PDA

Bekijk Volledige Versie : Gruwelhuis van Dutroux te koop



Marsipulami
02-10-08, 12:36
Gruwelhuis van Dutroux te koop
rr

Het huis van Marc Dutroux in Sars-la-Buissière staat te koop. Het huis waar in de zomer van 1996 de lichamen van Julie en Melissa werden gevonden, wordt op 6 november openbaar verkocht.

'Ruim huis te koop. Met atelier. Te renoveren', staat op de notariële verkoopakte. Het huis is totaal vernield en overwoekerd door onkruid. Het huis heeft een totale oppervlakte van 4.168 m2 en een kadastraal inkomen van 426 euro.Kandidaat-kopers kunnen het terrein vanaf vandaag bezichtigen.

De voormalige burgemeester van Sars-la-Buissière, André Bondroit, is alvast niet opgezet met de verkoop. Hij vreest dat iemand plannen heeft om in het huis een museum te maken.

In Sars-la-Buissière werden op zaterdag 17 augustus 1996 op aanwijzing van Dutroux zelf de lichaampjes van de Luikse meisjes Julie Lejeune en Melissa Russo en het lijk van Bernard Weinstein, de kompaan van Dutroux opgegraven. sdg

Spoetnik
02-10-08, 12:56
Heb je al een bod gedaan mars?

H.P.Pas
02-10-08, 13:05
Heb je al een bod gedaan mars?

Hij is commisionair.
Vandaar ook dat bericht.

The_Grand_Wazoo
02-10-08, 20:48
Nou ben ik niet bijgelovig, geloof niet in geesten, maar kan mij niet voorstellen ooit een dergelijk huis te kopen.
Misschien geloof ik toch in 'iets'', kwaadaardige grondstoffelijke vibraties, ofzo.

Marsipulami
02-10-08, 20:54
Nou ben ik niet bijgelovig, geloof niet in geesten, maar kan mij niet voorstellen ooit een dergelijk huis te kopen.
Misschien geloof ik toch in 'iets'', kwaadaardige grondstoffelijke vibraties, ofzo.

Natascha Kampusch kocht het huis waar ze opgesloten zat.


Natascha Kampusch koopt huis waar ze vastzat

Het Oostenrijkse ontvoeringsslachtoffer Natascha Kampusch heeft het huis gekocht waarin ze acht jaar lang gevangen werd gehouden.

De nu twintigjarige Kampusch wil naar eigen zeggen voorkomen dat het huis ten prooi valt aan vandalen of dat er rijtjeshuizen voor in de plaats worden gebouwd.

"Verwonderlijk"
"Het is verwonderlijk dat ik nu voor een huis waarin ik nooit heb willen leven, stroom, water en onroerendzaakbelasting moet betalen", vertelde Kampusch in een vraaggesprek met het blad Bunte.

Priklopil
De vrouw werd in 1998 als tienjarig meisje op weg naar school ontvoerd door Wolfgang Priklopil. Hij hield haart acht jaar lang gevangen in de kelder onder zijn huis totdat ze in augustus 2006 wist te ontkomen.

Fritzl
De zaak-Kampusch kwam recentelijk bovendrijven door het incestdrama in Amstetten. De 73-jarige Joseph Fritzl hield in die plaats bijna een kwart eeuw zijn dochter gevangen in een geheime kelder en misbruikte haar. Hij verwekte zeven kinderen bij haar. (anp/mvl) 14/05/08 16u27

Marsipulami
03-10-08, 15:46
Woning Marc Dutroux niet langer te koop
rr
Vandaag in De StandaardTe koop: huis van Dutroux in Sars-la-Buissière

BRUSSEL - De gemeenteraad van de gemeente Lobbes in de provincie Henegouwen heeft vrijdag besloten om alles in werking te stellen om de openbare verkoop van het huis van Marc Dutroux in Sars-la-Buissière tegen te houden. De gemeente wil het pand kopen.

Dat meldde Marc Basile, burgemeester van Lobbes vrijdag. De gemeente gaat het gebouw kopen om de site te transformeren in een openbare publieke zone.

Gisteren raakte bekend dat het huis waar in de zomer van 1996 de lichamen van Julie en Melissa werden gevonden, op 6 november openbaar verkocht wordt. Het huis is totaal vernield en overwoekerd door onkruid.

De burgemeester liet onmiddellijk weten dat hij niet opgezet ws met de verkoop. Hij vreesde dat eventuele kopers van plan zouden zijn een museum op te richten in het pand. avb


-----------

Slimme truc van de verkopers. Nu kunnen ze veel meer geld krijgen.