PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe zo zuinig omgaan met gemeenschapsgeld in het onderwijs?

mobaschir
31-08-08, 20:05
Hoe zo zuinig omgaan met gemeenschapsgeld in het onderwijs? De schooldirecties zitten opgescheept met de afwikkelingen van de arbo-arts. Er is een groep medewerkers die het te bond maakt op het werk waardoor leden van deze groep door schoolleiders op gedrag of verantwoordelijkheden worden aangesproken. Tussen die leden heb je mensen die geen incasseringsvermogen hebben, graag het slachtofferrol omhelzen en nooit bij zichzelf nagaan waarom zijn worden aangesproken. De volgende dag, na dat zij op hun verantwoordelijkheden zijn aangesproken melden ze zich ziek. De schoolleider volgt een procedure en meldt ze bij arbo-arts. De werknemer wordt door de arbo-arts op spreekuur uitgenodigd. Tijdens het spreekuur wordt de oorzaak van de ziekmelding bij de werkgever gezocht. In geval van onenigheid wordt het conflict gemedicaliseerd. Vaak krijgt de arbo-arts te horen dat het gaat om gebrek aan communicatie op het werk, onduidelijkheid m.b.t. taken of de aanspreektoon bevalt ze niet. Allerlei naïeve vluchtoverwegingen om incompetentie en nalatigheid van de werknemer te camoufleren. Na het spreekuur heeft de werknemer een paar maanden betaald verlof. De werknemer mag van de arbo-arts op koste van de baas leuke dingen gaan doen. Scholen hebben in die gevallen een groot probleem. Zij moeten de onderwijstijd voor de leerlingen realiseren en dus wordt er voor vervanging gezorgd. Dit houdt vaak in dat collega’s van de zo genaamde zieke collega extra werk toegeschoven krijgen. Daarnaast krijgt de schoolleider met allerlei geld en tijd verslindende begeleidingstrajecten van de werknemer te maken. Volksvertegenwoordigers, hoe lang kan dit nog doorgaan? Zou het niet goed zijn om de verzekeraars te motiveren onderzoek naar dit probleem te doen?

LiekevV
01-10-08, 12:18
Volgens mij ben je niet alleen half turk half nederlander.
Maar ook HELEMAAL SCHIZOFREEN !!!!

Wat een onzin!
Kom met bewijs!!
Voor al die achterlijke stellingen!!!
Je kletst maar wat man.
Ieder zinnig mens, gaat niet eens met jou soort in discussie.
zonde van de tijd!

LiekevV
01-10-08, 13:09
Krijg nou het heen en weer!
Je leeftijd, naar ik naar ik mag aannemen, is fake.
Je kan hier niet met droge ogen beweren dat je veertig bent, en zo tegen de wereld aankijkt!
Ik dacht van doen te hebben met een dertienjarige dropout, zonder vrienden, waaraan hij zijn infantiele wereldbeeld kan toetsen.
Voor jou hersenscheten is geen emperisch bewijs!
Dus tot die tijd

Wat een onzin!
Kom met bewijs!!
Je kletst maar wat man.
zonde van de tijd!

LiekevV
06-10-08, 12:44
Nogmaals tamso je kletst uit je nek. Je Kijkt, luistert en leest zeer selectief.
Je haalt waarheid en fictie door elkaar, en kan hier niet verklaren waarom je schrijft wat schrijft, anders dan "omdat ik het denk en zeg".
Dat is kleuterschool beargumentering. Je bokst feitenloos tegen de realiteit op.
M.a.w. een kansloze missie.
Jij redeneert alleen maar vanuit je recht op een mening, daarmee voorbijgaand aan het feit dat, ook jij op een open forum de plicht moet voelen om alles wat je zegt te kunnen onderbouwen met feiten.
Zonder feiten, blijven het sprookjes.
En zolang jij hier sprookjes als feiten blijft neerpennen, voel ik mij geroepen tegengas te bieden.
We zullen elkaar dus nog dagelijks en wat mij betreft tot in lengte van dagen hier tegenkomen.
Het kwartje gaat vanzelf een keer vallen. Tenminste dat hopen we dan maar!

LiekevV
16-10-08, 10:48
Krijg nou het heen en weer!
Je leeftijd, naar ik naar ik mag aannemen, is fake.
Je kan hier niet met droge ogen beweren dat je veertig bent, en zo tegen de wereld aankijkt!
Ik dacht van doen te hebben met een dertienjarige dropout, zonder vrienden, waaraan hij zijn infantiele wereldbeeld kan toetsen.
Voor jou hersenscheten is geen emperisch bewijs!
Dus tot die tijd

Wat een onzin!
Kom met bewijs!!
Je kletst maar wat man.
zonde van de tijd!