PDA

Bekijk Volledige Versie : De hetze tegen Maarten en de bijbel

Mara
29-05-02, 10:58
Er worden hier allemaal discussies geopend over de koran en de bijbel. De koran is goed ne het letterlijke woord van god, de bijbel staat vol met tegenstellingen, die worden gebracht alsof dat nieuws is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Na de verlichting kwam er veel kritiek op het Christendom, er zijn veel kritische boekwerken in de Westerse cultuur over het Christendom, die zal je over de Islam niet snel vinden simpelweg omdat de cultuur dat (nu nog) niet toe laat en misschien wel nooit.

De bijbel is ook een bibliotheek met meerdere boeken, geen woord van God zoals de Koran dat is.

En wat je dan ook gelooft, de God van de Islam, Jodendom en het Christendom zijn historisch gezien n.

En ongeacht argumenten we zullen voor onze dood niet kunnen bewijzen dat we het bij het rechte eind hebben, dus in plaats van elkaar de huid vol te schelden, laten we toch gewoon het beste doen, veel leren en anderen helpen.

adib
29-05-02, 17:00
Ik ben het roerend met je eens.
Ik merk dat ik het forum de H. Quran vs de bijbel niet meer kan vinden. Zou het weggehaald zijn?
Het ging er daar inderdaad nogal beschamend aan toe.

Adib

Amal
29-05-02, 18:55
Het inderdaad een ongoing discussie. Al moet ik zeggen dat ie, mits met respect en kennis van feiten gevoerd, erg interresant is.

adib
29-05-02, 21:43
Geplaatst door Amal
Het is inderdaad een ongoing discussie. (...)
Nou ja 'ongoing' ik kan hem nergens meer vinden. En mijn 'aantal berichten' is nu ook gedaald. Zo kom ik natuurlijk nooit van mijn 'ik kom net kijken'-status af (en dat is toch het doel waarnaar wij streven).

Adib

Mara
30-05-02, 08:10
Geplaatst door adib

Nou ja 'ongoing' ik kan hem nergens meer vinden. En mijn 'aantal berichten' is nu ook gedaald. Zo kom ik natuurlijk nooit van mijn 'ik kom net kijken'-status af (en dat is toch het doel waarnaar wij streven).

Adib

Hahaha ja ik had een tijdje terug meer dan 1000 berichten en toen ging ik weer naar nul???
Ik vind het net zo stoer staan!

Ridouan
30-05-02, 11:56
Geplaatst door Mara
Er worden hier allemaal discussies geopend over de koran en de bijbel. De koran is goed ne het letterlijke woord van god, de bijbel staat vol met tegenstellingen, die worden gebracht alsof dat nieuws is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Na de verlichting kwam er veel kritiek op het Christendom, er zijn veel kritische boekwerken in de Westerse cultuur over het Christendom, die zal je over de Islam niet snel vinden simpelweg omdat de cultuur dat (nu nog) niet toe laat en misschien wel nooit.

De bijbel is ook een bibliotheek met meerdere boeken, geen woord van God zoals de Koran dat is.

En wat je dan ook gelooft, de God van de Islam, Jodendom en het Christendom zijn historisch gezien n.

En ongeacht argumenten we zullen voor onze dood niet kunnen bewijzen dat we het bij het rechte eind hebben, dus in plaats van elkaar de huid vol te schelden, laten we toch gewoon het beste doen, veel leren en anderen helpen.

je hebt gelijk, discussies op basis van respect

Wat Maarten betreft:

'Ga met anderen om zoals je zelf behandelt wilt worden'

groetje

Mara
30-05-02, 12:57
Geplaatst door Ridouan

je hebt gelijk, discussies op basis van respect

Wat Maarten betreft:

'Ga met anderen om zoals je zelf behandelt wilt worden'

groetje

Hoi,
Ik ben het bijna nooit met Maarten eens, alleen heb ik dit topic geopend omdat Maarten in zijn eentje de bijbel zat te verdedigen en las stukjes van selima ofzo die Maarten belachelijk maakte en dat vind ik geen manier van doen, niet hier op dit forum.

Elders op het prikbord kan het vaak wel ;)