PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanse Fatwa zorgt voor onrust



azulay
05-09-08, 10:21
Een Fatwa van een Wahhabastische* Imam zorgt voor veel onrust in Marokko. Volgens deze Imam die behoort tot de leiders van het wahhabisme in Marokko en nauwe banden heeft met SA, aldus de Marokkaanse kranten, mag men sex bedrijven met een 9 Jarige. Met name de volgende uitspraak heeft bij velen kwaad bloed gezet: Er zijn 9 jarigen die beter kunnen neuken dan twintigjarigen en ouder.

De krant Alitihad Al Ichtiraki becommentarieert: De lust imams kunnen met dit soort uitspraken het geloof in dienst stellen van pedofilie . De krant vervolgt: De imam die beweert dat een 9 jarige in staat is om beter sex te bedrijven dan haar moeder, zal het ook geen probleem vinden om de hele vierde basisschool klas te verkrachten en de jongen dochters van de buren.

Naast vele kritiek in alle kranten hebben inmiddels ook veel maatschappelijke organisaties met afschuw gereageerd op deze fatwa.

Inmiddels is de advocaat Morad Bakkouri een rechtszaak begonnen tegen deze Imam.

**Wahhabisme is een zeer conservatieve en salafastische stroming binnen de islam dat ontstaan is in SA. Dankzij de miljarden olie dollars die in de verspreiding ervan zijn geïnvesteerd heeft deze stroming voet aan de grond in Marokko gekregen, maar ook in Nederland. Je kunt eingelijke stellen dat deze stroming haaks staat met de liberale interpertatie van islam in Marokko door de eeuwen heen.

Rabi'ah.
05-09-08, 10:32
Een Fatwa van een Wahhabastische* Imam zorgt voor veel onrust in Marokko. Volgens deze Imam die behoort tot de leiders van het wahhabisme in Marokko en nauwe banden heeft met SA, aldus de Marokkaanse kranten, mag men sex bedrijven met een 9 Jarige. Met name de volgende uitspraak heeft bij velen kwaad bloed gezet: Er zijn 9 jarigen die beter kunnen neuken dan twintigjarigen en ouder.

De krant Alitihad Al Ichtiraki becommentarieert: De lust imams kunnen met dit soort uitspraken het geloof in dienst stellen van pedofilie . De krant vervolgt: De imam die beweert dat een 9 jarige in staat is om beter sex te bedrijven dan haar moeder, zal het ook geen probleem vinden om de hele vierde basisschool klas te verkrachten en de jongen dochters van de buren.

Naast vele kritiek in alle kranten hebben inmiddels ook veel maatschappelijke organisaties met afschuw gereageerd op deze fatwa.

Inmiddels is de advocaat Morad Bakkouri een rechtszaak begonnen tegen deze Imam.

**Wahhabisme is een zeer conservatieve en salafastische stroming binnen de islam dat ontstaan is in SA. Dankzij de miljarden olie dollars die in de verspreiding ervan zijn geïnvesteerd heeft deze stroming voet aan de grond in Marokko gekregen, maar ook in Nederland. Je kunt eingelijke stellen dat deze stroming haaks staat met de liberale interpertatie van islam in Marokko door de eeuwen heen.

Sorry hoor, maar als die man dat echt zo gezegd heeft, is het geen imam maar een vieze oude man. Heb je misschien een bron voor dit bericht? (graag in het Frans)

mark61
05-09-08, 10:48
Bakkouri bestaat en in een advocaat. Al-ittihad al-isjtiraki doet geloof ik alleen Arabisch http://www.alittihad.press.ma/def.asp?codelangue=6&po=2 en in Le Matin kon ik niks vinden :)

azulay
05-09-08, 10:50
Sorry hoor, maar als die man dat echt zo gezegd heeft, is het geen imam maar een vieze oude man. Heb je misschien een bron voor dit bericht? (graag in het Frans)

http://www.alarabiya.net/articles/2008/09/05/56036.html
Dit bijvoorbeeld in het Arabisch, maar zoals gezegd is het in bijna alle kranten in Marokko aan bod gekomen. Ik zal straks weer een rondje Marokkaanse kranten doen en als ik iets tegen kom in het Frans dan zal ik het posten...

Ik ben het niet helemaal eens met je reactie, ik citeer een ander reactie op hetzelfde onderwerp:Er zal een tijd komen dat de waarheid spreker voor leugenaar uitgemaakt zal worden en de leugenaar voor waarheid spreker, aldus profeet Mohammed.
Deze reactie suggereert dus dat de Imam de waarheid spreekt, in theologische zin houdt hij zich volstrekt aan wat de islam voorschrijft in deze. Het bekende voorbeeld van Mohammed (het voorbeeld van alle moslims zoals we altijd geleerd hebben die nooit een fout heeft begaan en daarmee gezien wordt als enige mens die geen fouten heeft begaan) is door deze imam ook naar voren gehaald, je weet wel getrouwd met een zesjarige en sex bedreven op haar 9de. In dat opzicht zegt de imam dus niets verkeerd.

Het gaat wel erom dat (wij/nou ja ik!!) moslims de kracht en de wil moeten hebben om sommige zaken binnen de islam af te keuren en te verwijderen. Ik kan je we 100 voorbeelden geven. Vergeet niet dat het zelfde wahhabisme bijvoorbeeld vrouwen in SA verbiedt om auto te rijden.

azulay
05-09-08, 10:56
Condamnation unanime de la fatwa autorisant le mariage des filles à partir de 9 ans

Tribunal de la famille à Casablanca
La fatwa autorisant le mariage des filles à partir de 9 ans suscite des réactions de réprobation, d’autant plus que cette fatwa édictée par le dénommé Al-Maghraoui véhicule une incitation déguisée à la pédophilie.


Un sentiment de colère, voire d’indignation, prend à la gorge de plus en plus de Marocains, après l’édiction d’une fatwa autorisant le mariage de la fille âgée de 9 ans. L’auteur de cet avis, un fervent disciple du courant wahhabite au Maroc, estime dans cette fatwa qu’ «une fille de neuf ans a les mêmes capacités sexuelles que les filles âgées de 20 ans et plus». Cheïkh Mohamed Ibn Abderrahmane Al-Maghraoui, puisque c’est de lui qu’il s’agit, semblait avoir besoin d’une icône forte pour se donner bonne conscience et donner à sa fatwa un vernis de légitimité, il s’est alors permis de citer l’exemple du prophète Mohammed affirmant que ce dernier «s’est marié avec Aïcha à l’âge de neuf ans».
Le mufti paraît oublier que le Prophète s’est battu sa vie durant pour que les femmes héritent (au moins la moitié des hommes), que l’excision soit modérée, refusant surtout et catégoriquement que l’on marie une fille de force, sans son consentement. Le flamboyant Maghraoui semble également (et très dangereusement) vouloir se mesurer à une icône religieuse inégalable, l’utilisant comme un prétexte pour légitimer une pratique scandaleuse au regard de notre époque. «L’époque de notre Prophète est complètement différente de la nôtre. Les réalités sociales ne sont pas identiques. L’environnement de l’époque du Prophète favorisait et légitimait ce genre de mariage. De nos jours, un tel mariage serait une véritable injustice vis-à-vis de la fille», relève le député islamiste Abdelbari Zemzmi. Cet ancien prédicateur estime qu’une fille de neuf ans ne déchiffre pas le sens du mariage. «Comment peut-on donc l’obliger à assumer une responsabilité qui demeure inconnue pour elle ? », s’interroge-t-il. «C’est une véritable aberration. Cette fatwa relève d’un univers complètement absurde. Marier une fille de neuf ans, c’est plus que précoce. C’est une tragédie que toute famille refuserait de faire subir à son enfant», relève le député islamiste Abdelbari Zemzmi, indigné. Plus indignée encore, est la présidente de l’Association «Touche pas à mes enfants», Najia Adib. Réagissant à la fatwa en question, la militante associative a dit mettre au défi l’auteur même de la fatwa d’appliquer le même avis à sa propre progéniture. «C’est le monde qui avance à reculons !», s’exclame un observateur, bouleversé à l’idée que, après l’adoption du nouveau Code de la famille, l’on puisse entendre des débilités pareilles. «C’est une incitation déguisée à la pédophilie», se révolte-t-il. «La nouvelle Moudawana limite l’âge du mariage à 18 ans», précise l’ancien imam Abdelbari Zemzmi. «C’est une fatwa absurde dont le seul but pour son auteur est de se faire connaître», observe-t-il, relevant une grosse dérive du rôle même du prédicateur religieux. «Logiquement, le rôle du mufti dans une société est d’aider les individus à résoudre leurs problèmes quotidiens et non pas leur compliquer l’existence plus qu’elle ne l’est déjà», affirme M. Zemzmi. Derrière le marketing médiatique recherché, il y a l’intox d’un mufti qui s’est nourri aux mamelles du wahhabisme, avec ce que cela implique en termes d’extrémisme. Il suffit de rappeler que le dénommé Al-Maghraoui fut accrédité, et très encouragé, en Arabie Saoudite qui est le terreau du wahhabisme. Il n’est donc pas étonnant de voir ce Monsieur Maghraoui, - comme on en a vu des dizaines bien avant lui -, tenir des sornettes pareilles. Mais cela exige de la société marocaine une grande vigilance.
Une mobilisation tous azimuts doit être lancée pour barrer la route devant les visées obscurantistes et intégristes. Car, ces deux maux se nourrissent du silence, qui peut être interprété comme un consentement. D’autant plus que l’hérésie de M. Maghraoui est puisée dans un registre étranger et donc étrange à la tradition marocaine, portée par la lucidité et la tolérance.


Le 5-9-2008
Par : M’Hamed Hamrouch
http://www.aujourdhui.ma

mark61
05-09-08, 11:40
Nou das prima propaganda voor de fundi's in Marokko :hihi:

Maar ik zie dat een parlementslid (?) van Adl wa'l Ihsane (?) er voor een fundi revolutionair tegenin gaat. Hij vindt dus wel degelijk dat de voorschriften van de koran / islam tijd- en plaatsgebonden zijn. Apart.

Aan de andere kant lees ik dat de schrijver van het artikel beweert dat de profeet voor vrouwenbesnijdenis was, zij het gematigd. Dat lijkt me voor Marokko ook een nieuw inzicht. :hihi:

Warrige boel daar in theologisch Marokko aujourd'hui.

Apart is wel dat pedofilie in NL zonder uitzondering als misdaad wordt beschouwd; in Marokko wordt het dus door sommigen verdedigd als goedgekeurd door de godsdienst. Gaat lekker.

Eke
05-09-08, 13:03
Volgens deze Imam die behoort tot de leiders van het wahhabisme in Marokko en nauwe banden heeft met SA, aldus de Marokkaanse kranten, mag men sex bedrijven met een 9 Jarige. Met name de volgende uitspraak heeft bij velen kwaad bloed gezet: Er zijn 9 jarigen die beter kunnen neuken dan twintigjarigen en ouder.



Laat die Imam eens verder kijken....waarschijnlijk worden er geen condooms of i.d. gebruikt dus het meisje kan zwanger raken. Ze zal moeten bevallen...




Het blijkt uit onderzoeken die wereldwijd gedaan zijn naar tienerzwangerschappen dat hoe minder je vaak je gemenstrueerd hebt nog, hoe hoger het aantal complicaties zijn die kunnen gaan optreden. En die complicaties zijn niet mis.
Door bv. het feit dat het bekken van de moeder nog niet volgroeid is kan zij door de bevalling een ernstige medische aandoening krijgen waardoor ze geen controle meer heeft over ontlasting en urine en vaak pijn heeft.
OK, Imam, bent U er nog ? Veel van die meisjes worden verstoten !

Het kind van die vader heeft ook slechte kansen..
Doordat de moeder gyneacologisch nog niet volgroeid is krijgt het ongeboren kindje minder voedsel en zuurstof, wordt te klein geboren en heeft een grote kans om tijdens de zwangerschap,of tijdens of na de bevalling te sterven.
Maar het heeft ook een grote kans om geestelijk of lichamelijk gehandicapt te worden.
En..hoe jonger de moeder, hoe hoger de kans op vroeggeboorte. Bouwt die imam ziekenhuizen in de buurt van die kuikens van 9 ? Zorgt hij voor couveuses voor zijn zonen en dochters ?Kent hij de mogelijke gevolgen van vroeggeboorte en weet hij hoe groot die kansen daartoe zijn ?

Meer complicaties hoef ik toch niet op te schrijven, he ? En dit zijn alleen nog maar de medische gevolgen voor moeder en kind..

super ick
05-09-08, 13:18
http://www.alarabiya.net/articles/2008/09/05/56036.html
Vergeet niet dat het zelfde wahhabisme bijvoorbeeld vrouwen in SA verbiedt om auto te rijden.

Daar hebben ze volkomen gelijk in.:hihi:

azulay
05-09-08, 13:36
Dit is onze held:

Aangezien hij uit Marrakesh komt is de kans eel groot dat ij een Berber is, zijn gezicht verraadt het ook. Dit krijg als Berbers un eigen interpertatie opzij schuiven, die bekend staat om haar tolerantie en vrede, en het Salafitische wahhabisme gaan volgen. Dat hebben we ook hier gezien me Mohammed B en zijn gevolg. Het s trouwens wel zo dat deze mensen zichzelf liever niet als Berbers zien...

http://www.hespress.com/_img/maghraoui5.jpg

Link naar een interessante artikel over de rechtzaak (arabisch)

http://www.hespress.com/?browser=view&EgyxpID=8468

azulay
05-09-08, 13:38
De man zegt: Ik ben serieus bezig (hij bedoelt dat hij wil gaan trouwen)

De fatwa nummer s trouwens: 317 ik ben benieuwd naar de rest


http://hespress.com/_img/fatwapedo.jpg

mark61
05-09-08, 13:52
De man zegt: Ik ben serieus bezig (hij bedoelt dat hij wil gaan trouwen)

De fatwa nummer s trouwens: 317 ik ben benieuwd naar de rest


http://hespress.com/_img/fatwapedo.jpg

:hihi:

Doet me denken aan een 'massa-interview' op de BBC-site waar Egyptische vrouwen jong en oud, open en zwaar gesluierd, vertellen over hoe ze permanent harassed worden door mannen op straat, in de auto, in de bus, en hoe omstanders niet de vrouwen te hulp schieten maar partij trekken voor de man.

Charlus
05-09-08, 13:52
Vergeet niet dat het zelfde wahhabisme bijvoorbeeld vrouwen in SA verbiedt om auto te rijden.
Daar hebben ze volkomen gelijk in.:hihi:
?? Blijkt dan niet regelmatig uit onderzoek dat vrouwen iha. veiliger rijden dan mannen? De Islam loopt weer eens achter de feiten aan.

super ick
05-09-08, 14:30
?? Blijkt dan niet regelmatig uit onderzoek dat vrouwen iha. veiliger rijden dan mannen? De Islam loopt weer eens achter de feiten aan.

Nee, vrouwen botsen vaak zelf niet maar laten door hun gedrag anderen botsen.

Amchaque
05-09-08, 15:30
Als Nederlanders zich tot de Islam bekeren, worden ze gewoonlijk Wahhabi. Vreemd?:vreemd:

Witte78
05-09-08, 16:24
Als Nederlanders zich tot de Islam bekeren, worden ze gewoonlijk Wahhabi. Vreemd?:vreemd:

Voornamelijk idioten bekeren zich dus. Is het vreemd is dat de Islam idioten aantrekt? Nah volgens mij is dat met elke religie zo, bekeerlingen zijn het meest fanatiek.

mark61
05-09-08, 16:58
Als Nederlanders zich tot de Islam bekeren, worden ze gewoonlijk Wahhabi. Vreemd?:vreemd:

Ja, anders is het de moeite toch niet? Als je anders wilt doen moet je wel goed anders doen :hihi:

Geen half werk ya akhi.

super ick
05-09-08, 18:16
Ik zit er zelf ook aan te denken hoor.
Geen vrouwen meer achter het stuur,
meerdere (4) vrouwen,
Need i say more?

Waar kan ik me opgeven?

mark61
05-09-08, 18:26
Ik zit er zelf ook aan te denken hoor.
Geen vrouwen meer achter het stuur,
meerdere (4) vrouwen,
Need i say more?

Waar kan ik me opgeven?

Bij god.

Vervolgens bij baas Fawaz, hoewel, die heeft beloofd dat hij het niet meer zou doen.

Dan maar naar Salt Lake City, vrees ik :boogjes: