PDA

Bekijk Volledige Versie : Vreemdelingenhaat Europa groeit



IbnRushd
20-09-08, 00:07
Vreemdelingenhaat Europa groeit

Door GERBEN VAN ’T HOF

AMSTERDAM - Opnieuw zijn Europeanen negatiever komen te staan tegenover moslims en Joden, blijkt uit een gisteren gepubliceerd rapport van het Amerikaanse Pew Research Centre.
Het onderzoeksbureau ondervroeg ruim 4700 inwoners van zes Europese landen. De Spanjaarden blijken het minst tolerant tegenover moslims en Joden, gevolgd door de Polen en de Russen. In Spanje zegt rond de helft van de ondervraagden negatieve gevoelens te hebben.

Nederland is niet in het onderzoek opgenomen. ,,Maar ons land wijkt wat betreft de negatieve houding niet af van de andere Europese landen,'' meent Maykel Verkuyten, hoogleraar etnische relaties aan de Universiteit van Utrecht. ,,Uit eerdere onderzoeken bleek al dat de helft van de Nederlanders negatief tegenover moslims staan.''

Nederlanders zijn volgens Verkuyten vooral bang hun eigen cultuur en identiteit te verliezen. ,,Een vreemd fenomeen,'' vindt hij. ,,Want veel mensen hebben in hun dagelijks leven nauwelijks iets met moslims te maken. Hun negatieve gevoelens zijn alleen gebaseerd op wat ze in hun omgeving over moslims oppikken.''

Vooral de politieke discussies en talloze debatten dragen bij aan een negatieve houding van mensen tegenover Joden en moslims, vindt David Pinto, een Joodse Marokkaan en directeur van het Intercultureel Instituut. ,,Vooral op de islam wordt van alle kanten overspannen gereageerd.'' Pinto pleit ervoor te stoppen met islamdebatten. ,,Want tijdens de discussies ontstaat al gauw een salade van feiten en meningen waar niemand iets mee kan.''

Kant-en-klare oplossingen om de negatieve gevoelens jegens moslims te keren zijn er volgens Verkuyten niet. ,,Wat helpt is dat moslims langzaam doordringen in het publieke en politieke domein. Daarmee blijven ze geen onbekende, vreemde groep maar worden ze voor iedereen zichtbaar.''

Verkuyten wijst er nadrukkelijk op dat onderzoeken naar gevoelens jegens moslims hooguit een jaar of vijf bestaan, zodat het lastig is al van een negatieve tendens te spreken.

Anders ligt dat bij onderzoeken naar antisemitisme, iets dat veel langer bestaat dan een negatieve houding tegenover moslims. ,,Het antisemitisme is diepgeworteld in aloude negatieve stereotypen van joden,'' zegt Evelien Gans, bijzonder hoogleraar moderne Joodse geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam.

,,De tendens in Nederland baart mij echter zorgen. Vooral op het internet zie je een toename van antisemitische uitlatingen. Het wordt politiek correct om politiek incorrect te zijn.''

ad.nl

super ick
20-09-08, 00:17
Op de vraag: 'Waarom is uw focus vooral gericht op moslim migranten en niet ook op (net zoveel) christelijke migranten, zoals Antillianen en Kaapverdianen, in de stad?', antwoordt de wethouder als volgt:



'Migranten zijn oververtegenwoordigd in achterstandsgroepen. Bij christelijke migranten zie ik achterstanden die we gewend zijn te repareren. Zij delen dezelfde cultuurwaarden. Ik weet, ik generaliseer, maar een Antiliaan of Kaapverdiaan weet dat stelen nooit mag. De criminele probleemgroep daarbinnen maakt geen onderscheid tussen gelovigen en niet- of anders-gelovigen. Ze stelen van iedereen! Bij moslims wordt veel van wat zij doen verklaard vanuit hun religie. Het geloof wordt door henzelf als relevant ingebracht. Antilianen of Kaapverdianen gebruiken hun religie niet als verklaring voor hun (wan)gedrag. Moslims gebruiken hun religie wel vaak als reden voor hun gedrag, en om zich van deze maatschappij af te keren. Zo is het bijvoorbeeld onvoorstelbaar voor veel moslims om met een niet-moslim te trouwen. Dat maakt het lastiger om er iets aan te doen. Door die religieuze component ontstaat er ook een collectiviteit die er voor gaat liggen en oplossingen bemoeilijkt vanwege de scheiding van kerk en staat waardoor je je als overheid al snel bemoeit met religie en daarmee op verboden terrein begeeft. Bij vrijheden zoals vrijheid van geloof, partnerkeuze, seksuele geaardheid zie ik bij veel moslims een georganiseerd verzet tegen het overnemen van westerse waarden en normen. Er zit een stroming in die geloofsgemeenschap die de verschillen juist vergroot in plaats van toe wil groeien naar onze waarden en vrijheden. Daarom verdient de islam bijzondere aandacht en kun je niet zeggen dat het gewoon mensen uit een ander land zijn.' Aldus Pastors.

1973Tanger
20-09-08, 00:18
Juist doordat de meeste überhaupt niet eens in aanraking met Marokkanen of moslims komen, speelt de mainstream media bij het gros van de bevolking een cruciale rol bij de negatieve beeldvorming bij moslims, zowel bij joden in het algemeen. Ik pleit er dan ook voor dat ook bij de media een bepaalde mate van verantwoordelijkheid moet liggen, desnoods met mediacodes?

IbnRushd
20-09-08, 00:46
Bij moslims wordt veel van wat zij doen verklaard vanuit hun religie. Het geloof wordt door henzelf als relevant ingebracht.

Zoals wat? Dat stelen volgens het geloof mag ofso?



Aldus Pastors.

Aha, dat verklaart alles. :hihi:

1973Tanger
20-09-08, 00:55
Zoals wat? Dat stelen volgens het geloof mag ofso?



Aha, dat verklaart alles. :hihi:

Nou van bisschop Simonis was het zelf toegestaan een brood te stelen om in leven te blijven. Daarbij was het geloof zeker ook niet relevant bevonden?

IbnRushd
20-09-08, 01:12
Nou van bisschop Simonis was het zelf toegestaan een brood te stelen om in leven te blijven. Daarbij was het geloof zeker ook niet relevant bevonden?

Tis ex-wethouder Marco Pastors. Toen hij dat zei moest ie noodgedwongen aftreden.

1973Tanger
20-09-08, 01:14
Tis ex-wethouder Marco Pastors. Toen hij dat zei moest ie noodgedwongen aftreden.

Was het Marco Pastors dan die zei dat het toegestaan was om bij nood brood te stelen?

IbnRushd
20-09-08, 01:15
Was het Marco Pastors dan die zei dat het toegestaan was om bij nood brood te stelen?

Nee, ik had het over het citaat van Super_ick. Die komt altijd met de meest bizarre citaten/artikelen aan.

1973Tanger
20-09-08, 01:21
Nee, ik had het over het citaat van Super_ick. Die komt altijd met de meest bizarre citaten/artikelen aan.


Ja die super doet duidelijk zijn boodschappen uitsluitend bij dumpert en aanverwante stanko's.

super ick
20-09-08, 22:21
Nee, ik had het over het citaat van Super_ick. Die komt altijd met de meest bizarre citaten/artikelen aan.

Je moet wat doen om de boel een beetje levend te houden.
Het valt mij nog mee dat de Palestijnen er nog niet bijgehaald zijn.

mark61
21-09-08, 00:27
Vreemdelingenhaat Europa groeit

Vervolgens gaat het over anti-islamitische gevoelens. Geen vreemdeling meer in beeld. Als ik goed ben geïnformeerd komt anti-semitisme vandaag de dag vooral uit islamitische hoek. Die anderhalve neonazi die nog ergens rondsluipt...

mark61
21-09-08, 00:28
Op de vraag:

Smerige troep. Heel nauwkeurig zorgen dat je nergens op gepakt kan worden maar er lekker op los insinueren :kotsen:

TBB
21-09-08, 01:26
It's a white mans world

mark61
21-09-08, 01:53
It's a white mans world

But it would be nothing without a black man.

Vrij naar James Brown.

moslim2008
22-09-08, 14:22
Moet Nederland een islamitische feestdag krijgen?


http://weeswaakzaam.punt.nl/?id=438410&r=1&tbl_archief=&


Marcel zegt: Nee dat gaan we niet doen.
Een islamitische feesdag in Nederland…..het moet niet gekker worden hier, na al die moskee’s vind ik het nu wel genoeg. Nog even en we zijn straks zelf een islamitisch land.
Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn met zo’n dikke plank voor de kop. We worden gewoon lanngzaam maar zeker een islamitische staat door al die inleveringen en toezeggingen

JvBijsterveld zegt: Islamitische gewoontes zijn gericht op intimidatie. Daarom kun je ze niet toelaten in een vrije samenleving.

Piet Legers zegt: Het antwoord is nee. Ik vind de argumentatie voor het vastleggen van een islamitische feestdag dom. Krijgen we dan straks ook allerlei andere “feestdagen”, bv ayatollahdag. Er kunnen juist katholieke feestdagen worden afgeschaft. De politieke correctheid van Huizinga is stuitend en heeft alleen een averechts effect. Heel veel Nederlanders zijn niet meer geinteresseerd in religie en zeker niet in de middeleeuwse Islam. Maakt dat ons slechte mensen? Bepaalt Huizinga wat goed is voor mij? Ik dacht het niet niet.

rosemary aronius zegt: vind niet dat er een suikerfeestdag moet komen.
elke moslim kan zelf vieren wat hij/zij vindt
via vrije dagen.
men kan als men naar een ander land gaat (niet moslim
land) niet verwachten dat die regering 100% gelijk is
aan het vaderland, er zal wat water bij de wijn gedaan moeten worden.
zijn overigens onze banen, uitkeringen, ziekenzorg
etc. wel genoeg?

Agonie Muis zegt: Ja, 11 september is een mooie dag daarvoor.



************************************************** ************************************************** ****************

Aangezien het suikerfeest nadert, vraag ik mij weer 1 ding af als moslim.
Zullen de moslims en met name de marokkanen weer zoals vanouds de hollanders overladen met gratis koekjes en maaltijden?

De reden dat ik mij dit afvraag is terug te voeren tot de hetze van de afgelopen jaren, waarbij constant is verteld: integreer en als het puntje bij paaltje komt, “je moet oprotten”, “paspoort inlevern”, “Mohammed is een pedofiel” en ga zo maar door.

Ik kan mij herinneren dat mijn moeder en tantes jaren geleden urenlang, aan het bakken en koken waren en de lekkerste hapjes maakten.
Altijd werden de collega’s op het werk en op school en de buren getrakterd op uitbundige lekkernijen en vraten de hollanders zich vol met onze hapjes.

Ja het was altijd hetzelfde na afloop: “Oh wat lekker” of “mmm mag ik nog wat?” of “jeetje lekker hoor mevr.”

Ja inderdaad heel lekker en een paar jaar later viel het masker af en werd je door diezelfde mensen met de nek aangekeken.

Jep ik en velen met mij hebben besloten om niet de koefar maar de gelovigen in de moskee met suikerfeest extra in het zonnetje te zetten.
Wij hebben allen besloten om voortaan alleen de moskee nog te voorzien van lekkernijen en daarom gaat er dit jaar een hele grote schaal met koekjes naar de moskee.
Dat zijn de mensen die volgens de islam “goed” gelovigen zijn en het verdienen om de suikerfeest mee te vieren.

Wie van jullie is weleens door een Nederlander uigenodigd thuis te komen eten?

Wie van jullie is de laatste jaren niet met de nek aangekeken?

Wie van jullie is van plan dit jaar, niet de medemoslim maar een Hollander te verwennen?

En wat doen jij\jullie ?

Al Sawt
22-09-08, 15:12
Vervolgens gaat het over anti-islamitische gevoelens. Geen vreemdeling meer in beeld. Als ik goed ben geïnformeerd komt anti-semitisme vandaag de dag vooral uit islamitische hoek. Die anderhalve neonazi die nog ergens rondsluipt...
Een logisch mechanisme. Mensen reageren zich af op personen die zij generaliseren met hun vijanden of daders van een tragische voorval.

Het is net zo logisch als Skinheads een moskee in brand steken. In hun ogen staat het als symbool voor een bepaalde vijandsbeeld.

mark61
22-09-08, 19:05
Een logisch mechanisme. Mensen reageren zich af op personen die zij generaliseren met hun vijanden of daders van een tragische voorval.

Het is net zo logisch als Skinheads een moskee in brand steken. In hun ogen staat het als symbool voor een bepaalde vijandsbeeld.

Ja, ik vind het ook logisch. Ik verbond er dan ook verder geen moreel oordeel aan.

super ick
24-09-08, 11:40
Zoals wat? Dat stelen volgens het geloof mag ofso?



Aha, dat verklaart alles. :hihi:

Niet alles wat de man zegt berust op onzin. Mensen zien hun buurtje waar ze al lange tijd naar volle tevredenheid wonen verworden tot een ghetto. De daders?
Klik eens op ondeerstaande link en lees de column van Prem 'help ik word rechts' uit het Parool. En blijf niet domweg alles naar het rijk der fabelen verwijzen. Er is wel degelijk wat aan de hand!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/09/prem_is_rechts_geworden.html

En ja de link staat op geenstijl, maar de column in het Parool.

super ick
24-09-08, 11:50
Jep ik en velen met mij hebben besloten om niet de koefar maar de gelovigen in de moskee met suikerfeest extra in het zonnetje te zetten.

En......

Wie van jullie is van plan dit jaar, niet de medemoslim maar een Hollander te verwennen?

En wat doen jijjullie ?

Janken, janken, janken. En ontkennen. Er is niets aan de hand. Alles is de schuld van de anderen of mooier: de koefar!

1973Tanger
24-09-08, 14:45
Janken, janken, janken. En ontkennen. Er is niets aan de hand. Alles is de schuld van de anderen of mooier: de koefar!

Hè jij hypocrieteling, wat draag jezelf bij aan het probleem dan alleen het stemmen op de PVV?

super ick
24-09-08, 18:08
Hè jij hypocrieteling, wat draag jezelf bij aan het probleem dan alleen het stemmen op de PVV?

Ik draag niets bij aan het probleem.

1973Tanger
24-09-08, 19:27
Ik draag niets bij aan het probleem.


Verhip, da's waar ook, aan een eventuele oplossing dan?

super ick
24-09-08, 20:34
Verhip, da's waar ook, aan een eventuele oplossing dan?


:hihi: Betrapt.

Zoals ik jou wel eens verklapt heb, heb ik een brede vrienden en kennissenkring. Daar zit van alles in. In het dagelijks leven gaat het mij prima af. Ik spreek mensen aan op hun gedrag, ga de discussie aan. Reallive heb ik geen problemen. Digitaal wel. Dat komt omdat het tuig dat hier zit niet representatief is voor de dagelijkse omgang.

Hier word ik bijvoorbeeld regelmatig weggezet als koeffar. Nog nooit meegemaakt buiten. Mag ik daaruit concluderen dat betreffenden altijd binnen zitten?

1973Tanger
24-09-08, 21:01
:hihi: Betrapt.

Zoals ik jou wel eens verklapt heb, heb ik een brede vrienden en kennissenkring. Daar zit van alles in. In het dagelijks leven gaat het mij prima af. Ik spreek mensen aan op hun gedrag, ga de discussie aan. Reallive heb ik geen problemen. Digitaal wel. Dat komt omdat het tuig dat hier zit niet representatief is voor de dagelijkse omgang.

Hier word ik bijvoorbeeld regelmatig weggezet als koeffar. Nog nooit meegemaakt buiten. Mag ik daaruit concluderen dat betreffenden altijd binnen zitten?


Dat ze jou 'koeffar' noemen is natuurlijk overtrokken. Niemand die bij machte is enigszins verstandig te denken zal te beroerd wezen om over bepaalde afstotelijk gedrag niet van gedachten te wisselen. Het probleem is meestal dat grote groepen mensen subjectief in een bepaalde hoek gedreven worden. Dat wekt een stukje onbegrip op bij mensen die min of meer dezelfde zorgen delen, maar zich op basis van vooroordelen en medeschuldigheid niet geroepen voelen bepaalde zaken in beschouwing te nemen.

super ick
24-09-08, 21:14
Dat ze jou 'koeffar' noemen is natuurlijk overtrokken. Niemand die bij machte is enigszins verstandig te denken zal te beroerd wezen om over bepaalde afstotelijk gedrag niet van gedachten te wisselen. Het probleem is meestal dat grote groepen mensen subjectief in een bepaalde hoek gedreven worden. Dat wekt een stukje onbegrip op bij mensen die min of meer dezelfde zorgen delen, maar zich op basis van vooroordelen en medeschuldigheid niet geroepen voelen bepaalde zaken in beschouwing te nemen.

Als er weer wat gebeurt is en jou collega heeft het over die kutmarokkaantjes dan weet jij toch dat hij niet jou bedoelt? Je moet ook begrip hebben voor de andere kant. Mensen die minder weerbaar zijn, niet meer na 8-en de straat op gaan, wiens leven vergald wordt. Mensen die hun buurt onveiliger hebben zien worden.
Bejaarden die beroofd worden is een betrekkelijk nieuw fenomeen in de samenleving.
Frappant ook dat het vrijwel altijd autochtonen betreft.

1973Tanger
24-09-08, 21:31
Als er weer wat gebeurt is en jou collega heeft het over die kutmarokkaantjes dan weet jij toch dat hij niet jou bedoelt? Je moet ook begrip hebben voor de andere kant. Mensen die minder weerbaar zijn, niet meer na 8-en de straat op gaan, wiens leven vergald wordt. Mensen die hun buurt onveiliger hebben zien worden.
Bejaarden die beroofd worden is een betrekkelijk nieuw fenomeen in de samenleving.
Frappant ook dat het vrijwel altijd autochtonen betreft.

Je bedient jezelf met normvervaging dat al is ingezet door oud wethouder Rob Oudkerk, die al over kutmarokkaantjes sprak en gaandeweg hier in Nederland gewoontegoed is geworden. Nog even en we gaan surinamers ook aanspreken op hun slaafs verleden.

Het beroven van mensen is een betrekkelijk nieuw fenomeen? :confused:

1973Tanger
24-09-08, 21:46
Ook al woont een moslim 40 jar hier en is ingeburgerd als een hollander,dan nog staat hij buiten de maatschappij.
In deze tijden van imkrimping van de economie en welvaart en waar altijd de bevolking de klos bij is,word het weer de minderheden die het pispaaltje worden.
Nooit anders geweest.
Dit is een eeuwenlange traditie.
De ware verdelers verdelen het volk.
Ook de moslims moeten eens weten wie de oorzaak is van dit alles.
Die stomme hollanders weten niet beter.
Het zijn gewoon schapen die luisteren wat een goeroe te vertellen heeft via de media.
De media is een brainwash en propaganda middel.
Die laat de boel ontploffen.
En doen dat in uitvoering van de zittende macht.
De verdelers.
Waarom denk je dat nooit de ware problemen besproken worden.
Omdat het nu eenmaal de macht is wat hen stuurt en uitbetaald.
Werken,werken en nog een werken en je belastingcentjes afdragen.
Voor de rest shut uppe your face.
Al is de leugen nog zo snel,de waarheid achterhaalt hem wel.
Tijd om de media links te laten liggen en op internet je echte verhaal lezen en leren.
Weten hoe deze aardkloot om zijn as draait en wie de werkelijke macht heeft.
Dat ook uitleggen aan die stomme hollanders en ook die stomme moslims die er ook geen kloot verstand van hebben.
Samen kan je het elkaar proberen duidelijk te maken.
Dat dus het angst/haatzaaien gecreeert word door de macht en dat de Gristelijke blanken met zijn blanke atheisten aanhang worden opgezet tegen de islamitische moslims en atheisten van moslim-afkomst.
East against the west.
Ondertussen zuigen die bloedzuigers de bevolking wel uit.

Veel van wat je zegt onderschrijf ik.

mark61
24-09-08, 22:20
Frappant ook dat het vrijwel altijd autochtonen betreft.

Nee, dat is pertinent niet waar. Mensen uit de wijk zelf zijn de eerste slachtoffers. Denk je dat zo'n boeffie het wat kan schelen wiens auto hij openbreekt? Van wie dacht je dat die auto's waren die in de Parijse banlieues affikten?

Allo slachtoffers worden 'ondergerapporteerd'. Je moet Turken in Kanaleneiland es horen over hun Marokkaanse buurtgenoten. Of gewoon Marokkanen die het slachtoffer worden van tuig. Dat dat ook van Marokkaanse afkomst is is echt niet interessant voor hen.

mark61
24-09-08, 22:23
Nog even en we gaan surinamers ook aanspreken op hun slaafs verleden.

Het beroven van mensen is een betrekkelijk nieuw fenomeen? :confused:

Ja, in Nederland wel.

Wat bedoel je met Surinamers?

Wanneer leer je met je verhollandste racistische harses nou een keer dat creolen slechts één bevolkingsgroep in Suriname zijn?

mark61
24-09-08, 22:24
Veel van wat je zegt onderschrijf ik.

Jullie zijn allebei paranoïde, ja.

1973Tanger
24-09-08, 22:28
Ja, in Nederland wel.

Wat bedoel je met Surinamers?

Wanneer leer je met je verhollandste racistische harses nou een keer dat creolen slechts één bevolkingsgroep in Suriname zijn?


Ah ik dacht dat het eeuwenoude struikroven juist een nederlandse vinding was?

1973Tanger
24-09-08, 22:29
Jullie zijn allebei paranoïde, ja.


En jij ben achterhaalt onnozel.

knuppeltje
25-09-08, 08:46
Ah ik dacht dat het eeuwenoude struikroven juist een nederlandse vinding was?

Mwa, wij hebben natuurlijk niet alle goede dingen uitgevonden. :hihi:

Julien
25-09-08, 11:40
Ook al woont een moslim 40 jar hier en is ingeburgerd als een hollander,dan nog staat hij buiten de maatschappij.
In deze tijden van imkrimping van de economie en welvaart en waar altijd de bevolking de klos bij is,word het weer de minderheden die het pispaaltje worden.
Nooit anders geweest.
Dit is een eeuwenlange traditie.
De ware verdelers verdelen het volk.
Ook de moslims moeten eens weten wie de oorzaak is van dit alles.
Die stomme hollanders weten niet beter.
Het zijn gewoon schapen die luisteren wat een goeroe te vertellen heeft via de media.
De media is een brainwash en propaganda middel.
Die laat de boel ontploffen.
En doen dat in uitvoering van de zittende macht.
De verdelers.
Waarom denk je dat nooit de ware problemen besproken worden.
Omdat het nu eenmaal de macht is wat hen stuurt en uitbetaald.
Werken,werken en nog een werken en je belastingcentjes afdragen.
Voor de rest shut uppe your face.
Al is de leugen nog zo snel,de waarheid achterhaalt hem wel.
Tijd om de media links te laten liggen en op internet je echte verhaal lezen en leren.
Weten hoe deze aardkloot om zijn as draait en wie de werkelijke macht heeft.
Dat ook uitleggen aan die stomme hollanders en ook die stomme moslims die er ook geen kloot verstand van hebben.
Samen kan je het elkaar proberen duidelijk te maken.
Dat dus het angst/haatzaaien gecreeert word door de macht en dat de Gristelijke blanken met zijn blanke atheisten aanhang worden opgezet tegen de islamitische moslims en atheisten van moslim-afkomst.
East against the west.
Ondertussen zuigen die bloedzuigers de bevolking wel uit.

Oh.. in Marokko en Turkije heerst zeker helemaaaaal geen vreemdelingen haat? :confused: Want dit is alleen maar voorbehouden aan blanken en gristenen :confused:

1973Tanger
25-09-08, 15:05
Oh.. in Marokko en Turkije heerst zeker helemaaaaal geen vreemdelingen haat? :confused: Want dit is alleen maar voorbehouden aan blanken en gristenen :confused:



Sterker Marokko gaat genadeloos om met vreemdelingen inbijzonder illegalen. Die worden massaal in het niemandsland tussen Marokko en Algerije gedeporteerd. Zouden ze hier ook eens moeten doen met bepaalde overlastveroorzakende uitwassen?

super ick
25-09-08, 15:14
Ook al woont een moslim 40 jar hier en is ingeburgerd als een hollander,dan nog staat hij buiten de maatschappij.
In deze tijden van imkrimping van de economie en welvaart en waar altijd de bevolking de klos bij is,word het weer de minderheden die het pispaaltje worden.
Nooit anders geweest.
Dit is een eeuwenlange traditie.
De ware verdelers verdelen het volk.
Ook de moslims moeten eens weten wie de oorzaak is van dit alles.
Die stomme hollanders weten niet beter.
Het zijn gewoon schapen die luisteren wat een goeroe te vertellen heeft via de media.
De media is een brainwash en propaganda middel.
Die laat de boel ontploffen.
En doen dat in uitvoering van de zittende macht.
De verdelers.
Waarom denk je dat nooit de ware problemen besproken worden.
Omdat het nu eenmaal de macht is wat hen stuurt en uitbetaald.
Werken,werken en nog een werken en je belastingcentjes afdragen.
Voor de rest shut uppe your face.
Al is de leugen nog zo snel,de waarheid achterhaalt hem wel.
Tijd om de media links te laten liggen en op internet je echte verhaal lezen en leren.
Weten hoe deze aardkloot om zijn as draait en wie de werkelijke macht heeft.
Dat ook uitleggen aan die stomme hollanders en ook die stomme moslims die er ook geen kloot verstand van hebben.
Samen kan je het elkaar proberen duidelijk te maken.
Dat dus het angst/haatzaaien gecreeert word door de macht en dat de Gristelijke blanken met zijn blanke atheisten aanhang worden opgezet tegen de islamitische moslims en atheisten van moslim-afkomst.
East against the west.
Ondertussen zuigen die bloedzuigers de bevolking wel uit.

Meehuilen met de wolven in het bos.
Iedereen is tegen de islamitische moslims. Die hebben het zo slecht hier.
Vraagje: Wie gijzeld jou in dit kutland?

Julien
25-09-08, 15:37
Zouden ze hier ook eens moeten doen met bepaalde overlastveroorzakende uitwassen?

Als dit een vraag was, antwoord ik ontkennend..
de staat zal zich moeten houden aan internationale verdragen en -rechten. Dat het volk xenofoob is, betekent nog niet dat de staat daar in moet meegaan.

1973Tanger
25-09-08, 15:42
Als dit een vraag was, antwoord ik ontkennend..
de staat zal zich moeten houden aan internationale verdragen en -rechten. Dat het volk xenofoob is, betekent nog niet dat de staat daar in moet meegaan.


Internationale conventies bestaan in een dergelijk land niet.