PDA

Bekijk Volledige Versie : Het gedrag van Amsterdams tuig heeft wel degelijk Marokkaanse wortels.



super ick
14-09-08, 21:06
Het gedrag van Amsterdams tuig heeft wel degelijk Marokkaanse wortels.



Burgemeester Job Cohen heeft er bij de Marokkaanse gemeenschap op aangedrongen de agressiviteit in te dammen van de Marokkaanse jongens die ik eerder tuig noemde. Ik wil graag dat Cohen daarmee doorgaat.

De Marokkaanse gemeenschap moet dit voortdurend ter sprake brengen, overal waar Marokkanen bij elkaar komen. Deze kwelgeesten roepen niet alleen 'Ik maak je dood' tegen ambulancebroeders, ze gooien ook stenen, versperren de weg en roven zelfs ambulances leeg, terwijl de broeders zich ontfermen over de gewonde of dode.

Deze jongens zijn vaak dezelfden als die mensen beroven en in auto's inbreken. Ze stigmatiseren de Marokkaanse gemeenschap.

Juist de Marokkaanse gemeenschap kan helpen met een oproep tot een beschavingsoffensief.

Cultuur

Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant.

Wij maakten een eind aan de opgestoken middelvingers: 250 euro boete!Het gedrag van de kwelgeesten heeft Marokkaanse wortels. Hier botst een overlevingsmentaliteit uit Marokkaanse berggebieden op een cultuur van hulpvaardigheid uit de lage landen. Een gedrag gedreven door angst, achterdocht, slachtofferschap en gekrenkte trots botst op de mores van dienen en zorgen volgens keurige protocollen.

De Nederlandse gezagsdragers en hulpverleners hebben geen antwoord op deze agressie.

Incasseren, zei de rechter enkele jaren geleden tegen een politieagente die door tuig was uitgescholden voor kuthoer, terwijl ze haar het bonnenboekje uit de handen trokken: 'u werkt in Amsterdam dus u moet daar maar tegen kunnen'.


Die incasseringsgewoonte, daar moeten wij vanaf. Dat kan ook, ik heb zelf meegemaakt dat wij als agenten in Amsterdam-Oost een einde maakten aan de opgestoken middelvinger waarop wij voortdurend getrakteerd werden. Hoe? Simpel: 250 gulden boete. Daar keek men in het begin vreemd van op, maar na enkele maanden werd de middelvinger een zeldzaam verschijnsel. Straffen helpt.


Opvoeden

Opvoeden helpt ook. Het klopt wat Sabra Dahhan zegt: 'In Marokko komen ambulances pas als je ze contant betaalt'. Of hard schreeuwt. Er geldt nogal eens het recht van de sterkste. Als gezagsdragers en hulpverleners netjes bejegend worden, is dat niet uit respect, maar vaak uit angst. Zo voeden sommige Marokkaanse ouders hun kinderen ook op, die zeggen dagelijks: 'Niet doen, anders maak ik je dood'. Dat is een retorische zin als 'krijg de kanker'.

Toch introduceert die zin angst als de emotie die gedrag in toom houdt.


Dus wat gebeurt er als deze disciplinerende angst weg is? In Nederland hoeft namelijk niemand bang te zijn. Hier zijn beschaafde kanalen waar mensen hun gram kunnen halen.

Beschaving

En daarom zeg ik dat een beschavingsoffensief nodig is, niet alleen op school en in de inburgeringscursus – het moet met man en macht gebeuren, met hulp van de hele gemeenschap en zeker van de Marokkaanse.

Dus Samenwerkende Marokkanen Nederland (SMN), ik begrijp jullie verdriet, ik lijd mee, maar laten we het onder ogen zien en dit tekort aan beschaving onder een overzienbare groep met kracht tegengaan, er burgerschap tegenover stellen.

Zodat wij trots kunnen zijn als Marokkaanse Nederlander en ons niet hoeven laten troosten door overheidsdienaren die goedwillend roepen dat onze oorsprong niet erg is omdat wij uiteindelijk toch allen Nederlander zijn.


Ahmed Marcouch is stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Slotervaart.

super ick
14-09-08, 21:08
Update:

In Gouda rijden in sommige wijken geen Conexxionbussen meer.
Chauffeurs worden gemolesteert door overwegend Marokkaanse jeugd.

Irukandji
14-09-08, 21:10
Ik ben gek op Marokkanen

super ick
14-09-08, 21:16
Hoe bereid je ze dan?

Eke
14-09-08, 23:03
Het gedrag van Amsterdams tuig heeft wel degelijk Marokkaanse wortels.


Deze kwelgeesten roepen niet alleen 'Ik maak je dood' tegen ambulancebroeders, ze gooien ook stenen, versperren de weg en roven zelfs ambulances leeg, terwijl de broeders zich ontfermen over de gewonde of dode.

Deze jongens zijn vaak dezelfden als die mensen beroven en in auto's inbreken. Ze stigmatiseren de Marokkaanse gemeenschap.




. Zo voeden sommige Marokkaanse ouders hun kinderen ook op, die zeggen dagelijks: 'Niet doen, anders maak ik je dood'. Dat is een retorische zin als 'krijg de kanker'.

Toch introduceert die zin angst als de emotie die gedrag in toom houdt.


Dus wat gebeurt er als deze disciplinerende angst weg is? In Nederland hoeft namelijk niemand bang te zijn. Hier zijn beschaafde kanalen waar mensen hun gram kunnen halen.



Als je niet doet wat ik zeg is daar het gat van de deur..
Dreigen tijdens de opvoeding door autoritaire ouder is veel algemener dan hier gesteld wordt..het is echt niet alleen Marokkaans.
Maar toch ontsporen die kinderen niet allemaal.

http://http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=37642 (http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=37642)

Ik heb dit enkele malen bekeken. Die man van 21 jaar probeert zich er een beetje uit te draaien. Neemt het ambulancepersoneel nog niet serieus met hun klacht
Hij biedt wel z'n excuses aan, maar met veel moeite...
Ook wat de burgermeester van zijn stad zegt vindt hij bullshit. Dit klinkt als geen begrip hebben...
Ja, er zijn wel meer mafkezen die het ambulancepersoneel tegenwerken, maar er is continue een kleine groep Marokkaans-Nederlandse jongeren in Amsterdam klierig bezig ...al jaren.

Een groep die het lekker vind om outsidertje te spelen, zoals veel jongeren, maar dit op een agressieve manier doet...en de pers haalt
in plaats van bv. rustig drugs te snuiven (ook een manier om je van de maatschappij af te sluiten en geen verantwoordelijkheid te pakken en uiteindelijk ook schadelijk )

Het is echter niet alleen het probleem van Marokkaanse ouders.....weinig greep hebben op je kinderen.

Je zou als (Marokkaans)ouders gebruik kunnen maken van de ervaring en kennis van anderen in onze maatschappij. Van moslimgezinnen waar de kinderen niet passief/aktief agressief opgroeien in de maatschappij. Maar ook van kennis en ervaring van niet-moslims. Opvoeden in onze maatschappij is geen makkie. ;)

PS. ik vraag me af ..nee, het zou kunnen...dat te weinig respekt en/of kennis misschien van de ouders meespeelt t.a.v. de Nederlandse samenleving. Hun kind groeit op in die samenleving....

super ick
15-09-08, 08:43
Het is echter niet alleen het probleem van Marokkaanse ouders.....weinig greep hebben op je kinderen.


Inderdaad ook Nederlandse, Chinese, Vietnamese en Indonesiers hebben er ongetwijfeld last van.

Typisch dat Marokkaanse jongens er zo negatief bovenuit steken.
Marcouch zei het al. Gedeeltelijk is het terug te voeren op de cultuur. Ik wil daar verder geen racistenverhaal van maken maar kan niet tot een andere conclusie komen.
Wat ik ook probeer voor omstandigheden te schetsen, er zijn altijd mensen in dezelfde omstandigheden waar het in veel mindere mate voor komt.
Extreem haantjesgedrag?
Gebrek aan begeleiding ouders?
Generatiekloof ouders?
Armoede?
Geen respect naar wat als zwak beschouwd wordt?
Aanmeten van slachtofferrol?
Gebrek aan competenties / discipline om tegenslag het hoofd te bieden?
Leven in twee werelden?

Ik werk regelmatig in het HBO met jonge studentes van Marokkaanse komaf. Voorbeeldstudentes! Petje af!
Zelfde cultuur alleen een andere rol?
Extra drive deze rol te kunnen keren?

Je kunt de vinger op zovele plekken leggen of punten benadrukken maar kennelijk is het voor een bepaalde groep niet mogelijk de slag te maken.
Waarom doen bv. Turken het beter?

Eke
15-09-08, 08:52
Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant.

.


Dit blijft me intrigeren. Er is een vraag aan de politie om harder op te treden (middelvinger 250 euro boete, daling van incidenten)
Hulpverleners grof behandelen: 4x 250 euro boete ?
Straf is als repressief middel op de korte termijn zeer effektief, maar wat doe je met die rancunegevoelens van de gestrafte.. haat naar de overheid zal alleen maar toenemen als je alleen straft.

Er zal meer gedaan moeten worden, voor de langere termijn. Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe familie en vrienden reageren . Naar die jongens, naar die ouders. Hoe kijken zij er tegenaan ? Wat zien zij als haalbaar ?

Witte78
15-09-08, 08:59
Bij mij komt de vraag op of een rechtssysteem niet volledig cultuur onafhankelijk moet zijn. Wanneer een rechtssysteem met een bepaalde cultuur niet om weet te gaan is dat een gebrek van dat rechtssysteem. De oplossing ligt dan vooral in het bestuderen van gedrag. Bij welke cultuur dat gedrag het meeste voorkomt is dan verder niet meer van belang.

Acetone
15-09-08, 09:06
Bij mij komt de vraag op of een rechtssysteem niet volledig cultuur onafhankelijk moet zijn. Wanneer een rechtssysteem met een bepaalde cultuur niet om weet te gaan is dat een gebrek van dat rechtssysteem. De oplossing ligt dan vooral in het bestuderen van gedrag. Bij welke cultuur dat gedrag het meeste voorkomt is dan verder niet meer van belang.

Witte78, hahahahahahahahahahahhha

Eke
15-09-08, 09:07
Typisch dat Marokkaanse jongens er zo negatief bovenuit steken.
Marcouch zei het al. Gedeeltelijk is het terug te voeren op de cultuur. Ik wil daar verder geen racistenverhaal van maken maar kan niet tot een andere conclusie komen.


Superick, je vergeet onze cultuur hier waarin deze jongens een plek moeten bemachtigen.
Ik wil het niet makkelijk maken door in z'n algemeenheid te zeggen : het is onze schuld, wij zijn a. te zacht en b. te discriminerend, maar die factoren spelen wel degelijk mee !
Hoe komt het bv.dat de jongens ook op een andere manier in de problemen kunnen komen. Ik denk aan het feit dat er veel meer jongens schizofreen worden dan jongens uit andere bevolkingsgroepen. Ik zal even een bron zoeken, moment.
In ieder geval is de vraag : hoe kunnen deze mannekes al van af jongs aan een gezond zelfbeeld ontwikkelen. Ze horen dat hun landgenoten oneerlijk zijn t.a.v. bv. hun grotere neven, broers (bij het zoeken van werk) en ze horen ook dat die landgenoten zelf niet zo goed zijn (beetje erg westers)...Dit is algemeen gesteld, he. Ik weet niet in hoeveel gezinnen en in welke mate dit speelt.

Eke
15-09-08, 09:09
He Acetone, wat een grappige nickname. Ik ken aceton als oud middeltje om lak van je nagels te verwijderen en zo bij de echte nagel te komen :blij:

Acetone
15-09-08, 09:18
Ik vind heel deze discussie nergens over gaan. Mensen doen nu netalsof Nederland alleen maar uit de Marokkaanse gemeenschap bestaat en dit terwijl er maar een kleine vijfhonderdduizend misschien op zn minst in Nederland woont. De Marokkaanse jongeren waar jullie het nu over hebben zijn wel hier geboren en iedereen wie in Nederland is geboren is volgens de wet Nederlander. Godverdomme er zijn genoeg Nederlanders die zich misdragen elke dag weer maar die halen de voorpagina's niet, nee tuurlijk niet want nu hebben we het gemunt op moslims op marokkanen, eerst waren het de antilianen, de turken, de chinezen en nu zijn het de Marokkanen. Ik schaam me diep, heel diep. Het erge is dat jullie je hier voordoen als goede burgers die niet weten hoe ze met dit"tuig" om moeten gaan, dit "tuig" onder controle kunnen krijgen:moe:

Eke
15-09-08, 09:23
1)Wanneer een rechtssysteem met een bepaalde cultuur niet om weet te gaan is dat een gebrek van dat rechtssysteem.

2)De oplossing ligt dan vooral in het bestuderen van gedrag. Bij welke cultuur dat gedrag het meeste voorkomt is dan verder niet meer van belang.

1) hoezo concludeer je dat ?
2) zou je dit wat toe willen lichten ?

bedankt vast !

Eke
15-09-08, 09:33
Ik vind heel deze discussie nergens over gaan. Mensen doen nu netalsof Nederland alleen maar uit de Marokkaanse gemeenschap bestaat en dit terwijl er maar een kleine vijfhonderdduizend misschien op zn minst in Nederland woont. De Marokkaanse jongeren waar jullie het nu over hebben zijn wel hier geboren en iedereen wie in Nederland is geboren is volgens de wet Nederlander. Godverdomme er zijn genoeg Nederlanders die zich misdragen elke dag weer maar die halen de voorpagina's niet, nee tuurlijk niet want nu hebben we het gemunt op moslims op marokkanen, eerst waren het de antilianen, de turken, de chinezen en nu zijn het de Marokkanen. Ik schaam me diep, heel diep. Het erge is dat jullie je hier voordoen als goede burgers die niet weten hoe ze met dit"tuig" om moeten gaan, dit "tuig" onder controle kunnen krijgen:moe:


We hebben het hier over een concreet DEELprobleem. Vergeet dat DEEL niet.

Dacht je dat deze jongens zo gelukkig waren ? En hun ouders ? Dacht je dat je als mede-ouder niet met hen mee kunt voelen ? Is er dan geen probleem ? Of mag je er alleen over praten als je familie bent ?
Ik dacht het niet....

PS ik zie nu ook hoe je aan dat woord tuig komt. Het eerste artikel is van Ahmed Marcouch en is geplaatst door Superick.

Acetone
15-09-08, 09:42
We hebben het hier over een concreet DEELprobleem. Vergeet dat DEEL niet.

Dacht je dat deze jongens zo gelukkig waren ? En hun ouders ? Dacht je dat je als mede-ouder niet met hen mee kunt voelen ? Is er dan geen probleem ? Of mag je er alleen over praten als je familie bent ?
Ik dacht het niet....

Wat nou DEELprobleem. Ben je niet goed wijs ofzo? Ben jij weleens buiten Nederlands op vakantie geweest en gezien hoe de Nederlanders zich daar misdragen, hele grote groepen Nederlanders. Ze msidragen zich daar zo erg dat de mensen die er wonen een gore hekel hebben aan Nederlanders, dat is ook een probleem en als ik jouw woorden moet gaan gebruiken een DEELprobleem vergeet dat DEEL niet want dat DEEL hoort ook bij NEDERLAND.

Nee dat denk ik niet, ze gedragen zich zo omdat mensen zoals jij ze in hokjes plaatsen en in dit geval ook in delen:moe:. De ouders kunnen niks meer doen dan meekijken hoe hun kinderen vanaf kleins af aan worden gediscrimineerd, uitgelachen, gekleineeeerdn, in te lage klassen gestopt en ga zo maar door en dan krijg je idd een negatieve reactie van deze kinderen als ze ouder zijn wat BEGRIJPELIJK is.

En wat heeft familie hier njou weer mee te maken, stick to the subject please. We hebben een groot probleem in Nederland: MENSEN WILLEN NIET MEER VOOR ZICHZELF DENKEN MAAR LATEN ANDEREN VOOR HUN DENKEN! Het zijn niet de MAROKKANEN die het probleem zijn, nee het zijn de domme koeien die zo lui geworden zijn om niet voor zichzelf te denken en zelf uit te gaan zoeken waarom mensen zich zo gaan gedragen wat er allemaal achter zit en hier samen wat aan te gaan doen.

Eke
15-09-08, 09:47
PS. toelichting van psychiater Jean-Paul Selten mbt voorkomen van schizofrenie bij Marokkaanse mannen. hij stelt dat dit in in de hand wordt gewerkt door langdurige vernedering. Let wel, dit is nog geen bewijs, maar een hypothese van hem.

http://www.arbeidsdeskundigen.nl/downloads/download.php?file=schizofrenie_Marokk_mannen.do

Eke
15-09-08, 09:58
Wat nou DEELprobleem. Ben je niet goed wijs ofzo? Ben jij weleens buiten Nederlands op vakantie geweest en gezien hoe de Nederlanders zich daar misdragen, hele grote groepen Nederlanders. Ze msidragen zich daar zo erg dat de mensen die er wonen een gore hekel hebben aan Nederlanders, dat is ook een probleem en als ik jouw woorden moet gaan gebruiken een DEELprobleem vergeet dat DEEL niet want dat DEEL hoort ook bij NEDERLAND.

Nee dat denk ik niet, ze gedragen zich zo omdat mensen zoals jij ze in hokjes plaatsen en in dit geval ook in delen:moe:. De ouders kunnen niks meer doen dan meekijken hoe hun kinderen vanaf kleins af aan worden gediscrimineerd, uitgelachen, gekleineeeerdn, in te lage klassen gestopt en ga zo maar door en dan krijg je idd een negatieve reactie van deze kinderen als ze ouder zijn wat BEGRIJPELIJK is.

En wat heeft familie hier njou weer mee te maken, stick to the subject please. We hebben een groot probleem in Nederland: MENSEN WILLEN NIET MEER VOOR ZICHZELF DENKEN MAAR LATEN ANDEREN VOOR HUN DENKEN! Het zijn niet de MAROKKANEN die het probleem zijn, nee het zijn de domme koeien die zo lui geworden zijn om niet voor zichzelf te denken en zelf uit te gaan zoeken waarom mensen zich zo gaan gedragen wat er allemaal achter zit en hier samen wat aan te gaan doen.

lezen wat er staat, Acetone en niet gaan freewheelen.

Max Stirner
15-09-08, 10:01
De ouders kunnen niks meer doen dan meekijken hoe hun kinderen vanaf kleins af aan worden gediscrimineerd, uitgelachen, gekleineeeerdn, in te lage klassen gestopt en ga zo maar door en dan krijg je idd een negatieve reactie van deze kinderen als ze ouder zijn wat BEGRIJPELIJK is.
.


Die b*llshit geloven jullie zo langzamerhand alleen zelf nog .... zelfs de meest hardnekkige, naïeve, multiculti zeehondenknuffelaars kopen dit niet meer.

Tijd om een nieuw smoesje voor het wangedrag van je debiele soortgenootjes te verzinnen.

Acetone
15-09-08, 10:05
lezen wat er staat, Acetone en niet gaan freewheelen.

Kan ik beter aan jou zeggen. Of durf je er niet op in te gaan?

Max Stirner, wie is jullie? Vuil varkentje dat je bent.

Max Stirner
15-09-08, 10:08
Max Stirner, wie is jullie? .


De groep die het betreft.

Eke
15-09-08, 10:19
Kan ik beter aan jou zeggen. Of durf je er niet op in te gaan?

.


Weet je Acetone, als je nog eens rustig dit hele draadje doorleest en kijkt wie wat geplaatst heeft.

We verschillen niet eens zoveel van mening. Ik vind ook dat wat jij te berde brengt mbt discriminatie (ik zal het in dit woord maar even samenvatten)een beschadigende rol speelt. Maar het is niet het hele verhaal !!!

Waarom doen bv. de meiden het zo goed ? Heb jij daar een antwoord op ?
En er zijn natuurlijk nog veel meer vragen te stellen die een helder antwoord nodig hebben. Daarom discussieer je hier met elkaar. Niet om een ander de grond in te boren.

sjaen
15-09-08, 10:26
De ouders kunnen niks meer doen dan meekijken hoe hun kinderen vanaf kleins af aan worden gediscrimineerd, uitgelachen, gekleineeeerdn, in te lage klassen gestopt en ga zo maar door en dan krijg je idd een negatieve reactie van deze kinderen als ze ouder zijn wat BEGRIJPELIJK is.

Om te beginnen kunnen ze zorgen dat hun kroost niet s' avonds laat nog op straat zwerft, doe ze op een sport- of muziekvereniging en geef zelf het goede voorbeeld door b.v. nascholing, bezoek eens een museum etc etc :ego:

mark61
15-09-08, 10:35
Bij mij komt de vraag op of een rechtssysteem niet volledig cultuur onafhankelijk moet zijn.

Dat ken niet. Cultuur genereert normen; het recht is de neerslag van een deel van die normen.

mark61
15-09-08, 10:36
Kan ik beter aan jou zeggen. Of durf je er niet op in te gaan?

Max Stirner, wie is jullie? Vuil varkentje dat je bent.

Zeg gedraag jij je eens. Komt net binnen en nou al een grote mond. :verward:

Soldim
15-09-08, 11:27
Nee dat denk ik niet, ze gedragen zich zo omdat mensen zoals jij ze in hokjes plaatsen

....

We hebben een groot probleem in Nederland: MENSEN WILLEN NIET MEER VOOR ZICHZELF DENKEN MAAR LATEN ANDEREN VOOR HUN DENKEN!

Gelukkig generaliseer jij niet ;)

H.P.Pas
15-09-08, 11:51
Daarom discussieer je hier met elkaar. Niet om een ander de grond in te boren.

:verward:

mark61
15-09-08, 12:16
:verward:

Ze begrijpt het nog niet helemaal. Quoi faire.

Witte78
15-09-08, 12:36
1) hoezo concludeer je dat ?
2) zou je dit wat toe willen lichten ?

bedankt vast !

Ik vraag me vooral af of cultuur relevant is voor ordehandhaving. Wanneer bepaald gedrag onwenselijk is, moet dat bestraft worden, ongeacht waarom iemand dat nu precies doet. Volgens mij is het voornaamste probleem het gebrek aan juridisch gereedschap om het probleem aan te pakken. Onderzoeken waarom iemand zich misdraagt is wellicht interessant, maar ik betwijfel of bemoeienis van de overheid wenselijk dan wel effectief is.


Dat ken niet. Cultuur genereert normen; het recht is de neerslag van een deel van die normen.

Ik bedoel er mee te zeggen dat het recht voorbereid moet zijn op elke denkbare situatie en dus cultuur.

mark61
15-09-08, 12:41
Ik bedoel er mee te zeggen dat het recht voorbereid moet zijn op elke denkbare situatie en dus cultuur.

In NL hebben we geen gedachtenpolitie dus hoeft alleen illegaal gedrag bestraft te worden. Waar dat gedrag vandaan komt interesseert me een stuk minder. Waarom jou wel?

Witte78
15-09-08, 12:50
In NL hebben we geen gedachtenpolitie dus hoeft alleen illegaal gedrag bestraft te worden. Waar dat gedrag vandaan komt interesseert me een stuk minder. Waarom jou wel?

Mijn punt is juist dat dat inderdaad niet relevant is, hetgeen in het artikel wel wordt beweerd. Zie bovenste gedeelte van mijn vorige post.

Eke
15-09-08, 12:50
Quoi faire.

van hier http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/n010.gif


naar daar gaan http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/k050.gif


:knipoog:

Eke
15-09-08, 13:08
Volgens mij is het voornaamste probleem het gebrek aan juridisch gereedschap om het probleem aan te pakken. Onderzoeken waarom iemand zich misdraagt is wellicht interessant, maar ik betwijfel of bemoeienis van de overheid wenselijk dan wel effectief is.
.


Je kunt wel blijven straffen als je ook niet doet aan preventie en nieuw gedrag aanleren (medewerking dader-tje is hierbij nodig)

Er is veel energie ingestoken,krijg ik de indruk, maar met weinig resultaat. Superick noemt een rijtje oorzaken maar heeft het ook over de slag die niet gemaakt wordt....

Er is een nieuwe (Amerikaanse) aanpak van dit soort problemen waarbij verschillende kanten in 1 gezamenlijke benadering worden verbeterd. Belangrijk daarbij is de rol van de familie en de buurt van het kind in dit veranderingsproces. Ik kom even niet op de naam van die behandeling..????uh ???

mark61
15-09-08, 13:10
van hier http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/n010.gif


naar daar gaan http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/k050.gif


:knipoog:

Ik wil naar daar :chef:

mark61
15-09-08, 13:11
Er is een nieuwe (Amerikaanse) aanpak van dit soort problemen waarbij verschillende kanten in 1 gezamenlijke benadering worden verbeterd. Belangrijk daarbij is de rol van de familie en de buurt van het kind in dit veranderingsproces. Ik kom even niet op de naam van die behandeling..????uh ???

ACT. Assertive Community Treatment.

Nido
15-09-08, 13:16
Blaaaablablablablablaaaaaaaaaaaaaaaa!

Tidaaatidaaaa

YouTube - You're The One That I Want - Grease Lyrics

:hihi:

Witte78
15-09-08, 13:22
Je kunt wel blijven straffen als je ook niet doet aan preventie en nieuw gedrag aanleren (medewerking dader-tje is hierbij nodig)

Er is veel energie ingestoken,krijg ik de indruk, maar met weinig resultaat. Superick noemt een rijtje oorzaken maar heeft het ook over de slag die niet gemaakt wordt....

Er is een nieuwe (Amerikaanse) aanpak van dit soort problemen waarbij verschillende kanten in 1 gezamenlijke benadering worden verbeterd. Belangrijk daarbij is de rol van de familie en de buurt van het kind in dit veranderingsproces. Ik kom even niet op de naam van die behandeling..????uh ???

Ik ben wel benieuwd naar de resultaten van die aanpak. Persoonlijk denk ik dat jeugd dat niet functioneert op een streng internaat met geringe vrijheid zetten de meest effectieve aanpak is. Daarmee los je twee problemen op, ten eerste is er geen mogelijkheid om rotzooi te trappen, en ten tweede verplicht onderwijs. Al ken ik ook totaal geen resultaten van dergelijke aanpak. Is hier onderzoek naar gedaan?

mark61
15-09-08, 13:26
Mijn punt is juist dat dat inderdaad niet relevant is, hetgeen in het artikel wel wordt beweerd. Zie bovenste gedeelte van mijn vorige post.

Oh excuus.

mark61
15-09-08, 13:28
Blaaaablablablablablaaaaaaaaaaaaaaaa!

Tidaaatidaaaa - You're The One That I Want - Grease Lyrics[/url]

:hihi:

Hoe durf je :ego:

:hihi: Ik haat gries.

super ick
15-09-08, 13:30
Dit blijft me intrigeren. Er is een vraag aan de politie om harder op te treden (middelvinger 250 euro boete, daling van incidenten)
Hulpverleners grof behandelen: 4x 250 euro boete ?
Straf is als repressief middel op de korte termijn zeer effektief, maar wat doe je met die rancunegevoelens van de gestrafte.. haat naar de overheid zal alleen maar toenemen als je alleen straft.

Er zal meer gedaan moeten worden, voor de langere termijn. Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe familie en vrienden reageren . Naar die jongens, naar die ouders. Hoe kijken zij er tegenaan ? Wat zien zij als haalbaar ?

Beproefde methodes: Negeren of de band verbreken. Veel zit er niet tussenin.

Nido
15-09-08, 13:31
Hoe durf je :ego:

:hihi: Ik haat gries.

Lol.

Is leuk hoor. Waarom haat je gries:hihi:, bepaalde reden?

super ick
15-09-08, 13:32
Superick, je vergeet onze cultuur hier waarin deze jongens een plek moeten bemachtigen.
Ik wil het niet makkelijk maken door in z'n algemeenheid te zeggen : het is onze schuld, wij zijn a. te zacht en b. te discriminerend, maar die factoren spelen wel degelijk mee !
Hoe komt het bv.dat de jongens ook op een andere manier in de problemen kunnen komen. Ik denk aan het feit dat er veel meer jongens schizofreen worden dan jongens uit andere bevolkingsgroepen. Ik zal even een bron zoeken, moment.
In ieder geval is de vraag : hoe kunnen deze mannekes al van af jongs aan een gezond zelfbeeld ontwikkelen. Ze horen dat hun landgenoten oneerlijk zijn t.a.v. bv. hun grotere neven, broers (bij het zoeken van werk) en ze horen ook dat die landgenoten zelf niet zo goed zijn (beetje erg westers)...Dit is algemeen gesteld, he. Ik weet niet in hoeveel gezinnen en in welke mate dit speelt.

Zal zeker ook meespelen.
Nogmaals:
Waarom steken Marokkanen er zo negatief uit en vooral jongens.

Nido
15-09-08, 13:37
:haha:

super ick
15-09-08, 13:46
Waar dat gedrag vandaan komt interesseert me een stuk minder. Waarom jou wel?

De vraag werd mij niet gesteld maar toch neem ik even de vrijheid een poging te doen uw kort door de bocht redenatie te weerleggen.

[Salladinmode aan]Als blijkt_ dat een bepaalde_bevolkingsgroep_ninja2:_ er negatief uitspringt[Slladinmode uit] :hihi: ff plagen tussendoor, sorry :hihi:
dan werkt dat discrimnatie in de hand. Als je namelijk in een dergelijke wijk woont en diverse malen geintimideert bent krijg je de neiging op hen te gaan reageren. Heel menselijk maar onwenselijk.

Dus als er onderliggende factoren zijn die bepalend zijn voor deze groep kan je het wellicht pootje haken.

Sec genomen moeten misdrijven gestraft worden ongeacht door wie ze begaan worden.
Het makt niet uit of je beroofd wordt door een Chinees of een Marokkaan. (Nederlanders doen dit natuurlijk niet)

mark61
15-09-08, 13:49
Lol.

Is leuk hoor. Waarom haat je gries:hihi:, bepaalde reden?

Die snuit van olijfje niewton stond me niet aan; die van fietsklemkin nog veel minder. Besides ik was punk toen :ego: disco's waren er om achterna te zitten. Die kleren alleen al. En de muziek o gruwel.

Of je moest griesmeelpap bedoelen :verward: Tarwegries in de vorm van couscous vind ik dan weer prima.

HOe is het met je wortels?

The_Grand_Wazoo
15-09-08, 14:00
Die snuit van olijfje niewton stond me niet aan; die van fietsklemkin nog veel minder. Besides ik was punk toen :ego: disco's waren er om achterna te zitten. Die kleren alleen al. En de muziek o gruwel.

Of je moest griesmeelpap bedoelen :verward: Tarwegries in de vorm van couscous vind ik dan weer prima.

HOe is het met je wortels?

Oh, je was punk. Veel stukjes vallen op hun plaats, die ongeremde drammerigheid; dat gelijk willen hebben, maar wel op eigen termen, zodat zelfs als je gelijkt hebt, mensen wel gek zouden zijn je het ook te geven. Nee, ja,ja, duidelijk.
Ik was natuurlijk niet punk. Maar gries was wel heel erg. Nog veel erger was gries II, daar kon zelfs mevr. Pfeifer niets aan doen.

Nido
15-09-08, 14:02
Die snuit van olijfje niewton stond me niet aan; die van fietsklemkin nog veel minder. Besides ik was punk toen :ego: disco's waren er om achterna te zitten. Die kleren alleen al. En de muziek o gruwel.

Of je moest griesmeelpap bedoelen :verward: Tarwegries in de vorm van couscous vind ik dan weer prima.

HOe is het met je wortels?

:haha:.

Punk? Hahahahaha loooohoool. Leuke fotos nog over?

Neee nee dat bedoel ik niet, kan ik niet klaarmaken ook.

Wortels? Pardon?:hihi:

P.s: en dit is voor de lompe smurfendiscussie:

http://www.youtube.com/watch?v=Z3Pl7Oa8BtY&eurl=http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=253770

mark61
15-09-08, 14:13
:haha:.

Punk? Hahahahaha loooohoool. Leuke fotos nog over?

Vast wel, alleen heb ze zelf niet. Die kleuren haar spraken nogal tot de verbeelding. Dat had toen nog niemand :ego: En die keren dat mijn haar per ongeluk expres in de fik ging was ook altijd erg fotogeniek. Manee, geen plakboek.


Wortels? Pardon?:hihi:

Ik wou ontopic blijven. Of je ze al had geschrapt enzo.

Ik mag van mijn bazin op het werk geen smurfen bekijken. Ik zal me er later wel es in verdiepen. Misschien. Smurfen grmblhmpf

mark61
15-09-08, 14:16
Oh, je was punk. Veel stukjes vallen op hun plaats, die ongeremde drammerigheid; dat gelijk willen hebben, maar wel op eigen termen, zodat zelfs als je gelijkt hebt, mensen wel gek zouden zijn je het ook te geven. Nee, ja,ja, duidelijk.
Ik was natuurlijk niet punk. Maar gries was wel heel erg. Nog veel erger was gries II, daar kon zelfs mevr. Pfeifer niets aan doen.

Punk en drammerigheid? Welnee, das calvo. Heeft met punk niks te maken. Of het is gewoon een privé-afwijking, kan ook. Maar wil je erover praten? :hihi:

Nido
15-09-08, 14:17
Vast wel, alleen heb ze zelf niet. Die kleuren haar spraken nogal tot de verbeelding. Dat had toen nog niemand :ego: En die keren dat mijn haar per ongeluk expres in de fik ging was ook altijd erg fotogeniek. Manee, geen plakboek.


Hmm, ik moet je maar op je woord geloven.

:haha:



Ik wou ontopic blijven. Of je ze al had geschrapt enzo.

Ik mag van mijn bazin op het werk geen smurfen bekijken. Ik zal me er later wel es in verdiepen. Misschien. Smurfen grmblhmpf

Nee doe ik niet aan, zijn er niet zoveel:hihi:. Mogen de goede burgers van ons wel afhandelen.

Helaas je mist heeeel wat, is erg leuk! Al zeg ik het zelf.

mark61
15-09-08, 14:21
Hmm, ik moet je maar op je woord geloven.

:haha:

Nee doe ik niet aan, zijn er niet zoveel:hihi:. Mogen de goede burgers van ons wel afhandelen.

Helaas je mist heeeel wat, is erg leuk! Al zeg ik het zelf.

Nu ik jouw smaak zo'n beetje begin te kennen denk ik dat ik ehm :nerveus: vriendelijk bedank :ril:

Nido
15-09-08, 14:26
Nu ik jouw smaak zo'n beetje begin te kennen denk ik dat ik ehm :nerveus: vriendelijk bedank :ril:

Tjah je vraagt er nu zelf om he.

Marokkanen means violence, dus je kunt twee dingen doen: 1 voorbereiden en 2 accepteren en je eigen afscheidsvideo alvast maken:D.

The_Grand_Wazoo
15-09-08, 14:32
Punk en drammerigheid? Welnee, das calvo. Heeft met punk niks te maken. Of het is gewoon een privé-afwijking, kan ook. Maar wil je erover praten? :hihi:

Nee hoor, het plaatsen van de opmerking was al bevredigend genoeg. Dank voor de aanleiding.

mark61
15-09-08, 14:36
Tjah je vraagt er nu zelf om he.

Marokkanen means violence, dus je kunt twee dingen doen: 1 voorbereiden en 2 accepteren en je eigen afscheidsvideo alvast maken:D.


Ik ben gewapend met een bos winterpeen. Ha.

mark61
15-09-08, 14:37
Nee hoor, het plaatsen van de opmerking was al bevredigend genoeg. Dank voor de aanleiding.

Ik ben always willing to oblige. Drammerig of niet.

Eke
15-09-08, 17:21
ACT. Assertive Community Treatment.


Mark : Warm. Nog iets meer naar de basis, zal ik maar zeggen :blij: :

Het belang van die nieuwe behandeling ligt in het feit dat je in de leefomgeving van het 'kind' de verbetering plaats laat vinden. De familie en buren spelen een grote rol hierbij en dit gedrag van hen houdt ook na de behandeling het 'kind' op de rails.

Wel in m'n geheugen gezocht, Witte78 , maar het nog niet gevonden. Het komt wel...

'k wil je deze link geven :http://www.waterlandstichting.nl/documenten.php?pid=99

dat liedje van jou, Nido ,heb ik ff hard aan gezet . Mmmm heerlijk ....opwekkend !
Nu moet ik koken. moet, want ik heb er vandaag geen zin in.;)

'k ga :zwaai:

Nido
15-09-08, 19:40
Ik ben gewapend met een bos winterpeen. Ha.

Dubbelzinnig antwoord.

:argw:

Nido
15-09-08, 19:41
Hahaha Eke, hoop dat je er van hebt kunnen genieten:D.

Olive Yao
15-09-08, 19:51
He Mark61, ben je nu geen punk meer?

mark61
15-09-08, 20:40
He Mark61, ben je nu geen punk meer?

Jawel maar van buiten kan je het meestal niet meer zien.

mark61
15-09-08, 20:42
Dubbelzinnig antwoord.

:argw:

Nee, daar was ik al bang voor. Het was enkelzinnig. Dat dubbele komt van jou :ego:

Het onderwerp was Marokkaanse wortels vs. Hollandse winterpeen. Niet je mind laten offwanderen c.q. offtopic geraken. Dus. :hihi:

Orakel
15-09-08, 22:14
Er is een nieuwe (Amerikaanse) aanpak van dit soort problemen waarbij verschillende kanten in 1 gezamenlijke benadering worden verbeterd. Belangrijk daarbij is de rol van de familie en de buurt van het kind in dit veranderingsproces. Ik kom even niet op de naam van die behandeling..????uh ???

EKC (eigen kracht conferenties)? Maar dat komt van de aboriginals. Als een aborigi dan een brommert jatte, dan liep het hele dorp uit, kwamen ze met ze alle bijeen bij de falende ouders en zei het dorpshoofd dat ie ze brommert trug wilde.

Of je moet MST bedoelen (multi system therapy)?

Eke
15-09-08, 22:50
EKC (eigen kracht conferenties)? Maar dat komt van de aboriginals. Als een aborigi dan een brommert jatte, dan liep het hele dorp uit, kwamen ze met ze alle bijeen bij de falende ouders en zei het dorpshoofd dat ie ze brommert trug wilde.

Of je moet MST bedoelen (multi system therapy)?


Orakel, dat is 't !!! Dat laatste :Multi-Systemic Therapy
Ik heb het net zelf gevonden en opende dit draadje :hihi:, had ik het maar eerder gedaan.
Maar ja, ik heb wel weer veel leuke dingen gelezen. Ik ga morgen ook even die eigen kracht conferenties googlen.klinkt goed.

Witte78, hier is een heldere link voor je :http://www.alexanderyouthnetwork.org/programs/mst.html

welterusten !

sjaen
16-09-08, 09:06
EKC (eigen kracht conferenties)? Maar dat komt van de aboriginals. Als een aborigi dan een brommert jatte, dan liep het hele dorp uit, kwamen ze met ze alle bijeen bij de falende ouders en zei het dorpshoofd dat ie ze brommert trug wilde.

Of je moet MST bedoelen (multi system therapy)?

http://www.eigen-kracht.nl/

http://ekc.creapolis.nl/artikel.php?jaargang=3&nieuwsbrief=2&artikel=0#leesmeer

Eke
16-09-08, 10:25
http://www.eigen-kracht.nl/

http://ekc.creapolis.nl/artikel.php?jaargang=3&nieuwsbrief=2&artikel=0#leesmeer


Sjaen, dit ziet er goed uit ! :) En sympathiek.

Alleen is me niet duidelijk of het ook geschikt is voor de jongeren die echte therapie kunnen gebruiken omdat dat voor hen meer succes geeft vermoedelijk : nl diegenen waarover gesproken wordt in het artikel van de link gepost om 18.21 uur in dit draadje.

ik ga verder :zwaai:

Eke
16-09-08, 10:33
Trouwens, ik hoop dat Acetone of ander jonge prikkers hier hun mening willen geven. Ik stel dat gewoon op prijs, want jullie hebben er denk ik veel verstand van. Ziet iemand een mogelijkheid om rot situaties te verbeteren ?

super ick
16-09-08, 14:52
Trouwens, ik hoop dat Acetone of ander jonge prikkers hier hun mening willen geven. Ik stel dat gewoon op prijs, want zij hebben er denk ik veel verstand van. Ziet iemand een mogelijkheid om rot situaties te verbeteren ?

Meer bij jezelf te rade gaan en niet altijd naar de ander wijzen.

mark61
16-09-08, 17:26
Meer bij jezelf te rade gaan en niet altijd naar de ander wijzen.

Waar jij altijd zo'n blijk van geeft :vreemd:

Al Sawt
17-09-08, 00:05
Ik werk regelmatig in het HBO met jonge studentes van Marokkaanse komaf. Voorbeeldstudentes! Petje af! Werk jij in het HBO?
Zeker als een kantine medewerker.

super ick
17-09-08, 11:49
Werk jij in het HBO?
Zeker als een kantine medewerker.

Aan jou heldere blik onkomt ook niemand, o alwetende almachtige.

super ick
17-09-08, 11:50
Waar jij altijd zo'n blijk van geeft :vreemd:

Nobody 's perfect. (jou uitgezonderd dan)

Eke
17-09-08, 14:44
Meer bij jezelf te rade gaan en niet altijd naar de ander wijzen.



Superick ,Als iemand slaapproblemen heeft kom je er niet door te zeggen : oogjes dicht. snaveltje toe !

ik neem aan dat bovenstaand een raad van jou is .

Acetone
17-09-08, 15:14
Werk jij in het HBO?
Zeker als een kantine medewerker.

:haha:

VerbalSmaeel
17-09-08, 16:17
Werk jij in het HBO?
Zeker als een kantine medewerker.
Onderschat hem niet hoor. Hij heeft ook nog 3 jaar op de universiteit gezeten. Maar toen was het dak af.

mark61
17-09-08, 16:38
Dus als er onderliggende factoren zijn die bepalend zijn voor deze groep kan je het wellicht pootje haken.

Wat had je in gedachten?

mark61
17-09-08, 16:39
Nobody 's perfect. (jou uitgezonderd dan)

Dank dank :ego:

1973Tanger
17-09-08, 19:02
Het gedrag van Amsterdams tuig heeft wel degelijk Marokkaanse wortels.



Burgemeester Job Cohen heeft er bij de Marokkaanse gemeenschap op aangedrongen de agressiviteit in te dammen van de Marokkaanse jongens die ik eerder tuig noemde. Ik wil graag dat Cohen daarmee doorgaat.

De Marokkaanse gemeenschap moet dit voortdurend ter sprake brengen, overal waar Marokkanen bij elkaar komen. Deze kwelgeesten roepen niet alleen 'Ik maak je dood' tegen ambulancebroeders, ze gooien ook stenen, versperren de weg en roven zelfs ambulances leeg, terwijl de broeders zich ontfermen over de gewonde of dode.

Deze jongens zijn vaak dezelfden als die mensen beroven en in auto's inbreken. Ze stigmatiseren de Marokkaanse gemeenschap.

Juist de Marokkaanse gemeenschap kan helpen met een oproep tot een beschavingsoffensief.

Cultuur

Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant.

Wij maakten een eind aan de opgestoken middelvingers: 250 euro boete!Het gedrag van de kwelgeesten heeft Marokkaanse wortels. Hier botst een overlevingsmentaliteit uit Marokkaanse berggebieden op een cultuur van hulpvaardigheid uit de lage landen. Een gedrag gedreven door angst, achterdocht, slachtofferschap en gekrenkte trots botst op de mores van dienen en zorgen volgens keurige protocollen.

De Nederlandse gezagsdragers en hulpverleners hebben geen antwoord op deze agressie.

Incasseren, zei de rechter enkele jaren geleden tegen een politieagente die door tuig was uitgescholden voor kuthoer, terwijl ze haar het bonnenboekje uit de handen trokken: 'u werkt in Amsterdam dus u moet daar maar tegen kunnen'.


Die incasseringsgewoonte, daar moeten wij vanaf. Dat kan ook, ik heb zelf meegemaakt dat wij als agenten in Amsterdam-Oost een einde maakten aan de opgestoken middelvinger waarop wij voortdurend getrakteerd werden. Hoe? Simpel: 250 gulden boete. Daar keek men in het begin vreemd van op, maar na enkele maanden werd de middelvinger een zeldzaam verschijnsel. Straffen helpt.


Opvoeden

Opvoeden helpt ook. Het klopt wat Sabra Dahhan zegt: 'In Marokko komen ambulances pas als je ze contant betaalt'. Of hard schreeuwt. Er geldt nogal eens het recht van de sterkste. Als gezagsdragers en hulpverleners netjes bejegend worden, is dat niet uit respect, maar vaak uit angst. Zo voeden sommige Marokkaanse ouders hun kinderen ook op, die zeggen dagelijks: 'Niet doen, anders maak ik je dood'. Dat is een retorische zin als 'krijg de kanker'.

Toch introduceert die zin angst als de emotie die gedrag in toom houdt.


Dus wat gebeurt er als deze disciplinerende angst weg is? In Nederland hoeft namelijk niemand bang te zijn. Hier zijn beschaafde kanalen waar mensen hun gram kunnen halen.

Beschaving

En daarom zeg ik dat een beschavingsoffensief nodig is, niet alleen op school en in de inburgeringscursus – het moet met man en macht gebeuren, met hulp van de hele gemeenschap en zeker van de Marokkaanse.

Dus Samenwerkende Marokkanen Nederland (SMN), ik begrijp jullie verdriet, ik lijd mee, maar laten we het onder ogen zien en dit tekort aan beschaving onder een overzienbare groep met kracht tegengaan, er burgerschap tegenover stellen.

Zodat wij trots kunnen zijn als Marokkaanse Nederlander en ons niet hoeven laten troosten door overheidsdienaren die goedwillend roepen dat onze oorsprong niet erg is omdat wij uiteindelijk toch allen Nederlander zijn.


Ahmed Marcouch is stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Slotervaart.


Wortel maar lekker één end door met je assumpties. Wat we hier ook hebben is politie en justitie voor iedereen die over de schreef gaat (ongeacht afkomst). Voor iedereen die vind dat de afkomst bij alles een rol speelt is xenofoob en kleinburgerlijk tegelijk.

1973Tanger
17-09-08, 19:16
In NL hebben we geen gedachtenpolitie dus hoeft alleen illegaal gedrag bestraft te worden. Waar dat gedrag vandaan komt interesseert me een stuk minder. Waarom jou wel?


Vraag het anders aan Super, is namelijk gedragsfreak?

super ick
17-09-08, 20:37
Voor iedereen die vind dat de afkomst bij alles een rol speelt is xenofoob en kleinburgerlijk tegelijk.

Waar haal je dat vandaan?

1973Tanger
17-09-08, 21:12
Waar haal je dat vandaan?


Ik vind het behoorlijk walgelijk dat je haast onbewust (mag ik hopen) een soorte van nieuwe rassentheorie aan het verkondigen bent?

Eke
17-09-08, 21:40
Tanger, je bent al de tweede die de indruk heeft dat dit een stuk is van Superick. Het is geschreven door Ahmed Marcouch, nu stadsraadvoorzitter, maar ook voormalig politieman.

1973Tanger
17-09-08, 22:01
Tanger, je bent al de tweede die de indruk heeft dat dit een stuk is van Superick. Het is geschreven door Ahmed Marcouch, nu stadsraadvoorzitter, maar ook voormalig politieman.


Mijn indruk over de beste man is inmiddels hier bekend. Deze Marcouch is absoluut geen aanwinst voor het stadsdeel Slotervaart. De man gedraagt zich alsware een heel stadsdeel door jongelui wordt gegijzeld. De aandacht afleiden van grotere en wezenlijke problemen in het stadsdeel. Laat hem maar lekker op zijn achterlijke fietsje met mandje telkens naar het stadsdeelkantoor fietsen om daar als een imbeciel kantoor in en uit te stappen. De man had inderdaad beter bij de politie moeten blijven, want daar is hij misschien voor in de wieg gelegd. De man heeft geen enkel politiek verleden. De man is onlangs nog bij zijn voormalige werkgever n.a.v. institutionele discriminatie zelf opgestapt, om vervolgens voorzitter van een islamitische koepelorganisatie te worden.* Vervolgens is hij lid geworden van de PvdA en is op een lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen terechtgekomen. Hij is puur opportunistisch door duizenden Marokkanen in het zadel geholpen omdat ze allemaal vonden dat een stadsdeel dat overwegend door Marokkanen bevolkt wordt op z'n minst een voorzitter vanuit hun eigen midden moest krijgen (net als in Amsterdam-Zuid Oost). Niks bijzonders aan en zo gepiept. Nederlanders gaan nooit op deze Marcouch stemmen (helemaal niet als hij ten tijde nog een islamitische koepelorganisatie vertegenwoordigde). Hij moet eens proberen in de binnenstad of Zuid voorzitter te worden, dan zul je het snel weten? De wortels waar hij het kennelijk over heeft, hebben hem (niemand anders) op die positie gebracht.

* noot: Uit protest, onbegrip en wraak jeggens de politieorganisatie voorzitter geworden van een islamitische koepelorganisatie.

super ick
18-09-08, 12:47
Ik vind het behoorlijk walgelijk dat je haast onbewust (mag ik hopen) een soorte van nieuwe rassentheorie aan het verkondigen bent?

Intussen heeft Eke jou al gewezen op het feit dat dit stuk van Marcouch is en niet van mij. Ik plaatste het slechts ter discussie.
Wat doe je vervolgens? Je gaat op Marcouch inhakken maar geen woord van excuses of spijt voor je aantijgingen. Je bent een misselijk kereltje.

Als je de hele discussie hebt gelezen is het je vast opgevallen dat ik diverse vragen heb gesteld. Al had je maar 1 keer getracht antwoord te geven.
Je vervalt in aantijgingen als rassentheorie, xenofobisme, etc. Dat werkte 10 jaar geleden nog wel. Intussen spelen dergelijke problemen niet alleen in Amsterdam maar in alle grote en middelgrote steden (tot in Ede of all places!)
Kennelijk is er dan toch iets goed mis.
Blijf maar lekker in je slachtofferrol zitten en steek je kop maar in het zand. Zo help je gekke Geert nog aan 30 zetels.

1973Tanger
18-09-08, 15:14
Intussen heeft Eke jou al gewezen op het feit dat dit stuk van Marcouch is en niet van mij. Ik plaatste het slechts ter discussie.
Wat doe je vervolgens? Je gaat op Marcouch inhakken maar geen woord van excuses of spijt voor je aantijgingen. Je bent een misselijk kereltje.

Als je de hele discussie hebt gelezen is het je vast opgevallen dat ik diverse vragen heb gesteld. Al had je maar 1 keer getracht antwoord te geven.
Je vervalt in aantijgingen als rassentheorie, xenofobisme, etc. Dat werkte 10 jaar geleden nog wel. Intussen spelen dergelijke problemen niet alleen in Amsterdam maar in alle grote en middelgrote steden (tot in Ede of all places!)
Kennelijk is er dan toch iets goed mis.
Blijf maar lekker in je slachtofferrol zitten en steek je kop maar in het zand. Zo help je gekke Geert nog aan 30 zetels.

Ik vraag me af waarvan ik een slachtoffer ben? Bovendien is rassentheorie, xenofobisme etc. van alle tijden en omdat het nu gewoon geworden is dergelijke verschijnselen door velen te worden omarmt, wordt het er allemaal niet beter op hoor. Het is gewoon een herhaling van het verleden, dat ook bij jou inmiddels boodschap is geworden en wellicht gehoor heeft gekregen. Dat gekke Geert aan 30 zetels komt, is mede dankzij jou.

super ick
19-09-08, 12:37
Ik vraag me af waarvan ik een slachtoffer ben? Bovendien is rassentheorie, xenofobisme etc. van alle tijden en omdat het nu gewoon geworden is dergelijke verschijnselen door velen te worden omarmt, wordt het er allemaal niet beter op hoor. Het is gewoon een herhaling van het verleden, dat ook bij jou inmiddels boodschap is geworden en wellicht gehoor heeft gekregen. Dat gekke Geert aan 30 zetels komt, is mede dankzij jou.

En wederom wijs je naar een ander. Wederom beschuldig je me van zaken die je niet hard kunt maken.
Sinds wanneer ben JIJ gaan 'wij-zij-denken'?

Witte78
22-09-08, 11:49
Orakel, dat is 't !!! Dat laatste :Multi-Systemic Therapy
Ik heb het net zelf gevonden en opende dit draadje :hihi:, had ik het maar eerder gedaan.
Maar ja, ik heb wel weer veel leuke dingen gelezen. Ik ga morgen ook even die eigen kracht conferenties googlen.klinkt goed.

Witte78, hier is een heldere link voor je :http://www.alexanderyouthnetwork.org/programs/mst.html

welterusten !

Waar ik dan vooral benieuwd naar ben zijn de resultaten van dergelijk programma. Het lijkt me dat het gros van de probleemjongeren in nederland ontsporen omdat de omgeving het allemaal niet zoveel kan schelen wat ze doen. Hoe kan je het voor elkaar krijgen dat de omgeving zich er bij gaat betrekken? Werkt deze therapie niet alleen wanneer jongeren ontsporen ondanks alle goeie wil van ouders en omgeving?

justus
27-09-08, 10:47
Wortel maar lekker één end door met je assumpties. Wat we hier ook hebben is politie en justitie voor iedereen die over de schreef gaat (ongeacht afkomst). Voor iedereen die vind dat de afkomst bij alles een rol speelt is xenofoob en kleinburgerlijk tegelijk.

hoewel ik het volledig met je eens ben dat er geen onderscheid mag worden gemaakt, ben ik ook van mening dat je het kwaad bij de wortel moet uitroeien.
feit is dat veel tuig van marokkaans origine is. de daden van dat tuig zijn bijzonder ergerlijk, tasjesroof, geweld, bedreiging, diefstalletjes etcetera. dat moet je aanpakken als overheid. doe je dat niet dan krijg je wat je nu ziet in nederland...politici van alle kleuren schreeuwen om het hardst dat marokkaans tuig moet worden aangepakt. overigens, en dat zij pechtold geloof ik, moet - uiteraard - alle tuig worden aangepakt.

overigens, voor mijn begrip: waarom zijn er zoveel (in relatieve zin) marokkaanse jongens (vooral) zo ontspoord?

tr_imparator
28-09-08, 01:39
:zucht:

1973Tanger
28-09-08, 01:52
hoewel ik het volledig met je eens ben dat er geen onderscheid mag worden gemaakt, ben ik ook van mening dat je het kwaad bij de wortel moet uitroeien.
feit is dat veel tuig van marokkaans origine is. de daden van dat tuig zijn bijzonder ergerlijk, tasjesroof, geweld, bedreiging, diefstalletjes etcetera. dat moet je aanpakken als overheid. doe je dat niet dan krijg je wat je nu ziet in nederland...politici van alle kleuren schreeuwen om het hardst dat marokkaans tuig moet worden aangepakt. overigens, en dat zij pechtold geloof ik, moet - uiteraard - alle tuig worden aangepakt.

overigens, voor mijn begrip: waarom zijn er zoveel (in relatieve zin) marokkaanse jongens (vooral) zo ontspoord?


Ja de welbekende draaideurcriminaliteit. Ze moeten in Nederland eens mensen die in detentie komen gedwongen op een traject zetten (afkikken, opleiding, werkritme etc.). Na detentie via reclassering als onderdeel van de straf meteen ergens te werk gesteld worden, om te voorkomen dat ze terugvallen in het oude patroon. Met andere woorden, strengere begeleiding en effectiever nazorg. Ze moeten het gevoel meekrijgen dat ze er ook mogen zijn.

super ick
29-09-08, 10:14
Ja de welbekende draaideurcriminaliteit. Ze moeten in Nederland eens mensen die in detentie komen gedwongen op een traject zetten (afkikken, opleiding, werkritme etc.). Na detentie via reclassering als onderdeel van de straf meteen ergens te werk gesteld worden, om te voorkomen dat ze terugvallen in het oude patroon. Met andere woorden, strengere begeleiding en effectiever nazorg. Ze moeten het gevoel meekrijgen dat ze er ook mogen zijn.

Wederom gaat de vinger richting overheid.

1973Tanger
29-09-08, 16:15
Wederom gaat de vinger richting overheid.


Waar hebben we dan anders een overheid voor? Opdoeken die handel dan maar.

super ick
30-09-08, 09:18
Waar hebben we dan anders een overheid voor? Opdoeken die handel dan maar.

Rol van de overheid: In een celletje 20 minuten van links naar rechts slaan zoals in Marokko?

Niet aan 1 kant schijt aan de hele maatschappij betonen en aan de andere hand bedelen om nog meer geld en hulp. Geld en hulp hebben de afgelopen 20 jaar geen lor geholpen.

TBB
30-09-08, 09:22
Rol van de overheid: In een celletje 20 minuten van links naar rechts slaan zoals in Marokko?


Ik heb zin om dat met jou te doen blanke tuig

super ick
30-09-08, 09:28
Ik heb zin om dat met jou te doen blanke tuig

Moet je niet aan beginnen jochie.
Weet je niet hoe moeilijk het is je neus te snuiten als die op je achterhoofd zit?

TBB
30-09-08, 09:31
Moet je niet aan beginnen jochie.
Weet je niet hoe moeilijk het is je neus te snuiten als die op je achterhoofd zit?

Fokking hater, ga je haat ergens anders prediken.
Je bent niet welkom.

super ick
30-09-08, 09:40
Fokking hater, ga je haat ergens anders prediken.
Je bent niet welkom.

Jaja, nu is het leuk geweest. Hup ga je rugzakje pakken. Het busje van de mytylschool komt je zo halen.
En denk erom niet kwijlen op de achterbank.

1973Tanger
30-09-08, 17:49
Rol van de overheid: In een celletje 20 minuten van links naar rechts slaan zoals in Marokko?

Niet aan 1 kant schijt aan de hele maatschappij betonen en aan de andere hand bedelen om nog meer geld en hulp. Geld en hulp hebben de afgelopen 20 jaar geen lor geholpen.

Waarom ga je niet proberen nederlands ontwikkelingshulp stop te zetten of daarop een mening fabriceren of neem anders een pilletje voor je kleinburgerlijk geklaag?

super ick
01-10-08, 13:23
Waarom ga je niet proberen nederlands ontwikkelingshulp stop te zetten of daarop een mening fabriceren of neem anders een pilletje voor je kleinburgerlijk geklaag?

Onlangs heb ik hier nog een discussie gehad over ontwikkelingshulp. Misschien een vooruitziende blik? Aan de huidige vorm valt heel veel te verbeteren.

Maar alles stopzetten gaat te ver.

justus
01-10-08, 20:39
Ja de welbekende draaideurcriminaliteit. Ze moeten in Nederland eens mensen die in detentie komen gedwongen op een traject zetten (afkikken, opleiding, werkritme etc.). Na detentie via reclassering als onderdeel van de straf meteen ergens te werk gesteld worden, om te voorkomen dat ze terugvallen in het oude patroon. Met andere woorden, strengere begeleiding en effectiever nazorg. Ze moeten het gevoel meekrijgen dat ze er ook mogen zijn.

eens! maar uitgaande van de kennelijk juiste veronderstelling dat veel tuig van marokkaans origine is, dan krijg je toch al rap een racistisch zweem om de behandeling van dat tuig? ik bedoel, tuig moet je aanpakken, maar als je tuig strenger aanpakt en dat tuig blijkt van allochtone herkomst roep je dat toch over je af als natie. hoe dan te handelen?

super ick
02-10-08, 13:28
eens! maar uitgaande van de kennelijk juiste veronderstelling dat veel tuig van marokkaans origine is, dan krijg je toch al rap een racistisch zweem om de behandeling van dat tuig? ik bedoel, tuig moet je aanpakken, maar als je tuig strenger aanpakt en dat tuig blijkt van allochtone herkomst roep je dat toch over je af als natie. hoe dan te handelen?

Aanpakken van de misdragingen dan kom je hen vanzelf tegen.

p.s.
Begin deze week een supermarkt bezocht door een groepje jonge Marokkaantjes die pakten wat ze wilden en intussen winkelpersoneel bedreigden die er wat van durfden te zeggen (kom op zeg!).
Het kenteken van 1 van de scooters werd genoteerd en AH heeft aangifte gedaan.
Is er weer een groepje terug gekomen om de dreigen omdat er aangifte gedaan is.
In welk 'traject' moet je dergelijke losgeslagen idioten nu plaatsen?

LiekevV
06-10-08, 13:01
Zo zo tamso een beetje van je geloof afgevallen.
Je gebruikt hier zomaar andermans standpunten om je eigen gedachten te verklaren!
Zo zie je hoop doet leven!