PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed signaal!!



super ick
10-09-08, 13:10
Belagers ambulance Mirandabad vrijuit

Een groepje jongens dat in 2006 woedend een ambulance zou hebben belaagd bij het De Mirandabad, is vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Zij zouden onder meer de chauffeur uit de ambulance hebben getrokken.

Het vonnis komt kort na de bedreiging van ambulancepersoneel, vorige week in Geuzenveld, door Marokkaanse familie van een neergestoken jongen. Ambulancebroeders legden daarop het werk enige uren neer en dreigden met meer stakingen.

Het incident van 12 juni 2006 vond plaats voor het zwembad in Zuideramstel. Een groep dronken jongeren, voornamelijk Marokkanen, richtte zijn agressie op ambulancepersoneel en een toevallig aanwezige arts die een bewusteloze vriend van de jongens wilden helpen.

De hulpverleners kregen klappen, groepsleden trapten tegen de ambulance en sleurden de bestuurder er aan zijn kleding uit. Zij gooiden een fiets tegen het voertuig en er werd dreigende taal geuit.

De acht verdachten die deze week zijn vrijgesproken, maakten volgens getuigen onderdeel uit van die groep. De Amsterdamse kinderrechter - de verdachten waren in 2006 minderjarig - stelt in zijn vonnis dat hij wel de overtuiging heeft dat deze jongeren die dag bij het De Mirandabad waren en dat meerdere groepsleden zich hebben misdragen, maar dat er in geen van de gevallen genoeg bewijs is voor een veroordeling wegens openlijke geweldpleging. Uit de getuigenverklaringen valt niet zonder meer op te maken wie wat heeft gedaan.

Wethouder Marijke Vos liet dit weekend weten scholieren te gaan voorlichten over wat het werk van ambulancepersoneel precies inhoudt in de hoop begrip te kweken. (KAMILLA LEUPEN)

Moraal van het verhaal:

Molesteren? Altijd in groepsverband!
Oplossing? Cursus wat doet de ambulance!

Glas, plas, was.

Op naar het volgende inrritante incident dat de Marokkanen in Nederland weer eens in een kwaad daglicht zet.
Als er nu eens 1% van de afkeer die geuit wordt tegen Wilders zich zou openbaren tegen de eigen raddraaiers dan waren we al een eind op weg.

tribia
10-09-08, 15:10
ik zou ze afschieten

knuppeltje
10-09-08, 15:22
ik zou ze afschieten

Koop een geweer.

tribia
10-09-08, 16:56
Koop een geweer.

waar

Joesoef
10-09-08, 17:10
ik zou ze afschieten


Wie?

super ick
11-09-08, 09:58
Wie?


Dat ambulancetuig natuurlijk!

mark61
11-09-08, 10:46
Mirandabad, dat ligt toch in de Northwestern Frontier Province in Pakistan?

Bofko
11-09-08, 11:30
Dat ambulancetuig natuurlijk!
:hihi: ?? Die doen toch gewoon hun werk..

super ick
11-09-08, 13:42
Mirandabad, dat ligt toch in de Northwestern Frontier Province in Pakistan?

Dit verhaal sluit aardig aan bij onze discussie overstraffen. De wet is ongetwijfeld juist toegepast. Maar hier gaat eerder een aanmoedigend besluit vanuit.
Triest. Vooral nu rond dit tijdstip juist wederom hetzelfde is gebeurt met ambulancepersoneel.
Die, in het journaal geinterviewde, ambulancemedewerkster zei dat ze er allemaal (alle ambulancemedewerkers!) regelmatig mee te maken hebben. En dat het, op een enkeling na altijd Marokkanen betreft.
Diep triest.
Als dan gisteren een of andere Marokkaanse vertegenwoordiger van een subsidieclubje nog durft te beweren dat er gestigmatiseerd wordt ben ik er langzamerhand klaar mee.
Neerschieten gaat te ver maar ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben als die verpleger hem een paar van de reanimatiepeddels tegen zijn oren zou duwen.