PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer valt over 'zittende' advocaat



Joesoef
05-09-08, 20:03
Kamer valt over 'zittende' advocaat
DEN HAAG - Regeringspartij CDA en oppositiepartij VVD vinden het onaanvaardbaar dat de Rotterdamse orthodoxe moslim en advocaat Mohammed Enait niet meer hoeft op te staan als de rechters de rechtszaal binnenkomen. De fracties vinden dat er voor hem geen uitzondering mag gelden.


Het is gebruikelijk dat alle aanwezigen in een rechtszaal opstaan als de rechters binnenkomen. NRC Handelsblad schreef vrijdag dat de rechtbank in Rotterdam met Enait heeft gesproken over zijn gedrag. Daar zou uit zijn gekomen dat in zeer uitzonderlijke gevallen de advocaat mag blijven zitten, wanneer diepe geloofsovertuigingen dat voorschrijven. Enait zou hebben gesteld dat hij niet wil opstaan voor de rechters, omdat alle mensen gelijk zijn.
,,Het kan niet zo zijn dat één individu met extreme ideeën de algemene omgangsvormen onderuit kan halen'', zei CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma in een reactie. Het gaat er volgens hem om dat iedereen hetzelfde respect moet hebben voor rechters en de rechtspraak. ,,Iedereen is gelijk. Dat geldt ook voor deze meneer.''
,,Mallotigheid''
Ook VVD-Kamerlid Henk Kamp reageerde verontwaardigd. Hij sprak van ,,cultuurrelativisme ten top'' en wil een einde aan deze ,,mallotigheid''. Volgens CDA'er Van Haersma Buma moet de Rotterdamse rechtbank terugkomen op het besluit om een uitzondering te maken voor Enait. Gebeurt dat niet, dan zou de Raad voor de Rechtspraak een algemene regel moeten maken waarin staat dat iedereen behoort op te staan als de rechters binnenkomen.
Enait kwam eerder in het nieuws toen de rechter bepaalde dat hem terecht een baan bij de gemeente Rotterdam was geweigerd omdat hij als moslim weigert vrouwen een hand te geven.
De VVD en het CDA willen de kwestie dinsdag aan de orde stellen tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer.

Joesoef
05-09-08, 20:04
De maloot. Wie dit pikt kan er trouwens ook wat van.

mark61
05-09-08, 20:08
De kamer moet maar zien. Enait trouwens ook. Aandachtsgeile clown. Met zulke types hebben moslims geen Wilders meer nodig.

Gelukkig hebben we mark61 en joesoef die zich er niks van aantrekken :wijs:

mark61
05-09-08, 20:10
Alle mensen zijn gelijk; uit respect voor iemand's functie sta je op.

De man is een bokkelul eerste klas. Laat dat moslim maar zitten.

In geen enkele cultuur betonen mensen geen respect, behalve nou net in NL, het onbeschoftste land ter wereld.

Enait is een superhoelendi.

Koala64
05-09-08, 20:51
http://www.dvdrama.com/imagescrit/don_quichotte_3.jpg

Daar doet deze man me aan denken. Heeft alleen zijn eigen windmolens om tegen te vechten.
Maar hij zal ongetwijfeld denken dat hij met iets wezenlijks bezig is.

super ick
07-09-08, 09:47
Alle mensen zijn gelijk; uit respect voor iemand's functie sta je op.

De man is een bokkelul eerste klas. Laat dat moslim maar zitten.

In geen enkele cultuur betonen mensen geen respect, behalve nou net in NL, het onbeschoftste land ter wereld.

Enait is een superhoelendi.

De echte vrome mens leeft toch ook een beetje sober?
Kan ik van deze mediageile vetklep niet zeggen. Ik heb een breedbeeld tv maar zijn oren 'vallen er nog af' zo dik is die plofkop.

Hij is irritant, maar aan de andere kant moet ik er ook wel weer om lachen. Dat is dan ook precies wat ik mis in de aanpak van hem. Keihard neersabelen en zijn achterlijkheid benadrukken of hem uitlachen. Nu schiet men weer in een stuip en mag mijnheer voorlopig blijven zitten.

Intussen schijnt ook niemand in de gaten te hebben dat een advocaat die op punt staat beedigd te worden helemaal geen behoefte heeft aan een MBO-baantje als klantenbegeleider bij een of andere sociale dienst. Dat hij toch solliciteert en vervolgens alle media haalt is een spelletje.

Tijdens zijn studie als advocaat is hij talloze malen in de rechzaal geweest en is hij even zovele keren opgestaan voor de rechterlijke macht. Dhr. ubermoslim is net beedigd en blijft prompt zitten. Rara?

Ik denk dat hij zich wilt profileren als een moslim die voor zijn principes durft uit te komen en tegen de gevestigde orde in durft te gaan. Op deze wijze probeert hij reclame voor zichzelf als advocaat te maken.
Nog een goede reden om hem uit te lachen, dan werkt zijn strategie niet.
Wat? Mijnheer wie? Nee sorry die ken ik niet.

Joesoef
07-09-08, 09:52
In geen enkele cultuur betonen mensen geen respect, behalve nou net in NL, het onbeschoftste land ter wereld.



Intergratie geslaagd.

Witte78
07-09-08, 09:58
Ik vraag me af of deze idioot ook net zoveel respect heeft voor Hitler als voor de profeet Mohammed. Alle mensen zijn immers gelijkt en verdienen gelijke behandeling.

knuppeltje
07-09-08, 10:30
Eigenlijk vind ik dat je voor een rechter die dit pikt ook niet hoeft op te staan. :rolleyes:

mark61
07-09-08, 12:16
Intergratie geslaagd.

Zeg ik toch :hihi: Tis vast een koloniaal.

mark61
07-09-08, 12:18
Eigenlijk vind ik dat je voor een rechter die dit pikt ook niet hoeft op te staan. :rolleyes:

In onze tijd hadden ze toch minachting voor het hof ofzo, nachtje afkoelen in de cel? :lachu:

Waarom ie niet meteen zegt dat hij ongelovige rechtspraak niet erkent. Heb je alleen nog de vraag waarom hij dan advocaat is geworden.

Scherpe trouwens van die sollicitatie. Het verbaasde me dan ook hogelijk dat ie opeens advocaat is.

Model Rasti Rostelli, of die vage anonieme moslim die destijds een pamflet schreef dat iedereen nu al weer vergeten is.

Rabi'ah.
07-09-08, 12:31
Laatst was ik op een zitting van het Hof aanwezig. Alleen had ik niet door dat je op moest staan, omdat maar de helft van de aanwezigen opstond.

Later vroeg ik aan iemand die er vaker was geweest hoe het zat. Zij zei dat als er mensen opstonden de rechters altijd zeiden :"Ga maar weer zitten" en dat ze er daarom mee gestopt was. :hihi:

mark61
07-09-08, 12:34
Laatst was ik op een zitting van het Hof aanwezig. Alleen had ik niet door dat je op moest staan, omdat maar de helft van de aanwezigen opstond.

Later vroeg ik aan iemand die er vaker was geweest hoe het zat. Zij zei dat als er mensen opstonden de rechters altijd zeiden :"Ga maar weer zitten" en dat ze er daarom mee gestopt was. :hihi:

:hihi: Lummel, die rechter. Hij moet ook zeggen: u kunt weer gaan zitten. Rechters nemen zichzelf niet meer serieus?

Rabi'ah.
07-09-08, 12:40
:hihi: Lummel, die rechter. Hij moet ook zeggen: u kunt weer gaan zitten. Rechters nemen zichzelf niet meer serieus?

Tja ik vond het ook vreemd. Persoonlijk vind ik het wel zo netjes om op te staan, uit respect voor het ambt.

Maar kennelijk denken sommige rechters daar zelf anders over. :wat?!:

Typisch Nederlands idd.

knuppeltje
07-09-08, 13:16
Laatst was ik op een zitting van het Hof aanwezig. Alleen had ik niet door dat je op moest staan, omdat maar de helft van de aanwezigen opstond.

Later vroeg ik aan iemand die er vaker was geweest hoe het zat. Zij zei dat als er mensen opstonden de rechters altijd zeiden :"Ga maar weer zitten" en dat ze er daarom mee gestopt was. :hihi:

Tja, laastst kreeg ik een bericht van de belastinginspecteur.
Laatste aanmaning, stond er met dikke grote letters op. Das heel mooi dacht ik, die stoppen er dus mee.
Maar dat was dus niet waar. :hihi:

Dinah_Tanger
07-09-08, 15:22
Enait is gewoon een halvegare, dat bewijst hij al weken lang.

Als advocaat zou hij moeten weten dat je niet opstaat voor de rechters als personen, maar als vertegenwoordigers van het recht.

Opstaan doe je dus voor Vrouwe Justitia en vooral voor het idee dat iedereen gelijk is voor de wet. Door te blijven zitten, onderstreept Enait dat hij zichzelf boven de wet stelt. Hij beledigt juist hiermee het idee van gelijkheid.

Julien
07-09-08, 15:50
Hij gaf vrouwen geen hand,
..maar alle mensen moeten gelijk behandeld worden zegt hij nu.. ?

wat een hypocriet

Joesoef
07-09-08, 16:00
Hij gaf vrouwen geen hand,
..maar alle mensen moeten gelijk behandeld worden zegt hij nu.. ?

wat een hypocriet

Ja die discrepantie ziet hij zelf ook in. Hij geeft nu niemand meer een hand.

mark61
07-09-08, 16:03
Enait is gewoon een halvegare, dat bewijst hij al weken lang.

Als advocaat zou hij moeten weten dat je niet opstaat voor de rechters als personen, maar als vertegenwoordigers van het recht.

Opstaan doe je dus voor Vrouwe Justitia en vooral voor het idee dat iedereen gelijk is voor de wet. Door te blijven zitten, onderstreept Enait dat hij zichzelf boven de wet stelt. Hij beledigt juist hiermee het idee van gelijkheid.

Zeg, tis de wet van de koeffar. Hij mag daar van God niet eens voor opstaan :ego:

Zo, geef daar maar es een argument tegen :hihi:

Ik pest je een beetje, maar geef een voorbeeld van fundamentalisme gone mental.

Julien
07-09-08, 17:43
Ja die discrepantie ziet hij zelf ook in. Hij geeft nu niemand meer een hand.

Ja puur uit "rechtszaak"belangen, geloofwaardig komt hij in ieder geval niet meer over. Feit blijft dat hij heel lang vond dat hij vrouwen wel mocht discrimineren, daarom is hij erg schijnheilig.

Ben trouwens benieuwd wat hij vindt van de gelijkheid van homo's en islambeledigers

Orakel
07-09-08, 21:24
Hoop kouwe drukte, waarbij het weer es niet om de omstandigheid gaat, maar om de onderliggende motieven, de onderliggende angsten zo u wil.

Het heb allemaal ruk te maken met handjes schudden of niet op willen staan, het heb veeleer alles te maken met iemand die zich weigert te conformeren aan de geldende mores, die zich niet een sociaal harnas wil laten aanmeten.
Wat vervolgens gebeurt is dat dit idiosyncratische geval (en idiote zo u wil) door de angsthazen ge-extrapoleerd wordt naar alle vreemde entiteiten en, ach en wee, de vijfde kolonne is daar.

Broeder Enait zou er wellicht goed aan doen om in zijn religieuze beginselvastheid de passages over de onderdrukking van het eigen ego te lezen, ookal gaat het ego gehuld in de misleidende mantel van het grotere doel.

Maar afgezien van zijn individuele motieven, snap ik het gedrag wel. In de 11 jaar dat ik rechtbanken en hoven in en uit liep, heb ik alleen in het laatste jaar op moeten staan voor "de Rechtbank, all rise", en dat kwam door zo'n overijverige nieuwe bode die ze proeftijd wilde overleven.
Geen enkel(e) rehtbank of Hof is er ooit over gestruikeld.

super ick
08-09-08, 09:10
Voorlopig kenne we hem intussen allemaal.
Goedkopere reclame kon hij zichzelf niet wensen.
Hij gaat zeker een bepaalde catagorie klanten trekken.
Klanten die wellicht niet achter zijn zienswijze staan maar hem wel principieel in de leer vinden.