PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims zijn is altijd fout



John2
01-10-08, 13:10
Geschreven door Ali Eddaoudi

Als jonge moslim ben ik actief in het land, al meer dan tien jaar reis ik door Nederland, België en ook Duitsland om deel te nemen aan debatten, bijeenkomsten die de dialoog verkondigen en willen bewerkstelligen. Zo lang ik al bezig ben, zo lang kan ik mij heugen dat de Nederlandse samenleving de moslims voortdurend als gevaarlijke bekrompen, onbetrouwbare debielen neerzet.

Er gaat geen dag voorbij of het gaat om de islam, zelfs als moslims niets zeggen of hebben gedaan, dan weet men er toch weer een draai aan te geven dat dit onderwerp wederom niet van de politieke agenda verdwijnt. Het beste voorbeeld waren de cartoons van afgelopen week. Een of andere cartoonist die het zo nodig vond om middels smakeloze en goedkope tekeningen op internet de aandacht te trekken, kreeg het voor elkaar heel politiek Nederland voor zich te winnen. Wat een niveau daar in de Tweede Kamer!

De vrijheid van meningsuiting is in ieder geval voor anti-moslims heilig, dat riedeltje hebben we nu wel uit ons hoofd geleerd. Maar wat mij erg verbaasde, is dat menige commentatoren en politici uitspraken deden die ons moeten doen geloven dat de moslims ook hieraan debet zijn. Er is geen enkele moslim die zijn mond opentrok, blij toe trouwens. Maar desondanks kreeg ik keer op keer via de media te horen dat “wij Nederlanders niet moeten toegeven aan radicale moslims”. De moslim sprak niet, maar zweeg heel wijs en misschien inmiddels ook uit gewenning.

Tja, ik hoor de mensen al denken: ‘wat een zielenpoot die Eddaoudi’. Alles behalve een zielenpoot, maar een trotse moslim die zegt waar het op staat en met een kleine minderheid moslims die de voorhoede vormt, opkomt voor de monddode en doodsbange moslim in dit land. Mensen zijn bang geworden om voor zichzelf op te komen; Nederland pleegt namelijk op grote schaal karaktermoorden en mondige moslims worden radicaal genoemd of hebben te weinig incasseringsvermogen. Of ze nemen, inderdaad zoals in dagblad Trouw van dinsdag 22 mei stond, geen deel meer aan alles wat maar de minste relatie met integratie heeft. En geef ze eens ongelijk als objectief waarnemer van de gang van zaken in Nederland. Noem het maar salafisme, radicalisme en ga zo maar het rijtje af. Al zat er in iedere moslim een salafist; ‘so what?’

Ik denk dat Nederland het salafisme, welke uitleg het ook krijgt, zelf aan het promoten is en ook onrecht doet. Het proces is erg simpel; de moslimjongeren zien alles waar de Dijsselbloempjes (PVDA) en mensen als Rutten (VVD) tegenaan schoppen juist als enige juiste weg. Vele Nederlanders (in bijzonder politici) zijn niet alleen dom, simplistisch, en onkundig wat deze materie betreft, maar overschatten zichzelf enorm met hun grote mond over alles wat anders is.

De islam, hoe vervelend ook voor dit soort personen, zal blijven groeien en bloeien op Nederlandse bodem. De moslimjeugd is trots op haar islamitische identiteit en laat dat steeds vaker zien. Dat is niet radicaal, maar juist een teken van het verstevigen van de eigen identiteit. De praktiserende moslim zou ook al een probleem zijn volgens sommigen, zo staat te lezen in dagblad Trouw:

“Geen 850.000 maar 200.000 praktiserende moslims ons land. Wordt Nederland beter van dit cijfer?”

Ik gruwel van deze kop en ieder intelligent wezen met mij. Het is zo dom en arrogant; praktiserend zijn is ook al niet goed genoeg Nederlander zijn. Totale assimilatie waarschijnlijk evenmin. Kortom, Nederlander worden wij nooit zo. En juist dit is schrijnend en tekenend voor deze tijd. Miljoenen worden er in integratiegerelateerde zaken gestoken, maar Nederland slaat het meest essentiële voor het gemak over; namelijk de mensen als Nederlanders te beschouwen en als zodanig te behandelen zodat men zich hier gerespecteerd, volwaardig en thuis voelt. Dat zou veel constructiever zijn. Zonder dit gevoel kun je de integratie van allochtonen wel vergeten en dat geld beter aan de belastingbetaler teruggeven.

Het Nederland van Geert Wilders vreest dat de moslims in 2050 de grootste groep zullen vormen. Lees de zin nog eens; is dit niet een ‘nette’ manier om angst en haat te zaaien en groepen tegen elkaar op te zetten? Een westerse, ‘beschaafde’ wijze om datgene te prediken dat door de gevreesde salafisten en ander moslimgespuis aan de andere kant van de lijn exact hetzelfde wordt gedaan?

Nederland, houdt toch eens op over de islam. En moslim, doe gewoon je ding en laat je niet gek maken. Nederland is ons land en daar houden wij van, ongeacht welke islam je aanhangt, belijdend of niet. Laten we de handen ineen steken en een halt toeroepen aan deze denigrerende en goedkope wijze van omgang. Blijf met jullie handen van onze moskeeën af en leef de democratische wetten na zonder gesjoemel en gedraai. Vrijheid van godsdienst is net zo heilig als de vrijheid van meningsuiting, of kent men dan in eens geen heiligdommen meer als het om religie gaat? Nederland, wordt niet het land van de dommen!

Ali Eddaoudi

Bron: NIO
Moslims zijn is altijd fout (http://www.nieuwsfeit.nl/opinie/8408-moslim-zijn-is-altijd-fout.html)

justus
01-10-08, 21:02
de waarschijnlijk enige reden om te reageren tegen moslims is dat juist moslims zo pront lopen te pronken met hun religie.
in nederland is religie iets ondergeschikts, op biblebelts na dan. religie is iets persoonlijks, sommigen geloven, anderen niet, sommigen zijn meer overtuigd, anderen juist minder.
waar het om gaat is dat moslims, en dan met name noordafrikaanse moslims, kennelijk beogen iets te bewijzen met hun religie. sterker ze gebruiken hun religie als emancipatie-item. en juist dat gegeven wordt in nederland als overdreven en extreem gezien. burka's, hoofdoeken, jabellah's...allemaal uitingen van bewijsdrang die in nederland als overdreven worden beschouwd.
kijk voor de verandering eens naar andere moslims, de indonesische moslims, de surinaamse moslims, de turkse moslims en weet ik welke moslims nog meer... zij lopen niet te paraderen met hun moslim zijn, zij zijn authentiek moslim zonder dat de behoefte bestaat dit expliciet te tonen aan de buitenwereld, net eender als de katholieken hun katholicisme met name in de kerk tonen en de gereformeerden hun religie vooral in hun eigen gemeenschap uitdragen.
waarom de buitenwereld overtuigen van je ideeen? waarom anderen confronteren met je religie? wat is het nut? ontleen je je trots aan een religie? je menselijkheid? of is het slechts een vorm van bewijsdrang van je identiteit? als het dat laatste is zou mijn advies zijn: stop daarmee, het dient geen doel.

1973Tanger
01-10-08, 22:20
Goede column, geeft een beetje het beeld onder moslims aan. Erg herkenbaar.

1973Tanger
01-10-08, 22:28
de waarschijnlijk enige reden om te reageren tegen moslims is dat juist moslims zo pront lopen te pronken met hun religie.
in nederland is religie iets ondergeschikts, op biblebelts na dan. religie is iets persoonlijks, sommigen geloven, anderen niet, sommigen zijn meer overtuigd, anderen juist minder.
waar het om gaat is dat moslims, en dan met name noordafrikaanse moslims, kennelijk beogen iets te bewijzen met hun religie. sterker ze gebruiken hun religie als emancipatie-item. en juist dat gegeven wordt in nederland als overdreven en extreem gezien. burka's, hoofdoeken, jabellah's...allemaal uitingen van bewijsdrang die in nederland als overdreven worden beschouwd.
kijk voor de verandering eens naar andere moslims, de indonesische moslims, de surinaamse moslims, de turkse moslims en weet ik welke moslims nog meer... zij lopen niet te paraderen met hun moslim zijn, zij zijn authentiek moslim zonder dat de behoefte bestaat dit expliciet te tonen aan de buitenwereld, net eender als de katholieken hun katholicisme met name in de kerk tonen en de gereformeerden hun religie vooral in hun eigen gemeenschap uitdragen.
waarom de buitenwereld overtuigen van je ideeen? waarom anderen confronteren met je religie? wat is het nut? ontleen je je trots aan een religie? je menselijkheid? of is het slechts een vorm van bewijsdrang van je identiteit? als het dat laatste is zou mijn advies zijn: stop daarmee, het dient geen doel.

Dus een moslim die met een jallabah of soortgelijk klederdracht over straat richting de moskee loopt is bezig samen met de moskee die hij bezoekt met bewijsdrang tegenover de buitenwereld?

Charlus
01-10-08, 22:36
<...>Dus een moslim die met een jallabah of soortgelijk klederdracht over straat richting de moskee loopt is bezig samen met de moskee die hij bezoekt met bewijsdrang tegenover de buitenwereld?
Soms ben je best scherp.

H.P.Pas
01-10-08, 22:55
Zo lang ik al bezig ben, zo lang kan ik mij heugen dat de Nederlandse samenleving de moslims voortdurend als gevaarlijke bekrompen, onbetrouwbare debielen neerzet.




Erg herkenbaar.

Geen dingen door elkaar halen.
Als jij voor een gevaarlijke bekrompen, onbetrouwbare debiel wordt gehouden gebeurt dat gewoon op persoonlijke titel.

1973Tanger
01-10-08, 23:00
Geen dingen door elkaar halen.
Als jij voor een gevaarlijke bekrompen, onbetrouwbare debiel wordt gehouden gebeurt dat gewoon op persoonlijke titel.


Je citeert hier uit de column van de heer eddaoudi. Wat wil je precies met je plak en knipwerk duidelijk maken, ik kan er namelijk geen touw aan vastknopen?

H.P.Pas
01-10-08, 23:28
Je citeert hier uit de column van de heer eddaoudi. Wat wil je precies met je plak en knipwerk duidelijk maken, ik kan er namelijk geen touw aan vastknopen?

Ik heb jouw discussiebijdragen van vandaag op mijn gemak doorgewerkt.
Hoewel ik in mijn oordeel in het algemeen nogal terughoudend ben, heb ik daaruit toch de slotsom getrokken, dat je een een gevaarlijke bekrompen, onbetrouwbare debiel bent, en een waardelooos individu bovendien.
Nog vragen ?

1973Tanger
02-10-08, 15:33
Ik heb jouw discussiebijdragen van vandaag op mijn gemak doorgewerkt.
Hoewel ik in mijn oordeel in het algemeen nogal terughoudend ben, heb ik daaruit toch de slotsom getrokken, dat je een een gevaarlijke bekrompen, onbetrouwbare debiel bent, en een waardelooos individu bovendien.
Nog vragen ?

Vragen aan jou zijn tevergeefse moeite zie ik, want jouw niveau van discussiëren en bijdrages in disussies leveren is beneden alle peil en beperkt zich louter tot onduidelijk plak en knipwerk, waar bovendien jouw ontoereikende en impotente geest overvloedig uit blijkt.

Want laten we eerlijk wezen, een eigen of duidelijke mening heb je gewoon niet en je bent ook niet bij machte die te vormen.