PDA

Bekijk Volledige Versie : Eddaoudi: 'Jongeren moet je niet hard aanpakken!'



Den-Kosta
27-09-08, 21:30
Ambulancepersoneel aanvallen of bedreigen en de buschauffeurs treiteren.

Zomaar twee incidenten die de afgelopen weken de media-aandacht trokken. Wat moeten wij hiervan denken? Grote koppen in de krant, allerlei televisiepresentatoren die zich haasten met het roepen dat het om Marokkaanse jongens zou gaan. Dit laatste steekt mij en vele andere Nederlanders met een zuidelijk tintje het meest. Hoe lang moeten we dit land nog duidelijk blijven maken eens te aanvaarden dat het hier om Nederlandse jongens gaat? Het is gemakkelijk, slecht en stigmatiserend om dit telkens als een Marokkanenprobleem te beschouwen. Zelfs Cohen verbaasde mij een tijd geleden met zijn felle uitspraken. Van hem ben ik veel beter gewend, maar wellicht heeft hij zich door emotie of druk laten verleiden tot harde taal. Het zijn altijd die Marokkanen die het gedaan hebben, niet beseffende dat juist dit soort uitspraken niets zullen bijdragen aan de saamhorigheid waar wij zo naar snakken in dit landje.

En om het af te maken schreef de Telegraaf, die ik Godzijdank van hun promotieteam maar gratis kreeg, met een grote koptekst over een emotionele oproep aan Marokkanen tot beschaving. Hoe-gooi-je-meer-olie-op-het-vuurjournalistiek noem ik dit maar. Deze jongeren worden juist gevoed door dit soort berichtgevingen en voelen zich nog meer de held of verguisd. Ze zullen ze daarom alleen nog meer van de samenleving afzetten. Wanneer zij als de slechte en de K-Marokkanen door het leven gaan, dan zullen zij al het andere wat zij niet herkennen of beter gezegd wat hen niet als gelijke Nederlanders erkend vijandig bejegenen. Dat is zowat een regel in het denken van deze jongeren. Onlangs deed Peter van Ingen, de presentator van het televisieprogramma Buitenhof, er ook een schepje bovenop door te zeggen dat deze Marokkanen maar terug zouden moeten gaan naar Marokko. Dat zou ook de mening zijn van sommige Marokkanen. Hoe snugger ben je? Als dit geen ondermijnen van het integratiesysteem is, dan weet ik het ook niet meer. Deze simplistische reactie, die de tafelgasten met een Marokkaanse achtergrond niet eens opviel, maakt meer kapot dan je lief is zou ik dit programma voor intellectueel Nederland willen meegeven.

Als vertrouwenspersoon van gedetineerden werkte ik bijna 10 jaar in deze besloten wereld. Ik kwam heel dicht bij de jongeren, hun levensopvattingen, drijfveer, leed, zorgen en angsten welke ook zij kenden. Ik mag van mezelf zeggen dat ik veel ervaring heb en vaak genoeg in het leven van deze jongeren ben gedoken om te weten dat wij niet goed met de problematiek omgaan. Ten eerste hebben wij vaak alleen een grote mond in de media, maar in werkelijkheid vertoont dit land maar weinig daadkrachtig optreden. Effectieve methoden om de problemen op te lossen die er heersen, zijn er evenmin.

Ik zeg al ruim tien jaar dat er in vele gezinnen iets goed mis is met de opvoeding van kinderen. Zeker in de grotere steden heerst er een sfeer die ik alleen kende van het voormalige Land van Ooit. En U kent vast nog de slogan die ze daar gebruiken; “kinderen zijn de baas”. In sommige gezinnen zouden moeten ingrijpen door de kinderen weg te nemen en in geschikte internaten op te vangen. Voorwaarde is wel dat er voldoende thuisgevoel gecreëerd moet worden.

In mijn werk kwam ik vaak jongeren tegen die totaal geen structuur kenden, met MTV, TMF, BNN en andere rotzooi zijn opgevoed waarin de normen en waarden die wij hoogachten ver te zoeken zijn. In Nederland zeggen wij vaak het een, maar doen wij vervolgens het tegenovergestelde. We pleiten voor een harde aanpak, maar als ome agent een keer de knuppel pakt wordt deze voor de rechter gesleept. We zeggen dat ouders streng hun kroost in de gaten moeten houden, maar een corrigerende tik mag weer niet. Hoewel ik tegen het slaan van kinderen ben, heb ik juist geleerd dat het soms juist heel effectief werkt om een kind een draai om zijn oren te verkopen. We moeten jongeren weer tonen wie er de baas is, is mijn pleidooi. Alles samen democratisch beslissen kan goed zijn, maar wat als je dat gewoon niet is aangeleerd? Vrijheid is geen blijheid als je niet weet welke ernstige consequenties vrijheden met zich mee kunnen brengen. De meeste probleemjongeren hebben zich een gedrag aangeleerd dat met wilde dieren is te vergelijken. “Als ik maar overleef”! Een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Mijn ervaring is, gezien de veranderde trend die ik in de gevangenis meemaakte, dat steeds meer delinquenten die voor gewelddelicten vastzitten maar zeer jong zijn. Ook gevangenispersoneel krijgt het steeds moeilijker deze jongeren in het gareel te houden. Als deze trend doorzet, dan zet de agressie en het asociale gedrag zich zelfs binnen de gevangenismuren voort. Conclusie; zelfs vastzetten helpt dan niet meer, maar rechtvaardig en strenger opvoeden wel!

1973Tanger
27-09-08, 21:45
Als bepaalde media niet oppast met voortzetting van tendentieuze berichtgevingen over bepaalde bevolkingsgroepen, vrees ik hier op den duur net zulke buitenwijken als we in Amerikaanse steden kennen. Ik zeg bewust 'bepaalde', want ik blijf altijd onderscheid maken tussen kwaliteitsmedia en overduidelijk baggermedia, die bestaande onderbuikgevoelens bij een groot deel van de bevolking helaas op hun wenken blijven bedienen en er al heel lang geen sprake van objectief nieuws meer is.

Max Stirner
28-09-08, 20:54
Als bepaalde media niet oppast met voortzetting van tendentieuze berichtgevingen over bepaalde bevolkingsgroepen, vrees ik hier op den duur net zulke buitenwijken als we in Amerikaanse steden kennen. Ik zeg bewust 'bepaalde', want ik blijf altijd onderscheid maken tussen kwaliteitsmedia en overduidelijk baggermedia, die bestaande onderbuikgevoelens bij een groot deel van de bevolking helaas op hun wenken blijven bedienen en er al heel lang geen sprake van objectief nieuws meer is.



Dat er hier slechts sprake zou zijn van een door de media verzonnen probleem,geloof je natuurlijk zelf ook niet.


Als je, als gemeenschap, door idioot gedrag van een groepje en het ontkennen/bagetalliseren daarvan door een groot deel van de rest, dit soort media x op x een honkbalknuppel geeft, moet je niet gaan janken dat je daarmee wordt afgerost.

1973Tanger
28-09-08, 21:09
Dat er hier slechts sprake zou zijn van een door de media verzonnen probleem,geloof je natuurlijk zelf ook niet.


Als je, als gemeenschap, door idioot gedrag van een groepje en het ontkennen/bagetalliseren daarvan door een groot deel van de rest, dit soort media x op x een honkbalknuppel geeft, moet je niet gaan janken dat je daarmee wordt afgerost.


In die baggermedia waar vooral klanten zoals jij zich uitsluitend mee bedienen, regeert overduidelijk de leugen.

Max Stirner
28-09-08, 21:40
In die baggermedia waar vooral klanten zoals jij zich uitsluitend mee bedienen, regeert overduidelijk de leugen.


(GAAP)

1973Tanger
28-09-08, 21:53
(GAAP)



Die baggermedia waar voornamelijk de leugen overheerst is inderdaad slaapverwekkend te noemen. :slapen:

1973Tanger
29-09-08, 01:18
(GAAP)


De taak van die baggermedia van je, is je tevens blijven te entertainen ten einde je uit je slaap te houden.

jang0201
29-09-08, 08:13
Altijd weer die media hè, Tanger??

UTRECHT - Bij winkelcentrum Rokade in de Utrechtse Zuilen is vrijdagavond onrust ontstaan.

Een jongen reed door de buurt op een gestolen scooter en reed daarbij een kind aan, Toen agenten de scooter in beslag wilden nemen, begonnen een groep jongeren zich ermee te bemoeien. Er werd met stenen naar de agenten gegooid en er is een helikopter ingezet.

Inmiddels is de rust weergekeerd in de wijk.

bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/197840

Mark
29-09-08, 09:55
Hoe lang moeten we dit land nog duidelijk blijven maken eens te aanvaarden dat het hier om Nederlandse jongens gaat? Het is gemakkelijk, slecht en stigmatiserend om dit telkens als een Marokkanenprobleem te beschouwen.

Indien een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de criminaliteit is het beter naar de oorzaken daarvan te kijken voor een oplossing dan keihard dit fenomeen te blijven ontkennen. Wie hou je nog voor de gek?





Ik zeg al ruim tien jaar dat er in vele gezinnen iets goed mis is met de opvoeding van kinderen. Zeker in de grotere steden heerst er een sfeer die ik alleen kende van het voormalige Land van Ooit. En U kent vast nog de slogan die ze daar gebruiken; “kinderen zijn de baas”. In sommige gezinnen zouden moeten ingrijpen door de kinderen weg te nemen en in geschikte internaten op te vangen. Voorwaarde is wel dat er voldoende thuisgevoel gecreëerd moet worden.

In mijn werk kwam ik vaak jongeren tegen die totaal geen structuur kenden, met MTV, TMF, BNN en andere rotzooi zijn opgevoed waarin de normen en waarden die wij hoogachten ver te zoeken zijn. In Nederland zeggen wij vaak het een, maar doen wij vervolgens het tegenovergestelde. We pleiten voor een harde aanpak, maar als ome agent een keer de knuppel pakt wordt deze voor de rechter gesleept. We zeggen dat ouders streng hun kroost in de gaten moeten houden, maar een corrigerende tik mag weer niet. Hoewel ik tegen het slaan van kinderen ben, heb ik juist geleerd dat het soms juist heel effectief werkt om een kind een draai om zijn oren te verkopen. We moeten jongeren weer tonen wie er de baas is, is mijn pleidooi. Alles samen democratisch beslissen kan goed zijn, maar wat als je dat gewoon niet is aangeleerd? Vrijheid is geen blijheid als je niet weet welke ernstige consequenties vrijheden met zich mee kunnen brengen. !

Nogmaals, als het allemaal aan opvoeding en tmf ligt waarom gebeuren deze dingen dan niet massaal onder de autochtone jeugd op dezelfde schaal als onder de marokkaanse jeugd?

Zijn pleidooi is nu dus dat we:

1) Niet toegeven dat bepaalde groepen meer in de criminaliteit geraken
2) Wel de gehele opvoedingscultuur van Nederland gaan aanpassen voor die verder-niet-te-benoemen groep. Oftewel verbied TMF en sla je dochtertje als ze niet luistert en de reljongeren houden vanzelf op.

Hey bedankt voor de tips he! Je 10 jaar begeleiden van die gasten heeft duidelijk wel geholpen :)

Op 1 punt heeft ie gelijk: de jongeren moeten weer leren wie er de baas is en dat bereik je door keihard met de politie in te grijpen.

1973Tanger
29-09-08, 16:21
Altijd weer die media hè, Tanger??

UTRECHT - Bij winkelcentrum Rokade in de Utrechtse Zuilen is vrijdagavond onrust ontstaan.

Een jongen reed door de buurt op een gestolen scooter en reed daarbij een kind aan, Toen agenten de scooter in beslag wilden nemen, begonnen een groep jongeren zich ermee te bemoeien. Er werd met stenen naar de agenten gegooid en er is een helikopter ingezet.

Inmiddels is de rust weergekeerd in de wijk.

bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/197840


Ondanks het feit dat het in je aangeleverde berichtgeving nergens staat, waren het zeker volgens jou weer Marokkanen hè?

1973Tanger
29-09-08, 16:23
Indien een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de criminaliteit is het beter naar de oorzaken daarvan te kijken voor een oplossing dan keihard dit fenomeen te blijven ontkennen. Wie hou je nog voor de gek?




Nogmaals, als het allemaal aan opvoeding en tmf ligt waarom gebeuren deze dingen dan niet massaal onder de autochtone jeugd op dezelfde schaal als onder de marokkaanse jeugd?

Zijn pleidooi is nu dus dat we:

1) Niet toegeven dat bepaalde groepen meer in de criminaliteit geraken
2) Wel de gehele opvoedingscultuur van Nederland gaan aanpassen voor die verder-niet-te-benoemen groep. Oftewel verbied TMF en sla je dochtertje als ze niet luistert en de reljongeren houden vanzelf op.

Hey bedankt voor de tips he! Je 10 jaar begeleiden van die gasten heeft duidelijk wel geholpen :)

Op 1 punt heeft ie gelijk: de jongeren moeten weer leren wie er de baas is en dat bereik je door keihard met de politie in te grijpen.


Dan dient men eerst naar de eigen bevolking te kijken, want Marokkanen zijn ondervertegenwoordigd in de totale criminaliteit en misdaad.

1973Tanger
29-09-08, 16:29
Indien een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de criminaliteit is het beter naar de oorzaken daarvan te kijken voor een oplossing dan keihard dit fenomeen te blijven ontkennen. Wie hou je nog voor de gek?




Nogmaals, als het allemaal aan opvoeding en tmf ligt waarom gebeuren deze dingen dan niet massaal onder de autochtone jeugd op dezelfde schaal als onder de marokkaanse jeugd?

Zijn pleidooi is nu dus dat we:

1) Niet toegeven dat bepaalde groepen meer in de criminaliteit geraken
2) Wel de gehele opvoedingscultuur van Nederland gaan aanpassen voor die verder-niet-te-benoemen groep. Oftewel verbied TMF en sla je dochtertje als ze niet luistert en de reljongeren houden vanzelf op.

Hey bedankt voor de tips he! Je 10 jaar begeleiden van die gasten heeft duidelijk wel geholpen :)

Op 1 punt heeft ie gelijk: de jongeren moeten weer leren wie er de baas is en dat bereik je door keihard met de politie in te grijpen.

Bovendien is met welke misdrijf of halszaak het overlast veroorzaakt door hangjongeren te vergelijken? Wat is specifiek het strafbaar feit dat volgens het wetboek van strafrecht dan overtreden wordt?

Mark
29-09-08, 16:56
Dan dient men eerst naar de eigen bevolking te kijken, want Marokkanen zijn ondervertegenwoordigd in de totale criminaliteit en misdaad.

verassend in een land waarin meer dan 80% autochtoon is.

indien het de marokkanen lukt om in absolute zin meer misdaden te plegen dan autochtonen zouden ze een soort van nobelprijs van de misdaad moeten krijgen.

In relatieve zin zijn autochtonen juist ondervertegenwoordigd.

Mark
29-09-08, 16:57
Bovendien is met welke misdrijf of halszaak het overlast veroorzaakt door hangjongeren te vergelijken? Wat is specifiek het strafbaar feit dat volgens het wetboek van strafrecht dan overtreden wordt?

Mensen die op straat rondhangen moet je ook helemaal niet aanpakken.

Mensen die op straat rondhangen en misdaden plegen moet je aanpakken.

1973Tanger
29-09-08, 17:01
verassend in een land waarin meer dan 80% autochtoon is.

indien het de marokkanen lukt om in absolute zin meer misdaden te plegen dan autochtonen zouden ze een soort van nobelprijs van de misdaad moeten krijgen.

In relatieve zin zijn autochtonen juist ondervertegenwoordigd.

Alle misdaad en criminaliteit waardoor ons land echt hinder en schade ondergaat wordt niet door Marokkanen ingevuld.

Mark
29-09-08, 17:07
Alle misdaad en criminaliteit waardoor ons land echt hinder en schade ondergaat wordt niet door Marokkanen ingevuld.

Ze plegen juist misdaden waar mensen BIJZONDER veel hinder van ondervinden. Economische misdaden of afrekeningen in de drugswereld zijn naar maar de gewone man merkt er weinig van.

Op straat bedreigd worden, mishandeld of overvallen kan levenslange traumas veroorzaken en zijn daarom dus veel belangrijker om snel aan te pakken.

1973Tanger
29-09-08, 17:07
Mensen die op straat rondhangen moet je ook helemaal niet aanpakken.

Mensen die op straat rondhangen en misdaden plegen moet je aanpakken.


Tegen de verstoring van de openbare orde kan opgetreden worden. Vereist echter wel een notoire ordedienst en geen theedrinkende wijkagent.

Mark
29-09-08, 17:07
Tegen de verstoring van de openbare orde kan opgetreden worden. Vereist echter wel een notoire ordedienst en geen theedrinkende wijkagent.

die theedrinkende agenten en politici mogen ze van mij juist het land uitzetten :)

1973Tanger
29-09-08, 17:09
Ze plegen juist misdaden waar mensen BIJZONDER veel hinder van ondervinden. Economische misdaden of afrekeningen in de drugswereld zijn naar maar de gewone man merkt er weinig van.

Op straat bedreigd worden, mishandeld of overvallen kan levenslange traumas veroorzaken en zijn daarom dus veel belangrijker om snel aan te pakken.


Jaarlijkse schade door toedoen van winkeldiefstallen veroorzaakt voor winkeliers meer overlast en hinder dan Marokkaanse straatschoffies.

Mark
29-09-08, 17:11
Jaarlijkse schade door toedoen van winkeldiefstallen veroorzaakt voor winkeliers meer overlast en hinder dan Marokkaanse straatschoffies.

Economische hinder, geen levenlange emotionele schade.

Winkeldiefstal snoept hoogstens wat winst af van AH.

1973Tanger
29-09-08, 17:11
die theedrinkende agenten en politici mogen ze van mij juist het land uitzetten :)


Die zijn de bron van hinder en overlast.

Mark
29-09-08, 17:13
Die zijn de bron van hinder en overlast.

Zij zijn net zo schuldig en zouden samen met de daders moeten worden opgesloten.

1973Tanger
29-09-08, 17:13
Economische hinder, geen levenlange emotionele schade.

Winkeldiefstal snoept hoogstens wat winst af van AH.


Nou de schadepost loopt in de hondermiljoenen, denk je dat het alleen om snoepjes ging. Sommige winkeliers zijn genoodzaakt hun bedrijf door diefstal te sluiten, alsof dat geen emotionele schade opleverd en niet te vergeten, diefstal met geweld.

Mark
29-09-08, 17:16
Nou de schadepost loopt in de hondermiljoenen, denk je dat het alleen om snoepjes ging. Sommige winkeliers zijn genoodzaakt hun bedrijf door diefstal te sluiten, alsof dat geen emotionele schade opleverd en niet te vergeten, diefstal met geweld.

Die diefstal met geweld plaats ik weer bij de hangjongeren.

1973Tanger
29-09-08, 17:19
Die diefstal met geweld plaats ik weer bij de hangjongeren.

Ja zo kan je alles wel bij hangjongeren plaatsen. Diefstal door geweld wordt doorgaans wel goed door de politie opgepakt, het is namelijk geen hobby je moet het voorbereiden en dan ben je niet meer aan het rondhangen.

Mark
29-09-08, 17:22
Ja zo kan je alles wel bij hangjongeren plaatsen. Diefstal door geweld wordt doorgaans wel goed door de politie opgepakt, het is namelijk geen hobby je moet het voorbereiden en dan ben je niet meer aan het rondhangen.

Het wordt helemaal niet goed opgepakt en de straffen zijn ook te laag.
Maar je hebt gelijk hangjongeren worden nog minder goed aangepakt.

1973Tanger
29-09-08, 17:25
Het wordt helemaal niet goed opgepakt en de straffen zijn ook te laag.
Maar je hebt gelijk hangjongeren worden nog minder goed aangepakt.


Nou bij diefstal met geweld wordt doorgaans een onderzoek opgestart en bij het minste spoor dat naar de dader toeleidt, staat binnen de kortste keren een arestatieteam op de stoep. Wat het OM vervolgens daarmee doet is een andere zaak.

1973Tanger
29-09-08, 17:33
"Ook duiken in Nederland steeds vaker bendes op die zich schuldig maken aan georganiseerde winkelcriminaliteit. De bendes komen uit Nederland, Oost-Europa en de Balkan. Volgens het PDN maken complete families zich schuldig aan georganiseerde winkelcriminaliteit. Soms is er sprake van drie generaties winkelcriminelen. Zelfs meisjes van 12 laten zich in met grootschalige winkeldiefstallen."


Bron: distrifood



http://www.distrifood.nl/branchecijfers/id520-93512/stijging_schade_door_winkelcriminaliteit.html


Vals geld is ook nog een grote ergennis.

Mark
29-09-08, 17:58
Geld niet alleen voor de marokaanse jeugd.
De autotochtonen zijn hetzelfde met hun house rage.
Pillen en speed en lang leve de lol..

Dus? Zolang ze niemand lastig vallen... Liever mensen die een pil op hebben dan dronken groepen jongeren :)

binloser
30-09-08, 07:10
Alle misdaad en criminaliteit waardoor ons land echt hinder en schade ondergaat wordt niet door Marokkanen ingevuld.

Ben jij nu zo dom of alleen maar simpel. Het is hier al verschillende malen gezegd; je moet het evenredig bekijken en beoordelen. Trouwens bovenstaande zin van je is geen goed Nederlands.

"Niet hard aanpakken"? Misschien niet, maar wat is hard? Is consequent hard? Is iem. straffen die de wet overtreedt hard? Vergeet niet dat de marokkaanse opvoedingscultuur- voorzover je van opvoeding kunt spreken- veel harder is.