PDA

Bekijk Volledige Versie : Suikerfeest moet nationale feestdag worden?



Julien
04-09-08, 11:16
'Suikerfeest mogelijk nationale feestdag'


Hilversum - Staatssecretaris Huizinga houdt het voor mogelijk dat het islamitische Suikerfeest een nationale feestdag in Nederland wordt. Maar het aandeel moslims in de bevolking moet dan eerst nog verder groeien. Ze zei dat in het tv-programma Knevel en Van den Brink.
Huizinga, staatssecretaris van de ChristenUnie, vindt dat het Suikerfeest een extra feestdag moet worden. Ze wil er geen christelijke feestdag, zoals Tweede Pinksterdag voor opgeven. Met het Suikerfeest vieren moslims het einde van de ramadan. Het valt dit jaar rond 2 oktober.

Bron: Wereldomroep / Maroc.NL

Cerealkiller
04-09-08, 11:38
'Suikerfeest mogelijk nationale feestdag'


Hilversum - Staatssecretaris Huizinga houdt het voor mogelijk dat het islamitische Suikerfeest een nationale feestdag in Nederland wordt. Maar het aandeel moslims in de bevolking moet dan eerst nog verder groeien. Ze zei dat in het tv-programma Knevel en Van den Brink.
Huizinga, staatssecretaris van de ChristenUnie, vindt dat het Suikerfeest een extra feestdag moet worden. Ze wil er geen christelijke feestdag, zoals Tweede Pinksterdag voor opgeven. Met het Suikerfeest vieren moslims het einde van de ramadan. Het valt dit jaar rond 2 oktober.

Bron: Wereldomroep / Maroc.NL


Wat vindt jij?

Cerealkiller
04-09-08, 11:42
Zelf vindt ik dat het probleem altijd ligt in het ''moeten'' en ''niet moeten''.

Waarom worden de tegenstanders van radicalen geen radicalen genoemd?

Witte78
04-09-08, 11:46
Ik zie hier totaal het nut niet van, zeker gezien het feit dat het steeds in een andere periode is. Waarom dan niet gewoon een extra vrije dag waarvan iedereen zelf mag bepalen wanneer ze die opnemen?

Aït Ayt
04-09-08, 11:48
Ik zie hier totaal het nut niet van, zeker gezien het feit dat het steeds in een andere periode is.

pasen en pinksteren dan maar afschaffen?

Aït Ayt
04-09-08, 11:53
Staatssecretaris Huizinga houdt het voor mogelijk dat het islamitische Suikerfeest een nationale feestdag in Nederland wordt.

---------

Ze wil er geen christelijke feestdag, zoals Tweede Pinksterdag voor opgeven.

ze moet zich niet bemoeien met islamitische feestdagen!
het suikerfeest is niet bedoeld als een nationaal dagje uit naar de kermis voor de koeffaar..

--------

daar heeft ze gelijk in..

Witte78
04-09-08, 12:00
pasen en pinksteren dan maar afschaffen?

Niet afschaffen, maar laat werknemers en werkgevers zelf beslissen of het een vrije dag is. Wellicht moet alleen in de wet opgenomen worden dat werknemers het recht hebben vrij te nemen op feestdagen. Tevens zouden werkgevers hun werknemers moeten kunnen verplichten een vrije dag op te nemen tijdens feestdagen.

mark61
04-09-08, 12:22
Invoeren. Met een beetje creativiteit moet dat lukken.

Julien
04-09-08, 12:24
Wat vindt jij?

Moeten is inderdaad wel erg stellig. Maar een extra vrije dag voor moslims lijkt me een goede zaak. Aan de christelijke feestdagen moet de politiek niet komen. Aangezien nog steeds de helft van de bevolking christen is en een nog groter deel een christelijke achtergrond heeft.

Aan de andere kant, waarom krijgen moslims wel dat recht en joden, hindoe's, boeddhisten niet? Dan kun je beter 1 vrije dag algemeen maken en iedere gelovige zelf laten beslissen wanneer en waarvoor hij die vrije dag neemt.

Nederland telt sowieso zeer weinig feestdagen, in vergelijking met Frankrijk of Italië, dus een extra kan er wel bij.

knuppeltje
04-09-08, 12:43
Invoeren. Met een beetje creativiteit moet dat lukken.

Volgens mij hebben die dekselse werkgevers veel liever dat ze allemaal op een dag vallen. Dan maakt het voor hun helemaal niet uit hoeveel en van wie denk. :confused:

Soldim
04-09-08, 12:43
Als ze iedereen een beetje flexibeler lieten zijn ... helemaal geen verplichte feestdagen heeft mijn voorkeur


ze moet zich niet bemoeien met islamitische feestdagen!
het suikerfeest is niet bedoeld als een nationaal dagje uit naar de kermis voor de koeffaar..


Dat is dan weer een argument voor :blowen:

mark61
04-09-08, 12:50
ze moet zich niet bemoeien met islamitische feestdagen!
het suikerfeest is niet bedoeld als een nationaal dagje uit naar de kermis voor de koeffaar..

--------

daar heeft ze gelijk in..

Stel je niet aan, geschifte nepfundi.

Jij weet DONDERS GOED wat de Marokkaanse jeugd doet op suikerfeest.

Charlus
04-09-08, 12:51
<...>ze moet zich niet bemoeien met islamitische feestdagen!<...>
Wel met christelijke of hindoeïstische feestdagen? Waarom moeten niet-moslims de Islam net zo superieur vinden als jij? Itt. wat jij schijnt te denken, leven we hier niet in een Islamitische staat.

<...>het suikerfeest is niet bedoeld als een nationaal dagje uit naar de kermis voor de koeffaar<...>
Bron?

mark61
04-09-08, 13:09
Bron?

Onze geschifte nepfundi probeert te verdonkeremanen wat de Marokkaanse jeugd op die dag massaal doet. Na familiebezoek storten ze zich op de McDonalds, winkelcentra en bioscopen. Met name Hoog-Catharijne ziet die dag met angst en beven tegemoet. :hihi:

Ik heb er zelf eens tussengezeten. Popcorn en verdere etensresten vliegen je om de oren, in de filmzaal wordt geschreeuwd, gerookt en uitgebreid getelefoneerd; massale vechtpartijen niet uitgesloten.

Maar volgens kleine guit Ait Ayt zit iedereen de hele dag vroom in de moskee.

super ick
04-09-08, 13:29
Stel je niet aan, geschifte nepfundi.

Jij weet DONDERS GOED wat de Marokkaanse jeugd doet op suikerfeest.

Koeffaar!

Cerealkiller
04-09-08, 13:54
'Suikerfeest mogelijk nationale feestdag'


Hilversum - Staatssecretaris Huizinga houdt het voor mogelijk dat het islamitische Suikerfeest een nationale feestdag in Nederland wordt. Maar het aandeel moslims in de bevolking moet dan eerst nog verder groeien. Ze zei dat in het tv-programma Knevel en Van den Brink.
Huizinga, staatssecretaris van de ChristenUnie, vindt dat het Suikerfeest een extra feestdag moet worden. Ze wil er geen christelijke feestdag, zoals Tweede Pinksterdag voor opgeven. Met het Suikerfeest vieren moslims het einde van de ramadan. Het valt dit jaar rond 2 oktober.

Bron: Wereldomroep / Maroc.NL

Kletsen om het kletsen; gooi het woordje ''islam'' in en je krijgt een paar leeghoofden die een discussie willen.

Julien
04-09-08, 14:02
Kletsen om het kletsen; gooi het woordje ''islam'' in en je krijgt een paar leeghoofden die een discussie willen.

Ach ik heb een paar keer topics geopend over de verkiezingen in Marokko, Italië, Europese Unie etc. maar geen hond die daar dan op reageert. Ook geen Marokkaan of moslim. Zegt dus wat over iedereen.

Aït Ayt
04-09-08, 14:18
Wel met christelijke of hindoeïstische feestdagen? Waarom moeten niet-moslims de Islam net zo superieur vinden als jij? Itt. wat jij schijnt te denken, leven we hier niet in een Islamitische staat.

-------

Bron?

het is aan haar om te oordelen of ze iets over feestdagen van anderen wilt zeggen..
ik stel alleen dat zij zich als christen niet met islamitische feestdagen moet bemoeien om er een nationale feestdag van te maken voor het hele volk..

-------

Eid ul-Fitr is a Muslim holiday that marks the end of Ramadan, the Islamic holy month of fasting.
Eid is an Arabic word meaning "festivity", while Fiṭr means "to break the fast" and so symbolizes the breaking of the fasting period.

Eid ul-Fitr starts the day after Ramadan ends, and is verified by the sighting of the new moon. Muslims give money to the poor and wear their best clothes.

On the day of the celebration, a typical Muslim family awakes very early, does the first everyday prayer, and is required to eat a little, symbolizing the end of Ramadan. They then attend special congregational prayers held in mosques, large open areas, stadiums and arenas. The prayer is generally short and is followed by a sermon (khuṭba). Worshippers greet and embrace each other with hugs in a spirit of peace and love after the congregational prayer. After the special prayers, festivities and merriment are commonly observed with visits to the homes of relatives and friends to thank God for all blessings.

Eid ul-Fitr is a joyous occasion with important religious significance, celebrating the achievement of enhanced piety.

Muslims celebrate not only the end of fasting but also thank God for the self control and strength that Muslims believe God gave them.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eid_ul-Fitr

het suikerfeest is niet bedoeld als feest voor niet-vastende niet-moslims.. het is een islamitisch feest..
het verpolderen van het suikerfeest is geen punt van discussie wat mij betreft..
handen af van het suikerfeest.. kies maar een andere vrije dag om bier te hijsen..

Eke
04-09-08, 15:51
het suikerfeest is niet bedoeld als feest voor niet-vastende niet-moslims.. het is een islamitisch feest..
het verpolderen van het suikerfeest is geen punt van discussie wat mij betreft..
handen af van het suikerfeest.. kies maar een andere vrije dag om bier te hijsen..


dat sluit aan bij mijn gevoel over kerstmis :vlieg op santa claus !

http://www.cosgan.de/images/midi/musik/l022.gif

maar aan de andere kant is het ook weer gezellig als je overal lampjes ziet branden..en dan maakt het mij niet uit hoe een ander het viert/of niet viert.

mark61
04-09-08, 19:38
het is aan haar om te oordelen of ze iets over feestdagen van anderen wilt zeggen..
ik stel alleen dat zij zich als christen niet met islamitische feestdagen moet bemoeien om er een nationale feestdag van te maken voor het hele volk..

Ben je echt zo dom? Ja hè? Zij zegt dat als STAATSSECRETARIS, niet als christen.

Religieuze feestdagen zijn geen 'nationale' feestdagen. Het zijn vrije dagen die gelovigen kunnen gebruiken om hun religieuze plichten danwel vieringen uit te voeren.

Moslims nemen dan ook vrij op Suikerfeest, en vaak een aantal dagen.

Maar jij bent voor apartheid en segregatie. Net nu NL bevrijd leek van het zuilensysteem, onze eigen apartheid.

Je bent een griezel.

super ick
05-09-08, 10:26
Ben je echt zo dom? Ja hè? Zij zegt dat als STAATSSECRETARIS, niet als christen.

Religieuze feestdagen zijn geen 'nationale' feestdagen. Het zijn vrije dagen die gelovigen kunnen gebruiken om hun religieuze plichten danwel vieringen uit te voeren.

Moslims nemen dan ook vrij op Suikerfeest, en vaak een aantal dagen.

Maar jij bent voor apartheid en segregatie. Net nu NL bevrijd leek van het zuilensysteem, onze eigen apartheid.

Je bent een griezel.

Jij plaatst dit bericht om 19.30 uur. Dan is hij net begonnen aan een uren durende vreetsessie.
Je moet dus nog ff geduld hebben voor je een beledigend antwoord krijgt.

Aït Ayt
05-09-08, 11:51
Jij plaatst dit bericht om 19.30 uur. Dan is hij net begonnen aan een uren durende vreetsessie.
Je moet dus nog ff geduld hebben voor je een beledigend antwoord krijgt.


om half acht wordt er nog gevast..

waarom zou ik trouwens een beledigend antwoord geven? met ramadan ga ik geen confrontaties aan met über-moraalridders..

Aït Ayt
05-09-08, 11:55
dat sluit aan bij mijn gevoel over kerstmis :vlieg op santa claus !

http://www.cosgan.de/images/midi/musik/l022.gif

maar aan de andere kant is het ook weer gezellig als je overal lampjes ziet branden..en dan maakt het mij niet uit hoe een ander het viert/of niet viert.


eigenlijk zou er de hele winter kleurrijke lampjes kunnen branden in de binnenstad.. zorgt voor een gezellige sfeer..

mark61
05-09-08, 12:46
Jij plaatst dit bericht om 19.30 uur. Dan is hij net begonnen aan een uren durende vreetsessie.
Je moet dus nog ff geduld hebben voor je een beledigend antwoord krijgt.

Ik heb geduld, maar ik ben officieel geëxcommuniceerd. In de ban.

Vind je mijn reactie nodeloos beledigend? Ik wil wel wat feedback.

Ik begin wel es te schelden uit machteloosheid tegen waargenomen hypocrisie of griezelige ideeën waar verder iedereen tegen is. Zoals hier segregatie en superioriteitsgevoelens.

Ik vind iemand die in oude geschriften moet napluizen of ie wel bevriend kan zijn met een ongelovige eng. Zeer eng.

Maar schelden is beslist niet netjes :cheefbek:

super ick
05-09-08, 13:03
om half acht wordt er nog gevast..

waarom zou ik trouwens een beledigend antwoord geven? met ramadan ga ik geen confrontaties aan met über-moraalridders..

Dus 1 maand per jaar gedraag je je?

De belevenis van AIT van de ramadan in een notendop.
Wel herkenbaar overigens.

mark61
05-09-08, 13:11
om half acht wordt er nog gevast..

waarom zou ik trouwens een beledigend antwoord geven? met ramadan ga ik geen confrontaties aan met über-moraalridders..

Je was al voor Ramadan opgehouden op mij te reageren. En daarvoor reageerde je NOOIT inhoudelijk.

Ongelovigen zijn toch moreel inferieur? Hoe kan ik dan een moraalridder zijn?

mark61
05-09-08, 13:12
Dus 1 maand per jaar gedraag je je?

De belevenis van AIT van de ramadan in een notendop.
Wel herkenbaar overigens.

Zeg es wat over mijn gedrag? Ik ben wel geïnteresseerd in een 'neutrale' :hihi: mening.

Aït Ayt
05-09-08, 13:38
Dus 1 maand per jaar gedraag je je?

De belevenis van AIT van de ramadan in een notendop.
Wel herkenbaar overigens.

inderdaad gedraag ik me deze maand ja.. terugschelden komt later wel..
het liegen, schelden, lasteren, manipuleren, stoken, verdraaien, provoceren en beledigen van mark61 laat ik onbeantwoord.. zal alleen dit gedrag benoemen maar kaats de bal niet met gelijke munt terug..

mark61
05-09-08, 13:43
inderdaad gedraag ik me deze maand ja.. terugschelden komt later wel..

Een bizarre opvatting van moraliteit. Dat hoeft dus idd maar één maand per jaar. Een maan-maand ook nog.


het liegen, schelden, lasteren, manipuleren, stoken, verdraaien, provoceren en beledigen van mark61 laat ik onbeantwoord.. zal alleen dit gedrag benoemen maar kaats de bal niet met gelijke munt terug..

Dat deed je nou net wel. Ik ga niet beweren wie er begon met over de schreef te gaan; ik beweer wel dat jij vaak hypocriet en draaikonterig prikt, wat mijn woeste ergernis opwekt.

Ik daarentegen prik altijd oprecht en laat het achterste van mijn tong zien. Ik zit hier met mijn hele persoonlijkheid; jij werpt rookgordijnen op en laat maar een gecontroleerd, beperkt deel van jezelf zien.

Alleen het schelden en beledigen accepteer ik van je bovenstaande beschuldigingen. De rest is gelogen.

super ick
05-09-08, 14:10
Zeg es wat over mijn gedrag? Ik ben wel geïnteresseerd in een 'neutrale' :hihi: mening.

Wil je een rapportage of gewoon een beknopte uiteenzetting?

mark61
05-09-08, 14:47
Wil je een rapportage of gewoon een beknopte uiteenzetting?


:hihi: hou het redelijk beknopt. Een samenvatting van 1 à 2 zinnen voldoet. Ik vertrouw op je compositorische vaardigheden :ego:

Aït Ayt
05-09-08, 15:17
Ik ga niet beweren wie er begon met over de schreef te gaan;

terwijl ik eerlijk m'n mening gaf op een enquête van julien en inhoudelijk reageerde op charlus begon jij weer eens tegen me te schelden en te beledigen :

Stel je niet aan, geschifte nepfundi.

Ben je echt zo dom? Ja hè?

Je bent een griezel.

vol minachting ga je te keer terwijl ik gewoon m'n mening gaf op een enquête..
mensen met aan afwijkende mening moet jij blijkbaar minachtend uitschelden.. je doet het namelijk regelmatig bij mij en anderen.. en dan vind je het nog raar dat ik de rest van je praatjes, leugens en aantijgingen links laat liggen.. als je verwacht dat ik als een hond braaf een pootje geef terwijl jij staat te schreeuwen dan kom je bedrogen uit..

er zijn voor mij 4 opties om op jouw posts te reageren :
1.) de bal terugkaatsen door net zo hard terug te schreeuwen en te schelden
2.) jouw gedrag benoemen zonder verder de bal met gelijke munt terug te kaatsen
3.) jou negeren
4.) de vuilbekkerij negeren en rustig reageren..

punt 3 heb ik meerdere malen geprobeerd maar er zit blijkbaar stroop aan m'n naam waardoor je me steeds weer achterna loopt en steeds weer op m'n posts reageert door te gaan zeiken.. zoals ondermeer in deze topic.. negeren lukt dus niet..
punt 1.) is niet van toepassing deze maand..
punt 4.) zie ik niet zitten want dat lokt nog meer gescheld uit aangezien je nu eenmaal met rotte vis gaat gooien wanneer ik m'n mening geef..
blijft over punt 2.) : jouw gedrag benoemen zonder de rotte vis terug te geven..

:fpetaf:

mark61
05-09-08, 15:25
terwijl ik eerlijk m'n mening gaf op een enquête van julien en inhoudelijk reageerde op charlus begon jij weer eens tegen me te schelden en te beledigen :

Stel je niet aan, geschifte nepfundi.

Ben je echt zo dom? Ja hè?

Je bent een griezel.

vol minachting ga je te keer terwijl ik gewoon m'n mening gaf op een enquête..
mensen met aan afwijkende mening moet jij blijkbaar minachtend uitschelden.. je doet het namelijk regelmatig bij mij en anderen.. en dan vind je het nog raar dat ik de rest van je praatjes, leugens en aantijgingen links laat liggen.. als je verwacht dat ik als een hond braaf een pootje geef terwijl jij staat te schreeuwen dan kom je bedrogen uit..

er zijn voor mij 4 opties om op jouw posts te reageren :
1.) de bal terugkaatsen door net zo hard terug te schreeuwen en te schelden
2.) jouw gedrag benoemen zonder verder de bal met gelijke munt terug te kaatsen
3.) jou negeren
4.) de vuilbekkerij negeren en rustig reageren..

punt 3 heb ik meerdere malen geprobeerd maar er zit blijkbaar stroop aan m'n naam waardoor je me steeds weer achterna loopt en steeds weer op m'n posts reageert door te gaan zeiken.. negeren lukt dus niet..
punt 1.) is niet van toepassing deze maand..
punt 4.) zie ik niet zitten want dat lokt nog meer gescheld uit aangezien je nu eenmaal met rotte vis gaat gooien wanneer ik m'n mening geef..
blijft over punt 2.) : jouw gedrag benoemen zonder de rotte vis terug te geven..

:fpetaf:

Ah, de eer van een antwoord. Dank je wel!

Je kan wel net zoals Slinger doet ergens middenin een conflict beginnen over de wandaden van de ene partij te praten (ik refereer aan Isr-Pal), maar dat schiet niet zo op. Ik reageer zo na een tamelijk lange geschiedenis van onproductief contact tussen ons. Zo, heb ik dat niet mooi gezegd? :)

Punt 3) lukt natuurlijk niet; je bent ook maar een mens. Net als ik

Punt 4) is onzin; je maakt me wild met je suggestieve, net niet uitgesproken veroordelingen en antipathieën, ontwijkend gedrag, altijd over iets anders beginnen, nooit vragen beantwoorden, nooit ECHT de discussie aangaan. Ik laat me dan provoceren. Snie netjes, maar wel begrijpelijk. Vind ik dan weer.

Punt 5), inhoudelijk en ter zake reageren, antwoord geven op directe vragen, is de optie die ik mis. Dat vind ik eigenaardig. Alleen 'rustig' zijn is niet genoeg. Bij lange na niet.

mark61
05-09-08, 15:26
Superick moet er lang over nadenken. Vermoedt een valstrik. Een oproep partij te kiezen. Niets van dit al, heur.

super ick
05-09-08, 15:34
Superick moet er lang over nadenken. Vermoedt een valstrik. Een oproep partij te kiezen. Niets van dit al, heur.

Ik zit Ait even terug te lezen om mijzelf adhv zijn antwoorden aan jou een indruk te verschaffen.

Ik kom er niet uit.

Koeffaar, laat ik daar mee beginnen. Daar moet je jezelf in terug kunnen vinden. Ofnie? :hihi:

mark61
05-09-08, 15:43
Ik zit Ait even terug te lezen om mijzelf adhv zijn antwoorden aan jou een indruk te verschaffen.

Ik kom er niet uit.

Koeffaar, laat ik daar mee beginnen. Daar moet je jezelf in terug kunnen vinden. Ofnie? :hihi:

Je zit 'aan het verkeerde uiteinde'. Je most vooral eens onze 'discussies' op islam en meer zien, waar ik op een ondoordacht en duister moment terecht kwam :hihi:

Kafir zijn is niet genoeg, meer dan genoeg moslims kunnen mij prima pruimen. En ik hen.

Maar de vraag was meer of je mij buitengewoon onbehoorlijk vindt prikken, in het algemeen, en tegen Ait in het bijzonder.

mark61
05-09-08, 19:09
Punt 5) is duidelijk niet Ait's ding. In of buiten Ramadan.

super ick
05-09-08, 19:10
Je zit 'aan het verkeerde uiteinde'. Je most vooral eens onze 'discussies' op islam en meer zien, waar ik op een ondoordacht en duister moment terecht kwam :hihi:

Kafir zijn is niet genoeg, meer dan genoeg moslims kunnen mij prima pruimen. En ik hen.

Maar de vraag was meer of je mij buitengewoon onbehoorlijk vindt prikken, in het algemeen, en tegen Ait in het bijzonder.

Ik denk dat jou zienswijze meer aansluit bij het gros van hier wonende moslims dan de mening van Ait. Al wordt dat wellicht niet bevestigd.
In het algemeen vind ik je redelijk netjes (ik hou een slag om de arm want ik heb hier meer mensen zien omslaan) :hihi:
Je apathie tegen fundies is Nederlanders eigen, beetje ingeslepen denk ik.

mark61
05-09-08, 19:16
Ik denk dat jou zienswijze meer aansluit bij het gros van hier wonende moslims dan de mening van Ait. Al wordt dat wellicht niet bevestigd.
In het algemeen vind ik je redelijk netjes (ik hou een slag om de arm want ik heb hier meer mensen zien omslaan) :hihi:
Je apathie tegen fundies is Nederlanders eigen, beetje ingeslepen denk ik.

Je vindt me nog te soft? :haha: Of bedoel je antipathie? Dat dan maar hopelijk.

Bij apathie denk ik aan geresigneerde dhimmies. :lachu:

Ik vind Ait een fundi van de ergste soort. In feite overstijgt het godsdienst.

Ik ben regelmatig helemaal niet netjes. Al zit hem dat meer in het subtiel provocatieve, als ik mezelf zo es publiekelijk analyseer. Maar das pas als ik boos word :ego:

Victory
05-09-08, 20:06
Nederland moet een 24/7 economie krijgen waarin mensen kunnen kiezen welke dagen ze vrij willen hebben. Waarom zo veel druk vanuit extremistische westerse partijen die perse willen dat winkels dicht blijven op zondag, dat ze niet te lang open blijven en dat de vrije dagen niet mogen veranderen?

Weleens op een zaterdag bij de supermarkt langs geweest? Zo rond 11.00 uur kun je al geen brood of melk meer vinden en de rijen achter de kassa's zijn de hele dag irritant lang.

De meeste Moslims zijn meer dan bereid op alle christelijke feestdagen te werken in ruil voor hun eigen feestdagen. Je kunt sowieso genoeg Moslim flexwerkers vinden voor deze dagen.

mark61
05-09-08, 20:14
Nederland moet een 24/7 economie krijgen waarin mensen kunnen kiezen welke dagen ze vrij willen hebben. Waarom zo veel druk vanuit extremistische westerse partijen die perse willen dat winkels dicht blijven op zondag, dat ze niet te lang open blijven en dat de vrije dagen niet mogen veranderen?

Weleens op een zaterdag bij de supermarkt langs geweest? Zo rond 11.00 uur kun je al geen brood of melk meer vinden en de rijen achter de kassa's zijn de hele dag irritant lang.

De meeste Moslims zijn meer dan bereid op alle christelijke feestdagen te werken in ruil voor hun eigen feestdagen. Je kunt sowieso genoeg Moslim flexwerkers vinden voor deze dagen.

Dat wel, maar voor kleine bedrijven zijn vrije dagen hel. Ik heb er gewerkt; het is al gezeik als de Hollanders 3 weken op vakantie gaan over zeg 2 maanden; immigranten die 6 weken weg zijn in een bedrijf met vnl. immigranten is killing.

Maar er is heus wel een oplossing te vinden. Ik ben reuze voor erkenning van islamitische feestdagen. Thing is, moslims kunnen niet voorspellen, en zijn het er niet over eens wanneer. Maar er groeit dacht ik consensus daarover.

reallife
05-09-08, 21:13
dat sluit aan bij mijn gevoel over kerstmis :vlieg op santa claus !

http://www.cosgan.de/images/midi/musik/l022.gif

maar aan de andere kant is het ook weer gezellig als je overal lampjes ziet branden..en dan maakt het mij niet uit hoe een ander het viert/of niet viert.

Brr, al die kitcherige lampjes en die mierzoete kerstliedjes en die eetcultus erom heen. :wow:

mark61
05-09-08, 21:26
Brr, al die kitcherige lampjes en die mierzoete kerstliedjes en die eetcultus erom heen. :wow:

Bah. Wij hardcore houtje-touwtje protestanten houden niet van eh exuberantie :hihi:

Damn, wanneer kom ik hier vanaf terwijl ik niet eens geloof?

Eke
05-09-08, 22:44
Bah. Wij hardcore houtje-touwtje protestanten houden niet van eh exuberantie :hihi:

Damn, wanneer kom ik hier vanaf terwijl ik niet eens geloof?





http://bp1.blogger.com/_XlYZETaurtA/Rv4rvb2kfOI/AAAAAAAAAHo/8xQlwKcF2lw/s320/Walnut3.jpg


+


http://www.wineanorak.com/blog/uploaded_images/cider-701386.jpg

+


http://lh5.ggpht.com/sarahlinten/R8EHp9sQHRI/AAAAAAAAGLA/DNM7GoDs1Ac/s320/100_7805.JPG

neehee, wij koesteren "de betere momentjes" :hihi: hoezo vreetfestijn ?

reallife
05-09-08, 23:06
Bah. Wij hardcore houtje-touwtje protestanten houden niet van eh exuberantie :hihi:

Damn, wanneer kom ik hier vanaf terwijl ik niet eens geloof?

:hihi:

Klopt, soberheid is het devies :ego:

reallife
05-09-08, 23:07
neehee, wij koesteren "de betere momentjes" :hihi: hoezo vreetfestijn ?

:ego:

;)

mark61
06-09-08, 00:19
:hihi:

Klopt, soberheid is het devies :ego:

Verdomde protestanten. Ben ik mij mijn hele leven aan het bevrijden van die tent, krijg je zoiets. :hihi:

mark61
06-09-08, 00:20
:ego:

;)

Ik zie een moment van zwakte zuster. Leg neer die reep chocola :ego:

reallife
06-09-08, 09:51
Ik zie een moment van zwakte zuster. Leg neer die reep chocola :ego:

:haha:

:fpetaf:

super ick
06-09-08, 11:44
Je vindt me nog te soft? :haha: Of bedoel je antipathie? Dat dan maar hopelijk.

Bij apathie denk ik aan geresigneerde dhimmies. :lachu:

Ik vind Ait een fundi van de ergste soort. In feite overstijgt het godsdienst.

Ik ben regelmatig helemaal niet netjes. Al zit hem dat meer in het subtiel provocatieve, als ik mezelf zo es publiekelijk analyseer. Maar das pas als ik boos word :ego:

Ik denk dat 'de Nederlander' apatisch reageerd wanneer hem of haar iets opgelegd dreigt te worden (slikken) vanuit een geloof waar hij / zij niets mee te maken wilt hebben.
Ik schaar jou daar ook onder.
Dus niet antipathie maar apathie.
Zie apathie in deze niet als een waarde-oordeel. Men kan ook terrecht apathisch reageren.

Kijk wat er momenteel gebeurt met die vetklep die duidelijk geniet als hij met zijn kop in de media komt. Geeft eerst vrouwen geen hand. Dan ook geen mannen en weigert nu, uit hoofde van zijn geloof tevens op te staan als de rechters de rechtzaal betreden.
Tot overmaat van ramp hoeft hij dat voorlopig ook niet te doen.
En deze mijnheer is advocaat! Dat had hij moeten flikken in zijn opleiding. Nee deze kakkerlak wacht tot hij beedigd is (vorige week) en slaat dan toe.

Ik krijg de neiging deze godsdienstwaanzinnige eens in zijn oren te tetteren dat hij de moslims meer schade toe brengt dan gekke Geert ooit zal kunnen.

Shoeaib
06-09-08, 23:55
ik wil niet suikerfeest vieren met niet gelovigen, het is voor ons en niet bedoeld voor iedereen.

super ick
07-09-08, 10:30
ik wil niet suikerfeest vieren met niet gelovigen, het is voor ons en niet bedoeld voor iedereen.

Hoeft ook niet hoor. Ga maar weer lekker slapen. De ongelovigen willen helemaal geen suikerfeest met jou vieren, dat zegt alleen een vrouw van het boek om te slijmen.

Joesoef
07-09-08, 10:42
ik wil niet suikerfeest vieren met niet gelovigen, het is voor ons en niet bedoeld voor iedereen.

Mensen met een instelling zoals jij wil ik ook geen suikerfeest vieren.

knuppeltje
07-09-08, 11:23
ik wil niet suikerfeest vieren met niet gelovigen, het is voor ons en niet bedoeld voor iedereen.

Dat zijn toch de enigsten om nog gezelligste mee te kunnen feesten hoor. :blowen:

mark61
07-09-08, 13:24
Ik denk dat 'de Nederlander' apatisch reageerd wanneer hem of haar iets opgelegd dreigt te worden (slikken) vanuit een geloof waar hij / zij niets mee te maken wilt hebben.
Ik schaar jou daar ook onder.
Dus niet antipathie maar apathie.
Zie apathie in deze niet als een waarde-oordeel. Men kan ook terrecht apathisch reageren.

Kijk wat er momenteel gebeurt met die vetklep die duidelijk geniet als hij met zijn kop in de media komt. Geeft eerst vrouwen geen hand. Dan ook geen mannen en weigert nu, uit hoofde van zijn geloof tevens op te staan als de rechters de rechtzaal betreden.
Tot overmaat van ramp hoeft hij dat voorlopig ook niet te doen.
En deze mijnheer is advocaat! Dat had hij moeten flikken in zijn opleiding. Nee deze kakkerlak wacht tot hij beedigd is (vorige week) en slaat dan toe.

Ik krijg de neiging deze godsdienstwaanzinnige eens in zijn oren te tetteren dat hij de moslims meer schade toe brengt dan gekke Geert ooit zal kunnen.

Ik word hier de godganse dag uitgemaakt voor islamhater en jij noemt me 'apatisch'. Boeiend. Doe ik zeker toch iets goed :hihi:

Wat heeft zo'n vent nou met enige godsdienst te maken? Hij had van alles kunnen uitkiezen voor een carrière als schreeuwlelijk. Hij had kunnen kiezen voor de PVV, maar toevallig werd het de 'islam'.

mark61
07-09-08, 13:25
ik wil niet suikerfeest vieren met niet gelovigen, het is voor ons en niet bedoeld voor iedereen.

Niemand dwingt je. Maar als je het gebaar van tolerantie en acceptatie niet kan waarderen, krijg dan de pleuris maar.

knuppeltje
07-09-08, 14:27
Niemand dwingt je. Maar als je het gebaar van tolerantie en acceptatie niet kan waarderen, krijg dan de pleuris maar.

Nou nou broeder, u wordt kwaad geloof ik. :confused:

mark61
07-09-08, 15:16
Nou nou broeder, u wordt kwaad geloof ik. :confused:

Ja broeder, sommige mensen weten alles in een kwaad daglicht te stellen, en verkiezen segregatie en apartheid boven samenleven :)

Daluurman
07-09-08, 20:36
Wat vindt jij?

Niet doen.

super ick
08-09-08, 10:11
Niemand dwingt je. Maar als je het gebaar van tolerantie en acceptatie niet kan waarderen, krijg dan de pleuris maar.

Apaat :hihi: :hihi:

Eke
08-09-08, 19:58
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00517/fruit_682_517454a.jpg


je hoeft dit niet te eten, maar het help wel tegen griep ! (voor diegene-n- bij wie het griepje nu rondwaart)

:wow: lekker !

mark61
08-09-08, 20:26
Apaat :hihi: :hihi:

Kejje nagaan.

mark61
08-09-08, 20:26
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00517/fruit_682_517454a.jpg


je hoeft dit niet te eten, maar het help wel tegen griep ! (voor diegene-n- bij wie het griepje nu rondwaart)

:wow: lekker !

Grazie *snotter* Hak net nodig

super ick
09-09-08, 11:26
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00517/fruit_682_517454a.jpg


je hoeft dit niet te eten, maar het help wel tegen griep ! (voor diegene-n- bij wie het griepje nu rondwaart)

:wow: lekker !

Je zit hier niet op het Libelleforum.
Er wordt hier druk gehaat en daarbij is vers fruit volkomen overbodig.

H.P.Pas
09-09-08, 11:28
Er wordt hier druk gehaat en daarbij is vers fruit volkomen overbodig.

Dat moet je niet zeggen.
Je kunt er fijn mee gooien.

Eke
09-09-08, 12:25
Er wordt hier druk gehaat en daarbij is vers fruit volkomen overbodig.


:Superick ! wat laat je je kennen...je weet toch dat er niets lekkerder is dan een schaaltje vers (klaargemaakt door een ander !)fruit ?
En heb je wel in de gaten hoe La Place aan het groeien is ? Ze staan nu ook al langs de snelweg. Reden : verse spullen ! Fruit, taart, sap, Mmmmmm...

Het is natuurlijk wel frustererend voor je dat er niks voor je overgelaten is.
Maar ja, jij hebt geen griepje

Dat laatste zet ik natuurlijk even klein...Voordat jij gaat faken !

PS. Wat weet jij van vrouwenlectuur ? Je leest daar stiekum stukjes uit om vrouwen beter te begrijpen ? En wie komt er met een voorstel voor een theekransje ? :blij:

Nou, ga maar weer verder haten ...De zon schijnt !

Eke
09-09-08, 12:31
Dat moet je niet zeggen.
Je kunt er fijn mee gooien.

Je haalt overrijpe tomaten en fruit door elkaar ! :knipoog:
Dus ruik even aan je eten voordat je het in je mond stopt....
Dat is trouwens op zich al een sensatie, behalve bij kersen. Vreemd eigenlijk, ze kunnen zo lekker zijn.

super ick
09-09-08, 14:06
PS. Wat weet jij van vrouwenlectuur ? Je leest daar stiekum stukjes uit om vrouwen beter te begrijpen ? En wie komt er met een voorstel voor een theekransje ? :blij:


Ik heb alle breipatronen sinds 1966 uitgeknipt hoor!

H.P.Pas
09-09-08, 14:14
Ik heb alle breipatronen sinds 1966 uitgeknipt hoor!
:jammer: De lieve Lita's heb je weggegooid ?
Gemiste kans.

super ick
09-09-08, 14:19
:jammer: De lieve Lita's heb je weggegooid ?
Gemiste kans.

Wat is dat?

H.P.Pas
09-09-08, 14:42
Wat is dat?

Een cultuurdocumentatie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Adviescolumn)zonder weerga.


De adviescolumnist stelt zich op als een wijze man of vrouw op soms één terrein, maar meestal met betrekking tot een grote variëteit problemen. Lezers van Story kennen al vijfentwintig jaar Lieve Mona die een groot scala aan onderwerpen behandelde. Het grote voorbeeld was Lieve Lita, een rubriek in Libelle geschreven door Lita Vuerhard, die vanaf de jaren vijftig tientallen jaren de lezeressen van advies diende. Lieve Lita werd spreekwoordelijk.