PDA

Bekijk Volledige Versie : inburgering

paulT
30-08-08, 12:50
Inburgering.

Ja hoor, in Marokko weten ze alles over de Nederlandse inburgeringcursus.
Ken je het nieuwe voorstel van Wilders.
Iedere vluchteling moet bij binnenkomst met een dobbelsteen gooien.
Gooien ze vervolgens het getal één tot en met vijf dan worden ze meteen weer terug gestuurd.
Maar als ze een zes gooien dan mogen ze nog een keer gooien.
Schijnt enorme kosten te besparen.
Maar wij klagen over de intergratie van allochtonen.
Intergratie bestaat al dertig jaar alleen in het woordenboek.
Intergratie in Nederland bestaat niet.
Of je moet die zogenaamde cursus bedoelen van het ROC.
Wachtlijst:… tenminste twee jaar.
Vijf minuten op de tramhalte duurt al lang, laat staan twee jaren wachten.
Dan kom je terecht in de oudste behuizing die prima geschikt is als kippenhok, met afgeschreven meubels en een oud gekopieerd lesprogramma dat ooit door een seniel persoontje verzonnen is.
En dan krijg je les van `leraren` die deze titel niet waardig zijn en alleen gewend zijn met kinderen te werken en hun tijd uitzitten te zitten tot ze hun pensioen krijgen.
Nou, dat alles bij elkaar is zéééér motiverend om analfabeten met drie ochtenden in de week Nederlands te gaan leren.
Als er een klein kuchje opsteekt meteen ziek melden en vervolgens weken geen "les", want vervanging is er niet.
En de "les" begint altijd te laat, want eerst moeten de kinderen naar school, de koffietijd duurt minimaal een uur, en bijtijds weer weg gaan want de kinderen komen uit school.
Dan blijft er tussen negen en twaalf uur toch wel verdomd weinig tijd over om wat zinnigs op te steken.
En oh wéé als je er wat van zegt, dan ben je op de "cursus" niet te handhaven en word je geschorst.
Gek hè, dat Nederlands leren moeilijk is.
En als je in west nog steeds een Dekamarkt hebt die rookworst van varkensvlees verkoopt dan moet je niet gek opkijken dat je een explosie van allochtone winkels krijgt die prima artikelen tegen een lage prijs verkopen.
Ik haal mijn lamskoteletjes lekker bij Yaklaf, prima op de barbecue en bij de stamppot, en goed voor de portemonnee.
Intergratie, het zou een mooi woord moeten zijn, maar ik kan het in Nederland niet vinden.
Waar zouden de budgetten die ze daarvoor uittrekken in godsnaam blijven.
Wie zal er bezig zijn op ongelooflijke manier zijn zakken te vullen.
Laat me één keer raden.
Heet zo iemand toevallig politicus.......??? Je weet wel, dezelfde intellectuelen die ook die taxi's "effe" zouden regelen!!!
In het woordenboek staat een hele andere beschrijving voor politicus maar ze kunnen het beter verplaatsen naar de afdeling onbenul.

Grobbe.