PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali wint Amerikaanse boekenprijs



Marsipulami
12-09-08, 22:11
Hirsi Ali wint Amerikaanse boekenprijs


CLEVELAND - De Nederlandse oud-parlementariër Ayaan Hirsi Ali heeft donderdag in Cleveland de Anisfield-Wolf boekenprijs gewonnen voor haar bestseller ’Mijn Vrijheid’. Omringd door beveiligingsmensen nam zij de prijs in ontvangst.

De Cleveland Stichting, die de Anisfield-Wolf boekenprijs uitreikt, hield de naam van de winnaar tot het laatste moment geheim om het publiek en Hirsi Ali te beschermen. In haar dankwoord sprak de van oorsprong Somalische Hirsi Ali, momenteel werkzaam in Washington, over het eenzame bestaan dat ze lijdt door voortdurend onder bewaking te staan.

In Mijn Vrijheid beschrijft Hirsi Ali hoe ze in Somalië werd onderworpen aan besnijdenis en later een gedwongen huwelijk moest aangaan, waarna ze naar Nederland vluchtte. Ook zegt ze dat sommige takken van de islam tot geweld aansporen en daarom verworpen moeten worden.
svh (ap)

mika
13-09-08, 15:16
goede beslissing van Amerikanen

Flupke.
13-09-08, 15:43
Nu heeft ze die ' vrijheid' bereikt, die bodyguards zijn daar het bewijs van.

Joesoef
13-09-08, 16:59
Ach, Ronald Reagen, George Bush, ook gekozen door Amerikanen. Zegt meer iets over de Amerikanen zelf dan over de verkozenen.

TBB
13-09-08, 17:04
housenigga!

Sallahddin
13-09-08, 18:06
Hirsi Ali wint Amerikaanse boekenprijs


CLEVELAND - De Nederlandse oud-parlementariër Ayaan Hirsi Ali heeft donderdag in Cleveland de Anisfield-Wolf boekenprijs gewonnen voor haar bestseller ’Mijn Vrijheid’. Omringd door beveiligingsmensen nam zij de prijs in ontvangst.

De Cleveland Stichting, die de Anisfield-Wolf boekenprijs uitreikt, hield de naam van de winnaar tot het laatste moment geheim om het publiek en Hirsi Ali te beschermen. In haar dankwoord sprak de van oorsprong Somalische Hirsi Ali, momenteel werkzaam in Washington, over het eenzame bestaan dat ze lijdt door voortdurend onder bewaking te staan.

In Mijn Vrijheid beschrijft Hirsi Ali hoe ze in Somalië werd onderworpen aan besnijdenis en later een gedwongen huwelijk moest aangaan, waarna ze naar Nederland vluchtte. Ook zegt ze dat sommige takken van de islam tot geweld aansporen en daarom verworpen moeten worden.
svh (ap)

Oftewel : "de NLse levend valse vrijheidsbeeld slaat weer toe " ::vingers:

tja, ik raad iedereen aan om deze boek van Hirsi t gaan vergelijken met die van zeer bekend socilaistisch feministe_activiste Egyptisch arts & schrijfster Naoual Saadaoui :

hoofdstukken over eigen ervaringen met vrouwenbesnijdenis & zgn moslim extremisme in beide boeken zijn opvallend "almost a perfect match" , even down to some intimate details:

Hirsi zou schuldig zijn aan plagiaat :

wij moeten niet vergeten dat Hirsi zelfs over haar eigen echt naam , reistraject naar NL als zgn politiek vluchteling ...had gelogen :

zo geloofwaardig zou haar eigen " vrijheid " verhaal ook niet zijn geweest :

ik vind die Naoual Saadaoui wel "prijzen waard" voor diens zeer agressief anti_Islam kruistochten : Hirsi kan niet's aan haar tippen : niet's in de verste verte : intellectueel,ideologisch, filosofisch, moreel .....

Trouwens, wil ik graag weten wat deze "fantastisch intellectueel bagage van Hirsi zou inhouden, behalve die Islambashen dan :

want deze laatste kan ieder idioot :

wat zijn eigenlijk de al dan niet intellectuele,persoonlijke, moreel, ... verdiensten van deze opportunnistisch leugenachtig machiavellistisch vrouw , ex zgn politiek vluchteling ???


P.S.: die new Roman empire =VS , zou het juist niet moeten durven het over vrijheid , mensen rechten ... meer te hebben ,gelet op diens "prestaties" in Irak, Afghanistan, & elders : :kotsen2:

Wat een stelletje hypocrieten bij elkaar ,zeg !

:zwaai:

Orandajin
15-09-08, 01:10
Ach, Ronald Reagen, George Bush, ook gekozen door Amerikanen. Zegt meer iets over de Amerikanen zelf dan over de verkozenen.

Dat het geen Gekke Henkies zijn die zich "Weg met ons!" laten welgevallen, maar opkomen voor hun eigen zaak. Dat zelfhaatpredikanten daar beter een ander land kunnen opzoeken. Gezond land!

Acetone
15-09-08, 08:56
Verbaast me niks.