PDA

Bekijk Volledige Versie : Terminale zieke man blijkt dan toch niet terminaal na uitdelen van geld



Marsipulami
11-09-08, 11:14
Terminale man geeft alles weg en blijft leven

Een 72-jarige Schot wil de artsen van een ziekenhuis in Livingston aanklagen. Die hadden hem gezegd dat hij niet lang meer te leven had. De man gaf al zijn geld weg, maar is nog steeds in leven en intussen volledig berooid.


De Schot Andrew (‘Andy’) Lees (72) kreeg vorig jaar in het ziekenhuis van Livingston - waar hij na een diabetische coma was opgenomen - te horen dat hij aan onbehandelbare long- en leverkanker leed en nog maar maximum vier tot zes weken te leven had. Hij maakte alle mogelijke toebereidselen om zijn familie veel leed te besparen en sprak zijn spaarcenten aan, 18.000 pond.

“Ik dacht dat ik ze toch nooit meer nodig had”, zei de man. Aan kinderen, kleinkinderen, verre familieleden en dierbare vrienden deelde hij al zijn geld uit, maar de voornaamste uitgaven waren opgegaan aan de bestelde begrafenis in stijl en een fraaie grafsteen op het kerkhof van Blackburn, vlak bij zijn woonplaats. Toen wachtte hij met een gerust gemoed op zijn naderende dood.

Rolstoel
Ruim een jaar later is Andy Lees nog altijd in leven, maar hij bezit geen penny meer en kan niet eens meer de elektrische rolstoel betalen die hij nodig heeft: hij lijdt aan COPD, een ernstige longaandoening die zijn luchtwegen vernauwt maar niet meteen dodelijk hoeft te zijn.

De artsen van het ziekenhuis hadden een verkeerde diagnose gesteld: van één of meer kankers is er bij hem nooit sprake geweest. Hij is vastbesloten de dokters en het St Johns Hospital van Livingston een proces aan te doen. Verder wil hij die mooie grafsteen weer laten verwijderen “omdat het geen gezicht is, naar je eigen naam te moeten kijken, waar ‘in dierbare herinnering’ en ‘diep betreurd’ bij staat”. Maar nu ben ik met die longziekte wél aan mijn huis gebonden. Die rolstoel zou ik echt wel willen...”

Foto www.universalnewsandsport.com

Bofko
11-09-08, 11:22
Een van de de uitwassen van de hedendaagse hedonistische terreur is het adagium van ' Gij zult genieten' Om een of andere rare reden denken veel mensen dat ze dat bereiken door meer geld uit te geven. Er zijn er die denken dat er een evenredig verband is tussen de hoeveelheid geld die je uitgeeft en de hoeveelheid genot die dat oplevert.In bovenstaand geval had onze Schot zijn geld ook gewoon na zijn dood kunnen uitgeven door middel van een testament.

duende
11-09-08, 12:11
Een van de de uitwassen van de hedendaagse hedonistische terreur is het adagium van ' Gij zult genieten' Om een of andere rare reden denken veel mensen dat ze dat bereiken door meer geld uit te geven. Er zijn er die denken dat er een evenredig verband is tussen de hoeveelheid geld die je uitgeeft en de hoeveelheid genot die dat oplevert.In bovenstaand geval had onze Schot zijn geld ook gewoon na zijn dood kunnen uitgeven door middel van een testament.

Het zullen wel atheïsten geweest zijn.

Charlus
11-09-08, 12:17
Terminale man geeft alles weg en blijft leven
Duidelijk wat je moet doen wanneer je als terminaal gediagnosticeerd wordt. God beloont onmiddelijk.

super ick
12-09-08, 07:47
Een van de de uitwassen van de hedendaagse hedonistische terreur is het adagium van ' Gij zult genieten' Om een of andere rare reden denken veel mensen dat ze dat bereiken door meer geld uit te geven. Er zijn er die denken dat er een evenredig verband is tussen de hoeveelheid geld die je uitgeeft en de hoeveelheid genot die dat oplevert.In bovenstaand geval had onze Schot zijn geld ook gewoon na zijn dood kunnen uitgeven door middel van een testament.

Volgens mij doel je in dit verband op geld uitgeven t.b.v. jezelf. Vakanties, luxe artikelen, etc.
Als geld wegegeven genot op zou leveren zou de wereld er wel eens op vooruit kunnen gaan.
Verkeerde context?