PDA

Bekijk Volledige Versie : Atjeh gaat politici testen op kennis koran



Marsipulami
08-09-08, 16:04
Atjeh gaat politici testen op kennis koran

BANDA (RKnieuws.net) - In de Indonesische provincie Atjeh zullen politici die zich kandidaat stellen voor de komende verkiezingen worden getest op hun kennis van de koran. Dat gebeurt ondanks protesten van nationale partijen en lokale seculiere politici.

De test meet de kennis van de kandidaten over islamitische rituelen en hun vermogen koranverzen te citeren. Alleen diegenen die slagen mogen in april meedoen met de verkiezingen in de provincie.

Atjeh, in het noorden van Sumatra, is het conservatiefste moslimgebied in het gematigd islamitisch Indonesië.

H.P.Pas
08-09-08, 16:47
Atjeh gaat politici testen op kennis koran


Kukel daarentegen is geen vereiste.

mark61
08-09-08, 18:31
? Leg es uit ajb.

H.P.Pas
08-09-08, 19:31
? Leg es uit ajb.

Minkukel is wel bekend, neem ik aan ?


Tom Poes en het kukel.
Op zekere dag duiken er in de welvaartsstad Rommeldam vreemde wezentjes op, die op last van de 'Grote Droon' het brein van iedere inwoner onderzoeken op diens kukelgehalte. Wat het kukel precies is blijft verborgen. De onsympathieke 'Grote Droon' dreigt Rommeldam te ontbinden wanneer er geen pluskukel gevonden wordt en de onrust binnen de stad is dan ook begrijpelijk. Om de stad van de ondergang te redden laat de hele intellectuele elite het kukel meten, maar zelfs markies de Cantecler blijkt niet aan de eisen te voldoen.

Ook al is het kukel niet te definiëren, in het verhaal zijn hier en daar wel wat aanwijzingen te vinden. Iemand met pluskukel is in ieder geval geen naprater. Iedereen wiens handel en wandel enkel en alleen berust op het klakkeloos absorberen van overgeleverde wijsheid , dat is in ieder geval een minkukel. Iemand met pluskukel is zeker ook geen consumptiejunk, want de vervettende welvaart betekent stilstand voor het kukel. Het falen van professor Prlwytzkofsky geeft aan dat een pluskukel ook niets met IQ te maken heeft, maar dat het om een geestesgesteldheid gaat, om een bepaalde houding ten opzichte van de werkelijkheid waarvan wij deel uitmaken.

Een ding is duidelijk: de enige persoon die mogelijk over pluskukel beschikt is Wammes Waggel, maar hij is geen inwoner van Rommeldam en komt niet voor meting in aanmerking. Als Wammes over zijn burgerschap ondervraagd wordt antwoordt hij: "Ik ben geen inwoner, hoor. Ik woon niet; ik loop zo maar een beetje".

Joesoef
08-09-08, 19:51
Minkukel is wel bekend, neem ik aan ?


:hihi: Heerlijke Toonder.

mark61
08-09-08, 20:25
Minkukel is wel bekend, neem ik aan ?

Ah zo :hihi:

super ick
09-09-08, 16:11
Meerkeuzevraagstukken:

Een zelfmoordenaar krijgt in het hiernamaals:

( ) 24 maagden
( ) 52 maagden
( ) 72 maagden
( ) 1 maagd van 72