in combinatie met een laag inkomen. De oplossing is dan ook niet meer geld vrijmaken voor die mensen, maar ze ondersteunen, opleiden en eventueel de uitgaven volledig reguleren. Volgens mij kijkt de politiek er trouwens net zo tegen aan.


Jij beredeneerd uitsluitend vanuit jezelf, je eigen situatie. Jou voorbeeld is totaal niet van toepassing op huishoudens met een structueel laag inkomen. Een structureel laag inkomen is een aanzienlijk probleem en debet aan armoede. Het beleid is erop gericht dergelijke huishoudens met een structureel laag inkomen met noodzakelijke armoedevoorzieningen te ondersteunen. Zo kijkt de politiek er tegen aan.

Witte78
03-09-08, 14:57
Jij beredeneerd uitsluitend vanuit jezelf, je eigen situatie. Structureel laag inkomen is een aanzienlijk probleem en heeft niks, maar dan ook niks met onkunde met geld te maken. Jou voorbeeld is totaal niet van toepassing op huishoudens. Het beleid is erop gericht deze huishoudens met een structureel laag inkomen met noodzakelijke armoedevoorzieningen te ondersteunen. Zo kijkt de politiek er tegen aan.

Dus je wilt beweren dat ik de enige ben die met een minimum kan rondkomen? Toch niet he. Hoe verklaar jij dan dat de ene persoon het wel kan, maar de andere niet? Aan de hoeveelheid geld ligt het alvast niet, want dat is identiek.

1973Tanger
03-09-08, 14:59
Dus je wilt beweren dat ik de enige ben die met een minimum kan rondkomen? Toch niet he. Hoe verklaar jij dan dat de ene persoon het wel kan, maar de andere niet? Aan de hoeveelheid geld ligt het alvast niet, want dat is identiek.


Jij praat vanuit een situatie als student met een studiefinanciering. Daar kan je zeker ook niet mee van rondkomen zonder ouderlijke hulp, bijbaantje of aanvullende studiebeurs!

1973Tanger
03-09-08, 15:01
Dus je wilt beweren dat ik de enige ben die met een minimum kan rondkomen? Toch niet he. Hoe verklaar jij dan dat de ene persoon het wel kan, maar de andere niet? Aan de hoeveelheid geld ligt het alvast niet, want dat is identiek.


Je gaat me niet vertellen dat je geen studieschuld bij het IBG hebt opgebouwd?

Witte78
03-09-08, 15:10
Jij praat vanuit een situatie als student met een studiefinanciering. Daar kan je zeker ook niet mee van rondkomen zonder ouderlijke hulp, bijbaantje of aanvullende studiebeurs!


Je gaat me niet vertellen dat je geen studieschuld bij het IBG hebt opgebouwd?

Het gaat om je maandelijks besteedbaar inkomen, niet om hoe je er aan komt, en of je het terug moet betalen.

Maar jij wilt dus beweren dat het onmogelijk is van een bijstandsuitkering rond te komen?

1973Tanger
03-09-08, 15:22
Het gaat om je maandelijks besteedbaar inkomen, niet om hoe je er aan komt, en of je het terug moet betalen.

Maar jij wilt dus beweren dat het onmogelijk is van een bijstandsuitkering rond te komen?


Na aftrek van de gemiddelde vaste lasten blijft er weinig van over om van te leven. Dat is een feit. Maar een iemand met een goed inkomen zoals jij hebt er duidelijk geen last van.

Witte78
03-09-08, 15:31
Na aftrek van de gemiddelde vaste lasten blijft er weinig van over om van te leven. Dat is een feit.

Weinig maar genoeg. Wanneer dat niet het geval is dan moet je je vaste lasten verminderen.

1973Tanger
03-09-08, 15:36
Weinig maar genoeg. Wanneer dat niet het geval is dan moet je je vaste lasten verminderen.


Ok, dus de huur, gas, water en licht opzeggen, is dat jouw idee van vaste lasten verminderen? Gemiddeld houden de meeste 150,- over. Probeer jij daarvan maar als huishouden mee rond te komen!

Witte78
03-09-08, 16:13
Ok, dus de huur, gas, water en licht opzeggen, is dat jouw idee van vaste lasten verminderen? Gemiddeld houden de meeste 150,- over. Probeer jij daarvan maar als huishouden mee rond te komen!

Ik zat te denken aan geen of goedkoop telefoon en internet abonnement. Zuinig doen met energie en water. Eventueel zoeken naar een goedkopere woning. Jij bent zeker ook niet zo goed met geld, gezien je hier zelf niet op kon komen?

mark61
03-09-08, 16:54
Ok, dus de huur, gas, water en licht opzeggen, is dat jouw idee van vaste lasten verminderen? Gemiddeld houden de meeste 150,- over. Probeer jij daarvan maar als huishouden mee rond te komen!

BIJSTANDSNORMEN INCLUSIEF VAKANTIETOESLAG EN VERGELIJKINGEN per 1 juli 2008

NORM 105%

Gezin/samenwonenden 21-65 jaar € 1.273,37 € 1.337,04

alleenstaande ouder 21-65 jaar incl. 20% toeslag € 1146,03 € 1.203,33

alleenstaande 21-65 jaar incl. 20% toeslag € 891,36 € 935,93

gezin/samenwonenden beiden >65 jaar € 1.337,72 € 1.404,61

gezin/samenwonenden een partner > 65 jaar € 1.337,72 € 1.404,61

alleenstaande ouder > 65 jaar € 1.202,53 € 1.262,66

alleenstaande > 65 jaar € 975,01 € 1.023,76

gezin/samenwonenden beiden < 21 jaar,
geen kinderen € 440,02 € 462,02

gezin/samenwonenden beiden < 21 jaar,
met kinderen € 694,69 € 729,42

Gezin/samenwonenden een partner < 21 jaar,
geen kinderen € 856,70 € 899,54

gezin/samenwonenden een partner < 21 jaar,
met kinderen € 1111,37 € 1.166,94

alleenstaande ouder < 21 jaar € 474,68 € 498,41

alleenstaande < 21 jaar € 220,01 € 231,01

De volgende heffingskortingen gelden voor de bijstandswet als inkomen.
U dient deze kortingen mee te tellen bij de berekening van het gezins-inkomen.
De algemene heffingskorting minst verdienende partner
De alleenstaande ouderkorting
De aanvullende alleenstaande ouderkorting als het jongste kind ouder dan 5 jaar is
De (aanvullende) combinatiekorting voor de alleenstaande ouder als het jongste kind ouder dan 5 jaar is

http://www.kerkrade.nl/site/load.php?page=668&css_print=0

Dan is er nog de huursubsidie; in veel gemeenten worden belastingen kwijtgescholden, zijn er speciale voorzieningen, etc.

Als je dan nog maar 150 euro overhoudt woon je in een villa, of staat de verwarming de hele dag op 30 en heb je alle apparaten aan.

Tis geen vetpot, maar 150 euro is onzin. Heb je daar ook een bron voor?

Siah
03-09-08, 20:04
Succesvolle zomer voor de Taliban

dus ook voor de V.S.