PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet Amerika maar Turkije heeft het sterkste leger!



PanTuranisme
12-09-08, 22:57
...........

Marsipulami
12-09-08, 23:16
Niet Amerika maar Turkije heeft het sterkste leger!

--------------------------------------------------------------------------------

Nou ik denk niet dat Amerika de sterkste leger ter wereld heeft.
Dat komt meer door hun tecnologische voorsprong en hun economische welvaart. Daardoor kunnen zij een groter leger met geavanceerder wapens betalen.

Maar het Turkse leger heeft denk ik de sterkste grondtroepen. Turkije is een zeer nationalistisch land met een sterk patriottisch volk. Kijk maar naar de Turkse volkslied en turkse maatschappij. ook heeft het turkse leger al meer dan 500 jaar oorlogservaring( het Ottomaanse rijk, Ataturk, de turkse Onafhankelijkheidsoorlog, de verovering van Cyprus).

Ik denk dat turkije het sterkste land in het Midden-Oosten is, sterker nog: ik weet het wel zeker. De Vs en Israel houden turkije altijd te vriend en proberen turkije zo veel mogelijk te verwijderen van haar Arabische buren. Ook word Turkije veel economische hulp gegeven op de voorwaarde dat zij zich afzijdig houd van de palestijnse probleem. wel jammer die stomme turken daar in trappen! Nou, wat vinden jullie hiervan?

Reageer er maar op.


Legers moeten dienen om mensen te doden, minstens de eigen bevolking te onderdrukken. Waarom zou iemand nu trots moeten zijn op het feit dat zijn of haar land een sterk leger heeft ?

Landen met een sterk leger hebben meestal ernstige problemen met hun eigen bevolking of minstens met hun buurlanden.

Landen met een zwak leger slagen er meestal in om de eigen bevolking tevreden te stellen en in vrede te leven met hun buurlanden.

Slinger
12-09-08, 23:50
Niet Amerika maar Turkije heeft het sterkste leger!

--------------------------------------------------------------------------------

Nou ik denk niet dat Amerika de sterkste leger ter wereld heeft.
Dat komt meer door hun tecnologische voorsprong en hun economische welvaart. Daardoor kunnen zij een groter leger met geavanceerder wapens betalen.

Maar het Turkse leger heeft denk ik de sterkste grondtroepen. Turkije is een zeer nationalistisch land met een sterk patriottisch volk. Kijk maar naar de Turkse volkslied en turkse maatschappij. ook heeft het turkse leger al meer dan 500 jaar oorlogservaring( het Ottomaanse rijk, Ataturk, de turkse Onafhankelijkheidsoorlog, de verovering van Cyprus).

Ik denk dat turkije het sterkste land in het Midden-Oosten is, sterker nog: ik weet het wel zeker. De Vs en Israel houden turkije altijd te vriend en proberen turkije zo veel mogelijk te verwijderen van haar Arabische buren. Ook word Turkije veel economische hulp gegeven op de voorwaarde dat zij zich afzijdig houd van de palestijnse probleem. wel jammer die stomme turken daar in trappen! Nou, wat vinden jullie hiervan?

Reageer er maar op.

Ja, een klein landje als Cyprus domineren, dat kunnen ze nog wel, en dat nog maar de helft. Maar, ze hebben de laatste honderden jaren het hele Turkse Rijk verspeeld. En tegenwoordig kunnen ze de Koerden niet eens meer de baas. En die leven militair gezien nog in het stenen tijdperk.

Slinger
13-09-08, 00:03
Legers moeten dienen om mensen te doden, minstens de eigen bevolking te onderdrukken. Waarom zou iemand nu trots moeten zijn op het feit dat zijn of haar land een sterk leger heeft ?

Landen met een sterk leger hebben meestal ernstige problemen met hun eigen bevolking of minstens met hun buurlanden.

Landen met een zwak leger slagen er meestal in om de eigen bevolking tevreden te stellen en in vrede te leven met hun buurlanden.


Nou, dat geldt niet voor België!

Witte78
13-09-08, 07:50
Gezien de gestelde criteria gaat mijn stem naar China.

H.P.Pas
13-09-08, 08:11
Reageer er maar op.

Hoera.

Joesoef
13-09-08, 10:19
Legers zijn uit, knopjes zijn in.

Bofko
13-09-08, 10:25
Panturanisme droomt van een nieuw Ottomaans rijk !

Sterke legers zijn duur en gaan ten koste van de welvaart van de inwoners en ze leveren alleen wat prestige op voor de machthebbers.
De Sovjet-Unie is eraan ten onder gegaan.
Bovendien is Turkije lid van de Nato en is er geen enkele dreiging van buitenaf.

Julien
13-09-08, 11:30
Noord Korea heeft ook 1 van de grootste legers ter wereld..
Dat wil dus niks zeggen.

The_Grand_Wazoo
13-09-08, 14:45
Reageer er maar op.

Ik vind het dolletjes. Knap hoor van die Turken.
Wat ik bovendien opmerkelijk vind is dat jij hebt bewerkstelligd dat ik het voor het eerst met Mars eens ben.

Koala64
13-09-08, 14:53
Nou, wat vinden jullie hiervan?

Reageer er maar op.

Teveel testosteron.

mark61
13-09-08, 15:19
Teveel testosteron.

Emmers vol.

Flupke.
13-09-08, 15:36
Niet Amerika maar Turkije heeft het sterkste leger!


Goed nieuws voor Europa. Na hun aansluiting bij Europa kunnen ze dit continent zonder leger verdedigen.

Sallahddin
13-09-08, 18:32
Foutje, sorry !

Sallahddin
13-09-08, 18:35
Niet Amerika maar Turkije heeft het sterkste leger!

--------------------------------------------------------------------------------

Nou ik denk niet dat Amerika de sterkste leger ter wereld heeft.
Dat komt meer door hun tecnologische voorsprong en hun economische welvaart. Daardoor kunnen zij een groter leger met geavanceerder wapens betalen.

Maar het Turkse leger heeft denk ik de sterkste grondtroepen. Turkije is een zeer nationalistisch land met een sterk patriottisch volk. Kijk maar naar de Turkse volkslied en turkse maatschappij. ook heeft het turkse leger al meer dan 500 jaar oorlogservaring( het Ottomaanse rijk, Ataturk, de turkse Onafhankelijkheidsoorlog, de verovering van Cyprus).

Ik denk dat turkije het sterkste land in het Midden-Oosten is, sterker nog: ik weet het wel zeker. De Vs en Israel houden turkije altijd te vriend en proberen turkije zo veel mogelijk te verwijderen van haar Arabische buren. Ook word Turkije veel economische hulp gegeven op de voorwaarde dat zij zich afzijdig houd van de palestijnse probleem. wel jammer die stomme turken daar in trappen! Nou, wat vinden jullie hiervan?

Reageer er maar op.

:lol: :

fantasies that have got nothing to do with reality :


waaroom had die sterktse leger van je , die arme Kurden niet kunnen verslaan dan ??? :

waaroom durf je het over het leger te hebben terwijl die juist de bron van alle ellende zou zijn in Turkijke : zie de uiterst bloedig gewelddadig geschiedenis van Turkije sinds de komst van die uiterst misdadig vals held Ataturk_joods :

genocides : Armeniers ...

zie hoe deze groot leger van je arme Kurden aan het behandelen is :

u make me wanna puke ! :kotsen2: : thank u very much !


het leger als dictaat , ook met betrekking tot die gemilitariseerd opgelegd secularisme _zgn democratie???? :

het leger als moordmachine met betrekking tot Kurden & ander "zwakker "volkeren :

wat ben je toch een "volmaakt" idioot, zeg :

vergeet ook niet dat het achterlijk "Ottomaans rijk" bijna DE bron van alle ellende was , met betrekking tot de val _ondergang van moslims ...



Wat een hoop patriotistisch irrationneel flauwekul & propaganda :

wake _up; buddy : nationalisme is een zeer versleten achterhaald achterlijk begrip :

om maar te zwijgen over die misleidend patriotisme :

of wil je soms de klok terug zetten??? :

in de zin van : wie is het sterkst _best volk ???


hoe durf je het te hebben over israel terwijl Turkije veel nauwe vriendelijk banden heeft met die uiterst verwerpelijk racistisch apartheidsachtig terroristisch usurpator entiteit ...


Ach...


:zwaai:

mark61
13-09-08, 18:36
Ataturk_joods

Zwager nog niet begraven of de antisemitische onzin begint alweer.

Sallahddin
13-09-08, 18:55
Zwager nog niet begraven of de antisemitische onzin begint alweer.

Life goes on :

Thanks 4 ur condolences by the way : on the other topic :

Luister , had je niet deze link moeten maken tussen deze twee aparte zaken :

hebben er absoluut niets mee te maken :

the death of someone of my family w'd not be a reason for me not to condemn injustice , lies , propaganda ...:

wat is dit voor logica die je hier hanteert :

ik vergeeft het je uit respect voor de doeie groot man : je weet niet wat je zegt :



Tja, da's alles waar je zou willen opletten : vermeende antisemitisme :
heeft absoluut niets te maken met antisemitisme, jongen :

die ataturk die had wel joods wortels : niks mis mee in principe :

but try to imagine a guy like that at the head of a muslim state like Turkey : the ex_Otomman empire to be more precise :

with the historical "love & affection" that jews w'd have had for Islam_muslims ...tja: : even though jews were nowhere better treated than under Islam :

people also say that judaism "revenge" had nothing to do with the "scientific" work of Freud for example :

ur background, personnal trauma's -suffering ... : u carry that with u everywhere u go , man :

try to take a look at the historic measures that ataturk had taken against Islam in Turkey ... with secularism as desguise :

take a look at ur history books , buddy :

what i'm trying to say is :

do not even trust ur history books : as they're mainly written by the winners : the west :

try to dig in even further !

Good luck!

:zwaai:

mark61
14-09-08, 12:57
Life goes on :

Thanks 4 ur condolences by the way : on the other topic :

Luister , had je niet deze link moeten maken tussen deze twee aparte zaken :

hebben er absoluut niets mee te maken :

the death of someone of my family w'd not be a reason for me not to condemn injustice , lies , propaganda ...:

Precies. Dus daarom verklaar je iemand tot 'jood' die dat naar alle waarschijnlijkheid niet is, maar wat erger is: wat zou het uitmaken als hij (genetisch) wel van joodse afkomst is? Hè?

Dan is het een onderkruipsel / boef / ...?

Waar slaaaat dit op?

Sallahddin
14-09-08, 18:24
tamso

ik weet niet waar je heb over heb d bronnen kloppen

YouTube - DIE GESCHICHTE DES TÃœRKEN - THE HISTORY OF TURKS (http://nl.youtube.com/watch?v=VXMqWOO4B-8)
16 Turkse staten , en eerst oorlog tegen kruisvaders begon niet met ottomannen , maar ik zal vanavond op al d vragen beantwoorden

Ga beter terug naar school , jongen : moet je je schamen dat je met zulk flauwekul komt in totaal minachting van de geschiedenis , de realiteit & ander ...

in totaal minachting van Islam gelijkheid_gelijkwaardigfheid van mensen notabene :

als je nou echt moslim bent : dan moet je rekening mee houden met Islam beginselen .....

Ga weg, zeg :

met je achterhaald versleten achterlijk nationalisme, patriotisme , sectarisme, ethnicisme , zelfs racisme , fascisme ....


Islam was/is fel tegen discriminatie of onderscheid tussen mensen op basis van :

sectarisme, ethnicisme, nationalisme, , huidskleur, ras ........


Turkije is in dienst van de VS & israel : in dienst van de NATO ...


die Ataturk grootste vijand van Islam : crimineel vals held :

zie wat die allemaal niet deed tegen Islam als target n: 1 voor hem : : zie die vermeende overwininning van ataturk op de >Engelsen : dat was allemaal in scene gezet :

raadpleeg je eigen geschiedenis om achter te halen wat voor radicaal & uiterst anti_Islam maatregelen joods Ataturk al dan niet had genomen onder secularisme & modernisme dekmantels ............

Do not trust western history books when it comes to muslims & Islam ! : niet in de absoluut zin althans :

de geshiedenis wordt geschreven door de overwinaars : het westen in dit modern geval !

Ach ...ga weg , zeg !

:zwaai:

Wortel
14-09-08, 18:41
Ben benieuwd wat er van die kracht van het Turkse leger overblijft na alle financiële schandalen rond Tayyip Erdogan. En dan hebben we het nog maar niet over de stijl waarmee deze abberaties worden uitgevochten.
:turkije:

Sallahddin
14-09-08, 18:45
PanTuranisme

Als half turk wil ik wel even reageren op je topic.

Ik begin even bij het aller begin,dat de turkse staat werd gecreerd met de komst van de jonge turken onder aanvoering van Attaturk.
Mustafa Kemal Attaturk.
Wie heerste er eeuwenlang over het midden-oosten en kwam zelfs tot aan de grenzen van wenen.
Dat waren de ottomanen.
Vanaf de 12 de eeuw begon het eerdere islamitsche rijk schuren te vertonen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ottomaanse_Rijk

We hebben vanaf de 10 de eeuw de kruisvaarders mee gemaakt,die Jeruzalem wilde bevrijden van het islamitische rijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht

Het was destijds een strijd tussen de byzantijnen en de moslims geweest om dat stuk gebied in het Midden oosten.
De Byzantijnen zitten al heel lang in het midden-oosten,alleen met de komst van de turken kwam daar verandering in.
Wat zijn turken oorspronkelijk.
Dat zijn/waren mongoolse nomaden die in het anatolie neerstreken en zich daar vestigde.
Het vroegere turkije dus.

De laatste kruistocht was die in 1200.
Toen werd de kruisvaarders verslagen door de armenische koerd saladin.
Daarna greep de turken de macht.
Zij veroverde grote gebieden in noord-afrika,het midden-oosten,grote delen van zuid europa.
Zelfs in spanje zaten ze.
Toen werden ze de moren genoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren

Deze groep kwam uit noord-afrika.
Ook azie werd over genomen door de moslims.

Dit is even een voorgeschiedenis.
Waarom werden de ottomanen verslagen.
Zionisten en de stichters van het zionistische bolwerk,wilde altijd al het israel terug hebben.
Dat idee onstond rond de 18 de eeuw sterk.
Onder leiding van de Rotshilds emigreerde er weer mensen uit europa na israel.
Rond 1840 verhuizde er veel daar na toe die de bijbel/joodse traditie in ere wilde houden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl

Theodore herzl was een van de grondleggers van het zionisme onder de Rotshilds.
Die werd na de sultan van de ottomanen gestuurd om het palastina te kopen.
Dat was voor het jaar 1900.
Toen de Sultan dat weigerde,om het land te verkopen aan de zionisten ze een coup aan het voor bereiden waren.

Dit is een complot wat zelfs in europa en Rusland afspeelde.
vanaf 1800 wilde de Rotschids met zijn steenrijke elite de carnegie groep,al wereldwijd heersen.
De VS was al onder hun controle.
Frankrijk was economisch al onder controle van de Rotshilds elite.
Engeland ook.
Zij wilde alle monarchieen verslaan.
Ook de duitse keizer moest nog verslagen worden.
Veel zionisten woonde destijds in duitsland.
De Rotshilds komt ook uit het Weimar gebied wat van de duitse keizer was.
De Franse/duitse oorlog liep op niets uit.
Duitsland was te sterk.
Ook de russische tsaren zaten de Rotshilds dwars.
De Rotshilds wilde ook de sovjet unie overnemen en er een internationaal bankwezen instaleren.
WO1 was dus een wereldoorlog,wat zich tussen de ottomanen en de duitsers afspeelde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoorlog

Op wikipedia staan wel datums en dergelijke,maar zeker niet de waarheid.
De Duitsers streden samen met de ottomanen tegen de geallieerden.
Dat waren de Engelse,fransen en Russen.
Duitsland had in 1916 oorspronkelijk al gewonnen.

Hoor de speech van Benjamin Freedman over wo1.

http://www.benjaminfreedman.net/

In turkije was de strijd gaande tussen de Russen en de britten.
Aan het noord-oostfront de russen,samen met de armeense koerden.
In het midden-oosten de britten.

http://www.armenie.nl/

De armeense kwestie en het waarom.

De ottomanen waren eigenlijk al aan het afzwakken door de corruptie.
Men noemde het een reus op lemen voeten.
Rusland was al deels in handen van de zionistische handlangers,en de britten ook met de fransen.
In Turkije onstond de jonge turken.
Onder aanvoering van Attaturk.
Hij kwam oorspronkelijk uit griekenland en was een krypto-jood.
Wat is een krypto-jood.
Een zogenaamde moslim,wat de kabbalah in het geheim hanteerd.
De jonge turken dus werden gefinancierd door de zionisten om het ottomaanse rijk aan te vallen en over te nemen.
Rusland sloot een pact met de armeniers,om vanuit het noord-oosten het turkse rijk aan te vallen.
De armeniers waren de eerste die de turken aan vielen.
De jonge turken wisten de sultan van zijn troon te werpen,en namen de macht over.
Daarop werd de hulp van de armeniers en de russen overbodig.
De russen trokken zich terug,en lieten de armeniers achter.
Daarop nam attaturk wraak op de armeniers,door ze te laten verhuizen en waar dus de genocide na vernoemd is.

Wat gebeurde er na de val van het ottomaanse rijk.
Het werd in stukken gehakt.
De fransen kregen libanon en syrie.
De britten palastina,Irak en Iran,enz en enz.
Attaturk kreeg het huidige Turkije.
En vormde het tot een westerse maatschappij om.
Iedereen meost westerse kleding dragen.
De Koran werd vertaalt in het latijns.
En de islam werd gescheiden van de staat.
Omdat dus Attaturk geen echte moslim was,maar een krypto-jood.
Het was ook een dictator.
En een handlanger van het zionisme.

Nu je vraag dus of turkije het sterkste leger is.
Natuurlijk niet.
Turkije is nog steeds van de zionisten.
Een reguliere staat,waar de islam verboden is.
Zie de laatste rel maar met de AK partij.
Waarin dus de staat de AK partij wilde verbieden,omdat het een islamitische staat is en wil blijven.
Ook staan er in Turkije vele VS posten met vliegtuigen en legeronderdelen.
Turkije heeft ook kernbommen van de VS op zijn grond gebied.
Als Turkije ooit de VS/israel wil dwarsbomen,de VS/israel gewoon die kernbommen op het land afwerpt.
Niet dat dat zal gebeuren.
Turkije is een vazalstaatje van de zionisten.
De VS is ook een vazalstaatje van de zionisten.
Israel bepaalt wat de VS doet.
De media kan zoveel vertellen,maar als Israel de VS iets vraagt,dat Israel het eist.
Niks vragen.
Opeisen.
Ook europa is een vazalstaatje geworden van de zionisten.
Het zijn corperatie's geworden,zonder zelfbeschikking.
Het zijn allemaal marionetten aan een touwtje,wat de beste plaatsen wil beschikken.
Turkije danst niet geheel na de pijpen van de zionisten,om hun eigen bevolking gerust te stellen.
Daarom deden ze ook niet mee met de Iraakse oorlog.
Maar als het gaat om eigenbelang,ze zelf wel kunnen optreden.
Zie de PKK/koerdische conflict maar in het oosten van turkije.
De PKK/koerden zijn geen vrienden van de zionisten.
Ze zijn de armenische aanval destijds in 1200 niet vergeten op de kruisvaarders.
Daarom was dat conflict geen probleem voor zowel de zionisten niet als de VS.

En vele moslims in het midden-oosten weten dit.
Dat hun landen colloboreren met Israel en de VS.

Als Iran word aangevallen de vlam in de pan schiet.
De vraag is of ze de moslims dan in bewang kunnen houden is het tweeede.
Irak was anders.
Irak was al een vazalstaatje van het westen.
En daar zitten meerdere groepering,dan in Iran.
Iran is 1 en echt islamistisch.
Dankzij de Iraanse revolutie in 1979.

ok, ik ben min of meer op de hoogte van de geschiedenis :

maar feit is :

do not trust western history books especially when it comes to muslims & Islam : die wikipedia al niet dus :

de geschiedenis wordt her_ gechreven door de overwinaars : het westen in dit geval :

het westen is schuldig aan veel gescheidsvervalsing , leugens , desinfo, propaganda ... jegens Islam _moslims & diens geschiedenis :

de grootschalig systematisch structureel methodisch westerse geschiedsvervalsing met betrekking tot de geschiedenis van Islam_moslims kent diens weerga absoluut niet :

Ottoman Sultan Abdel Hamid bijv. was 1 van de weinig integer eerlijk fatsoenlijk rechtvaardig ... leiders van het heel Ottomaans rijk :

juist omdat die weigerde palestina aan de joden te geven : groot historisch verdienste voor de man :

werd juist deze goed Sultan helemaal zwart gemaaktt in de westerse geschiedenis boeken onder invloed van die verwerpelijk zionisten :

Harun Al Rashid : Sultan van Al Abassiden : werd in "duizend & 1 nachten" geportreteerd als een soort sexueel pervers bloeddorstig psychopaat :

terwijl de echt Harun een zeer vroom integer eerlijk Sultan was :

de waabbisten _salafisten beweging in de loop van de 18 ste eeuw was juist een moslim klokkenluider tegen de achterlijkheid, onwetendheid , ...van moslims toen om die wakker te schuden_maken :

Mohammed Abdel Wahab wilde juist Islam zuiveren van al die Islam_vreemd gebruiken , tradities, bijgeloof , van al die cultureel invloeden , onwetendheid, achterlijkheid ...

dat was juist een doorn in het oog van kruisvaarder westen & diens imperialistrisch ambities , vandaar dat deze nobel beweging zwart werd gemaakt & gedemoniseerd ...


Ach... we gotta increase the awarness of the new muslim generations in relation to their history & heritage :

against the sophisticated propaganda machine of the west :

www.muslimheritage.com www.islamicity.com (American muslims site ) www.islamonline.net (British muslims !)


Mabrouk ramadan : gezegend Ramadan : in geval je een moslim zou zijn !

:zwaai:

:zwaai:

Sallahddin
14-09-08, 18:51
Ben benieuwd wat er van die kracht van het Turkse leger overblijft na alle financiële schandalen rond Tayyip Erdogan. En dan hebben we het nog maar niet over de stijl waarmee deze abberaties worden uitgevochten.
:turkije:

tja, de westerse aanval _accusaties gaan altijd richting integer moslim leiders :

4 begrijpelijke redenen dan :

secularisten & atheisten in Turkije zijn dus allemaal per definitie lieverdjes_angels !!!! :engel:

kan je staffen wat je onterecht zei over Erdogan ??? : :tover:

ach...

:zwaai:

super ick
14-09-08, 21:14
integer moslim leiders :



Noem mij er 1

super ick
15-09-08, 08:44
:auw::auw::auw: achterlijke sukkel jij bent ontwetend als jij een slimme
marokkaan was zou je ten eertse respect voor ottomanen hebben idioot

ga maar stuk van binnen brand :hihi:Turkije is 1 vande machtigste land ter wereld idioot geen 1 land zou door zijn hoofd halen om Turkije aan te vallen ,


PASA MUSTAFA KEMAL ATATURK :cool:

YouTube - mustafa kemal atatürk dünyanın en büyük siyasi lideridir (http://nl.youtube.com/watch?v=qfQuTrSAxjM) :vingers::hihi:

Waarom ben je gestopt met je medicatie?

naam
15-09-08, 11:51
great Turkey free dom for 250 million Turkish people all over Turkey
YouTube - Turan by Duru Creatives© (http://nl.youtube.com/watch?v=0Km8YFHnB3w)
TURANIAN LAND NIEUW TURKISK EMPIRE:hihi::duim:

Woon je in Turkije?

H.P.Pas
15-09-08, 11:52
Woon je in Turkije?

In een buitenwijk van het NEW TURKISH EMPIRE.

naam
15-09-08, 11:58
In een buitenwijk van het NEW TURKISH EMPIRE.


Vandaar dat je hier overal turkse pizza's kan kopen. :verward:

Soldim
15-09-08, 12:51
geen 1 land zou door zijn hoofd halen om Turkije aan te vallen


Sterker nog, de meeste landen zouden Turkije niet willen hebben, al werd het aangeboden!

Slinger
15-09-08, 15:57
:hihi:jij bent sukkel wat ben je marokkaan of koerd :hihi:
genocides : Armeniers is niks meer dan een groot leug

YouTube - ARMENIA DECLINED TURKISH PRIME MINISTER'S SUGGESTION (http://nl.youtube.com/watch?v=X7nWPQO94E8)

Nou Sallah, even een paar correcties: Atatürk was geen Jood, maar dat is van geen enkel belang. Je weet toch wel dat in de wereldgeschiedenis een strijd bezig is tussen ideeën. Van welk 'ras' de diverse acteurs zijn doet niet terzake. Hiervoor kan ik me ook beroepen op jouw eigen geloof, want ook met betrekking tot het belijden van de islam wordt geen onderscheid gemaakt tussen 'rassen' en volken, als ik me niet vergis.
Dan nog even over Atatürk: Ik denk dat Atatürk het beste is wat Turkije is overkomen, want hij heeft de staatsinstellingen van het land weggesleept uit de middeleeuwese achterlijkheid en opgeheven naar westerse standaarden. Wat de Armeense genocide betreft: deze heeft plaatsgevonden voordat Atatürk aan de macht kwam. Hij kan daar dus niet voor verantwoordeliijk worden gesteld.

Slinger
15-09-08, 16:42
Slinger

Je kan ze wel van achterlijkheid beschuldigen,maar het waren de ottomanen die de geneeskunde bracht in europa.
Ik meen ook de kunst.
En in die tijd waren ze veel verder vooruit dan de europeanen.
Elk imperium zal instorten.
Of het nu de romeinen waren,het napoleonse rijk,de dhenjiz Khan,Briste rijk,nu de VS.
Allemaal gaan ze eens ten onder.

De enigste reden waardoor het ottomaanse rijk ten onder ging was de corruptie.
De Graaiers die niet willen delen,en ervoor zorgt dat het verzwakt.

Ook europa zal vandaag of morgen ten onder gaan.


Azie zal die rol gaan overnemen.
De tekenenen hangen al aan de muur,dat azie de boel zal overnemen.
Over een eeuw of zo,zal er weer iets anders opstaan.

Nou, ik heb het niet over de Turken hoor, maar wel over hun staatsinstellingen in de negentiende eeuw, waardoor het land niet meer kon concurreren met de Europese machten en het grondgebied steeds meer afbrokkelde. Het is een feit dat Atatürk er een moderne, seculiere staat van heeft gemaakt, waardoor het de twintigste eeuw kon ingaan.
Wat de opkomst en ondergang betreft, daar heb je gelijk aan, maar bedenk wel dat veel rijken om en nabij de 1000 jaar hebben bestaan, sommigen ook veel langer. Zo bezien staan we nog maar aan het begin van de westerse dominantie.

Wortel
15-09-08, 16:58
tja, de westerse aanval _accusaties gaan altijd richting integer moslim leiders :

4 begrijpelijke redenen dan :

secularisten & atheisten in Turkije zijn dus allemaal per definitie lieverdjes_angels !!!!

kan je staffen wat je onterecht zei over Erdogan ??? :

POLI GAZETTE
Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan continued his war on the media on Friday and Saturday by lashing out at media mogul Aydın Doğan. During his party’s meeting in Istanbul on Saturday Erdoğan made clear that he was not willing to take a step back and to restore peace between the two powerful fighting camps.

Erdoğan claimed Doğan had written him a letter recently in which the latter wrote he had two hats: “one as a media mogul, one as a businessman.”

“You are not going receive a positive response to any unfair demand Mr. Aydın Doğan,” Erdoğan replied during his speech.

Erdoğan also said he would tell the Turkish people September 13 why Doğan’s networks and newspapers had reported so extensively about the Deniz Feneri scandal - a corruption case in Germany to which Erdoğan is reportedly linked.

It was not to be. The Turkish Prime Minister did not explain anything. Instead he simply continued to threaten Doğan and any other journalist who dared cover an issue Erdoğan did not want covered.

Doğan and Erdoğan were allies for several years. They have broken completely with each other in recent months - their battle seem to be more about power and influence than about corruption and bias.

Hier nog wat boeiende artikelen met uitgebreide achtergrondinfo. Voor de doorbijters.
http://www.meforum.org/article/1968

http://www.todayszaman.com/tz-web/detaylar.do?load=detay&link=152579&bolum=106

Sallahddin
15-09-08, 17:44
:auw::auw::auw: achterlijke sukkel jij bent ontwetend als jij een slimme
marokkaan was zou je ten eertse respect voor ottomanen hebben idioot

ga maar stuk van binnen brand :hihi:Turkije is 1 vande machtigste land ter wereld idioot geen 1 land zou door zijn hoofd halen om Turkije aan te vallen ,


PASA MUSTAFA KEMAL ATATURK :cool:

YouTube - mustafa kemal atatürk dünyanın en büyük siyasi lideridir (http://nl.youtube.com/watch?v=qfQuTrSAxjM) :vingers::hihi:

:lol: :

dat bedoel ik nou precies ! : zo nationalistisch geschiedenis & ander dom als wat !

:zwaai:

Sallahddin
15-09-08, 17:47
En Zo Ziet Nieuw Turkse Unie Eruit Idereen Denkt Dat Turkije Bij Europa Wilt Horen:hihi::hihi:


TITKISH UNIE ....
YouTube - Turan (http://nl.youtube.com/watch?v=t27Jko-Q48w) TURANIAN LAND

zielig gebrainwashed mentaal geconditioneerd achterlijk jongen ! jammer !:

da's geen gescheld = slechts een constatering = deductieve logica !

:zwaai:

Sallahddin
15-09-08, 17:58
great Turkey free dom for 250 million Turkish people all over Turkey
YouTube - Turan by Duru Creatives© (http://nl.youtube.com/watch?v=0Km8YFHnB3w)
TURANIAN LAND NIEUW TURKISK EMPIRE:hihi::duim:


Je kan beter deze nationalistisch racistisch sectarisch ethnisch ...flauwekul ergens anders gaan verkondigen :

hoort hier absoluut niet thuis :

wij hadden al nog onze eigen nationalistisch & ethnish ... gruwelijkheden gehad :

wij zitten niet op je te wachten met je achterlijk propaganda :

je kan de klok niet terug zetten , achterlijk loser die je bent maar weer :

nationalisme & de bovenstaand rest is nogmaals een versleten achterhaald achterlijk begrip :

zie wat dat al dan niet voor ellende in de wereld had veroorzaakt , die achterlijk nationalisme ,racisme, ethnicisme ...:

beginnend met nazisme, fascisme, & de rest :

Rwanda : ethnisch massacres : hutu's & Tutsi's :

Bosnia herzegovina & ex_Joegoslavia ....


Ach...ga maar fietsen :

het is me wel duidelijk waaroom die arme Kurden geen humaan behandeling van Turkije zouden krijgen !

en dit verwerpelijk achterlijk propaganda die wel zeer in strijd zou zijn met Islam geest, natuur, beginselen.... deze propaganda doe je in Ramadan ook nog he :

way to go , buddy !

congratulations !

:zwaai:

Sallahddin
15-09-08, 18:05
tamso half Turk jij mag de Geschiedenis van Turkije beter leren ,,
ten eerste saladin eyubi was geen koerd maar Turkmeen:blij:

Salahddin was wel Koerd , achterlijk propagandist die je bent maar weer :

ga maar terug naar school :

doet er niet toe eigenlijk waar die groot held_Salahddin vandaan zou komen : Islam maakt geen onderscheid tussen mensen op basis van :

nationaliteit , ras, huidskleur , ethnisch afkomst ...

P.S.: je bewijst Turken een heel slecht dienst hier :

je bevestigt Europees angsten, bezwaren ...tegen het intreden van Turkije in de EG !!! :

congratulations silly stupid loser !

:zwaai:

Sallahddin
15-09-08, 18:07
great Turkey free dom for 250 million Turkish people all over Turkey
YouTube - Turan by Duru Creatives© (http://nl.youtube.com/watch?v=0Km8YFHnB3w)
TURANIAN LAND NIEUW TURKISK EMPIRE:hihi::duim:

free dom he : :lol:

:zwaai:

Sallahddin
15-09-08, 18:39
Nou Sallah, even een paar correcties: Atatürk was geen Jood, maar dat is van geen enkel belang. Je weet toch wel dat in de wereldgeschiedenis een strijd bezig is tussen ideeën. Van welk 'ras' de diverse acteurs zijn doet niet terzake. Hiervoor kan ik me ook beroepen op jouw eigen geloof, want ook met betrekking tot het belijden van de islam wordt geen onderscheid gemaakt tussen 'rassen' en volken, als ik me niet vergis.
Dan nog even over Atatürk: Ik denk dat Atatürk het beste is wat Turkije is overkomen, want hij heeft de staatsinstellingen van het land weggesleept uit de middeleeuwese achterlijkheid en opgeheven naar westerse standaarden. Wat de Armeense genocide betreft: deze heeft plaatsgevonden voordat Atatürk aan de macht kwam. Hij kan daar dus niet voor verantwoordeliijk worden gesteld.

Kijk , Slinger : ik zei : ataturk misdadig vals held had wel joods wortels : ik zei daarna : niks mis mee met die joods wortels dan in principe :

je moet de nuances wel opmerken : anders wordt het een zootje :

Ataturk's jewish background was wel bewust of onbewust aan het werk toen die de macht in handen kreeg : kan niet anders : vooraal met betrekking tot Islam :

zie de uiterst radicaal repressieve misdadig ...maaatregelen tegen Islam in Turkije in de tijd van die ataturk :

daar ging het echt niet zacht aan toe , integendeel zelfs :

waaroom zo'n fanatiek crimineel approach dan als die ataturk niet gedreven werd door diens eigen haat tegen Islam ???

vergeet niet dat zionisten trachtten palestina te kopen van Otthomaans Sultan Abdel Hamid : maar die had geweigerd , zeggend dat het aan moslims toebehoort die palestina :

vandaar dat juist deze integer vroom Sultan zeer zwart & gedemoniseerd werd gemaakt door het westen onder invloed van die verwerpelijk zionisten :

joden hadden niet altijd fijne herrineringnen aan die achterlijk Ottomaans rijk , dus !



Ik gan je nog verder verbazen, Slinger :

neem nou Freud , die was een wetenschapper zou je zeggen :

diens joods achtergrond zou geen enkel rol hadden gespeeld in diens psychologie_wetenschappelijk werk : :

maar vergeet niet dat psychologie maar een pseudo_wetenschap is , integenstelling tot exacte wetenschappen (Einstein was wel joods : maar diens achtegrond zou op geen enkel manier invloed hadden gehad op diens werk !) :

deze Freud's psychologie die was gebaseerd op zelfverzonnen mythen & fabeltjes + Griekse mythen ... die als "wetenschappelijk waarheden" werden genomen " :

Freud was maar een mens , een joods die de indvidueel , in groepsverband & al die historisch joods traumas , lijden , pijn , onderdrukking ...met zich mee droeg :

je weet hoe pijnlijke & traumatisch ervaringnen het gedrag van mensen zouden conditionneren & bijsturen , bewust of onbewust :

het is een feit in de psychologie dat misbruikte _mishandeld mensen op hun beurt misbruikers worden, tenzij die zich aan de nodige psychotherapy zouden onderwerpen om al die pijn , traumas ..te kunnen verwerken ....

geldt voor individuen maar dat zou ook voor volkeren kunnen gelden :

zie hoe voormalig nazi-slachtoffers : joden : israel: op hun beurt anderen : palestijnen in dit geval , op een nazi_manier al dan niet aan het behandelen zijn ...

:

that's what israel thinks anyway :

voordat wij gaan verdwalen :

die traumas, ... conditionneren het gedrag van de slachtoffer dus :

onder ander door het zoeken naar een soort "revenge" : joods uiterst geraffineerd [B]historisch moreel , geestelijk ,mentaal, intellectueel, filosofisch ...revenge : op middle_eeuws christelijk Europa ...

i do not pretend u'd understand what i'm trying to say : it w'd take more than this to convince u ! i know :


anyway : Ataturk was slechts een marionnette in handen van het westen om af te rekenen met het moslim _Khalifat : de ruggraat van Islam :

bijv. ataturk vermeende overwining tegen de Engelsen was in scene gezet om ataturk van die status held te voorzien ,onder ander :


veel Turken trappen er nog steeds in in al deze westerse vals held buisiness :

zie hoe de nieuw Turk gek hier al dan niet aan het verkondigen is !

Take care !


:zwaai:

Joesoef
15-09-08, 18:46
Dat jullie zo serieus kunnen blijven in zo een onzin post van mps-je nummer zoveel.

Sallahddin
15-09-08, 18:56
Nou, ik heb het niet over de Turken hoor, maar wel over hun staatsinstellingen in de negentiende eeuw, waardoor het land niet meer kon concurreren met de Europese machten en het grondgebied steeds meer afbrokkelde. Het is een feit dat Atatürk er een moderne, seculiere staat van heeft gemaakt, waardoor het de twintigste eeuw kon ingaan.
Wat de opkomst en ondergang betreft, daar heb je gelijk aan, maar bedenk wel dat veel rijken om en nabij de 1000 jaar hebben bestaan, sommigen ook veel langer. Zo bezien staan we nog maar aan het begin van de westerse dominantie.

jaja , Slinger : westerse dominatie is inderdaad niet eeuwig ; da's 1 :

westerse klokkenluiders slaan al alarm :

westerse ondergang is nabij : maar goed :



2 : denk je echt dat het westen die misdadig Ataturk had geholpen , een held van gemaakt , die had voorzien van valse fake overwinningnen ....dat allemaal voor de "blauwe ogen" van moslim _Turkije om deze laatste te helpen de twintigste eeuw binnen te treden ??? :

dat geloof je zelf niet ,vriend :

wie houd je voor de gek dan met deze naieve geschiedsvervalsing ???

waaroom zou het vijand nummer 1 van Islam toen , nu & altijd = het westen ( da's een feit ,sorry !) moslims _Islam helpen onder de dekmantel van secularisme of wat dan ook ???

wat een zeer altruistisch westen, zeg ??? :lol:

neo_imperialisme van de VS gebruikt dezeldfde leugens _flauwekul :

zie Irak, Afghanistan ...

het westen werd voornamelijk gedreven door diens eigen selfish interests & kronisch haat_ziekte tegen Islam ...deze Islam die een zeer serieus concurrerend obstakel voor het westen zou zijn :

da's deze Islam als zodanig die de rug van deze westen zal breken, reken er mar op !

zal ik maar verder niet op ingaan !

word ik echt ziek van dit allemal :

propagnada & contra _propaganda van beide zijden :

zie de geschiedenis van westerse imperialisme wereld wijd dan , then u'd understand what i mean !


Have a nice evening !

:zwaai:

Slinger
15-09-08, 19:13
jaja , Slinger : westerse dominatie is inderdaad niet eeuwig ; da's 1 :

westerse klokkenluiders slaan al alarm :

westerse ondergang is nabij : maar goed :



2 : denk je echt dat het westen die misdadig Ataturk had geholpen , een held van gemaakt , die had voorzien van valse fake overwinningnen ....dat allemaal voor de "blauwe ogen" van moslim _Turkije om deze laatste te helpen de twintigste eeuw binnen te treden ??? :

dat geloof je zelf niet ,vriend :

wie houd je voor de gek dan met deze naieve geschiedsvervalsing ???

waaroom zou het vijand nummer 1 van Islam toen , nu & altijd = het westen ( da's een feit ,sorry !) moslims _Islam helpen onder de dekmantel van secularisme of wat dan ook ???

wat een zeer altruistisch westen, zeg ??? :lol:

neo_imperialisme van de VS gebruikt dezeldfde leugens _flauwekul :

zie Irak, Afghanistan ...

het westen werd voornamelijk gedreven door diens eigen selfish interests & kronisch haat_ziekte tegen Islam ...deze Islam die een zeer serieus concurrerend obstakel voor het westen zou zijn :

da's deze Islam als zodanig die de rug van deze westen zal breken, reken er mar op !

zal ik maar verder niet op ingaan !

word ik echt ziek van dit allemal :

propagnada & contra _propaganda van beide zijden :

zie de geschiedenis van westerse imperialisme wereld wijd dan , then u'd understand what i mean !


Have a nice evening !

:zwaai:


Leuke samenzweringstheorie, maar natuurlijk onbewijsbaar.

Wat de westerse dominantie betreft, ik denk dat daar nooit een einde aan zal komen. Het belangrijkste is namelijk niet zo zeer de militaire dominantie, maar wel de dominantie van ideeën over staatsvorming en samenleving, die in een proces van een kleine 3000 jaar gevormd zijn. Deze ideeën hebben de wereld blijvend veranderd en hervormd, zoals in (om op ons onderwerp terug te komen) Turkije. Wat voor machten in de toekomst ook op zullen staan, ze zullen er nooit onderuit kunnen om de westerse politieke filosofie te implementeren, zoals ook in Turkije gebeurd is.

super ick
16-09-08, 09:37
Dat jullie zo serieus kunnen blijven in zo een onzin post van mps-je nummer zoveel.

Toerkaai is goet!:ninja2::ninja2:

mark61
16-09-08, 10:02
Dat jullie zo serieus kunnen blijven in zo een onzin post van mps-je nummer zoveel.

Die 'jullie' is dan ook een duidelijk soort volk. Wat dat mps ermee van doen heeft snap ik niet. Je hoeft geen mps te zijn om uit je nek te kletsen.

super ick
16-09-08, 14:50
Die 'jullie' is dan ook een duidelijk soort volk. Wat dat mps ermee van doen heeft snap ik niet. Je hoeft geen mps te zijn om uit je nek te kletsen.

Zoals ook niet alle eikels in een boom hangen?

Daluurman
16-09-08, 15:26
Niet Amerika maar Turkije heeft het sterkste leger!

--------------------------------------------------------------------------------

Nou ik denk niet dat Amerika de sterkste leger ter wereld heeft.
Dat komt meer door hun tecnologische voorsprong en hun economische welvaart. Daardoor kunnen zij een groter leger met geavanceerder wapens betalen.

Maar het Turkse leger heeft denk ik de sterkste grondtroepen. Turkije is een zeer nationalistisch land met een sterk patriottisch volk. Kijk maar naar de Turkse volkslied en turkse maatschappij. ook heeft het turkse leger al meer dan 500 jaar oorlogservaring( het Ottomaanse rijk, Ataturk, de turkse Onafhankelijkheidsoorlog, de verovering van Cyprus).

Ik denk dat turkije het sterkste land in het Midden-Oosten is, sterker nog: ik weet het wel zeker. De Vs en Israel houden turkije altijd te vriend en proberen turkije zo veel mogelijk te verwijderen van haar Arabische buren. Ook word Turkije veel economische hulp gegeven op de voorwaarde dat zij zich afzijdig houd van de palestijnse probleem. wel jammer die stomme turken daar in trappen! Nou, wat vinden jullie hiervan?

Reageer er maar op.

Turkse soldaten zijn echte kerels, echte moordenaars. Vraag maar aan de Armeniers en Koerden.

The_Grand_Wazoo
16-09-08, 16:15
domme reacties allemaal ik vroeg welke land heeft sterkste leger acherlijke idiooten ..

daluurman echte moordenaars zijn armeniers uhu hou koerden er buiten ( koerden ) acherlijke idioot ga maar een keer naar turkije waar koerden wonnen en scheld turkse soldaten uit kijk wat ze met je gaan doen snotneus beter je kond houden ..

He, waarom is Turkije eigenlijk zo'n achterlijk land?
Eerst laten zij zich naaien door zo'n Atatturk, waar ze dan ook overal stomzinnige beelden van neerzetten. Dan lukt het ze niet eens om meer dan de helft van Cyprus in te pikken, dan hebben zij Griekse hulp nodig om te helpen bij een aardbeving, vervolgens valt er het ene openbare gebouw na het andere in elkaar. De treinen zijn zo slecht dat je wel met bussen moet rijden en de politie moet de burgers eerst half lens slaan en stroomstokken anaal inbrengen om een beetje gezag af te dwingen.

Gewoon nieuwsgierig.:blij:
No hard feelings:handbang:

Slinger
16-09-08, 16:33
domme reacties allemaal ik vroeg welke land heeft sterkste leger acherlijke idiooten ..

daluurman echte moordenaars zijn armeniers uhu hou koerden er buiten ( koerden ) acherlijke idioot ga maar een keer naar turkije waar koerden wonnen en scheld turkse soldaten uit kijk wat ze met je gaan doen snotneus beter je kond houden ..

Ja Koerdische burgers terroriseren, dat kunnen de Turkse soldaatjes wel. In de jaren '90 hebben ze dat ook gedaan. Hele dorpen van de kaart geveegd.
Als ze het moeten opnemen tegen Koerdische strijders is het een ander verhaal. Dan laten ze een bruin spoor achter.

Slinger
16-09-08, 16:44
jij hebt het over pkk en koerden in Turkije zijn geen aanhangers van pkk dat zijn meestal ermniers en yazidi koerden uit armania :hihi: als je niks weet zwijg dan


Toch is er nog maar iets meer dan een tiental jaren geleden in Oost-Turkije een complete burgeroorlog gevoerd. Tegen de PKK inderdaad, waarbij het Turkse leger vooral tegen de burgerbevolking uit die streek grote successen heeft behaald. Weet je dat niet?

Slinger
16-09-08, 16:46
muahahahhahahhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaa :hihi: w8 maar wanneer Turken europa veroveren:hihi::hihi:

Dat hebben ze al eens geprobeerd hoor. Er is alleen nog maar een klein stukje aan de Bosporus over.

Joesoef
16-09-08, 17:18
Die 'jullie' is dan ook een duidelijk soort volk. Wat dat mps ermee van doen heeft snap ik niet. Je hoeft geen mps te zijn om uit je nek te kletsen.

De blaadjes vallen van de bomen en 'plots' komen er nieuwe prikkers die op het manische af onzin stellingen gaan prikken en verdedigen.

mark61
16-09-08, 17:20
De blaadjes vallen van de bomen en 'plots' komen er nieuwe prikkers die op het manische af onzin stellingen gaan prikken en verdedigen.

Voor Turken is dat heel normaal hoor :hihi: Das echt geen indvidueel mps-geval.

Sallahddin
16-09-08, 17:54
He, waarom is Turkije eigenlijk zo'n achterlijk land?
Eerst laten zij zich naaien door zo'n Atatturk, waar ze dan ook overal stomzinnige beelden van neerzetten. Dan lukt het ze niet eens om meer dan de helft van Cyprus in te pikken, dan hebben zij Griekse hulp nodig om te helpen bij een aardbeving, vervolgens valt er het ene openbare gebouw na het andere in elkaar. De treinen zijn zo slecht dat je wel met bussen moet rijden en de politie moet de burgers eerst half lens slaan en stroomstokken anaal inbrengen om een beetje gezag af te dwingen.

Gewoon nieuwsgierig.:blij:
No hard feelings:handbang:

Idioot nieuw gek prikker met een zeer idioot topic :

deze prikker bewijst Turken een heel slecht dienst nogmaals & zou de Europees bezwaren, angsten ...tegen het intreden van Turkije in de EU alleen maar bevestigen :

Wicked wicked Wazoo !!! :lol: :fpetaf:

zachtjes aan toe gaan ,anders zou onze Turkse broeder helemaal ontploffen :

wij hebben geen zin om al diens mess te gaan schoonmaken hoor :


PS.: ik ben het met je ééns, anders bijna nooit ! :lol: :

vooraal die gedeelte met betrekking tot die overdreven out of time belachelijk Ataturk persoon_cultus : hoe kan dat in een zgn democratie plaatsvinden is voor mij een totaal raadsel : :tover:

:zwaai:

Sallahddin
16-09-08, 18:05
Leuke samenzweringstheorie, maar natuurlijk onbewijsbaar.

Wat de westerse dominantie betreft, ik denk dat daar nooit een einde aan zal komen. Het belangrijkste is namelijk niet zo zeer de militaire dominantie, maar wel de dominantie van ideeën over staatsvorming en samenleving, die in een proces van een kleine 3000 jaar gevormd zijn. Deze ideeën hebben de wereld blijvend veranderd en hervormd, zoals in (om op ons onderwerp terug te komen) Turkije. Wat voor machten in de toekomst ook op zullen staan, ze zullen er nooit onderuit kunnen om de westerse politieke filosofie te implementeren, zoals ook in Turkije gebeurd is.

Hi , Slinger :

dit is een soort "twillight zone" bizaar discusssie op deze idioot topic : :lol: :

let's stay friends , ok : Thanks 4 ur condolences by the way : appreciate that :

verder is alles kits met je ??? : geniet je nog een beetje van die boek over Freud ??? :



Complottheorieen bestaan er wel, dear friend :daar zijn tegenwoordig geheim inlichtingnen & ander voor : zie de geschiedenis intrigues .....& recentelijk de cold war , ... de onopgelost moord op kennedy ... CIA , Mossad ...geheim operaties ... :

zie de uiterst geraffineerd gefabriceerd strijd tussen Islam & het westen :

zie de 9_11 mystery ...

zie... zie ...

zie wat er allemaal al dan niet gebeurt in deze eeuw van de leugen , propagada, desinfo, ...bij uitstek !

Dominatie van westerse ideen qua ...??? : waaroom wil je niet luisteren naar al die al dan niet westerse klokkenluiders die al alarm zouden slaan ??? , inclusief Bertrand Russell & ander prominent westerse denkers , filosofen, wetenschappers ,... dat westerse seculaire denken zou stuiten op fundamenteel impassen_dilemmas : qua visie van de mens, de wereld, het leven ... qua nieuw idee van vooruitgang ... kortom : qua waarheid : het westen heeft de mensheid niets meer te bieden wat dat betreft : neolibaralisme zgn "eind van de geschiedenis " overwinaar is juist een belemmering geworden voor elk nieuw idee van vooruitgang & voor elk verder menselijk ontwikkeling :

nieuwe rechts neoliberaal inquisities, heksen jachten ... nieuw stijl : jammer !

Take care !

Joesoef
16-09-08, 18:08
`
Turkse leger



turkse leger is de beste leger van h wereld ..


112 :gsm:

Sallahddin
16-09-08, 18:14
Ja Koerdische burgers terroriseren, dat kunnen de Turkse soldaatjes wel. In de jaren '90 hebben ze dat ook gedaan. Hele dorpen van de kaart geveegd.
Als ze het moeten opnemen tegen Koerdische strijders is het een ander verhaal. Dan laten ze een bruin spoor achter.

Da's ook waar zeg :

schandalig hoe Turken omgaan met die arme Kurden : fascistisch zelfs !

Gek land Turkije met veel contratsen , tegenstrijdigheden, dilemmas ... :

schizofreen landje ook : want die is nog steeds op zoek naar de eigen identiteit :

torn apart between its Islamic roots & its Secular European dreams -ambitions :



schandalig ook dat Europa deze Turkije op deze eeuwig discriminerend wachtlijst_wachtkamer manier vernedert :

als Turken een beetje trots & fatsoen zouden hebben dan zouden die afzien van elk EU toekomstig intreden ...

Show me some real pride , crazy Turkish newcomer ! & get out of Europe then ! :lol:

:zwaai:

Sallahddin
16-09-08, 18:19
112 :gsm:

Als wij miss/mr verkiezingnen van maroc .nl gaan organiseren :

dan ben ik er van overtuigd dat deze nieuw Turks prikker de schoonheid prijs zal halen_binnen slepen , zonder enig twijfel !!! :lol:

en de intelligentie prijs ook dan ! :

Just call the Guennis book of records : especially the silly stupid section ! :lol:

:zwaai:

naam
17-09-08, 08:13
vanaf de jaren ’70 veel Marokkanen naar West-Europa:hihi:

en joden in Marokko vestigen zich in dit land in bijbelse tijden ,als jullie beetje een trost hadden zouden jullie terug keren naar marokko :hihi::hihi:


Waar woon jij. Wat doen al die turken in Nederland en Duitsland dan?

The_Grand_Wazoo
17-09-08, 09:07
zachtjes aan toe gaan ,anders zou onze Turkse broeder helemaal ontploffen :



Was benieuwd hoe hard deze domoor meehuilend ,et de grijze wolven zich door corrupte Turkse politici en mafiosio het bos in laat manipuleren. Een heel eind, zo te zien.

Wat hij niet beseft is dat dit prachtige Turkse leger net zo prachtig en machtig is als het Italiaanse ten tijde van Mussolini ... veel gepraat en gemarcheer, groots wanneer het tegen burgers wordt ingezet, maar o wee wanneer het echt moet vechten, dan blijkt namelijk dat je voor een goed leger een degelijke overheids-infrastructuur nodig hebt. Maar zls het er op aan komt blijkt de commandant het buskruit te hebben verkocht voor een nachtje met een blond meisje.
Een Potemkin leger.

Witte78
17-09-08, 09:13
Wat doen al die turken in Nederland en Duitsland dan?

Europa veroveren.

mark61
17-09-08, 10:28
Was benieuwd hoe hard deze domoor meehuilend ,et de grijze wolven zich door corrupte Turkse politici en mafiosio het bos in laat manipuleren. Een heel eind, zo te zien.

Wat hij niet beseft is dat dit prachtige Turkse leger net zo prachtig en machtig is als het Italiaanse ten tijde van Mussolini ... veel gepraat en gemarcheer, groots wanneer het tegen burgers wordt ingezet, maar o wee wanneer het echt moet vechten, dan blijkt namelijk dat je voor een goed leger een degelijke overheids-infrastructuur nodig hebt. Maar zls het er op aan komt blijkt de commandant het buskruit te hebben verkocht voor een nachtje met een blond meisje.
Een Potemkin leger.

Nou jij bent goed geïnformeerd... :) Het Turkse leger is het beroerdste niet, materieel van de VS, eigen multinational (http://www.oyak.com.tr/english/default.asp); de VS heeft destijds ook geholpen met fatsoenlijke wegen aanleggen.

Hoe het TR leger in een echte oorlog zou vechten weet niemand, maar echte oorlogen komen niet meer voor. Alleen guerilla-oorlogen. Die wint geen enkel leger. Dus eigenlijk is het allemaal lood om oud ijzer.

The_Grand_Wazoo
17-09-08, 10:49
Nou jij bent goed geïnformeerd... :) Het Turkse leger is het beroerdste niet, materieel van de VS, eigen multinational (http://www.oyak.com.tr/english/default.asp); de VS heeft destijds ook geholpen met fatsoenlijke wegen aanleggen.

Hoe het TR leger in een echte oorlog zou vechten weet niemand, maar echte oorlogen komen niet meer voor. Alleen guerilla-oorlogen. Die wint geen enkel leger. Dus eigenlijk is het allemaal lood om oud ijzer.

Nee joh ... ik leuter maar wat. Je moet de toon van een thread aanvoelen en je daar naar voegen.

mark61
17-09-08, 11:14
Nee joh ... ik leuter maar wat. Je moet de toon van een thread aanvoelen en je daar naar voegen.

Ik deed ook mee. Wilde even melden dat aanschaf van een Renault Mégane Break het Turkse leger spekt. Dat weet vrijwel geen Turk, laat staan Nederlander. http://www.oyak.com.tr/english/about-s-renault.html :)

OYAK zit ook in cement en blikgroenten en nog zo wat.

super ick
17-09-08, 11:44
Ik verbaas me hoe deze gek er achter gekomen is hoe een toetsenbord werkt.

1973Tanger
17-09-08, 19:27
Niet Amerika maar Turkije heeft het sterkste leger!

--------------------------------------------------------------------------------

Nou ik denk niet dat Amerika de sterkste leger ter wereld heeft.
Dat komt meer door hun tecnologische voorsprong en hun economische welvaart. Daardoor kunnen zij een groter leger met geavanceerder wapens betalen.

Maar het Turkse leger heeft denk ik de sterkste grondtroepen. Turkije is een zeer nationalistisch land met een sterk patriottisch volk. Kijk maar naar de Turkse volkslied en turkse maatschappij. ook heeft het turkse leger al meer dan 500 jaar oorlogservaring( het Ottomaanse rijk, Ataturk, de turkse Onafhankelijkheidsoorlog, de verovering van Cyprus).

Ik denk dat turkije het sterkste land in het Midden-Oosten is, sterker nog: ik weet het wel zeker. De Vs en Israel houden turkije altijd te vriend en proberen turkije zo veel mogelijk te verwijderen van haar Arabische buren. Ook word Turkije veel economische hulp gegeven op de voorwaarde dat zij zich afzijdig houd van de palestijnse probleem. wel jammer die stomme turken daar in trappen! Nou, wat vinden jullie hiervan?

Reageer er maar op.


Op eigen grondgebied en in de directe invloedsfeer is Turkije een vette kluif en zeer gemotiveerd. Altijd al geweest.

army
06-10-09, 18:30
gasten het is te zien over wat jullie het hebben he...
Het kan zijn dat Turkije sterker is in grondmacht dan Amerika, maar dat Amerika sterker is in luchtmacht dan Turkije.

Als jullie zeggen fu*k turkije check dit dan...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Portaal:Turkije


Jullie moeten weten dat Turkije nog maar in de 20ste eeuw is ontstaan...
Turkije zal nog rijker, sterker en machtiger worden na een paar 20 jaar.

Turkije moet nog zeer veel groeien.
Wat ik wel wil zeggen dat je moet weten dat turkije sterkste land is van europa en grootste....

army
06-10-09, 18:32
en racisten kunnen de pot op...

Daluurman
06-10-09, 21:56
Legers moeten dienen om mensen te doden, minstens de eigen bevolking te onderdrukken. Waarom zou iemand nu trots moeten zijn op het feit dat zijn of haar land een sterk leger heeft ?

Landen met een sterk leger hebben meestal ernstige problemen met hun eigen bevolking of minstens met hun buurlanden.

Landen met een zwak leger slagen er meestal in om de eigen bevolking tevreden te stellen en in vrede te leven met hun buurlanden.

:duim:

Niet geregistreerd
13-11-09, 14:44
Jonge 1 turkse soldaat kan 13 man aan
vroeger in de eerste wereld oorlog heeft turkije engeland en frankrijk ingemaakt in 1919
Turkije heeft wel de beste luchtmacht ter wereld in amerika kregen de straaljager piloten les van turken .

naam
13-11-09, 15:06
Jonge 1 turkse soldaat kan 13 man aan
vroeger in de eerste wereld oorlog heeft turkije engeland en frankrijk ingemaakt in 1919
Turkije heeft wel de beste luchtmacht ter wereld in amerika kregen de straaljager piloten les van turken .

Je bent niet de slimste zeker.

De oorlog in 1919 heet de krimoorlog en daar hebben de Engelsen en Fransen samen met de Turken tegen de Russen gevochten.

Je tweede opmerking is al helemaal hilarisch.

H.P.Pas
13-11-09, 15:47
Je bent niet de slimste zeker.

De oorlog in 1919 heet de krimoorlog en daar hebben de Engelsen en Fransen samen met de Turken tegen de Russen gevochten.

Je tweede opmerking is al helemaal hilarisch.

:jammer: Die jongelui tegenwoordig..
De Krim-oorlog was van 1853 tot 1856.
Van 1919-1922 was de Grieks-Turkse oorlog. Die was door de Grieken begonnen met doel de Ionische kust (Izmir en wijde omgeving) en eventueel Istanbul/Konstantinopel (doorhalen wat niet wordt verlangd) te veroveren.
Engeland, Frankrijk en Italië stonden daar niet onwelwillend tegenover maar hebben aan die oorlog niet actief meegedaan.
Overigens ben ik wel van mening, dat de leeuw op voetbalschoenen voor niemand bang hoeft te zijn.
Behalve voor de Zwitserse junioren onder 17. Die spelen zondag in de WM-finale.

m0essy
21-11-09, 21:32
Wallah jij bent kk dom.
Tuurlijk kunnen we die kurden wel verslaan maar we vechten niet op een platte land dat lukt amerika ook niet het is in de bergen.
Wil je 1000de soldaten tegelijk sturen
dom dom dom wij hebben sterkste leger van europa en midden-oosten wat praat je nog meer en we zijn 16 financeel in wereld met leger 2de 2<2<2<
kijk maar op wikipedia


:lol: :

fantasies that have got nothing to do with reality :


waaroom had die sterktse leger van je , die arme Kurden niet kunnen verslaan dan ??? :

waaroom durf je het over het leger te hebben terwijl die juist de bron van alle ellende zou zijn in Turkijke : zie de uiterst bloedig gewelddadig geschiedenis van Turkije sinds de komst van die uiterst misdadig vals held Ataturk_joods :

genocides : Armeniers ...

zie hoe deze groot leger van je arme Kurden aan het behandelen is :

u make me wanna puke ! :kotsen2: : thank u very much !


het leger als dictaat , ook met betrekking tot die gemilitariseerd opgelegd secularisme _zgn democratie???? :

het leger als moordmachine met betrekking tot Kurden & ander "zwakker "volkeren :

wat ben je toch een "volmaakt" idioot, zeg :

vergeet ook niet dat het achterlijk "Ottomaans rijk" bijna DE bron van alle ellende was , met betrekking tot de val _ondergang van moslims ...



Wat een hoop patriotistisch irrationneel flauwekul & propaganda :

wake _up; buddy : nationalisme is een zeer versleten achterhaald achterlijk begrip :

om maar te zwijgen over die misleidend patriotisme :

of wil je soms de klok terug zetten??? :

in de zin van : wie is het sterkst _best volk ???


hoe durf je het te hebben over israel terwijl Turkije veel nauwe vriendelijk banden heeft met die uiterst verwerpelijk racistisch apartheidsachtig terroristisch usurpator entiteit ...


Ach...


:zwaai:

Fibonaci
21-11-09, 21:40
Ja, een klein landje als Cyprus domineren, dat kunnen ze nog wel, en dat nog maar de helft. Maar, ze hebben de laatste honderden jaren het hele Turkse Rijk verspeeld. En tegenwoordig kunnen ze de Koerden niet eens meer de baas. En die leven militair gezien nog in het stenen tijdperk.Turkije's buitenlandse en binnenlandse politiek laat op dit moment duidelijk de hoop vervliegen dat een multiculturele en economische fusie tussen het judeochristelijke westen en het islamitische oosten op middenlange termijn mogelijk is.

naam
22-11-09, 12:43
:jammer: Die jongelui tegenwoordig..
De Krim-oorlog was van 1853 tot 1856.
Van 1919-1922 was de Grieks-Turkse oorlog. Die was door de Grieken begonnen met doel de Ionische kust (Izmir en wijde omgeving) en eventueel Istanbul/Konstantinopel (doorhalen wat niet wordt verlangd) te veroveren.
Engeland, Frankrijk en Italië stonden daar niet onwelwillend tegenover maar hebben aan die oorlog niet actief meegedaan.
Overigens ben ik wel van mening, dat de leeuw op voetbalschoenen voor niemand bang hoeft te zijn.
Behalve voor de Zwitserse junioren onder 17. Die spelen zondag in de WM-finale.


Huh, ik dacht toch echt? Stom, stom stom. Twee dingen door elkaar gehaald. :boer:

mark61
22-11-09, 13:57
Huh, ik dacht toch echt? Stom, stom stom. Twee dingen door elkaar gehaald. :boer:

Na, het is niet zo gek. Het Osmaanse rijk was in de 19e eeuw vrijwel permanent in oorlog. Daarvoor trouwens ook al.

Zelfs voor maroc.nl begrippen is dit een beheurlijk bizar topic.

tanger'73
22-11-09, 14:01
landen die denken militair onverslaanbaar te zijn, hebben bij voorbaat al verloren.

Fibonaci
23-11-09, 10:44
Na, het is niet zo gek. Het Osmaanse rijk was in de 19e eeuw vrijwel permanent in oorlog. Daarvoor trouwens ook al.

Zelfs voor maroc.nl begrippen is dit een beheurlijk bizar topic.De Osmaanse vechtlust is, na enige bloedbaden onder andersgelovigen binnen het rijk, het kaliphaat fataal geworden.

mark61
23-11-09, 11:52
De Osmaanse vechtlust is, na enige bloedbaden onder andersgelovigen binnen het rijk, het kaliphaat fataal geworden.



De expert spreekt.

tanger'73
23-11-09, 15:38
De Osmaanse vechtlust is, na enige bloedbaden onder andersgelovigen binnen het rijk, het kaliphaat fataal geworden.



Sinds wanneer bestierden de Osmanen een kalifaat?

Slinger
23-11-09, 15:49
Sinds wanneer bestierden de Osmanen een kalifaat?

Sinds ze Mekka en Medina onder hun gezag hadden gebracht. De sultan was tevens de kalief. Dit duurde tot WOI.

tanger'73
23-11-09, 15:54
Sinds ze Mekka en Medina onder hun gezag hadden gebracht. De sultan was tevens de kalief. Dit duurde tot WOI.

Het echte klaifaat is al lang kort na Aboe Bakr en Uthman uitgestorven, de rest zijn replica van vergane tijden.

Umarvlie
23-11-09, 20:34
het judeochristelijke westen

Leer het nu eens, dit bestaat niet. Tenzij je bedoelt de bijna 2000 jaar van jodenvervolging welke zijn climax bereikte in 40-45 en daarna veranderde in een misplaatst schaamte gevoel dat zich uit in vooroverbukken voor Israel.

Umarvlie
23-11-09, 20:35
Het echte klaifaat is al lang kort na Aboe Bakr en Uthman uitgestorven, de rest zijn replica van vergane tijden.

Hmm .. ik dacht dat er nog een (turks trouwens) kalifaat van Keulen bestond?

tanger'73
24-11-09, 00:25
Hmm .. ik dacht dat er nog een (turks trouwens) kalifaat van Keulen bestond?


Die kalief was toch door turkije zelf veroordeeld? :D

Fibonaci
24-11-09, 16:57
Leer het nu eens, dit bestaat niet. Tenzij je bedoelt de bijna 2000 jaar van jodenvervolging welke zijn climax bereikte in 40-45 en daarna veranderde in een misplaatst schaamte gevoel dat zich uit in vooroverbukken voor Israel.tja, als jij dat misplaatst vindt, 6 miljoen joden over de klink jagen, de moslim zou daarom zelfs trots zijn, niet,

staat er niet ergens in de islamitische profetie (http://www.moslim.org/ahmad/profbmes.htm) dat de dag des oordeels aanstaande is als joden en christen vrienden worden?

mark61
24-11-09, 17:33
tja, als jij dat misplaatst vindt, 6 miljoen joden over de klink jagen, de moslim zou daarom zelfs trots zijn, niet,

staat er niet ergens in de islamitische profetie (http://www.moslim.org/ahmad/profbmes.htm) dat de dag des oordeels aanstaande is als joden en christen vrienden worden?



Je bent niet alleen kwaadaardig, maar nog dom ook.

Het is zeer misplaatst om uit schaamte voor verleden wandaden een imperialistische kolonie die schijt heeft aan mensenrechten klakkeloos te aanbidden.

Niet geregistreerd
24-11-09, 17:48
Je bent niet alleen kwaadaardig, maar nog dom ook.

Het is zeer misplaatst om uit schaamte voor verleden wandaden een imperialistische kolonie die schijt heeft aan mensenrechten klakkeloos te aanbidden.Gooi het maar over een andere boeg, om de boel af te leiden, durf je niet op die fibo in te gaan ofzo?

Niet geregistreerd
24-11-09, 17:50
tja, als jij dat misplaatst vindt, 6 miljoen joden over de klink jagen,


je bedoelt natuurlijk zijn opmerking over misplaatste schaamte over die misdaad,

kennelijk is het voor moslims geen misdaad.

mark61
24-11-09, 17:52
Gooi het maar over een andere boeg, om de boel af te leiden, durf je niet op die fibo in te gaan ofzo?

Huh? I just did, oh anonieme.

Fibonaci
24-11-09, 21:26
je bedoelt natuurlijk zijn opmerking over misplaatste schaamte over die misdaad,

kennelijk is het voor moslims geen misdaad.aan de ene kant wordt deze shoa van joden door het christendom ontkend door de moslims, en aan de andere kant had men het zelf wel willen doen voor de eer.


vandaar misplaatste schaamte.


tja vanwege die waarheid word je al gauw kwaadaardig verklaard.

de vraag wie hier kwaadaardig is wordt daarmee meteen beantwoord?

abdoeltje
24-11-09, 23:19
...........

alleen maar om de islam daar in bedwang te houden.

mark61
25-11-09, 07:38
aan de ene kant wordt deze shoa van joden door het christendom ontkend door de moslims, en aan de andere kant had men het zelf wel willen doen voor de eer.

vandaar misplaatste schaamte.

tja vanwege die waarheid word je al gauw kwaadaardig verklaard.

de vraag wie hier kwaadaardig is wordt daarmee meteen beantwoord?


Nu begin je ook nog te liegen.

Fibonaci
25-11-09, 08:59
alleen maar om de islam daar in bedwang te houden.Dat schijnt in alle moslimlanden bijzonder nodig te zijn,

daar er nergens democratie is,

wetende dat moslimbroederschappen, wanneer verkozen, nooit meer de macht los zullen laten, en de democratie op Hitlerachtige wijze zullen afschaffen, en de sharia zullen invoeren.


Vele Moslims hebben nou eenmaal de neiging om foute fascistoide krachten te kiezen, een houtgreep die op religieuze achtergrond gestoeld is.

knuppeltje
25-11-09, 09:08
Vele Moslims hebben nou eenmaal de neiging om foute fascistoide krachten te kiezen, een houtgreep die religieus is ingeprent.



Hitler was christen, Muselinie ook, Franco idem dito. Marcos ook, Bush ook, Poetin ook, lenin en Salin misschien ook wel, Coucescou misschien ook wel. En niet te vergeten een stel hele facistische pausen.
Pol Pot, Japanse keizer, etc ect, waren wel geen christen maar wel uiterst fasistisch.

Fibonaci
25-11-09, 09:14
Hitler was christen, Muselinie ook, Franco idem dito. Marcos ook, Bush ook, Poetin ook, lenin en Salin misschien ook wel, Coucescou misschien ook wel. En niet te vergeten een stel hele facistische pausen.
Pol Pot, Japanse keizer, etc ect, waren wel geen christen maar wel uiterst fasistisch.Maar die leren wel van hun antichristelijke keuzen, moslims bevestigen alleen hun antichristendom, door er gewoon mee door te gaan, alsof er niets gebeurd is, autocratisch, ganz verFührerisch, voor mossels, kennelijk.

knuppeltje
25-11-09, 09:44
Maar die leren wel van hun antichristelijke keuzen, moslims bevestigen alleen hun antichristendom, door er gewoon mee door te gaan, alsof er niets gebeurd is, autocratisch, ganz verFührerisch, voor mossels, kennelijk.


Dat mag je hopen, de waarheid is iets weerspanniger.

De biblebelt, de zionisten, katholieke kerk, ze zijn nog even fout bezig.

In heel de geschiedenis zijn er geen grotere vervolgers van anders-gelovigen ge weest dan de Christenen. Tegenwoordig ook eigenlijk. Het is het zogenaamde christelijke westen dat diverse diktaturen in het Midden-Oosten in het zadel houdt. En deze diktaturen onderdrukken hun bevolking op een gruwelijke manier. Het is het christelijke westen dat de zionisten de kans geeft om de moslims in Israël tot derderangs burgers te maken, en de bezette gebieden voor de moslims tot een hel maken.

Ik zou niet te hoog opgeven van die brave christenen als ik jou was, hun reputatie is niet zo best.

Fibonaci
25-11-09, 10:15
Dat mag je hopen, de waarheid is iets weerspanniger.

De biblebelt, de zionisten, katholieke kerk, ze zijn nog even fout bezig.

In heel de geschiedenis zijn er geen grotere vervolgers van anders-gelovigen ge weest dan de Christenen. Tegenwoordig ook eigenlijk. Het is het zogenaamde christelijke westen dat diverse diktaturen in het Midden-Oosten in het zadel houdt. En deze diktaturen onderdrukken hun bevolking op een gruwelijke manier. Het is het christelijke westen dat de zionisten de kans geeft om de moslims in Israël tot derderangs burgers te maken, en de bezette gebieden voor de moslims tot een hel maken.

Ik zou niet te hoog opgeven van die brave christenen als ik jou was, hun reputatie is niet zo best.Zendingswerk en missiewerk, ziekenhuizen en scholen bouwen in Afrika,

lange tijd was de kerk de enige sociale en medische voorziening, ook in Europa zelf,

het idee van naastenliefde.


En dat het geloof soms fout is gebruikt, bv de inquisitie en de jodenvervolging is voor christenen zeer duidelijk fout, Jezus was nou eenmaal niet zo,

maar dat geldt niet voor Talibanis, want Mohammed was wel zo.

knuppeltje
25-11-09, 10:46
=Fibonaci;4166601][COLOR="Navy"]Zendingswerk en missiewerk, ziekenhuizen en scholen bouwen in Afrika,

Gelukkig ook, maar waarom moest men zich wel bekeren om dat onderwijs te kunnen krijgen?


lange tijd was de kerk de enige sociale en medische voorziening, ook in Europa zelf,

Het was ook de kerk die allerlei wetenschappers gruwelijk vervolgde, omdat hun bevindingen de kerk niet beviel. Zelfs dokters riskeerden hun leven door het maken van medicijnen, zij konden makkelijk beschuldigd worden van alchemie, en werden dat ook gedaan. Kortom, de kerk heeft de wetenschap alleen maar belemmerd en haar uitkomsten verketterd, en nu nog. De wetenschap dat je door niet condoomgebruik allerlei ziektes verspreid, houdt de kerk niet tegen om voorbehoedsmiddellen te verbieden, met alle gevolgen van dien.


het idee van naastenliefde.

Veelal met de bijbel in de ene hand en het zwaard in de andere hand erin gemept. Of door het huidige ondersneeuwen van de misdaden tegen kinderen door haar personeel, en het veelvuldig belemmeren van de vervolging daarvan.


En dat het geloof soms fout is gebruikt, bv de inquisitie en de jodenvervolging is voor christenen zeer duidelijk fout, Jezus was nou eenmaal niet zo,

Wij waren het toch dat Jesus....


maar dat geldt niet voor Talibanis, want Mohammed was wel zo.

Ook wat Mohammed betreft.

Overigens, de Talies beroepen zich nooit op Mohammed, maar op hun ook nimmer bewezen bestaande god.

Maar dat geld voor alle gelovigen toch?

Umarvlie
25-11-09, 11:11
[COLOR="Navy"]Zendingswerk en missiewerk, ziekenhuizen en scholen bouwen in Afrika,

Bijbels uitdelen en condooms verbieden....


lange tijd was de kerk de enige sociale en medische voorziening, ook in Europa zelf,

Aflaten en duivelsuitdrijving.....


het idee van naastenliefde.

ah ja .. al die pedofiele priesters.....

abdoeltje
25-11-09, 11:29
Dat schijnt in alle moslimlanden bijzonder nodig te zijn,

daar er nergens democratie is,

wetende dat moslimbroederschappen, wanneer verkozen, nooit meer de macht los zullen laten, en de democratie op Hitlerachtige wijze zullen afschaffen, en de sharia zullen invoeren.


Vele Moslims hebben nou eenmaal de neiging om foute fascistoide krachten te kiezen, een houtgreep die op religieuze achtergrond gestoeld is.




de moslims hebben geen keuze, het is de religie die ze hiertoe dwingt. ze zijn onderworpenen, aan een complexiteit van regels, het creert zombiegedrag.
elk individu die daar van afwijkt komt in de problemen, dit is dan ook de reden dat alleen met dictatuur ( hetgeen dus gedicteerd is van godswege) de islamitische staat stabiel gehouden kan worden. Het individu heeft niet de vrijheid om daar van af te wijken, het is onderworpen aan de regels van zijn schepper, opgetekend in het boek des levens, de koran.
Nu is turkije geen islamitische staat, maar er is wel een groot leger nodig omdat zo te houden.

Fibonaci
26-11-09, 10:26
de moslims hebben geen keuze, het is de religie die ze hiertoe dwingt. ze zijn onderworpenen, aan een complexiteit van regels, het creert zombiegedrag.
elk individu die daar van afwijkt komt in de problemen, dit is dan ook de reden dat alleen met dictatuur ( hetgeen dus gedicteerd is van godswege) de islamitische staat stabiel gehouden kan worden. Het individu heeft niet de vrijheid om daar van af te wijken, het is onderworpen aan de regels van zijn schepper, opgetekend in het boek des levens, de koran.
Nu is turkije geen islamitische staat, maar er is wel een groot leger nodig omdat zo te houden.Precies, moslims zijn bang voor hun eigen geloof, en met rede, want in onversneden en pure vorm komt er uit de islam veel dictatoriale ellende voort,

dan is een mildere meer seculiere dictatuur meestal beter te verkiezen,

de meeste moslims weten dat donders goed,

velen in Irak verlangen zelfs naar de dagen van Sathan Hoessein, zo bang zijn ze voor hun soennie- of shia-secten"broeders" in de Islam.

abdoeltje
26-11-09, 11:35
Precies, moslims zijn bang voor hun eigen geloof, en met rede, want in onversneden en pure vorm komt er uit de islam veel dictatoriale ellende voort,

dan is een mildere meer seculiere dictatuur meestal beter te verkiezen,

de meeste moslims weten dat donders goed,

velen in Irak verlangen zelfs naar de dagen van Sathan Hoessein, zo bang zijn ze voor hun soennie- of shia-secten"broeders" in de Islam.


ja, je moet kwaad met kwaad bestrijden.

Fibonaci
26-11-09, 12:28
ja, je moet kwaad met kwaad bestrijden.
Tegen terroristen kun je niet anders, moet je geweld kunnen gebruiken,

dacht je nou werkelijk dat die mensen willen praten?

Molar Omar bewees dat gisteren maar weer eens, omdat hij alle dialoog afwijst, gewoon door wil gaan via grof geweld, tegen jan en alleman, kaapt de taliban de maatschappelijke orde.

Niet geregistreerd
05-12-09, 23:14
Da's ook waar zeg :

schandalig hoe Turken omgaan met die arme Kurden : fascistisch zelfs !

Gek land Turkije met veel contratsen , tegenstrijdigheden, dilemmas ... :

schizofreen landje ook : want die is nog steeds op zoek naar de eigen identiteit :

torn apart between its Islamic roots & its Secular European dreams -ambitions :



schandalig ook dat Europa deze Turkije op deze eeuwig discriminerend wachtlijst_wachtkamer manier vernedert :

als Turken een beetje trots & fatsoen zouden hebben dan zouden die afzien van elk EU toekomstig intreden ...

Show me some real pride , crazy Turkish newcomer ! & get out of Europe then ! :lol:

:zwaai:


Weet je wat schandalig is?
Hoe de Koerden Turkije zitten te terroriseren.
(Met de koerden bedoel ik niet alle koerden maar de pkk aanhangers)
Hoe de koerden scholen in brand steken of leraren leraressen neer schieten.
Ziekenhuizen in brand steken, bomaanslagen ga maar zo door........

En de meeste Turken willen ook niet bij de EU aansluiten
Maar de AKP moet zo nodig achter de EU hebben.
De Turkse volk is er wel achter gekomen dat de EU Turkije niet wilt
En dat hun EU ook niet willen....

Niet geregistreerd
05-12-09, 23:31
He, waarom is Turkije eigenlijk zo'n achterlijk land?
Eerst laten zij zich naaien door zo'n Atatturk, waar ze dan ook overal stomzinnige beelden van neerzetten. Dan lukt het ze niet eens om meer dan de helft van Cyprus in te pikken, dan hebben zij Griekse hulp nodig om te helpen bij een aardbeving, vervolgens valt er het ene openbare gebouw na het andere in elkaar. De treinen zijn zo slecht dat je wel met bussen moet rijden en de politie moet de burgers eerst half lens slaan en stroomstokken anaal inbrengen om een beetje gezag af te dwingen.

Gewoon nieuwsgierig.:blij:
No hard feelings:handbang:


Turkse volk liet zich niet naaien door Ataturk!
Als Ataturk er niet was , was Turkije misschien nu in de handen van Fransen,Engelse,Grieken,Russen geweest.
Toen Turkije Cyprus ging aanvallen konden ze heel Cyprus overnemen , maar
de VS greep in en zei dat als Turkije heel Cyprus zou overnemen dat ze alle banden zouden negeren.
(Niet alleen de VS)
Dus lieten ze het maar bij de helft.

Pffff over aardbeving enzo......
Turken hebben Grieken voor NERGENS nodig!
HAHA volgens mij heb je de treinen in Turkije nog nooit gezien HAHA
Ze hebben 1 van de beste treinen in de wereld in gebruik.
+metro

cybersul
01-02-10, 18:04
Da's ook waar zeg :

schandalig hoe Turken omgaan met die arme Kurden : fascistisch zelfs !

Gek land Turkije met veel contratsen , tegenstrijdigheden, dilemmas ... :

schizofreen landje ook : want die is nog steeds op zoek naar de eigen identiteit :

torn apart between its Islamic roots & its Secular European dreams -ambitions :



schandalig ook dat Europa deze Turkije op deze eeuwig discriminerend wachtlijst_wachtkamer manier vernedert :

als Turken een beetje trots & fatsoen zouden hebben dan zouden die afzien van elk EU toekomstig intreden ...

Show me some real pride , crazy Turkish newcomer ! & get out of Europe then ! :lol:

:zwaai:


Als ik je een paar dingen duidelijk mag maken laat ik je in je waarde met je racistiese uitspraken en onwetende hersenen.

Turkije is nooit een kolonie geweest net als Marokko van Spanje. Tevens heeft Turkije nooit in een oorlog verloren dan de 7 fronten oorlog. Ook dit hebben ze niet verloren vanwege de mandaad van het land en de burgers. De 7 fronten waren 7 landen van europa die Turkije probeerde te veroveren maar dit niet is gelukt. Zonder wapens kleding of voedsel hebben ze de oorlog toch gewonnen en alle technologie die was over gebleven door vluchtende soldaten van de itilianen, engelse, grieken en de overige landen. Heeft Turkije de zelfde technologie als europa dankzij die domme oorlog van de europeanen.

Verder is Turkije de sterkst groeiende economie wat je niet kunt zeggen over Marokko of andere landen. Dus voortaan je comentaar even iets verminderen als je helemaal niks over een land weet. Kijk eerst terug in de geschiedenis en niet de geschiedenis die is afgeschermd door de europeanen waar de europese burgers niks van af mogen weten of bijna leren.


De koreaanse oorlog kon Amerika en Europa het ook niet alleen af. De Amerikanen en Europeanen vroegen zelfs nog hulp aan de Turken. Dit staat allemaal op Internet o.a. Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Koreaanse_Oorlog voor de rest wil ik je erop wijzen als er een oorlog komt dat geen van alle moderne landen het wint. Want krijgt een machtig land het benauwd drukken ze op een rood knopje en weg zijn we allemaal. Overigens over de Koerden mocht MHP aan de macht komen en het echt zo ver willen zijn de Koerden en hun import en export zo uitgeschakeld. Maar dat doet de huidige partij niet omdat ze de stemmen van de koerden willen. En daarbij kan Turkije alle 1 miljoen soldaten in zetten in steden bergen etc.. En elke koerd uitmoorden maar zo is Turkije niet meer net als 100e jaren geleden.

Maar de sterkste leger blijft dan ook de atoom bom.


:fuckit2:

Joesoef
01-02-10, 18:14
Als ik je een paar dingen duidelijk mag maken laat ik je in je waarde met je racistiese uitspraken en onwetende hersenen.



Toevallig een c vergeten in je nickname?

cybersul
01-02-10, 18:18
Toevallig een c vergeten in je nickname?

Doet er niet toe je begrijpt me daar gaat het om.

fisherman1969
01-02-10, 18:34
Maar de sterkste leger blijft dan ook de atoom bom.

Helemaal mee eens , daarom afbreken die zooi voor alle landen die nu al Atoomwapens hebben ,en geen nieuwe landen er bij die beschikking krijgen over Atoom wapens.

Onmogelijk ? nee wel ontzettend moeilijk zolang je landen hebt die elkaar haten , trouwens mensen in het zelfde land met het zelfde geloof moorden elkaar uit , vreselijk begrijp niet om wat ??? ,ik bedoel de aanslag n.b door een vrouw op Soenieten in IRAK. 43 mensen kwamen om !! gisteren en hier geen mens die er zelfs de moeite neemt om er over te beginnen daarom doe ik het maar .:slaap: maar lekker door .

Ebeyinki
01-11-10, 20:27
Jullie zijn Marokkanen? Jullie zijn zulke goede moslims?

WAAR WAREN JULLIE TOEN ISRAËL UITHAALDE TEGEN PALESTINA? De Turken hebben Palestijnen beschermt, terwijl ZIJ ons hebben geflashed.

Jullie zijn Arabieren? Fuck jullie vriend, jullie zijn onder de Fransen en de TURKEN, ja ja goed gelezen. (De Ottomanen waren daar ook) bezeten.. En nu komen jullie praten dat Ataturk een jood is? Flikker op man, alleen een beetje stelen dat is wat jullie doen he? Nou WIJ vechten tegen landen, we hebben tegen 8 landen gevochten in de onafhankelijkheid oorlog.. Kunnen jullie dat tegen 8 landen? Nee nee... En vergeet niet er wonen VEEL Joden in Marokko, doe ze maar de groeten van Recep Tayyip Erdogan :D:fuckit2:

John2
01-11-10, 20:39
=Ebeyinki;4525427]
WAAR WAREN JULLIE TOEN ISRAËL UITHAALDE TEGEN PALESTINA? De Turken hebben Palestijnen beschermt, terwijl ZIJ ons hebben geflashed.
Veilig achter hun beeldscherm als salon activist.

Nou WIJ vechten tegen landen, we hebben tegen 8 landen gevochten in de onafhankelijkheid oorlog.. Kunnen jullie dat tegen 8 landen?
Yep!!!!! en 8x verloren.......................................... ...:maf2:

Eric de Blois
01-11-10, 20:51
Legers moeten dienen om mensen te doden, minstens de eigen bevolking te onderdrukken. Waarom zou iemand nu trots moeten zijn op het feit dat zijn of haar land een sterk leger heeft ?

Landen met een sterk leger hebben meestal ernstige problemen met hun eigen bevolking of minstens met hun buurlanden.

Landen met een zwak leger slagen er meestal in om de eigen bevolking tevreden te stellen en in vrede te leven met hun buurlanden.


Helemaal mee eens.

Vroeger had ik al een enorme pest aan het NL leger. Ik had mij voorgenomen dienst te weigeren. Maar geboorte jaar '59 en '61 hoefden niet op te komen. Jammer, ik had best dienst willen weigeren. Met geweld kun je gewoon geen vrede bereiken, hooguit angst kweken. Nee, laten we dat geldverslindende leger maar snel afschaffen.

fisherman1969
01-11-10, 21:24
Helemaal mee eens.

Vroeger had ik al een enorme pest aan het NL leger. Ik had mij voorgenomen dienst te weigeren. Maar geboorte jaar '59 en '61 hoefden niet op te komen. Jammer, ik had best dienst willen weigeren. Met geweld kun je gewoon geen vrede bereiken, hooguit angst kweken. Nee, laten we dat geldverslindende leger maar snel afschaffen.

Ja een probleem dan moet heel de wereld hun leger af schaffen.
Dan nemen de ,,gangsters,,het wel over denk ik :kalasniko

fisherman1969
01-11-10, 21:28
Jullie zijn Marokkanen? Jullie zijn zulke goede moslims?

WAAR WAREN JULLIE TOEN ISRAËL UITHAALDE TEGEN PALESTINA? De Turken hebben Palestijnen beschermt, terwijl ZIJ ons hebben geflashed.

Jullie zijn Arabieren? Fuck jullie vriend, jullie zijn onder de Fransen en de TURKEN, ja ja goed gelezen. (De Ottomanen waren daar ook) bezeten.. En nu komen jullie praten dat Ataturk een jood is? Flikker op man, alleen een beetje stelen dat is wat jullie doen he? Nou WIJ vechten tegen landen, we hebben tegen 8 landen gevochten in de onafhankelijkheid oorlog.. Kunnen jullie dat tegen 8 landen? Nee nee... En vergeet niet er wonen VEEL Joden in Marokko, doe ze maar de groeten van Recep Tayyip Erdogan :D:fuckit2:

In jou plaats had je er nog beter op kunnen wijzen dat dank zij de TURKEN*) de ISLAM zich heeft uit kunnen breiden van Indonesie tot Marokko .

*) zie de veroveringen

Birth
29-01-11, 18:28
Turken kunnen de koerden niet tegen houwen omdat de koerden met meerderheid worden, in de gevonden rapporten zagen de turken wapen onderhandeling met de koerden en israël.en de koerden verstoppen zich in heuvelsof bergen (net als terroristen) in oosten van turkije. daarom kunnen ze hun nietznel verslaan (de koerden hebben ook met andere landen ruzie)

blox
08-06-11, 20:03
Ja, een klein landje als Cyprus domineren, dat kunnen ze nog wel, en dat nog maar de helft. Maar, ze hebben de laatste honderden jaren het hele Turkse Rijk verspeeld. En tegenwoordig kunnen ze de Koerden niet eens meer de baas. En die leven militair gezien nog in het stenen tijdperk.

Al dat shit wat het leger niet doet komt door die k*t president van Turkije, en trouwens elk leger verliest wat hij vroeger in bezit had ;).