PDA

Bekijk Volledige Versie : Man voor de klas beter voor jongens



reallife
30-09-08, 06:48
Uitgegeven: 30 september 2008 06:48
Laatst gewijzigd: 30 september 2008 06:50

LONDEN - Als jongens op de basisschool een man als leraar hebben, doen ze het beter tijdens hun opleiding. Dat berichtte de Britse krant The Independent dinsdag.

Een onderzoek onder duizend Britse mannen heeft uitgewezen, dat bijna de helft hun leraar van de basisschool als de persoon met de meeste invloed op hun studietijd ziet.

Ook zei 35 procent, dat een mannelijke leraar hen uitdaagde hard te werken op school. Van de respondenten heeft 22 procent meer zelfvertrouwen gekregen door een man voor de klas.

Mannelijke rolmodel

Volgens psychologen is in een maatschappij waarin steeds meer alleenstaande moeders voor kinderen zorgen, de leraar vaak het enige mannelijke rolmodel. Momenteel is echter maar 13 procent van de leraren op Britse basisscholen een man.

(c) ANP

mark61
30-09-08, 08:32
Dit was dat verhaal over de femininisering van het onderwijs, die discussie is er in NL ook. O.a. als deelverklaring waarom allo's een te laag schooladvies krijgen. Omdat het zo zielig is dat ze het maar moeilijk gaan krijgen thuis met ouders die hen niet kunnen bijstaan etc.

Dezelfde redenering als vroeger over 'arbeiderskinderen'.

Eke
30-09-08, 09:37
Het allerbelangrijkste blijft nog de leraar zelf en de klik met het kind.

Gekwalificeerde Mannen zijn broodnodig bij de educatie ! Als rolmodel voor de jongens, voor de meisjes die in een vrouwenomgeving opgroeien, als aanvulling van de vrouwen die er op die school werken.

Maar er mag wel meer begrip komen voor de behoefte aan ander werk een gegeven moment. Studeren is altijd al een optie geweest, maar zwaar omdat je je 5 jaar voor een groot deel af moet kunnen zonderen.Zonder meer ander werk is vaak een stap terug in salaris, terwijl de hypotheek ect. hetzelfde blijft.

super ick
30-09-08, 09:38
Van de respondenten heeft 22 procent meer zelfvertrouwen gekregen door een man voor de klas.

(c) ANP

Die andere 78% heeft minder zelfvertrouwen gekregen?

Dit doet me altijd denken aan de onderzoeken van Veilig Verkeer Nederland.
Bij 8% (of zoiets) van de ongevallen was de bestuurder onder invleod van alcohol.
Die andere 92% wordt dus veroorzaakt door nuchtere bestuurders.

Haal die nuchteren van de weg want zij veroorzaken, volgens onderzoek de meeste ongevallen?

Eke
30-09-08, 09:51
Die andere 78% heeft minder zelfvertrouwen gekregen?



Wat denk je van : geen meetbaar verschil ? :bril:

super ick
30-09-08, 13:06
Wat denk je van : geen meetbaar verschil ? :bril:

Sinds wanneer is zelfvertrouwen 'meetbaar'?

Eke
30-09-08, 14:13
Sinds wanneer is zelfvertrouwen 'meetbaar'?

O, je denkt dat het niet meetbaar is, Superick ,
meetbaar zoals in natuurwetenschappen. Dat klopt.

Maar wel meetbaar zoals in sociale wetenschappen ;)
Mss staat het onderzoek wel genoemd in The Independent. Dan kun je het bekijken !

mark61
30-09-08, 17:11
Als rolmodel voor de jongens, voor de meisjes die in een vrouwenomgeving opgroeien, als aanvulling van de vrouwen die er op die school werken.

Ik heb nooit iets gemerkt van leraren als rolmodel, mannelijk of vrouwelijk. Leraren gaven mij les. Wat ze verder in hun leven deden interesseerde me hoegenaamd niets, en droegen ze ook niet uit.

1973Tanger
30-09-08, 17:14
Wel als de man zich niet als een vrouw gedraagt.

knuppeltje
01-10-08, 08:16
Wel als de man zich niet als een vrouw gedraagt.

Moet je weer zo nodig gewag maken van die smerige hobby van je? :zweep:

super ick
01-10-08, 13:26
O, je denkt dat het niet meetbaar is, Superick ,
meetbaar zoals in natuurwetenschappen. Dat klopt.

Maar wel meetbaar zoals in sociale wetenschappen ;)
Mss staat het onderzoek wel genoemd in The Independent. Dan kun je het bekijken !

Onderzoeken zeggen mij helemaal niets zonder dat ik kennis heb kunnen nemen van de onderzoeksverantwoording.