PDA

Bekijk Volledige Versie : Bekeren van joden ‘belediging’



Marsipulami
09-09-08, 10:28
Bekeren van joden ‘belediging’


NEW YORK (RKnieuws.net) - De oproep van een evangelische organisatie om Europese joden te bekeren is een belediging voor het jodendom. Dat stelt de Amerikaanse Anti-Defamation League, die tot doel heeft laster tegen het joodse volk te bestrijden.

De lobbyorganisatie reageert hiermee op de World Evangelical Alliance , die vorige maand in Berlijn opriep tot gerichte evangelisatieacties onder Europese joden.

,,Deze campagne om joden hun religie de rug te laten toekeren is een ernstige belediging van het joodse volk’’, stelt directeur Abraham Foxman van de Anti-Defamation League. ,,Dat de oproep juist in Berlijn is gedaan, de stad waar de nazi’s het plan bedachten om de joden uit te roeien, is het toppunt van ongevoeligheid.’’

In de visie van de lobbyorganisatie kan het standpunt van de evangelischen zelfs tot extreme gevolgen leiden. ,,Zo lang de Evangelical Alliance leert dat het jodendom incompleet of dwalende is, zal antisemitisme blijven bestaan.’’

De World Evangelical Alliance verbindt evangelischen uit ruim 120 landen. Naar eigen zeggen vertegenwoordigt zij 420 miljoen christenen.

ronald
09-09-08, 20:21
Afgelopen Shabbat liep ter hoogte van het Amstelhotel iemand met mij mee die zo'n beetje de hele verdere weg mij verzocht om toch maar eens het NT te lezen en in Jezus te geloven want, wist hij te vertellen, de Joden zullen in het einde der dagen er alleen voor komen te staan, ook de VS zal Israel niet steunen, en alleen Jezus kan ze redden van een vreselijk apocalypsis. Ik heb hem eigenlijk alleen maar aan het woord gelaten omdat ik toch nieuwsgierig was naar zijn boodschap. Nou...dat is me duidelijk geworden.

H.P.Pas
09-09-08, 21:16
, en alleen Jezus kan ze redden van een vreselijk apocalypsis. .

:fpetaf:
Collega.

Eke
09-09-08, 21:28
Schaamteloze actie, Ronald. Wat een doorgedraaide verzekeringsagent...







PS.Ik kom net deemoedig terug van een cursus 'niet oordelen' :hihi:

mark61
09-09-08, 22:23
Schaamteloze actie, Ronald. Wat een doorgedraaide verzekeringsagent...

PS.Ik kom net deemoedig terug van een cursus 'niet oordelen' :hihi:

En meteen al weer 'schaamteloze actie' roepen. Schaam je, zuster. Oeps, nou doe ik het zelf.

H.P.Pas
09-09-08, 22:24
PS.Ik kom net deemoedig terug van een cursus 'niet oordelen' :hihi:


Ik OK jij Ok ?

ronald
09-09-08, 22:29
:fpetaf:
Collega.

Hoezo? Zit jij in hetzelfde "zinkend schip"?

H.P.Pas
09-09-08, 22:31
Hoezo? Zit jij in hetzelfde "zinkend schip"?

Wij zullen samen branden.

ronald
09-09-08, 22:32
Schaamteloze actie, Ronald. Wat een doorgedraaide verzekeringsagent...







PS.Ik kom net deemoedig terug van een cursus 'niet oordelen' :hihi:

Nou ja. Ging in alle vriendelijkheid hoor. Was wel even verbaasd het zo direct te horen. Ik ging rechts af en hij reed op zijn fiets rechtdoor. Dacht nog even...zou hij nu naar het Centrum gaan?

ronald
09-09-08, 23:22
Wij zullen samen branden.

Ik heb één ding van John geleerd...een broer die brandweerman is meenemen...
Ik heb het heerschap niet veel terug geantwoord om ook een andere reden. Was veel te laat voor Sjoel. Maar zij kennen de Profeten maar via citaten en ik het hele verhaal. Als je daarvan uitgaat valt het wel mee.


Ps. Heb jij zo'n broer?

H.P.Pas
09-09-08, 23:31
Ps. Heb jij zo'n broer?


Ik heb :duim: zo'n broer.
Die zal ook branden.

ronald
10-09-08, 00:41
Ik heb :duim: zo'n broer.
Die zal ook branden.

Ok dan....sssttt.... ik ken een geheime vluchtroute....helemaal kosher....

reallife
10-09-08, 08:41
Afgelopen Shabbat liep ter hoogte van het Amstelhotel iemand met mij mee die zo'n beetje de hele verdere weg mij verzocht om toch maar eens het NT te lezen en in Jezus te geloven want, wist hij te vertellen, de Joden zullen in het einde der dagen er alleen voor komen te staan, ook de VS zal Israel niet steunen, en alleen Jezus kan ze redden van een vreselijk apocalypsis. Ik heb hem eigenlijk alleen maar aan het woord gelaten omdat ik toch nieuwsgierig was naar zijn boodschap. Nou...dat is me duidelijk geworden.

Dat mensen dat durven, zomaar een vreemde aanspreken. Om over dat soort dingen van gedachten te wisselen, in het echt bedoel ik niet op een forum, is er een soort wederzijds vertrouwen nodig. Anders sla ik dicht. :vreemd:

reallife
10-09-08, 08:44
PS.Ik kom net deemoedig terug van een cursus 'niet oordelen' :hihi:


Misschien zat je per ongeluk bij de cursus assertiviteits training? :p

H.P.Pas
10-09-08, 08:47
Misschien zat je per ongeluk bij de cursus assertiviteits training? :p
:melig2:

ronald
10-09-08, 17:47
Dat mensen dat durven, zomaar een vreemde aanspreken. Om over dat soort dingen van gedachten te wisselen, in het echt bedoel ik niet op een forum, is er een soort wederzijds vertrouwen nodig. Anders sla ik dicht. :vreemd:

Ik heb er totaal geen moeite mee wanneer mensen mij om wat voor reden of over wat voor onderwerp aanspreken. Vind ik wel geinig eigenlijk. 't Is Amsterdam weet je. Als ze aan huis bellen heb ik niet zoveel geduld, stuur ik mijn vrouw, die is wat assertiever.
Ja, ik zou dat eigenlijk ook nooit zo gedaan hebben. Hij was wel aardig en beleefd, heb wel eens agressiever meegemaakt, maar de strekking mij zo aanbieden is toch een beetje raar. Dacht nog "Zie ik er zo lost uit?". Inhoudelijk erover praten heb ik ook geen probleem. Het is gewoon een idee vanuit de Profeten. Het is juist iets wat ons bezighoudt en als een major problem wordt gezien. Ja, niet dat gedeelte Jezus ons redding kan bieden maar de Tenach en Gds relatie valt wel te bezien. Ik ben meer van de universalistische kijk dat meent dat voor Joden het Jodendom geldt en voor Christenen het Christendom.