PDA

Bekijk Volledige Versie : Tijd over? Wordt pedobegeleider!



super ick
01-09-08, 14:31
Vrijwilliger houdt pedofiel in gareel

Volkskrant

EINDHOVEN - Veroordeelde pedofielen en verkrachters blijven na hun terugkeer in de maatschappij veel meer op het rechte pad als ze worden opgevangen in een sociaal en controlerend netwerk van vrijwilligers. Met deze specifieke nazorgmethode zijn in Canada en Engeland al opmerkelijke successen geboekt. Reclassering Nederland is voorstander van een experiment in Nederland.

Bij de nieuwe methode, COSA genaamd, wordt een groep van vier tot zes vrijwilligers gevormd die de ex-zedendelinquent heel frequent zien en spreken. Elke week komen ze één keer in groepsverband bijeen. Daarnaast ontmoeten individuele vrijwilligers de man nog meerdere keren per week.

De kring van vrijwilligers voorkomt niet alleen dat de ex-zedendelinquent in een sociaal isolement terecht komt. Want uit onderzoek is gebleken dat gevoelens van eenzaamheid en buitensluiting in hoge mate bijdragen tot de recidive van verkrachters en kindermisbruikers. Ook oefenen de vrijwilligers, die vooraf zijn getraind en op afstand worden bijgestaan door professionele hulpverleners, een controlerende taak uit. Ze kunnen de politie en hulpverleners bijtijds inseinen als de ex-zedendelinquent verdacht gedrag gaat vertonen.

Uit praktijkvoorbeelden in Canada is gebleken dat de recidive 75 procent verminderde bij deze aanpak. Volgens de Britse reclasseringsdeskundige Chris Wilson worden in Engeland al 98 ex-zedendelinquenten via de COSA-aanpak begeleid: ‘Tot dusver heeft niemand opnieuw een zedendelict gepleegd. Wel zijn enige mensen, na waarschuwingen van vrijwilligers teruggeroepen naar de gevangenis.’ Dat gebeurde als zij ’s nachts altijd wakker waren, of niet kwamen opdagen voor ontmoetingen binnen de cirkel.

Sjef van Gennip, algemeen directeur van Reclassering Nederland, is positief over de aanpak. ‘Zedendelinquenten worden uitgespuugd door de maatschappij. Geregeld komen hele buurten in opstand als zo iemand er komt wonen. Het sociaal isolement is een extra risicofactor. Zo’n cirkel van vrijwilligers maakt de noodzakelijk verbinding met de samenleving.’

Volgens Wilson is gebleken dat ook buurtbewoners zich veiliger voelen als ze weten dat de kinderverkrachter bij terugkeer in de buurt is ‘ingebed in een cirkel van vrijwilligers die ondersteuning bieden en controle uitoefenen’.



Wat moet er in je om gaan om een dergelijke vrijwilligersbaan te ambieren?
Volgens mij ligt het gevaar om mensen aan te trekken die zelf pedoseksuele gevoelens hebben op de loer.
Waarom zou je je bezig houden met misselijk makende kindermisbruikers die je het liefst zou willen 'verbouwen'?

knuppeltje
01-09-08, 20:26
Vrijwilliger houdt pedofiel in gareel

Baantje voor onze Qaiys misschien, die houd um wel in het gareel. :hihi:

mark61
01-09-08, 20:27
Baantje voor onze Qaiys misschien, die houd um wel in het gareel. :hihi:

Die is expert, al sinds zijn jonge jaren. Hij ramt ze allemaal in elkaar. Oh nee dat waren die hordes aggro homo's die achter hem aanzaten.

knuppeltje
01-09-08, 20:28
Die is expert, al sinds zijn jonge jaren. Hij ramt ze allemaal in elkaar.

Waar zou die toch uithangen net nu ze um nodig hebben?

mark61
01-09-08, 20:38
Waar zou die toch uithangen net nu ze um nodig hebben?

Hij is in retraite. Je kan zijn politiek testament op WSDB lezen. Vrouwelijk geslachtsdeelsnijtopic.

Bofko
01-09-08, 21:10
Hij is in retraite. Je kan zijn politiek testament op WSDB lezen. Vrouwelijk geslachtsdeelsnijtopic.

Volgens mij waart hij hier behoedzaam rond als Poirot,Hercule vermomd als Sherlock Holmes.

mark61
01-09-08, 21:19
Volgens mij waart hij hier behoedzaam rond als Poirot,Hercule vermomd als Sherlock Holmes.

Ja, dat zou best kunnen. Kan het toch niet laten :hihi: Verpopping nummer zoveel. We houden hem in het oog :)

Poirot, Hercule
02-09-08, 16:20
Volgens mij waart hij hier behoedzaam rond als Poirot,Hercule vermomd als Sherlock Holmes.


De superieure entiteit dewelke ondergetekende placht te wezen is een unicum.

Bofko
02-09-08, 16:29
De superieure entiteit dewelke ondergetekende placht te wezen is een unicum.

De meest superieure is de eigen id-entiteit. :jeweetog:

H.P.Pas
02-09-08, 16:38
Volgens mij waart hij hier behoedzaam rond als Poirot,Hercule vermomd als Sherlock Holmes.


His body is gone
but back here on the lawn
his spirit continues to drool.

knuppeltje
02-09-08, 20:58
His body is gone
but back here on the lawn
his spirit continues to drool.


I lit a thin green candle
to make you jalious of me
but the room filled up with mosquitos...

Qaiys zijn licht, om jalours op te zijn.
In iedergaval lijkt hij wel op er een hele zwerm mosquitos in de aanval als hij er is.

H.P.Pas
02-09-08, 21:27
I lit a thin green candle
to make you jalious of me
but the room filled up with mosquitos...


:boogjes:

You do really care for music, don't you ?

knuppeltje
02-09-08, 21:43
:boogjes:

You do really care for music, don't you ?

Good music, and there's only good music or bad music.
Leonard Cohen, een van Amerika's grootste dichter/songwriters ever, en met een meest opmerkelijke stem, en nog belangrijker- een geweldige voordracht.
Here on the lawn, his spirit still continues the truth.

H.P.Pas
02-09-08, 21:46
Good music, and there's only good music or bad music.
Leonard Cohen, een van Amerika's grootste dichter/songwriters ever, en met een meest opmerkelijke stem, en nog belangrijker- een geweldige voordracht.
Here on the lawn, his spirit still continues the truth.

Hallelujah.

knuppeltje
02-09-08, 21:57
Hallelujah.

Gelukkig voor zijn fans is zijn manager er met zijn center vandoor gegaan, en moet hij ondanks zijn leeftijd weer opnieuw optreden.
Enige weken geleden was ie nog in Nederland. De recencies waren laaiend, uit alles bleek dat het nog bij lange na niet leek op opa's laatste kunstje, maar in alles een zeer hoogstaande performance van een heel groot kunstenaar.
Dat ie het nog maar lang mag volhouden.

super ick
03-09-08, 10:27
MOet er niet een "ik mis Qais topic" geopend worden?

H.P.Pas
03-09-08, 11:13
MOet er niet een "ik mis Qais topic" geopend worden?

Heb je ook nog iets inhoudelijks bij te dragen, gozer ? :blij:

super ick
03-09-08, 14:10
ALs ik het topiconderwerp zie mag jij niets zeggen heer Pas Leider van aller theekransjes op Maroc.nl

Poirot, Hercule
03-09-08, 15:33
De meest superieure is de eigen id-entiteit. :jeweetog:


Fraai gevonden.

Amchaque
04-09-08, 16:12
Wat moet er in je om gaan om een dergelijke vrijwilligersbaan te ambieren?
Volgens mij ligt het gevaar om mensen aan te trekken die zelf pedoseksuele gevoelens hebben op de loer.
Waarom zou je je bezig houden met misselijk makende kindermisbruikers die je het liefst zou willen 'verbouwen'?

Goed punt. Maar misschien zou kennis van kindermisbruikers je in staat kunnen stellen ze beter op te sporen. Misschien is het een mogelijkheid ze laten 'verdwijnen'.

mark61
04-09-08, 19:15
Goed punt. Maar misschien zou kennis van kindermisbruikers je in staat kunnen stellen ze beter op te sporen. Misschien is het een mogelijkheid ze laten 'verdwijnen'.

Dat vind jij wel een oplossing? De kans bestaat dat die mensen weten dat ze ziek zijn, en ertegen vechten. Ik heb vaak genoeg van die getuigenissen gehoord. Maar OK joh, hang 'em high.

knuppeltje
04-09-08, 20:32
Goed punt. Maar misschien zou kennis van kindermisbruikers je in staat kunnen stellen ze beter op te sporen. Misschien is het een mogelijkheid ze laten 'verdwijnen'.

Kun je hun portret ook makkelijker op de melkpakken aanbrengen toch?

super ick
05-09-08, 10:40
Dat vind jij wel een oplossing? De kans bestaat dat die mensen weten dat ze ziek zijn, en ertegen vechten. Ik heb vaak genoeg van die getuigenissen gehoord. Maar OK joh, hang 'em high.

Die getuigenissen hecht jij nogal wat waarde aan.
Verkrachters zijn dan zeker ook altijd ziek.
Terwijl de pedoclubs juist vechten voor erkenning en het een seksuele voorkeur noemen.

Bovendien is de narigheid van jou conclusie ook nog eens dat er horden deskundigen zijn die menen deze 'zieken' beter te kunnen maken.
In dat ziektebeeld kan ik wel meegaan als er eindelijk eens geconcludeerd kan worden dat er veel ongeneeslijk zieken tussen zitten die nooit meer de gelegenheid mogen krijgen hun genezing aan te tonen. De maatschappij is daarbij helaas de proeftuin en onze kinderen de proefkonijnen. Keer op keer op keer.

knuppeltje
05-09-08, 11:18
[QUOTE]Die getuigenissen hecht jij nogal wat waarde aan.
Verkrachters zijn dan zeker ook altijd ziek.
Terwijl de pedoclubs juist vechten voor erkenning en het een seksuele voorkeur noemen.

Denk jij dat die niet heel ziek zijn dan?
Die getuigenissen spreken voor zich zelf. Wel eens gelezen over de heksenjachten die er zijn ontstaan in Engeland en Amerika? Die maakten het er alleen maar onveiliger door. Katten in het nauw maken rare sprongen.
De erkenning moet er nooit komen, das duidelijk. Herkenning van die voorkeur wel, en liefst op tijd voordat er wat gebeurt, zodat er gepaste maatregelen kunnen worden genomen.
Wat die inhouden zal altijd wel een discussie blijven, hopenlijk tussen experts op dat gebied.

De maatschappij is altijd al een proeftuin geweest, voor iedereen trouwens.
Hoe beter je je kinderen daarop voorbereid hoe beter toch?

mark61
05-09-08, 12:56
Die getuigenissen hecht jij nogal wat waarde aan.

Ja, ik denk dat ik soms (niet altijd) kan zien of iemand oprecht is in wat hij zegt.


Verkrachters zijn dan zeker ook altijd ziek.

Vind jij van niet dan?

Ik wou ook geenszins beweren dat dergelijke mensen niet gestraft moeten worden. Ik beweer wel dat 'gewoon' straffen niets oplost, juist omdat die mensen ziek zijn. Opsluiting blijkt geen afschrikking voor recidive, nog minder dan dat voor 'gewone' misdaden geldt.

Dus als je de doodstraf niet wilt invoeren en levenslang ook geen optie vindt, zoals ik, moet je wat anders.

Ik heb eindeloze bewondering voor die mensen uit het artikel; ik zou het nooit kunnen. Maar de analyse is volgens mij correct. Noem mij een pedofiel die niet wezenloos eenzaam is, ook als hij getrouwd is etc.

Er is discussie over chemische castratie en ik zag een keer op Canvas verhalen van daders die daar wel over te spreken waren.


Terwijl de pedoclubs juist vechten voor erkenning en het een seksuele voorkeur noemen.

Er is er maar eentje, niet overdrijven, en ik vind het goed dat ze in de openbaarheid komen, dan kan je het verschijnsel tenminste aanpakken. Net als bij holocaustontkenning, of op een iets ander vlak, drugsverslaving, prostitutie, abortus, you name it.

In veel landen ter wereld zijn zulke dingen taboe, gaan ondergronds, en woekeren juist ongecontroleerd door. Zie bijv. de drugssituatie in Frankrijk as compared to die in NL of Zwitserland, terwijl die grappige Fransen dan 'narcoétat' roepen tegen NL. De dwazen.


Bovendien is de narigheid van jou conclusie ook nog eens dat er horden deskundigen zijn die menen deze 'zieken' beter te kunnen maken.
In dat ziektebeeld kan ik wel meegaan als er eindelijk eens geconcludeerd kan worden dat er veel ongeneeslijk zieken tussen zitten die nooit meer de gelegenheid mogen krijgen hun genezing aan te tonen. De maatschappij is daarbij helaas de proeftuin en onze kinderen de proefkonijnen. Keer op keer op keer.

Dat weet ik niet. Natuurlijk vallen er steken en 100% garanties heb je nooit. Ik vind het onmenselijk om mensen te doden of levenslang op te sluiten wegens 0,1% kans op. Dat moet dus onderzocht worden. We nemen op allerlei terrein 'verantwoorde' risico's (luchtverkeer bijvoorbeeld).

Het kan zijn dat chemische castratie een oplossing is. Het kan zijn van niet. Het kan zijn dat levenslange opsluiting in een min of meer aangenaam kader een oplossing kan zijn. Moeilijk.

super ick
05-09-08, 12:59
[quote=super ick;3714017]

Denk jij dat die niet heel ziek zijn dan?
Die getuigenissen spreken voor zich zelf. Wel eens gelezen over de heksenjachten die er zijn ontstaan in Engeland en Amerika? Die maakten het er alleen maar onveiliger door. Katten in het nauw maken rare sprongen.
De erkenning moet er nooit komen, das duidelijk. Herkenning van die voorkeur wel, en liefst op tijd voordat er wat gebeurt, zodat er gepaste maatregelen kunnen worden genomen.
Wat die inhouden zal altijd wel een discussie blijven, hopenlijk tussen experts op dat gebied.

De maatschappij is altijd al een proeftuin geweest, voor iedereen trouwens.
Hoe beter je je kinderen daarop voorbereid hoe beter toch?

Ik ben met je eens dat ze zeker een afwijking hebben. Ik geef alleen aan hoe sommigen daar zelf tegenaan kijken. Zij zien het als een seksuele voorkeur en proberen een paralel te trekken met homoseksualiteit. Er moet volgens hen een soort pedo-emancipatie plaats vinden ala homo-emancipatie. De maatschappij loopt dus achter. De wet moet verandert worden en alles komt goed.
Een zeer gevaarlijke gedachtengang. Zij onderkennen de eigen afwijking niet! Dit werkt dus een ongewenste erkenning in de hand bij de sluimerenden onder de pedoos. De heksenjacht kan mij niet groot genoeg zijn. (daarmee bedoel ik overigens niet het voor eigen rechter spelen van burgers, maar wel het openbaar maken van pedoos die bij wijze van proef opnieuw een kans moeten krijgen en bij mij op de hoek gehuisvest worden onder het motto: Iedereen verdient een nieuwe kans.)

Herkenning van de voorkeur (je praat ineens niet meer over een ziekte) en op zoek gaan naar hulp gebeurt volgens mij vrijwel niet. Misschien heeft er iemand hier kennis over dan zie ik dat graag.

Uiteraard is de maatschappij een proeftuin maar niet willens en wetens. Die paar procent die niet recidiveert moet dan maar lijden onder de groep die zeer grote schade aanbengt aan de maatschappij.
Three strikes out voor kindermisbruikers, verkrachters en plegers van geweldsdelicten zou een oplossing zijn. 3 delicten binnen 10 jaar (of 5?) en je wordt uit de maatschappij verwijderd (levenslang opgesloten)
Liever de overtreders laten lijden ten gunste van de maatschappij dan omgedraaid. Want is bij de huidige regelgeving vaak het geval.

mark61
05-09-08, 13:19
De heksenjacht kan mij niet groot genoeg zijn. (daarmee bedoel ik overigens niet het voor eigen rechter spelen van burgers, maar wel het openbaar maken van pedoos die bij wijze van proef opnieuw een kans moeten krijgen en bij mij op de hoek gehuisvest worden onder het motto: Iedereen verdient een nieuwe kans.)

Herkenning van de voorkeur (je praat ineens niet meer over een ziekte) en op zoek gaan naar hulp gebeurt volgens mij vrijwel niet. Misschien heeft er iemand hier kennis over dan zie ik dat graag.

Zie je hoe tegenstrijdig deze twee alinea's zijn? Waarom zou iemand zich aanmelden voor hulp als hij een heksenjacht kan verwachten? En binnen de kortste keren zijn leven onleefbaar is?

Jij weet net zo goed dat name & shame onmiddellijk en zonder uitzondering tot eigenrichting leidt.

knuppeltje
05-09-08, 13:37
=super ick;3714248]
Ik ben met je eens dat ze zeker een afwijking hebben. Ik geef alleen aan hoe sommigen daar zelf tegenaan kijken.
Een zeer gevaarlijke gedachtengang. Zij onderkennen de eigen afwijking niet! Dit werkt dus een ongewenste erkenning in de hand bij de sluimerenden onder de pedoos. De heksenjacht kan mij niet groot genoeg zijn. (daarmee bedoel ik overigens niet het voor eigen rechter spelen van burgers, maar wel het openbaar maken van pedoos die bij wijze van proef opnieuw een kans moeten krijgen en bij mij op de hoek gehuisvest worden onder het motto: Iedereen verdient een nieuwe kans.)

Uiteraard is de maatschappij een proeftuin maar niet willens en wetens. Die paar procent die niet recidiveert moet dan maar lijden onder de groep die zeer grote schade aanbengt aan de maatschappij.
Three strikes out voor kindermisbruikers, verkrachters en plegers van geweldsdelicten zou een oplossing zijn. 3 delicten binnen 10 jaar (of 5?) en je wordt uit de maatschappij verwijderd (levenslang opgesloten)
Liever de overtreders laten lijden ten gunste van de maatschappij dan omgedraaid. Want is bij de huidige regelgeving vaak het geval.

Dat ze zelf anders ertgen aankijken bevestigt al dat ze ziek zijn.
Maar dat is net zo ziek als vooe eigen rechter spelen, en de praktijk heeft menigmaal lateen zien dat het gevolgs was van een heksenjacht die er aan vooraf ging. Bij een beschaafde rechtspraak neemt het publiek niet deel aan een dergelijk iets. Das voor de bevoegde instanties.

Maar wat denk je dat er gaat gebeuren als publiekelijk openbaar wordt gemaakt waar ze wonen? Onherroepelijk zal de heksenjacht en de daarop volgende eigenrechting beginnen. Daar zijn al diverse voorbeelden van bekend.
Zolang ze niet opgesloten zitten laat ze dan met goede begeleiding in minder risicovolle plaatsen verblijven die alleen de nodige hulpinstanties bekend zijn.
Over voorkeur had je het trouwens zelf, maar het is en blijft inderdaad ziek.

Dat de goeien desnoods maar onder de kwaaien moeten lijden is zo'n makkelijke dooddoener. Altijd makkelijk gezegd als je zelf er geen slachtoffer van wordt.
Maar dat een en ander beter geregeld moet worden vind ik ook.

super ick
05-09-08, 13:40
Zie je hoe tegenstrijdig deze twee alinea's zijn? Waarom zou iemand zich aanmelden voor hulp als hij een heksenjacht kan verwachten? En binnen de kortste keren zijn leven onleefbaar is?

Jij weet net zo goed dat name & shame onmiddellijk en zonder uitzondering tot eigenrichting leidt.

Openbaar maken van een reeds veroordeelde pedofiel lijkt mij van totaal andere orde dan iemand die probeert zichzelf te laten behandelen tegen het seksueel opgewonden raken van kinderen zoals geoppert in deze discussie.
Bij het laatste kan ik mij overigens weinig voorstellen. Hoe help je iemand van zijn sekuele voorkeur af? Of spreken we voortaan van een ziekte en zieken? Dat zou de discussie behoorlijk verduidelijken.

Daarnaast gaan ook niet alle heterovrijgezellen tot verkrachting over. Tussen het opgewonden raken van kinderen en het misbruiken van kinderen zit nogal een verschil.

super ick
05-09-08, 13:51
Dat de goeien desnoods maar onder de kwaaien moeten lijden is zo'n makkelijke dooddoener. Altijd makkelijk gezegd als je zelf er geen slachtoffer van wordt.


De goeien zijn in mijn voorbeeld reeds veroordeelde pedofielen die geen kans meer krijgen het opnieuw te proberen.

De rede is omdat het recidivepercentage en het daarmee gepaard gaand veroorzaakt leed veel te groot is.

Dus de veroordeelde pedo lijdt opdat de kinderen veiliger zijn. Wat is daar op tegen?
Als van iedere 5 kindermisbruikers en 1 wederom in de fout gaat dan betekend dat, dat er vaak meerdere kinderen slachtoffer moeten worden om die andere 4 pedoos nog een kans te geven.
Dat lijkt mij ten opzichte van onze kinderen geen faire zaak.
Anders ga jij het beleid even uitleggen aan de ouders van een kind dat slachtoffer is geworden van een recidivepedo.
Mijn mening blijft: Jammer voor die andere vier.

p.s.
Vertel eens, hoeveel kansen (kinderen slachtofferen) mogen ze van jou dan hebben? 1, 2 of meer?

mark61
05-09-08, 13:56
Openbaar maken van een reeds veroordeelde pedofiel lijkt mij van totaal andere orde dan iemand die probeert zichzelf te laten behandelen tegen het seksueel opgewonden raken van kinderen zoals geoppert in deze discussie.

Mij niet, want de kans is groot dat zo iemand zich pas meldt als hij een misdrijf heeft begaan. Dan wordt het wellicht pas nijpend? In beide gevallen ben ik tegen eigenrichting. Jij zogenaamd ook, terwijl je heus wel weet dat dat in het eerste geval dat je noemt ondenkbaar is. Zie Engeland.


Bij het laatste kan ik mij overigens weinig voorstellen. Hoe help je iemand van zijn sekuele voorkeur af? Of spreken we voortaan van een ziekte en zieken? Dat zou de discussie behoorlijk verduidelijken.

Dat kan je dus in het topic lezen. En ik heb chemische castratie genoemd. Dat onderdrukt elke lustbeleving, wat natuurlijk wel een zwaar gemis is. Maar in die docu die ik zag konden de mensen ermee leven. Met goede begeleiding en uitzicht op andere leuke dingen.


Daarnaast gaan ook niet alle heterovrijgezellen tot verkrachting over. Tussen het opgewonden raken van kinderen en het misbruiken van kinderen zit nogal een verschil.

Ja, maar je begrijpt zel wel dat omdat heterosex tussen volwassenen legaal is het probleem ook minder nijpend is, nl. alleen voor mannen die niet op een gewone manier aan hun trekken kunnen komen, plus diegenen met issues > afwijkingen.

Overigens gaat het bij heteroverkrachtingen dacht ik zelden om lust alleen, maar vooral ook machtsbehoefte en ellende uit de jeugd. Wat ook bij pedofielen een enorme rol zal spelen.

Of geloof jij in de exclusieve of overwegende rol van genetische aanleg? Ik alvast niet.

knuppeltje
05-09-08, 14:10
[QUOTE=super ick;3714349]De goeien zijn in mijn voorbeeld reeds veroordeelde pedofielen die geen kans meer krijgen het opnieuw te proberen.

Ik dachr even dat jij ze liever allemaal na de eerste keer al voorgoed opgesloten wilde hebben.


De rede is omdat het recidivepercentage en het daarmee gepaard gaand veroorzaakt leed veel te groot is.

Dat wel duidelijk.


Dus de veroordeelde pedo lijdt opdat de kinderen veiliger zijn. Wat is daar op tegen?

Zolang de rechter bepaald en niet het zogenaamde gesundes volksemfinden.


Als van iedere 5 kindermisbruikers en 1 wederom in de fout gaat dan betekend dat, dat er vaak meerdere kinderen slachtoffer moeten worden om die andere 4 pedoos nog een kans te geven.
Dat lijkt mij ten opzichte van onze kinderen geen faire zaak.
Anders ga jij het beleid even uitleggen aan de ouders van een kind dat slachtoffer is geworden van een recidivepedo.
Mijn mening blijft: Jammer voor die andere vier.

Tja, omdat er jaarlijks diverse kinderen door zatte koppen worden dood gereden sluiten we al die doodrijders maar levenslang op? Der is geen enkele wet in Nederland die dat toestaat, en zover ik weet is daar geen enkele politieke partij voor te vinden ook.
Tis en blijft moeilijk.

super ick
05-09-08, 14:14
[quote]

Ik dachr even dat jij ze liever allemaal na de eerste keer al voorgoed opgesloten wilde hebben.



Dat wel duidelijk.



Zolang de rechter bepaald en niet het zogenaamde gesundes volksemfinden.



Tja, omdat er jaarlijks diverse kinderen door zatte koppen worden dood gereden sluiten we al die doodrijders maar levenslang op? Der is geen enkele wet in Nederland die dat toestaat, en zover ik weet is daar geen enkele politieke partij voor te vinden ook.
Tis en blijft moeilijk.

Voor 98% zijn we het eens.
Three strikes out voor kindermisbruikers? Hand erop?

super ick
05-09-08, 15:25
Mij niet, want de kans is groot dat zo iemand zich pas meldt als hij een misdrijf heeft begaan. Dan wordt het wellicht pas nijpend? In beide gevallen ben ik tegen eigenrichting. Jij zogenaamd ook, terwijl je heus wel weet dat dat in het eerste geval dat je noemt ondenkbaar is. Zie Engeland.


Ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen praten. Ik heb het echt over twee groepen.
1. Degene die merkt opgewonden te worden van kinderen

2. Degene die zich schuldig maakt aan misbruiken van kinderen.

Als mensen uit die eerste groep zich melden en op enige wijze hulp krijgen hoeft daar niets aan openbaar gemaakt te worden. ZIj hebben immers fantasien maar brengen niets in de praktijk.
Wellicht moet er meer aan gedaan worden deze groep te bewegen zich te melden in de het hulpverleningscircuit.

Als er 1-tje uit de tweede groep t.o. mij komt wonen wil ik het graag weten.
Niet 1 oplossing is waterdicht. Allemaal zijn ze moeilijk. Het is alleen de vraag hoeveel kansen je ze wilt geven 1 / 2 / 3? Wiens belangen geef je voorrang?
Kind of pedo?


Dat kan je dus in het topic lezen. En ik heb chemische castratie genoemd. Dat onderdrukt elke lustbeleving, wat natuurlijk wel een zwaar gemis is. Maar in die docu die ik zag konden de mensen ermee leven. Met goede begeleiding en uitzicht op andere leuke dingen.


Moet je de laatste zin eens teruglezen en graag extra aandacht voor het gebruik van het woordje andere.
Ik ben altijd geneigd dergelijke docu's te zien als een verkapte reclamevorm voor de hulpverlening (zie ons systeem werkt)
Bij misbruikers gaat het vaak niet om de seksuele beleving maar eveneens om de macht over het slachtoffer. Pedoseksuelen zijn niet zelden te bang van aard zich te vergrijpen aan een volwassene. Misschien ligt daar wel een onderbewuste reden van de oorzaak/afwijking. Het onvermogen tot een alternatief.


Ja, maar je begrijpt zel wel dat omdat heterosex tussen volwassenen legaal is het probleem ook minder nijpend is, nl. alleen voor mannen die niet op een gewone manier aan hun trekken kunnen komen, plus diegenen met issues > afwijkingen.


Je wilt niet weten waar mensen allemaal opgewonden van kunnen worden. Gelukkig houden de meesten zich in. Ongewtijfeld lopen er vele niet praktiserende pedoos rond.


Overigens gaat het bij heteroverkrachtingen dacht ik zelden om lust alleen, maar vooral ook machtsbehoefte en ellende uit de jeugd. Wat ook bij pedofielen een enorme rol zal spelen.


Daarom mijn eerdere reactie op chemische castratie.


Of geloof jij in de exclusieve of overwegende rol van genetische aanleg? Ik alvast niet.

Neuh, volgens mij is pedofilie niet genetisch bepaalt.

Amchaque
05-09-08, 16:37
Ik denk dat chemische castratie niet alleen de lust zelf maar ook de machtsbehoefte zal verminderen. Niet alleen lust, maar ook machtswellust is het gevolg van testosteron.

mark61
05-09-08, 18:09
Ik denk dat chemische castratie niet alleen de lust zelf maar ook de machtsbehoefte zal verminderen. Niet alleen lust, maar ook machtswellust is het gevolg van testosteron.

Ja, dat denk ik ook. Intussen voel je je waarschijnlijk je hele leven als een eh zwart-wit figuur in een kleurentv-omgeving :hihi:

Je wil ze toch weer niet executeren / levenslang wegstoppen? Das winst. We kunnen ook de Markerwaard inpolderen en dan geen brug of drijvend materiaal :hihi: Dat denk ik wel eens van sommige misdadigers. Isoleren en laat ze maar met elkaar uitzoeken hoe en wat. Eens per maand wat hulpgoederen droppen :) Kunnen ze vredig gaan boeren, uien rooien, appels kweken.

mark61
05-09-08, 18:19
Ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen praten. Ik heb het echt over twee groepen.
1. Degene die merkt opgewonden te worden van kinderen

2. Degene die zich schuldig maakt aan misbruiken van kinderen.

Nee hoor, we praten niet langs elkaar heen. Jij kan dat onderscheid vrolijk maken; het lijkt me realistisch dat voor de persoon zelf 1. nog geen probleem is, pas 2.

Je kan je zelfs voorstellen dat ze op internet van pedoporno genieten 'onschuldig' vinden; dat is het feitelijk ook, ware het niet dat er eerst kinderen voor misbruikt moeten worden.


Als mensen uit die eerste groep zich melden en op enige wijze hulp krijgen hoeft daar niets aan openbaar gemaakt te worden. ZIj hebben immers fantasien maar brengen niets in de praktijk.

Wat is het probleem dan? Ik fantaseer ook wel es dat ik alle Sjlechte Mensen neermaai :hihi: Heel ff maar hoor, nothing serious. :lachu:


Als er 1-tje uit de tweede groep t.o. mij komt wonen wil ik het graag weten.
Niet 1 oplossing is waterdicht. Allemaal zijn ze moeilijk. Het is alleen de vraag hoeveel kansen je ze wilt geven 1 / 2 / 3? Wiens belangen geef je voorrang?
Kind of pedo?

Dat is een goedkope opmerking en dat weet je. Oversimplificatie.

Ik zou zeggen, altijd een tweede kans. Wat doe jij trouwens met incest? Ook iemand's vader levenslang opbergen?


Moet je de laatste zin eens teruglezen en graag extra aandacht voor het gebruik van het woordje andere.

Ja, ik denk dat die mensen verder niet veel hebben in hun leven. Dus andere. Ja ze vinden iets verschrikkelijks leuk.


Ik ben altijd geneigd dergelijke docu's te zien als een verkapte reclamevorm voor de hulpverlening (zie ons systeem werkt)

De teneur van die docu was: werkt het? De teneur van de meeste NL docu's is: 'het is een grof schandaal ze doen maar wat het werkt voor geen meter'. Of kijk jij naar andere tv dan ik?


Bij misbruikers gaat het vaak niet om de seksuele beleving maar eveneens om de macht over het slachtoffer. Pedoseksuelen zijn niet zelden te bang van aard zich te vergrijpen aan een volwassene. Misschien ligt daar wel een onderbewuste reden van de oorzaak/afwijking. Het onvermogen tot een alternatief.

Ja het is iig psychodinges. En ws. iets uit het verleden. Een keten van misbruik die doorbroken moet worden. Ik weet, levenslang opsluiten werkt vast fantastisch. Ik verwacht wat meer van mijn beschaving.


Daarom mijn eerdere reactie op chemische castratie.

Zie Amchaque.


Neuh, volgens mij is pedofilie niet genetisch bepaalt.

OK, dan hebben we dat alvast gehad.

super ick
05-09-08, 19:32
Je kan je zelfs voorstellen dat ze op internet van pedoporno genieten 'onschuldig' vinden; dat is het feitelijk ook, ware het niet dat er eerst kinderen voor misbruikt moeten worden.

Ik doelde meer op de gedachte aan. Kinderporno is uiteraard ook kindermisbruik.


Wat is het probleem dan? Ik fantaseer ook wel es dat ik alle Sjlechte Mensen neermaai :hihi: Heel ff maar hoor, nothing serious. :lachu:


Dat is precies het onderscheid waar ik op doel. (ik had die fantasie van jou overigens wel verwacht)


Dat is een goedkope opmerking en dat weet je. Oversimplificatie.


Soms moet je zaken een beetje aanzetten om ze te verduidelijken.


Ik zou zeggen, altijd een tweede kans. Wat doe jij trouwens met incest? Ook iemand's vader levenslang opbergen?


Minimaal three strikes out, liever two in dit geval.


De teneur van die docu was: werkt het? De teneur van de meeste NL docu's is: 'het is een grof schandaal ze doen maar wat het werkt voor geen meter'. Of kijk jij naar andere tv dan ik?


Ik weet niet. Ik heb een Sony Bravia en jij?


Ja het is iig psychodinges. En ws. iets uit het verleden. Een keten van misbruik die doorbroken moet worden. Ik weet, levenslang opsluiten werkt vast fantastisch. Ik verwacht wat meer van mijn beschaving.


Ik wil ze hooguit een tweede kans geven maar dan is het toch echt over!

mark61
05-09-08, 20:56
Dat is precies het onderscheid waar ik op doel. (ik had die fantasie van jou overigens wel verwacht)

Joh. Zelf heb je nooit zulke zondige gedachten :ergleuk:


Soms moet je zaken een beetje aanzetten om ze te verduidelijken.

Nee, soms moet je je onderbuikgevoelens laten voor wat ze zijn en je hart en verstand inschakelen.


Minimaal three strikes out, liever two in dit geval.

Huh? Na 12 jaar misbruik van zijn dochter mag ie het nog een keer proberen?


Ik wil ze hooguit een tweede kans geven maar dan is het toch echt over!

Dapper. Doe jij wel es denken dat je zelf zo iemand was? Je verplaatsen in een ander zogezegd? Empathie. Zonder dat kan je nooit roepen 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.' Maar misschien roep jij nooit.

knuppeltje
05-09-08, 21:26
Ik denk dat chemische castratie niet alleen de lust zelf maar ook de machtsbehoefte zal verminderen. Niet alleen lust, maar ook machtswellust is het gevolg van testosteron.

Totdat ze van frustratie uit elkaar ploffen natuurlijk, en dan zijn de gevolgen niet te overzien.

super ick
06-09-08, 11:56
Dapper. Doe jij wel es denken dat je zelf zo iemand was? Je verplaatsen in een ander zogezegd? Empathie. Zonder dat kan je nooit roepen 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.' Maar misschien roep jij nooit.

Nee in deze vorm van misdrijven kan ik mij niet verplaatsen.

Kan jij je dan wel verplaatsen, in het door jou als voorbeeld aangehaalde geval, dat een vader 12 jaar lang zijn dochter heeft misbruikt?
Wat u niet wilt dat u geschiedt is meer van toepassing op hem dan op mij.

De laatste weken zijn er wederom een paar gevalletjes gepasseert waar ik niet echt vrolijk van werd.
Een rechter met een pc vol kiddieporn en een cd/dvdverzameling zo groot dat je er een videotheek mee kon vullen. Resultaat? Vrijgesproken. Dhr. de magistraat was al voldoende gestraft omdat het niet verborgen gehouden kon worden voor de media.
Die malloot die zijn misbruikte vanaf haar vijfde jaar? 2 jaar cel.
IK weet intussen dat jij vindt dat streng straffen niet helpt dus jij zal daar wel vrede mee hebben.
Misschien heb je wel gelijk en kan ik in deze mijn onderbuikgevoelens onvoldoende onder controle houden.
Petje af voor je Mark dat jij het wel op kunt brengen.
P.s. heb je kinderen?

mark61
06-09-08, 13:19
Nee in deze vorm van misdrijven kan ik mij niet verplaatsen.

Kan jij je dan wel verplaatsen, in het door jou als voorbeeld aangehaalde geval, dat een vader 12 jaar lang zijn dochter heeft misbruikt?

Nee, dat niet. Ik dacht aan iemand die weet dat hij foute gevoelens heeft en eenzaam ronddoolt, bang voor zichzelf en bang voor de anderen. Lijkt mij een hel.


Een rechter met een pc vol kiddieporn en een cd/dvdverzameling zo groot dat je er een videotheek mee kon vullen. Resultaat? Vrijgesproken. Dhr. de magistraat was al voldoende gestraft omdat het niet verborgen gehouden kon worden voor de media.

Oh dat was weer zo'n officier van justitie? Na, zijn carrière is over en de vraag is of hij ooit ergens nog een baan gaat krijgen. Lijkt me al heel wat. Bovendien heeft hij zelf niemand misbruikt. Ik vind dat ze zich moeten concentreren op de producenten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn die lui te traceren?


Die malloot die zijn misbruikte vanaf haar vijfde jaar? 2 jaar cel.
IK weet intussen dat jij vindt dat streng straffen niet helpt dus jij zal daar wel vrede mee hebben.

Mja, ziek is ziek en geen 20 jaar gaat dat beter maken. 2 jaar vind ik dan weer kort. Maar hoe dan ook moet er daarna wat gebeuren. Zo maar loslaten, brrr.


Misschien heb je wel gelijk en kan ik in deze mijn onderbuikgevoelens onvoldoende onder controle houden.
Petje af voor je Mark dat jij het wel op kunt brengen.
P.s. heb je kinderen?

Nee, misschien dat dat het verschil is. Maar ik heb al vroeg in mijn leven bedacht dat als je gruwelijke mensen wilt 'bestrijden' je niet tot hun niveau moet afdalen. Dat is de whole point van beschaving. Als 12-jarige dacht ik dat ze Hitler hadden moeten vierendelen; als 15-jarige dacht ik dat ze hem netjes levenslang moesten wegstoppen. Zoiets, bij wijze van spreken.

Ik heb wel het gevoel dat ik soms die opwinding over pedofilie wat overtrokken vindt. Wat het bovendien voor de slachtoffertjes nog erger maakt. Zoiets als dat een kind dat valt terwijl niemand kijkt minder snel zal gaan huilen dan als er mensen bijzijn. Ik weet niet of je dit begrijpt, en niet verkeerd opvat.

Maar eigenlijk bedoel ik, als je dat vergelijkt met het gemak waarmee 'collateral damage' en moordpartijen worden geaccepteerd.

Van die club Amerikanen die ik dacht in de buurt van Fallujah in razernij een hele familie hebben uitgemoord omdat hun pantserwagen in dat dorp werd opgeblazen door een IED waar die familie niks mee te maken had is er geen één veroordeeld. My Lai all over again.

super ick
06-09-08, 19:22
Nee, dat niet. Ik dacht aan iemand die weet dat hij foute gevoelens heeft en eenzaam ronddoolt, bang voor zichzelf en bang voor de anderen. Lijkt mij een hel.



Oh dat was weer zo'n officier van justitie? Na, zijn carrière is over en de vraag is of hij ooit ergens nog een baan gaat krijgen. Lijkt me al heel wat. Bovendien heeft hij zelf niemand misbruikt. Ik vind dat ze zich moeten concentreren op de producenten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn die lui te traceren?



Mja, ziek is ziek en geen 20 jaar gaat dat beter maken. 2 jaar vind ik dan weer kort. Maar hoe dan ook moet er daarna wat gebeuren. Zo maar loslaten, brrr.



Nee, misschien dat dat het verschil is. Maar ik heb al vroeg in mijn leven bedacht dat als je gruwelijke mensen wilt 'bestrijden' je niet tot hun niveau moet afdalen. Dat is de whole point van beschaving. Als 12-jarige dacht ik dat ze Hitler hadden moeten vierendelen; als 15-jarige dacht ik dat ze hem netjes levenslang moesten wegstoppen. Zoiets, bij wijze van spreken.

Ik heb wel het gevoel dat ik soms die opwinding over pedofilie wat overtrokken vindt. Wat het bovendien voor de slachtoffertjes nog erger maakt. Zoiets als dat een kind dat valt terwijl niemand kijkt minder snel zal gaan huilen dan als er mensen bijzijn. Ik weet niet of je dit begrijpt, en niet verkeerd opvat.

Maar eigenlijk bedoel ik, als je dat vergelijkt met het gemak waarmee 'collateral damage' en moordpartijen worden geaccepteerd.

Van die club Amerikanen die ik dacht in de buurt van Fallujah in razernij een hele familie hebben uitgemoord omdat hun pantserwagen in dat dorp werd opgeblazen door een IED waar die familie niks mee te maken had is er geen één veroordeeld. My Lai all over again.

Uiteindelijk gaat het erom hoe je herhaling voorkomen kunt niet om wraakgevoelens te bevredigen.
Aan de andere kant dien je bij twijfel voorrang te geven aan het kind.

Oorlogsmisdaden worden zelden bestraft. Soms worden de daders zelfs door de hele wereld toegejuicht. Niemand die het door heeft.
In W.O.2 bombardeerden de Engelsen doelgercht de Duitse steden. Volgens mij is het bombarderen van burgers een rechtstreekse oorlogsmisdaad.
De V.S. deed het in 2 keer. (Japan) Ook ee oorlogsmisdaad.
Het ligt duidelijk aan de omstandigeheden en de tijd of er zwaar aan getild wordt. En aan welke kant je staat.

super ick
10-09-08, 10:39
Nee, dat niet. Ik dacht aan iemand die weet dat hij foute gevoelens heeft en eenzaam ronddoolt, bang voor zichzelf en bang voor de anderen. Lijkt mij een hel.



Oh dat was weer zo'n officier van justitie? Na, zijn carrière is over en de vraag is of hij ooit ergens nog een baan gaat krijgen. Lijkt me al heel wat. Bovendien heeft hij zelf niemand misbruikt. Ik vind dat ze zich moeten concentreren op de producenten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn die lui te traceren?



Mja, ziek is ziek en geen 20 jaar gaat dat beter maken. 2 jaar vind ik dan weer kort. Maar hoe dan ook moet er daarna wat gebeuren. Zo maar loslaten, brrr.



Nee, misschien dat dat het verschil is. Maar ik heb al vroeg in mijn leven bedacht dat als je gruwelijke mensen wilt 'bestrijden' je niet tot hun niveau moet afdalen. Dat is de whole point van beschaving. Als 12-jarige dacht ik dat ze Hitler hadden moeten vierendelen; als 15-jarige dacht ik dat ze hem netjes levenslang moesten wegstoppen. Zoiets, bij wijze van spreken.

Ik heb wel het gevoel dat ik soms die opwinding over pedofilie wat overtrokken vindt. Wat het bovendien voor de slachtoffertjes nog erger maakt. Zoiets als dat een kind dat valt terwijl niemand kijkt minder snel zal gaan huilen dan als er mensen bijzijn. Ik weet niet of je dit begrijpt, en niet verkeerd opvat.

Maar eigenlijk bedoel ik, als je dat vergelijkt met het gemak waarmee 'collateral damage' en moordpartijen worden geaccepteerd.

Van die club Amerikanen die ik dacht in de buurt van Fallujah in razernij een hele familie hebben uitgemoord omdat hun pantserwagen in dat dorp werd opgeblazen door een IED waar die familie niks mee te maken had is er geen één veroordeeld. My Lai all over again.

We zijn er zo'n beetje over uitgeluld maar onderstaand bericht uit de Televaag wilde ik je niet onthouden:

wo 10 sep 2008, 05:30 'Er loopt nog cassatie tegen zijn vonnis'Veroordeelde rechter bekijkt kindermisbruik Jolande van der Graaf

MAASTRICHT - De Maastrichtse oud-rechter Fokke F., zelf veroordeeld voor kinderpornobezit, blijkt als universitair medewerker onderzoek te doen naar een mogelijke justitiële dwaling in een kindermisbruikzaak.

Een waarschijnlijk onterecht voor kindermisbruik veroordeelde man had zijn zaak eerder aangemeld bij het universitaire Project Gerede Twijfel en vreest gekleurde onderzoeksconclusies omdat juist Fokke F. zich over zijn dossier heeft gebogen. Binnenkort brengt de vroegere rechter een rapport uit dat van grote invloed kan zijn op het herzieningsverzoek in de zedenzaak.

"F. had, gezien zijn eigen verleden, het fatsoen moeten hebben om dit dossier door een ander te laten analyseren", menen betrokkenen. "F. is nota bene op hetzelfde strafrechtelijke vlak veroordeeld en kan daarom onmogelijk objectief oordelen."

Fokke F. wilde gisteren niet reageren, evenals rechtspsycholoog Peter van Koppen die de leiding heeft over Project Gerede Twijfel. Decaan A. Heringa zegt geen problemen te zien in F.'s rol in het onderzoek: "Fokke F. werkt en doceert sinds enkele jaren bij onze rechtenfaculteit. Hij bestudeert deze zaak met collega's en studenten en is op standpunten in zijn publicatie aan te spreken.

F. is uitstekend in staat objectief te oordelen. Hij is bovendien nog niet onherroepelijk veroordeeld in zijn eigen zaak, er loopt cassatie tegen het jongste vonnis." Maar volgens hoogleraar internationaal strafrecht Geert-Jan Knoops kan F.'s bemoeienis desastreuze gevolgen voor de veroordeelde hebben en een herziening in de weg staan. "Bij zulke belangrijke zaken dienen universitair onderzoekers zelf strafrechtelijk gezien uiteraard van onbesproken gedrag te zijn. De veroordeelde moet ervan uit kunnen gaan dat aan de hoogste kwaliteitseisen wordt voldaan.

Wordt straks in deze zaak daadwerkelijk een dwaling geconstateerd, dan kan het exit herzieningsverzoek zijn omdat het openbaar ministerie F. juist in een zedenzaak als partijdig zal beschouwen." Fokke F. legde in 2001 zijn functie als vicepresident bij de Maastrichtse rechtbank neer nadat de politie onder de vloer van zijn woning videobanden en cd-roms had aangetroffen.